«Η Παιδεία στη σκιά της οικονομικής κρίσης και του Καλλικράτη», είναι το θέμα της εκδήλωσης που συνδιοργανώνουν αύριο Τετάρτη η Ενωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Καισαριανής μαζί με το Σύλλογο Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Ρόζα Ιμβριώτη». Η εκδήλωση γίνεται στις 6.30 μ.μ., στην αίθουσα εκδηλώσεων του δημαρχείου Καισαριανής.
«Κάθε οικογένεια μόνη της αδυνατεί να στηρίξει τα παιδιά της... Ο κάθε εκπαιδευτικός μόνος του δεν μπορεί να γίνει νησίδα... Ολοι μαζί εργαζόμενοι, γονείς, εκπαιδευτικοί, μαθητές μπορούμε να αγωνιστούμε αποτελεσματικά για μια παιδεία αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν που θα καλύπτει τις σύγχρονες ανάγκες μας», τονίζουν οι διοργανωτές. Το κάλεσμα για την εκδήλωση έχει αποσταλεί σε όλους τους συλλόγους γονέων, στους συλλόγους διδασκόντων και στα 15μελή Μαθητικά Συμβούλια των σχολείων, αλλά και σε σωματεία εργαζομένων, συλλόγους γυναικών και άλλους μαζικούς φορείς της περιοχής.
Ανάρτηση των στοιχείων τους στο διαδίκτυο και «μπόνους» σε συγκεκριμένους εκπαιδευτικούς, προαναγγέλλει η υπουργός
Σύνδεση του μισθού με την παραγωγικότητα για τους εκπαιδευτικούς, προανήγγειλε η υπουργός Παιδείας, Αννα Διαμαντοπούλου, σε συνέντευξή της στην «Κυριακάτικη Καθημερινή». Οι αλλαγές στον τρόπο διορισμού και εξέλιξης των εκπαιδευτικών και το νέο σύστημα επιλογής στελεχών εκπαίδευσης θα είναι ως φαίνεται το επόμενο βήμα του υπουργείου Παιδείας.
Θυμίζουμε ότι το προσχέδιο για το νέο σύστημα πρόσληψης των εκπαιδευτικών ήταν το πρώτο που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας με την ανάληψη της κυβέρνησης από το ΠΑΣΟΚ και το τελικό νομοσχέδιο έχουν ανακοινώσει ότι θα το δώσουν μέσα στο Μάρτη. Βασικά στοιχεία του προσχεδίου ήταν η διαιώνιση και αύξηση της ωρομισθίας, η παραπέρα αποσύνδεση του πτυχίου από το επάγγελμα με την ενεργοποίηση του «θεσμού» του δόκιμου εκπαιδευτικού και η προετοιμασία του εδάφους για ριζικό χτύπημα στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών μέσω της αποκέντρωσης του συστήματος πρόσληψης (που θα μπορεί να γίνεται ακόμα και από τη σχολική μονάδα).
Η υπουργός, στην προχτεσινή της συνέντευξη, έκανε λόγο για επαναπροσδιορισμό της ιδιότητας του εκπαιδευτικού, με: «Το πιστοποιητικό επάρκειας. Με το θεσμό του δόκιμου εκπαιδευτικού. Με την επιμόρφωση και την αξιολόγηση».
«Θα εισάγουμε το θεσμό της ανάδειξης και επιβράβευσης των εκπαιδευτικών που ξεχωρίζουν. Η προεργασία έχει γίνει και στις 13 Μαρτίου θα παρουσιάσουμε τους καινοτόμους εκπαιδευτικούς στους τομείς πληροφορικής, περιβάλλοντος, πολιτισμού και διδακτικής», είπε χαρακτηριστικά η υπουργός, προσθέτοντας ότι πρόκειται για «συγκεκριμένους εκπαιδευτικούς με μεράκι και πάθος», που... «δεν τους πληρώνουμε ανάλογα με την πραγματική αξία της δουλειάς τους, δεν τους επιτρέπουμε κι από πάνω να ξεχωρίσουν! Σε πρώτη φάση, λοιπόν, θα τους αναδείξουμε σε όλα τα σχολεία, μέσω του Διαδικτύου, με το όνομα, τη φωτογραφία τους και τη δουλειά τους. Από του χρόνου θα προχωρήσουμε και στην υλική ανταμοιβή τους», δήλωσε η υπουργός, ανοίγοντας έτσι την πόρτα για τη σύνδεση του μισθού με την παραγωγικότητα, δείχνοντας ποιο θα είναι το ...«καρότο» για την καθυπόταξη των εκπαιδευτικών στο ρόλο που καλούνται να παίξουν στο νέο αποκεντρωμένο σχολείο.
