Τετάρτη 19 Γενάρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
Νέος αντιπρύτανης στο Πάντειο

Τον καθηγητή Κ. Παλάσκα ανέδειξαν ως αντιπρύτανη του Παντείου Πανεπιστημίου οι χτεσινές εκλογές για τη θέση του αντιπρύτανη Οικονομικών Υποθέσεων, καθώς με 144 ψήφους επικράτησε του Στ. Παπαστάμου, ο οποίος ήταν επίσης υποψήφιος για τη θέση και συγκέντρωσε 98 ψήφους.

Οι εκλογές έγιναν για την αντικατάσταση του αποθανόντος αντιπρύτανη Ο. Φαρμακίδη. Υπενθυμίζεται ότι μετά την κοινοποίηση της παραίτησης του Πρύτανη του Παντείου Η. Σιδηρόπουλου, εκκρεμεί και η προκήρυξη πρυτανικών εκλογών.

2o EΛΛΗΝΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΟΝΑΧΟΥ
Απαντούν αγωνιστικά στο συνεχιζόμενο εμπαιγμό

Στην έκτη μέρα κατάληψης του ελληνικού Προξενείου βρίσκονται οι γονείς και κλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις τους

Οσο η ανευθυνότητα και ο εμπαιγμός των αρμόδιων φορέων σε βάρος τους διογκώνεται, τόσο μαθητές και γονείς του 2ου Ελληνικού Σχολείου Μονάχου δηλώνουν αποφασισμένοι να κλιμακώσουν τον αγώνα τους και να συνεχίσουν την κατάληψη του Προξενείου. Εκτη μέρα χθες, στο πλευρό τους βρίσκονται όλα τα ελληνικά σχολεία και οι ελληνικοί φορείς του Μονάχου και των περιχώρων.

Θυμίζουμε ότι οι γονείς βρίσκονται σε αγωνιστικές κινητοποιήσεις εδώ και καιρό, αφού μετά από έρευνες στο κτίριο όπου στεγάζεται το 2ο Δημοτικό και το 1ο Λύκειο Μονάχου, διαπιστώθηκε, σε πολύ μεγάλο βαθμό, πάνω από τα επιτρεπτά όρια ότι υπάρχει η καρκινογόνος και επικίνδυνη ουσία PCB, από την οποία κινδυνεύει άμεσα η υγεία των 700 μαθητών και ειδικά των 400 μικρών παιδιών. Η Σχολική Επιτροπή (ΣΕ) κάλεσε χτες το απόγευμα Διασχολική Επιτροπή, με εκπροσώπους από τα δέκα ελληνικά σχολεία, προκειμένου να δρομολογήσουν τις παραπέρα ενέργειές τους. Η Διασχολική αποφάσισε τελικά την καθημερινή και κυκλική προσέλευση στο χώρο της κατάληψης, των ελληνικών σχολείων του Μονάχου και του Νταχάου, τα οποία θα κάνουν αποχή από τα μαθήματά τους, από αύριο.

Ωστόσο συνεχίζεται ο εμπαιγμός των υπευθύνων της Α' και Β' βάθμιας εκπαίδευσης, του υποπροξένου αλλά και του κ. Χαλκιώτη, υπεύθυνου της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, με τους οποίους η ΣΕ είχε χθες συνάντηση. Αντί να προχωρήσουν στην ουσιαστική λύση του προβλήματος, επιδόθηκαν στο να ρίχνουν ο ένας στον άλλον το «μπαλάκι της ευθύνης», ώσπου να καταλήξουν ότι για όλα ευθύνεται ο Δήμος Μονάχου. Παράλληλα, ο Δήμος Μονάχου υποστηρίζει ότι σε έρευνα που είχε γίνει το '94 δεν είχε διαπιστωθεί αυξημένος αριθμός του PCB, όταν όμως οι γονείς ζήτησαν να δουν τα στοιχεία της συγκεκριμένης έρευνας, ο Δήμος Μονάχου αρνήθηκε να τα δώσει!

