Στις 6.30 το απόγευμα στο Αγαλμα Βενιζέλου, καλούν το ΠΑΜΕ, η ΠΑΣΕΒΕ, η ΠΑΣΥ, το ΜΑΣ και η ΟΓΕ
Παγκινητοποίηση ενάντια στις αντιδραστικές αλλαγές που προωθεί η κυβέρνηση στην Παιδεία οργανώνουν στη Θεσσαλονίκη, αύριο, Τετάρτη, στις 6.30 το απόγευμα, στο Αγαλμα Βενιζέλου, το ΠΑΜΕ, η ΠΑΣΕΒΕ, η ΠΑΣΥ, το ΜΑΣ και η ΟΓΕ. Σε ανακοίνωσή τους οι διοργανωτές της συγκέντρωσης καλούν τους εργαζόμενους και τα λαϊκά στρώματα να κάνουν δική τους υπόθεση τον αγώνα για να φύγουν οι επιχειρήσεις από τα σχολεία, για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου και το δικαίωμα των παιδιών στη δωρεάν και ενιαία μόρφωση.
«Ολες οι αλλαγές ετοιμάζουν το σχολείο της αγοράς ή το "καλλικρατικό" σχολείο, όπου το σχολείο θα μετατραπεί σε καταρτιστήριο δεξιοτήτων και θα εξοβελιστεί η βασική μόρφωση των παιδιών. Συρρικνώνονται έτσι και καταργούνται τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών της λαϊκής οικογένειας και το σχολείο θα αναζητά πόρους από εταιρείες - χορηγούς που θα μπαινοβγαίνουν στα σχολεία αλλοιώνοντας τα εκπαιδευτικά προγράμματα και το χαρακτήρα του σχολείου», τονίζεται στην ανακοίνωση.
Προβλήματα στη μεταφορά μαθητών. Κινητοποιήσεις σε Σάμο και Ικαρία. Χωρίς μεταφορά από σήμερα στην Αρκαδία
Αιτία είναι γενικά τα χρέη προς τα ΚΤΕΛ, αλλά κυρίως η απουσία κρατικού φορέα που εξασφαλίζει τη δωρεάν και ασφαλή μεταφορά των μαθητών. Αναφερόμενη στο θέμα στη χτεσινή ημερίδα που διοργανώθηκε με συμμετοχή Δημαρχών - στους οποίους περνά και η ευθύνη της μεταφοράς μαθητών - η υπουργός Παιδείας Α. Διαμαντοπούλου, αρκέστηκε σε μία περιγραφή της κατάστασης σε ό,τι αφορά το κόστος και είπε ότι «θα υπάρξει επικοινωνία για την αντιμετώπιση των χρεών που είναι πολλά». «Μέχρι το Σεπτέμβριο θα υπάρξει αντιμετώπιση για να μπορέσει να "βγει" αυτός ο χρόνος. Γιατί είναι αδύνατο οι Δήμαρχοι να αντιμετωπίσουν τώρα, με τα προβλήματα που έχουν μέχρι τον Ιούνη το θέμα», είπε ανάμεσα σε άλλα. Πρόκειται για υποκριτική δήλωση, γιατί αντιμετωπίζει την υπόθεση των χρεών προς τους μεταφορείς των μαθητών σαν ένα πρόβλημα που προέκυψε ξαφνικά τώρα, ενώ είναι γνωστό ότι το ίδιο πρόβλημα παρουσιάζεται... σχεδόν κάθε χρόνο.
Κοντά στους γονείς και τους μαθητές βρέθηκαν από την πρώτη στιγμή οι εκλεγμένοι με το ΚΚΕ δημοτικοί σύμβουλοι της «Λαϊκής Συσπείρωσης», η γραμματεία Σάμου του ΠΑΜΕ, το Εργατικό Κέντρο Σάμου, το Νομαρχιακό Τμήμα (ΝΤ) της ΑΔΕΔΥ, ο Σύλλογος Γυναικών Μυτιληνιών (μέλος της ΟΓΕ) και άλλοι φορείς.
