Σάββατο 11 Φλεβάρη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ
Σύσκεψη της ΕΣΑΚ ΔΕΕ

Ενημερωτική συνάντηση για τις εξελίξεις στην εκπαίδευση πραγματοποιεί την Τρίτη 14 Φλεβάρη, στις 7 μ.μ., η ΕΣΑΚ ΔΕΕ Περιστερίου στα γραφεία του Συλλόγου «Ελλη Αλεξίου» (1ο Δημοτικό Σχολείο Περιστερίου). Στόχος της συνάντησης είναι η ανταλλαγή απόψεων, ο διάλογος και ο προβληματισμός για τις εξελίξεις στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (αναδιαρθρώσεις, ευέλικτη ζώνη κλπ.) και η πορεία των συνδικαλιστικών πραγμάτων στη ΔΟΕ και στο Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Ελλη Αλεξίου».

60ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Παράνομο πάρκινγκ τους «τρώει» το σχολείο

Αγανακτισμένοι είναι οι γονείς και μαθητές των 60ού Γυμνασίου και Λυκείου Αθηνών, καθώς η λειτουργία ενός παράνομου ιδιωτικού πάρκινγκ στο χώρο όπου θα ανεγερθεί νέο κτίριο για τα σχολεία, καλύπτεται με ζήλο που προκαλεί ερωτηματικά από διάφορες δημόσιες υπηρεσίες. Οι περίπου 800 μαθητές των δύο σχολείων είναι αναγκασμένοι να κάνουν μάθημα σε διπλοβάρδια, σ' ένα κτίριο εκατονταετίας, το οποίο βρίσκεται στην οδό Κυψέλης 46. Μαθητές και γονείς απαιτούν να ανεγερθεί άμεσα το νέο σχολικό κτίριο, που θα στεγάσει το 60ό Γυμνάσιο Αθηνών. Ομως, οι οικοδομικές εργασίες για την ανέγερση του νέου σχολικού κτιρίου δεν έχουν καν ξεκινήσει, καθώς στο χώρο λειτουργεί παράνομα, εδώ και τρία χρόνια, χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων, ενώ τον περασμένο Σεπτέμβρη «ξεφύτρωσε» και παράρτημα ιδιωτικής σχολής.

Συγκεκριμένα, έχει αποφασιστεί (ΦΕΚ 58'Δ/26-1-2005) η αναγκαστική απαλλοτρίωση έκτασης συνολικού εμβαδού 3.067 τ.μ., μεταξύ των οδών Ευελπίδων 7 - 9 και Τροίας, ιδιοκτησία της «Τριαντείου Επαγγελματικής και Βιομηχανικής Σχολής Πάτρας» για την ανέγερση διδακτηρίου του 60ού Γυμνασίου Αθηνών. Παρά την απόφαση, οι Σύλλογοι Γονέων των σχολείων καταγγέλλουν για «σωρεία παρατυπιών και παρανομιών τη Νομαρχία Αθηνών και συγκεκριμένα το Τμήμα Συνεργείων Πρατηρίων και Σταθμών Αυτοκινήτων (ΤΣΠΣΑ), σχετικά με την έκδοση άδειας ιδρύσεως και λειτουργίας της επιχείρησης στάθμευσης αυτοκινήτων "Ζ. Αθανασόπουλος - Α. Αθανασόπουλος ΟΕ"».

Οπως υπογραμμίζουν οι Σύλλογοι, η Νομαρχία Αθηνών γνώριζε από το 2003 και ύστερα από αυτοψία του αστυνομικού τμήματος Κυψέλης, την παράνομη λειτουργία της συγκεκριμένης επιχείρησης, αλλά «μέχρι σήμερα δεν της έχει επιβληθεί κανένα πρόστιμο ή κύρωση». Να σημειωθεί ότι μόλις 4 μέτρα απέναντι από την είσοδο του σταθμού στεγάζονται τα 133ο και 135ο Δημοτικά Σχολεία Αθηνών, παρ' όλο που απαγορεύεται η ίδρυση σταθμού αυτοκινήτων όταν αυτός γειτνιάζει με εκπαιδευτήρια.

