Παρασκευή 13 Σεπτέμβρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
Από 16 μέχρι 27 του Σεπτέμβρη οι εγγραφές των πρωτοετών

Ανακοινώθηκαν χτες από το υπουργείο Παιδείας οι προθεσμίες μέσα στις οποίες πρέπει να γίνουν οι εγγραφές των επιτυχόντων στις σχολές και τα τμήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με το σύστημα του απολυτηρίου του ενιαίου λυκείου και των αποφοίτων του Β' κύκλου των ΤΕΕ.

Από 16 μέχρι και 27 του Σεπτέμβρη θα πρέπει να εγγραφούν όσοι εισήχθησαν στα Πανεπιστήμια, Στα ΤΕΙ και την ΑΣΕΤΕΜ/ΣΕΛΕΤΕ. Ειδικά οι εισαχθέντες στο Β' εξάμηνο των ΤΕΙ, αν δεν εγγραφούν μέσα στην παραπάνω προθεσμία, μπορούν να εγγραφούν μέσα στο τελευταίο δεκαήμερου του Γενάρη 2003. Για την εγγραφή τους, οι επιτυχόντες ή νόμιμα εξουσιοδοτημένο πρόσωπο, καταθέτουν στη γραμματεία της σχολής ή του τμήματος τα εξής δικαιολογητικά: Αίτηση για εγγραφή, απολυτήριο ή πτυχίο ή αποδεικτικό του Λυκείου αποφοίτησης ή νόμιμα κυρωμένο αντίγραφο ή φωτοαντίγραφό τους, αντίγραφο της βεβαίωσης (πρόσβασης) της παραγράφου 13 του άρθρου 1 του Ν. 2525/97, όπως συμπληρώθηκε με την παράγραφο 1 του άρθρου 1 του Ν. 2909/2001, υπεύθυνη δήλωση στην οποία δηλώνεται ότι δεν είναι εγγεγραμμένοι σε άλλη σχολή ή τμήμα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα και, τέλος, έξι φωτογραφίες τύπου αστυνομικής ταυτότητας.

Η προθεσμία και η διαδικασία εγγραφής των επιτυχόντων στις Ανώτερες Σχολές Τουριστικών Επαγγελμάτων Ρόδου και Αγ. Νικολάου Κρήτης θα οριστεί και θα ανακοινωθεί από τις ίδιες τις σχολές, ενώ υπενθυμίζεται ότι η προθεσμία εγγραφής στις σχολές και τα τμήματα του Πανεπιστημίου Κύπρου θα λήξει στις 20 του Σεπτέμβρη.

Κίνδυνοι για την οριστική περιθωριοποίηση των ΑΕΙ

Είναι λυπηρό να διαπιστώνεται ότι η Ανώτατη Εκπαίδευση στην Ελλάδα κινδυνεύει να περιθωριοποιηθεί, και αυτό για τους εξής λόγους:

