Πέμπτη 23 Φλεβάρη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Ταξική συνέπεια...

Παπαγεωργίου Βασίλης

Πρέπει να τους το αναγνωρίσουμε. Εχουν ταξική συνέπεια οι άνθρωποι. Για την ηγεσία του ΠΑΣΟΚ μιλάμε. Η τελευταία, ούτε χτες, ούτε καν μετά το φασιστικό μέτρο της επιστράτευσης των ναυτεργατών, δε βρήκε να πει μια καλή κουβέντα για τα αιτήματα των απεργών. Ούτε χτες δε ζήτησε την απόσυρση του αντιλαϊκού κυβερνητικού νομοσχεδίου, που θεσμοθετεί την ακόμη μεγαλύτερη ασυδοσία των εφοπλιστών, σε βάρος των ναυτεργατών και του στοιχειώδους δικαιώματος των νησιωτών σε ασφαλή, ικανοποιητική και φτηνή ακτοπλοϊκή σύνδεση με την ηπειρωτική Ελλάδα.

Σε χτεσινή ανακοίνωση του Τομέα Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Πολιτικής Καταναλωτών του ΠΑΣΟΚ γίνεται κριτική στην κυβέρνηση και στο «απαράδεκτο δόγμα "δε συζητώ με απεργούς"» και, μάλιστα - όπως σημειώνεται - «σε θέματα εργαζομένων που επί δύο χρόνια χαρακτήριζε ως δίκαια (και πριν όταν ήταν αντιπολίτευση υιοθετούσε στο σύνολό τους)»...

Κάνει κριτική, επίσης, στον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, «ο οποίος τη Δευτέρα βεβαίωνε την εθνική αντιπροσωπεία ότι δε θα προχωρήσουν σε επιστράτευση και εμφανιζόταν να αποδέχεται τις προτάσεις μας για την επίλυση των προβλημάτων των ναυτεργατών, είναι σαφές ότι εξαπάτησε το Κοινοβούλιο, με αποτέλεσμα να στερείται πια και της ελάχιστης αξιοπιστίας απέναντι στον κόσμο της ναυτιλίας και τον Ελληνα πολίτη».

Με άλλα λόγια, το ΠΑΣΟΚ λέει στους εφοπλιστές ότι αν ήταν αυτό στην κυβέρνηση θα εκπροσωπούσε τα συμφέροντά τους καλύτερα από τη ΝΔ...

«Διατεταγμένη» υπηρεσία

«Και τι θέλουν οι μαθητές των ναυτικών σχολών στο Λιμάνι;» αναρωτήθηκε δημοσιογράφος - τηλεπαρουσιάστρια του «Μέγκα» χτες το πρωί, όταν συνάδελφος ανέφερε τους μαθητές του Ναυτικού Λυκείου ανάμεσα σε εκείνους που έτρεξαν να συμπαρασταθούν στους ναυτεργάτες. Και η απάντηση του συναδέλφου: «Μα το νομοσχέδιο είναι για τη ναυτική παιδεία και σ' αυτό μπήκαν οι διατάξεις που προκάλεσαν την αντίδραση των ναυτεργατών».

Κι όταν ο συνάδελφος πρόσθεσε σε όσους συμπαραστέκονταν τα μέλη του ΠΑΜΕ, η λαλίστατη συνάδελφος προχώρησε ακάθεκτη, αναμασώντας τις κυβερνητικές συκοφαντίες σε βάρος των ναυτεργατών: «Κατά τα άλλα η απεργία δεν είναι υποκινούμενη». Δε δοκιμάζει, λέμε εμείς, να δουλέψει σε κάποιο καράβι της ακτοπλοΐας, για όσους μήνες αντέξει, για να δούμε, αν θα ξαναμιλήσει για ...υποκινούμενους.