Η ΣΕ εξακολουθεί να παραμένει αμετακίνητη στα αιτήματά της για εύρεση νέου κτιρίου και κάνει έκκληση «να γίνει επιτέλους μια σοβαρή συζήτηση μεταξύ των υπουργείων Παιδείας Ελλάδας και Γερμανίας», προκειμένου να λυθεί το θέμα των 5 από τα 10 ελληνικά σχολεία, που αντιμετωπίζουν στεγαστικό πρόβλημα. Ομως η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας αποφασισμένη να «αποδείξει» έμπρακτα τους ισχυρισμούς για την ευαισθησία της στο συγκεκριμένο θέμα, αρνήθηκε να συνομιλήσει τηλεφωνικά με τους υπεύθυνους της ΣΕ, επιδεικνύοντας για άλλη μια φορά μόνο αδιαφορία...Από την άλλη ο διευθυντής του 2ου Δημοτικού κ. Μπούσος, τις τελευταίες μέρες έχει επιδοθεί σύμφωνα με τους γονείς των μαθητών, σε προσπάθειες τρομοκράτησης και εκβιασμού, λέγοντάς τους ότι θα πληρώσουν πρόστιμο και τα παιδιά τους θα μείνουν στην ίδια τάξη. Να σημειωθεί ότι περίπου 100 μαθητές, από τους 400, κάνουν μάθημα με ανοιχτά παράθυρα - η θερμοκρασία είναι -5 βαθμούς Κελσίου - για να αεριστεί η τάξη...

ΤΕΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Δεν έχουν πάρει ούτε τις περίφημες «σημειώσεις»

Με μια επιστολή - καταπέλτη προς τον υφυπουργό Παιδείας η Α΄ ΕΛΜΕ καυτηριάζει την απαράδεκτη κατάσταση

Χωρίς βιβλία, αλλά και χωρίς τις περίφημες σημειώσεις μέσω των cd rom που είχε υποσχεθεί ο υπουργός Παιδείας, Γεράσιμος Αρσένης, στις αρχές της σχολικής χρονιάς φαίνεται πως λειτουργεί η πλειοψηφία των ειδικοτήτων των ΤΕΕ στη Θεσσαλονίκη, ενώ όπως επισημαίνουν οι εκπαιδευτικοί των ΤΕΕ σε ανοιχτή τους επιστολή προς τον κ. Ανθόπουλο, η οποία υιοθετήθηκε και από τη Γενική Συνέλευση της Α' ΕΛΜΕ, υπάρχουν μαθήματα που το υπουργείο έχει στείλει μόνο τον τίτλο τους, με αποτέλεσμα οι καθηγητές να χρησιμοποιούν αυτοσχέδιες σημειώσεις.

Οπως αναφέρουν οι εκπαιδευτικοί «τα περιγράμματα σπουδών για τη Β' Τάξη και το 2ο κύκλο σπουδών έφθασαν στα τέλη του Δεκέμβρη και έχουν προκαλέσει περισσότερες απορίες και προβλήματα παρά επιλύσεις. Οι φωτοτυπημένες αυτές σελίδες, που είναι κατά κανόνα κακογραμμένες, βιαστικές, με λάθη μερικές φορές και αλληλοκαλύπτονται με γνωστικά αντικείμενα άλλων μαθημάτων, κάποιες φορές εξαιρετικά εξειδικευμένες, βαφτίζονται βιβλία από το υπουργείο. Ετσι δημιουργούνται βάσιμες υπόνοιες πως όλα αυτά έγιναν μόνο για την απορρόφηση των κονδυλίων του Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης. Ακόμη επισημαίνουμε πως η όλη δαπάνη για τα "βιβλία", θα ήταν μικρότερη αν εκδίδονταν και διανέμονταν μέσω του Οργανισμού Εκδοσης Διδακτικών Βιβλίων».