  • Η δημόσια, κατά το Σύνταγμα, Ανώτατη Παιδεία μας δεν υποστηρίζεται οικονομικά με ευθύνη της κυβέρνησης, με συνέπεια να υποβαθμίζεται συνεχώς (σταθερά κατιούσα η πορεία...) και ως εκ τούτου να υπονομεύεται ο δημόσιος χαρακτήρας της.
  • Ενώ οι ταχύτατα αυξανόμενες ανάγκες σε τεχνολογική και γενικότερα τεχνοοικονομική υποδομή απαιτούν ανανέωση και εκσυγχρονισμό των ΑΕΙ, οι κυβερνητικές επιλογές μαρτυρούν ότι, απλά, παρακολουθούν με «απάθεια» τα τεκταινόμενα στον τόσο νευραλγικό αυτό τομέα της Ανώτατης Παιδείας μας.
  • Ενώ οι ανάγκες επιβάλλουν υψηλής ποιότητας Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, τα οποία να είναι σε θέση να ανταποκριθούν στις σημερινές προκλήσεις της ελληνικής κοινωνίας, η πολιτική ηγεσία «ανωτατοποιεί» συλλήβδην όλα τα ΤΕΙ χωρίς να εξασφαλίζει τις στοιχειώδεις προϋποθέσεις ακαδημαϊκής λειτουργίας τους.
  • Ενώ υπολειτουργεί ακαδημαϊκά και ερευνητικά το σύνολο σχεδόν των υπαρχόντων ΑΕΙ της χώρας, δημιουργούνται με «γεωγραφικά κριτήρια» και άλλα ΑΕΙ. Αντί δηλαδή να βοηθηθούν αυτά που υπάρχουν να λειτουργήσουν σωστά, φτιάχνουμε περισσότερα, έτσι για να λέμε ότι κάτι κάνουμε. Και για την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης απλά αδιαφορούμε!!!
  • Τα πανεπιστήμιά μας είναι μεν δημόσια κατά το Σύνταγμα, ωστόσο επιτρέπεται ποικιλοτρόπως τα τελευταία χρόνια στα μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας να λειτουργούν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, επιτυγχάνοντας, έτσι, «ιδιωτικοποίηση των ΑΕΙ».
  • Διακηρύσσεται η ανεξαρτησία των ΑΕΙ αλλά γίνεται κάθε προσπάθεια φαλκίδευσης των δραστηριοτήτων τους με σειρά άμεσων, έμμεσων και φανερών ή μη, παρεμβάσεων.
  • Υποστηρίζεται επίσημα η ανάγκη αναβάθμισης των ΑΕΙ αλλά γίνονται ασμένως δεκτές οι εντολές της «Μπολόνια», οι οποίες απλά προσαρμόζουν τα ΑΕΙ της χώρας στις επιταγές των Βρυξελλών.
  • Υποστηρίζεται ότι είναι ανάγκη να πραγματοποιείται υψηλών προδιαγραφών ερευνητικό και διδακτικό έργο στα ΑΕΙ, αλλά η πολιτική ηγεσία μεταχειρίζεται τους πανεπιστημιακούς δασκάλους κατά τρόπο τουλάχιστον απαράδεκτο, αρνούμενη να ικανοποιήσει έστω και στοιχειωδώς τα δίκαια αιτήματά τους. Μεταξύ αυτών είναι και η απίστευτα στρεβλωμένη κατάσταση που υπάρχει στο σύστημα αμοιβών και συνταξιοδότησής τους.
  • Το πανεπιστήμιο σήμερα με την υπερδεκαετή μεθόδευση της εξουσίας οδηγείται (στη βάση μιας ακραία συντηρητικής πολιτικής και βέβαια σύμφωνα με την αρχή της μονοδιάστατης σκέψης...) στη μετατροπή των χιλιάδων αποφοίτων του σε ευπροσάρμοστα ρομπότ τα οποία θα ρυθμίζονται κατά βούληση από τους κερδοσκόπους εργοδότες, σε όλες τις βαθμίδες παραγωγής. Αυτό βρίσκεται σε πλήρη αναντιστοιχία με τη φιλοσοφία του πανεπιστημίου ως οργανισμού που διαμορφώνει ακέραιους και ευσυνείδητους ανθρώπους και όχι παγκοσμιοποιημένους μικροαστούς, βορά στους κλειδοκράτορες των «απατηλών και νεοπλουτίστικων» «ονείρων» τους...
  • Η έρευνα, τέλος, προσαρμόζεται με βίαιο τρόπο, έτσι ώστε να διευκολύνονται οι επιδιώξεις των απελπιστικά άναρχων και κερδοσκοπικών παραγωγικών δομών της χώρας για έρευνα χαμηλού κόστους - σχεδόν αντίστοιχο με τη φθηνή εργατική δύναμη της αλλοδαπής - πλήρως ενταγμένη στα στενά τους συμφέροντα, αντίθετα στην προαγωγή της επιστήμης και της απούσας εθνικής στρατηγικής για έρευνα και αυτάρκη ανάπτυξη.