Επόμενο βήμα διεκδίκησης θα είναι η Πανσαμιακή 4ωρη Στάση Εργασίας αύριο Τετάρτη που κήρυξαν το Εργατικό Κέντρο Σάμου και το ΝΤ της ΑΔΕΔΥ και στο Πανσαμιακό Συλλαλητήριο στις 11 το πρωί στο Γενικό Λύκειο Σάμου και πορεία.
Ανάλογο πρόβλημα αντιμετωπίζουν οι μαθητές και στην Ικαρία, όπου αύριο επίσης πραγματοποιείται συγκέντρωση στις 12 το μεσημέρι στην πλατεία Εύδηλου.
Στο Νομό Αρκαδίας, μία από τις περιοχές που γίνεται σε μεγάλη κλίμακα μεταφορά μαθητών από και προς το σχολείο, αναστάτωση έχει προκαλέσει σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς η ανακοίνωση του ΚΤΕΛ ότι από σήμερα, 1 Μάρτη, αναστέλλει το έργο της μεταφοράς μαθητών. Ο λόγος είναι τα μεγάλα χρέη της πρώην Νομαρχίας και νυν Περιφέρειας. Ιδιαίτερο πρόβλημα δημιουργείται για τους μαθητές των Επαγγελματικών Λυκείων που, λόγω της ύπαρξης ειδικοτήτων, αναγκάζονται να μετακινούνται ακόμα και από διπλανούς νομούς για να φοιτήσουν σε ΕΠΑΛ της Αρκαδίας. Για να μη μιλήσουμε για τους μαθητές των ειδικών σχολείων που μετακινούνται με ταξί μισθωμένα από τα ΚΤΕΛ, τα οποία επίσης καταργούνται...
Απεργία και συμβολικό κλείσιμο της Σχολής Κατάρτισης ΑμΕΑ Αθηνών στο Γαλάτσι κάνουν αύριο Τετάρτη οι εργαζόμενοι της σχολής, καταγγέλλοντας τη σκανδαλώδη άρνηση της «Επαγγελματικής Κατάρτισης ΑΕ», στην οποία ανήκει η σχολή, να καταβάλει τα δεδουλευμένα του προσωπικού για το προηγούμενο σχολικό έτος. Στους εργαζόμενους οφείλονται οι μισθοί Ιούνη, Ιούλη 2010, αποζημίωση, επίδομα αδείας και δώρο Χριστουγέννων.
Σε ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Ωρομίσθιου Προσωπικού καταγγέλλει ότι παρά τις πιέσεις σε όλες τις αρμόδιες αρχές («Επαγγελματική Κατάρτιση ΑΕ», ΟΑΕΔ, υπουργείο Εργασίας) όχι μόνο δεν υπάρχουν δεσμεύσεις για την καταβολή των χρημάτων, αλλά δεν έχουν λάβει καν υπεύθυνη απάντηση για το ποιος είναι τελικά αρμόδιος για την πληρωμή των δεδουλευμένων τους!
Οι εργαζόμενοι οργανώνουν και παράσταση διαμαρτυρίας στην έδρα της διοίκησης του ΟΑΕΔ μεθαύριο Πέμπτη.
