Κομμάτια από την οροφή προσγειώθηκαν σε σχολική τάξη στο Ηράκλειο Αττικής
Η σωματική ακεραιότητα των μαθητών και της καθηγήτριάς τους στο 5ο Γυμνάσιο Ηρακλείου Αττικής μπήκε σε κίνδυνο, τονίζει η Δ' ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής και κάνει λόγο για «καθαρή τύχη», περιγράφοντας πώς ο σοβάς της οροφής κατέρρευσε σταδιακά και οι μαθητές πρόλαβαν να βγουν από την τάξη. Οπως επισημαίνει, «την ώρα που δίνονται λεφτά με το τσουβάλι για την "ενεργειακή αναβάθμιση" των σχολικών μονάδων, την ώρα που δίνεται "ζεστό" χρήμα για την "πράσινη ανάπτυξη", οι πραγματικές ανάγκες των σχολικών υποδομών βάφονται μαύρες και πετιούνται στον κάλαθο των αχρήστων, απλά και μόνο γιατί δεν συμφέρουν τους μεγάλους κατασκευαστικούς και ενεργειακούς επιχειρηματικούς ομίλους».
«Εγκληματική και ανεξέλεγκτη» χαρακτηρίζει την κατάσταση στις σχολικές μονάδες του δήμου η ΚΟΒ Ηρακλείου Αττικής του ΚΚΕ, καταγράφοντας τις συνεχείς και αλλεπάλληλες καταρρεύσεις σοβάδων και ταβανιών: Στο 3ο Λύκειο μέσα στην περίοδο των πανελλαδικών, στο 10ο Νηπιαγωγείο μέσα στην αίθουσα των νηπίων την παραμονή του αγιασμού, στο 7ο Νηπιαγωγείο σε αίθουσα νηπίων και την περασμένη Πέμπτη στο 5ο Γυμνάσιο σε αίθουσα διδασκαλίας. «Και σαν να μην έφταναν αυτά, στο 1ο Λύκειο υπάρχει υποχώρηση του στεγάστρου, που κρέμεται απειλητικά πάνω από τα κεφάλια και τις ζωές των μαθητών», συνεχίζει, προσθέτοντας πως «είναι σχεδόν βέβαιο ότι μετά από αυτά τα 6 γεγονότα θα συμβούν κι άλλα. Δεν θα περιμένουμε με σταυρωμένα χέρια». Σε αυτήν την κατεύθυνση κινούνται επίσης η Ενωση Γονέων, Σύλλογοι και εκπαιδευτικά σωματεία της περιοχής, που βρέθηκαν στο Δημοτικό Συμβούλιο απαιτώντας άμεσα λύσεις από τον δήμο, που μάλιστα αυτή την περίοδο αντί για επισκευές των σχολείων όπου πηγαίνουν τα παιδιά δίνει χρήματα για αναψυκτήρια, που ωφελούν εργολάβους, γεγονός που προκαλεί αντιδράσεις. Είχε προηγηθεί σύσκεψη συντονισμού, κατά την οποία αποφασίστηκε να πραγματοποιηθεί η παράσταση διαμαρτυρίας, ενώ θα ακολουθήσουν και νέες πρωτοβουλίες διεκδίκησης σύγχρονης, ασφαλούς σχολικής στέγης.
Στο μεταξύ, την περασμένη βδομάδα ένα κομμάτι σοβά έπεσε από την οροφή του διαδρόμου λίγο έξω από την είσοδο του 1ου Λυκείου και Γυμνασίου στην Γκράβα, και πραγματικά από τύχη δεν χτύπησε κάποιον μαθητή. Οπως καταγγέλλουν μαθητές του σχολικού συγκροτήματος, και αυτό το περιστατικό αποτελεί προειδοποίηση για τα κτίρια, που είναι αρχαία, παρατημένα και κατ' επέκταση επικίνδυνα για τη σωματική ακεραιότητα των μαθητών και των εκπαιδευτικών.