Τα ανωτέρω χαρακτηρίζουν τα ελληνικά ΑΕΙ και αποτελούν βασικές αιτίες της κακοδαιμονίας τους. Συνδέονται επίσης ασφυκτικά με τις ευρωενωσιακές πολιτικές για τη δημιουργία ΑΕΙ, «δύο», «τριών» και «τεσσάρων» ταχυτήτων, ώστε να εγκαθιδρυθεί μία «αριστοκρατική τάξη ΑΕΙ» σε ευρωπαϊκό επίπεδο αναθέτοντας στα ΑΕΙ της χώρας μας το «καθήκον» του εφοδιασμού της ευρωπαϊκής αγοράς εργασίας μόνο με βοηθητικό προσωπικό.Βοηθητικό προσωπικό, υπάκουο και έτοιμο για εκμετάλλευση από τις παραγωγικές δυνάμεις της χώρας μας, μιας χώρας ελάσσονος σημασίας για τα αυτοκρατορικά σχέδια των ισχυρών της ΕΕ.

Και διερωτάται κανείς, «άραγε η κυβέρνηση δεν αντιλαμβάνεται τον επερχόμενο πραγματικό κίνδυνο περιθωριοποίησης των ελληνικών ΑΕΙ και, κατά συνέπεια, της ελληνικής κοινωνίας;».

Δεν αντιλαμβάνονται οι πολιτικοί υπεύθυνοι της χώρας ότι με την προχειρότητα, τις κοντόφθαλμες, ανεπαρκείς και επιπόλαιες δραστηριότητές τους συμπράττουν στις επικίνδυνες για τα ελληνικά συμφέροντα επιδιώξεις κάποιων εγκεφάλων των Βρυξελλών; Δεν αντιλαμβάνονται ότι επιταχύνουν την περιθωριοποίηση των ελληνικών ΑΕΙ;


Κ. ΕΜΜ. ΚΙΟΥΛΑΦΑΣ
Καθηγητής, πρόεδρος Τμήματος Οικονομικών Επιστημών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών

Συμφωνία κυβέρνησης - πανεπιστημιακών

Από παλιότερη κινητοποίηση πανεπιστημιακών στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας, στην οποία συμμετείχαν και φοιτητές

Eurokinissi

Από παλιότερη κινητοποίηση πανεπιστημιακών στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας, στην οποία συμμετείχαν και φοιτητές
Σε συμφωνία κατέληξε, όπως ήταν αναμενόμενο, η χτεσινή συνάντηση εκπροσώπων της ΠΟΣΔΕΠ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού των ΑΕΙ) με τον υπουργό Παιδείας, όπου οι εκπρόσωποι των πανεπιστημιακών τού παρουσίασαν τους «όρους» που έθεταν, προκειμένου να σταματήσουν τις κινητοποιήσεις. Ο υπουργός ανακοίνωσε ότι χτες θα κατετίθετο η τροπολογία για το μισθολόγιο του Ειδικού Διδακτικού Προσωπικού και σήμερα θα εκδοθεί η υπουργική Απόφαση για τη συγκρότηση της επιτροπής διαλόγου μεταξύ πανεπιστημίων και κυβέρνησης, ενώ θα προωθηθεί επίσης και η τροπολογία για το συνταξιοδοτικό των πανεπιστημιακών. Μετά από αυτά, η Εκτελεστική Γραμματεία της ΠΟΣΔΕΠ ανακοίνωσε ότι θα συνεδριάσει εκ νέου την Κυριακή, ωστόσο έχει ήδη δημοσιεύσει την απόφαση - κάλεσμα αναστολής των κινητοποιήσεων.