Υπενθυμίζεται ότι η Σχολή - που είναι και η μοναδική στην Αττική για την επαγγελματική κατάρτιση ΑμΕΑ - άνοιξε φέτος μετά από πολύμηνη καθυστέρηση και μετά την αποφασιστική στάση των μαθητών, γονιών, εργαζομένων και του αγωνιστικού αναπηρικού κινήματος. Παρ' όλα αυτά ακόμα δεν έχουν λειτουργήσει τα τμήματα επαγγελματικής εκπαίδευσης στο ΚΕΑΤ και το Φάρο Τυφλών. Κενό γράμμα αποδείχτηκαν και οι υποσχέσεις για την αύξηση του αριθμού των καταρτιζομένων στην τηλεκατάρτιση. Ενώ η διοίκηση του ΟΑΕΔ είχε δεσμευτεί ότι οι καταρτιζόμενοι θα αυξηθούν κατά 15, τελικά καλύφθηκαν μόνο τρεις επιπλέον θέσεις και οι άλλες παρέμειναν κενές, αν και υπήρχαν δεκάδες αιτήσεις.
Τις εκλογές νοθείας με ευθύνη της ΠΑΣΚ και της ΔΑΚΕ, για την ανάδειξη αντιπροσώπων για το Νομαρχιακό Τμήμα Πιερίας της ΑΔΕΔΥ, καταγγέλλει το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών Πιερίας. Οπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του, καταπατήθηκε κάθε έννοια δημοκρατικής δεοντολογίας. Οι εκπαιδευτικοί ενημερώθηκαν για τις εκλογές με e-mail μια μέρα πριν τη διεξαγωγή τους. Από το ψηφοδέλτιο αφαίρεσαν το λογότυπο του ΠΑΜΕ, αλλοιώνοντας τα χαρακτηριστικά με τα οποία κατατέθηκε. Στην εκλογική διαδικασία δεν υπήρχε δικαστικός αντιπρόσωπος, δεν υπήρχε εφορευτική επιτροπή αλλά αντ' αυτής ένας υποψήφιος από τη ΔΑΚΕ και ένας από την ΠΑΣΚ, οι οποίοι εκτελούσαν χρέη αυτής. Δεν υπήρχε κάλπη - παρά ένα κουτί - κι ακόμα δεν τηρήθηκε η μυστικότητα της ψήφου, αφού δεν υπήρχε παραβάν. Στις επανειλημμένες εκκλήσεις του ΠΑΜΕ να σταματήσει η διαδικασία, η απάντηση ήταν χλευασμός και κοροϊδία. Συνέχισαν να κάνουν τη δουλειά τους. Τελικά οι ίδιοι οι υποψήφιοι άνοιξαν τα ψηφοδέλτια και μέτρησαν τα κουκιά τους. Ούτε ένσταση κατά της εγκυρότητας της εκλογικής διαδικασίας δεν μπορούσε να κατατεθεί, αφού δεν υπήρχε εφορευτική επιτροπή!
Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών Πιερίας σημειώνει: «Την ώρα που η κυβέρνηση και τα κόμματα που στηρίζουν τις επιλογές της καταργούν δικαιώματα, πετσοκόβουν μισθούς, λανσάρουν το "νέο σχολείο" της αγοράς και της αμορφωσιάς, περικόπτουν κονδύλια, καταργούν και συγχωνεύουν σχολεία, μειώνουν οργανικές θέσεις, γκρεμίζουν το κοινωνικοασφαλιστικό σύστημα, ο εργοδοτικός κυβερνητικός συνδικαλισμός έρχεται να "βάλει πλάτη" στο να απαξιωθεί ακόμη περισσότερο κάθε διαδικασία βάσης, φτάνοντας στην έσχατη κατρακύλα, χωρίς και τη στοιχειώδη εγγύηση για τη νομιμότητα των εκλογών». Καλεί τους εκπαιδευτικούς να εγκαταλείψουν τις παρατάξεις του κυβερνητικού συνδικαλισμού και των συνεταίρων τους. Να αλλάξουν τους συσχετισμούς. Να δυναμώσουν τον ταξικό πόλο στο συνδικαλιστικό κίνημα.
Οι εργαζόμενοι στον Οργανισμό Σχολικών Κτιρίων ΑΕ πραγματοποίησαν, χτες, τρίωρη στάση εργασίας (9 το πρωί με 12 το μεσημέρι) και έκαναν συγκέντρωση έξω από το υπουργείο Παιδείας.