Πολύμορφα αρνητική η «ευλυγισία»

Πολλές και σοβαρές είναι οι αρνητικές συνέπειες, σε βάρος των εργαζομένων, από τις προωθούμενες τα τελευταία χρόνια και στη χώρα μας αντιδραστικές αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις. Και μπορεί στη χώρα μας να μην έχουν γίνει φανερές οι διαστάσεις των συνεπειών αυτών, αλλά δε συμβαίνει το ίδιο σε μια σειρά άλλες καπιταλιστικές χώρες, που έχουν προηγηθεί στην εφαρμογή των αντεργατικών αυτών μέτρων. Από την άποψη αυτή, είναι χαρακτηριστικά τα όσα αναφέρει μελέτη, που ασχολείται με τους Γιαπωνέζους εργαζόμενους και δημοσιεύτηκε τον Απρίλη του 2005 στο διεθνές επιστημονικό περιοδικό «International Journal of Cardiology». Σύμφωνα με τη μελέτη αυτή, το ένα τρίτο των καρδιακών παθήσεων των Γιαπωνέζων οφειλόταν στις υπερωρίες. Στοιχείο, το οποίο βρίσκεται σε άμεση συνάρτηση με το γεγονός πως οι Γιαπωνέζοι είναι πρωταθλητές στις υπερωρίες, πληρωμένες και απλήρωτες.

Και οι Ευρωπαίοι, όμως, δεν πάνε πίσω. Σε μελέτη που δημοσιεύτηκε τον Ιούνη του 2005 στην επιστημονική επιθεώρηση «International Congress Series», εξετάστηκαν οι επιπτώσεις των ωρών εργασίας στην υγεία των Ευρωπαίων εργαζομένων. Το δείγμα αποτελείτο από 21.703 εργαζομένους των 15 τότε χωρών της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Η επεξεργασία των στοιχείων έδειξε ότι οι υπερωρίες και οι κάθε λογής «ευλυγισίες» είχαν αρνητικές συνέπειες στην υγεία των εργαζομένων, συμπεριλαμβανομένων των αυξανόμενων εργατικών ατυχημάτων. Φανέρωσε, επίσης, ότι οι συνέπειες είναι τόσο βραχυχρόνιες (μειωμένη απόδοση και δυσκολία ύπνου), όσο και μακροχρόνιες (καρδιακά και άλλα προβλήματα).

Στο φορομπήξιμο το μυαλό τους

Απ' ό,τι φαίνεται, σε αντίθεση με όσα γνωρίζουν οι πάντες σ' αυτή τη χώρα, η ηγεσία της Ενωσης Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων (ΕΝΑΕ) πιστεύει ότι η κρατική χρηματοδότηση των νομαρχιών είναι επαρκής. Αλλιώς, δεν εξηγείται...

Προχτές, η ηγεσία της ΕΝΑΕ είχε συνάντηση με τον υφυπουργό Οικονομίας Π. Δούκα και σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, κατέθεσε μια σειρά προτάσεων για τον αποτελεσματικότερο δημοσιονομικό έλεγχο των οικονομικών των νομαρχιών. Ούτε κουβέντα, για το εξευτελιστικό ποσοστό (6 τοις χιλίοις) στο οποίο ανέρχεται η σημερινή κρατική επιχορήγηση προς τις νομαρχίες και τις τεράστιες ελλείψεις που συνεπάγεται αυτή η υποχρηματοδότηση. Προφανώς, η «πρασινογάλαζη» ηγεσία της ΕΝΑΕ θα έχει υπόψη της άλλους τρόπους για την αντιμετώπιση των σοβαρών οικονομικών προβλημάτων των νομαρχιών. Αλλωστε, στο τελευταίο ετήσιο συνέδριό της έγινε μπόλικη κουβέντα για τη «λύση» της επιβολής νομαρχιακών φόρων...

Ακου, σύντεκνε!

Σ' ΕΣΕΝΑ απευθύνομαι, σύντεκνε. Τον μικρομεσαίο αγρότη της Κρήτης, που παλεύεις, ήλιο με ήλιο, για το ψωμί της οικογένειας. Σ' εσένα, που καμιά σχέση δεν έχεις με τους συντοπίτες σου μεγαλοαγρότες - καπιταλιστές, που τρώνε και με τις δυο μπούκες. Ούτε με κάποιους «αγανακτισμένους» που ουρλιάζουν στο λιμάνι, μουντζώνουν, βρίζουν κι απειλούν τους ναυτεργάτες, οι οποίοι κρεμασμένοι, σαν τον Κυναίγειρο, στο καράβι, παλεύουν για να 'χουν δουλιά και σύνταξη.

