Τρίτη 10 Ιούνη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΑΣΕΠ
Αποτελέσματα για πέντε κλάδους εκπαιδευτικών

Ανακοινώθηκαν χτες από το ΑΣΕΠ οι βαθμολογίες των υποψηφίων του διαγωνισμού εκπαιδευτικών του 2002 για τους κλάδους Φιλολόγων, Γερμανικής Γλώσσας, Οικονομολόγων, Κοινωνιολόγων και Νομικών και Πολιτικών Επιστημών. Σύμφωνα με αυτές τις βαθμολογίες, κατατάχθηκαν με φθίνουσα σειρά οι υποψήφιοι αυτοί που έλαβαν συνολικό βαθμό στη γραπτή δοκιμασία εξήντα (60) τουλάχιστον μονάδων και συγχρόνως πενήντα πέντε (55) τουλάχιστον μονάδες σε καθεμία από τις δύο θεματικές ενότητες και προέκυψαν οι απαιτούμενοι πίνακες ανά κλάδο.

Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε το ΑΣΕΠ, από τους 23.327 υποψηφίους έλαβαν τελικά μέρος στο διαγωνισμό 13.539, διαγωνιζόμενοι συνολικά για 1.461 θέσεις. Οι υποψήφιοι που πέτυχαν βαθμολογία άνω ή ίση του 60 μέσο όρο και άνω ή ίση του 55 ανά θεματική ενότητα ήταν 3.350. Αναλυτικά ανά κλάδο, από τους 11.295 φιλολόγους που συμμετείχαν πέτυχαν 2.726, από τους 1.063 Γερμανικής Γλώσσας οι 506, από τους 404 Οικονομολόγους 26, από τους 640 Κοινωνιολόγους 42, και από τους 137 συμμετέχοντες του κλάδου Νομικών και Πολιτικών Επιστημών πέτυχαν 50.

Οι οριστικοί πίνακες θα προκύψουν από τις μεταβολές που ενδεχομένως θα προέλθουν, μετά τον έλεγχο των αιτήσεων και την εκδίκαση των ενστάσεων. Η 10ήμερη προθεσμία υποβολής τους ξεκινά από την επομένη της αναρτήσεως των πινάκων αυτών στις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις της Χώρας και οι διοριστέοι θα προκύψουν με βάση τη φθίνουσα σειρά κατάταξης στους τελικούς πίνακες, μετά την εξέταση των ενστάσεων.

  • Ξεκινά σήμερα και ολοκληρώνεται στις 20 Ιούνη η προθεσμία υποβολής αίτησης - δήλωσης για πρόσληψη μόνιμων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι στον πίνακα του άρθρου 138 του Ν.2725/99. Οι αιτήσεις υποβάλλονται αυτοπροσώπως ή με εξουσιοδοτημένο πρόσωπο σε μία μόνο διεύθυνση πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ
Οι έκτακτοι αντιδρούν στον αποκλεισμό τους

Τα αδιέξοδα του θεσμικού πλαισίου που διέπει τα ΤΕΙ, ήρθαν για άλλη μια φορά στην επιφάνεια με τη χτεσινή κινητοποίηση διαμαρτυρίας του Εκτακτου Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΠ) του ΤΕΙ Αθήνας για τον αποκλεισμό του από την εκλογή των οργάνων διοίκησης και τις διαδικασίες λήψης αποφάσεων.

Στο ΤΕΙ Αθήνας είχαν οριστεί για χτες οι εκλογές ανάδειξης Διευθυντών Σχολών και Προϊσταμένων Τμημάτων και οι έκτακτοι εκπαιδευτικοί έκαναν κατάληψη στο ίδρυμα, δεν άφησαν να προχωρήσει η διαδικασία, διαμαρτυρόμενοι για τον αποκλεισμό τους από αυτή.

Το Εκτακτο ΕΠ αποτελεί το 70% του εκπαιδευτικού προσωπικού του ιδρύματος και σε αυτές τις εκλογές, πέρα από τους μόνιμους εκπαιδευτικούς, έχουν δικαίωμα ψήφου διοικητικοί υπάλληλοι και σπουδαστές, όχι όμως οι έκτακτοι εκπαιδευτικοί. Αυτό οφείλεται στην απαράδεκτη επιλογή της κυβέρνησης - από τότε που έφτιαξε τα ΤΕΙ μέχρι και σήμερα, που υποκριτικά τα ονόμασε «Ανώτατα» - να καλύπτει τις πάγιες ανάγκες των ιδρυμάτων με ωρομίσθιους, αντί να προσλαμβάνει μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό. Ο σύλλογος εκτάκτων του ΤΕΙ Αθήνας όμως, δεν αναγνωρίζει το πρόβλημα αυτό από τον ιδρυτικό νόμο των ΤΕΙ, αλλά θεωρεί ότι στην πορεία εξέλιξης των ιδρυμάτων, οι έκτακτοι χρησιμοποιήθηκαν για άλλες ανάγκες από αυτές που είχαν αρχικά προβλεφτεί.

