Παρασκευή 2 Φλεβάρη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
Ερωτήματα & Απαντήσεις

Μπορεί η διασύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά και τις επιχειρήσεις να λύσει το πρόβλημα της ανεργίας;

Η κυβέρνηση, το ΠΑΣΟΚ, ο ΣΕΒ και οι λοιποί θιασώτες της αντιδραστικής μεταρρύθμισης στην Παιδεία προσπαθούν να πείσουν ότι δήθεν κόπτονται για την ανεργία, η οποία μαστίζει κυρίως τη νεολαία. Βρήκαν μάλιστα τον ένοχο: Τις σπουδές, που σήμερα δεν είναι τάχα εναρμονισμένες με την αγορά εργασίας, με αποτέλεσμα - λένε - να υπάρχει πλήθος αποφοίτων χωρίς επαγγελματικό αντίκρισμα.

Είναι αβάσιμο και παραπλανητικό το επιχείρημα ότι η προσαρμογή των σπουδών στις ανάγκες της «αγοράς», η σύνδεση των σπουδών με τις επιχειρήσεις, θα εξασφαλίσει άμεσα μια θέση εργασίας στους αποφοίτους. Γιατί η ανεργία είναι σύμφυτη με τον καπιταλισμό, όπου οι εφεδρείες ανέργων χρησιμεύουν στο κεφάλαιο για να συμπιέσει στο κατώτατο δυνατό όριο τις απαιτήσεις των εργαζομένων και να εντείνει την εκμετάλλευσή τους.

Η ανεργία των αποφοίτων δεν οφείλεται στην έλλειψη των κατάλληλων ειδικοτήτων και δεξιοτήτων. Αλλωστε, υπάρχει μια πληθώρα υπερπροσοντούχων νέων - όπως χαρακτηριστικά παραδέχεται η Λευκή Βίβλος για την εκπαίδευση - οι οποίοι μπορούν να καλύψουν ανάγκες της παραγωγής, ακόμα και σε θέσεις που απαιτούν λιγότερα προσόντα. Ομως, ούτε αυτοί βρίσκουν δουλιά. Ταυτόχρονα, και οι απόφοιτοι των ΙΕΚ, τα οποία βρίσκονται σε απόλυτη σύνδεση με τις επιχειρήσεις, προστίθενται στις στρατιές ανέργων και όταν βρίσκουν δουλιά τη βρίσκουν με άθλιους όρους, χωρίς δικαιώματα και με πενιχρές αποδοχές.

Εκείνο που εννοούν κυβέρνηση, ΠΑΣΟΚ και βιομήχανοι όταν μιλούν για σύνδεση των σπουδών με την αγορά εργασίας είναι ακόμα μεγαλύτερο δέσιμο των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων στις επιδιώξεις των επιχειρήσεων. Δηλαδή, να βγαίνει από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μια μεγάλη μάζα φτηνού και ευέλικτου εργατικού δυναμικού, το οποίο να προσαρμόζεται στις τρέχουσες ανάγκες που έχει κάθε φορά η παραγωγή και ταυτόχρονα να υπάρχει ένας περιορισμένος αριθμός υψηλά ειδικευμένου επιστημονικού δυναμικού.

Μια τέτοια διασύνδεση των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων με την αγορά δε συμφέρει τους αποφοίτους. Γιατί, στη συντριπτική πλειοψηφία τους, θα έχουν μερική γνώση, δε θα γνωρίζουν ολοκληρωμένα το αντικείμενό τους και δε θα μπορούν να εξασκήσουν αυτόνομα το επάγγελμα. Και όταν οι λίγες και ληξιπρόθεσμες γνώσεις που έχουν λάβει δε θα χρειάζονται σε εκείνη τη φάση ή θα καταργούνται από την ίδια την εξέλιξη, θα απολύονται ή θα λήγει η άδεια άσκησης επαγγέλματος. Και θα εξωθούνται σε συστήματα ανανέωσης της κατάρτισής τους, προκειμένου να διατηρήσουν το δικαίωμα να διεκδικήσουν εργασία.