Ομως, οι παρατυπίες δε σταματούν εκεί. Αν και έχει εγκριθεί η τροποποίηση του ρυμοτομικού σχεδίου, για το συγκεκριμένο τμήμα του οικοπέδου, από υπόγειο χώρο στάθμευσης, σε χώρο για την ανέγερση σχολείου, όταν ο Σύλλογος Γονέων κατέθεσε το συγκεκριμένο ΦΕΚ στη Νομαρχία, προκειμένου αυτή να ακυρώσει την άδεια ίδρυσης του σταθμού που είχε εκδώσει, δεν έγινε δεκτή με την αιτιολογία ότι το σχετικό ΦΕΚ δεν έχει ισχύ(!). Η Νομαρχία ζητούσε νέα έγγραφη διαβεβαίωση της Πολεοδομίας για την αλλαγή χρήση της γης, προκειμένου να προβούν στην ανάκληση άδειας ίδρυσης του σταθμού. Μετά από σχετική αίτηση του Συλλόγου στη Διεύθυνση Πολεοδομίας του Δήμου Αθηναίων, κατέθεσαν το έγγραφο που χαρακτηρίζει το οικόπεδο ως χώρο σχολείου. Ομως ούτε αυτή τη φορά η Νομαρχία αποδέχτηκε το έγγραφο της Πολεοδομίας!

Οι Σύλλογοι Γονέων καταγγέλλουν ότι από τις 30/3/2005 αρχίζει πλέον ο καθαρός εμπαιγμός από το αρμόδιο τμήμα της Νομαρχίας. Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι «από τον Απρίλη του 2005 μας γίνεται επιλεκτική κοινοποίηση εγγράφων από τη νομαρχία». Αποκορύφωμα αυτών, όπως καταγγέλλουν, είναι η μη κοινοποίηση της απόφασης του Νομάρχη Αθηνών (13/7/2005) για σφράγιση του συγκεκριμένου σταθμού αυτοκινήτων, η οποία μέχρι σήμερα δεν έχει εκτελεστεί...

ΒΑΛΚΑΝΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ
Στενότερη συνεργασία στο πλαίσιο της Μπολόνια

Με οδηγό την αντιεκπαιδευτική Συνθήκη της Μπολόνια τα έντεκα μεγαλύτερα πανεπιστήμια των Βαλκανίων αποφάσισαν να φτιάξουν το λεγόμενο Βαλκανικό Δίκτυο Πανεπιστημίων, με στόχο να γίνουν πιο ανταγωνιστικά στην κούρσα του «Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης» και του «Ευρωπαϊκού Χώρου Ερευνας». Η πρωτοβουλία δημιουργίας του Δικτύου ανήκει στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) και χτες τα ιδρύματα υπέγραψαν την ιδρυτική διακήρυξη στη Θεσσαλονίκη.

Το ΑΠΘ είχε ήδη συνεργασία με τα Πανεπιστήμια αυτά σε διμερές επίπεδο. Με τη δημιουργία του Δικτύου ουσιαστικά δένονται με πιο γερά δεσμά στο άρμα της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της ΕΕ και τα πανεπιστήμια των υπό ένταξη χωρών των Βαλκανίων. Στη διάρκεια της εκδήλωσης για την υπογραφή της διακήρυξης οι πρυτάνεις μίλησαν για την εμπειρία των πανεπιστημίων αυτών στην προσπάθεια μεταστροφής τους στη φιλοσοφία της Μπολόνια και τόνισαν την ανάγκη προσαρμογής στους στόχους της, δίνοντας έμφαση στο ευρωπαϊκό σύστημα συσσώρευσης και μεταφοράς πιστωτικών μονάδων (ECTS).

