Τετάρτη 19 Μάρτη 2025
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
«Κούφιες» υποσχέσεις ενώ η κατάσταση πάει από το κακό στο χειρότερο

Σε σχόλιό του για την επίσκεψη Μητσοτάκη στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ τονίζει:

«Για μια ακόμη φορά ο λαός και η νεολαία που διαδήλωσαν κατά εκατομμύρια το προηγούμενο διάστημα άκουσαν μόνο "κούφιες" υποσχέσεις για "βελτίωση της εικόνας στις μεταφορές" και "έργα με ορίζοντα το 2027".

Την ίδια στιγμή, όμως, η κατάσταση που βιώνουν καθημερινά στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο, ενώ μεγάλοι κίνδυνοι καραδοκούν ακόμα και στη φάση της κατασκευής των έργων, όπως στη γραμμή 4 του Μετρό της Αττικής, όπου οι ανάδοχες εταιρείες άνοιγαν επί 6 μήνες σήραγγα κατά παράβαση των μέτρων ασφαλείας, σε περιοχή με οδικές αρτηρίες, νοσοκομεία και κρατικές υποδομές, γεγονός που ανέδειξε με Ερώτησή του στη Βουλή το ΚΚΕ».

ΠΡΟΑΝΑΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ
Εμμεση ομολογία της κυβέρνησης για ενδείξεις ενοχής του Τριαντόπουλου

Την παραπομπή του στο δικαστικό συμβούλιο ζήτησε ο πρώην υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ

Την παραπομπή του απευθείας στο δικαστικό συμβούλιο ζήτησε χτες ο πρώην υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ, Χρήστος Τριαντόπουλος, προφανώς σε συνεννόηση με την κυβέρνηση, σε μια κίνηση που αποτελεί έμμεση ομολογία ύπαρξης ενδείξεων για την ενοχή του.

Ο Τριαντόπουλος απέστειλε επιστολή στον πρόεδρο της Προανακριτικής Επιτροπής της Βουλής για τα Τέμπη, Παναγή Καππάτο, ζητώντας να παραπεμφθεί απευθείας στη Δικαιοσύνη, κατά τα προβλεπόμενα στο Σύνταγμα και στη νομοθεσία περί ευθύνης υπουργών.

«Είναι εμφανές» - αναφέρει ανάμεσα σε άλλα - «ότι διάγουμε μια περίοδο ακραίας πολιτικής πόλωσης, όπου ένα τραγικό δυστύχημα που συγκλόνισε το πανελλήνιο έχει εργαλειοποιηθεί από την αντιπολίτευση, προς απόσπαση πρόσκαιρων πολιτικών ωφελημάτων. Φοβούμαι πως το όποιο πόρισμα εκδώσει η Επιτροπή σας θα αποτελέσει αντικείμενο έντονης αμφισβήτησης και αντιπαράθεσης, η οποία μοιραία θα με ακολουθεί στο υπόλοιπο του δημόσιου και ιδιωτικού βίου μου».

Με μία ακόμα προκλητική ανάρτηση, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης χαρακτηρίζει «γενναίο βήμα» την ανακοίνωση Τριαντόπουλου, την ώρα που βοούν τα στοιχεία ότι η κυβέρνηση, ο ίδιος ο πρωθυπουργός και στελέχη της ξεκίνησαν από την πρώτη στιγμή του εγκλήματος στα Τέμπη την επιχείρηση συγκάλυψης.

Οπως αναφέρει ανάμεσα σε άλλα, πρόκειται για «μια ενέργεια που απεγκλωβίζει την αναζήτηση τυχόν ποινικών ευθυνών πολιτικών προσώπων από τις τοξικές μικροκομματικές διαμάχες. (...) Ολες οι πτέρυγες της Βουλής τίθενται προ των ευθυνών τους: Θα συμφωνήσουν άραγε με την πρωτοβουλία του υπουργού; 'Η μήπως θα κρυφτούν και πάλι πίσω από τεχνάσματα και υπεκφυγές για να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα;».

Η λειτουργία της Προανακριτικής για τη διερεύνηση τυχόν ευθυνών του Χρ. Τριαντόπουλου στην αλλοίωση του χώρου του εγκλήματος των Τεμπών ξεκίνησε χτες, με τη συγκρότηση προεδρείου. Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ κατέθεσαν πρόταση για αναλογικό προεδρείο, δηλαδή να μην είναι μονοκομματικό αλλά να συμμετέχει και η αντιπολίτευση μέσα από τις θέσεις του αντιπροέδρου ή του γραμματέα, κάτι που η κυβερνητική πλειοψηφία της ΝΔ απέρριψε.

Την εν λόγω πρόταση στήριξε και το ΚΚΕ, ωστόσο, ακριβώς επειδή η κυβερνητική πλειοψηφία αριθμεί 14 μέλη έναντι 13, τελικά το προεδρείο συγκροτήθηκε ως μονοκομματικό. Πρόεδρος εξελέγη ο Π. Καππάτος, αντιπρόεδρος η Μαρία Κεφαλά και γραμματέας ο Αλέξανδρος Μαρκογιαννάκης, όλοι τους από τη ΝΔ. Υπενθυμίζεται ότι μονοκομματικό ήταν και το προεδρείο της Εξεταστικής Επιτροπής, τις εργασίες της οποίας η κυβέρνηση της ΝΔ είχε κλείσει «άρον άρον».

Τη σύνθεση του προεδρείου της Προανακριτικής Επιτροπής σχολίασε σε δήλωσή του ο Νίκος Καραθανασόπουλος, κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ. Ειδικότερα, ο Ν. Καραθανασόπουλος - ο οποίος, σημειωτέον, συμμετέχει και ως μέλος στην Επιτροπή - ανέφερε πως «το ΚΚΕ υποστήριξε ότι μπορεί να υπάρξει διασταλτική ερμηνεία του Κανονισμού της Βουλής και να εκλεγεί διακομματικό προεδρείο, με τη σύμφωνη γνώμη και της πλειοψηφίας».

Ανέδειξε ωστόσο τις ευθύνες τόσο της ΝΔ όσο και του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ για την κατάσταση που επικρατεί, τονίζοντας: «Δεν πρέπει να κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας, γιατί ελέω του νόμου περί ευθύνης υπουργών, που έχει συνδιαμορφωθεί από ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ - ΠΑΣΟΚ, πάντα η εκάστοτε κυβερνητική πλειοψηφία αποφασίζει για τη λειτουργία της Επιτροπής της Προανακριτικής».

Η Προανακριτική θα συνεδριάσει εκ νέου αύριο Πέμπτη.

ΝΙΚΟΣ ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ - ΜΑΡΙΑ ΚΟΜΝΗΝΑΚΑ
Καταγγέλλουν τη μεθόδευση εσπευσμένου τερματισμού της Προανακριτικής

Με δήλωσή τους οι βουλευτές του ΚΚΕ που συμμετέχουν στην Προανακριτική Επιτροπή για τον Χρ. Τριαντόπουλο, Νίκος Καραθανασόπουλος και Μαρία Κομνηνάκα, επισημαίνουν:

«Καταγγέλλουμε τη διαφαινόμενη μεθόδευση εσπευσμένου τερματισμού των εργασιών της Προανακριτικής Επιτροπής που προωθεί η κοινοβουλευτική πλειοψηφία της ΝΔ πριν καν αυτές ξεκινήσουν.

Είναι προφανές ότι πρόκειται για ένα ακόμη επεισόδιο στην επιχείρηση συγκάλυψης, προκειμένου να μην εξεταστούν ουσιώδεις μάρτυρες, πολιτικά πρόσωπα και υπηρεσιακοί παράγοντες, αλλά και στοιχεία που προκύπτουν συνεχώς από την έρευνα.

Συνιστά, όμως, και μια έμμεση ομολογία ύπαρξης ενδείξεων για την ενοχή του κ. Τριαντόπουλου, οδηγώντας την κυβερνητική πλειοψηφία να κάνει "την ανάγκη φιλοτιμία". Αναδεικνύει πάνω απ' όλα τον φόβο να στοιχειοθετηθούν ποινικές ευθύνες κι άλλων προσώπων, τόσο για την αλλοίωση του χώρου του εγκλήματος, όσο και για το κύριο έγκλημα, δηλαδή τη σύγκρουση των τρένων, αλλά και την έκρηξη.

Ο ισχυρισμός που δικαιολογεί το διαφαινόμενο κλείσιμο των εργασιών της Προανακριτικής Επιτροπής στο όνομα της "παραπομπής στον φυσικό δικαστή" είναι προσχηματικός, αφού από τη στιγμή που αυτή συγκροτείται, οφείλει να ολοκληρώσει το έργο της, χωρίς πολιτικά παιχνίδια και μεθοδεύσεις».

ΦΙΕΣΤΑ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
Κυβερνητικές προτεραιότητες χωρίς αντίκρισμα για τον λαό

Eurokinissi

Μία ακόμα φιέστα έστησε χθες το Μαξίμου, αυτήν τη φορά με τον Κυρ. Μητσοτάκη να επισκέπτεται το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, δίνοντας άλλη μια σειρά υποσχέσεων για «βελτιώσεις» στις μεταφορές με ορίζοντα το ...2027, όταν στον βωμό του «κόστους - οφέλους» η εγκληματική πολιτική του κεφαλαίου ορθώνει κινδύνους για τη ζωή του λαού σε κάθε πτυχή της καθημερινότητας. Η φιέστα έγινε με φόντο τις αποκαλύψεις του ΚΚΕ για τις επικίνδυνες εργασίες στη γραμμή 4 του Μετρό, για τις οποίες κυβέρνηση και εταιρεία προσπαθούν να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα (βλ. σχετικό ρεπορτάζ στη σελίδα 5).