Σ' ΕΣΕΝΑ, που, παρασυρμένος, κατηγορείς τους εργάτες της θάλασσας. Καταλαβαίνεις τι κάνεις ή είσαι κουζουλός; Εντάξει, μπορεί να χάνεις από το λειψό εισόδημά σου, αλλά μπορείς να βάζεις στην ίδια ζυγαριά μερικές ντομάτες, με το δικαίωμα στην απεργία; Λες πως έχεις δίκιο να διαμαρτύρεσαι, αλλά γιατί «αντί για το γομάρι, βαράς το σαμάρι»; Ο ναυτεργάτης σού φταίει που απεργεί για το ψωμί και για το δίκιο ή οι εφοπλιστές και η κυβέρνηση, που τα στερούν κι από κείνον κι από σένα;

ΚΑΙ πού είναι, μωρέ, η κρητική λεβεντιά σου; Γιατί δέχεσαι να σε εκπροσωπούν και να σε τσουβαλιάζουν τα «τσιράκια» του Κεφαλογιάννη κι οι «μπιστικοί» του Αγούδημου; Εχθρός σου είναι ο ναυτεργάτης που σε καλούν να τον πολεμήσεις; Αυτός σου παίρνει κοψοχρονιά τη σοδειά, σου κλέβει τον ιδρώτα, σε ξεκληρίζει; Εργαζόμενος είναι, που θαλασσοδέρνεται, μέρα - νύχτα, να βγάλει ένα ξεροκόμματο, εξυπηρετώντας και τις δικές σου ανάγκες. Πολλοί απ' αυτούς, που στέκονται όρθιοι στους καταπέλτες, είναι παιδιά της φτωχής αγροτιάς, αίμα από το αίμα σου. Στο ίδιο καζάνι βράζετε, τα ίδια συμφέροντα έχετε, τους ίδιους αντιπάλους πρέπει να πολεμάτε.

ΚΙ ΑΝ «δε σου φτάνει το μυαλό» να το καταλάβεις, γιατί δεν προβληματίζεσαι που ο Κακαουνάκης κανακεύει τους «αγανακτισμένους»; Αυτός που σε έλουζε με προστυχιές, όταν έβγαινες στο δρόμο και πάλευες να κρατήσεις τα χωράφια σου και να παραμείνεις στο τόπο σου. Δε νογάς ότι η μάχη των ναυτεργατών είναι και για το δικό σου συμφέρον; Οτι η νίκη τους θα είναι και δική σου νίκη; Αν δεχτείς την απόφαση της κυβέρνησης για την επιστράτευσή τους, με τι μούτρα θα διαμαρτυρηθείς, όταν θα σου ξαναστείλει τα ΜΑΤ και θα σε ξανασύρει στα «αγροτοδικεία»;

ΒΑΛΕ το νιονιό σου να σκεφτεί και μην παρασύρεσαι από εκείνους που προωθούν τον «κοινωνικό αυτοματισμό» και το «διαίρει και βασίλευε», για να κρατούν δεμένο όλο το λαό. Συμπαρατάξου στον αγώνα με τους ναυτεργάτες, ζήτα κι εσύ την απόσυρση του νομοσχεδίου που επέβαλαν οι εφοπλιστές, βαλ' τα με τους κυβερνώντες που εφαρμόζουν την αντεργατική - αντιαγροτική πολιτική και τους «αντιπολιτευόμενους», που συμφωνούν και συμβάλλουν. Αλλιώς, θα πας κι εσύ χαμένος...