Το Σωματείο Εργαζομένων του ΟΣΚ διεκδικεί:
Χτες, το υπουργείο Παιδείας διοργάνωσε ημερίδα, όπου η πολιτική ηγεσία κάλεσε τους δημάρχους να συμβάλουν στην υλοποίηση των αναδιαρθρώσεων στην Εκπαίδευση
Μια ημερίδα «ζυμώσεων» με τους δημάρχους της χώρας διοργάνωσε, χτες, το υπουργείο Παιδείας, για να προωθήσει την πολιτική «αποκέντρωσης» όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, ώστε να διαμορφώσει τη νέα εκπαιδευτική δομή, που θα συνδέεται απευθείας με την αγορά. Η υπουργός χαρακτήρισε τη χτεσινή ημερίδα «συνάντηση εργασίας» και περιέγραψε στους δημάρχους όλες τις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις στην Παιδεία (σχολείο της «αγοράς», «Πανεπιστήμιο ΑΕ», Διά Βίου Μάθηση κ.ά.), καλώντας τους να αναλάβουν το ρόλο τους, στα πλαίσια του «Καλλικράτη». Στην ημερίδα εκτός απ' τους δημάρχους (και εκπροσώπους τους) συμμετείχαν περιφερειάρχες και εκπρόσωποί τους, περιφερειακοί διευθυντές Εκπαίδευσης κ.ά. Με λίγα λόγια, η πολιτική ηγεσία απευθύνθηκε σε όλο το μηχανισμό που θα αξιοποιήσει για να περάσει τις αναδιαρθρώσεις.
Η υπουργός Παιδείας υποστήριξε ότι «στην Ελλάδα έχουμε ίσως το πλέον συγκεντρωτικό σύστημα στο χώρο της εκπαίδευσης», εξηγώντας πως η εκπαίδευση πρέπει να «αποκεντρωθεί», για να συνδεθεί με την «αγορά», δηλαδή για να προσαρμοστεί πιο αποτελεσματικά στα συμφέροντα και τις απαιτήσεις των εργοδοτών. Ανάμεσα σε άλλα η Α. Διαμαντοπούλου περιέγραψε το σχολείο της «αγοράς» με το διαφοροποιημένο πρόγραμμα. Μάλιστα, μίλησε και για διαφοροποίηση όχι μόνο σε επίπεδο σχολείου, αλλά και σε επίπεδο τάξης: «Θα ορίζονται συγκεκριμένοι στόχοι σε κάθε τάξη τους οποίους ο δάσκαλος θα πρέπει να επιτύχει, με ευελιξία, πρωτοβουλία και με διαφορετικού είδους βοηθήματα». Να σημειωθεί ότι με τις αναδιαρθρώσεις στο σχολείο και το νέο ρόλο του εκπαιδευτικού θα συνδέεται ο μισθός με την «παραγωγικότητα», δηλαδή με την εφαρμογή των κατευθύνσεων της «αγοράς». Η υπουργός αναφέρθηκε και στη σύνδεση της τοπικής διοίκησης με κάθε βαθμίδα και μορφή εκπαίδευσης. Η αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Φ. Γεννηματά και η υφυπουργός Ε. Χριστοφιλοπούλου εξειδίκευσαν τη σύνδεση με την τοπική διοίκηση στον τομέα ευθύνη τους (Διά Βίου Μάθηση και Πρωτοβάθμια - Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, αντίστοιχα).