Ο Μητσοτάκης λοιπόν προήδρευσε σε σύσκεψη με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου για τις «κυβερνητικές προτεραιότητες» στις υποδομές και μεταφορές, ενώ κατόπιν έκανε δηλώσεις εστιάζοντας «σε έργα εθνικής προτεραιότητας, που ο σκοπός μας είναι να τα έχουμε ολοκληρώσει μέχρι το 2027». Αναφέρθηκε συγκεκριμένα στον αυτοκινητόδρομο Πάτρας - Πύργου, στην ολοκλήρωση του Ε65 στο βόρειο τμήμα του, από την Καλαμπάκα μέχρι τη σύνδεση με την Εγνατία Οδό, στο περιλάλητο Flyover της Θεσσαλονίκης και στις επεκτάσεις του Μετρό της συμπρωτεύουσας κ.λπ. Εργα χρυσοπληρωμένα από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους, και ταυτόχρονα χαραγμένα και προτεραιοποιημένα όχι με βάση τις λαϊκές ανάγκες αλλά τη στόχευση της ντόπιας αστικής τάξης για χώρα - κόμβο διαμετακόμισης.

Αλλωστε, καθώς άλλες είναι οι προτεραιότητές τους, ο πρωθυπουργός ανέπτυξε άλλο ένα ευχολόγιο για «να τρέξουμε με τους πιο γρήγορους ρυθμούς τα έργα αποκατάστασης από τις ζημιές του "Daniel". Αυτό αφορά και σιδηροδρομικά έργα, αφορά και οδικά έργα. Πιστεύω ότι θα μπορέσουμε να ξεκινήσουμε την αποκατάσταση των έργων αυτών πολύ σύντομα», χωρίς να μπορεί να δώσει έστω ένα χρονικό σημείο εκκίνησής τους.

Με την ίδια αναλγησία, δύο χρόνια μετά το προδιαγεγραμμένο έγκλημα των Τεμπών κατέφυγε για πολλοστή φορά στα γνωστά φληναφήματα περί «κατεπείγουσας ανάγκης να μπορέσουμε να αναβαθμίσουμε το σιδηροδρομικό μας δίκτυο, κυρίως στη γραμμή κορμού Αθήνας - Θεσσαλονίκης, με τα πιο σύγχρονα συστήματα ασφαλείας, με καινούργιο τροχαίο υλικό. Είναι ένας στόχος τον οποίο έχουμε βάλει έως το 2027», στη γνωστή τακτική «ζήσε μαύρε μου να φας τριφύλλι».

Εξάλλου, μετά από 6 χρόνια διακυβέρνησης και αποδεικνύοντας ξανά ότι δεν είναι προτεραιότητά τους έργα που αφορούν τις λαϊκές ανάγκες, παρέπεμψε για τις «αρχές Απριλίου» «μια συνολική παρουσίαση για τις σημαντικές επενδύσεις και παρεμβάσεις που κάνουμε στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αττικής, όσον αφορά τα καινούργια λεωφορεία, για τη δρομολόγησή τους, την προσθήκη νέων οδηγών, έτσι ώστε να μπορέσουμε να αυξήσουμε τη συχνότητα των δρομολογίων». Εβαλε δε στόχο «μέχρι το 2027» «να παρουσιάσουμε μια τελείως διαφορετική εικόνα ως προς τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς του λεκανοπεδίου, και όσον αφορά τα λεωφορεία και όσον αφορά το Μετρό», αποσιωπώντας καταγγελίες όπως ότι οι ανάδοχες εταιρείες άνοιγαν επί 6 μήνες σήραγγα κατά παράβαση των μέτρων ασφαλείας, θέμα που ανέδειξε το ΚΚΕ.

Τέλος, ανέφερε τον νέο ΚΟΚ, κάνοντας καθαρό ότι θα κάνει και εκεί σημαία την «ατομική ευθύνη». «Οι ευθύνες της πολιτείας αλλά και οι ευθύνες των οδηγών θα πρέπει να κάνουμε ένα καινούργιο, θα έλεγα, συμβόλαιο εμπιστοσύνης μεταξύ κράτους και ελληνικής κοινωνίας», είπε χαρακτηριστικά.

Ο δε αναπληρωτής υπουργός αρμόδιος για τις μεταφορές, Κ. Κυρανάκης, είπε ότι «μέσα στο επόμενο δίμηνο ξεκινούν τα έργα αποκατάστασης στο κομμάτι (σ.σ. του σιδηροδρομικού δικτύου) που έχει καταστραφεί από τον "Daniel"».

ΠΡΟΔΙΑΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ
Πρώτη δίκη για τα «εξαφανισμένα» βίντεο από την εμπορική αμαξοστοιχία

Στο εδώλιο των κατηγορουμένων αναμένεται να καθίσουν ο πρώην πρόεδρος του ΟΣΕ, Σπύρος Πατέρας, ο διευθύνων σύμβουλος, Παναγιώτης Τερεζάκης, και ένα στέλεχος της «Interstar Security», της εταιρείας που έχει την ευθύνη της βιντεοεπιτήρησης του σιδηροδρόμου, για τα λεγόμενα «εξαφανισμένα» βίντεο, ουσιαστικά για τη μη προσκόμιση των σωστών βίντεο της εμπορικής αμαξοστοιχίας από τον Εμπορευματικό Σταθμό της Θεσσαλονίκης, το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου του 2023.

Η πρώτη δίκη για την υπόθεση του εγκλήματος των Τεμπών αφορά τρία πλημμελήματα με φόντο τα εν λόγω βίντεο, θα γίνει στις 11 Ιουνίου 2025 και οι τρεις προαναφερόμενοι αναμένεται να δικαστούν από το Μονομελές Πλημμελειοδικείο Λάρισας.

Οι τρεις τους κατηγορούνται κατά περίπτωση για υπεξαγωγή εγγράφου και ηθική αυτουργία σε αυτή, όπως και για απείθεια, αφού οι δικαστικές αρχές Λάρισας είχαν ζητήσει από τον ΟΣΕ ήδη από τον Μάιο του 2023 τις καταγραφές από τις κάμερες του Εμπορευματικού Σταθμού Λάρισας, στην προσπάθεια να ερευνήσουν τα αίτια της έκρηξης που στοίχισε τη ζωή σε επιβάτες και εργαζομένους των δύο τρένων. Υπενθυμίζεται ότι οι Αρχές τότε αναζητούσαν υλικό που αποτύπωνε τη φόρτωση της εμπορικής αμαξοστοιχίας στη Θεσσαλονίκη, προκειμένου να διαπιστωθεί η ύπαρξη ή μη επικίνδυνου φορτίου που σχετίζεται με την έκρηξη από τη μετωπική σύγκρουση των τρένων.

Ωστόσο, ο ΟΣΕ παρέδωσε ελλιπές υλικό στις ανακριτικές αρχές της Λάρισας, το οποίο προερχόταν, μάλιστα, από διαφορετικό σταθμό της Θεσσαλονίκης. Αποτέλεσμα της καθυστέρησης και τη μη προσκόμισης των σωστών βίντεο ήταν να χαθεί κρίσιμος χρόνος και τελικά να σβηστούν τα βίντεο του Εμπορευματικού Σταθμού που αποτύπωναν τη φόρτωση, αφού οι δίσκοι έκτοτε είχαν επανεγγραφεί πολλαπλώς και ειδικοί πραγματογνώμονες δεν μπορούσαν να ανακτήσουν τα βίντεο που αποτύπωναν την 28η Φεβρουαρίου 2023.

Σύμφωνα με το κατηγορητήριο, το στέλεχος της «Interstar» κατηγορείται για υπεξαγωγή εγγράφου κατ' εξακολούθηση και απείθεια, για το γεγονός ότι απέκρυψε το υλικό, ενώ ως ηθικός αυτουργός σε αυτά τα αδικήματα κατηγορείται ο Παναγιώτης Τερεζάκης. Ενώ ο Σπύρος Πατέρας διώκεται για ηθική αυτουργία σε υπεξαγωγή εγγράφου τετελεσμένη άπαξ.

ΓΡΑΜΜΗ 4 ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
Η αποκάλυψη του ΚΚΕ έβαλε φρένο σε επικίνδυνα έργα

Κυβέρνηση και εταιρεία προσπαθούν να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα

Η σημαντική αποκάλυψη του ΚΚΕ στη Βουλή για τα προβλήματα ασφάλειας στην κατασκευή της σήραγγας της γραμμής 4 του Μετρό έβαλε φρένο στον επικίνδυνο τρόπο με τον οποίο κυβέρνηση και αρμόδια εταιρία συνέχιζαν - σαν να μη συμβαίνει τίποτα - ένα έργο στην καρδιά της Αθήνας. Το γεγονός και μόνο ότι επιβεβαιώνεται πως το ...«λάθος» έγινε για να εξοικονομηθούν χρήματα, πως εργαζόμενοι δούλευαν σε μη ασφαλείς χώρους και πως η κυβέρνηση δεν είχε την παραμικρή ιδέα - ως όφειλε - για το αν τα έργα της εταιρείας γίνονται με σωστό και ασφαλή τρόπο, δείχνει ακριβώς τι σημαίνει η λογική «κόστους - οφέλους», που γεννά παντού νέα «Τέμπη».