Παράλληλα, βέβαια, με το «καρότο» θα αξιοποιείται και το ...«μαστίγιο»: «Το πρώτο βήμα για να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη των εκπαιδευτικών στη διαδικασία αξιολόγησης είναι η αυτοαξιολόγηση των σχολείων βάσει προγράμματος (...) Αφού λειτουργήσει αυτό, θα πάμε παρακάτω στην ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών», είπε η υπουργός.
«Στο νόμο που ετοιμάζουμε για την εξέλιξη των στελεχών, προβλέπουμε κριτήρια για την αντικειμενική κρίση των προϊσταμένων, χωρίς την ουσιαστική ανάμειξη του υπουργείου», πρόσθεσε ακόμα η Α. Διαμαντοπούλου, επιβεβαιώνοντας ότι όλες αυτές οι αντιδραστικές (όχι μόνο για τους εκπαιδευτικούς, αλλά συνολικά για τα σχολεία) αναδιαρθρώσεις θα προωθηθούν μαζί με τη διοικητική μεταρρύθμιση του «Καλλικράτη» και την παραπέρα αποκέντρωση της εκπαίδευσης προς τους δήμους.
Αλλοθι και νομιμοποίηση στα σχέδια της κυβέρνησης για την επιλογή στελεχών εκπαίδευσης, δίνουν στην κυβέρνηση οι δυνάμεις του συμβιβασμού στο ΔΣ της ΟΛΜΕ
«Η ΟΛΜΕ επί της ουσίας συμμετέχει στη διαβούλευση - συζήτηση που διεξάγει το υπουργείο Παιδείας για το πώς θα υλοποιηθούν τα αντιδραστικά μέτρα στην εκπαίδευση. Δίνει άλλοθι στην κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ ότι "η εκπαιδευτική κοινότητα έχει πει τη γνώμη της". Η απόφαση της ηγεσίας της ΟΛΜΕ να συμμετάσχει σε μια τέτοια συζήτηση δείχνει ότι βάζει πλάτες στην αντιλαϊκή - αντιεκπαιδευτική πολιτική μεσούσης της καπιταλιστικής κρίσης, κινείται στη γραμμή της αποδοχής της στρατηγικής της Λισαβόνας για το πώς η εκπαίδευση θα συντελέσει στην ανταγωνιστικότητα, στην αύξηση της καπιταλιστικής κερδοφορίας. Ευθύνες για αυτή την εξέλιξη δεν έχουν μόνο η ΠΑΣΚ και η ΔΑΚΕ. Εχουν και οι δυνάμεις του ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ στο ΔΣ της ΟΛΜΕ που ήταν υπέρμαχοι να μπει η ΟΛΜΕ στη διαδικασία της διαβούλευσης με το υπουργείο Παιδείας, να συζητηθεί το θέμα στο ΔΣ της ΟΛΜΕ, να σταλούν συγκεκριμένες προτάσεις στο υπουργείο (λες και το υπουργείο ...δεν ξέρει τις θέσεις του εκπαιδευτικού κινήματος για την επιλογή στελεχών εκπαίδευσης!!!)», σημειώνει το ΠΑΜΕ.