Το δίκαιο αίτημα των εκτάκτων του ΤΕΙ Αθήνας για συμμετοχή στις εκλογές, βρήκε αντιδράσεις από τους μόνιμους καθηγητές και το Συμβούλιο του ΤΕΙ (πλην του διευθυντή της Σχολής Γραφικών Τεχνών και Καλλιτεχνικών Σπουδών, Α. Κουζέλη), το οποίο όρισε νέα ημερομηνία εκλογών αύριο Τετάρτη και επαναληπτικές, όπου χρειαστεί, την Παρασκευή 13/6.

Παράλληλα, θυμίζουμε ότι οι έκτακτοι εκπαιδευτικοί του ΤΕΙ Αθήνας παραμένουν απλήρωτοι από το Φλεβάρη και παρά τις υποσχέσεις για καταβολή τουλάχιστον δυο μηνών από τα δεδουλευμένα, δεν έχουν λάβει τίποτα. Ως απάντηση έχουν ξεκινήσει από την περασμένη Πέμπτη επίσχεση εργασίας μέχρι να πληρωθούν τους μήνες που έχουν δουλέψει.

Το θέμα του απλήρωτου έκτακτου προσωπικού έφερε στη Βουλή το ΚΚΕ

Ταυτόχρονα το χρόνιο πρόβλημα συνολικά του έκτακτου προσωπικού έφερε στη Βουλή με Επίκαιρη Ερώτηση ο βουλευτής του ΚΚΕ Γ. Χουρμουζιάδης, αλλά ο αρμόδιος υφυπουργός Ν. Γκεσούλης στην απάντησή του ισχυρίστηκε ότι τα όποια προβλήματα υπήρξαν, αφορούσαν λίγα μόνο ΤΕΙ και έχουν ήδη λυθεί. Η καθυστέρηση στην καταβολή των αμοιβών κατά τον υφυπουργό οφειλόταν στο ότι κάποιες καταστάσεις δεν εγκρίθηκαν από τους παρέδρους του Ελεγκτικού Συνεδρίου και στο ότι έπρεπε να περάσουν οι αυξήσεις που δόθηκαν σε αυτήν την κατηγορία προσωπικού. Για τη νέα ακαδημαϊκή χρονιά είπε ότι δε θα υπάρξει πρόβλημα, αφού ο σχεδιασμός των προσλήψεων θα γίνει από τώρα και όχι το Σεπτέμβρη.

Ο Γ. Χουρμουζιάδης τόνισε ότι το πρόβλημα με τους έκτακτους θα επανέρχεται και θα παραμένει γιατί είναι μικρές οι πιστώσεις που δίνονται, αλλά και γιατί διατηρείται αυτός ο θεσμός. Η λύση είπε είναι να αυξηθούν οι δαπάνες, αλλά και να καταργηθεί ο θεσμός των εκτάκτων και να προκηρυχτούν θέσεις μόνιμων εκπαιδευτικών. Είναι χαρακτηριστικό, τόνισε, ότι στο ΤΕΙ της Θεσσαλονίκης το 75% του εκπαιδευτικού προσωπικού είναι έκτακτοι.

Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ
Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων τεχνολογικής κατεύθυνσης

ΟΜΑΔΑ Α

Στις παρακάτω προτάσεις, από Α.1 μέχρι και Α.6, να γράψετε στο τετράδιό σας τον αριθμό της καθεμιάς και δίπλα του τη λέξη Σωστό, αν η πρόταση είναι σωστή, ή Λάθος, αν η πρόταση είναι λανθασμένη.

Α.1 Παραγωγικότητα είναι η σχέση του οικονομικού αποτελέσματος προς το χρησιμοποιηθέν κεφάλαιο.

Μονάδες 4

Α.2 Οι λειτουργικές ομάδες αποτελούνται από εργαζομένους διαφορετικών διευθύνσεων ή τμημάτων ή και από εργαζομένους με διαφορετική ειδικότητα.

Μονάδες 4

Α.3 Προϊόν ή υπηρεσία είναι το σύνολο των υλικών και άυλων χαρακτηριστικών, τα οποία έχουν σχεδιαστεί με στόχο να ικανοποιούν τις ανάγκες των καταναλωτών.

Μονάδες 4

Α.4 Η έννοια της ηγεσίας είναι ταυτόσημη με τις έννοιες της δύναμης, της επιρροής και της εξουσίας.

Μονάδες 4

Α.5 Σύμφωνα με τους R. Cyert και S. March, στόχους έχουν μόνο τα άτομα ή οι ομάδες ατόμων και όχι οι επιχειρήσεις.