Για του λόγου το αληθές σε ό,τι αφορά τα μαθήματα ειδικότητας οι εκπαιδευτικοί επισυνάπτουν στην επιστολή τους αντιστοιχία μαθήματος και «βιβλίου» όπως και αναλυτικών προγραμμάτων. Χαρακτηριστική της κατάστασης που επικρατεί στα ΤΕΕ είναι η ειδικότητα ψυκτικών εγκαταστάσεων και κλιματισμού της Β τάξης όπου κανένα από τα 5 μαθήματα που διδάσκονται δεν έχει σημειώσεις. Στον τομέα της Ειδικότητας Θερμικών και Υδραυλικών Εγκαταστάσεων υπάρχει περίγραμμα σπουδών και καμία σημείωση όπως και στον τομέα της μηχανολογίας υπάρχουν ειδικότητες όπου το μάθημα γίνεται με τις σημειώσεις των ίδιων των εκπαιδευτικών. Στον τομέα αισθητικής -κομμωτικής υπάρχουν μόνο περιγράμματα σπουδών. Στον τομέα Υγείας και πρόνοιας οι ειδικότητες λειτουργούν με περιγράμματα σπουδών και κανένα βιβλίο, ενώ στο συγκεκριμένο τομέα υπάρχουν και ειδικότητες που διδάσκονται με βιβλία των καταργημένων ΤΕΛ. Και τέλος σε ό,τι αφορά στον τομέα Γεωπονίας, οι ειδικότητες έχουν λάβει περιγράμματα σπουδών και σημειώσεις για τα πρώτα μόνο κεφάλαια.

Προκειμένου όμως να καλυφθεί η έλλειψη της υλικής υποδομής το υπουργείο αναγκάστηκε να στείλει βιβλία των καταργημένων ΤΕΛ τα οποία έχουν κατηγορηθεί κατά το παρελθόν από τον υφυπουργό Παιδείας κ. Ανθόπουλο, ως απαρχαιωμένα και ακατάλληλα. Ο κ. Ανθόπουλος στηλιτεύει τα ΤΕΛ ως «κάτω του μηδενός», ενώ είναι γνωστό πως τα ΤΕΕ είναι υποβαθμισμένα, σε σύγκριση με τα ΤΕΛ» τονίζουν οι εκπαιδευτικοί των ΤΕΕ. «Τα ΤΕΛ είχαν περιεχόμενο σπουδών και παρείχαν πτυχίο ισότιμο του απολυτηρίου των ΓΕΛ και διέξοδο στα ΤΕΙ και ΑΕΙ. Οσο για την επαγγελματική διέξοδο των ΤΕΕ, αυτή σχεδόν εκμηδενίζεται, αφού ο τίτλος τους εξομοιώνεται μ' αυτόν που παρέχουν οι σχολές ΟΑΕΔ, δεν κατοχυρώνονται επαγγελματικά δικαιώματα στους αποφοίτους και δεν υπάρχει ουσιαστική προοπτική σε ανώτερη βαθμίδα. Η σύνδεση άλλωστε που επιχειρεί το υπουργείο με την αγορά εργασίας είναι στο επίπεδο της κατάρτισης που σημαίνει ουσιαστικά περιστασιακή απασχόληση και έλλειψη σταθερής εργασίας. Βέβαια, δε γίνεται καθόλου λόγος για την ανεργία».

ΕΣΑΚ - ΔΕΕ
Αναγκαία η αλλαγή των συσχετισμών στην ΟΛΜΕ

Υπερψηφίστηκε χτες από την πλειοψηφία του ΔΣ της ΟΛΜΕ  πολιτική καταγγελία, ενάντια στον πρόεδρο του ΔΣ και την παράταξη της ΠΑΣΚ συνολικά

 

Από παλιότερη κινητοποίηση του εκπαιδευτικού κινήματος
Από παλιότερη κινητοποίηση του εκπαιδευτικού κινήματος
Υπερψηφίστηκε τελικά χτες από την πλειοψηφία των μελών του ΔΣ της ΟΛΜΕ η πρόταση μομφής που είχε κατατεθεί από μέλος του ΔΣ (τον εκπρόσωπο της «Αυτόνομης Παρέμβασης») ενάντια στον πρόεδρο της ΟΛΜΕ. Την πολιτική καταγγελία υπερψήφισαν 7 μέλη, με διαφορετικό σκεπτικό κάθε παράταξη. Η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ, που υπερψήφισε την πρόταση, αναλύοντας το σκεπτικό της, τονίζει ότι «η πρόταση μομφής δε συνδέεται με την πραγματική προώθηση των αγώνων και των λύσεων των προβλημάτων του κλάδου, ούτε με την εύρυθμη λειτουργία του ΔΣ, αλλά εξυπηρετεί άλλες σκοπιμότητες».