Χαρακτηριστική ως προς την κατάληξη του θέματος είναι η δήλωση του υπουργού Παιδείας, Πέτρου Ευθυμίου, αμέσως μετά τη χτεσινή συνάντησή του με τους πανεπιστημιακούς που είπε: «Πρόκειται για μια λύση, η οποία στηρίζεται στην αρχική επίμονη θέση της κυβέρνησης ότι μόνο ο διάλογος, χωρίς προαπαιτούμενα, μπορεί να δώσει λύση, πλαίσιο και προοπτική στη λειτουργία των πανεπιστημίων. Και είναι φυσικό ότι ένας διάλογος γίνεται με ανοιχτά πανεπιστήμια». Δηλαδή, η πλειοψηφία της ΕΓ της ΠΟΣΔΕΠ, όπως είχε καταγγείλει στην πρόσφατη συνεδρίαση η Δημοκρατική Πανεπιστημονική Κίνηση, καταλήγει μετά από τόσους μήνες στην αρχική πρόταση της κυβέρνησης, δεσμεύοντας τον κλάδο των πανεπιστημιακών σε μια συνδιαλλαγή με την κυβέρνηση και πάγωμα των όποιων κινητοποιήσεων, κατά την κρίσιμη περίοδο που το υπουργείο Παιδείας ετοιμάζεται να προωθήσει μια σειρά νομοσχέδια και ρυθμίσεις που θα υπογράφουν την καταδίκη της ανώτατης εκπαίδευσης.

Θυμίζουμε ότι η ΔΗΠΑΚ είχε καταγγείλει την επιτροπή διαλόγου, που πρότεινε ως «σωτήρια» το υπουργείο Παιδείας και είχε προτείνει καμιά συμμετοχή των πανεπιστημιακών σε αυτή και συνέχεια των κινητοποιήσεων με διεύρυνση του διεκδικητικού πλαισίου και με άλλες μορφές, που να «χτυπούν εκεί που πονάει η κυβέρνηση», μπλοκάρισμα, δηλαδή, τομέων των πανεπιστημίων, κρίσιμων για την προώθηση της κυβερνητικής πολιτικής.

ΠΕΥΚΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Οξυμένο το πρόβλημα της σχολικής στέγης

Διήμερη κινητοποίηση αποφάσισαν οι φορείς της κοινότητας

Από την κατάληψη στο δημοτικό σχολείο των Πευκών Θεσσαλονίκης

Motion Team

Από την κατάληψη στο δημοτικό σχολείο των Πευκών Θεσσαλονίκης
«Μην παίζετε με τα παιδιά μας. Θέλουμε σχολεία εδώ και τώρα». Μ' αυτό το σύνθημα στο τεράστιο πανό που είχαν αναρτήσει στην είσοδο του 1ου Δημοτικού σχολείου Πεύκων και με την κατάληψη του σχολείου οι γονείς, κηδεμόνες και οι κάτοικοι της κοινότητας διατράνωσαν χτες την απόφασή τους να συνεχίσουν τις λαϊκές κινητοποιήσεις για τη λύση του οξύτατου προβλήματος σχολικής στέγης, που αντιμετωπίζει η μοναδική κοινότητα του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης.

Η διήμερη κατάληψη του δημοτικού σχολείου αποφασίστηκε σε έκτακτη Γενική Συνέλευση του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων και των φορέων της κοινότητας, η οποία θα συνέλθει μετά τη λήξη της κατάληψης για ν' αποφασίσει για τις επόμενες κινητοποιήσεις. Ολες οι πρωτοβουλίες για την ίδρυση του 2ου Δημοτικού σχολείου ανήκουν στο Σύλλογο και τους κατοίκους με την κοινοτική αρχή να σύρεται συνέχεια πίσω από τις δραστηριότητες των κατοίκων.