Ακόμα και όταν η διασύνδεση των πανεπιστημίων με την αγορά θα έχει γίνει πιο σφιχτή απ' ό,τι ήδη είναι σήμερα και τα υποτιθέμενα μέτρα για τη μείωση της ανεργίας θα έχουν παρθεί, η ανεργία θα εξακολουθεί να υπάρχει. Και τότε θα μας λένε ότι υπεύθυνοι για την ανεργία των αποφοίτων είναι οι ίδιοι οι απόφοιτοι. Που δεν έκαναν καλή επιλογή σχολής ή αντικειμένου, που δε φρόντισαν να αυξήσουν την ανταγωνιστικότητά τους με σεμινάρια και καταρτίσεις, που δε χτύπησαν τις σωστές πόρτες... Ηδη μιλούν για αποκλειστικά ατομική ευθύνη του ανέργου, δηλαδή για το ότι δε βρίσκει δουλιά!

ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΝΕΩΝ ΤΟΥ ΠΑΜΕ
Αύριο η εκδήλωση για την Παιδεία

Εκδήλωση για την Παιδεία πραγματοποιεί αύριο Σάββατο, στις 6 το απόγευμα, στο Πάντειο, η Γραμματεία Νέων Εργαζομένων και Ανέργων του ΠΑΜΕ. Ενόψει της εκδήλωσης, προγραμματίζει για σήμερα το πρωί περιοδεία στον ΟΑΕΔ Αλίμου.

ΦΟΙΤΗΤΕΣ - ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ
Δυναμική πολύμορφη δράση

Σήμερα συναυλία στη Φιλοσοφική, αύριο νέα κινητοποίηση

Με δυναμική και αποφασιστικότητα, φοιτητικοί και σπουδαστικοί σύλλογοι συνεχίζουν τις αγωνιστικές τους κινητοποιήσεις, τις καταλήψεις και την πολύμορφη καθημερινή δραστηριότητα.

Σήμερα, διοργανώνουν συναυλία στις 6 το απόγευμα στη Φιλοσοφική Σχολή. Στη συναυλία θα τραγουδήσουν ο Μιχάλης Κακέπης, το «Φτηνό Ευέλικτο Μουσικό Δυναμικό», οι «Free Radical» και οι «Something White».

Αύριο, Σάββατο, φοιτητές και σπουδαστές διοργανώνουν κινητοποίηση για να επαναλάβουν την αντίθεσή τους στην αναθεώρηση του άρθρου 16 και το νέο νόμο - πλαίσιο, κατά τη διάρκεια της Συνόδου των Πρυτάνεων, που θα γίνει στο συνεδριακό κέντρο της «Αγροτικής» στο Καστρί.

Προχτές, μετά το πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο έγιναν συναντήσεις συντονισμού φοιτητών και σπουδαστών. Το συντονιστικό των σπουδαστικών συλλόγων και το συντονιστικό των γενικών συνελεύσεων των φοιτητικών και σπουδαστικών συλλόγων επιβεβαίωσαν την αποφασιστικότητά τους να συνεχίσουν στον ίδιο αγωνιστικό δρόμο και προγραμματίζουν επόμενο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο για την Πέμπτη, 8 Φλεβάρη.

«Εξω οι εταιρείες απ' τις σχολές»

Χτες το πρωί φοιτητές και φοιτήτριες απ' τις σχολές του ΕΜΠ «έχτισαν» το Γραφείο Διασύνδεσης του Πολυτεχνείου! Με μια συμβολική κίνηση «σταμάτησαν» την επιχειρηματική δραστηριότητα στο Πανεπιστήμιο, συνεχίζοντας τις πολύμορφες δραστηριότητές τους ενάντια στην ιδιωτικοποίηση της Παιδείας. «Σήμερα χτίζουμε το Γραφείο Διασύνδεσης με απόφαση των φοιτητικών συλλόγων του ΕΜΠ αλλά και του Παναθηναϊκού Συντονιστικού των Φοιτητικών Συλλόγων» δήλωσε στο «Ρ» η Χαρά Σπηλιωπούλου, φοιτήτρια στη Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών. Οπως σημείωσε: «Το Γραφείο Διασύνδεσης είναι κλασικό παράδειγμα σκλαβοπάζαρου μέσα στο Πολυτεχνείο όπου φοιτητές δουλεύουν σε αντικείμενα εντελώς άσχετα με το αντικείμενό τους, με μισθούς πείνας και συνθήκες γαλέρας».