Συγκεκριμένα, η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ δηλώνει πως ψήφισε την πρόταση, γιατί εκτιμά ότι: «Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ έχει την πρώτη ευθύνη για την πορεία της Ομοσπονδίας, η οποία βρίσκεται σε κατάσταση μόνιμης απραξίας, έχει απεμπολήσει βασικούς διεκδικητικούς στόχους του κλάδου και με τη στάση της σπέρνει στους συναδέλφους την απογοήτευση και οδηγεί στην απομαζικοποίηση και την υπονόμευση του συνδικαλιστικού κινήματος των εκπαιδευτικών». Η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ τονίζει, επίσης, ότι «ο ίδιος και η παράταξή του έχουν μετατραπεί σε βασικό εκφραστή της κυβερνητικής πολιτικής, προπαγανδίζοντας σε κάθε ευκαιρία την αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης. Με τη στάση τους διευκολύνουν την υλοποίηση αυτής της πολιτικής, που οδηγεί στην εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης, οξύνει τους ταξικούς φραγμούς, καταργεί την επετηρίδα και τη μονιμότητα, εξαφανίζει τα ασφαλιστικά δικαιώματα, προωθεί την "αξιολόγηση" - ιδεολογική χειραγώγηση, καταδικάζει τους εκπαιδευτικούς στη μόνιμη λιτότητα». Τέλος, αναφέρει ότι ο πρόεδρος του ΔΣ «με τη στάση του κατά τη διάρκεια των μαθητικών κινητοποιήσεων, μετατράπηκε σε αντίπαλο του μαθητικού κινήματος και το υπονόμευε με τις συνεχείς δηλώσεις του κατά των καταλήψεων, ενώ βρέθηκε και υπερασπιστής της κατάπτυστης - φασιστικής έμπνευσης Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου, καλώντας τους καθηγητές να αγνοήσουν την απόφαση του ΔΣ της ΟΛΜΕ και να μετατραπούν σε ιδιόμορφες δυνάμεις καταστολής».

Η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ υπογραμμίζει ότι «η υπερψήφιση της πρότασης μομφής είναι συνεπής με τη στάση που κράτησε η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ κατά την εκλογή προέδρου στην ΟΛΜΕ τον περασμένο Ιούλιο (δεν τον ψήφισε), ενώ το σκεπτικό της δεν ταυτίζεται σε καμιά περίπτωση με το σκεπτικό των άλλων παρατάξεων (ΔΑΚΕ - «Συνεργασία» - «Παρέμβαση»), οι οποίες, αποτελώντας την πλειοψηφία του ΔΣ της ΟΛΜΕ, αντικειμενικά στηρίζουν με τους κυβερνητικούς συνδικαλιστές, τις επιλογές της ΕΕ και της ΟΝΕ και έχουν πολύ μεγάλες ευθύνες για τη σημερινή κατάσταση που επικρατεί στο ΔΣ της ΟΛΜΕ, τη στάση υποταγής που κρατά, την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στο συνδικαλιστικό κίνημα των καθηγητών.

Ταυτόχρονα, χωρίς αυταπάτες, καταλήγει η ανακοίνωση της ΕΣΑΚ - ΔΕΕ, δηλώνουμε σε όλους τους συναδέλφους, πως καμιά λύση δεν πρόκειται να προέλθει από κινήσεις κορυφών, με τους συσχετισμούς που υπάρχουν σήμερα στο ΔΣ της ΟΛΜΕ. Η λύση βρίσκεται στους ίδιους τους συναδέλφους, που πρέπει να πάρουν την υπόθεση στα χέρια τους, οργανώνοντας τον αγώνα από τα κάτω, παρά και ενάντια στη θέληση της πλειοψηφίας του ΔΣ της ΟΛΜΕ, αλλάζοντας ριζικά τους συσχετισμούς, υπέρ της δύναμης εκείνης που επιδιώκει τον ταξικό - αγωνιστικό προσανατολισμό του συνδικαλιστικού κινήματος», καταλήγει η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ.

Πάντως, στο ΔΣ της ΟΛΜΕ, εκκρεμεί ακόμα η συζήτηση για αντικατάσταση του προέδρου, καθώς καμία από τις προτάσεις για αντικατάσταση δε συγκέντρωσε χτες την απαραίτητη πλειοψηφία.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