Μέτρα για την άμεση καταβολή του φοιτητικού στεγαστικού επιδόματος ζητούν φοιτητικοί σύλλογοι στην Πάτρα, που πραγματοποίησαν χτες κινητοποίηση στην Πρυτανεία του Πανεπιστημίου. Οπως σημειώνουν, φέτος εκατοντάδες φοιτητές δεν πρόλαβαν ή δεν ενημερώθηκαν για τις προθεσμίες υποβολής της σχετικής αίτησης μέσω της πλατφόρμας του υπουργείου Παιδείας μέσα στο καλοκαίρι, είτε επειδή ήταν μακριά από τα σπίτια τους είτε επειδή εργάζονταν.
Στην κινητοποίηση που έγινε με πρωτοβουλία του Μετώπου Αγώνα Σπουδαστών, συμμετείχαν οι φοιτητικοί σύλλογοι Αρχιτεκτόνων, Μηχανολόγων, Βιολογικού, Ηλεκτρολόγων, Φυσικού, Θεατρικών Σπουδών, Φιλοσοφίας και Φαρμακευτικής, διεκδικώντας να ανοίξει τώρα η πλατφόρμα αιτήσεων και να δοθεί άμεσα το στεγαστικό επίδομα, αίτημα που η Πρυτανεία δήλωσε πως θα μεταφέρει στο υπουργείο Παιδείας σε συνάντηση την Παρασκευή. Ζήτησαν επίσης να δοθεί έκτακτα το στεγαστικό επίδομα σε όλους τους πρωτοετείς από την αρχή της χρονιάς.
«Είμαστε αποφασισμένοι να συνεχίσουμε τις κινητοποιήσεις και στο υπουργείο μέχρι να επιλυθεί το ζήτημα. Το στεγαστικό επίδομα είναι μια "ανάσα" για πολλές οικογένειες που επιβαρύνονται από τη φοροληστεία και τις μειώσεις μισθών - συντάξεων, που συνεχίζει και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ. Κάθε φοιτητής έχει δικαίωμα να σπουδάζει και δεν πρόκειται να επιτρέψουμε σε καμία κυβέρνηση και σε κανένα υπουργείο να του στερεί τη δυνατότητα στη γνώση και στην αξιοπρεπή διαβίωση!», σημειώνει σε δελτίο Τύπου σχετικά με το θέμα το ΜΑΣ.
Ολο και περισσότερο τεντώνει το σχοινί η κυβερνητική εφημερίδα «Αυγή», στην προσπάθειά της να διαφημίσει το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας για το νέο Λύκειο και το εξεταστικό. Ετσι, μετά τη φιλοξενία της άποψης των φροντιστηρίων που πανηγυρίζουν για το κυβερνητικό σχέδιο, στο χτεσινό της φύλλο είχε ένα άρθρο εκπαιδευτικού, που βρίσκει και αυτό το σχέδιο ρεαλιστικό και συμβιβασμένο με την πραγματικότητα, αλλά πάει κι ένα βήμα παραπέρα: Ανακαλύπτει τον ένοχο για τα σημερινά προβλήματα του Λυκείου. Και ποιος είναι αυτός; Μα φυσικά οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και οι μαθητές!
Σύμφωνα με την «Αυγή» λοιπόν, που φιλοξενεί τέτοιες απόψεις, δεν φταίνε οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις και η σημερινή που έχουν υποτάξει πλήρως το Λύκειο στην πρόσβαση και το έχουν απαξιώσει, αλλά... «την ευθύνη για τη μετατροπή της Γ' Λυκείου σε μια διεκπεραιωτική σχολική τάξη, σε μια αναγκαία αγγαρεία, φέρουν εξίσου εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές, χωρίς κανένας να δικαιούται ευνοϊκότερης κρίσης»! Εχει χαθεί κάθε έννοια ντροπής!
Κατά τη συνάντηση με συμβούλους του υπουργείου Παιδείας, τέθηκε το ζήτημα, χωρίς - σύμφωνα με εκπαιδευτικούς - να δοθεί συγκεκριμένη δέσμευση. Από πλευράς υπουργείου δηλώθηκε πως εξετάζεται το ζήτημα, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο να υπάρξει νέα απόφαση έγκρισης ολιγομελών.