Στην Κοινότητα Πεύκων, τα προβλήματα σχολικής στέγης, είναι εκρηκτικά. Οπως μας λέει ο Γιάννης Ζαχαριάδης, υποψήφιος πρόεδρος του συνδυασμού «Συνεργασία για τα Πεύκα» και δραστήριο στέλεχος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, τα προβλήματα ξεκίνησαν από το 1995 με τη ραγδαία οικιστική ανάπτυξη της περιοχής και την παντελή έλλειψη προγραμματισμού από μέρους της κοινοτικής αρχής για το πώς θα λυθεί το πρόβλημα της έλλειψης σχολικών κτιρίων.

Φέτος, δε γράφτηκαν παιδιά στο νηπιαγωγείο, γιατί δεν υπάρχουν αίθουσες. Κάποια τμήματα λειτουργούν σε μια ακατάλληλη αίθουσα εκδηλώσεων της εκκλησίας. Με την πίεση των κατοίκων κατασκευάστηκε ένα προκάτ κτίσμα για να χρησιμοποιηθεί για νηπιαγωγείο, αλλά δεν ολοκληρώνεται και είναι άγνωστο πότε θα λειτουργήσει. Με τον τρόπο αυτό οδηγούνται οι γονείς στα ιδιωτικά νηπιαγωγεία που λειτουργούν στην περιοχή.

Το νέο Δημοτικό που κατασκευάστηκε για 6θέσιο λειτουργεί σήμερα σαν 12θέσιο με αποτέλεσμα να χρησιμοποιούνται σαν αίθουσες διδασκαλίας οι χώροι του χημείου, του γραφείου δασκάλων, της αίθουσας πληροφορικής, και του γυμναστηρίου. Στο παλιό Δημοτικό υπάρχει έλλειψη 4 αιθουσών. Είναι 6θέσιο και λειτουργεί σαν 10θέσιο. Σαν αίθουσα διδασκαλίας χρησιμοποιείται και μια ξυλαποθήκη, ενώ μια άλλη αίθουσα χωρίστηκε στα δύο για να δημιουργηθούν στον ίδιο χώρο 2 αίθουσες.

Το Γυμνάσιο λειτουργεί σε δύο τμήματα σε δυο εντελώς ακατάλληλα και ανεπαρκή κτίρια, το ένα εκ των οποίων είναι ενοικιασμένο από ιδιώτη. Να σημειωθεί ότι λόγω της ολιγωρίας της κοινοτικής αρχής, της έλλειψης κονδυλίων και της αδιαφορίας των αρμόδιων υπηρεσιών της κεντρικής εξουσίας, οι κάτοικοι υποχρεώνονται να καταφεύγουν στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια που λειτουργούν στην περιοχή.

Στο μεταξύ, σε αποχή από τα μαθήματα κρατούν τα παιδιά τους οι γονείς των μαθητών του 26ου Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης διαμαρτυρόμενοι για την εγκληματικά επικίνδυνη κτιριακή κατάσταση του σχολείου. Εχει χτιστεί το 1930 και διαθέτει 6 αίθουσες. Είναι όμως 12θέσιο και έτσι οι μαθητές κάνουν μάθημα σε δύο κύκλους.

Αρχή με κινητοποιήσεις

Στην Κυψέλη μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικοί του 60ού Γυμνασίου -Λυκείου απαίτησαν σχολείο και όχι γκαράζ

