Τη μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά ζητά σε επιστολή της προς το υπουργείο Παιδείας η Πανελλήνια Επιστημονική Ενωση Διευθυντών - Διευθυντριών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με αφορμή την επικείμενη έκδοση των εγκυκλίων για τις εγγραφές μαθητών στα Νηπιαγωγεία και στην Α' τάξη του Δημοτικού.
Η Ενωση των Διευθυντών, λαμβάνοντας υπόψη τη συνεχή αύξηση του αριθμού μαθητών που λαμβάνουν γνωματεύσεις για αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, καθώς και τις έρευνες που αποδεικνύουν ότι τμήματα με αριθμό μαθητών άνω των 20 δυσχεραίνουν την εκπαιδευτική διαδικασία, την παιδαγωγική οργάνωσή της και τελικά την επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων, προτείνει «θεσμοθέτηση μέγιστου αριθμού ανά τμήμα τους/τις 20 μαθητές/τριες, και ελάχιστου αριθμού ανά τμήμα τους/τις 12 μαθητές/τριες για τις εγγραφές του σχολικού έτους 2025 - 2026».
Παράλληλα με το παραπάνω, η Ενωση προτείνει επαναπροσδιορισμό της ηλικίας εγγραφής στην Α' Δημοτικού, από την ηλικία των 5 ετών και 8 μηνών που ισχύει τώρα στην ηλικία των 6 συμπληρωμένων ετών, τεστ σχολικής ετοιμότητας για τους μαθητές Νηπιαγωγείου που πρόκειται να φοιτήσουν στην Α' Δημοτικού, θεσμοθέτηση θέσης δεύτερου/ης νηπιαγωγού-δασκάλου/ας σε σχολεία υποβαθμισμένων περιοχών με ευάλωτο πληθυσμό, επέκταση της λειτουργίας Επιτροπών Διεπιστημονικής Υποστήριξης, με ψυχολόγο και κοινωνικό λειτουργό σε όλες τις σχολικές μονάδες της χώρας, και δημιουργία οργανικών θέσεων σε κάθε Διεύθυνση Εκπαίδευσης για εκπαιδευτικούς Παράλληλης Στήριξης - Συνεκπαίδευσης, σχολικούς νοσηλευτές και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ), ώστε να διασφαλιστεί η σταθερή και συνεχής υποστήριξη των παιδιών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.