«Οπως έχουμε ήδη ανακοινώσει επισήμως, το New York College έχει την πρόθεση και την εμπειρία και είναι έτοιμο να ιδρύσει ιδιωτικό, μη κρατικό και μη κερδοσκοπικό πανεπιστήμιο, ενώ ήδη σχετικές πρωτοβουλίες, ενέργειες και διαδικασίες έχουν δρομολογηθεί και το νομικό πρόσωπο έχει δημιουργηθεί». Τα παραπάνω αναφέρονται ανάμεσα σε άλλα σε ανακοίνωση που διένειμε στους σπουδαστές του, σχετικά με την αναθεώρηση, το συγκεκριμένο κέντρο ελευθέρων σπουδών, διαβεβαιώνοντάς τους ότι από τον Οκτώβρη του 2007 θα εφαρμοστεί και η οδηγία 89/48 της ΕΕ για την αναγνώριση των πτυχίων από πανεπιστήμια του εξωτερικού που συνεργάζονται με κέντρα ελευθέρων σπουδών.
Δεν έχουν άδικο να πανηγυρίζουν οι σχολάρχες, αφού τα μέτρα που προωθεί η κυβέρνηση μόνο τις ιδιωτικές επιχειρήσεις τελικά εξυπηρετούν καθώς από τη μια βάζουν τη δημόσια ανώτατη εκπαίδευση να δουλέψει για λογαριασμό τους και από την άλλη ανοίγουν μια νέα κερδοφόρο αγορά για τους εμπόρους της γνώσης και της ελπίδας. Η λαϊκή οικογένεια όμως, που σε τίποτα δε θα ωφεληθεί από την ολοκληρωτική παράδοση της Παιδείας στους ιδιώτες, δεν έχει άλλο δρόμο από τη συστράτευση με όσους βρίσκονται στους δρόμους, διεκδικώντας Παιδεία δημόσια και δωρεάν στην υπηρεσία των λαϊκών αναγκών.
Την παραμονή των πανεκπαιδευτικών συλλαλητηρίων διάλεξε ο Αλ. Αλαβάνος για να «προμοτάρει» τη γνωστή πρόταση των πρυτάνεων τεσσάρων αρχαιότερων πανεπιστημίων να δώσει η κυβέρνηση ...παράταση χρόνου στην εφαρμογή της αντιεκπαιδευτικής της πολιτικής, προκειμένου να «καταλαγιάσει» η «κρίση», να αμβλυνθούν, δηλαδή, οι αντιδράσεις και οι αγωνιστικές κινητοποιήσεις. Στο πλαίσιο αυτό, κατέθεσε χτες Επίκαιρη Ερώτηση προς τον πρωθυπουργό, ρωτώντας τον πώς αντιδρά η κυβέρνηση στις προτάσεις των πρυτάνεων, που «είναι σε θετική κατεύθυνση», σε σχέση με τη «σημερινή κρίση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση». Σε θετική κατεύθυνση λοιπόν, εκτιμά ο πρόεδρος του ΣΥΝ πως κινείται μια πρόταση που ζητά απλά να μετατεθεί χρονικά, κι όχι πολύ μακριά, η εφαρμογή των αντιδραστικών μεταρρυθμίσεων στο χώρο της Παιδείας. Σε θετική κατεύθυνση, μια πρωτοβουλία που στοχεύει αντικειμενικά στην απονεύρωση του κινήματος, ενώ δεν κάνει το αυτονόητο: Να πει ότι δε χρειάζεται ο συγκεκριμένος νόμος, να μην κατατεθεί. Να θυμίσουμε στον Αλ. Αλαβάνο πως οι χιλιάδες φοιτητές, μαθητές, εργαζόμενοι γονείς, εκπαιδευτικοί που θα βρεθούν και σήμερα στους δρόμους - φαινόμενο ελπιδοφόρο κι όχι κρισιακό - δε διεκδικούν «χρόνο», αλλά αποκλειστικά δημόσια δωρεάν Παιδεία, στην υπηρεσία του λαού κι όχι των μονοπωλίων. Και πρωτοβουλίες όπως η δική του κάθε άλλο παρά τους βοηθούν στην πάλη τους.
