Eurokinissi |
Την περασμένη Παρασκευή το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε ποια από τα 22 Γυμνάσια και Λύκεια που περιλαμβάνονται στη σύμβαση υπουργείου Παιδείας - ιδρύματος Ωνάση θα λειτουργήσουν από τον ερχόμενο Σεπτέμβρη.
Στις παραπάνω σχολικές μονάδες δεν περιλαμβάνονται - μεταξύ άλλων - το 1ο Γυμνάσιο Περάματος και το 1ο ΓΕΛ Περάματος, και η ΕΛΜΕ Πειραιά σημειώνει σχετικά: «Οι κοινοί αγώνες των εκπαιδευτικών, των γονιών και των μαθητών, των φορέων (ΕΛΜΕ Πειραιά, ΣΕΠΕ Κερατσινίου - Περάματος, Ενωση Γονέων Περάματος), οι μεγάλες κινητοποιήσεις και αντιδράσεις του περαμαϊκού λαού, άσκησαν και ασκούν τεράστια πίεση, είχαν ως αποτέλεσμα την καθυστέρηση της υλοποίησης της απόφασης για μετατροπή των σχολείων του Περάματος (και άλλων περιοχών) σε "Ωνάσεια". Αυτό αποτελεί μια πρώτη επιτυχία του αγώνα μας. Είναι βέβαιο πως χωρίς αυτόν τον αγώνα, τα σχολεία του Περάματος τον Σεπτέμβριο θα λειτουργούσαν σαν ΔΗΜΩΣ. Η επιτυχία είναι μεγαλύτερη αν αναλογιστεί κανείς ότι η δημοτική αρχή Περάματος έβαλε ανοιχτά πλάτη στα σχέδια αυτά, ήταν απέναντι στις κινητοποιήσεις και στα αιτήματα του λαού του Περάματος από την πρώτη στιγμή». «Παλεύουμε για αναβαθμισμένη δημόσια και δωρεάν Παιδεία για όλα τα παιδιά!», επαναλαμβάνει το ΔΣ της ΕΛΜΕ, δηλώνοντας ότι δεν υπάρχει καμία επανάπαυση, καθώς στη δεύτερη φάση, από τον Σεπτέμβρη του 2026, μπορεί να συμπεριληφθούν και τα υπόλοιπα σχολεία που είχαν εξαγγελθεί και συμπεριλαμβάνονται στο νομοσχέδιο που ψήφισαν ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - Πλεύση Ελευθερίας.
Αντίστοιχη ανακοίνωση εξέδωσε και η Ενωση Γονέων Περάματος.
Οι φορείς του Περάματος προχωρούν, όπως είχαν προγραμματίσει, σε συσκέψεις σε κάθε Δημοτικό Σχολείο για την ενημέρωση των γονέων και των κηδεμόνων, εξορμήσεις και περιοδείες στις γειτονιές και σε χώρους δουλειάς, και σε συναυλία στις 27 Φλεβάρη.
«Οι αγώνες της Γ' ΕΛΜΕ μαζί με την Ενωση Γονέων της 6ης Δημοτικής Κοινότητας, τους/τις μαθητές/τριες των σχολείων, τα σωματεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, μαζί με τους κατοίκους της περιοχής, έφεραν ένα καταρχήν θετικό αποτέλεσμα», σημειώνει η Γ' ΕΛΜΕ Αθήνας, καθώς δεν θα λειτουργήσουν ως «Ωνάσεια» στην πρώτη φάση το 15ο Γυμνάσιο και το 15ο Γενικό Λύκειο Αθήνας. Και στα συγκεκριμένα σχολεία, από την πρώτη στιγμή, μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί πρόβαλαν πολύμορφα τις πραγματικές ανάγκες, απορρίπτοντας τον σχεδιασμό για μετατροπή τους σε «Ωνάσεια». «Ο αγώνας θα συνεχιστεί μέσα από τα σωματεία και τους φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας, ενωτικά, πιο διεκδικητικά και πιο δυναμικά μέχρι την τελική δικαίωση, μέχρι τη μη εφαρμογή του νόμου στην πράξη, ενάντια στην κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών/τριών, εκπαιδευτικών», αναφέρει η ΕΛΜΕ.