«Εμείς», πρόσθεσε, «κόντρα και στην προσπάθεια που γίνεται σήμερα να αμαυρωθεί ο αγώνας των φοιτητών, συνεχίζουμε τον αγώνα μας για δημόσια δωρεάν Παιδεία. Εναν αγώνα που είναι και πρέπει να είναι αγώνας όλου του λαού για δημόσια και δωρεάν Παιδεία, είναι ο αγώνας για τα δικαιώματά μας στη δουλιά και στη ζωή». Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Δημήτρης Αναστασίου, φοιτητής στη Σχολή Τοπογράφων, ο οποίος σχολίασε όλα όσα λέγονται περί διαλόγου, επισημαίνοντας: «Διάλογοι έχουν γίνει πολλοί, αλλά αυτό που θέλουν είναι μια συναίνεση για περάσουν τα μέτρα. Εχουμε πάρει αποφάσεις ενάντια σε αυτή την πολιτική. Εμείς καλούμε και τους πανεπιστημιακούς να παλέψουν μαζί μας για δημόσια δωρεάν Παιδεία στην υπηρεσία των λαϊκών αναγκών».

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΟΙΚΟΔΟΜΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
Πάλη για Παιδεία των σύγχρονων λαϊκών αναγκών

Ψήφισμα του 21ου Συνεδρίου της Ομοσπονδίας

«Εξαιρετικά κρίσιμες για τα παιδιά, αλλά και τη ζωή της εργατικής τάξης γενικότερα», χαρακτηρίζουν οι οικοδόμοι τις εξελίξεις στο χώρο της εκπαίδευσης, με ψήφισμα του 21ου Συνεδρίου της Ομοσπονδίας τους, στο οποίο σημειώνουν:

«Οι αναδιαρθρώσεις και οι μεταρρυθμίσεις που προωθούνται με αιχμή την αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος, από την κυβέρνηση της ΝΔ, σε συμπαιγνία με το ΠΑΣΟΚ θα επιδεινώσουν περισσότερο την κατάσταση στην Παιδεία, νέα δυσβάσταχτα οικονομικά βάρη θα κληθούν να σηκώσουν οι εργατικές, λαϊκές οικογένειες, το περιεχόμενο της εκπαίδευσης θα υποταχθεί ακόμα παραπέρα στην υπηρεσία χειραγώγησης συνειδήσεων της νεολαίας.

Πίσω από τις κομψές διατυπώσεις της κυβέρνησης περί "ανοιχτού σχολείου", "ανοιχτού πανεπιστημίου", με "αυτοτέλεια", κρύβεται η ικανοποίηση των αξιώσεων του ΣΕΒ για είσοδο των επιχειρήσεων στα σχολεία και τα πανεπιστήμια, πράγμα βέβαια που ήδη αργά, αλλά σταθερά, προωθείται.

Κατανοούμε πολύ καλά τι σημαίνει αυτό για την τσέπη των εργαζομένων. Παράλληλα, η προωθούμενη αναγνώριση των ιδιωτικών ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, ξήλωμα δηλαδή ό,τινος έχει απομείνει από το δημόσιο δωρεάν χαρακτήρα της Παιδείας, καθιστώντας τον σύμφωνα με τους ισχυρισμούς κυβέρνησης και αντιπολίτευσης "ανταγωνιστικό". Οι εργαζόμενοι έχουν νιώσει για τα καλά στο πετσί τους, τι τους επιφυλάσσει το μέλλον όταν ακούν για ανταγωνιστικότητα. Συμπεραίνουμε, λοιπόν, ότι κανείς δεν πρέπει να μείνει αδιάφορος απέναντι σ' αυτά που συμβαίνουν. Το θέμα ταλανίζει τη ζωή καθημερινά χιλιάδων οικογενειών. Είναι καιρός να τσαλακώσουμε τα σχέδιά τους. Καλούμε τους εργαζόμενους να απορρίψουν τα ψευτοδιλήμματα που θέτει η κυβέρνηση, του τύπου ότι έτσι κι αλλιώς πληρώνεις που πληρώνεις, με τις νέες ρυθμίσεις θα λαμβάνεις ποιοτικότερη Παιδεία. Οι λογικές αυτές καλλιεργούνται για να καθηλώσουν την αγωνιστικότητα των εργαζομένων».