Παύλος ΡΙΖΑΡΓΙΩΤΗΣ

Τα ... στρατοκρατικά

Παπαγεωργίου Βασίλης

ΚΙ Ο ΣΗΜΙΤΗΣ, ΤΑ ίδια έκανε! Είδαν, μήπως, να του βγήκε σε καλό ή, μήπως, σταμάτησαν οι κινητοποιήσεις κλάδων με αγωνιστική παράδοση και οξυμένα προβλήματα, όπως αυτός των ναυτεργατών;

Ανεξάρτητα, πάντως, από το πώς φτιασιδώνουν τις αυταρχικές μεθόδους τους και τα φασιστικής έμπνευσης μέτρα τους, γίνεται σε όλους καθαρό πώς εννοούν οι κυβερνώντες τα περί ελευθερίας και δημοκρατίας, δικαιώματος της απεργίας και όλα όσα λένε, για εξυπηρέτηση του κοινωνικού συμφέροντος.

Για να μην πούμε ότι δείχνουν έμπρακτα το πώς θέλουν να μετατρέψουν την κοινωνία. Μήπως, αντί να εκλέγονται κυβερνήσεις και πρωθυπουργοί - έστω, όπως εκλέγονται - να διορίζονται φρουρές και διοικητές στρατοπέδων απ' ευθείας από τους «έχοντες και κατέχοντες»..;

Στο κάτω κάτω, αυτό κάνουν και τώρα: Λένε σε όλους τους τόνους ότι, σ' αυτήν τη χώρα, ο καθένας είναι ...ελεύθερος, αρκεί να μην αντιστέκεται, να μην αγωνίζεται και να μη θίγει με τις πράξεις του τα υπάρχοντα οικονομικά συμφέροντα.

Μόνο που έχει πολλάκις αποδειχθεί ότι, όσο κι αν «σκληραίνει» κανείς τη στάση του σε τέτοιες περιπτώσεις, το μόνο που μπορεί να διασφαλίσει είναι η μεγιστοποίηση των έμπρακτων απαντήσεων που θα λάβει.

ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΣΤΕΙΕΣ δικαιολογίες πως ...όλα γίνονται για το καλό του συνόλου, μόνον επικίνδυνες νοοτροπίες περί «κοινωνικών αυτοματισμών» θυμίζουν. `Η, μήπως, δεν πρόκειται να πάρουν τα ίδια και χειρότερα μέτρα, αν αύριο κινητοποιηθούν οι αγρότες της Κρήτης ή οι συνταξιούχοι;

`Η, μήπως, δε γράφουν στα παλιά τους παπούτσια τα όσα διεκδικούν χρόνια τώρα οι νησιώτες, για επαρκείς, ασφαλείς και φτηνές ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες;

Εκτός κι αν ερμηνεύουν την κοινωνία με βάση τις απόψεις του νέου υπουργού Δημόσιας Τάξης, Βύρωνα Πολύδωρα, που υποστηρίζει ότι οι πολίτες θέλουν «νόμο και τάξη».


Γρηγοριάδης Κώστας

Θα τον λυπήσουμε, εάν του πούμε ότι οι πολίτες θέλουν να μην τους εκμεταλλεύονται και να τους καταληστεύουν, να μην τους καταπιέζουν και να μην τους στερούν την ελευθερία τους;

Μην ξεχνάμε το «ΣΑΜΙΝΑ»

Γρηγοριάδης Κώστας

«Είμαστε όλοι επιστρατευμένοι!». Με τη φράση αυτή, η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Αλέκα Παπαρήγα, έδωσε το μήνυμα της ολόπλευρης λαϊκής αλληλεγγύης στην απεργία των ναυτεργατών. Μια απεργία, που σήμερα είναι πιο επίκαιρη από ποτέ, αφού γίνεται λίγες μόνο μέρες πριν από την έκδοση της απόφασης του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων Πειραιά, για το πολύνεκρο ναυάγιο του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ», που στοίχισε τη ζωή σε 80 ανθρώπους.