Μετά τη συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησης του ΚΚΕ, ουσιαστικά αποκαλύφθηκε ότι:

- Παραβιάστηκε η σχετική μελέτη από την κοινοπραξία ΑΒΑΞ - GHELO - ALSTOM, που έχει αναλάβει το έργο κατασκευής της γραμμής 4 του Μετρό στην Αττική. Συγκεκριμένα, η εταιρεία, κατά παράβαση της μελέτης που η ίδια συνέταξε, άνοιξε 150 μέτρα σήραγγα στην οποία δούλευαν για έξι μήνες με δύο βάρδιες εργαζόμενοι, ενώ εντός της ζώνης επιρροής της εκσκαφής βρίσκονται οδικές αρτηρίες, νοσοκομεία και κρατικές υποδομές.

- Η εποπτεύουσα εταιρεία «Ελληνικό Μετρό ΑΕ» καθυστέρησε να διαπιστώσει την παράβαση της μελέτης και όταν τη διαπίστωσε, μετά από έξι μήνες, εξέδωσε μια ανακοίνωση στην οποία ανέφερε πως δεν υπάρχουν θέματα ασφαλείας, χωρίς όμως αυτό να τεκμηριώνεται, ενώ δεν απαντά στο γιατί σταμάτησαν τα έργα εδώ και τρεις βδομάδες, αφού δεν υπάρχει κίνδυνος!

Η σήραγγα της γραμμής 4 του Μετρό

Eurokinissi

Η σήραγγα της γραμμής 4 του Μετρό
Ολα αυτά προκάλεσαν θύελλα αντιδράσεων και ανάγκασαν την κυβέρνηση να προσπαθεί να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στη Βουλή ο υφυπουργός Υποδομών - Μεταφορών Ν. Ταχιάος ανέφερε πως δόθηκε εντολή για την αποκατάσταση του τρόπου εκτέλεσης της σύμβασης, με βάση την εγκεκριμένη μελέτη. Ως προς την καθυστέρηση εκ μέρους της «Ελληνικό Μετρό ΑΕ» να διαπιστώσει το πρόβλημα, επιχείρησε να μεταθέσει τις ευθύνες λέγοντας ότι το υπουργείο δεν μπορεί να παρέμβει περαιτέρω, επικαλούμενος την ύπαρξη των εποπτευόντων οργάνων. Υποβαθμίζοντας δε το θέμα των μέτρων ασφαλείας, υποστήριξε ότι το κύριο είναι οι καθιζήσεις που σημειώνονται στην Κατεχάκη, κάτω από την οποία γίνονται οι εργασίες διάνοιξης.

Παρείχε μάλιστα πλήρη κάλυψη στην κοινοπραξία για τα μέτρα ασφαλείας, αποκρούοντας τη διαπίστωση του ΚΚΕ και των εργαζομένων ότι τα θυσιάζει στο όνομα της εξοικονόμησης κερδών, ενώ ισχυρίστηκε ότι οι εταιρείες που εκτελούν δημόσια έργα δίνουν μεγάλη σημασία στα μέτρα ασφαλείας, γιατί αλλιώς καταστρέφεται η φήμη τους και κατά συνέπεια και η αξία τους στην αγορά! Για το θέμα θα διαταχθεί μία ακόμα από τις συνηθισμένες ΕΔΕ που δεν οδηγούν σε κανένα αποτέλεσμα...

Προσπαθούν να κρύψουν την πραγματικότητα

Επιπλέον, μιλώντας χτες στον «ΣΚΑΪ» ο διευθύνων σύμβουλος της «Ελληνικό Μετρό» πάσχισε να υποβαθμίσει τους μεγάλους κινδύνους που προκαλεί η πολιτική που θυσιάζει την ασφάλεια στον βωμό του κέρδους των ομίλων, τη στιγμή που τα λεγόμενά του επιβεβαίωναν το αντίθετο! Αρχικά θέλησε να επισημάνει ότι η συγκεκριμένη σήραγγα περίπου 150 μέτρων «δεν αφορά αυτήν όπου θα κινείται το Μετρό, αλλά τον επίσταθμο σταβλισμού των τρένων, γι' αυτό δεν κατασκευάζεται με μετροπόντικα αλλά με αυστριακή μέθοδο».... Αυτό τι αλλάζει όσον αφορά τους κίνδυνους που προέκυψαν από τη μη τήρηση συγκεκριμένων μέτρων ασφαλείας κατά την κατασκευή της;

Ακολούθησε ένα θέατρο του παραλόγου. Είπε ο διευθύνων σύμβουλος ότι «η συγκεκριμένη σήραγγα είναι απολύτως σωστή όσον αφορά τη θέση της, την όδευσή της, τις διαστάσεις και την αντιστήριξη του υπεδάφους που εκσκάπτεται, σύμφωνα με ό,τι προβλέπει η μελέτη». Στη συνέχεια όμως ο ίδιος ισχυρίστηκε ότι κατά τις εργασίες κατασκευής της εν λόγω σήραγγας ενημερώθηκαν πως «δεν τηρείται η μελέτη όσον αφορά την αλληλουχία των εργασιών για τη διάνοιξή της, και συγκεκριμένα η αλληλουχία των φάσεων εκσκαφής του μετώπου, και αυτό είναι μια πρόσθετη δικλίδα ασφαλείας που έχει επιβάλει η "Ελληνικό Μετρό"»!

Προσπαθώντας να απαντήσει στους εύλογους προβληματισμούς των δημοσιογράφων για το «τι τελικά δεν έγινε σωστά» αφού «όλα έγιναν σωστά» - κάπως έτσι άλλωστε παρουσιάζονται τα γεγονότα - ο διευθύνων σύμβουλος ομολόγησε ότι όντως η μη τήρηση όλων των μέτρων ασφαλείας που προέβλεπε η μελέτη έγινε «προς επίσπευση του χρόνου, πάντα με την τήρηση των μέτρων ασφαλείας, προσπάθησαν να σκάψουν και εμείς τους σταματήσαμε». Καλά καταλάβατε, ο ίδιος άνθρωπος ισχυρίζεται ότι δεν τηρήθηκε δικλίδα ασφαλείας ενώ ταυτόχρονα λέει ότι τα μέτρα ασφαλείας τηρήθηκαν! Επιπρόσθετα, αφού κανένας κίνδυνος δεν προέκυψε για την ασφάλεια των εργαζομένων, τότε γιατί η σήραγγα παραμένει κλειστή για τους εργαζόμενους εδώ και 3 βδομάδες;

Είναι προφανές ότι για μια ακόμα φορά αποδεικνύεται πως για την εξασφάλιση της μέγιστης κερδοφορίας των κατασκευαστικών ομίλων, η ασφάλεια των εργαζομένων στο έργο και όσων κυκλοφορούν εντός της ζώνης επιρροής της εκσκαφής τίθεται σε κίνδυνο. Επιπλέον, οι ευθύνες της κυβέρνησης είναι τεράστιες, αφού θα έπρεπε να ελέγχει τις εργασίες και την κοινοπραξία που έχει αναλάβει το έργο, ζητώντας την παρέμβαση του αρμόδιου υπουργείου για την τήρηση της μελέτης, αλλά κυρίως για τη λήψη μέτρων προστασίας των εργαζομένων.

Να σημειωθεί ότι οι εργαζόμενοι στον κλάδο των Κατασκευών ήδη μετρούν πολλά θύματα λόγω της εντατικοποίησης της εργασίας και των ελλιπών μέτρων υγείας και ασφάλειας, γιατί και αυτά «κοστίζουν». Χαρακτηριστικά, σύμφωνα με τις καταγραφές της Ομοσπονδίας Οικοδόμων Ελλάδας, μόνο το 2024 άφησαν την τελευταία τους πνοή 24 οικοδόμοι σε εργοδοτικά εγκλήματα και μέσα στο 2025 έχουμε ήδη 7 νεκρούς.

Νέα σοβαρή απόπειρα παραβίασης των μέτρων ασφαλείας

Την ίδια ώρα που δεν έχει κοπάσει ο σάλος από την αποκάλυψη του ΚΚΕ, το Σωματείο των Εργαζομένων στο έργο καταγγέλλει «νέα σοβαρή απόπειρα παραβίασης των μέτρων ασφαλείας σε εργοτάξιο του Μετρό».

Σύμφωνα με το Σωματείο Εργατοτεχνιτών και Υπαλλήλων Εργαζομένων στις εταιρείες κατασκευής του «Αττικό Μετρό», πριν από κάποιες μέρες «έσκασε το καλώδιο μέσης τάσης στο ακροκιβώτιο του ΤΒΜ (μετροπόντικα) της Βεΐκου, τη στιγμή κατά την οποία δεν γινόταν κάποια παραγωγική εργασία ή εργασία συντήρησης μέσα στο μηχάνημα. Ανέκυψε η ανάγκη για προμήθεια νέων ανταλλακτικών στο ακροκιβώτιο, τα οποία απ' ό,τι φαίνεται καθυστερούν».

