Τρίτη 17 Σεπτέμβρη 2024
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
Με γνώμονα τις σύγχρονες ανάγκες και με συλλογικές αποφάσεις

Συνέντευξη Τύπου του ΔΣ της ΔΟΕ για το άνοιγμα των σχολείων και τις διεκδικήσεις του κλάδου

Η πραγματική εικόνα της νέας σχολικής χρονιάς από τη σκοπιά των πραγματικών αναγκών, οι διεκδικήσεις και τα μέτωπα του κλάδου για σύγχρονες λύσεις στο ύψος των σύγχρονων αναγκών παρουσιάστηκαν χτες σε συνέντευξη Τύπου του ΔΣ της ΔΟΕ.

Από τον πρόεδρο Σπ. Μαρίνη και μέλη του ΔΣ της ΔΟΕ παρουσιάστηκε το τοπίο, δηλαδή τα προβλήματα, οι εξελίξεις, οι ανάγκες με τις οποίες ξεκινά η σχολική χρονιά και το μέτωπο που ανοίγει απέναντι στην ασφυκτική κατάσταση ακόμα πιο αποφασιστικά από την Ομοσπονδία, με γνώμονα - όπως τονίστηκε - τις ανάγκες των παιδιών, τη σημασία της εκπαίδευσης και τις δυνατότητες της εποχής.

Ξεκινώντας από το «λουκέτο» σε πάνω από 1.000 τμήματα, αναδείχτηκαν οι επιπτώσεις στους μαθητές που αναγκάζονται να μετακινούνται ακόμα και σε άλλη σχολική μονάδα, να στοιβάζονται σε ακατάλληλες αίθουσες 25 μαθητές. Στα παραπάνω προστίθενται τις τελευταίες μέρες και μετακινήσεις εκπαιδευτικών, αλλαγή τοποθετήσεων, ανατρέποντας τον προγραμματισμό των σχολείων και των ίδιων.

Την ίδια στιγμή - τονίστηκε - οξύνεται το διαχρονικό πρόβλημα της σχολικής στέγης. Εκφράζοντας την αγωνία των εκπαιδευτικών, ο πρόεδρος της ΔΟΕ θύμισε πως την περσινή χρονιά είχαμε τουλάχιστον ένα μικρότερο ή μεγαλύτερο ατύχημα σε σχολικό χώρο κάθε βδομάδα. Σε ό,τι αφορά τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού για πρόγραμμα επισκευών 250 εκατ. - μερεμέτια επί της ουσίας - και το κάλεσμά του σε χορηγούς και ευεργέτες, τόνισε πως συνιστούν «πρόκληση» και μας γυρνούν 150 χρόνια πίσω.

Οπως τονίστηκε, η σχολική χρονιά ξεκινά και φέτος με τουλάχιστον 18.000 κενά εκπαιδευτικών σε όλη τη χώρα, από τα οποία 10.000 στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

Σε συνάρτηση με τη γενικότερη πολιτική έγινε αναφορά στα ζητήματα και τις διεκδικήσεις που αφορούν μία πολύμορφη «εργασιακή εξαθλίωση» που βιώνουν χιλιάδες εκπαιδευτικοί, με τις αυξήσεις που εξήγγειλε η κυβέρνηση να μεταφράζονται σε 20 ευρώ μεικτά...

Απέναντι στα παραπάνω, παρουσιάστηκε το πλαίσιο διεκδικήσεων της Ομοσπονδίας για άμεση κάλυψη των χιλιάδων κενών με μόνιμους διορισμούς, μη εφαρμογή των συμπτύξεων και έγκριση των αιτημάτων για κατάτμηση τμημάτων, μείωση αριθμού μαθητών στις τάξεις, σύγχρονα ασφαλή σχολεία, άμεση αύξηση στους μισθούς, εξίσωση των δικαιωμάτων των αναπληρωτών με εκείνα των μόνιμων συναδέλφων τους. Εκ μέρους του ΔΣ καταγγέλθηκε τόσο η επικοινωνιακή προσπάθεια του υπουργείου και της κυβέρνησης να εξαπατήσει για την κατάσταση στην Εκπαίδευση. Ξεκαθαρίστηκε παράλληλα πως δεν θα περάσει η βιομηχανία πειθαρχικών διώξεων και απειλών απέναντι στους εκπαιδευτικούς που, εφαρμόζοντας συλλογικές αποφάσεις, παλεύουν ενάντια στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, για την άμεση μονιμοποίηση των νεοδιόριστων συναδέλφων τους.