Η αντιπαράθεση που εκτυλίσσεται παραμονές της απεργίας των ναυτεργατών μεταξύ του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας και της εφημερίδας «Εθνος» επειδή συντάκτριά του έγραψε ότι στις 25 Γενάρη, στη διάρκεια ανεπίσημης συζήτησης με ναυτιλιακούς συντάκτες, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας αναφέρθηκε στις γυναίκες των ναυτεργατών με ιδιαίτερα υποτιμητικό τρόπο - γεγονός που καταγράφτηκε από όλους όσοι ήταν παρόντες - δεν μπορεί και δεν πρέπει να αποπροσανατολίζει την κουβέντα από το κύριο ζήτημα. Κι αυτό είναι η φιλοεφοπλιστική πολιτική της ΝΔ, που εφαρμόζει με απαράμιλλο ζήλο ο υπουργός ΕΝ και τσακίζει τους ναυτεργάτες και τη ζωή τους.
Για την πολιτική αυτή, ουδόλως νοιάζονται τα μεγαλοεκδοτικά κατεστημένα. Μήπως γι' αυτό και μεταφέρουν την αντιπαράθεση σε ζητήματα όπως το προαναφερόμενο, προκειμένου να συγκαλύψουν τη συμφωνία τους με την αντιλαϊκή πολιτική; Γιατί είναι βολικό να «χτυπάς το σαμάρι αντί το γάιδαρο» και να υποχρεώνεις ίσως το συντάκτη σου να το κάνει. Μόνο που το κύριο για τους ναυτεργάτες δεν είναι το «σαβουάρ βιβρ» του υπουργού, αλλά η αντιναυτεργατική πολιτική της κυβέρνησής του. Αυτό που απαιτείται τώρα και πρέπει να αναδειχτεί, είναι η ανάγκη της προβολής των διεκδικήσεων των ναυτεργατών, της οργάνωσης και της αγωνιστικής συσπείρωσης, ώστε η σκληρή αντιναυτεργατική πολιτική της κυβέρνησης της ΝΔ και του ΥΕΝ να πάρει την κατάλληλη απάντηση από το σύνολο των ναυτεργατών και των οικογενειών τους.
Αν, δηλαδή, θέλει μια κυβέρνηση (είτε της ΝΔ, είτε του ΠΑΣΟΚ) να βρει ένα θέμα «δημόσιας υγείας» προκειμένου να επιστρατεύσει απεργούς, λέτε να μην καταφέρει να το ...ανακαλύψει ή να το κατασκευάσει;
Αφήνουμε που σε περιπτώσεις απεργίας των ναυτεργατών, εάν ένας εφοπλιστής υποφέρει από πονοκέφαλο βλέποντας μια μικρή μείωση των κερδών του, γι' αυτές τις κυβερνήσεις θεωρείται ...«πρόβλημα δημόσιας υγείας».
Παρεμπιπτόντως, οι ναυτεργάτες είναι ...ακόμη επιστρατευμένοι, για όσους το έχουν λησμονήσει.
Ενα είναι σίγουρο, για να φέρνουν τέτοια μέτρα, έχουν σκοπό να κάνουν ...πολλές επιστρατεύσεις. Εχουν γνώση εμφανώς τού τι πολιτική θα ακολουθήσουν και τι αντιδράσεις θα δημιουργήσει αυτή.
ΤΑ «ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ» και οι ιδιώτες διαχειριστές των Ναυπηγείων Ελευσίνας αλληλοκαταγγέλλονται στην ΕΕ, για το ποιος πήρε κρατικές ενισχύσεις και νοθεύει τον υγιή ανταγωνισμό.
Μιλάμε για μια κατάσταση, που αποτελεί ορισμό της παροιμίας «Δυο γάιδαροι μαλώνανε σε ξένον αχυρώνα». Το ποιοι είναι οι γάιδαροι, είναι εμφανές. Ο «αχυρώνας» είναι τα συμφέροντα του ελληνικού λαού και η ναυπηγική του βιομηχανία.
Αυτή, που παραδόθηκε όπως όπως σε ιδιώτες, οι οποίοι δε διστάζουν μπροστά σε τίποτε και θέλουν να τρώνε όλο και περισσότερο.
ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΗ χρειάζεται από την πλευρά του ΠΑΣΟΚ. Τα στελέχη του στην Κέρκυρα διαγράφονται γιατί έκαναν προεκλογική συμφωνία με το ΛΑΟΣ του Καρατζαφέρη ή γιατί ...τους έπιασαν;
Το λέμε, γιατί ο γραμματέας του Κινήματος, κ. Αθανασάκης, δεν μπήκε στον κόπο να εξηγήσει τους λόγους που αποδέχτηκε την παραίτηση τοπικού στελέχους. Οσο για τα κεντρικά όργανα του ΠΑΣΟΚ, αφήνουν απλώς να εννοηθεί πως δεν ήξεραν τίποτε. Δεν το λένε...
«Ηταν μια ακόμα εκδήλωση της γνωστής και θλιβερής ιστορίας. Πλάνη; Αφέλεια; Δόλος; Κυνήγι της ακροαματικότητας - της δημοσιότητας, γενικότερα; Ισως όλα μαζί, ίσως κάτι διαφορετικό.
Το έργο είναι πολυπαιγμένο, παρ' όλα αυτά συνεχίζει να έχει κοινό. Ακόμα από τον μεσοπόλεμο, είχαμε τον "καρκινοθεραπευτή" πάτερ - Γυμνάσιο που χρειάστηκε επέμβαση στρατού για να σταματήσουν οι οχλαγωγικές εκδηλώσεις που προκάλεσε. Ακολούθησαν το "κίτρινο υγρό" και η "πικραγγουριά". Η ιστορία με το "νερό του Καματερού" προκάλεσε δυο ή τρεις δεκαετίες αργότερα ομαδική υστερία στο "μέγα Πανελλήνιον". Ακολούθησε το καβουροζούμι από την Κρήτη. Πριν ένα χρόνο πάνω - κάτω είχαμε την άλλη αναταραχή, με το "δηλητήριο του γαλάζιου σκορπιού". Αυτή "θεράπευε" τον καρκίνο και "πάσαν νόσον".
Τώρα, λοιπόν, έχουμε τον πολτό των φύλλων της ελιάς. "Θεραπεύει" όλους τους τύπους του καρκίνου, την πίεση, τα καρδιακά νοσήματα, πιθανότατα τον καταρράκτη και ίσως ...την εξαδακτυλία! Το μεγαλύτερο κακό, όμως, είναι ότι αυτά εξαγγέλλονται ανάμεσα σε μαγειρικές συνταγές ή ιστορίες με εξωγήινους από κρατικό κανάλι, το οποίο πληρώνουμε όλοι χωρίς να μας ρωτούν.
Σε λίγες μέρες ο κουρνιαχτός θα κατακαθίσει. Οι άρρωστοι θα βιώσουν μιαν ακόμα απογοήτευση και ίσως - όσοι αφήσουν τη θεραπεία τους - μια νέα έξαρση της νόσου. Οι συγγενείς θα βιώσουν τις ενοχές τους. Τα κανάλια θα βρουν νέα θέματα. Τα φύλλα της ελιάς θα περιοριστούν στη λαμπρή τους ιστορία, σε τιμητικούς στεφάνους και - κυρίως - στο ρόλο που τους έταξε η φύση πάνω στα δέντρα.
Ολα ξανά στη θέση τους - αλλά όχι και ο κάθε κατεργάρης στον πάγκο του».
