Τρίτη 16 Νοέμβρη 2021
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
Νοέμβρη μήνα παραμένουν χιλιάδες τα κενά εκπαιδευτικών!

Γονείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές αποκαλύπτουν τις συνέπειες των συγχωνεύσεων

Από τη μαθητική συναυλία στο Χαϊδάρι
Από τη μαθητική συναυλία στο Χαϊδάρι
Χιλιάδες διδακτικές ώρες συνεχίζουν να χάνουν οι μαθητές εξαιτίας των ελλείψεων σε εκπαιδευτικούς, παρόλο που είμαστε στα μέσα του Νοέμβρη, ήδη δυο μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς... Παρά τις γενικευμένες και αντιπαιδαγωγικές συγχωνεύσεις, τα κενά παραμένουν ακόμα πολλά και οι προσλήψεις αναπληρωτών, που γίνονται με το σταγονόμετρο, δεν επαρκούν για να καλύψουν τις χαμένες διδακτικές ώρες.

Στον Πειραιά, όπως καταγγέλλει η τοπική ΕΛΜΕ, «ακόμα και μετά τη Γ' φάση προσλήψεων αναπληρωτών συναδέλφων, συνεχίζουν να χάνονται περίπου 2.500 διδακτικές ώρες (μόνο στη Γενική Εκπαίδευση - στοιχεία ΔΙΔΕ Πειραιά). Ακόμα και η Δ' φάση προσλήψεων, μέσα Νοέμβρη (72 Γενικής Εκπαίδευσης, 2 Μειωμένου Ωραρίου, 9 για τα Τμήματα Υποδοχής Μειωμένου Ωραρίου, 23 στην Ειδική Αγωγή) σε καμία περίπτωση δεν επαρκεί για να καλύψει τις παραπάνω ώρες.

Κοντεύουν Χριστούγεννα και υπάρχουν τμήματα που δεν έχουν διδαχτεί ούτε μία ώρα σε συγκεκριμένα μαθήματα (ενδεικτικά αναφέρουμε Βιολογία, Φυσική Αγωγή). Δύο σχολεία Ειδικής Αγωγής στον Πειραιά λειτουργούν ακόμα με πεντάωρα, ενώ εκπαιδευτικοί για τα Τμήματα Υποδοχής προσλήφθηκαν τώρα (Δ' Φάση), παρότι τα προσφυγόπουλα έρχονται σχολείο από την αρχή της χρονιάς.

Στην Ειδική Αγωγή και ιδιαίτερα στην Παράλληλη Στήριξη, οι προσλήψεις μέχρι τώρα (στη Β' και Γ' φάση) ήταν κυριολεκτικά με το "σταγονόμετρο". Απόδειξη των μεγάλων κενών μέχρι σήμερα (δηλαδή των μαθητών που παρέμεναν μέσα στον Νοέμβρη χωρίς εξειδικευμένη βοήθεια και στήριξη) είναι ότι στη Δ' φάση - μέσα Νοέμβρη - προσλήφθηκαν 17 συνάδελφοι στην Παράλληλη, διπλάσιοι από όσους προσλήφθηκαν στη Β' και Γ' φάση μαζί», σημειώνει η ΕΛΜΕ Πειραιά.

Τραγικά τα αποτελέσματα των συγχωνεύσεων!


Μια τρανταχτή περίπτωση των δυσλειτουργιών που δημιουργούνται από τις αντιπαιδαγωγικές συγχωνεύσεις για το «μπάλωμα» των κενών και την εξοικονόμηση εκπαιδευτικών έρχεται από το ΓΕΛ Σουφλίου, όπου η μετεγγραφή τριών μαθητών οδήγησε σε συγχώνευση των τμημάτων της Α' Λυκείου σε δύο, με 26 και 17 μαθητές, ενώ ανάμεσά τους υπάρχουν και μαθητές με διαγνώσεις που δικαιολογούν λιγότερους μαθητές στην τάξη.