Μονάδες 4

Α.6 Ολες οι παραγωγικές μονάδες είναι επιχειρήσεις.

Μονάδες 4

Στις παρακάτω προτάσεις, από Α.7 μέχρι και Α.9, να γράψετε στο τετράδιό σας τον αριθμό της πρότασης και δίπλα του το γράμμα που αντιστοιχεί στη σωστή απάντηση.

Α.7 Ο έλεγχος της ποιότητας των παραγόμενων αγαθών αποτελεί αντικείμενο της:

α. παραγωγικής λειτουργίας

β. εμπορικής λειτουργίας

γ. οικονομικής λειτουργίας

δ. λειτουργίας προμηθειών.

Μονάδες 6

Α.8 Η συντήρηση και αντικατάσταση του μηχανολογικού εξοπλισμού είναι ενέργεια που ανήκει στη:

α. διοίκηση πωλήσεων

β. χρηματοοικονομική διοίκηση

γ. διοίκηση παραγωγής

δ. διοίκηση ανθρώπινων πόρων.

Μονάδες 6

Α.9 Το μάρκετινγκ περιλαμβάνει όλες τις ενέργειες που απαιτούνται για να:

α. παραχθούν τα προϊόντα και οι υπηρεσίες

β. εξευρεθούν τα κεφάλαια που απαιτούνται για την ίδρυση της επιχείρησης

γ. φθάσουν τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες από τον παραγωγό στον καταναλωτή

δ. εξευρεθεί ο κατάλληλος τόπος εγκατάστασης της επιχείρησης.

Μονάδες 6

Α.10 Να περιγράψετε το αυταρχικό πρότυπο συμπεριφοράς του ηγέτη. (μονάδες 2) Ποια είναι τα μειονεκτήματά του; (μονάδες 3) Πότε ο τρόπος αυτός συμπεριφοράς θεωρείται ενδεδειγμένος; (μονάδες 3)

Μονάδες 8

ΟΜΑΔΑ Β

Β.1 Από τις επιμέρους λειτουργίες της Διοίκησης των Ανθρώπινων Πόρων μιας επιχείρησης να περιγράψετε:

α. τη λειτουργία του προγραμματισμού του ανθρώπινου δυναμικού

Μονάδες 8

β. τη λειτουργία των προσλήψεων.

Μονάδες 7

Β.2 α. Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της παθητικής ακρόασης; (μονάδες 2) Ποιες είναι οι βασικές ενέργειες για να είναι επιτυχημένη η παθητική ακρόαση; (μονάδες 8)

Μονάδες 10

β. Από τι χαρακτηρίζεται και τι περιλαμβάνει η ενεργητική ακρόαση; (μονάδες 2) Ποιες είναι οι βασικές ενέργειες της ενεργητικής ακρόασης; (μονάδες 8)

Μονάδες 10

Β.3 Να περιγράψετε τις Φυσιολογικές - Βιολογικές Ανάγκες, τις Ανάγκες για Ασφάλεια και τις Ανάγκες Ολοκλήρωσης, όπως αυτές αναφέρονται στη θεωρία του Α. Maslow.

Μονάδες 15

Ολοκληρώθηκαν οι πανελλαδικές εξετάσεις

Ολοκληρώθηκαν χτες με το μάθημα επιλογής όλων των κατευθύνσεων Αρχές Οικονομικής Θεωρίας οι πανελλαδικές εξετάσεις και για τους τελειόφοιτους της Γ` Λυκείου και υποψήφιους για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Το Σάββατο, ολοκληρώθηκαν οι πανελλαδικές εξετάσεις της Β` Λυκείου και ακολουθούν οι εξετάσεις στα ενδοσχολικώς εξεταζόμενα μαθήματα που ολοκληρώνονται για τις δύο τάξεις στις 18 Ιούνη. Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με όσα έχει ανακοινώσει το υπουργείο Παιδείας, οι υποψήφιοι για την τριτοβάθμια εκπαίδευση θα κληθούν να συμπληρώσουν τα μηχανογραφικά τους δελτία έως τις 20 Ιούλη, ενώ οι βάσεις εισαγωγής αναμένεται να ανακοινωθούν στα τέλη Αυγούστου έως αρχές Σεπτέμβρη.

Ακολουθούν οι εκφωνήσεις των θεμάτων, στα οποία εξετάστηκαν το Σάββατο 7 Ιούνη οι μαθητές των Β` και Γ` Λυκείου.

Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Λατινικά θεωρητικής κατεύθυνσης

Α. Να μεταφράσετε στο τετράδιό σας τα παρακάτω αποσπάσματα:

Tum Camillus, qui diu apud Ardeam in exilio fuerat propter Veientanam praedam non aequo iure divisam, absens dictator est factus; is Gallos iam abeuntes secutus est: quibus interemptis aurum omne recepit. Quod illic appensum civitati nomen dedit: nam Pisaurum dicitur, quod illic aurum pensatum est. Post hoc factum rediit in exilium, unde tamen rogatus reversus est.