Σύμφωνα με την ιδρυτική διακήρυξη, τα πανεπιστήμια αυτά θα εκπονούν κοινά προγράμματα σπουδών, κοινά ερευνητικά προγράμματα, προγράμματα ανταλλαγής φοιτητών, δίνοντας βαρύτητα, σε πρώτη φάση, στην ιστορία και τα πολιτισμικά χαρακτηριστικά των λαών των Βαλκανίων, ως επιστημονικό αντικείμενο. Προσδιόρισαν το χαρακτήρα του Δικτύου ως διεπιστημονικό, πολυεθνικό και ανάμεσα στους στόχους του την «καθιέρωση κοινού ταμείου, με σκοπό τη στήριξη των προτεινόμενων ευρωπαϊκών προγραμμάτων», στα οποία θα επιδιώξουν να ενταχθούν.

Στην ιδρυτική διακήρυξη συμμετείχαν: Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Πανεπιστήμιο Τιράνων Αλβανίας, Πανεπιστήμιο Αργυροκάστρου «Eqrem Cabej» Αλβανίας, Πανεπιστήμιο «St.Kliment Ohridiski» Σόφιας Βουλγαρίας, Πανεπιστήμιο «Sts. Cyril & Methodius» Σκοπίων FYROM, Πανεπιστήμιο «Alexandru Goan Cuza» Ιάσιο Ρουμανίας, Πανεπιστήμιο Βελιγραδίου Σερβίας Μαυροβουνίου, Πανεπιστήμιο Καλών Τεχνών Βελιγραδίου Σερβίας και Μαυροβουνίου, Πανεπιστήμιο του Νόβισαντ Sad Σερβίας και Μαυροβουνίου, Πανεπιστήμιο «Onsekiz Mart» του Τσανάκαλε Τουρκίας.

5ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗΣ
Επίθεση στο ΠΑΜΕ για να υπερασπίσουν την «ευέλικτη ζώνη»

Μια καθαρή συνδικαλιστική αντιπαράθεση, που αφορά ευθέως στο ζήτημα της εφαρμογής της «ευέλικτης ζώνης» στα σχολεία, επιχειρείται να πάρει χαρακτηριστικά αντικομμουνιστικής συσπείρωσης, από τον διευθυντή ενός σχολείου (Τρ. Καλμπούρος, που αυτοπαρουσιάζεται ως παλιός αριστερός), ο οποίος ενώ κάλεσε την αστυνομία για να πετάξει έξω μια συνδικαλίστρια του ΠΑΜΕ, στη συνέχεια προσπαθεί με όρους Γκέμπελς (βομβαρδισμός ψεμάτων προκειμένου να αντιστραφεί η πραγματικότητα) να πείσει ότι το πρόβλημα δεν είναι η εφαρμογή της κυβερνητικής πολιτικής, αλλά το «βλάσφημο» ύφος των συνδικαλιστών του ΠΑΜΕ. Το θέμα προέκυψε στο 5ο Δημοτικό Σχολείο Μεταμόρφωσης. Ο διευθυντής του σχολείου κάλεσε την αστυνομία για να πετάξει έξω μια συνδικαλίστρια του ΠΑΜΕ. Η ενέργειά του καταγγέλθηκε όχι μόνο μέσα από τις στήλες του «Ρ», αλλά και με γραπτή καταγγελία του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών που μοιράστηκε στα σχολεία. Ως απάντηση ο διευθυντής του σχολείου επέλεξε ένα μπαράζ ενεργειών και δηλώσεων που αφορούν σε όλα τ' άλλα εκτός από το κυρίαρχο: Τι θέση προωθεί ο ίδιος μέσα στο σχολείο ως προς την «ευέλικτη ζώνη» και ειδικότερα την είσοδο εταιριών, όπως η «Πεζό», που φιγουράρει στο προαύλιο του συγκεκριμένου σχολείου.