Σ' αυτήν την απεργία, όπως και σε κάθε κινητοποίηση, οι ναυτεργάτες δεν αγωνίζονται μόνο για τα εργασιακά τους δικαιώματα, αλλά και για την ασφάλεια των θαλάσσιων συγκοινωνιών, προκειμένου να μη θρηνήσουμε ξανά ανθρώπινες ζωές, όπως στην περίπτωση του «ΣΑΜΙΝΑ» ή του «ΔΥΣΤΟΣ».

Στους εννιά μήνες της μέχρι σήμερα διεξαγωγής της δίκης του «ΣΑΜΙΝΑ», ένα πράγμα έχει γίνει περισσότερο κι από φανερό: Οι πολύμορφες σχέσεις που έχουν οι εκάστοτε κυβερνήσεις και οι ελεγκτικοί κρατικοί μηχανισμοί τους με τους εφοπλιστές, τους οποίους και εξυπηρετούν σαν «καλοί υπάλληλοι». Και στη δίκη αυτή, όμως, δε βρίσκονται στο εδώλιο του κατηγορουμένου οι τότε πολιτικές ηγεσίες, ούτε οι αρμόδιοι των ελεγκτικών αρχών, ενώ αμφίβολο είναι αν θα τιμωρηθούν οι εφοπλιστές, αφού κατηγορούνται για απλό πλημμέλημα, λες και ο θάνατος 80 ανθρώπων ήταν τροχαίο..!

Καθολικό ευρω-φακέλωμα

Θυμάστε πώς το είπε ο Κ. Καραμανλής, στο πρόσφατο διάγγελμά του για το θέμα των υποκλοπών; Υποσχέθηκε ότι η κυβέρνηση θα πάρει άμεσα όλες τις απαιτούμενες νομοθετικές πρωτοβουλίες, ώστε να διασφαλιστεί πλήρως το στοιχειώδες δικαίωμα του πολίτη στο απόρρητο των τηλεπικοινωνιών. Προχτές, λοιπόν, η σύνοδος των υπουργών Εσωτερικών και Δικαιοσύνης της ΕΕ υιοθέτησε επίσημα και οριστικά τη νέα ευρωενωσιακή οδηγία για την καταγραφή και αποθήκευση όλων των ηλεκτρονικών επικοινωνιών. Σύμφωνα με την απόφαση αυτή, θα καταγράφονται και θα διατηρούνται για ένα διάστημα μεγαλύτερο των έξι μηνών όλες οι τηλεφωνικές συνδιαλέξεις (σταθερά και κινητά), τα γραπτά μηνύματα από κινητά και η επικοινωνία μέσω Ιντερνετ. Τα στοιχεία, που θα καταγράφονται και θα φακελώνονται, συμπεριλαμβάνουν τα στοιχεία των επικοινωνούντων, την ώρα της επικοινωνίας, τη διάρκειά της και τον τόπο από τον οποίο πραγματοποιήθηκε και στον οποίο κατέληξε. Θα καταγράφονται, επίσης, και οι αναπάντητες κλήσεις. Το περιεχόμενο της επικοινωνίας δε συμπεριλαμβάνεται (επισήμως, τουλάχιστον) στο φακέλωμα.

Τέλος, σύμφωνα με την απόφαση, η οδηγία πρέπει να ενσωματωθεί στο εσωτερικό δίκαιο κάθε χώρας-μέλους εντός 18 μηνών για τα τηλέφωνα και εντός 36 μηνών για τις επικοινωνίες μέσω Ιντερνετ. Προφανώς, αυτές τις θεσμικές πρωτοβουλίες εννοούσε ο Κ. Καραμανλής. Με δυο λόγια, να παρακολουθούνται όλοι και, μάλιστα, νόμιμα...

Τα ίδια Παντελάκη μου...

Ολοι ξέρουμε, ότι για να ολοκληρωθούν επί ΠΑΣΟΚ οι δύο αρχικές γραμμές του μετρό της Αθήνας (έστω και «κουτσές», έστω και με καθυστέρηση 6 ετών) ο ελληνικός λαός πλήρωσε τα μαλλιοκέφαλά του με τα «πανωπροίκια», τις υπερβάσεις και τις συμπληρωματικές συμβάσεις.

