Πέμπτη 16 Γενάρη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΟΛΜΕ
Στάση εργασίας για τη ΣΣΕ

Στις 20 Γενάρη η ΟΛΜΕ πραγματοποιεί 3ωρη στάση εργασίας, 11πμ, 2μμ, 5 μμ και συγκεντρώσεις σε όλη τη χώρα. Η απόφαση πάρθηκε από ΠΑΣΚ - ΔΑΚΕ για να καταγγελθεί η στάση της κυβέρνησης στο κορυφαίο ζήτημα της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (ΣΣΕ).

Η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ, που ψήφισε υπέρ της κινητοποίησης, προβάλλει στο πλαίσιο της 3ωρης στάσης το αίτημα των ουσιαστικών ΣΣΕ και την ανάγκη να αναπτυχθούν αγώνες για τη διεκδίκηση εκπαιδευτικών, εργασιακών, οικονομικών, ασφαλιστικών, αξιολόγηση και άλλων προβλημάτων. Ταυτόχρονα καταθέτει ξανά την πρόταση να τεθεί το ζήτημα της διεκδίκησης ΣΣΕ και του περιεχομένου της στις Γενικές Συνελεύσεις, να γίνει υπόθεση της βάσης.

Ο εκπρόσωπος της ΕΣΑΚ - ΔΕΕ, Σ. Σάββας σημειώνει ότι στα αιτήματα κυριαρχεί η επιδοματική λογική και απουσιάζει τελείως το αίτημα του δικαιώματος υπογραφής ουσιαστικής ΣΣΕ για το οποίο γίνεται η στάση, ενώ επισημαίνει ότι η απόφαση αυτή αποτελεί μια προσπάθεια να απορροφήσουν τη δυσαρέσκεια των εκπαιδευτικών απέναντι στην αδράνεια της πλειοψηφίας του ΔΣ της ΟΛΜΕ. Η «ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ», σχολιάζει ο εκπρόσωπος της ΕΣΑΚ - ΔΕΕ, για να συγκαλύψει τη σύμπλευσή της με ΠΑΣΚ - ΔΑΚΕ δεν ψήφισε την 3ωρη στάση, συνδιαμόρφωσε τα αιτήματα με ΠΑΣΚ - ΔΑΚΕ αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά ότι αποτελεί οργανικό τμήμα και βασικό συντελεστή κάθε συναινετικής, συντεχνιακής πλειοψηφίας.

Με την 3ωρη στάση δεν πρόκειται να βγει το κίνημα από το τέλμα, που το έχουν οδηγήσει συνειδητά οι συναινετικές δυνάμεις, ΠΑΣΚ, ΔΑΚΕ, «ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ» με τη συνενοχή της Παρέμβασης, η οποία πρότεινε για το προηγούμενο διάστημα αγρανάπαυση με πρόσχημα απεργία διαρκείας το Γενάρη. Η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ τονίζει ότι η συσπείρωση, ο συντονισμός απ' τα κάτω των εκπαιδευτικών αποτελεί προϋπόθεση και ταυτόχρονα εγγύηση για την ανάπτυξη ταξικών αποτελεσματικών αγώνων, ο συντονισμός των ΕΛΜΕ του Λεκανοπεδίου παρά την υπονόμευσή του δείχνει τις τεράστιες δυνατότητες που υπάρχουν.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΟΕΔΡΙΑ ΚΑΙ ΠΑΙΔΕΙΑ
Πλήρης υποταγή στις ανάγκες της αγοράς

Στην πεπατημένη των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων κινείται το πρόγραμμα που ανακοίνωσε χτες η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας

Από τις δυναμικές φοιτητικές κινητοποιήσεις του 2001
Από τις δυναμικές φοιτητικές κινητοποιήσεις του 2001
Στα μονοπάτια των πολιτικών που έχουν ήδη χαραχτεί για τους λαούς της Ευρώπης στο πλαίσιο των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων πρόκειται να κινηθεί η πολιτική της Ελληνικής Προεδρίας και στον τομέα της Παιδείας. Το πνεύμα της Συνόδου της ΕΕ στη Λισαβόνα, που στοχεύει να γίνει η Ευρώπη «η ανταγωνιστικότερη οικονομία της γνώσης μέχρι το 2010», διαπερνά κάθε εξαγγελία και καθέναν από τους στόχους της Ελληνικής Προεδρίας, ενώ πίσω από τη συνεχή επίκληση της «ποιότητας στην εκπαίδευση» κρύβεται ο έλεγχος του κατά πόσο η εκπαίδευση ανταποκρίνεται στις ανάγκες της αγοράς.