Η Ομοσπονδία επισημαίνει «την ανάγκη καταδίκης των πολιτικών δυνάμεων (ΠΑΣΟΚ, ΝΔ) που είναι υπεύθυνες για τη σημερινή κατάσταση και προωθούν χέρι - χέρι την αναθεώρηση του άρθρου 16 και συνολικά την ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης» και τονίζει: «Κανένας εφησυχασμός. Αγωνιζόμαστε από κοινού με νεολαία, φοιτητές, μαθητές, όχι μόνο για να περισώσουμε απ' αυτή την αντιεκπαιδευτική επέλαση ό,τι έχει απομείνει, αλλά διεκδικούμε Ενιαία αποκλειστικά δημόσια, δωρεάν Παιδεία για όλους, αύξηση δαπανών για την Παιδεία στο ύψος του 15% του κρατικού προϋπολογισμού, κατάργηση κάθε μορφής επιχειρηματικής δράσης στο χώρο της εκπαίδευσης, Ενιαία Ανώτατη, δημόσια εκπαίδευση, δημιουργία δωρεάν, δημόσιου δικτύου προσχολικής αγωγής».

ΝΕΑ ΒΙΒΛΙΑ
Στο σκοτάδι ψάχνοντας την αλήθεια...

«Οι αμφιβολίες μου για το εάν είναι δυνατόν να υπάρξει μια αλήθεια που να αντέχει στο χρόνο άρχισαν να υποχωρούν, όταν άκουσα για την αποκάλυψη του ίδιου του Θεού. Η φλεγόμενη Βάτος που είχε δει ο Μωυσής στο όρος Σινά φανέρωσε την Αλήθεια, η οποία δεν αναλώνεται, δε χάνεται ποτέ. Αυτή την αλήθεια δεν την κατακτά ο άνθρωπος μόνος του, αλλά την αποκαλύπτει ο ίδιος ο Θεός και είναι μια αλήθεια αιώνια, μια αλήθεια που αφορά όλους τους ανθρώπους, μια αλήθεια που σώζει. Με την αποκάλυψη του Θεού στο Μωυσή άρχιζε μια μακρά περίοδος αναμονής και προετοιμασίας των ανθρώπων για να δεχτούν το Χριστό, που είναι η σαρκωμένη Αλήθεια» (Θρησκευτικά ΣΤ΄ Δημοτικού, σελ. 10).

Στο κεφάλαιο «Η προσέγγιση της Αλήθειας» στα Θρησκευτικά της ΣΤ΄ τάξης φαίνεται καθαρά η θεοκρατική αντίληψη που θέλουν να καλλιεργήσουν και μέσα από τα νέα βιβλία. Στο κεφάλαιο από το οποίο προέρχεται το παραπάνω απόσπασμα περιγράφεται σε πρώτο πρόσωπο ο μαθητής να περιπλανιέται σε διάφορα στάδια της ιστορίας, παρακολουθώντας την αναζήτηση του ανθρώπου για την αλήθεια. «Η περιπέτεια του Ανθρώπου για να βρει την αλήθεια μας είχε κινήσει την περιέργεια. Ετσι γυρίσαμε την επόμενη σελίδα στο ημερολόγιό του και τον ακολουθήσαμε στο ταξίδι του στο χρόνο». (...) Μετά από περιήγηση στους αρχαίους τραγικούς, τους φιλοσόφους, το «εν οίδα ότι ουδέν οίδα» του Σωκράτη, καταλήγει: «Τα λόγια του αυτά ήταν μια παραδοχή των ορίων του ανθρώπου, που μετά από μια αγωνιώδη αναζήτηση καταλήγει στο συμπέρασμα ότι με τις δυνάμεις του δεν μπορεί να κατακτήσει πλήρως την αλήθεια, την οποία όμως δε θα πάψει ποτέ ν' αναζητά». (...)