Δυστυχώς τώρα αποκαλύπτεται, ότι το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με τις επεκτάσεις - τουλάχιστον για την επέκταση Μοναστηράκι - Αιγάλεω, μήκους 4,3 χιλιομέτρων. Η ίδια η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ και της «Αττικό Μετρό», ομολογούν ότι το έργο θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2005 και να στοιχίσει 470 εκατ. ευρώ. Οι ίδιοι επίσης παραδέχονται ότι πλέον θα παραδοθεί τον Απρίλη του 2007 και αν δε στοιχίσει 605 εκατ. ευρώ θα στοιχίσει τουλάχιστον 553 εκατ. ευρώ. Δηλαδή, από 83 έως 135 εκατ. ευρώ παραπάνω!

Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς παραδέχεται τα προβλήματα, ωστόσο δηλώνει: «Είναι μια σύμβαση που έγινε από την προηγούμενη κυβέρνηση που εμείς ως συνέχεια του κράτους οφείλουμε να την τηρήσουμε»...

Ετσι είναι. Το κράτος έχει συνέχεια - και συνέπεια βεβαίως... - αλλά μόνον όταν πρόκειται να εξυπηρετηθούν τα συμφέροντα των μεγαλοεργολάβων και του κεφαλαίου γενικότερα. Και φυσικά ο λαός είναι πάντα ο χαμένος, αφού πληρώνει τα σπασμένα της ίδιας γαλαζοπράσινης πολιτικής και στον τομέα των δημόσιων έργων. Ας τα βλέπουν, λοιπόν, αυτοί που πίστεψαν τις κορόνες κάποιων, περί... διαφάνειας και τα περί κάθαρσης της κόπρου του Αυγεία!

Η κατάλυση του κράτους...

Και τώρα που η πρότασή του - που τη διαλαλούσε από μέρες - για την επιστράτευση των ναυτεργατών υλοποιήθηκε απ' την κυβέρνηση βγήκε και πάλι στα κανάλια (Μέγκα) και δήλωσε: Αν δεν οδηγηθούν στον εισαγγελέα όσοι ναυτεργάτες αρνηθούν να πάρουν το χαρτί, τότε καταλύεται το κράτος.

Ο λόγος για τον βουλευτή Κέρκυρας της ΝΔ Ν. Γεωργιάδη. Και ω του θαύματος στην Κέρκυρα έγιναν οι πρώτες τέσσερις συλλήψεις -μεταξύ των οποίων και του γραμματέα του ΝΕ Κέρκυρας του ΚΚΕ Δημήτρη Πιτσιάβα - και τραυματίστηκε μια φοιτήτρια.

Ετσι το κράτος πήρε τ' απάνω του κι έμεινε όρθιο!

Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ
Ολοι στους καταπέλτες!

Από χτες τα χαράματα, οι απεργοί ναυτεργάτες αφήνουν με την πάλη τους μιαν ακόμα παρακαταθήκη στους αγώνες της εργατικής τάξης. Στους καταπέλτες των πλοίων σμπαραλιάζουν την επιστράτευση που τους επέβαλε η κυβέρνηση. Με πίστη στο δίκιο τους, με ασπίδα την έμπρακτη αλληλεγγύη από χιλιάδες εργαζόμενους όλων των κλάδων, με την αποφασιστικότητα που προϋποθέτει και ενισχύει η ολομέτωπη σύγκρουση με τους εφοπλιστές, την κυβέρνηση και τους μηχανισμούς τους, έχουν ήδη μετατρέψει σε κουρελόχαρτα τα χαρτιά της επιστράτευσης.