Τα παραπάνω ζητήματα πρόκειται να θέσει το ΔΣ της ΔΟΕ στη συνάντηση που έχει προγραμματιστεί για αύριο Τετάρτη με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. Ταυτόχρονα ο κλάδος προχωρά σε Γενικές Συνελεύσεις, με ολομέλεια των προέδρων των Συλλόγων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στις 30 Σεπτέμβρη, προετοιμάζοντας απεργία μέσα στον Οκτώβρη. «Αν νικήσουν τα δίκαια αιτήματα των εκπαιδευτικών, θα είναι παρακαταθήκη για όλο τον λαό και για το μέλλον των νέων ανθρώπων», σημείωσε ο πρόεδρος της ΔΟΕ.

Κλιμακώνονται οι αντιδράσεις απέναντι στα «λουκέτα» τμημάτων

Γονείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις σε πολλές πόλεις

Από την κινητοποίηση μαθητών της Δυτικής Αθήνας
Από την κινητοποίηση μαθητών της Δυτικής Αθήνας
Με κινητοποίηση στο υπουργείο Παιδείας συνέχισαν χτες το πρωί τις κινητοποιήσεις μαθητές και μαθήτριες της Δυτικής Αθήνας που διεκδικούν, μαζί με γονείς και εκπαιδευτικούς, να μη συγχωνευτεί κανένα τμήμα, να μην καταργηθεί καμία κατεύθυνση σε κανένα σχολείο, να μην καταργηθεί καμία ειδικότητα ΕΠΑΛ.

«Μέρες τώρα στα σχολεία της Δυτικής Αθήνας έχουν γίνει και άλλες κινητοποιήσεις στη Διεύθυνση Β/θμιας Εκπαίδευσης, αποχές σε σχολεία, συντονισμοί και συνελεύσεις των σχολείων μαζί και με γονείς και εκπαιδευτικούς. Σήμερα, είχαμε την πρώτη μας νίκη, ως αποτέλεσμα του μεγάλου αγώνα μας, αφού έγινε γνωστό ότι εγκρίθηκε η Θεωρητική Κατεύθυνση της Γ' Λυκείου στο 6ο ΓΕΛ Αιγάλεω που αρχικά δεν είχε εγκριθεί η λειτουργία της. Για τα υπόλοιπα σχολεία, κατευθύνσεις και ειδικότητες, η απάντηση από το υπουργείο ήταν για άλλη μια φορά κούφια λόγια για επανεξέταση της κατάστασης "όταν και αν", και η γνωστή λογική "πετάω το μπαλάκι" από το υπουργείο στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας, λες και δεν είναι η κυβερνητική εγκύκλιος που υλοποιείται για συγχωνεύσεις τάξεων και μη εγκρίσεις ολιγομελών τμημάτων και ειδικοτήτων», όπως αναφέρει σχετικά η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας.

«Εμείς θα συνεχίσουμε τον αγώνα μας μέχρι να ικανοποιηθούν όλα τα αιτήματά μας. Χορτάσαμε απ' τα λόγια της κοροϊδίας. Δεν είμαστε παιδιά Β' κατηγορίας!», ξεκαθαρίζουν οι μαθητές έχοντας ήδη δώσει το επόμενο αγωνιστικό ραντεβού αύριο, Τετάρτη, στις 12 το μεσημέρι στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Αττικής.

Στη Θεσσαλονίκη

Με αποχές και καταλήψεις από τους μαθητές αλλά και παρεμβάσεις στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, μαζί με τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς, συνεχίζεται ο αγώνας και στη Θεσσαλονίκη για την έγκριση των ολιγομελών τμημάτων προσανατολισμού στα 5 ΓΕΛ στο κέντρο της πόλης. Σήμερα στη 1 το μεσημέρι προγραμματίζεται μουσική διαμαρτυρία στον πεζόδρομο της Ικτίνου.

