Παρασκευή 2 Φλεβάρη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 9
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΝΕΑ ΒΙΒΛΙΑ
Στο σκοτάδι ψάχνοντας την αλήθεια...

«Οι αμφιβολίες μου για το εάν είναι δυνατόν να υπάρξει μια αλήθεια που να αντέχει στο χρόνο άρχισαν να υποχωρούν, όταν άκουσα για την αποκάλυψη του ίδιου του Θεού. Η φλεγόμενη Βάτος που είχε δει ο Μωυσής στο όρος Σινά φανέρωσε την Αλήθεια, η οποία δεν αναλώνεται, δε χάνεται ποτέ. Αυτή την αλήθεια δεν την κατακτά ο άνθρωπος μόνος του, αλλά την αποκαλύπτει ο ίδιος ο Θεός και είναι μια αλήθεια αιώνια, μια αλήθεια που αφορά όλους τους ανθρώπους, μια αλήθεια που σώζει. Με την αποκάλυψη του Θεού στο Μωυσή άρχιζε μια μακρά περίοδος αναμονής και προετοιμασίας των ανθρώπων για να δεχτούν το Χριστό, που είναι η σαρκωμένη Αλήθεια» (Θρησκευτικά ΣΤ΄ Δημοτικού, σελ. 10).

Στο κεφάλαιο «Η προσέγγιση της Αλήθειας» στα Θρησκευτικά της ΣΤ΄ τάξης φαίνεται καθαρά η θεοκρατική αντίληψη που θέλουν να καλλιεργήσουν και μέσα από τα νέα βιβλία. Στο κεφάλαιο από το οποίο προέρχεται το παραπάνω απόσπασμα περιγράφεται σε πρώτο πρόσωπο ο μαθητής να περιπλανιέται σε διάφορα στάδια της ιστορίας, παρακολουθώντας την αναζήτηση του ανθρώπου για την αλήθεια. «Η περιπέτεια του Ανθρώπου για να βρει την αλήθεια μας είχε κινήσει την περιέργεια. Ετσι γυρίσαμε την επόμενη σελίδα στο ημερολόγιό του και τον ακολουθήσαμε στο ταξίδι του στο χρόνο». (...) Μετά από περιήγηση στους αρχαίους τραγικούς, τους φιλοσόφους, το «εν οίδα ότι ουδέν οίδα» του Σωκράτη, καταλήγει: «Τα λόγια του αυτά ήταν μια παραδοχή των ορίων του ανθρώπου, που μετά από μια αγωνιώδη αναζήτηση καταλήγει στο συμπέρασμα ότι με τις δυνάμεις του δεν μπορεί να κατακτήσει πλήρως την αλήθεια, την οποία όμως δε θα πάψει ποτέ ν' αναζητά». (...)

Η δοσμένη με ασάφειες και σχηματικά περιγραφή της προσπάθειας του ανθρώπου μέσα από διάφορες ιστορικές περιόδους να ανακαλύψει την αλήθεια στόχο έχει να καταλήξει στην αδιαμφισβήτητη ανωτερότητα και πληρότητα του χριστιανισμού, που αναδεικνύεται για το μαθητή σαν το μοναδικό μέσο για την ερμηνεία του κόσμου.

Και τα βιβλία των Θρησκευτικών στο σχολείο που οικοδομούν, έρχονται να συμπληρώσουν αυτό που επιχειρείται μέσα από τον τρόπο διδασκαλίας της Γλώσσας, των Μαθηματικών, της Ιστορίας, των Φυσικών Επιστημών αλλά και το βομβαρδισμό των μαθητών και έξω από τα σχολεία με διάφορα ιδεολογήματα. Να αποκρύψουν ότι η αλήθεια συνδέεται διαλεκτικά με τη γνώση, η οποία, σε ένα σχολείο που θέλει το λαό να μορφώνεται στα μέτρα του συστήματος, σκόπιμα συσκοτίζεται.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Νέος θόρυβος από την απόφαση του ΣτΕ για τα Θρησκευτικά (2018-03-22 00:00:00.0)
Το όνομά της ήταν Ρόζα (2009-01-17 00:00:00.0)
ΑΤΙΤΛΟ (2002-12-24 00:00:00.0)
Αρχιεπισκοπική ...άγνοια (2001-03-22 00:00:00.0)
Θρησκευτικά (2000-06-09 00:00:00.0)
Περί μονοφθαλμίας δογματικής (1999-09-14 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