Στο μεταξύ, για δημιουργία νέων ανισοτήτων σε κοινωνικό και εκπαιδευτικό επίπεδο αλλά και μεταξύ των σχολείων κάνει λόγο ο Τομέας Παιδαγωγικής του Τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής του ΑΠΘ σχετικά με τα «Ωνάσεια Σχολεία». «Μέσω του νόμου 5174 ενισχύονται οι διακρίσεις μεταξύ των μαθητών και μαθητριών σε αυτούς που "αξίζουν" μία ποιοτικότερη εκπαίδευση σε καλύτερες υποδομές λόγω της επιτυχίας τους σε προβλεπόμενες εξετάσεις. Τα υπόλοιπα παιδιά, που δεν κατάφεραν να ανταποκριθούν στις εξετάσεις ή να συμπεριληφθούν στο σχολείο της γειτονιάς με βάση την προβλεπόμενη ποσόστωση, θα αναγκαστούν να μεταβούν σε άλλα σχολεία», σημειώνει μεταξύ άλλων. Παράλληλα «εκφράζει τον προβληματισμό του για την ανάληψη των υποχρεώσεων της πολιτείας από δωρητές, οι οποίες, όπως προκύπτει από το περιεχόμενο του νόμου, δεν αφορούν μόνο τη χρηματοδότηση αλλά και τη συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων στο πλαίσιο της δημόσιας Εκπαίδευσης».
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 23 Φλεβάρη, στις 12 μ. στην πλατεία ΕΠΟΝ (Αμπελόκηποι).
Θα μιλήσει ο Αντώνης Κωσταδήμας, μέλος του Γραφείου του ΚΣ της ΚΝΕ. Χαιρετισμό θα απευθύνει η Τούλα Μητσέα, πρόεδρος της ΠΕΑΕΑ - ΔΣΕ.
Θα ακολουθήσει αφιέρωμα στο αντάρτικο τραγούδι από μουσικό σύνολο της ΚΝΕ.
Στην εκδήλωση θα μιλήσει ο Γιώργος Καψάλης, μέλος του ΚΣ της ΚΝΕ, ενώ χαιρετισμό θα απευθύνει ο Νίκος Βάγιας, πρόεδρος του Παραρτήματος Θεσσαλονίκης της ΠΕΑΕΑ - ΔΣΕ.
Νωρίτερα στη Θεσσαλονίκη, στις 10 π.μ., θα γίνει κατάθεση στεφάνων στο Μνημείο της Εθνικής Αντίστασης, στην Παραλία.
Αντιπροσωπεία του ΚΚΕ, αποτελούμενη από την Αφροδίτη Κτενά, βουλευτή, τον επίκουρο καθηγητή Τάσο Καραγάνη, μέλος του ΔΣ του Συλλόγου Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (ΣΔΕΠ) του Παντείου και την Σοφία Λαλατσή, μέλος της Τομεακής Επιτροπής Πανεπιστημίων και Ερευνας του ΚΚΕ, συναντήθηκε προχτές στην πρυτανεία του Παντείου Πανεπιστημίου με την πρύτανη, καθηγήτρια Χριστίνα Κουλούρη.