Χτες πραγματοποιήθηκε παράσταση διαμαρτυρίας στον περιφερειακό διευθυντή Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, ο οποίος για άλλη μια φορά περιορίστηκε να πει ότι προσπαθεί να δώσει λύση στο θέμα. Οι γονείς απαίτησαν εδώ και τώρα, με απόφαση του υπουργείου Παιδείας, να εγκριθούν τα ολιγομελή τμήματα και στα 5 σχολεία ώστε σήμερα να ξεκινήσουν τα μαθήματα.

Νωρίτερα το πρωί παρέμβαση στον περιφερειακό διευθυντή πραγματοποίησε ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Δελής, στηρίζοντας τις διεκδικήσεις των γονέων.

Το πρωί της Κυριακής, γονείς και μαθητές των 5 σχολείων πραγματοποίησαν μουσική διαμαρτυρία στον πεζόδρομο της Ικτίνου στο κέντρο της πόλης. Στο πλευρό τους βρέθηκαν η Ενωση Γονέων Καλαμαριάς και η Ομοσπονδία Γονέων.

Παραβρέθηκαν ο βουλευτής του ΚΚΕ Λεωνίδας Στολτίδης και ο δημοτικός σύμβουλος Θεσσαλονίκης με τη «Λαϊκή Συσπείρωση» Μιχάλης Κωνσταντινίδης.

Στην Πάτρα

Να μην κλείσουν ή συγχωνευθούν τμήματα των σχολείων τους απαίτησαν με δυναμική κινητοποίηση στον περιφερειακό διευθυντή Εκπαίδευσης στην Πάτρα, χτες το πρωί, μαθητές, γονείς και καθηγητές των ΓΕΛ Βραχνέικων, του 2ου ΕΠΑΛ, του Γυμνασίου και των λυκειακών τάξεων Ριόλου, καθώς και του ΓΕΛ Λουσικών.

Οπως επισήμαναν, στο 2ο ΕΠΑΛ, η κατάργηση της ειδικότητας των διακοσμητών οδηγεί τους μαθητές να την αφήσουν, αφού ανάλογη υπάρχει μόνο στην Καλαμάτα και στην Αθήνα!

Στην κινητοποίηση συμμετείχε η Α' ΕΛΜΕ Αχαΐας, ενώ στο πλευρό των μαθητών βρέθηκαν αντιπροσωπεία της δημοτικής αρχής Πάτρας, με επικεφαλής τον δήμαρχο, Κώστα Πελετίδη, ο οποίος δήλωσε τη συμπαράστασή του, καθώς και αντιπροσωπεία του δήμου Δυτικής Αχαΐας, με επικεφαλής τον δήμαρχο, Γ. Αλεξόπουλο.

Για σήμερα, Τρίτη, έχει προγραμματιστεί νέα κινητοποίηση στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης στην Πάτρα στις 11 π.μ.

Στην Κρήτη

Ο Σύλλογος Γονέων του Δημοτικού Σχολείου Αγκουσελιανών Ρεθύμνου προχώρησε σε επ' αόριστον κατάληψη του σχολείου ενάντια στην κατάργηση τμημάτων και στη δημιουργία τμήματος συνεκπαίδευσης Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης.

Οι Σύλλογοι Γονέων των 1ου, 2ου, 3ου και 4ου Δημοτικών Σχολείου Σητείας και των Δημοτικών Σχολείων Αρμένων, Ζάκρου και Πισκοκεφάλου προχώρησαν χτες σε αποχή από τα μαθήματα και νέα συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην κεντρική πλατεία Σητείας διαμαρτυρόμενοι για τις συγχωνεύσεις τμημάτων αλλά και την έλλειψη σχολικών νοσηλευτών και εκπαιδευτικών Παράλληλης Στήριξης στα σχολεία τους.