Η υπουργός αναφέρθηκε στο θέμα των συγχωνεύσεων και καταργήσεων σχολείων, επιμένοντας ότι τα κριτήρια είναι «παιδαγωγικά». Αφιέρωσε αρκετή ώρα για να απαντήσει στο αποπροσανατολιστικό επιχείρημα, σύμφωνα με το οποίο οι συγχωνεύσεις συνδέονται με τα μέτρα του ΔΝΤ και τις μειώσεις κονδυλίων. Η Α. Διαμαντοπούλου δεν είχε κανένα πρόβλημα να απαντήσει και να εξηγήσει την πραγματική αιτία για τις συγχωνεύσεις, για το λεγόμενο «σχολικό χάρτη»: «Από φέτος προχωρά η εφαρμογή του Νέου Σχολείου (σ.σ σχολείο της "αγοράς"). Επομένως είναι πολύ σημαντικό να έχουμε όσο το δυνατόν περισσότερα σχολεία που θα μπορούν να εφαρμόσουν τα νέα προγράμματα. Γιατί φέτος είναι η πρώτη χρονιά που έχουμε την εφαρμογή του "Καλλικράτη", σε συνδυασμό με τα νέα δεδομένα της διοικητικής μεταρρύθμισης».
Τέλος, η Α. Διαμαντοπούλου υποστήριξε ότι «είδαμε τις τελευταίες είκοσι μέρες, σε όλη την Ελλάδα, να παίρνουν τα παιδιά από το μάθημα και να τα βγάζουν στους δρόμους ή Δημοτικά Συμβούλια να κλείνουν σχολεία»... Προκλητικά, μάλιστα, αναρωτήθηκε «πώς θα αναπληρωθεί το μάθημα που δεν θα κάνει αυτό το παιδί», «ξεχνώντας», βέβαια τις αμέτρητες ώρες μαθήματος που χάνονται από ελλείψεις εκπαιδευτικών, απ' το πρόβλημα που έχει προκύψει με τη μεταφορά των μαθητών κ.ά.
Πριν και κατά τη διάρκεια της ημερίδας έγινε κινητοποίηση της ΟΛΜΕ, έξω απ' το υπουργείο, για το θέμα των συγχωνεύσεων. Αντιπροσωπεία του ΔΣ της ΟΛΜΕ συναντήθηκε με την υφυπουργό Ε. Χριστοφιλοπούλου. Η κυβέρνηση επέμεινε στο σχέδιο συγχωνεύσεων, παρά τις αντιδράσεις που υπάρχουν από εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς, αλλά και μερίδα δημοτικών διοικήσεων. Ο εκπρόσωπος του ΠΑΜΕ επέμεινε ότι οι συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων εντάσσονται στο σχέδιο για το σχολείο της «αγοράς», στρέφονται ενάντια στους μαθητές και δεν πρέπει να γίνουν.
Στην αρχή της ημερίδας - και όταν μιλούσε η υπουργός Παιδείας - μια μικρή ομάδα εκπαιδευτικών από την κινητοποίηση της ΟΛΜΕ σήκωσε πανό ενάντια συγχωνεύσεις.
Στην κινητοποίηση παραβρέθηκε ο Αντ. Σκυλλάκος, βουλευτής Λάρισας του ΚΚΕ και πολλοί εκπρόσωποι φορέων.
Υπενθυμίζουμε ότι το Γυμνάσιο και το Λύκειο Τσαριτσάνης τελούν υπό κατάληψη από την περασμένη βδομάδα.
Κινητοποίηση ενάντια στις συγχωνεύσεις σχολείων πραγματοποιήθηκε χτες και στη Νάουσα, με αφορμή τα σχέδια του υπουργείου να προχωρήσει στη συγχώνευση των Γυμνασίων Μαρίνας και Επισκοπής Νάουσας. Σύλλογοι και τοπικοί φορείς απαιτούν να συνεχιστεί η λειτουργία των σχολείων και να ιδρυθεί και ένα νέο λύκειο στον Κοπανό, που αποτελεί πάγιο και χρόνιο αίτημα των κατοίκων της περιοχής.