Με δεδομένη αυτή την καθυστέρηση, το σωματείο υπογραμμίζει πως «προκύπτει το ερώτημα εάν η κατασκευάστρια εταιρεία "Herrenknecht" προτείνει την επανέναρξη της παραγωγής με παράκαμψη του ακροκιβωτίου και την απευθείας σύνδεση στους μετασχηματιστές και εάν η επιβλέπουσα αρχή "Ελληνικό Μετρό" σε συνεννόηση με την ανάδοχο εταιρεία δίνουν την έγγραφη διαβεβαίωση ότι η επανέναρξη της παραγωγής κάτω από αυτές τις συνθήκες είναι ασφαλής για τους εργαζόμενους».

«Είναι κοινό μυστικό ότι αυτή η προσέγγιση δεν είναι η προβλεπόμενη, δημιουργεί κενά ασφαλείας για τους εργαζόμενους, τα οποία για εμάς αποτελούν προτεραιότητα. Δεν θα βάλουμε τα κέρδη τους πάνω από την ασφάλειά μας», τονίζει το σωματείο.

Αξιοποιώντας την αγωνιστική πείρα ενισχύουμε τη δύναμη της ανατροπής

Συνεχίζεται το πλατύ πολιτικό άνοιγμα

Οι Κομματικές Οργανώσεις του ΚΚΕ στην Αττική συνεχίζουν το μεγάλο πολιτικό άνοιγμα με εξορμήσεις, περιοδείες, συσκέψεις με σύνθημα «'Η τα κέρδη τους ή οι ζωές μας! Στον δρόμο του αγώνα για να νικήσει η ζωή με το ΚΚΕ για την ανατροπή!».

Στο πλαίσιο αυτό, οι Κομματικές Οργανώσεις Κεντρικού και Βόρειου Μενιδίου πραγματοποίησαν το Σάββατο το απόγευμα σύσκεψη στο Συνδικάτο Οικοδόμων με ομιλητή τον Κύριλλο Παπασταύρου, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ.

Για τα συμπεράσματα που μπορούν να εξαχθούν από το πολύ σημαντικό βήμα των λαϊκών δυνάμεων, της συμμετοχής στην απεργία και τις μεγαλειώδεις συγκεντρώσεις σε όλη τη χώρα, ο ομιλητής ανέδειξε ανάμεσα σε άλλα τη μαζική συμμετοχή εργαζομένων, νεολαίας, αυτοαπασχολούμενων, αγροτών που βγήκαν για πρώτη φορά στον δρόμο κι έσπασαν την αντίληψη «τι νόημα έχουν οι αγώνες, οι κινητοποιήσεις, οι διαδηλώσεις» κ.λπ. Σημείωσε ακόμα ότι η απεργία έγινε με αποφάσεις σωματείων, συνδικάτων, Εργατικών Κέντρων, Ομοσπονδιών κόντρα στην προσπάθεια της εργοδοσίας και του κυβερνητικού - εργοδοτικού συνδικαλισμού που την υπονόμευε και στη συνέχεια, όταν είδε ότι δεν μπορούσε να την αποφύγει, επιχείρησε να την κάνει απλώς μνημόσυνο και όχι αγώνα και πάλη για διεκδίκηση.

Μενίδι
Μενίδι
Τόνισε ακόμα ότι η απεργία δεν είναι μια οποιαδήποτε μορφή πάλης, αλλά μια ανώτερη μορφή πάλης γιατί πιέζει το σύστημα εκεί που πονάει, και το σύστημα πονάει στην παραγωγή καπιταλιστικών κερδών.

Επίσης επισήμανε το γεγονός ότι αυτό το σύνθημα που ακούστηκε πρώτη φορά στις διαδηλώσεις το 2023 και έχει καθιερωθεί, το σύνθημα «τα κέρδη τους ή οι ζωές μας», έχει σημασία, γιατί δείχνει την ουσία του προβλήματος και το πραγματικό δίλημμα, ότι δηλαδή υπάρχει ένα κοινωνικό οικονομικό σύστημα, ένα κράτος που για την υπεράσπιση των καπιταλιστικών κερδών είναι ικανό να θυσιάσει και θυσιάζει την ανθρώπινη ζωή. Και τόνισε ότι «έχει πολύ μεγάλη σημασία να γίνεται συνειδητό και κατανοητό ότι το δίλημμα που τίθεται είναι ότι δεν μπορεί να εξασφαλιστεί η ανθρώπινη ζωή σε όλες της τις πλευρές, τα δικαιώματά της, η δυνατότητά της να υπάρχει με βάση τις σύγχρονες ανάγκες ταυτόχρονα με την εξασφάλιση των κερδών των επιχειρηματικών ομίλων. `Η αν θέλετε, απ' την άλλη ότι είναι προϋπόθεση για να εξασφαλιστεί η ζωή των εργαζομένων, η σύγκρουση με την πολιτική που στηρίζει τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων, η σύγκρουση με το κράτος, με το κοινωνικοοικονομικό σύστημα που ζούμε».

Υπογράμμισε ότι στο ερώτημα πολλών «τώρα τι γίνεται;» μία είναι η απάντηση: «Ο αγώνας δεν σταματάει, πρέπει να συνεχιστεί με διάφορες μορφές και για το ίδιο το ζήτημα των Τεμπών, δηλαδή για την αποκάλυψη των πραγματικών αιτιών, των ζητημάτων που αφορούν τις πολιτικές και ποινικές ευθύνες αλλά και για τα υπόλοιπα "Τέμπη" της ζωής μας. Προκύπτει λοιπόν η ανάγκη να ανοίξει η "ατζέντα" βάζοντας στο στόχαστρο της εργατικής - λαϊκής πάλης όλο το πλέγμα των ζητημάτων, των προβλημάτων και αδιεξόδων αυτού του συστήματος. Να γίνουν αντικείμενο των επόμενων αγωνιστικών πρωτοβουλιών και βημάτων».


Συμπλήρωσε ακόμα και μπροστά στη νέα μάχη για την απεργία της 9ης Απρίλη ότι η πάλη δίνεται καθημερινά, λέγοντας: «Σήμερα κρίνεται το πώς θα διαμορφωθεί αυτή η δύναμη που θα μπορεί να τους ανατρέψει και ποια μπορεί να είναι αυτή η δύναμη. Εμείς θεωρούμε ότι αυτή η δύναμη μπορεί να είναι καταρχήν ένα μεγάλο εργατικό - λαϊκό κίνημα, απεργιακό, που θα ανοίγει όλα τα μέτωπα. Θα ανοίγει το μέτωπο των υποδομών, θα ανοίγει το μέτωπο του εισοδήματος, το μέτωπο των εργασιακών σχέσεων, της πολεμικής οικονομίας, του ιμπεριαλιστικού πολέμου. Θα ανοίγει την ανάγκη να παλέψουμε με κριτήριο τις σύγχρονες λαϊκές και εργατικές ανάγκες. Ενα κίνημα που πρώτα απ' όλα θα χτιστεί μέσα στους χώρους δουλειάς, στις επιχειρήσεις, στα σωματεία, στα συνδικάτα και σε αυτό θεωρούμε ότι είναι μία μεγάλη παρακαταθήκη η απεργία και όσοι πρωτοστάτησαν - οι πιο πρωτοπόροι που μπήκανε μπροστά - και να γίνει πράξη. Η δύναμη αυτή κατά τη γνώμη μας είναι μία μεγάλη συμμαχία, που πρέπει να φτιαχτεί ανάμεσα σε εργαζόμενους, ανάμεσα σε αυτοαπασχολούμενους, μικρούς επιχειρηματίες, εμπόρους, αγρότες που τους ενώνουν - παρά τις διαφορές που έχουν - τα κοινά προβλήματα, τους ενώνει ο κοινός αντίπαλός τους, που είναι όχι μόνο οι κυβερνήσεις αλλά τα μονοπώλια που υπηρετούν οι κυβερνήσεις, είναι οι μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι, είναι το κράτος, όργανο του οποίου είναι η κάθε φορά κυβέρνηση. Μπορούμε λοιπόν να φτιάξουμε ένα τέτοιο μέτωπο με αυτές τις δυνάμεις που να παλεύουν να διεκδικήσουν τη ζωή τους, να διεκδικήσουν το μέλλον τους κόντρα στον καπιταλισμό και στα μονοπώλια».

Να κάνουμε τον φόβο τους πραγματικότητα, ενισχύοντας τις ρωγμές στο σύστημα

Αιγάλεω
Αιγάλεω
Με μεγάλη συμμετοχή κόσμου πραγματοποιήθηκε την Κυριακή και η εκδήλωση - συζήτηση των ΚΟ Αιγάλεω του ΚΚΕ, με ομιλήτρια την Βιβή Δάγκα, μέλος της ΚΕ και βουλευτή Δυτικού Τομέα του Κόμματος.

Στην εισηγητική της ομιλία η Β. Δάγκα ανέφερε: «Μαζευτήκαμε σήμερα με την ανάταση που έχουμε πάρει από τις μεγαλειώδεις διαδηλώσεις των τελευταίων εβδομάδων για το έγκλημα στα Τέμπη. Δύο χρόνια μετά το έγκλημα στα Τέμπη όλη η χώρα συγκλονίστηκε από τις μεγαλύτερες απεργιακές συγκεντρώσεις που έχουν γίνει ποτέ. Για εικοσιτέσσερις ώρες οι χώροι δουλειάς νέκρωσαν και οι εργαζόμενοι κατέβηκαν με τα πανό των σωματείων τους. Η πλειοψηφία των καταστημάτων και στις γειτονιές του Αιγάλεω έμειναν κλειστά. Γονείς από τα σχολεία του δήμου μας μαζί με τα παιδιά τους κατέβηκαν με τα πανό τους, με το μαχητικό μπλοκ του πολιτιστικού συλλόγου "Πρόοδος", των συνταξιούχων, των γυναικών και άλλα. Ημασταν όλες και όλοι εκεί σε αυτήν τη συγκλονιστική μέρα, που η χώρα μετατράπηκε σε μία τεράστια απεργιακή διαδήλωση. Το δίλημμα "`Η τα κέρδη τους ή οι ζωές μας" δείχνει τη διαχωριστική γραμμή. Παντού και πάντα συγκρούονται δυο κόσμοι με αγεφύρωτα συμφέροντα. Από τη μια ο στόχος των επιχειρηματικών ομίλων για μεγαλύτερη κερδοφορία και από την άλλη οι εργατικές - λαϊκές ανάγκες.