Η δοσμένη με ασάφειες και σχηματικά περιγραφή της προσπάθειας του ανθρώπου μέσα από διάφορες ιστορικές περιόδους να ανακαλύψει την αλήθεια στόχο έχει να καταλήξει στην αδιαμφισβήτητη ανωτερότητα και πληρότητα του χριστιανισμού, που αναδεικνύεται για το μαθητή σαν το μοναδικό μέσο για την ερμηνεία του κόσμου.

Και τα βιβλία των Θρησκευτικών στο σχολείο που οικοδομούν, έρχονται να συμπληρώσουν αυτό που επιχειρείται μέσα από τον τρόπο διδασκαλίας της Γλώσσας, των Μαθηματικών, της Ιστορίας, των Φυσικών Επιστημών αλλά και το βομβαρδισμό των μαθητών και έξω από τα σχολεία με διάφορα ιδεολογήματα. Να αποκρύψουν ότι η αλήθεια συνδέεται διαλεκτικά με τη γνώση, η οποία, σε ένα σχολείο που θέλει το λαό να μορφώνεται στα μέτρα του συστήματος, σκόπιμα συσκοτίζεται.

Σε δύο βάρκες

Να πατήσουν σε δύο βάρκες επιχειρούν στο ΣΥΝ, ως προς τη θέση τους για τις ανατροπές στην εκπαίδευση. Ετσι, χτες, εμφανίστηκε για μία ακόμα φορά το φαινόμενο: Το μεσημέρι, το σχήμα συσπείρωσης των πανεπιστημιακών του ΣΥΝ, η ΑΡ.ΣΗ., εμφανίστηκε να «προβληματίζεται» μαζί με την υπουργό Παιδείας για το πώς θα περάσουν τις αντιδραστικές αλλαγές και το απόγευμα, ο -επίσης στέλεχος του ΣΥΝ - Λ. Απέκης από τη θέση του προέδρου της ΠΟΣΔΕΠ έκανε δηλώσεις ενάντια στην ΑΡ.ΣΗ. Το μεσημέρι, η ΑΡ.ΣΗ. «αδειάζει» την ΠΟΣΔΕΠ και το απόγευμα η «Πανελλαδική Πρωτοβουλία για το άρθρο 16» (η συσπείρωση του ΣΥΝ για το άρθρο 16) κάνει δηλώσεις στήριξης στην ΠΟΣΔΕΠ. Εχει προηγηθεί η δήλωση του Α. Αλαβάνου ότι οι προτάσεις των «1.000», της κίνησης στην οποία μετέχει και η ΑΡ.ΣΗ., «κινούνται σε μια κατεύθυνση να ξεπεραστεί η σημερινή κρίση σε άλλη βάση, δηλαδή στο να συζητήσουμε θέματα με βάση τις προτάσεις της πανεπιστημιακής κοινότητας, του φοιτητικού κινήματος»! Εντάξει, δικός τους είναι ο ΣΥΝ και δικαίωμα κάθε οπορτουνιστή να αναζητά ισορροπία πατώντας σε δύο βάρκες. Αλλά δε χρειάζεται να τρελαθούν και όλοι οι άλλοι.

ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΩΝ
Συγκρότησαν «συμμαχία προθύμων»

Σκοπός, να επιταχυνθούν οι αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις. Κάνουν κριτική στην κυβέρνηση γιατί δεν εξασφάλισε έγκαιρα την κατάλληλη συναίνεση

Κόντρα στις επιδιώξεις των συγκεκριμένων κινήσεων τα αιτήματα και του προχτεσινού πανεκπαιδευτικού συλλαλητηρίου
Κόντρα στις επιδιώξεις των συγκεκριμένων κινήσεων τα αιτήματα και του προχτεσινού πανεκπαιδευτικού συλλαλητηρίου
Συναίνεση, διάλογος, εκτόνωση των κινητοποιήσεων στην εκπαίδευση, αυτοτέλεια των ιδρυμάτων και άμεση προώθηση των μεταρρυθμίσεων.

Αυτό είναι το «πιάτο» που πρόσφερε χτες στην κυβέρνηση μία ομάδα πανεπιστημιακών, οι οποίοι αν και ισχνή μειοψηφία στα πανεπιστήμια, προβάλλονται από τα μέσα ενημέρωσης ως πλειονότητα.