Σε αγωνιστική κινητοποίηση βρίσκεται και ο Σύλλογος Γονέων του Δημοτικού Σχολείου στο Βαρύπετρο Χανίων ενάντια στη συγχώνευση δύο τμημάτων. Τηλεφωνική παρέμβαση στην υφυπουργό Παιδείας, Ζ. Μακρή, η οποία δήλωσε αναρμόδια και στη συνέχεια στον υπουργό Παιδείας, Κ. Πιερρακάκη, πραγματοποίησε ο Μανώλης Συντυχάκης, μέλος της Επιτροπής Περιοχής Κρήτης του ΚΚΕ και βουλευτής του Κόμματος, για το Δημοτικό Σχολείο Βαρύπετρου και τα «λουκέτα» στα σχολεία.

Σήμερα στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης Δ' Αθήνας

Σε παράσταση διαμαρτυρίας στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης Δ΄ Αθήνας (Συγγρού 165) προχωρούν σήμερα, Τρίτη, στις 2 μ.μ. η Ομοσπονδία Γονέων και Κηδεμόνων Αττικής, οι Ενώσεις Γονέων Ελληνικού - Αργυρούπολης, Μοσχάτου - Ταύρου, Ν. Σμύρνης, Αγίου Δημητρίου, οι Σύλλογοι Γονέων του 1ου Γυμνασίου Ελληνικού, του 8ου Γυμνασίου Ν. Σμύρνης, του 11ου Δημοτικού Σχολείου Αργυρούπολης. Μαζί κινητοποιούνται και εκπαιδευτικοί με αποφάσεις των ΕΛΜΕ Νότιας Αθήνας, ΕΛΜΕ Καλλιθέας - Μοσχάτου - Ταύρου, Ε' ΕΛΜΕ και των Συλλόγων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Θουκυδίδης» και Καλλιθέας - Μοσχάτου, η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Ν. Σμύρνης, η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αγ. Δημητρίου.

«Ο γνωστός παπαγάλος της κυβέρνησης τα έκανε ... σαλάτα!»

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του ΚΣ της ΚΝΕ για τις δηλώσεις Πορτοσάλτε σχετικά με την κατάσταση των φοιτητικών εστιών

Στην προσπάθεια του Αρη Πορτοσάλτε να φορτώσει στην ΚΝΕ (!) την άθλια κατάσταση που έχει δημιουργήσει η κυβερνητική πολιτική και στις φοιτητικές εστίες, απαντά με ανακοίνωσή του το Γραφείο Τύπου του ΚΣ της ΚΝΕ, τονίζοντας τα εξής:

«Ο γνωστός τηλεμαϊντανός της κυβέρνησης, Αρης Πορτοσάλτε, χτύπησε ξανά! Μετά την προτροπή του να μην πάμε διακοπές τον Αύγουστο, γιατί εμποδίζουμε τους τουρίστες, σήμερα από την τηλεόραση του ΣΚΑΪ, σχολιάζοντας την τραγική κατάσταση των φοιτητικών εστιών, ισχυρίστηκε ότι ευθύνεται η ΚΝΕ που "τις διαχειρίζεται"!

Δε θέλουμε να τον σοκάρουμε, αλλά η διαχείριση των φοιτητικών εστιών είναι στην ευθύνη της κυβέρνησης και του υπουργείου Παιδείας.

Αυτοί είναι που έχουν αφήσει χωρίς χρηματοδότηση τις φοιτητικές εστίες, που μείωσαν το 2023 κατά 50% τον προϋπολογισμό για τον τεχνικό εξοπλισμό τους. Αυτοί είναι που αφήνουν τα κτίρια να ρημάζουν ασυντήρητα, που παρέδωσαν σε εργολάβους τη λειτουργία των φοιτητικών εστιών, με αποτέλεσμα να αφήνουν τους οικότροφους φοιτητές χωρίς θέρμανση, κλιματισμό και σίτιση για μήνες. Η υποβάθμιση και εγκατάλειψη των φοιτητικών εστιών είναι συνειδητή πολιτική επιλογή για να εξοικονομήσουν πόρους και να στρώσουν τον δρόμο στην παραπέρα ιδιωτικοποίησή τους.