Τα Τέμπη καθρεφτίζουν αυτή τη σύγκρουση, αυτό το πραγματικό πολιτικό και κοινωνικό δίλημμα της εποχής μας. Εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενοι κι εργαζόμενες έκαναν το βήμα και συμμετείχαν στη μεγάλη απεργία, αρκετοί για πρώτη φορά. Πήραν τη θέση τους στο μεγάλο ποτάμι λαϊκής οργής και αγώνα. Αποδείχτηκε ότι ο αποφασισμένος και οργανωμένος λαός που παλεύει για το δίκιο του μπορεί να αχρηστεύει παγίδες και εμπόδια. Συντρίφτηκε κάθε σχέδιο παρεμπόδισης και υπονόμευσης της απεργίας».

Σε σχέση με τη συζήτηση για το λεγόμενο αντισυστημισμό, τόνισε: «Το έργο το έχει ξαναδεί πολλές φορές ο λαός τα τελευταία χρόνια. Ολοι αυτοί αποδείχτηκαν το τέλειο συμπλήρωμα του συστήματος και της αντιλαϊκής σταθερότητας, κρατώντας τη λαϊκή οργή και αγανάκτηση - ξανά - εντός των τειχών του συστήματος, με όλους τους τρόπους. Τώρα "πας μούφα αντισυστημικός" επιστρατεύεται με φόντο τις πολύ μεγάλες κινητοποιήσεις για τα Τέμπη, αλλά και συνολικά την άνοδο μιας σειράς από ελπιδοφόρους εργατικούς - λαϊκούς αγώνες, με τους οποίους οι εργαζόμενοι απέσπασαν και κάποιες "ανάσες" ανακούφισης. Η συζήτηση για το ποιος είναι αντισυστημικός είναι ένα ακόμα μέσο που αξιοποιούν τα επιτελεία του συστήματος μαζί με τις απειλές, τον αποπροσανατολισμό, το ψέμα, τη συκοφαντία και την προβοκάτσια για να πνίξουν τη λαϊκή αμφισβήτηση».

Στη συνέχεια η Β. Δάγκα επεσήμανε: «Οι μάσκες έπεσαν και αποκαλύφθηκε σε περισσότερες και περισσότερους το πραγματικό πρόσωπο του σάπιου και διεφθαρμένου κράτους με όλους τους θεσμούς του, που κάνει νόμο την αδικία, την ατιμωρησία, το "δίκιο" του ισχυρού».

Καταλήγοντας, η Β. Δάγκα επισήμανε: «Πρέπει να κάνουμε τον φόβο τους πραγματικότητα. Να δυναμώσουμε τον αγώνα, ενισχύοντας τις ρωγμές σε ένα σύστημα, του οποίου η "σταθερότητα" περνάει από "κυματισμούς". Ο καθένας και η καθεμιά στον χώρο του μπορεί τώρα, αποφασιστικά να ηγηθεί στην οργάνωση, κινητοποίηση και κοινή δράση με κάθε εργαζόμενο κι εργαζόμενη, αυτοαπασχολούμενο, άνεργο, συνταξιούχο, με κάθε γονιό, μαθητή και φοιτητή που οργίζεται, προβληματίζεται, παίρνει δύναμη από τις μεγάλες διαδηλώσεις. Η επόμενη μέρα των εμβληματικών κινητοποιήσεων είναι ήδη εδώ και "φωνάζει" ότι χρειάζεται να δυναμώσει ο οργανωμένος αγώνας του λαού και της νεολαίας». Και τέλος κάλεσε να μη χαθεί ούτε μια ώρα για την οργάνωση της πανελλαδικής απεργίας στις 9 Απρίλη.

Συνεχίζονται οι εκδηλώσεις

Σήμερα Τετάρτη:

- Στις 4.30 μ.μ. η ΚΟ στην Τράπεζα της Ελλάδας καλεί στο βιβλιοπωλείο - cafe «Σύγχρονη Εποχή». Θα μιλήσει ο Δημήτρης Παρλίτσης, μέλος του Γραφείου της ΤΟ Χρηματοοικονομικού.

- Στις 6 μ.μ. η ΚΟ Ξυλουργών στο βιβλιοπωλείο - cafe «Σύγχρονη Εποχή». Θα μιλήσει ο Γιάννης Αναγνώστου, μέλος της Επιτροπής Περιοχής Αττικής.

- Στις 6 μ.μ. οι ΚΟ Κατασκευών Νοτιοανατολικών Συνοικιών στα γραφεία της ΠΕΑΕΑ στην Ηλιούπολη (Μαρ. Αντύπα & Σοφοκλή Βενιζέλου). Θα μιλήσει ο Μάκης Μακρής, μέλος της ΚΕ.

- Στις 6.30 μ.μ. οι ΚΟ στις τράπεζες Eurobank και Πειραιώς στο βιβλιοπωλείο - cafe «Σύγχρονη Εποχή». Θα μιλήσει ο Γιώργος Κουφός, μέλος του Γραφείου της ΤΟ Χρηματοοικονομικού.

- Στις 7 μ.μ. οι ΚΟ Αγίων Αναργύρων και Ανάκασας καλούν στο μεζεδοπωλείο «Οπως παλιά» (Νικολάου Πλαστήρα 30). Θα μιλήσει ο Γιάννης Πρωτούλης, μέλος του ΠΓ της ΚΕ.

Αύριο Πέμπτη:

-- Στις 7 μ.μ., η ΚΟ Κατασκευής Μετρό καλεί στο βιβλιοπωλείο - καφέ «Σύγχρονη Εποχή», (Μαυροκορδάτου 3). Θα μιλήσει ο Ηλίας Τσιμπουκάκης, μέλος της ΕΠ της ΚΟ Αττικής.

ΦΟΙΤΗΤΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
«Θα φτάσουμε έως το τέρμα!» το μήνυμα της εκδήλωσης στο ΑΠΘ

Αύριο η συναυλία στη Θεσσαλονίκη | Εκδηλώσεις προγραμματίζονται από φορείς και σε άλλες πόλεις

Με το μήνυμα «τα κέρδη τους ή ζωές μας!» και με την υπόσχεση πως «θα το φτάσουμε έως το τέρμα!» πραγματοποιήθηκε χτες στο ΑΠΘ η εκδήλωση των Φοιτητικών Συλλόγων Θεσσαλονίκης. Στην ομιλία του ο Γιώργος Τσακλίδης, πατέρας της Αγάπης, μίας από τα 57 θύματα των Τεμπών, αναφέρθηκε στις τεράστιες κυβερνητικές ευθύνες που δημιούργησαν μια εκρηκτική κατάσταση χωρίς ασφάλεια στον σιδηρόδρομο, η οποία οδήγησε στο προδιαγεγραμμένο έγκλημα των Τεμπών. «Είναι εξαιρετικά παρήγορο το γεγονός ότι ο κόσμος κινητοποιήθηκε. Και αυτό έχει αποτέλεσμα, πιέζει αλλιώς την κυβέρνηση... Είναι πολύ σημαντικό να συμμετέχει ο κόσμος (...) Τι ζητάμε; Να δικαιωθεί ο αγώνας μας για τους 57 και τις οικογένειές τους! Να μην έχουμε κανένα άλλο δυστύχημα, γιατί ακόμα και τώρα δεν έχουν ολοκληρωθεί τα έργα στον σιδηρόδρομο», ανέφερε μεταξύ άλλων, ενώ πρόσθεσε ότι είναι υπόθεση του λαού να μη γίνει ξανά κανένα έγκλημα όχι μόνο στα μέσα μεταφοράς, αλλά και στα νοσοκομεία, στα σχολεία, στους χώρους δουλειάς, «που και εκεί θρηνούμε έναν νεκρό κάθε τρεις μέρες». Ακολούθησαν παρεμβάσεις από τον Γιάννη Αναστασίου εκ μέρους των εργαζομένων στον σιδηρόδρομο και από τους Καλλιόπη Παναγιώτου και Φίλιππο Παπαδόπουλο, εκπροσώπους φοιτητικών συλλόγων. Το ραντεβού ανανεώθηκε για τη συναυλία που διοργανώνουν οι Φοιτητικοί Σύλλογοι αύριο Πέμπτη στις 7 μ.μ. στον πεζόδρομο της Αγίας Σοφίας, μαζί με τα εργατικά σωματεία.