Στο μεταξύ, το ΚΚΕ κατέθεσε ως Αναφορά στη Βουλή την απόφαση του σχολικού συμβουλίου ΕΠΑΛ Καινούργιου με την οποία ζητείται η έγκριση λειτουργίας των δύο τμημάτων ειδικότητας Γ' τάξης. Πρόκειται για τις ειδικότητες Υπαλλήλων Διοίκησης και Οικονομικών Υπηρεσιών, και Τεχνικών Εγκαταστάσεων Ψύξης, Αερισμού και Κλιματισμού, για την οποία δεν υπάρχει μονάδα εγκεκριμένη και λειτουργούσα σε απόσταση μικρότερη των 50 χιλιομέτρων, προκειμένου να μετεγγραφούν οι μαθητές.
Χαρακτηριστικά, το πόρισμα της επιτροπής την οποία συνέστησε το υπουργείο για να μελετήσει «τα ζητήματα παραβατικότητας στα ΑΕΙ», όπως τα χαρακτηρίζει, προτείνει να συσταθούν επιτροπές για την «αντιμετώπιση των διεκδικητικού χαρακτήρα πρόσκαιρων καταλήψεων χώρων του ΑΕΙ από φοιτητές ή άλλες ομάδες με ή χωρίς φθορές»! Με άλλα λόγια, η κατάληψη από την πλευρά των φοιτητών ή των εργαζομένων δεν νοείται ως μορφή αγώνα, αλλά αντιμετωπίζεται με λογική ποινικοποίησης, θυμίζοντας την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που την καθιστούσε «ιδιώνυμο αδίκημα» (τι κι αν τυπικά καταργήθηκε η ΠΝΠ...) και τον αντιδραστικό Ποινικό Κώδικα που είναι ακόμα σε ισχύ. Κι όλα αυτά την ώρα που η κυβέρνηση δεν έχει επαναφέρει το ακαδημαϊκό άσυλο, μέσα στα ιδρύματα άσυλο και ασυλία ουσιαστικά απολαμβάνουν οι επιχειρήσεις, που αλωνίζουν, ενώ τα αιτήματα και οι διεκδικήσεις των φοιτητών είναι υπό διωγμό.
Το πόρισμα που παραδόθηκε χτες στο υπουργείο Παιδείας από την επιτροπή - που, όπως εύηχα αναφέρεται, συστάθηκε για... τη μελέτη ζητημάτων «ακαδημαϊκής ελευθερίας και ειρήνης» στους χώρους των ΑΕΙ - διακρίνει τα προβλήματα σε τρεις μεγάλες κατηγορίες: «Το ένα είναι οι παραβατικές συμπεριφορές, το δεύτερο η διακίνηση ναρκωτικών και το τρίτο οι καταλήψεις εκείνες που προκαλούν σοβαρά λειτουργικά προβλήματα στις ακαδημαϊκές λειτουργίες». «Τσουβαλιάζει» έτσι εξαρχής, όπως έχει γίνει πολλές φορές στο παρελθόν, τις φοιτητικές κινητοποιήσεις με άλλες καταστάσεις και με προβλήματα που και οι ίδιοι φοιτητές έχουν αναδείξει και απαιτούν από τα Ιδρύματα την αντιμετώπισή τους. Το κείμενο που δημοσιοποιήθηκε τελικά χτες μαρτυρά την προσπάθεια της συγκυβέρνησης να ισορροπήσει ανάμεσα στις διακηρύξεις της για «δημοκρατικό πανεπιστήμιο» και στην υλοποίηση της πολιτικής που οικοδομεί το επιχειρηματικό πανεπιστήμιο. Καθότι συνεχίζει την υποχρηματοδότηση των Ιδρυμάτων - στερώντας τους ακόμα και βασικά μέτρα, όπως ο επαρκής φωτισμός - και δίνει «άσυλο» στην επιχειρηματική λειτουργία μέσα στα Ιδρύματα σε μεγαλοεπιχειρηματίες, εργολάβους, εκδότες.
Ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, παραλαμβάνοντας χτες το πόρισμα, δήλωσε πως αυτό θα αποσταλεί στις διοικήσεις των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ, στις Νεολαίες των κομμάτων και στις φοιτητικές παρατάξεις, προκειμένου να διατυπώσουν μέχρι τις 30 Οκτώβρη στην επιτροπή τις παρατηρήσεις τους ή και νέες προτάσεις επί του πορίσματος. Στη συνέχεια, η επιτροπή θα ενσωματώσει τα σχόλια και θα ολοκληρωθεί η διαδικασία με παρεμβάσεις.