Πρόκειται για έναν «τρικολόρ» συντονισμό τριών κινήσεων πανεπιστημιακών που στη διάρκεια χτεσινής συνέντευξης Τύπου εμφανίστηκαν ως «Συντονιστική Επιτροπή των Πανεπιστημιακών Κινήσεων για τη Μεταρρύθμιση και την Αναβάθμιση του Δημόσιου Πανεπιστημίου».

Η συνέντευξη δόθηκε για να δηλωθεί επιθετικά η ταύτιση και η «αφοσίωση» των συγκεκριμένων στα σχέδια του υπουργείου Παιδείας και του ΠΑΣΟΚ για την προώθηση του συνόλου των αντιδραστικών μεταρρυθμίσεων.

Η επιτροπή συντονίζει τις τρεις κινήσεις πανεπιστημιακών που έχουν κατά καιρούς δημοσιοποιήσει κείμενα ξεκάθαρης υπεράσπισης του προσχεδίου για το νέο νόμο - πλαίσιο και επιφανειακές διαχειριστικές κριτικές προς την κυβέρνηση για το ...ξεκάρφωμα. Οι κινήσεις είναι: «ΑΡΣΗ» (Αριστερά Σήμερα) - πλατφόρμα του ΣΥΝ, «Μεταρρύθμιση του πανεπιστημίου με πυξίδα την κοινή λογική», «Πρωτοβουλία» (ανάμεσά τους και ο πρόεδρος του ΕΣΥΠ, Θ. Βερέμης).

Στη συνέντευξη Τύπου, αφού διατύπωσαν «κομψά» την αντίθεσή τους στις αγωνιστικές αποφάσεις των φοιτητικών Γενικών Συνελεύσεων, λέγοντας και ξαναλέγοντας πως «πανεπιστήμιο κλειστό, είναι πανεπιστήμιο νεκρό», δήλωσαν και στα ΜΜΕ - όπως λίγο νωρίτερα και στην ίδια την υπουργό Παιδείας - ότι ...συμπάσχουν με το υπουργείο για το κλίμα αναταραχής που επικρατεί στην Παιδεία!

Η «σαφήνεια» τους λείπει

Οπως μάλιστα τόνισε ο Αντ. Λιάκος, καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθήνας και υπέρμαχος του νέου, αντιδραστικού βιβλίου Ιστορίας της ΣΤ΄ Δημοτικού, «μάλωσαν» την υπουργό, καθώς ενήργησε χωρίς σχέδιο, κατέθεσε προτάσεις κατώτερες των περιστάσεων, δε διατυπώθηκε με σαφήνεια (!) τι ακριβώς προβλέπουν η αναθεώρηση του άρθρου 16 και ο νόμος - πλαίσιο, και ως εκ τούτου δεν καλλιεργήθηκε κλίμα εμπιστοσύνης και συναίνεσης!

Παλεύοντας, λοιπόν, για ...συναίνεση, οι πανεπιστημιακοί των εν λόγω κινήσεων προτείνουν - προσφέροντας έτσι και διέξοδο στο υπουργείο - να ανακοινωθεί ο χρόνος υποβολής του νομοσχεδίου, να ληφθούν επείγοντα μέτρα ανάταξης του πανεπιστημίου για να μπει στο δρόμο των μεταρρυθμίσεων. Να προωθηθούν, δηλαδή, άμεσα τα μέτρα του υπουργείου.

«Η τωρινή κατάσταση πρέπει να ανατραπεί. Να βγούμε από την κρίση», τόνισε ο Λ. Παπαγιαννάκης, της «ΑΡΣΗ», ενώ ζήτησε με τη σειρά του να διασαφηνίσουν ΝΔ και ΠΑΣΟΚ τις θέσεις τους για την αναθεώρηση και το νομοσχέδιο (άραγε, τι τον μπερδεύει, τι δεν έχει καταλάβει; Μόλις προχτές το βράδυ στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής ΝΔ και ΠΑΣΟΚ ψήφισαν υπέρ και για τις αναθεωρητέες παραγράφους του άρθρου 16...), αλλά και τη σημασία της αυτοτέλειας και αυτοδυναμίας των ιδρυμάτων. Ομως, ο λόγος που σπρώχνει φοιτητές και πανεπιστημιακούς στο δρόμο του αγώνα δεν είναι οι ...ασάφειες, αλλά η σαφής ιδιωτικοποίηση και υποβάθμιση του πανεπιστημίου!

