Τετάρτη 29 Μάη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 42
ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
Ρωγμές και στη «βιτρίνα» της Αθήνας

Σε ένα τεράστιο χώρο στάθμευσης έχει μετατραπεί το πάρκο του Ζαππείου
Σε ένα τεράστιο χώρο στάθμευσης έχει μετατραπεί το πάρκο του Ζαππείου
Δεν είναι μόνο οι ξεχασμένες λαϊκές γειτονιές της Αθήνας, που αντιμετωπίζουν προβλήματα. Η στάση του ΥΠΕΧΩΔΕ και του Δήμου Αθηναίων έχει προκαλέσει ρωγμές και στη «βιτρίνα» της πόλης, δηλαδή στις λεγόμενες καλές περιοχές.

Στο Ζάππειο, που παλιά λειτουργούσε καθημερινά η υπαίθρια «βουλή των συνταξιούχων», περιορίζεται η δυνατότητα συνάθροισης και περιπάτου. Συχνά - πυκνά ο χώρος διατίθεται σε διάφορους μεγαλοεμπόρους να στήσουν εκεί κάποια «έκθεση» των προϊόντων τους. Παράλληλα, σημαντικά κομμάτια του Ζαππείου έχουν μετατραπεί σε χώρους στάθμευσης ΙΧ αυτοκινήτων, όπως στο τμήμα που γειτνιάζει με την οδό Ηρ. Αττικού, κι όπου βρίσκουν άπλετο χώρο για παρκάρισμα τα αυτοκίνητα της Ασφάλειας του πρωθυπουργού. Ακόμα, μπροστά στην «Αίγλη», χώροι της οποίας μισθώνονται από επιχειρηματίες για παρουσιάσεις των εταιριών τους, για να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες τους χρησιμοποιούν ως πάρκινγκ το δρομάκι που ανεβαίνει από τη λεωφόρο Βασ. Ολγας.

Στην προαναφερόμενη λεωφόρο καθημερινά μια λωρίδα κυκλοφορίας καταλαμβάνεται από λεωφορεία που μεταφέρουν τουρίστες στην Ακρόπολη και στους στύλους του Ολυμπίου Διός. Η πεζοδρόμηση της Διον. Αρεοπαγίτου -- στο πλαίσιο της προβληματικής, όπως εξελίσσεται, ενοποίησης των αρχαιολογικών χώρων της Αθήνας - και η «αδυναμία» των αρμοδίων να βρουν έναν ικανοποιητικό χώρο στάθμευσης για τα λεωφορεία (ένα χώρο που να ενοχλεί το λιγότερο δυνατό τους Αθηναίους), οδηγούν αυτά τα οχήματα να καταφεύγουν ως εύκολη λύση στη Βασ. Ολγας (όπου εντείνεται η κυκλοφοριακή συμφόρηση), αλλά και στον - για τους περίοικους κλειστό - περιφερειακό του Φιλοπάππου (όπου αυξάνονται οι ρύποι από τη συνεχή λειτουργία των κινητήρων τους για λόγους τεχνικούς).

Και λίγες εκατοντάδες μέτρα παραδίπλα, συνεχίζει να λειτουργεί στο κέντρο της πόλης, νεκροταφείο. Το Α' Νεκροταφείο παραμένει στη θέση του, παρά τις από το 1985 σχετικές αποφάσεις του τότε υπουργού Αντ. Τρίτση να απομακρυνθεί και ο χώρος να εξελιχθεί σε υπαίθριο μουσείο μνήμης και τέχνης, συν χώρος περιπάτου.

Οπως σημειώνει όμως η Ζωή Βαλάση, δημοτική σύμβουλος της «Συμπαράταξης για την Αθήνα», δε νοείται ενεργό νεκροταφείο στο κέντρο μιας πόλης. «Ενα νεκροταφείο που λειτουργεί, αργά ή γρήγορα θα χρειαστεί και επέκταση. Και ήδη γίνονται έργα κατασκευής υπόγειων σκευοφυλακίων. Επιπλέον, η διοίκηση του Δήμου έχει αποφασίσει την ανοικοδόμηση γραφείων διοίκησης, που εκφράζονται φόβοι ότι θα φτάσουν και τους τέσσερις ορόφους», προσθέτει.

Σημειώστε ότι η συνέχιση της λειτουργίας του νεκροταφείου αποτελεί και σημαντική πολιτιστική απώλεια. Χάνεται η ευκαιρία να αναδειχτεί σε οργανωμένο μουσειακό χώρο, με τα πολλά καλλιμάρμαρα μαυσωλεία που διατηρούνται εκεί, το οστεοφυλάκιο που κατασκευάστηκε το 1858, αλλά και αριστουργηματικά δείγματα της ελληνικής γλυπτικής όπως η «Κοιμωμένη» του Γ. Χαλεπά, η «Κλαίουσα κόρη» του Στεργίου και ο «Αγγελος» του Αντ. Κουμέλη.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