Αντιθέτως, τα μέλη της ΚΝΕ, που διαμένουν σε φοιτητικές εστίες, βρέθηκαν στην πρώτη γραμμή των αγώνων για να αυξηθούν οι δικαιούχοι δωρεάν στέγης, να ανακαινιστούν δωμάτια, να εξασφαλιστεί ο κλιματισμός και η σίτιση, συνολικά να βελτιωθούν οι όροι διαβίωσης των οικοτρόφων και να κατασκευαστούν σύγχρονες, δημόσιες και δωρεάν εστίες. Ταυτόχρονα, η ΚΝΕ πρωτοστατεί στις δίκαιες διεκδικήσεις για μέτρα ανακούφισης από το τεράστιο κόστος της στέγασης που φορτώνεται στις πλάτες χιλιάδων φοιτητών και των οικογενειών τους.

Αυτή η δράση ενοχλεί την κυβέρνηση και τους κάθε είδους Πορτοσάλτε, γι' αυτό καταφεύγουν σε συκοφαντίες για την ΚΝΕ και αποκρύπτουν τις κινητοποιήσεις των φοιτητών για το οξυμένο πρόβλημα της φοιτητικής στέγης.

Υ.Γ.: Οσο για τα όνειρα του κ. Πορτοσάλτε για φοιτητικές εστίες με ενοίκια εκατοντάδων ευρώ του ευχόμαστε "με αυτό το πλευρό να - συνεχίζει - να κοιμάται"!», καταλήγει η ανακοίνωση του ΚΣ της ΚΝΕ.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΥΜΠΑΣ
Οραμά μας ένα σχολείο που θα μορφώνει, θα διαπαιδαγωγεί, θα ανοίγει δρόμο για ένα καλύτερο αύριο

Το 6ο Λύκειο και το 3ο Γυμνάσιο Ν. Ιωνίας επισκέφτηκε χτες ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ

RIZOSPASTIS

Ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, επισκέφθηκε χτες το 6ο Λύκειο και το 3ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας, όπου συναντήθηκε και συνομίλησε με εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές.

Ο Δημήτρης Κουτσούμπας αφού ευχήθηκε καλή σχολική χρονιά, αναφέρθηκε στο τεράστιο έργο που καλούνται να κάνουν οι εκπαιδευτικοί καθώς, όπως είπε, ο μαθητής κουβαλάει και μέσα στο σχολείο όλα τα προβλήματα, τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η οικογένειά του, ζει σε μία κοινωνία και επηρεάζεται από αυτήν και οι εκπαιδευτικοί πρέπει να παραμερίζουν τα δικά τους μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν όπως όλοι οι εργαζόμενοι και να επιτελούν το λειτούργημά τους, να μεταφέρουν τη γνώση στους μαθητές τους και να τους διαπαιδαγωγούν, «γιατί είναι τα παιδιά που αύριο θα γίνουν άντρες, γυναίκες, άνθρωποι μέσα στην κοινωνία και θα πρέπει να προσφέρουν το καλύτερο δυνατό και με τη δική σας συμβολή. Τα σχολικά χρόνια είναι αυτά που διαμορφώνουν», πρέπει να έχουν «την αντοχή, την υπομονή να μιλήσετε με τα παιδιά, να τα διδάξετε, να τα βοηθήσετε, να τους συμπεριφερθείτε και να γίνετε πρότυπο και γι' αυτά».

«Είναι, λοιπόν, ένα πλέγμα προβλημάτων... Εσείς τα ξέρετε πολύ καλύτερα από εμάς και πρέπει να τα παλέψουμε όλοι μαζί σαν ένας άνθρωπος. Εννοώ μαζί με το ΚΚΕ, μέσα στη Βουλή, στην Περιφέρεια, στους δήμους, στους δρόμους του αγώνα. Επίσης, με τις κινητοποιήσεις σας, αλλά και το ίδιο, από την άλλη μεριά, να υπάρχει η ευθύνη της πολιτείας, του υπουργείου, ακόμη μεγαλύτερη για επίλυση ζητημάτων», σημείωσε.

Για το πρόβλημα της υποχρηματοδότησης των σχολείων

Ο Δημήτρης Κουτσούμπας αναφέρθηκε στο σοβαρό πρόβλημα της υποχρηματοδότησης των σχολείων, ενώ έχουν μεγαλώσει οι ανάγκες.