Ο «τρίτος δρόμος» για τις ανατροπές

Κι ενώ δεν παρουσιάζεται ούτε ένα σημείο αντιπαράθεσης με το υπουργείο και το ΠΑΣΟΚ, η αναπληρώτρια καθηγήτρια του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Μ. Ρεπούση, της «ΑΡΣΗ» (επικεφαλής της συγγραφικής ομάδας του αντιεπιστημονικού βιβλίου της Ιστορίας της ΣΤ΄ Δημοτικού), δε δίστασε να ισχυριστεί ότι η κίνηση αυτή αποτελεί τον «τρίτο δρόμο για τη μεταρρύθμιση»! Αποκαλυπτική της πλήρους αφοσίωσης στα νέα αντιεκπαιδευτικά μέτρα, αλλά και στη σπίλωση του εκπαιδευτικού κινήματος ήταν και η παρέμβαση της Β. Κιντή, επίκουρου καθηγήτριας του Πανεπιστημίου Αθηνών (επίσης της «ΑΡΣΗ»!), η οποία χαρακτήρισε τις παλλαϊκές κινητοποιήσεις «ανούσια ανταλλαγή συνθημάτων», αφού, όπως είπε, το ζήτημα της μεταρρύθμισης πρέπει να βρίσκεται μακριά από ιδεολογικούς διαξιφισμούς και μικροπολιτικά συμφέροντα.

«Εναν πολιτικοακαδημαϊκό διάλογο για το πανεπιστήμιο του αύριο» αντιπαρέθεσε στο εκπαιδευτικό διεκδικητικό κίνημα ο καθηγητής του ΕΜΠ Ν. Σταυρακάκης, ο οποίος «οραματίζεται» το πανεπιστήμιο του αύριο ακριβώς όπως η κυβέρνηση και το ΠΑΣΟΚ, δηλαδή, «διαρκώς αξιολογούμενο, αυτόνομο και θεσμικά διεθνοποιημένο», όπως τόνισε.

«Βασιλικότερος του βασιλέως» παρουσιάστηκε και ο Γ. Παγουλάτος, καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών, ο οποίος ζήτησε να αλλάξουν οι διατάξεις του νόμου - πλαίσιο προς την κατεύθυνση της πιο αποφασιστικής αυτοτέλειας των ιδρυμάτων. Αξίζει να υπογραμμίσουμε σε αυτό το σημείο ότι ακόμα και η «γενναία χρηματοδότηση», που υποτίθεται ότι διεκδικούν οι πανεπιστημιακοί της επιτροπής, εκφράζεται με το ...ριζοσπαστικό αίτημα για 5% του ΑΕΠ, που όμως δεν εξασφαλίζει την αποκλειστικά κρατική χρηματοδότηση των ιδρυμάτων! Αλλωστε, και οι θέσεις τους έτσι κι αλλιώς στην ιδιωτικοποίηση σπρώχνουν τα ιδρύματα...

«Εξαιρετική» η χαρά της υπουργού

«Εξαιρετική» χαρακτήρισε η υπουργός Παιδείας τη συνάντηση που είχε νωρίτερα χτες με τους εκπροσώπους αυτών των κινήσεων, τους οποίους ευχαρίστησε δημόσια για τη στήριξη που παρέχουν στην πολιτική της κυβέρνησης. Η Μ. Γιαννάκου προσπάθησε να δημιουργήσει την εντύπωση ότι συνεχίζεται ο «διάλογος» για την Παιδεία, υποστηρίζοντας ότι το υπουργείο λαμβάνει προτάσεις μέσω διαδικτύου που μάλιστα «όλες συγκλίνουν»! Αυτό το θλιβερό μονόλογο με τους καταμετρημένους (έως χίλιους) υποστηρικτές, τον ανατρέπουν κάθε βδομάδα, κάθε μέρα, δεκάδες χιλιάδες διαδηλωτές για ενιαία, αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν Παιδεία, στους δρόμους όλης της Ελλάδας.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