Η απόφαση της κυβέρνησης, να καταφύγει στην επιβολή στρατιωτικού νόμου στα λιμάνια, είναι το επιστέγασμα μιας άθλιας και πολύμορφης προσπάθειας να καμφθεί η μαχητικότητα των απεργών. Να συκοφαντηθεί και να χτυπηθεί ο απεργιακός τους αγώνας, να απομονωθεί το ναυτεργατικό κίνημα από τους νησιώτες, τους μικροπαραγωγούς, τους εργαζόμενους. Είναι η έσχατη εκβιαστική και κατασταλτική λύση, για να εγκαταλείψουν οι ναυτεργάτες τους καταπέλτες, να σκύψουν το κεφάλι. Να αποδεχτούν τον αφανισμό τους, τη συρρίκνωση των δικαιωμάτων τους, την εκμηδένιση κάθε μέτρου ασφάλειας για τους ίδιους και τους επιβάτες των πλοίων, την απόλυτη προσαρμογή της ακτοπλοΐας στις κερδοσκοπικές διαθέσεις του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Προχώρησαν στο άκρως αυταρχικό αυτό μέτρο, αφού απέτυχαν οι από κοινού προσπάθειες, ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, όλες τις προηγούμενες μέρες να σύρουν τους απεργούς ταπεινωμένους στο τραπέζι του «διαλόγου». Να εκβιάσουν τη συγκατάθεσή τους στο νομοσχέδιο έκτρωμα που προωθεί η κυβέρνηση κατ' εντολήν των εφοπλιστών.

Το κεφάλαιο και τα κόμματά του επιχειρούν να στείλουν μήνυμα στην εργατική τάξη. Οτι η ανυπακοή στις εντολές των εφοπλιστών, των βιομηχάνων και των τραπεζιτών, η αμφισβήτηση της κυριαρχίας τους, το ξεστράτισμα από τον ευρωμονόδρομο είναι αιτία πολέμου για τα μονοπώλια και τους πολιτικούς τους εκφραστές. Οτι η διεκδίκηση αιτημάτων, που απαντούν στις σύγχρονες και πραγματικές ανάγκες των εργαζομένων και των άλλων λαϊκών στρωμάτων, είναι ποινικό αδίκημα. Αυτό απέδειξε το ΠΑΣΟΚ, όταν το 2002 επέβαλε την πολιτική επιστράτευση στους ναυτεργάτες. Αυτό επιβεβαιώνει σήμερα και η ΝΔ, με μια φασιστική εντολή - καρμπόν εκείνης που υπέγραψε ο τότε πρωθυπουργός Κ. Σημίτης.

Σήμερα, χτυπιούνται οι ναυτεργάτες. Χτες, ήταν οι εργαζόμενοι στις τράπεζες, οι υπάλληλοι στις πρώην ΔΕΚΟ. Κάθε κλάδος βρίσκεται καθημερινά στο στόχαστρο της αντιλαϊκής πολιτικής, με μικρότερη ή μεγαλύτερη κάθε φορά ένταση. Οι μικρομεσαίοι αγρότες ξεριζώνονται κατά χιλιάδες από τα χωράφια τους, οι αυτoαπασχολούμενοι γίνονται βορά στο εμπορικό κεφάλαιο. Η επίθεση είναι ενιαία. Και σαν τέτοια πρέπει να κατανοηθεί, για να είναι αποτελεσματική η αντίσταση, να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις της αντεπίθεσης.

Σ' αυτήν την κατεύθυνση, ο αγώνας των ναυτεργατών προσφέρει πλούσια διδάγματα στην εργατική τάξη, που πρέπει να αξιοποιήσει και να ενισχύσει την εμπειρία από τη μάχη στους καταπέλτες που βρίσκεται σε εξέλιξη. Το κεφάλαιο και οι εκφραστές του δεν είναι ανίκητοι. Το αποδεικνύει η ανικανότητά τους να συγκρατήσουν τη λαϊκή οργή, να την καταστείλουν, να την εγκλωβίσουν σε ανώδυνα κανάλια. Η ενίσχυση του ταξικού συνδικαλιστικού κινήματος, η καταδίκη και αποδυνάμωση των κομμάτων του κεφαλαίου είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για να γίνουν πιο αποτελεσματικοί οι εργατικοί αγώνες. Τούτη την ώρα, η έμπρακτη έκφραση της αλληλεγγύης στους απεργούς είναι καθήκον για κάθε εργάτη και εργάτρια. Ολοι στους καταπέλτες!



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