Η τοποθέτηση του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών είναι καθαρή: «Αναρωτιέται κανείς αν η διοίκηση μας προετοιμάζει σιγά σιγά για μια "άλλη" συνδικαλιστική πραγματικότητα μέσα στα σχολεία. Τίθεται υπό αμφισβήτηση το δικαίωμα ακόμα και του ΔΣ του Συλλόγου να έρχεται σε επαφή με τους δασκάλους που είναι μέλη του. Η απρόσκοπτη επαφή των ενεργών συνδικαλιστών (εκλεγμένων ή μη) με τους εκπαιδευτικούς στα σχολεία και η ελεύθερη διακίνηση των ιδεών είναι αυτονόητο και κατακτημένο δικαίωμα και των συνδικαλιστών και των συναδέλφων».

Η καταγγελία εκδόθηκε όταν ο συγκεκριμένος διευθυντής επιτέθηκε φραστικά και ειδοποίησε μέχρι και την αστυνομία για να πετάξει έξω από το χώρο του σχολείου την Νινέτα Αλτάνη, συνδικαλίστρια του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών Αθήνας και αντιπρόεδρο του Συλλόγου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ιωνίας, Μεταμόρφωσης, Ηρακλείου και Λυκόβρυσης «Γ. Σεφέρης». Από την πλευρά του ο διευθυντής του σχολείου, με επιστολή του στον «Ρ», ισχυρίστηκε ότι «ο "Ρ" διαστρεβλώνει την αλήθεια». Η φράση όμως για την οποία καταγγέλθηκε είναι συγκεκριμένη: «Σου απαγορεύω την είσοδο στο σχολείο, θα παίρνεις άδεια πρώτα, είσαι ανεπιθύμητη στους συναδέλφους, δεν αναγνωρίζω κανέναν συνδικαλισμό». Είναι τα λόγια του Τρ. Καλμπούρου, σύμφωνα με την καταγγελία της συνδικαλίστριας του ΠΑΜΕ Ν. Αλτάνη. Δεδομένο, σύμφωνα με την ίδια καταγγελία, είναι και το τι έλεγε στους αστυνομικούς ο διευθυντής: «Είναι κάποιοι ξένοι εδώ που λένε ότι είναι δάσκαλοι, ελάτε να τους βγάλετε». Δεδομένο είναι επίσης ότι το περιπολικό εμφανίστηκε λίγη ώρα μετά την απομάκρυνση της συνδικαλίστριας από το χώρο του σχολείου. Δεδομένο είναι, τέλος, ότι η αντίθεση του διευθυντή στην παρουσία της συνδικαλίστριας του ΠΑΜΕ αφορά στην αποδοχή από τον ίδιο της παρουσίας της «Πεζό» στο σχολείο, γεγονός που ο ίδιος αποδίδει σε κατεύθυνση που δόθηκε από το υπουργείο Παιδείας και στην οποία ως υπάλληλος (σ.σ. έτσι μας δήλωσε όταν τον ρωτήσαμε) είπε ότι δεν μπορεί να αντιδράσει. Το γεγονός, όμως, όπως πληροφορούμαστε, ότι μαζεύει υπογραφές για να καταγγείλει το ΠΑΜΕ και τον «Ρ», δε δηλώνει απλά «άμυνα» υπαλλήλου, αλλά επιθετική ενέργεια με συγκεκριμένο στόχο...

ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΟΙΕΛΕ
Η διέξοδος στους ταξικούς ανυποχώρητους αγώνες

Κάλεσμα συμπαράταξης με τις ταξικές δυνάμεις απευθύνει η ΑΣΚ στους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς

Κάλεσμα στους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς να επιλέξουν το δρόμο του ταξικού ανυποχώρητου αγώνα και της συμπαράταξης με τις ταξικές δυνάμεις και το ΠΑΜΕ απευθύνει η «Αγωνιστική Συνδικαλιστική Κίνηση» (ΑΣΚ), μπροστά στο 32ο Τακτικό Συνέδριο της ΟΙΕΛΕ που αρχίζει σήμερα και ολοκληρώνεται αύριο, Κυριακή.

