Τρίτη 16 Νοέμβρη 2021
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΠΑΙΔΕΙΑ
Αντιδράσεις για τα νέα Αναλυτικά Προγράμματα των Μαθηματικών

Αντιδράσεις για τα νέα Αναλυτικά Προγράμματα, που ανακοίνωσε την περασμένη βδομάδα το υπουργείο Παιδείας και αναρτήθηκαν στην ιστοσελίδα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), εκφράστηκαν από την πρώτη στιγμή για το πεδίο των Μαθηματικών.

Συγκεκριμένα η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (ΕΜΕ) με ανακοίνωσή της σημείωσε ότι οι επεξεργασίες του ΙΕΠ «αποσιωπούν τις συλλογικά καταγεγραμμένες εμπειρίες της εκπαιδευτικής μαθηματικής κοινότητας για συγκεκριμένες δυσχέρειες και ασυμβατότητες από την εφαρμογή των εν ισχύ Αναλυτικών Προγραμμάτων», αποσιωπούν ή αγνοούν την καταγεγραμμένη σχολική αποτυχία στα Μαθηματικά των Πανελλαδικών, τα φαινόμενα αποθάρρυνσης και φόβου για τα Μαθηματικά ήδη από την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση κ.ά. Και η ΕΜΕ εκτίμησε ότι οι προτάσεις του ΙΕΠ κινούνται με «γνώμονα την οργάνωση εξεταστικών διαδικασιών γύρω από μια τράπεζα θεμάτων και την επιδότηση της έκδοσης πολυσέλιδων βιβλίων χωρίς καμία μελέτη της εκπαιδευτικής λειτουργικότητας ανά βαθμίδα».

Από την πλευρά του, το ΙΕΠ απάντησε ότι οι ισχυρισμοί της ΕΜΕ μοιάζουν εμπαθείς, σημειώνοντας ότι η ανακοίνωσή της βγήκε «μέσα σε μία μέρα, και ενώ εκκρεμούν συμπληρωματικά υλικά των Προγραμμάτων Σπουδών».

Η ΕΜΕ επανήλθε, σημειώνοντας ότι τα Αναλυτικά Προγράμματα πρέπει «να διαμορφώνονται μέσα από την αλληλεπίδραση με την εκπαιδευτική πραγματικότητα και την αξιολόγηση αυτής της αλληλεπίδρασης», με θεσμούς που παρακολουθούν, καταγράφουν, εντοπίζουν τις δυσκολίες και δυσχέρειες που συναντά η Μαθηματική Εκπαίδευση σε κάθε βαθμίδα, ώστε να σχεδιάζουν δράσεις εκπαιδευτικής βελτίωσης. Και πρόσθεσε ότι για το σχεδιασμό των προγραμμάτων απαιτούνται «επιτόπιες επισκέψεις παρατήρησης και δράσεις αναστοχασμού», ενώ επισήμανε την ανάγκη να ληφθεί υπόψη και η περίοδος της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης: «Ο σχεδιασμός δεν μπορεί να υποβαθμίζει την απότομη εισβολή του ψηφιακού περιβάλλοντος, τη σημασία του εξοπλισμού και του βαθμού δικτυακής προσβασιμότητας από το σπίτι, καθώς και την επίδραση του τρόπου συνεργασίας με το οικογενειακό περιβάλλον, ώστε να μην στερείται κανένα παιδί το δικαίωμα στη μάθηση των Μαθηματικών», σημειώνει η ΕΜΕ.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Αποσύρθηκε μετά την κατακραυγή απαράδεκτο αντιεπιστημονικό πρόγραμμα (2022-01-31 00:00:00.0)
STEM και Εκπαίδευση: Με ποιους όρους και ποιες αλλαγές; (2020-03-04 00:00:00.0)
Νέες δεξιότητες στα μέτρα της ανταγωνιστικότητας (2020-02-27 00:00:00.0)
Επέκτασή του μακριά από τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών (2019-01-03 00:00:00.0)
Καταγγελίες για λάθος στις εξετάσεις (2006-06-20 00:00:00.0)
Μύθοι και πραγματικότητες (2002-07-16 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