Στη συζήτηση στο ΔΣ, οι δυνάμεις της ΔΑΚΕ και της ΠΑΣΚ, με άλλοθι την οπορτουνιστική στάση κυρίως των δυνάμεων του ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ που συμμετείχαν μέχρι τέλους στη συζήτηση και στην ψηφοφορία, ψήφισαν θετικά στη θεσμοθέτηση της σχολής στελεχών εκπαίδευσης από την οποία θα βγαίνουν ο προϊστάμενος Γραφείου, ο διευθυντής Πρωτοβάθμιας - Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ανοίγοντας έτσι το δρόμο και για την επιλογή του διευθυντή του σχολείου από τη συγκεκριμένη σχολή. «Πρόκειται για καραμπινάτη συμφωνία στο κεντρικό ζήτημα της επιχειρηματικής λειτουργίας του σχολείου, του σχολείου ΑΕ, όπου με βάση και τη διεθνή εμπειρία ο διευθυντής δε χρειάζεται να είναι εκπαιδευτικός, αρκεί να μπορεί να λειτουργεί σαν manager, υλοποιώντας πιο αποδοτικά τη σύνδεση εκπαίδευσης - καπιταλιστικής οικονομίας», τονίζει το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, επαναλαμβάνοντας ότι οι ταξικές δυνάμεις δε συναινούν και αγωνίζονται για το σχολείο και τον εκπαιδευτικό των σύγχρονων λαϊκών αναγκών.
*** Καθορίστηκαν οι τρόποι εξέτασης των μαθητών με αναπηρία και ειδικές ανάγκες, στα ΕΠΑΛ και στα ΕΠΑΣ, με απόφαση του υπουργείου Παιδείας. Οι μαθητές θα εξετάζονται προφορικά ή γραπτά, κατά περίπτωση, ανάλογα με τις δυνατότητές τους. Οι λεπτομέρειες υπάρχουν στην ηλεκτρονική διεύθυνση του υπουργείου Παιδείας (www.ypepth.gr).
*** Ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Αιγαίου, καθηγητής Ανδρέας Τρούμπης, ανακοίνωσε την παραίτηση του. Σύμφωνα με το σχετικό δελτίο Τύπου, η κίνηση αυτή έγινε ως έκκληση στην πολιτεία, για την αντιμετώπιση της απαγόρευσης πρόσβασης των ελληνικών πανεπιστημίων και ερευνητικών ιδρυμάτων στις διεθνείς βιβλιοθήκες, «λόγω αδυναμίας ή αδιαφορίας του ελληνικού κράτους να ανταποκριθεί στην πληρωμή των συνδρομών σε αυτές».
Το Μέτωπο Αγώνα Σπουδαστών καλεί σε σειρά κινητοποιήσεων για τα σύγχρονα δικαιώματα, ενάντια στη λαίλαπα των νέων μέτρων
Τα συλλαλητήρια στις 18 Μάρτη αποφασίστηκαν την περασμένη Παρασκευή στην Πανελλαδική Συντονιστική Επιτροπή του ΜΑΣ και στην ανακοίνωση που μοιράζεται στις σχολές, τονίζεται: «Και πριν που υπήρχε ανάπτυξη αλλά και τώρα που υπάρχει κρίση, το κεφάλαιο κερδίζει και οι εργαζόμενοι χάνουν συνεχώς. Ολα τα μέτρα ήταν προαποφασισμένα και από ΠΑΣΟΚ και από ΝΔ».
Το ΜΑΣ αναφέρεται συνολικά στην αντιλαϊκή και αντιεκπαιδευτική θύελλα. Οσον αφορά την εκπαίδευση τονίζει ότι «η κατάσταση θα γίνει ακόμα χειρότερη με τη σούπα μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που προωθείται από την κυβέρνηση με τη λίστα προσόντων. Αυτή την αντιλαϊκή πολιτική υπηρετεί το προσχέδιο της κυβέρνησης για τη διά βίου μάθηση και το Προεδρικό Διάταγμα που ενσωματώνει την κοινοτική οδηγία 36/05 στην ελληνική νομοθεσία και που πρακτικά αναγνωρίζει τα κολέγια». Σημειώνει ότι «τα νοίκια, η σίτιση, οι μετακινήσεις, τα αναλώσιμα υλικά είναι άλλο ένα χαράτσι που ματοκυλά τη λαϊκή οικογένεια». Καλεί τους φοιτητές και τους σπουδαστές να παλέψουν με το ολοκληρωμένο πλαίσιο του ΜΑΣ, το οποίο βασίζεται στις λαϊκές ανάγκες:
Η υποκρισία που κρύβουν τα διάφορα προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, που συχνά κάτω από την ευαισθησία για το περιβάλλον κρύβουν καλοστημένες μπίζνες, αποτελεί δείγμα γενικότερα για το τι σημαίνει και ποιους ωφελεί η λεγόμενη «πράσινη ανάπτυξη». Ενα τέτοιο παράδειγμα περιβαλλοντικής - επιχειρηματικής υποκρισίας είναι και τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης που στη λογική της ίδρυσης και λειτουργίας τους είναι όχι μόνο τα διάφορα σεμινάρια και εκπαιδευτικά - επιμορφωτικά προγράμματα, αλλά και το να ...«απορροφούν» εισόδημα από γονείς και εκπαιδευτικούς «καταθέτοντάς» το στους ξενοδόχους, τους εστιάτορες και γενικότερα στην τοπική αγορά.