  • Ο «Ριζοσπάστης» θα επανέλθει με αναλυτική ανταπόκριση από την εκδήλωση σε επόμενο φύλλο.
Αλλες προγραμματισμένες συναυλίες και εκδηλώσεις


Συναυλία με τίτλο «Δεν έχω οξυγόνο - Ενα τραγούδι για τα Τέμπη» διοργανώνουν ο Σύλλογος Δημοκρατικών Γυναικών Αιγάλεω και ο Πολιτιστικός Σύλλογος «Η Πρόοδος» το Σάββατο 22 Μάρτη, στις 7 μ.μ. στην πλατεία Εσταυρωμένου (Μετρό «Αιγάλεω»). Θα τραγουδήσουν: «Αλκμαν», Mαρία Γεωργοπούλου, «Γιαρέμ», Αλέξανδρος Εμμανουηλίδης, Μαριάννα Ζάχου, Λαμπρινή Καρακώστα, «Κιντέρια», Αλέξανδρος Κτιστάκης, Κοσμάς Λαμπίδης (Usurum), Πάνος Μπούσαλης, Φώτης Σιώτας, Σταύρος Τσαντές, Χρύσα και η Παιδική Χορωδία «ΟPA HOP».

Επίσης ο Ορειβατικός Φυσιολατρικός Ομιλος Νίκαιας (ΟΦΟΝ) καλεί την Κυριακή 23 Μάρτη σε αγώνα δρόμου με σύνθημα «Τρέχω για οξυγόνο - Φτάνω έως το τέρμα». Η έναρξη θα γίνει στην πλατεία Χαλκηδόνος. Στις 9 π.μ. θα τρέξουν ενήλικες και παιδιά Γυμνασίου - Λυκείου, και στις 10.30 π.μ. παιδιά Νηπιαγωγείου και Δημοτικού.

Στην Τρίπολη

Συναυλία με τίτλο «Ενα τραγούδι για τα παιδιά που χάθηκαν στα τρένα... Θα φτάσουμε στο τέρμα! 'Η τα κέρδη τους ή οι ζωές μας» συνδιοργανώνουν την Κυριακή 30 Μάρτη στην Τρίπολη, στην πλατεία Πετρινού στις 7 μ.μ., εργατικά και συνταξιουχικά σωματεία και Φοιτητικοί Σύλλογοι.

Μέχρι στιγμής έχουν δηλώσει συμμετοχή οι Κώστας Τσελάς, De Four The Band και μαθητικό συγκρότημα.

Τηλέφωνο επικοινωνίας: 6974430637

ΓΟΝΕΙΣ - ΜΑΘΗΤΕΣ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
Δεν θα περιμένουμε τα επόμενα «Τέμπη», που παραμονεύουν παντού!

Μια ενδιαφέρουσα εκδήλωση από την Ενωση Γονέων του Δ' Διαμερίσματος Πειραιά | Πολύμορφη δράση στα σχολεία με αφορμή τα δύο χρόνια από το έγκλημα στα Τέμπη

Με ένα παρατεταμένο χειροκρότημα γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί υποδέχτηκαν όρθιοι την παρέμβαση του Γιώργου Τσακλίδη, μέλους του Συλλόγου Συγγενών Θυμάτων Τεμπών, πατέρα της 23χρονης Αγάπης, στην εκδήλωση που πραγματοποίησε την Κυριακή η Ενωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων του Δ' Δημοτικού Διαμερίσματος Πειραιά με αφορμή τα δύο χρόνια από το έγκλημα στα Τέμπη.

Στην εκδήλωση, με θέμα «Πες μου μπαμπά / μαμά, πώς έφτασαν δύο τρένα να κινούνται στην ίδια γραμμή προς την αντίθετη κατεύθυνση;», μίλησαν επίσης ο Περικλής Κουρμούλης εκ μέρους του ΔΣ της Ενωσης, η Κυριακή Εξερτζή, μέλος του ΔΣ του Σωματείου Εργαζομένων «Hellenic Train», και ο Μανώλης Δανδουλάκης, πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων στην ΚΤΥΠ ΑΕ (πρώην ΟΣΚ).

Ανοίγοντας την εκδήλωση η πρόεδρος της Ενωσης, Μαρία Μιχαλοπούλου, αναφέρθηκε στις κινητοποιήσεις του προηγούμενου διαστήματος και στη μεγάλη συμμετοχή μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών από τα σχολεία της περιοχής. Χαιρετισμό απηύθυνε και η Ματίνα Τσούγκα, πρόεδρος του 15μελους Συμβουλίου του 10ου Λυκείου, εκ μέρους της Συντονιστικής Επιτροπής Μαθητών Πειραιά.

Μαθητές από τα Λύκεια της περιοχής στόλισαν τον χώρο της εκδήλωσης με τις ζωγραφιές τους και πλούτισαν το πρόγραμμα με ποιήματα που έγραψαν για το έγκλημα στα Τέμπη. Η εκδήλωση έκλεισε με γνωστά τραγούδια που ερμήνευσαν, παίζοντας κιθάρα, δύο μαθητές του 10ου Λυκείου Πειραιά.

Ολα δείχνουν ως ένοχο το κέρδος

Ο Γ. Τσακλίδης σημείωσε μεταξύ άλλων ότι το έγκλημα των Τεμπών είναι το χαρακτηριστικότερο παράδειγμα για το πού οδηγούν οι πολιτικές που έχουν ως κριτήριο το κέρδος, σε βάρος της ασφάλειας και των αναγκών του λαού. Αναφέρθηκε επίσης σε στοιχεία που έγινε προσπάθεια αρχικά να συγκαλυφθούν, αλλά κάτω από την πίεση των συγγενών και των μεγάλων λαϊκών κινητοποιήσεων βγαίνουν σιγά σιγά στη φόρα και στριμώχνουν ακόμα περισσότερο την κυβέρνηση.


Στην ομιλία της η Κ. Εξερτζή τόνισε ότι «οι αιτίες που οδήγησαν στο έγκλημα υπάρχουν και σήμερα, γιατί είναι σε πλήρη ισχύ οι νόμοι και οι Οδηγίες της ΕΕ που οδήγησαν τον σιδηρόδρομο στην "απελευθέρωση", στον τεμαχισμό, στην ιδιωτικοποίηση, στην εμπορευματική του λειτουργία, δεν καταργήθηκαν. Γιατί είναι εδώ η πολιτική της ΕΕ και του κράτους, που βάζει το κέρδος πάνω από την ανθρώπινη ζωή». Αναφέρθηκε επίσης στην καθολική συμμετοχή των σιδηροδρομικών στην απεργία της 28ης Φλεβάρη, λέγοντας ότι εκείνη τη μέρα αναδείχθηκε η δύναμη του συλλογικού, οργανωμένου αγώνα, που πρέπει να ενταθεί.

Ο Μ. Δανδουλάκης μίλησε για τους κινδύνους που ελλοχεύουν στα σχολικά κτίρια, από τα οποία τα μισά και πλέον «είναι κατασκευασμένα πριν από μισό αιώνα, χωρίς ή με παλιό αντισεισμικό κανονισμό». Αναφέρθηκε αναλυτικά στο «καμπανάκι» που χτύπησε ο σεισμός στο Λεκανοπέδιο τον Ιούλη του 2019 και αποκάλυψε το εξής:

«Αυτό που πραγματικά μας θορύβησε, και από τότε το επαναλαμβάνουμε συνεχώς, μπας και ιδρώσει το αυτί κάποιου αρμόδιου, είναι η έγγραφη απάντηση της Γενικής Διεύθυνσης του υπουργείου Υποδομών για τις φυσικές καταστροφές: Από το αρχείο της Υπηρεσίας διαπιστώθηκε ότι μεγάλος αριθμός κτιρίων, από αυτά που χαρακτηρίστηκαν στον πρωτοβάθμιο έλεγχο ΜΗ ΚΑΤΟΙΚΗΣΙΜΑ, είχαν ήδη χαρακτηριστεί ακατάλληλα για χρήση ΚΙΤΡΙΝΑ από τον σεισμό του 1999 και δεν είχαν εκδοθεί οι απαιτούμενες άδειες επισκευής για την αποκατάστασή τους, συνεπώς εξακολουθούσαν να είναι ακατάλληλα για χρήση.

Δηλαδή ομολογούν ότι κανένας δεν είχε ελέγξει αν έγιναν και πώς από τους δήμους οι απαιτούμενες επισκευές μετά τον σεισμό του 1999. Πώς λοιπόν λειτουργούν τα σχολεία αυτά τόσα χρόνια;».

Πήραμε οξυγόνο, συνεχίζουμε!

Ο Π. Κουρμούλης σημείωσε μεταξύ άλλων: «Δεν προσπερνάμε καθόλου τις καταγγελίες ότι το τρένο μπορεί να μετέφερε και ΝΑΤΟικά καύσιμα για τα drones των ΗΠΑ που σταθμεύουν στη ΝΑΤΟική βάση της Λάρισας. Δημοσιεύματα αυτών των ημερών κάνουν λόγο για παρουσία ανώτερων στρατιωτικών στη σκηνή του εγκλήματος αμέσως μετά τη σύγκρουση, ενώ φαίνεται πως η μεταφορά ΝΑΤΟικού στρατιωτικού υλικού, πολλές φορές επικίνδυνου, είναι ρουτίνα στον σιδηρόδρομο. Τα ερωτήματα είναι πάνω στο τραπέζι. Τις απαντήσεις τις οφείλουν οι αρμόδιοι».