----

Tu hominem investiga, quaeso, summaque diligentia vel Romam mitte vel Epheso rediens tecum deduc. Noli spectare quanti homo sit. Parvi enim preti est, qui tam nihili est. Sed, propter servi scelus et audaciam, tanto dolore Aesopus est adfectus, ut nihil ei gratius possit esse quam recuperatio fugitivi.

Μονάδες 40

Β. Παρατηρήσεις

1.α. Να γράψετε τους τύπους που ζητούνται για καθένα από τα παρακάτω ουσιαστικά:

iure: τη δοτική και την αιτιατική ενικού αριθμού.

civitati: τη γενική ενικού και την αφαιρετική πληθυντικού αριθμού.

hominem: την αφαιρετική ενικού και τη γενική πληθυντικού αριθμού.

scelus: τη δοτική ενικού και την ονομαστική πληθυντικού αριθμού.

recuperatio: την αιτιατική και την αφαιρετική ενικού αριθμού.

Μονάδες 5

β. Να γράψετε τους τύπους που ζητούνται για καθεμιά από τις παρακάτω αντωνυμίες:

is: τη γενική ενικού και την αιτιατική πληθυντικού αριθμού στο γένος που βρίσκεται.

quibus: τη δοτική ενικού και την ονομαστική πληθυντικού αριθμού στο θηλυκό γένος.

hoc: τη γενική ενικού και την αιτιατική πληθυντικού αριθμού στο γένος που βρίσκεται.

Μονάδες 6

γ.Να μεταφέρετε στο τετράδιό σας τον παρακάτω πίνακα και να συμπληρώσετε στα κενά του τους τύπους που ζητούνται (να διατηρηθεί το γένος, ο αριθμός και η πτώση).

Θετικός: parvi, Συγκριτικός: -, Υπερθετικός: -

Θετικός: -, Συγκριτικός: gratius, Υπερθετικός: -

2.α. secutus est: Να γράψετε την υποτακτική στο ίδιο πρόσωπο και αριθμό σε όλους τους χρόνους (για τους περιφραστικούς τύπους να λάβετε υπόψη το υποκείμενο).

Μονάδες 5

β. Να γράψετε τους τύπους που ζητούνται για καθένα από τα παρακάτω ρήματα:

recepit: το β΄ ενικό πρόσωπο της υποτακτικής του παρατατικού στη φωνή που βρίσκεται.

dedit: το γ΄ πληθυντικό πρόσωπο της οριστικής του ενεστώτα στην ίδια φωνή.

dicitur: το ίδιο πρόσωπο της οριστικής του μέλλοντα στη φωνή που βρίσκεται.

rediit: το α΄ ενικό πρόσωπο της οριστικής του παρατατικού στην ίδια φωνή.

investiga: την αφαιρετική πτώση του σουπίνου.

mitte: τα απαρέμφατα ενεστώτα και μέλλοντα στην παθητική φωνή.

deduc: το β΄ πληθυντικό πρόσωπο της προστακτικής ενεστώτα στη φωνή που βρίσκεται.

noli: το β΄ ενικό πρόσωπο της οριστικής του παρακειμένου.

possit: το γ΄ πληθυντικό πρόσωπο της υποτακτικής υπερσυντελίκου.

Μονάδες 10

3.α. dictator, is, civitati, Romam, Epheso, preti: Να χαρακτηρίσετε συντακτικώς τις παραπάνω λέξεις των κειμένων που σας δόθηκαν.

Μονάδες 6

β. ut nihil ei gratius possit esse quam recuperatio fugitivi: Να αναγνωρίσετε την παραπάνω δευτερεύουσα πρόταση και να αιτιολογήσετε τον τρόπο εισαγωγής και εκφοράς της.

Μονάδες 5

γ. Noli spectare: Να εκφράσετε την απαγόρευση με τον άλλο τρόπο.

Μονάδες 4

4.α. Noli spectare quanti homo sit: Για τη δευτερεύουσα πρόταση αυτής της περιόδου να δηλώσετε το είδος της, να δικαιολογήσετε τον τρόπο εκφοράς της και να τη μεταφέρετε στον ευθύ λόγο.

Μονάδες 9

β. Tu hominem investiga: Να μετατρέψετε την πρόταση αυτή σε βουλητική εξαρτώμενη από τη φράση Cicero illum monebat (= ο Κικέρων συμβούλευε εκείνον).

Μονάδες 6

Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ
Ηλεκτρολογία τεχνολογικής κατεύθυνσης
Β' ΛΥΚΕΙΟΥ
Γεωμετρία γενικής παιδείας
Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Χημεία θετικής κατεύθυνσης


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