Η συγχώνευση οδήγησε στη μετακίνηση εκπαιδευτικών, άφησαν μαθήματα α' ανάθεσης στο Γενικό Λύκειο για να καλύψουν κενά σε όμορα Γυμνάσια, με αποτέλεσμα να «διδάσκουν μαθήματα που δεν υπάρχουν ως ανάθεση στην ειδικότητά τους (ο βιολόγος διδάσκει Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή, ο μαθηματικός διδάσκει Οικιακή Οικονομία). Εκτοτε, ήτοι από τις 01-11-2021, στο ΓΕΛ Σουφλίου το τμήμα Α3 δεν διδάσκεται τα μαθήματα Γεωμετρία, Βιολογία, Πολιτική Παιδεία, Πληροφορική και από τις 08-11-2021 το μάθημα Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, τα τμήματα Γενικής Παιδείας Β1 και Β2 από τις 08-11-2021 δεν διδάσκονται τα μαθήματα Ιστορία και Φιλοσοφία και το τμήμα Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών Βο3 από τις 01-11-2021 δεν διδάσκεται τα Μαθηματικά Προσανατολισμού», όπως καταγγέλλουν ο Σύλλογος Διδασκόντων, ο Σύλλογος Γονέων και το 15μελές του ΓΕΛ Σουφλίου που αντιδρούν σε αυτή την κατάσταση. Τη διαμαρτυρία τους κατέθεσε ως Αναφορά το ΚΚΕ στη Βουλή.

Αντίστοιχα, προβληματικές καταστάσεις δημιουργούνται στο 62ο Γυμνάσιο Αθηνών, όπου υπάρχουν τμήματα που δεν έχουν διδαχθεί αντικείμενα από την αρχή της σχολικής χρονιάς. Το σχολείο ξεκίνησε τον Σεπτέμβρη με εβδομαδιαία κενά 115 ωρών και μετά τους διορισμούς αναπληρωτών, τον Νοέμβρη, εξακολουθεί να έχει 40 ώρες κενά, ακόμα και με την επιχειρούμενη συγχώνευση.

Οπως καταγγέλλουν με κοινό τους κείμενο (που το ΚΚΕ κατέθεσε ως Αναφορά στη Βουλή) ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών, ο Σύλλογος Γονέων, το 15μελές Συμβούλιο του σχολείου, καθώς και τα ΔΣ της Ενωσης Γονέων της 3ης Δημοτικής Κοινότητας και της Ε' ΕΛΜΕ Αθήνας: «Η κατάσταση στο σχολείο λόγω κρουσμάτων είναι μια καθημερινή πάλη με τη διασποράκαι την εξέταση των μαθητών ολόκληρων τμημάτων μέσω RAPID TEST με συνεχώς αυξητικές τάσεις σε όλα τα τμήματα. Η αύξηση του αριθμού των μαθητών σε νέα τμήματα μεγαλώνει τη διασπορά και καθιστά ανεδαφική την εφαρμογή του πρωτοκόλλου ανίχνευσης των κρουσμάτων»...

  • Με έναν διαφορετικό τρόπο οι μαθητές του 1ου ΓΕΛ Χαϊδαρίου μαζί με την Ενωση Συλλόγων Γονέων Χαϊδαρίου είπαν για άλλη μια φορά «όχι» στις συγχωνεύσεις σε τέσσερα σχολεία του δήμου. Διοργάνωσαν μαθητική συναυλία και «με το τραγούδι και το χορό» έδωσαν διαφορετικό τόνο στον κύκλο των πρωτοβουλιών και κινητοποιήσεών τους για να παρθούν πίσω οι συγχωνεύσεις, να μειωθούν οι μαθητές ανά τμήμα, να καλυφτούν όλα τα κενά σε εκπαιδευτικούς κ.ά.
Μαζικά η βάση των εκπαιδευτικών εκφράζεται υπέρ της συνέχισης της απεργίας - αποχής από την «αξιολόγηση»
  • Είκοσι σωματεία ζητούν την επαναπροκήρυξή της από το ΔΣ της ΔΟΕ
  • Συνεχίζονται οι πιέσεις από το υπουργείο Παιδείας

Είκοσι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με κοινό κείμενο που συνυπογράφουν ζητούν από το ΔΣ της ΔΟΕ την επαναπροκήρυξη της απεργίας - αποχής, επισημαίνοντας: «Συνεχίζουμε αταλάντευτα τη μάχη ενάντια στην αξιολόγηση. Απαντάμε συλλογικά και αποφασιστικά! Συσπειρωνόμαστε στα σωματεία μας! Ο αντιεκπαιδευτικός νόμος θα μείνει στα χαρτιά!».