Κατέληξε λέγοντας: «Πήραμε οξυγόνο από τις κινητοποιήσεις των προηγούμενων ημερών, χαρήκαμε τα παιδιά μας στις διαδηλώσεις, στεκόμαστε με περηφάνια στο αγωνιστικό τους παράδειγμα. Τους λέμε ότι είμαστε εδώ για να διεκδικήσουμε μαζί τους έναν κόσμο καλύτερο. Για να πάψουν οι ανάγκες μας στη μόρφωση, στη δουλειά, στον ελεύθερο ποιοτικό χρόνο, στις σύγχρονες και ασφαλείς μεταφορές, να βρίσκονται σε διάσταση με τις δυνατότητες που υπάρχουν σήμερα για την ικανοποίησή τους. Σ' αυτόν τον δρόμο βρίσκεται η πραγματική δικαίωση για τους 57 νεκρούς των Τεμπών και τις οικογένειές τους, που δίνουν έναν μεγάλο αγώνα».

Πολύμορφη ευρηματική δράση

Ολο αυτό το διάστημα στα σχολεία του Πειραιά και των νησιών του, από το Νηπιαγωγείο μέχρι το Λύκειο, ξεδιπλώνονται δράσεις από μαθητές, μαζί με εκπαιδευτικούς, μαζί με Συλλόγους και Ενώσεις Γονέων, με τους οποίους συναντήθηκαν επίσης στα μεγάλα συλλαλητήρια και στην απεργία.

Επιστρατεύοντας την ευρηματικότητα, με ορμή από την οργή, την αμφισβήτηση, τη βαθιά θέληση να συνεχιστεί αυτός ο αγώνας για να αποδοθούν όλες οι ευθύνες, η υπόσχεση ότι το έγκλημα αυτό δεν θα ξεχαστεί βρήκε πολύμορφη έκφραση. Και δυναμώνει ακόμα περισσότερο μέσα από την πάλη για να μη ζήσουμε νέα «Τέμπη» στα σχολεία, πουθενά. Αυτό το κλίμα αγκάλιασε όλα τα σχολεία του Πειραιά και των νησιών.

Τα παιδιά του ΕΠΑΛ Σαλαμίνας και του Λαϊκού Φροντιστηρίου Αλληλεγγύης Κερατσινίου το έκαναν με λέξεις και φράσεις που συνθέτουν όλο αυτό το κλίμα: «Αγώνας», «κέρδος», «θυμός», «αλληλεγγύη», «δικαίωση», «δεν ήταν έγκλημα, ήταν δολοφονία». Από τις μικρές ηλικίες, μαθητές μαζί με εκπαιδευτικούς οργάνωσαν εκδηλώσεις, έκαναν θεατρικά παιχνίδια, τραγούδησαν, έγραψαν, έφτιαξαν βίντεο και τα διακίνησαν.

Τα παιδιά του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Κορυδαλλού, καθισμένα σε καρέκλες που καθεμιά με ένα γράμμα σχηματίζει το «δεν έχω οξυγόνο», τραγουδούν το τραγούδι του Φοίβου Δεληβοριά για τα Τέμπη. Συγκινεί το γράμμα της μικρής μαθήτριας από την Αίγινα μπροστά στην απεργία στις 28 Φλεβάρη: «...57 άδικα θύματα, άδικη είναι αυτή η σκηνή. Ελάτε, δείξτε πόνο, δείξτε τι σημαίνει οργή. Ολοι μαζί απεργούμε, η μνήμη τους να μην ξεχαστεί. Ενωμένοι, δυνατοί, των θυμάτων η φωνή».

Στο ΓΕΛ Ρέντη, στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του σχολείου δόθηκε το όνομα του Ντένις Ρούτσι, απόφοιτου του σχολείου ο οποίος σκοτώθηκε στο έγκλημα των Τεμπών.

Στις γειτονιές της Δραπετσώνας και του Κερατσινίου η αγωνιστική αυτή δράση συνδυάστηκε στα σχολεία με το δίκαιο αίτημα του λαού και της νεολαίας «να φύγουν τώρα τα καζάνια του θανάτου». Ενα δείγμα της πολιτικής που για τα κέρδη των λίγων δεν λογαριάζει την ανθρώπινη ζωή, που γεννά νέα «Τέμπη».

ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ ΗΜΑΘΙΑΣ
Ενα ακόμα προδιαγεγραμμένο έγκλημα με σοβαρά τραυματισμένο μαθητή

Σήμερα γονείς, μαθητές και το Εργατικό Κέντρο διοργανώνουν κινητοποίηση στον Σιδηροδρομικό Σταθμό στις 6 μ.μ.

Από παλιότερη κινητοποίηση στην Αλεξάνδρεια
Από παλιότερη κινητοποίηση στην Αλεξάνδρεια
Καθημερινά βρισκόμαστε αντιμέτωποι με τα χιλιάδες Τέμπη και την πρακτική συγκάλυψης ως «κανονικότητα» ενός συστήματος και του κράτους του που θυσιάζει τις ζωές του λαού και των παιδιών του για τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων.

Αυτό έρχεται να επιβεβαιώσει και η περίπτωση με τον τραυματισμό του μαθητή του ΕΠΑΛ στον Σιδηροδρομικό Σταθμό στην Αλεξάνδρεια Ημαθίας, στις 6 Μάρτη, από την αμαξοστοιχία 1732, που εκτελούσε το δρομολόγιο Εδεσσα - Θεσσαλονίκη.

Ο μαθητής Γ' Λυκείου εξακολουθεί να νοσηλεύεται στη νευροχειρουργική κλινική του Νοσοκομείου «Παπαγεωργίου», καθώς έχει πολλαπλά κατάγματα προσωπικού σπλαχνικού κρανίου, με σχεδόν όλα τα οστά σπασμένα. Αναμένεται να μεταφερθεί στο νοσοκομείο «Γ. Παπανικολάου», σε εξειδικευμένη κλινική και, όπως φαίνεται, έχει πολύ δρόμο μπροστά του μέχρι την πλήρη ανάρρωση.

Το πρόβλημα της ασφαλούς πρόσβασης των 300 και πλέον μαθητών στο ΕΠΑΛ Αλεξάνδρειας με μια πεζογέφυρα υπάρχει από την πρώτη στιγμή της λειτουργίας του, εδώ και περισσότερα από 30 χρόνια.

Πρόκειται για ένα ακόμα προδιαγεγραμμένο έγκλημα, αφού όλα αυτά τα χρόνια ούτε ο κρατικός ούτε ο ιδιωτικοποιημένος σιδηρόδρομος, ούτε οι δημοτικές και περιφερειακές αρχές, ούτε τα αρμόδια υπουργεία των κυβερνήσεων πήραν το παραμικρό μέτρο. Και δεν είναι μόνο οι μαθητές, αλλά και οι κάτοικοι της Αλεξάνδρειας που καθημερινά αναγκάζονται να διέρχονται από τις σιδηροδρομικές γραμμές, για τις δικές τους μετακινήσεις.

Και αντί κάποιος να ζητήσει συγγνώμη, να ανακοινώσει μέτρα για να μην ξανασυμβεί ένα τέτοιο ατύχημα, κάποιοι μηχανισμοί ανέλαβαν να κάνουν τη βρώμικη δουλειά για να υποβαθμίσουν το ατύχημα και να καλλιεργήσουν την αντίληψη της «ατομικής ευθύνης».

Την ίδια μέρα του ατυχήματος, η «Hellenic Train» στην ανακοίνωση που εξέδωσε ανέφερε ότι η αμαξοστοιχία «κατά την εκκίνησή της ήρθε σε επαφή με διερχόμενο μαθητή Λυκείου» και πως ο μαθητής «νοσηλεύεται εκτός κινδύνου».

Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας επιβεβαίωνε ότι ο μαθητής «είναι σε καλή κατάσταση».

Παράλληλα, διάφοροι «καλοπροαίρετοι» άρχισαν να καλλιεργούν τη λογική της «ατομικής ευθύνης». Αρχισαν να διαδίδουν ότι οι μαθητές παραβίασαν την περίφραξη που δήθεν υπάρχει τοποθετημένη στον Σιδηροδρομικό Σταθμό για να περνούν και να πηγαίνουν στο σχολείο τους ή ότι δεν περνούν από την παρακείμενη διάβαση.

Η αυτοψία του «Ριζοσπάστη» στην περιοχή είναι αποκαλυπτική: Ο Σιδηροδρομικός Σταθμός της Αλεξάνδρειας είναι ξέφραγο αμπέλι και υποστελεχωμένος από προσωπικό. Η περίφραξη υπάρχει μόνο στον ύπνο όσων την επικαλούνται. Η διάβαση είναι μια διασταύρωση όπου τέμνονται η σιδηροδρομική γραμμή και 4 δρόμοι από τους οποίους διέρχονται καθημερινά πολλά ΙΧ και βαρέα φορτηγά αυτοκίνητα.

Γονείς και μαθητές απαιτούν εδώ και τώρα μέτρα

Το να φτάσεις στο ΕΠΑΛ, κάθε πρωί, είναι ένας αγώνας δρόμου, είτε από τις γραμμές, είτε από τη διάβαση, είτε από τον κυρίως δρόμο.

Αυτό αναδεικνύει και ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του ΕΠΑΛ Αλεξάνδρειας με μια ανακοίνωση που καταλήγει πως «η δίψα για μάθηση σκιάζεται από φόβο» και καταγγέλλει ότι η ασφάλεια των παιδιών «δεν αποτελεί προτεραιότητα των κυβερνήσεων».