Το Συνέδριο της Ομοσπονδίας ιδιωτικών εκπαιδευτικών γίνεται σε μία περίοδο όξυνσης της επίθεσης στις εργασιακές σχέσεις, στα δημοκρατικά δικαιώματα, με ραγδαίες αναδιαρθρώσεις να επιχειρούνται στο χώρο της Παιδείας. Η ΑΣΚ σημειώνει ότι «η εργοδοσία, με τη στήριξη του υπουργείου, στοχεύει στο να αφοπλίσει και να ποδηγετήσει το συνδικαλιστικό κίνημα, να αποδιαρθρώσει πλήρως τις εργασιακές σχέσεις, προσδοκώντας να αποκομίσει περισσότερα κέρδη». Η στόχευση αυτή έγινε φανερή το προηγούμενο διάστημα με τη δημιουργία του εργοδοτικού σωματείου στο χώρο των φροντιστηρίων ξένων γλωσσών, το οποίο υπέγραψε συλλογική σύμβαση που μείωνε έως και 50% τις αποδοχές των καθηγητών, και την αμφισβήτηση της αντιπροσωπευτικότητας του Σωματείου Εργαζομένων στα φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης. Παράλληλα, στα ιδιωτικά σχολεία «η νομοθεσία που αφορά στον τρόπο απόλυσης των εκπαιδευτικών με μια σειρά εγκυκλίων και νόμων αρχίζει να αμφισβητείται, ενώ η απλήρωτη εργασία και εργοδοτική τρομοκρατία είναι στην ημερήσια διάταξη».

Για την κατάσταση στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης η ΑΣΚ επισημαίνει τις ευθύνες και της ηγεσίας της ΟΙΕΛΕ, επισημαίνοντας ότι «μπροστά σε αυτή την επίθεση η πλειοψηφία της ΟΙΕΛΕ έχει ταχθεί ξεκάθαρα με την πλευρά του εργοδοτικού και κυβερνητικού συνδικαλισμού» και τονίζοντας ότι «η ρεαλιστικότητα της τακτικής που επικαλείται μόνον ήττες έχει φέρει στο εργατικό κίνημα». Η ΑΣΚ καλεί τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς να εγκαταλείψουν τις συμβιβασμένες ηγεσίες και να συμπαραταχτούν με τις ταξικές δυνάμεις και το ΠΑΜΕ, σημειώνοντας ότι η «λύση βρίσκεται στους ταξικούς ανυποχώρητους αγώνες».

ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ
«Θέλουμε δημόσιο και δωρεάν σχολειό»

Γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί έκαναν χτες ένα δυναμικό πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο

Τα συνθήματα κι η ζωντάνια των μαθητών ήταν χαρακτηριστικά χτες στο Ηράκλειο (στιγμιότυπο από τη συγκέντρωση)
Τα συνθήματα κι η ζωντάνια των μαθητών ήταν χαρακτηριστικά χτες στο Ηράκλειο (στιγμιότυπο από τη συγκέντρωση)
Με ένα μαζικό και δυναμικό πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο, απάντησαν χτες το μεσημέρι στο Ηράκλειο, γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί στην αντιεκπαιδευτική πολιτική των κυβερνήσεων τόσο της ΝΔ σήμερα, όσο και του ΠΑΣΟΚ τα προηγούμενα χρόνια.

Στο συλλαλητήριο που οργάνωσαν όλοι οι εκπαιδευτικοί φορείς του νομού, ύστερα από κάλεσμα του Συντονιστικού Αγώνα Σχολείων, τα συνθήματα που επικρατούσαν και αναγράφονταν στα περισσότερα πανό ήταν: «Θέλουμε δημόσιο και δωρεάν σχολειό» καθώς και «δώστε λεφτά για την παιδεία, πουλήστε κάνα πύραυλο και ανοίξτε μας σχολεία».