Η πρύτανης ενημέρωσε για τις σημαντικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει το δημόσιο πανεπιστήμιο σήμερα και συγκεκριμένα το Πάντειο σε συνθήκες διαχρονικής υποχρηματοδότησης και υποστελέχωσης και την προσπάθεια που καταβάλλει το προσωπικό όλων των κατηγοριών, προκειμένου να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις για ποιοτική πανεπιστημιακή εκπαίδευση. Αναφέρθηκε ιδιαίτερα στο άδικο σύστημα της χρηματοδότησης με βάση τα κριτήρια της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ). Εξήγησε ότι αυτό ισοδυναμεί με υποχρηματοδότηση που πλήττει ιδιαίτερα τα μικρότερα πανεπιστήμια, από τη στιγμή που μόνο το 70% της τακτικής κρατικής επιχορήγησης βασίζεται σε αντικειμενικούς δείκτες, π.χ. αριθμό φοιτητών, με το υπόλοιπο 30% να εξαρτάται από δείκτες που δεν ελέγχουν τα πανεπιστήμια, όπως οι μεγάλες ελλείψεις σε διοικητικό προσωπικό (ΔΠ), με το Πάντειο να έχει τη χειρότερη αναλογία φοιτητών/διοικητικών υπαλλήλων, με άμεσο αντίκτυπο στην εκπαιδευτική διαδικασία, στις υπηρεσίες φοιτητικής μέριμνας και συνολικά στις συνθήκες φοίτησης.
Από τη μεριά τους, οι εκπρόσωποι του ΚΚΕ δεσμεύθηκαν ότι θα αναδείξουν τα προβλήματα της Σχολής με κάθε πρόσφορο μέσο. Το ΚΚΕ αγωνίζεται μέσα κι έξω από τη Βουλή για να μην περάσουν οι αντιδραστικές μεταρρυθμίσεις και να μη συρρικνωθεί ο δημόσιος χαρακτήρας των πανεπιστημίων. Σε αυτή την κατεύθυνση, στηρίζει την ανάπτυξη συλλογικών, μαζικών αγώνων για συνθήκες φοίτησης, έρευνας και πανεπιστημιακής εκπαίδευσης αντάξιες του 21ου αιώνα με επίκεντρο τις ανάγκες της μεγάλης κοινωνικής πλειοψηφίας.
Τη μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά ζητά σε επιστολή της προς το υπουργείο Παιδείας η Πανελλήνια Επιστημονική Ενωση Διευθυντών - Διευθυντριών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με αφορμή την επικείμενη έκδοση των εγκυκλίων για τις εγγραφές μαθητών στα Νηπιαγωγεία και στην Α' τάξη του Δημοτικού.
Η Ενωση των Διευθυντών, λαμβάνοντας υπόψη τη συνεχή αύξηση του αριθμού μαθητών που λαμβάνουν γνωματεύσεις για αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, καθώς και τις έρευνες που αποδεικνύουν ότι τμήματα με αριθμό μαθητών άνω των 20 δυσχεραίνουν την εκπαιδευτική διαδικασία, την παιδαγωγική οργάνωσή της και τελικά την επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων, προτείνει «θεσμοθέτηση μέγιστου αριθμού ανά τμήμα τους/τις 20 μαθητές/τριες, και ελάχιστου αριθμού ανά τμήμα τους/τις 12 μαθητές/τριες για τις εγγραφές του σχολικού έτους 2025 - 2026».
Παράλληλα με το παραπάνω, η Ενωση προτείνει επαναπροσδιορισμό της ηλικίας εγγραφής στην Α' Δημοτικού, από την ηλικία των 5 ετών και 8 μηνών που ισχύει τώρα στην ηλικία των 6 συμπληρωμένων ετών, τεστ σχολικής ετοιμότητας για τους μαθητές Νηπιαγωγείου που πρόκειται να φοιτήσουν στην Α' Δημοτικού, θεσμοθέτηση θέσης δεύτερου/ης νηπιαγωγού-δασκάλου/ας σε σχολεία υποβαθμισμένων περιοχών με ευάλωτο πληθυσμό, επέκταση της λειτουργίας Επιτροπών Διεπιστημονικής Υποστήριξης, με ψυχολόγο και κοινωνικό λειτουργό σε όλες τις σχολικές μονάδες της χώρας, και δημιουργία οργανικών θέσεων σε κάθε Διεύθυνση Εκπαίδευσης για εκπαιδευτικούς Παράλληλης Στήριξης - Συνεκπαίδευσης, σχολικούς νοσηλευτές και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ), ώστε να διασφαλιστεί η σταθερή και συνεχής υποστήριξη των παιδιών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.