Οπως τόνισε, «φυσικά το ψηφιακό σχολείο, φυσικά οι διαδραστικοί πίνακες, φυσικά οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες, όλα ωραία και καλά, αν και κατά την άποψή μας δεν χρειάζεται τόσο πανηγύρι, τόση διαφήμιση και προπαγάνδα γι' αυτά, γιατί πολλές φορές νιώθουμε ότι δεν υπάρχουν προτεραιότητες, δεν υπάρχουν κριτήρια, όταν λείπουν άλλα πράγματα, όπως είναι υποδομές και η σχολική στέγη».

Σημείωσε ότι σε πάρα πολλά σχολεία της χώρας λείπουν οι αντισεισμικοί έλεγχοι που είναι απαραίτητοι σε μια χώρα μεγάλης σεισμικής δραστηριότητας ή δεν υπάρχουν μέτρα αντιπλημμυρικής, αντιπυρικής προστασίας. «Χρειάζεται όλα αυτά να τα δούμε. Εμάς μας απασχολούν και τα βλέπουμε. Ο ρόλος μας είναι ως αντιπολίτευση να πιέζουμε σε αυτήν την κατεύθυνση τα υπουργεία, την κυβέρνηση, τους αρμόδιους φορείς, το κράτος να επιλύει τέτοια ζητήματα», τόνισε.

Για το πρόβλημα της σχολικής στέγης

«Είμαστε στον 21ο αιώνα, δεν δικαιολογείται το 2024 να συνεχίζουν να κάνουν τα παιδιά μας μάθημα σε κοντέινερ», επισήμανε ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, προσθέτοντας ότι ένα βήμα παραπέρα υπάρχει το πρώην εργοστάσιο της ΕΡΙΟΤΕΚ, χώρος ο οποίος έχει χαρακτηριστεί, έχει αποδοθεί στον δήμο, υπάρχει απόφαση ότι θα πρέπει να αξιοποιηθεί για να γίνει σχολείο, γιατί έχει ανάγκη ο δήμος Νέας Ιωνίας από νέα, σύγχρονα σχολεία και αυτό καθυστερεί εδώ και 20 χρόνια.

«Κυβερνήσεις έρχονται, αλλάζουν, φεύγουν, δημοτικές αρχές το ίδιο, αλλά η κατάσταση παραμένει στάσιμη. Και είναι ένα βήμα από εδώ, δεν δικαιολογείται αυτό το ζήτημα, κατά την άποψή μας», σημείωσε.

Για τις συγχωνεύσεις των σχολικών τμημάτων

Για το σοβαρό πρόβλημα των καταργήσεων σχολικών τμημάτων ο Δημήτρης Κουτσούμπας τόνισε ότι «έχουμε πάνω από 1.000 συγχωνεύσεις τμημάτων σε όλα τα σχολεία, που σημαίνει ότι στοιβάζονται παιδιά, δυσκολεύεται η δουλειά σας».

Πρόσθεσε ότι, ευτυχώς, κάτω από την πίεση καθηγητών, γονιών και μαθητών λύθηκε το πρόβλημα που πήγε να δημιουργηθεί με το να φύγει το Τμήμα Κατεύθυνσης Ανθρωπιστικών Σπουδών και να πάει σε άλλο σχολείο. «Είχαμε ετοιμάσει κι εμείς Ερώτηση στη Βουλή, πιέσαμε, είχαμε κάνει παρέμβαση στους αρμόδιους, αλλά κυρίως κάτω από την κινητοποίηση και των εκπαιδευτικών και των γονιών και των μαθητών που αντέδρασαν λύθηκε το συγκεκριμένο ζήτημα εδώ. Αλλά δεν παύουν να υπάρχουν τα υπόλοιπα συνολικά προβλήματα», υπογράμμισε.

Ο Δ. Κουτσούμπας έθεσε και το ζήτημα της ενεργειακής αναβάθμισης καταγγέλλοντας ότι κατευθύνεται «ζεστό» χρήμα σε μεγάλους ενεργειακούς ομίλους. Εφερε ως παράδειγμα το 1ο Λύκειο Νέας Ιωνίας, όπου ξοδεύτηκε 1 εκατομμύριο ευρώ για την ενεργειακή του αναβάθμιση, χρήματα που είναι 7 φορές πάνω απ' όσα παίρνει όλος ο δήμος Νέας Ιωνίας, όλα τα σχολεία, και τρεις βδομάδες μετά το πέρας της αναβάθμισης άρχισαν και να πέφτουν οι σοβάδες.