Είναι άκρως αποκαλυπτικά τα όσα αναφέρονταν παλιότερα στην ιστοσελίδα ενός ΚΠΕ στην Πελοπόννησο, ειδικά για το ζήτημα «άμεσα οικονομικά οφέλη για την τοπική κοινωνία»: «Συνοπτικά, κατά μέσο όρο το ΚΠΕ δαπανά στην τοπική κοινωνία περίπου 20.000 ευρώ το χρόνο για τα σχολικά προγράμματα και 30.000 ευρώ για τα σεμινάρια και τις ημερίδες»... Προφανώς αυτό είναι το κόστος για οπτικοακουστικά υλικά, γραφική ύλη, ενοικιάσεις αιθουσών κ.ά. Ακόμα πιο αποκαλυπτική για τη συμβολή του ΚΠΕ στην τοπική αγορά είναι και η συνέχεια της περιγραφής: «Σημαντικές είναι επίσης οι δαπάνες που γίνονται από τα ίδια τα σχολεία που επισκέπτονται την περιοχή. Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι από τα 70 έως 80 σχολεία που επισκέπτονται το ΚΠΕ περίπου 20 διανυκτερεύουν τουλάχιστον ένα βράδυ με συνολική δαπάνη περίπου 20.000 ευρώ. Περίπου 40 γευματίζουν στην περιοχή με μέσο όρο συνολικής δαπάνης περίπου 12.000 ευρώ. Συνεπώς, τα σχολεία δαπανούν στην περιοχή του ΚΠΕ συνολικά πάνω από 30.000 ευρώ ετησίως, έσοδο σημαντικό αν αναλογιστούμε ότι αφορά εξ ολοκλήρου κίνηση εκτός τουριστικής περιόδου και κατά κύριο λόγο καθημερινές. Το σύνολο των δαπανών που σχετίζονται με το ΚΠΕ και αφορούν τον εμπορικό κλάδο της περιοχής ανέρχεται έτσι σε τουλάχιστον 90.000 ευρώ ετησίως».
Σ' αυτό το πνεύμα, εξέδωσαν την προηγούμενη βδομάδα μια ανακοίνωση και οι «Οικολόγοι Πράσινοι» που γκρινιάζουν για την υποχρηματοδότηση των ΚΠΕ, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Τα ΚΠΕ εκτός από τον παιδαγωγικό τους ρόλο επιτελούν και μια μεγάλη αναπτυξιακή για την περιφέρεια προσπάθεια, αφού πάνω από 4.000.000 ευρώ το χρόνο διαχέονται στις τοπικές κοινωνίες με τις δράσεις τους»!
Πρόκειται για ένα ακόμα παράδειγμα των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων που αναπτύσσονται σε διάφορα επίπεδα γύρω από το ζήτημα του περιβάλλοντος με σχολεία - «πελάτες», αλλά και της υποκρισίας που διακρίνει διάφορους τάχα ευαισθητοποιημένους σε οικολογικά ζητήματα, οι οποίοι στηρίζουν όλο αυτό το επιχειρηματικό παιχνίδι, ντύνοντάς το με το φερετζέ της περιβαλλοντικής ευαισθησίας...