Οι Σύλλογοι αναφέρονται στον μεγάλο αγώνα των εκπαιδευτικών μέχρι τώρα και ζητούν από το ΔΣ της ΔΟΕ «να ακούσει τη φωνή των εκπαιδευτικών, να συντονιστεί με τη θέληση της βάσης του κλάδου και να καθορίσει τα αγωνιστικά βήματα της Ομοσπονδίας με ενιαίο τρόπο απέναντι στην αξιολόγηση και συνολικά στην αντιεκπαιδευτική και αντιλαϊκή πολιτική, να ενώσει τη βάση του κλάδου απέναντι στην κυβερνητική πολιτική, να ενώσει το εκπαιδευτικό κίνημα στον αγώνα για την κατάργηση του θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης και την ακύρωσή του στην πράξη.

Συντεταγμένα, συλλογικά πήγαμε ως εδώ, συλλογικά θα προχωρήσουμε. Ζητάμε άμεσα από το ΔΣ της ΔΟΕ:

  • Να στηριχθεί ο αγώνας με οργάνωση εκδηλώσεων, συνεχούς ενημέρωσης και στήριξης των εκπαιδευτικών, ενημέρωσης και κοινής συμπόρευσης με τους γονείς και τους φορείς τους.
  • Να αποφασιστεί 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση και πανεκπαιδευτικό απεργιακό συλλαλητήριο το αμέσως επόμενο διάστημα.
  • Να επαναπροκηρυχθεί απεργία - αποχή από τη ΔΟΕ (χωρίς καμιά υποχώρηση στις αντιδραστικές προϋποθέσεις του ν. Χατζηδάκη), ώστε σε συνδυασμό με τα ενιαία κείμενα να συμβάλουν στην ακύρωση της αξιολόγησης στην πράξη».

Οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών ΠΕ που συνυπογράφουν μέχρι στιγμής το κείμενο είναι οι: Α' Αθηνών, Αιγάλεω, Αμαρουσίου, Ανατ. Αττικής «Ο Σωκράτης», Αργυρούπολης - Αλίμου - Ελληνικού «Θουκυδίδης», Βύρωνα - Καισαριανής - Παγκρατίου «Ρόζα Ιμβριώτη», Γλυφάδας - Βάρης - Βούλας - Βουλιαγμένης, Ζακύνθου, Ηλιούπολης «Μ. Παπαμαύρος», Ικαρίας - Φούρνων, Καλλιθέας - Μοσχάτου «Αριστοτέλης», Κερατσινίου - Περάματος «Ν. Πλουμπίδης», Κέρκυρας, Κορινθίας, Λήμνου «Αργύριος Μοσχίδης», Ν. Ιωνίας - Ηρακλείου - Μεταμόρφωσης - Λυκόβρυσης «Γ. Σεφέρης», Νέας Σμύρνης «Ο Παρθενώνας», Πειραιά «Η Πρόοδος», Χαϊδαρίου.

Θυμίζουμε ότι με αντίστοιχη συλλογική προσπάθεια και κοινό αίτημα που συνυπέγραψαν 36 ΕΛΜΕ, το ΔΣ της ΟΛΜΕ πήρε απόφαση για νέα Γενική Συνέλευση Προέδρων των ΕΛΜΕ στις 27/11, που θα συζητήσει το αίτημα για επαναπροκήρυξη της απεργίας - αποχής από την «αξιολόγηση».

Συνεχίζονται οι πιέσεις από το υπουργείο Παιδείας

Την ίδια ώρα συνεχίζονται οι πιέσεις του υπουργείου Παιδείας προς τους εκπαιδευτικούς για τη με κάθε τρόπο εφαρμογή του αντιδραστικού νόμου.

Το ΔΣ της ΔΟΕ κατήγγειλε την Παρασκευή ότι ο γγ του υπουργείου Παιδείας στο πλαίσιο της παρουσίας του στην Ηπειρο απευθύνθηκε στους διευθυντές/ντριες Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων, καλώντας τους σε τηλεδιάσκεψη «προφανώς για να τους ωθήσει, ανάμεσα σε άλλα, να προβούν στην παράνομη ενέργεια αγνόησης των αποφάσεων των Συλλόγων Διδασκόντων» για την «αξιολόγηση», φτάνοντας στο σημείο να τους προτείνει... σε περίπτωση που βρίσκονται σε μάθημα την ώρα της τηλεδιάσκεψης «να αναθέσουν στους μαθητές τους (όπως χαρακτηριστικά αναγράφεται στην πρόσκληση) "κάποια εργασία" που θα επιλέξουν και να χρησιμοποιήσουν ακουστικά για την παρακολούθηση της τηλεδιάσκεψης»! Με άλλα λόγια, να βάλουν τα παιδιά να απασχοληθούν όπως όπως, προκειμένου οι διευθυντές να ακούσουν τις κατευθύνσεις του.