Από τη χτεσινή κινητοποίηση στην Κυψέλη
Από τη χτεσινή κινητοποίηση στην Κυψέλη
Την υπόθεση στα χέρια τους πήραν χτες γονείς, εκπαιδευτικοί, μαθητές του 60ού Γυμνασίου - Λυκείου Αθήνας, δηλώνοντας αγωνιστικά ότι δε θέλουν να δουν ακόμα ένα γκαράζ να «φυτρώνει» σε χώρο όπου θα έπρεπε να χτιστεί σχολείο στο Δήμο Αθήνας, όπου πάνω από το ένα τρίτο των σχολείων λειτουργεί υπό το απαράδεκτο καθεστώς της διπλοβάρδιας. Με κοινή πρωτοβουλία τους συγκεντρώθηκαν στο χώρο του σχολείου στην οδό Κυψέλης και πραγματοποίησαν συμβολικό αποκλεισμό του δρόμου και συγκέντρωση, ζητώντας να προχωρήσουν οι διαδικασίες απαλλοτρίωσης του οικοπέδου που βρίσκεται στη συμβολή των οδών Κοδριγκτώνος και 9 και Τροίας για να κτιστεί το σχολείο που θα βάλει τέλος στο απαράδεκτο καθεστώς της διπλοβάρδιας για το 60ό Γυμνάσιο και Λύκειο.

Το συγκεκριμένο οικόπεδο είχε δεσμευτεί από τις αρχές του 1998, όμως ο ιδιοκτήτης προσέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας και πέτυχε την ακύρωση της απόφασης καθώς ο χώρος ήταν χαρακτηρισμένος ως γκαράζ. Η πρόθεση του ΟΣΚ, στο πλαίσιο του σχεδίου για σχολεία «πολλαπλών χρήσεων», είναι να προωθήσει την κατασκευή σχολείου και γκαράζ στον ίδιο χώρο (!) στο όνομα πάντα της «ανταποδοτικότητας» και σε βάρος τελικά των μαθητών, για να βρίσκεται σε σύμπνοια με τις οδηγίες της ΕΕ και του ΟΟΣΑ και γιατί «χρειάζονται χώροι στάθμευσης». Σε αυτή την κατεύθυνση, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΚ Μ. Μπαλτάς, ο οποίος είχε κληθεί και παραβρέθηκε στη χτεσινή κινητοποίηση, διαβεβαίωνε ότι ο οργανισμός θα καταβάλλει προσπάθειες για την επαναπαλλοτρίωση του οικοπέδου, ενώ δεν παρέλειψε κατά την πάγια τακτική του ΟΣΚ και του υπουργείου Παιδείας να ρίχνει το μπαλάκι στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.

Στη χτεσινή συγκέντρωση ξεχείλισε η αγανάκτηση των γονιών, εκπαιδευτικών και μαθητών, οι οποίοι καλούνται ούτε λίγο ούτε πολύ να επιλέξουν ανάμεσα σε γκαράζ ή σχολείο - γκαράζ. Οι ίδιοι πάντως δήλωναν ότι θα αγωνιστούν για να χτιστεί το σχολείο που τους ανήκει. Χαρακτηριστικά ήταν τα λόγια της Δέσποινας, μαθήτριας της Γ΄ Τάξης του 60ού Λυκείου. «Εξι χρόνια τώρα ακούω ότι θα πάω σε άλλο σχολείο», είπε ξεσπώντας, όταν πληροφορήθηκε τα σχέδια να στεγαστεί το σχολείο πάνω από γκαράζ. «Είναι βασικό να ξέρουμε ότι θα έχουμε ένα σχολείο που θα πληροί όλες τις προδιαγραφές και γι' αυτό να αγωνιστούν όλοι», είπε αποσπώντας το χειροκρότημα των παρευρισκομένων.

Στη χτεσινή συγκέντρωση παραβρέθηκε κλιμάκιο της «Συμπαράταξης για την Αθήνα», η οποία έχει σαφή θέση για άμεση απαλλοτρίωση οικοπέδων και κατασκευή σχολείων σύγχρονων προδιαγραφών για την αντιμετώπιση του καθεστώτος της διπλοβάρδιας, ενώ επισημαίνει τις ευθύνες που έχουν ο ΟΣΚ που δεν απαλλοτριώνει (παρά το ότι επιχείρημα για την ιδιωτικοποίησή του ήταν η μεγαλύτερη ευελιξία σε τέτοια ζητήματα) και η Δημοτική Αρχή που δε διεκδικεί την κατασκευή σχολείων.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