Η συγκέντρωση ξεκίνησε στις 12 το μεσημέρι στην πλατεία Ελευθερίας, όπου από νωρίς άρχισαν να συγκεντρώνονται οι μαθητές με τα πανό από τα σχολεία τους. Σημαντική ήταν και η συμμετοχή των εκπαιδευτικών που είχαν αποφασίσει τρίωρες στάσεις εργασίας, τις τρεις τελευταίες ώρες της πρωινής βάρδιας και τις τρεις πρώτες της απογευματινής, προκειμένου να συμμετέχουν στην κινητοποίηση. Δεν ήταν όμως λίγοι και οι γονείς, που παρά το ότι είναι εργαζόμενοι, βρέθηκαν στο συλλαλητήριο, διαδηλώνοντας μαζί με τα παιδιά τους το δικαίωμα στη μόρφωση για όλο το λαό.

Στη συγκέντρωση, από το Συντονιστικό Σχολείων Ηρακλείου, μίλησε η Εμμανουέλλα Σοφίου, τονίζοντας: «Χρειάζεται συνεχής αγώνας για να αποκτήσουμε αυτό για το οποίο παλεύουμε. Είναι απόλυτα ρεαλιστική αλλά και αναγκαία, σημείωσε, η διεκδίκηση ενός Ενιαίου 12χρονου Σχολείου Δημόσιου και Δωρεάν για όλους τους μαθητές».

Χαιρετισμό απηύθυνε, επίσης, η Βάνα Τζιαντζή, πρόεδρος της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδας, σημειώνοντας ότι η αντιεκπαιδευτική πολιτική που ακολουθείται, είναι αυτή που αποκλείει σήμερα από τη μόρφωση τους νέους, για να μπορεί αύριο να τους αποκλείσει από την εργασία και τη ζωή με δικαιώματα. «Το μέλλον του Δημόσιου Σχολείου θα εξασφαλιστεί με τους αγώνες ενός κινήματος εκπαιδευτικών - μαθητών - γονέων - εργαζομένων για καθολική εξασφάλιση του δικαιώματος στη μόρφωση για όλα τα παιδιά της χώρας, σ' ένα Ενιαίο σχολείο Δημόσιο και Δωρεάν, που θα εξασφαλίζει την αναγκαία γενική μόρφωση για όλα τα παιδιά έως τα 18 τους χρόνια», είπε.

Στη συγκέντρωση επίσης συμμετείχε και το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών Ν. Ηρακλείου, εκπρόσωπος της ΟΛΜΕ, εκπρόσωποι των Ενώσεων Γονέων του Νομού, του τοπικού Συλλόγου Δασκάλων και της τοπικής ΕΛΜΕ.

Αμέσως μετά, ακολούθησε πορεία στους κεντρικούς δρόμους της πόλης με κατάληξη τα γραφεία της Περιφέρειας Κρήτης όπου παραδόθηκε το ψήφισμα της συγκέντρωσης.

Ηδη όλοι οι εκπαιδευτικοί φορείς του Νομού, έχουν αποφασίσει τον επόμενο σταθμό στην πάλη τους, με συμβολικές καταλήψεις και παραστάσεις διαμαρτυρίας σε Νομαρχία και Δήμο Ηρακλείου στις 20 Φλεβάρη, καθώς και την παραπέρα κλιμάκωση του αγώνα τους με διάφορες μορφές αγώνα, που θα αποφασίσουν το επόμενο διάστημα.

ΔΗΠΑΚ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΩΝ
Σήμερα η πανελλαδική συνάντηση

Στις 12 το μεσημέρι, στο κτίριο της πρυτανείας του Πανεπιστημίου Αθήνας

Πανελλαδική συνάντηση του Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (ΔΕΠ) των ΑΕΙ διοργανώνει σήμερα η Δημοκρατική Πανεπιστημονική Κίνηση (ΔΗΠΑΚ) και καλεί το ΔΕΠ σε ένα γόνιμο και εποικοδομητικό διάλογο με θέμα: «Για ένα Δημοκρατικό Πανεπιστήμιο της σύγχρονης εποχής, δημόσιο και δωρεάν. Της ελεύθερης διακίνησης των ιδεών και της έρευνας. Στην υπηρεσία του εργαζόμενου λαού, της νεολαίας και της εξέλιξης των επιστημών. Οι εξελίξεις στην Ανώτατη Εκπαίδευση και το Πανεπιστημιακό Κίνημα».