Σε συνέντευξη Τύπου η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας χτες περιέγραψε τέσσερις κεντρικούς στόχους της Ελληνικής Προεδρίας για την Παιδεία. Ο πρώτος αφορά την «ανάδειξη του ρόλου των εκπαιδευτικών και των σχολείων ως βασικών παραγόντων για την προώθηση των νέων τεχνολογιών», κάτι που είναι φανερό ότι δεν ξεκινά από παιδαγωγική αφετηρία, αλλά οικονομική και σχετίζεται με την απόφαση της Λισαβόνας. Ως στόχοι περιγράφονται επίσης «η διαμόρφωση μηχανισμών ελέγχου ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου» και «η συνεχιζόμενη εκπαίδευση - επιμόρφωση και επαγγελματική ανέλιξη των εκπαιδευτικών» πίσω από τους οποίους κρύβεται ο πραγματικός στόχος της εκπαιδευτικής αναδιάρθρωσης για διαμόρφωση ενός εργατικού δυναμικού προσαρμοσμένου στις εκάστοτε ανάγκες της αγοράς.

Στο πλαίσιο αυτό κινείται και η επιδίωξη να καθοριστούν το διάστημα της ελληνικής Προεδρίας «ορόσημα», δηλαδή κοινά αποδεκτοί δείκτες για την «ποιότητα» της εκπαίδευσης. Ο τέταρτος στόχος του υπουργείου είναι «η δημιουργία ενός ενιαίου εκπαιδευτικού χώρου των κρατών - μελών» στον οποίο εντάσσεται και η πολιτική που χάραξε η Διακήρυξη της Μπολόνια για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, που υποβαθμίζει ακόμα περισσότερο τα πτυχία και υποτάσσει την εκπαίδευση και την έρευνα στις ανάγκες της αγοράς.

Το πρόγραμμα δραστηριοτήτων

Σύμφωνα με το πρόγραμμα που ανακοίνωσε χτες το υπουργείο Παιδείας, το πρώτο συμβούλιο υπουργών Παιδείας πραγματοποιείται στις 6 Φλεβάρη στις Βρυξέλλες, με ημερήσια διάταξη που περιλαμβάνει ανακοίνωση για «ανταποδοτική επένδυση στην εκπαίδευση σε σχέση με την ποιότητα στην εκπαίδευση» και για την υιοθέτηση οροσήμων, στο πλαίσιο της Λισαβόνας. Ακολουθεί το δεύτερο συμβούλιο υπουργών Παιδείας στις 5 και 6 Μάη στις Βρυξέλλες με θέματα την παρακολούθηση της διαδικασίας του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου της Λισαβόνας στον τομέα της εκπαίδευσης, πρόγραμμα e-learning για τις νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση, διαμόρφωση νομικής βάσης για οικονομική υποστήριξη στην εκπαίδευση και η ανάπτυξη κοινών ευρωπαϊκών συνεργασιών στην ανώτατη εκπαίδευση με στόχο την προσέλκυση στα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια φοιτητών από τρίτες χώρες.

Στις 1 και 2 Μάρτη πραγματοποιείται στην Αθήνα η άτυπη συνάντηση υπουργών Παιδείας με θέματα «πλαίσιο άσκησης εκπαιδευτικών πολιτικών μετά τη Λισαβόνα» και «ψηφιακός Διαφωτισμός». Τέλος στις 27 και 28 Ιούνη πραγματοποιείται στη Λευκωσία διάσκεψη υπουργών Παιδείας των κρατών - μελών της Ευρωπαϊκής Ενωσης και άλλων ευρωπαϊκών χωρών με θέματα την εκπαίδευση εκπαιδευτικών σε συνδυασμό με την Ποιότητα της Εκπαίδευσης.

Παράλληλα με τα παραπάνω συμβούλια στο πλαίσιο της ελληνικής Προεδρίας πραγματοποιούνται μια σειρά υποστηρικτικές δραστηριότητες. Οι κυριότερες από αυτές είναι στις 18 Φλεβάρη και στις 20 Ιούνη συναντήσεις της ομάδας προώθησης της διαδικασίας της Μπολόνια η οποία έχει την ευθύνη της προετοιμασίας της συνόδου υπουργών για την Ανώτατη Εκπαίδευση που πραγματοποιείται στο Βερολίνο στις 18 και 19 Σεπτέμβρη. Επίσης στην Αθήνα στις 19 και 20 Φλεβάρη σεμινάριο με θέμα τη «Διερεύνηση των Κοινωνικών Διαστάσεων του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης».

ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ - ΠΕΙΡΑΙΑ
Σε κινητοποιήσεις το εκπαιδευτικό προσωπικό

Προχωρούν σε προειδοποιητικό κλείσιμο και επίσχεση εργασίας

Κλειστό θα παραμείνει σήμερα το ΤΕΙ Αθήνας, με απόφαση του συλλόγου Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΠ) του ιδρύματος, που απαιτεί από το υπουργείο Παιδείας γενναία οικονομική ενίσχυση για την αντιμετώπιση των αναγκών του ιδρύματος, θεσμική δυνατότητα αυτοδύναμης διενέργειας μεταπτυχιακών προγραμμάτων, επίλυση εκκρεμοτήτων του ΕΠ και βελτίωση της σπουδαστικής μέριμνας (φοιτητικές εστίες, εστιατόρια, βιβλία κτλ.). Στην απόφαση, δε συμπεριλαμβάνεται ούτε ίχνος κριτικής απέναντι στο νόμο 2916/01 που βαφτίστηκε «ανωτατοποίηση», αλλά καταδίκασε τα ιδρύματα στην υποβάθμιση, ωστόσο εντοπίζονται μερικά από τα κύρια προβλήματα των ΤΕΙ που έχουν οξυνθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό και, σύμφωνα με εκτιμήσεις της κοινότητας του ΤΕΙ Αθήνας, είναι ανοιχτό το ενδεχόμενο συνέχειας και κλιμάκωσης των κινητοποιήσεων.

Αποχή από την εκπαιδευτική διαδικασία και αναστολή των εξετάσεων για τις 23 Γενάρη αποφάσισε και το ΕΠ του ΤΕΙ Πειραιά, που στην απόφασή του τονίζει ότι ο νόμος 2916 είναι ψευδεπίγραφος και δεν έχει βελτιωθεί τίποτα στα ιδρύματα, αντίθετα «οι εξελίξεις στα ΤΕΙ οδηγούν σε πλήρη αποδιοργάνωση τις σπουδές και σε υποβάθμιση και απαξίωση τα πτυχία τους». Κύριο αίτημα του ΕΠ του ΤΕΙ Πειραιά είναι η αποκατάσταση των δικαιωμάτων που είχαν και πριν από την εφαρμογή του 2916 - που εκτιμούν ότι θα κριθεί αντισυνταγματικός στο Συμβούλιο της Επικρατείας - και καταγγέλλουν τη στάση «μιας μικρής συγκυριακής ομάδας» στο Κεντρικό Διοικητικό Συμβούλιο της Ομοσπονδίας τους (ΟΣΕΠ) ότι διαστρεβλώνει τις αποφάσεις του Συνεδρίου και τα αιτήματα του κλάδου για να ικανοποιήσει τις σκοπιμότητες του υπουργείου.

Σε αποχή οι ωρομίσθιοι

Στο μεταξύ, σε κινητοποιήσεις βρίσκεται και το έκτακτο εκπαιδευτικό προσωπικό στα δυο μεγαλύτερα ΤΕΙ της χώρας, που απαιτεί την καταβολή των δεδουλευμένων του από το Σεπτέμβρη του 2002. Συγκεκριμένα, συνεχίζεται η επίσχεση εργασίας που πραγματοποιούν στο ΤΕΙ Αθήνας και από τη Δευτέρα 20/1 ξεκινάει επίσχεση εργασίας και το έκτακτο ΕΠ του ΤΕΙ Πειραιά. Οι έκτακτοι του ΤΕΙ Πειραιά, εκτός από την καταβολή των δεδουλευμένων τους, αντιδρούν στη μετατροπή των ετήσιων συμβάσεων σε εξάμηνες και στην αλλαγή του τρόπου πρόσληψής τους, που πλέον θα γίνεται μέσω του υπουργείου. Συμπαραστάτες στον αγώνα των ωρομίσθιων είναι και οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί - πράγμα που συμβαίνει ίσως για πρώτη φορά - καθώς επίσης και οι σπουδαστές, με σχετικές αποφάσεις δυο σπουδαστικών συλλόγων (ΣΓΤΚΣ και ΑΣΠΑΙΤΕ, πρώην ΣΕΛΕΤΕ).



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