Κρεσέντο αυταρχισμού, τρομοκρατίας και παράνομων εντολών από τη Διεύθυνση ΠΕ Β' Αθήνας προς τους διευθυντές/ντριες των Δημοτικών Σχολείων καταγγέλλουν επίσης οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Αμαρουσίου «Γ. Σεφέρης» και «Ο Περικλής». Σύμφωνα με όσα καταγγέλλουν, οι διευθυντές άκουσαν από τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης ότι «παρασύρονται από ανεύθυνους και επικίνδυνους συνδικαλιστές», ότι πρέπει «αν διαφωνούν με τις εφαρμοζόμενες πολιτικές του ΥΠΑΙΘ να παραιτηθούν», ότι έπρεπε να εκτιμήσουν τις διαθέσεις των Συλλόγων Διδασκόντων κι αν έβλεπαν ότι η πλειοψηφία ήταν υπέρ της κατάθεσης των ενιαίων κειμένων να μην καλέσουν σε συνεδριάσεις, αλλά να προχωρήσουν σε απευθείας αναθέσεις των ομάδων εργασίας κ.ά.

Αντιδράσεις για τα νέα Αναλυτικά Προγράμματα των Μαθηματικών

Αντιδράσεις για τα νέα Αναλυτικά Προγράμματα, που ανακοίνωσε την περασμένη βδομάδα το υπουργείο Παιδείας και αναρτήθηκαν στην ιστοσελίδα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), εκφράστηκαν από την πρώτη στιγμή για το πεδίο των Μαθηματικών.

Συγκεκριμένα η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (ΕΜΕ) με ανακοίνωσή της σημείωσε ότι οι επεξεργασίες του ΙΕΠ «αποσιωπούν τις συλλογικά καταγεγραμμένες εμπειρίες της εκπαιδευτικής μαθηματικής κοινότητας για συγκεκριμένες δυσχέρειες και ασυμβατότητες από την εφαρμογή των εν ισχύ Αναλυτικών Προγραμμάτων», αποσιωπούν ή αγνοούν την καταγεγραμμένη σχολική αποτυχία στα Μαθηματικά των Πανελλαδικών, τα φαινόμενα αποθάρρυνσης και φόβου για τα Μαθηματικά ήδη από την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση κ.ά. Και η ΕΜΕ εκτίμησε ότι οι προτάσεις του ΙΕΠ κινούνται με «γνώμονα την οργάνωση εξεταστικών διαδικασιών γύρω από μια τράπεζα θεμάτων και την επιδότηση της έκδοσης πολυσέλιδων βιβλίων χωρίς καμία μελέτη της εκπαιδευτικής λειτουργικότητας ανά βαθμίδα».

Από την πλευρά του, το ΙΕΠ απάντησε ότι οι ισχυρισμοί της ΕΜΕ μοιάζουν εμπαθείς, σημειώνοντας ότι η ανακοίνωσή της βγήκε «μέσα σε μία μέρα, και ενώ εκκρεμούν συμπληρωματικά υλικά των Προγραμμάτων Σπουδών».

Η ΕΜΕ επανήλθε, σημειώνοντας ότι τα Αναλυτικά Προγράμματα πρέπει «να διαμορφώνονται μέσα από την αλληλεπίδραση με την εκπαιδευτική πραγματικότητα και την αξιολόγηση αυτής της αλληλεπίδρασης», με θεσμούς που παρακολουθούν, καταγράφουν, εντοπίζουν τις δυσκολίες και δυσχέρειες που συναντά η Μαθηματική Εκπαίδευση σε κάθε βαθμίδα, ώστε να σχεδιάζουν δράσεις εκπαιδευτικής βελτίωσης. Και πρόσθεσε ότι για το σχεδιασμό των προγραμμάτων απαιτούνται «επιτόπιες επισκέψεις παρατήρησης και δράσεις αναστοχασμού», ενώ επισήμανε την ανάγκη να ληφθεί υπόψη και η περίοδος της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης: «Ο σχεδιασμός δεν μπορεί να υποβαθμίζει την απότομη εισβολή του ψηφιακού περιβάλλοντος, τη σημασία του εξοπλισμού και του βαθμού δικτυακής προσβασιμότητας από το σπίτι, καθώς και την επίδραση του τρόπου συνεργασίας με το οικογενειακό περιβάλλον, ώστε να μην στερείται κανένα παιδί το δικαίωμα στη μάθηση των Μαθηματικών», σημειώνει η ΕΜΕ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