«Αρα», τόνισε, «το ερώτημα είναι τι προτεραιότητες βάζεις, όταν ξέρεις ότι ένα κτίριο είναι γερασμένο. Πας στην ενεργειακή αναβάθμιση επειδή θέλει ο επιχειρηματίας να πάρει το "ζεστό" χρήμα ή βάζεις προτεραιότητα πρώτα να επιλύσεις αυτά τα ζητήματα για να μην πηγαίνουν τζάμπα τα λεφτά του κόσμου που πλήρωσε μέσα από τους φόρους που όλοι πληρώνουμε, πληρώνουν όλες οι οικογένειες εδώ στον δήμο Νέας Ιωνίας, αλλά και γενικότερα».

Αναγκαία μια άλλη κοινωνική οργάνωση

Ολοκληρώνοντας την παρέμβασή του, ο Δημήτρης Κουτσούμπας τόνισε: «Στηρίζουμε τα αιτήματα που έχει ο Σύλλογός σας, η ΕΛΜΕ, η ΟΛΜΕ γενικότερα, τις δίκαιες διεκδικήσεις σας και για προσλήψεις και κάλυψη όλων των κενών θέσεων για όλες τις ειδικότητες, να είναι μόνιμες και σταθερές αυτές οι προσλήψεις και για να καταργηθούν οι συγχωνεύσεις, να καλυφτούν όλες οι κενές θέσεις του εκπαιδευτικού, αλλά και του αναγκαίου βοηθητικού προσωπικού.

Με τη σκέψη πως το όραμα που έχουμε κι εμείς, φαντάζομαι κι εσείς γιατί το ζείτε, για ένα τέτοιο σχολείο, που θα μορφώνει, θα διαπαιδαγωγεί και θα ανοίγει τον δρόμο για ένα καλύτερο αύριο, για ένα καλύτερο μέλλον, θα ήθελα ξανά να σας ευχηθώ, να σας ευχαριστήσω για την παρουσία σας εδώ, που ακούσατε αυτά τα λίγα που είχα να σας πω».

Στις παρεμβάσεις τους οι εκπαιδευτικοί αναφέρθηκαν στα κτιριακά προβλήματα, στο πρόβλημα της υλικοτεχνικής υποδομής, με δεδομένο ότι το μάθημα γίνεται ακόμα σε λυόμενα με ανύπαρκτο κλιματισμό, όπου δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν μαθητές και εκπαιδευτικοί με κινητικά προβλήματα. Αναφέρθηκαν ακόμα στην έλλειψη νοσηλευτών, ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών που θα έπρεπε να είναι σε μόνιμη βάση σε όλα τα σχολεία. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στους χαμηλούς μισθούς των εκπαιδευτικών, που τους χαρακτήρισαν μισθούς πείνας, με βάση και τη σημερινή ακρίβεια. Ως ιδιαίτερο και σημαντικό θέμα αναφέρθηκε η «αξιολόγηση» εκπαιδευτικών και εκπαιδευτικής μονάδας, όπου τονίστηκε ότι το υπουργείο ποινικοποιεί τους αγώνες και την απεργία και ότι δεν πρέπει να σταματήσουν τον αγώνα τους. Τέλος, οι εκπαιδευτικοί εξέφρασαν έντονα την αγωνία τους για τα προβλήματα που χρονίζουν και για την προσπάθεια απαξίωσης του δημόσιου σχολείου που συνεχίζεται εδώ και πάρα πολλά χρόνια.