Υπάρχει μια φράση, που λέει πως «αν και το τέρμα του κατήφορου είναι ο πάτος, είναι μερικοί, που ακόμα και τότε αρχίζουν να σκάβουν...». Φαίνεται, ο τηλεοπτικός «Σκάι» βάλθηκε να την επιβεβαιώσει, αφού όλο και πιο πολύ μοιάζει να διεκδικεί τη μεγαλύτερη εργολαβία στα κηρύγματα του αντικομμουνισμού. Ετσι, μετά τις τόσες ψευτιές που επιχείρησε να διαδώσει για τον Φ. Κάστρο, εμφανίζοντάς τον ως «στυγνό δικτάτορα», προβάλλοντας ανάλογης κατασκευής των ιμπεριαλιστικών επιτελείων ντοκιμαντέρ, προχτές τόλμησε να ρίξει στην ίδια συνταγή της κατασκευασμένης πραγματικότητας και τον μεγάλο επαναστάτη Β. Ι. Λένιν, με έναν εμετικό προπαγανδιστικό οχετό που θα ζήλευε και ο Γκαίμπελς. «Αξιος ο σκοπός τους» λέμε, παραφράζοντας άλλη ανάλογη ρήση. Αλλά ίσως οι κακόμοιροι δεν ξέρουν ακόμα πως αυτοί είναι οι μόνοι που εκτίθενται. Ο Λένιν και η κληρονομιά του στην εργατική τάξη όλου του κόσμου, όση λάσπη κι αν του ρίξουν δεν τους πιάνει, όπως δεν πιάνει και στους λαούς που πασχίζουν να λοβοτομήσουν προβάλλοντας την Ιστορία στα δικά τους μέτρα. Το μόνο που τους μένει είναι η χυδαιότητά τους...
O σκοταδισμός στη Ρωσία προχωράει ολοταχώς. Ο πατριάρχης της Ρωσίας, Αλέξιος ΙΙ, με δηλώσεις του τάχθηκε ενάντια στη διδασκαλία της Θεωρίας της Εξέλιξης του Δαρβίνου στα ρωσικά σχολεία. Ζήτησε, μάλιστα, οι «βάσεις της θρησκείας», που ήδη διδάσκονται σήμερα στα δημόσια σχολεία, να διδάσκονται από κληρικούς και τους θεολόγους που προετοιμάζει η ρωσική Εκκλησία, από το δικό της «Πανεπιστήμιο»... Ο ίδιος χαρακτήρισε «κατάλοιπο της σοβιετικής περιόδου» το φόβο επανεμφάνισης των παπάδων στα σχολεία και στο στρατό.
Βέβαια, αυτή η παρέμβαση του Ρώσου πατριάρχη εντάσσεται στη συνολικότερη αναχρονιστική προσπάθεια επιβολής του θεοκρατικού σκοταδισμού στα ρωσικά σχολεία. Είναι χαρακτηριστικό ότι στα μέσα Φλεβάρη αναμένεται δικαστήριο της Αγίας Πετρούπολης να εξετάσει την προσφυγή της μαθήτριας Μαρίας Σράιμπερ και του πατέρα της Κιρίλ Σράιμπερ, που ζητούν να απαγορευτεί στα σχολεία η διδασκαλία της Θεωρίας της Εξέλιξης του Δαρβίνου, που τη θεωρούν ...«σοβαρή παραβίαση των δικαιωμάτων του ανθρώπου», σε αντίθεση, προφανώς, με τη διδασκαλία των Θρησκευτικών.
Οι «λεωφόροι της προόδου», που έφερε η αντεπανάσταση, σε όλο τους το μεγαλείο!
Βούτυρο στο ψωμί της κυβέρνησης, που έχει εξαπολύσει λυτούς και δεμένους για να συκοφαντήσει τον αγώνα των φοιτητών και σπουδαστών για δημόσια και δωρεάν Παιδεία, απλώνει χτεσινή κίνηση στην Πολυτεχνειούπολη στου Ζωγράφου. Εκεί ομάδα φοιτητών προσπάθησε να «σπάσει» τη λειτουργία που γινόταν σε εκκλησία η οποία βρίσκεται εντός της Πολυτεχνειούπολης. Η κίνηση αυτή, πέρα και έξω από το φοιτητικό κίνημα, δίνει άλλοθι στην κυβέρνηση να συνεχίσει την επίθεση ενάντια στους φοιτητές. Και, φυσικά, οι παπάδες, η κυβέρνηση, το ΠΑΣΟΚ και τα ΜΜΕ τους βρήκαν ευκαιρία και αξιοποίησαν στο μέγιστο το γεγονός, προκειμένου να παρουσιαστούν οι φοιτητές που κινητοποιούνται ως «αλήτες», προκειμένου να συζητιέται αυτό το γεγονός κι όχι τα δίκαια αιτήματα για δημόσια και δωρεάν Παιδεία, για πτυχία με αξία, για δουλιά με δικαιώματα.