Χτες το πρωί, γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί συγκεντρώθηκαν στην Επισκοπή και από εκεί μετέβησαν στη Νάουσα, όπου πραγματοποίησαν πορεία διαμαρτυρίας μέχρι το Δημαρχείο. Επέδωσαν το ψήφισμα με τα αιτήματά τους και απαίτησαν από το δήμο να πάρει ξεκάθαρα θέση ενάντια στην πολιτική του υπουργείου Παιδείας που έχει ως συνέπεια την παραπέρα υποβάθμιση της μόρφωσης των παιδιών και θα ανοίξει το δρόμο για απολύσεις εκπαιδευτικών.
Γονείς και εκπαιδευτικοί έκαναν σαφές για μια ακόμα φορά ότι δεν πρόκειται να ανεχθούν την εφαρμογή αυτών των νέων αντιεκπαιδευτικών σχεδίων και πως με αγώνες θα αποτρέψουν τις συγχωνεύσεις.
Την Πέμπτη 3 Μάρτη γονείς, εκπαιδευτικοί, γυναικείοι σύλλογοι - μέλη της ΟΓΕ και μέλη του ΜΑΣ και της ΠΑΣΕΒΕ θα πραγματοποιήσουν συμβολική κατάληψη στα γραφεία της CONNECT (εταιρεία που απευθύνεται στα σχολεία για να διαφημίσει φροντιστήρια με αντάλλαγμα κάλυψη αναγκών υλικοτεχνικής υποδομής, π.χ. πετρέλαιο).
Σε αγώνα για την οργάνωση και κλιμάκωση της πάλης, προχωρούν οι εκπαιδευτικοί του ΠΑΜΕ, ενώ συζητούν και τα συμπεράσματα από την πρόσφατη απεργία
Στην ανακοίνωση αναφέρονται γενικότερα ποιοτικά χαρακτηριστικά της απεργίας, ενώ σημειώνεται πως «στην εκπαίδευση στην 48ωρη απεργία τα ποσοστά συμμετοχής την πρώτη μέρα ήταν εξαιρετικά χαμηλά, 19% στους καθηγητές και περίπου 22% στους δασκάλους. Τη δεύτερη μέρα κινήθηκαν σε μέτρια επίπεδα, περίπου 39% στους καθηγητές και 38% στους δασκάλους». Η Πανελλαδική Γραμματεία σημειώνει πως προκύπτουν ορισμένα συμπεράσματα:
Στην ανακοίνωση σημειώνεται ότι «οι ίδιες οι εξελίξεις αναδεικνύουν το ζήτημα, τι κίνημα, τι αγώνες και με ποια χαρακτηριστικά χρειαζόμαστε σήμερα:
Στο βαθμό που οι αγώνες σήμερα εμπεριέχουν τα παραπάνω χαρακτηριστικά, θα βαθαίνει η κλιμάκωση, θα δημιουργούνται προϋποθέσεις, ώστε οι αγώνες να γίνονται αποτελεσματικοί. Οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ σε ΔΟΕ - ΟΛΜΕ - ΟΙΕΛΕ θα προτείνουν συγκεκριμένο πρόγραμμα κλιμάκωσης και με απεργιακή μορφή.
Κλιμακώνουμε την πάλη. Ολοι 10 Μάρτη στη συγκέντρωση ΠΑΜΕ - ΠΑΣΕΒΕ - ΠΑΣΥ - ΜΑΣ - ΟΓΕ στο Σύνταγμα, στις 6.30 το απόγευμα, για την Παγκόσμια Μέρα της Γυναίκας, για την κοινωνία της χειραφέτησης, της ισοτιμίας και της απελευθέρωσης».
Η συζήτηση στην Πανελλαδική Γραμματεία ήταν ιδιαίτερα πλούσια και μεταφέρθηκε εμπειρία απ' την προετοιμασία της απεργίας απ' όλη την Ελλάδα. Η εισήγηση της συνεδρίασης και η ανακοίνωση, ήδη, συζητιέται στις Επιτροπές Αγώνα του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών σε όλη τη χώρα, με στόχο την κλιμάκωση της πάλης και την αξιοποίηση της πείρας απ' τη μάχη της τελευταία απεργίας.