Ο Δημήτρης Κουτσούμπας αφού ευχαρίστησε τους εκπαιδευτικούς για τις παρεμβάσεις τους, τα ερωτήματα και τον προβληματισμό, τόνισε ότι αναμφίβολα φιλότιμο υπάρχει σε όλους, εκπαιδευτικούς, γιατρούς, εργαζόμενους που παλεύουν σε αντίξοες συνθήκες για το καλύτερο, αλλά αυτό από μόνο του δεν φτάνει. Οπως σημείωσε, «εμείς θεωρούμε ότι αυτό που φταίει, δηλαδή η βασική αιτία, είναι ότι αυτό το σύστημα δεν μπορεί να λειτουργήσει πλέον. Κι όταν λέμε σύστημα δεν εννοούμε μόνο το πολιτικό σύστημα, η κυβέρνηση, τα υπουργεία όπως είναι δομημένα. Εννοούμε όλο το κράτος και αυτοί που έχουν την πραγματική εξουσία σ' αυτό το κράτος, σ' αυτήν τη διακυβέρνηση. Βέβαια, αυτοί που την έχουν, κατά τη δική μας άποψη, φαντάζομαι να είναι και δική σας, των περισσοτέρων, γιατί το βλέπετε, είναι αυτοί που έχουν το μαχαίρι και το πεπόνι, που έχουν τα μεγάλα κέρδη, που μπορούν να επιβάλλουν τις πολιτικές τους, που είναι ταξικές πολιτικές για τα δικά τους δηλαδή οικονομικά συμφέροντα. Κι αυτοί ανήκουν στο εφοπλιστικό, στο τραπεζικό, στο εμπορικό, στο βιομηχανικό κεφάλαιο. Αυτοί είναι. Κι αυτοί βέβαια είναι μια συντριπτική μειοψηφία, αλλά είναι πλειοψηφία σε όλα αυτά που λέμε, κρατικός μηχανισμός, επιχειρηματικότητα, δημόσιο σχολείο, δημόσιο νοσοκομείο κ.λπ. Και τα χατίρια τους τα κάνουν αυτά τα κόμματα που τους εκπροσωπούν μέσα στην κοινωνία, γιατί η κοινωνία έτσι είναι χωρισμένη. Αρα εμείς λέμε ότι για να επιλυθούν τα ζητήματα, απ' τα πιο χοντρά, να το πω έτσι, τα σχολικά κτίρια, μέχρι το ίδιο το περιεχόμενο της Εκπαίδευσης, η αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού κ.λπ., χρειάζεται άλλη, εντελώς διαφορετική κοινωνική οργάνωση. Δεν μπορεί αυτό το σύστημα δηλαδή, που έχει όνομα, στην πολιτική οικονομία ονομάζεται καπιταλιστικό σύστημα και υπάρχει εδώ και περίπου 400 χρόνια, έχει φάει τα ψωμιά του, γιατί έχει διαφθαρεί, έχει σαπίσει, δεν έχει κάτι να δώσει στην ανθρωπότητα ολάκερη, όχι μόνο στη δική μας χώρα.

Απ' αυτήν την άποψη, τη νέα κοινωνική οργάνωση θα πρέπει να την οικοδομήσουν αυτοί που λέμε λαός, εργατική τάξη, ιδιαίτερα η νέα γενιά. Αυτή η συλλογικότητα που δρα, που παλεύει, που έχει οράματα κι έχει και τα "θέλω" της. Και πρέπει να την οικοδομήσουν εκ βάθρων κι από το σχολείο. Δεν εννοώ μόνο το Γυμνάσιο - Λύκειο, τη Δευτεροβάθμια, εννοώ από την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, από τα Νηπιαγωγεία ακόμα. Να οικοδομήσουν το σχολείο, να οικοδομήσουν την οικονομία, τις σχέσεις, να μην είναι εκμεταλλευτικές αυτές οι σχέσεις. Και σ' αυτό βοηθούν οι αγώνες για να κάνουμε βήματα, μικρά έστω μπροστά, κυρίως να αλλάζει η συνείδηση, με την έννοια να συνειδητοποιείται περισσότερο, απ' όλους τους εργαζόμενους, από την πλειοψηφία του ελληνικού λαού, αυτό το σχέδιο για τη νέα κοινωνική οργάνωση, για να φύγουμε απ' αυτό το ξεπερασμένο σύστημα, απ' αυτήν τη βαρβαρότητα. Και όχι να στέλνουμε κάθε φορά απλώς χαιρετίσματα στην εξουσία...».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