Απαιτεί να ληφθούν άμεσα τα αναγκαία μέτρα ασφαλείας για να μη συμβεί ξανά το μοιραίο. «Κάθε πρωί τα παιδιά μας πηγαίνουν στο σχολείο και είναι αναγκασμένα να περνάνε μέσα από τις σιδηροδρομικές γραμμές, 8.10 π.μ. την ώρα που χτυπάει το κουδούνι και την ώρα που ακριβώς περνάει το τρένο», δήλωσε η Ελενα Ευαγγελοπούλου, πρόεδρος του Συλλόγου. Και πρόσθεσε: «Θέλουμε άμεση λύση όσο γρηγορότερα γίνεται. Να προχωρήσει η κατασκευή πεζογέφυρας και να ληφθούν όσα άλλα μέτρα απαιτούνται για την ασφάλεια των παιδιών μας».

Στο πλευρό τους βρίσκεται ο επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» στον δήμο Αλεξάνδρειας, Ηλίας Ιακωβίδης. «Πάγιο αίτημα των μαθητών διαχρονικά, από την πρώτη ώρα λειτουργίας του ΕΠΑΛ, ήταν και παραμένει η υλοποίηση έργων για την ασφαλή διέλευσή τους. Και εμείς ως παράταξη το έχουμε θέσει στο Δημοτικό Συμβούλιο εδώ και χρόνια», είπε.

Κινητοποίηση σήμερα

«Δεν θα ρισκάρουμε καμία ζωή νέων παιδιών για τα κέρδη τους! Οχι άλλα Τέμπη!». Με αυτό το σύνθημα το Εργατικό Κέντρο Ημαθίας καλεί όλα τα σωματεία, τους συλλόγους γονέων, τους εργαζόμενους και τον λαό σε κινητοποίηση σήμερα Τετάρτη, στις 6 μ.μ., στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Αλεξάνδρειας, για να παρθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα που θα εξασφαλίσουν την ασφαλή διέλευση μαθητών και κατοίκων από την περιοχή.

Απαιτεί:

- Με ευθύνη του κράτους και της «Hellenic Train» να χρηματοδοτηθεί και να ξεκινήσει άμεσα κατασκευή είτε υπόγειας είτε υπέργειας ασφαλούς διάβασης για τους 300 και πλέον μαθητές του.

- Να καλυφθούν όλα τα έξοδα που χρειάζονται για την πλήρη ανάρρωση και αποκατάσταση του μαθητή.

- Την ασφαλή λειτουργία όλων των μπαρών στις διαβάσεις.

Ηδη γονείς και μαθητές μαζί με το Εργατικό Κέντρο και άλλους φορείς έχουν πραγματοποιήσει τις προηγούμενες μέρες συγκέντρωση διαμαρτυρίας, παρέμβαση στο Δημοτικό Συμβούλιο και ετοιμάζουν τη συμμετοχή τους στη σημερινή κινητοποίηση.

«Θέλω ασφάλεια - δεν έχω οξυγόνο», έγραφε το πανό που σήκωσαν οι μαθητές μέσα στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου και απαίτησαν από τη δημοτική αρχή να κινητοποιήσει όλους τους εμπλεκόμενους φορείς για να δοθεί εδώ και τώρα λύση στο πρόβλημα. Παράλληλα δήλωσαν ότι ο αγώνας τους θα συνεχιστεί έως την πλήρη ικανοποίηση του αιτήματός τους. Επίσης διεκδικούν στήριξη για τον συμμαθητή τους που εξακολουθεί να νοσηλεύεται και την οικογένειά του.

Η ΤΕ Ημαθίας του ΚΚΕ

Η Τομεακή Επιτροπή Ημαθίας του ΚΚΕ εκφράζει την αμέριστη συμπαράστασή της στον μαθητή του ΕΠΑΛ Αλεξάνδρειας, εύχεται στον ίδιο γρήγορη ανάρρωση και καλή δύναμη στην οικογένειά του.

Σε ανακοίνωσή της σημειώνει: «Ο τραυματισμός του μαθητή ανέδειξε για μια ακόμη φορά ότι οι ζωές μας, οι ζωές των παιδιών μας γίνονται θυσία στον βωμό του κέρδους των επιχειρηματικών ομίλων. Ανέδειξε ότι η πολιτική του "πάμε κι όπου βγει" που ακολουθεί η κυβέρνηση και όσες προηγήθηκαν θα γεννάει νέα "Τέμπη".

Τη λύση θα τη δώσει ο ίδιος ο λαός παίρνοντας την τύχη στα χέρια του μέσα από τον οργανωμένο αγώνα, για να εξασφαλίσει την κάλυψη των σύγχρονων λαϊκών αναγκών».

ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΦΟΝΙΚΗ ΠΛΗΜΜΥΡΑ ΣΤΗ ΜΑΝΔΡΑ
Αίτηση από συγγενείς θυμάτων για αναίρεση στον Αρειο Πάγο

Στο πλευρό τους το ΚΚΕ

INTIME NEWS

Στο Ποινικό Τμήμα του Αρείου Πάγου συζητήθηκε χτες η αναίρεση κατά της αθωωτικής απόφασης του Τριμελούς Εφετείου για την πλημμύρα στη Μάνδρα Αττικής με τους 25 νεκρούς. Η αναίρεση αφορά την κατηγορία της ανθρωποκτονίας από αμέλεια, για την οποία το δευτεροβάθμιο δικαστήριο είχε απαλλάξει όλους τους κατηγορούμενους, αλλά και τις κατηγορίες για την πλημμύρα και για σωματική βλάβη από αμέλεια. Υπενθυμίζεται ότι για τις πλημμύρες του 2017 αθωώθηκαν 5 στελέχη του Δασαρχείου και της Περιφέρειας που κατηγορούνταν για σειρά πλημμελημάτων, κατά περίσταση ανθρωποκτονία εξ αμελείας, σωματικές βλάβες, παράβαση καθήκοντος, πρόσκληση πλημμύρας κατ' εξακολούθηση και παραβίαση κανόνων οικοδόμησης. Καταδικάστηκαν για το πλημμέλημα της πρόκλησης πλημμύρας εξ αμελείας και διά παραλείψεως η τότε δήμαρχος Μάνδρας, η υπάλληλος της Περιφέρειας που ήταν υπεύθυνη για την αστυνόμευση των ρεμάτων και ο τότε προϊστάμενος της Πολεοδομίας Ελευσίνας, ο οποίος είχε δικαιοδοσία και στη Μάνδρα.

Η αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ευ. Καπαγιάννη εισηγήθηκε να γίνει δεκτή η αίτηση αναίρεσης που έχουν καταθέσει οι συγγενείς των θυμάτων στη Μάνδρα και να αναπεμφθεί προς νέα κρίση η υπόθεση στο Εφετείο, έτσι ώστε οι κατηγορούμενοι που είχαν αθωωθεί να δικαστούν εκ νέου για τα αδικήματα της ανθρωποκτονίας και της βλάβης από αμέλεια διά παραλείψεως. «Το Εφετείο ξεχώρισε το πλημμυρικό φαινόμενο σε δύο διαφορετικά φαινόμενα ανάλογα, με τα ρέματα που υπερχείλισαν, και όχι ως ένα ενιαίο φαινόμενο όπως και ήταν, προκειμένου λανθασμένα να αθωώσει τους κατηγορούμενους, θεωρώντας ότι οι θάνατοι δεν έχουν αιτιώδη συνάφεια με τη συμπεριφορά των κατηγορούμενων. Επίσης δεν έλαβε υπόψη του το κορυφαίο πόρισμα των επιθεωρητών δημόσιας διοίκησης, που καταλόγιζε συγκεκριμένες ευθύνες για την τραγωδία», σημείωσε δικηγόρος συγγενών θυμάτων.

Στην αίθουσα, στο πλευρό των οικογενειών, βρέθηκαν φορείς της Δυτικής Αττικής, καθώς επίσης ο Γιώργος Τάτσης, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και περιφερειακός σύμβουλος Αττικής με τη «Λαϊκή Συσπείρωση», και ο Χρήστος Τσοκάνης, βουλευτής Δυτικής Αττικής του ΚΚΕ.

Σε δήλωσή του ο Χρ. Τσοκάνης τόνισε: «8 χρόνια από το έγκλημα της Μάνδρας κανένα μέτρο αντιπλημμυρικής θωράκισης και προστασίας για τους κατοίκους και τους εργαζόμενους της περιοχής δεν έχει παρθεί, ενώ τα έργα που έχουν ξεκινήσει καρκινοβατούν και δεν έχουν ολοκληρωθεί. Την ίδια ώρα ολόκληρα logistics, βιομηχανίες, βιοτεχνίες και κέντρα ανακύκλωσης ξεφυτρώνουν όπου τους δίνονται γη και ύδωρ από την κυβέρνηση, την Περιφέρεια και την τοπική διοίκηση της περιοχής. Εδώ και τώρα είναι ανάγκη ο λαός της Δυτικής Αττικής να επιβάλει τους όρους και τις συνθήκες που με ασφάλεια μπορεί να ζει τον 21ο αιώνα».

Στις οικογένειες συμπαραστάθηκαν και συγγενείς θυμάτων της πυρκαγιάς στο Μάτι.

Ο Αρειος Πάγος επιφυλάχθηκε να εκδώσει την απόφασή του. Σε περίπτωση που γίνει δεκτή η εισαγγελική αναίρεση, η υπόθεση πρέπει να εισαχθεί άμεσα προς επανεκδίκαση, καθώς μέσα στο 2025 συμπληρώνεται ο χρόνος παραγραφής των αδικημάτων.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