Οπως σημειώθηκε στη συνεδρίαση, στην τελευταία απεργία κυριάρχησε η τρομοκρατία ιδιαίτερα στην ιδιωτική εκπαίδευση. Τονίστηκε η ανάγκη κοινής δράσης των εκπαιδευτικών στη δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση, μέσα από τις Επιτροπές του ΠΑΜΕ, ώστε να υπάρχουν αποτελέσματα. Εγινε ιδιαίτερη αναφορά στη δράση των δυνάμεων του δικομματισμού, στην απεργία, αλλά και στις δυνάμεις του οπορτουνισμού. Υπογραμμίστηκε ότι ο φόβος που καλλιεργείται για να μη συμμετάσχουν οι εργαζόμενοι στην απεργία, μπορεί να αντιμετωπιστεί μόνο με τη μαζική δράση, ώστε να αντιληφθούν τη δύναμή τους και να διεκδικήσουν τα δικαιώματά τους.
Η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ συζήτησε και για την οργάνωση της δράσης στους εκπαιδευτικούς στην ιδιωτική εκπαίδευση, όπου οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν την εργοδοτική τρομοκρατία και τις ελαστικές εργασιακές σχέσεις. Υπενθυμίζουμε ότι στις αρχές του χρόνου συγκροτήθηκε στη Λάρισα ένα πανελλαδικό Συντονιστικό, με πρωτοβουλία 6 πρωτοβάθμιων σωματείων στην ιδιωτική εκπαίδευση. Τα 6 Σωματεία - ΣΙΕΛ (Σωματείο Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών) Θράκης, ΣΕΦΙΕ (Σωματείο καθηγητών στα φροντιστήρια) Θεσσαλονίκης και Β. Ελλάδας, ΣΙΕΛ Λάρισας, ΣΙΕΛ Αγρινίου, «Βύρωνας» από την Αττική και ΣΙΕΛ Αχαΐας - συγκρότησαν το «Συντονιστικό Πρωτοβάθμιων Σωματείων στην Ιδιωτική Εκπαίδευση». Το Συντονιστικό συμμετείχε στην απεργία στις 23 Φλεβάρη με το πλαίσιο του ΠΑΜΕ και συνεχίζει με πρόγραμμα δράσης για την επίτευξη νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (ΣΣΕ), που να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες αυξημένες ανάγκες των εργαζομένων του κλάδου. Να σημειώσουμε ότι στην ιδιωτική εκπαίδευση - όπως στον ιδιωτικό τομέα γενικότερα - έχει δοθεί η δυνατότητα στους εργοδότες να παρακάμπτουν τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας (ΣΣΕ).
Παράλληλα το Συντονιστικό έχει αποφασίσει να καλέσει τις εργοδοτικές οργανώσεις για διαπραγματεύσεις για νέα ΣΣΕ στις 9 Μάρτη, ενώ όρισε την 16η Μάρτη ως μέρα δράσης για τις ΣΣΕ στα κατά τόπους γραφεία εργοδοτικών οργανώσεων και εξορμήσεις με τη ΣΣΕ που προτείνεται.
Τα Σωματεία κατέθεσαν αίτημα στο ΔΣ της ΟΙΕΛΕ (στις 17 Φλεβάρη) για προσανατολισμό στην κατεύθυνση της υπογραφής κλαδικής ΣΣΕ για το χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης και συγκρότηση του Γενικού Συμβουλίου για το ζήτημα. Το αίτημα απορρίφθηκε απ' τη «γνωστή» εργοδοτική πλειοψηφία της Ομοσπονδίας με διάφορα προσχήματα.
Το Συντονιστικό απαιτεί απεργία του κλάδου μέσα στον Απρίλη.