Η πανελλαδική συνάντηση γίνεται στις 12 το μεσημέρι, στο αμφιθέατρο «Ι. Δρακόπουλος» του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Προπύλαια).

ΣΠ. ΤΑΛΙΑΔΟΥΡΟΣ
Εκανε το μαύρο άσπρο!

Υποσχέσεις μοίρασε ο υφυπουργός Παιδείας στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, ενώ ο βουλευτής του ΚΚΕ Τ. Τσιόγκας επισήμανε ότι το ίδρυμα υποχρεώνεται να υποταχθεί στους νόμους της αγοράς

Να εξωραΐσει την αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης επιχείρησε ο υφυπουργός Παιδείας Σπ. Ταλιαδούρος, στο πλαίσιο της επίσκεψής του χτες στη Λάρισα, όπου συμμετείχε σε σύσκεψη - φιέστα που συγκάλεσε η Νομαρχία για το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Ο Σπ. Ταλιαδούρος απέφυγε συνειδητά ν' αναφερθεί στην ουσία των πολλών και οξυμένων προβλημάτων που δημιουργεί, οξύνει και πολλαπλασιάζει αυτή η πολιτική, οδηγώντας σε συνεχή υποβάθμιση τη δημόσια δωρεάν Παιδεία, μετατρέποντάς τη σε εμπόρευμα προς όφελος του μεγάλου κεφαλαίου. Οσον αφορά, δε, στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας έδωσε διάφορες υποσχέσεις - όπως αυτή για δημιουργία Τμήματος Διοίκησης Επιστημών Υγείας με κέντρο τη Λάρισα - που δε λύνουν στο ελάχιστο τα πολλά προβλήματα του ιδρύματος.

Οπως τόνισε στην παρέμβασή του στη σύσκεψη ο Τ. Τσιόγκας, βουλευτής του ΚΚΕ, «το καίριο ερώτημα είναι: Ανάπτυξη του Πανεπιστημίου για ποιον;». Και συνέχισε: «Το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας αποτελεί ένα τμήμα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, που φέρει τα κοινά χαρακτηριστικά και εντάσσεται οργανικά στο γενικό σχεδιασμό της κεντρικής εξουσίας, η οποία βέβαια με τη σειρά της καθορίζεται από τις αποφάσεις της ΕΕ και των παγκόσμιων οργανισμών και ενώσεων. Δεν μπορεί να διαχωριστεί και ν' ακολουθήσει αυτόνομη πορεία, θέτοντας ιδιαίτερους στόχους. Είναι υποχρεωμένο να ακολουθεί αυτές τις γενικές κατευθύνσεις, που, όπως αυτές έχουν διατυπωθεί στις συμφωνίες του Μάαστριχτ, της Λισαβόνας και έχουν εξειδικευτεί σε μια σειρά συνόδων κορυφής, υποχρεώνουν το πανεπιστήμιο να προάγει την κατάρτιση σε βάρος της επιστημονικής μόρφωσης, να διεξάγει έρευνα που καθορίζεται από τις ανάγκες των επιχειρήσεων, ενώ μέσω της αξιολόγησης υποχρεώνεται να αναζητά χρηματοδότηση αναπτύσσοντας επιχειρηματική δράση. Επομένως, η ανάπτυξη και του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας εξαρτάται απ' την προσαρμογή του στους νόμους της αγοράς, με ό,τι αυτό συνεπάγεται».

Καταλήγοντας ο Τ. Τσιόγκας υπογράμμισε ότι η διέξοδος βρίσκεται στη ρήξη και στη σύγκρουση μ' αυτή την πολιτική, στο μέτωπο πάλης όπου πρέπει να συμμετέχουν οι εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων, η φοιτητική και μαθητική νεολαία, οι γονείς, οι εργαζόμενοι και τ' άλλα λαϊκά στρώματα. «Χρειάζεται πάλη - είπε - για ριζικές αλλαγές που θα φτάνουν ως το επίπεδο εξουσίας».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