Σχετική συζήτηση έγινε προχτές στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής
Ως τον πυρήνα της στρατηγικής της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης περιέγραψε ο υπουργός Παιδείας, Κυρ. Πιερρακάκης, τη διεθνοποίηση των δημόσιων πανεπιστημίων, στην ημερίδα που διοργάνωσε προχτές γι' αυτό το θέμα η Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, με τη συμμετοχή πρυτάνεων και φορέων της Ανώτατης Εκπαίδευσης.
Ο υπουργός είπε ότι η συντριπτική πλειοψηφία των άρθρων του νόμου για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια είχαν ρυθμίσεις για τη διεθνοποίηση των δημόσιων πανεπιστημίων και, σημειώνοντας ως στόχο το να γίνει η Ελλάδα περιφερειακό κέντρο εκπαίδευσης, ζήτησε από τα πανεπιστήμια προτάσεις, δεσμευόμενος ότι η πολιτεία θα αφαιρέσει όλα τα εμπόδια που θα περιγράψουν τα ιδρύματα και θα στηρίξει οικονομικά τη διεθνοποίησή τους.
Μια σειρά από προβληματισμούς, που ακουμπούσαν και στους προβληματισμούς των πρυτάνεων, έθεσε στη συζήτηση κατά την ομιλία της η βουλευτής του ΚΚΕ Αφροδίτη Κτενά, η οποία ξεκαθάρισε αρχικά ότι διεθνοποίηση και εξωστρέφεια είναι εγγενείς ιδιότητες του πανεπιστημίου, ενυπάρχουν στην ακαδημαϊκή εξέλιξη, στην έρευνα και στη διδασκαλία, ακριβώς γιατί η γνώση δεν έχει σύνορα. Και επισήμανε ότι αυτό «που συζητάμε σήμερα, η πολιτική της διεθνοποίησης, της εξωστρέφειας δεν αναφέρεται μόνο στην επέκταση ή στην καλλιέργεια αυτής της ιδιότητας, αλλά την προσεγγίζει με όρους εμπορικού προϊόντος. Και είναι ένα πρόβλημα σοβαρό, κατά τη γνώμη μας, το ότι η κυβέρνηση αναφέρεται στην εξωστρέφεια και τη διεθνοποίηση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης με όρους τζίρου».
Η Α. Κτενά αναφέρθηκε σε προβλήματα που υπάρχουν ήδη στα ιδρύματα, όπως οι τραγικές ελλείψεις σε υποδομές και προσωπικό και έθεσε τα ερωτήματα: «Οταν δεν έχεις ξεκινήσει καν να αντιμετωπίζεις αυτά τα προβλήματα, πώς μπορείς να εγγυηθείς για την πορεία της εξωστρέφειας με όρους ακαδημαϊκούς; Πώς μπορεί να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες;». «Ανοίγεσαι σε μεγαλύτερη αγορά, θες να προσελκύσεις κόσμο από άλλες χώρες και δεν έχεις εξασφαλίσει καν τη στέγαση των φοιτητών», είπε χαρακτηριστικά.
Στη συνέχεια σημείωσε ότι «υπάρχει το θεσμικό πλαίσιο για πληθώρα προγραμμάτων σπουδών όλων των ταχυτήτων, όλων των διαρκειών» και ρώτησε αυτή η πληθώρα προγραμμάτων «πώς θα εξυπηρετηθεί από τους πόρους και τις υποδομές και τη στελέχωση των πανεπιστημίων σήμερα; `Η θα γίνεται αυτή η ανάπτυξη των νέων προγραμμάτων σπουδών εις βάρος των υφιστάμενων;». Θύμισε πως όταν μιλάμε με όρους ανταγωνισμού κάποιος κερδίζει και κάποιος χάνει...
Η Α. Κτενά έθεσε ακόμα προβληματισμούς για τις προτεραιότητες της Ερευνας σε μια φάση που το βάρος πέφτει στην πολεμική οικονομία, αλλά και στο θέμα του κόστους σπουδών, σημειώνοντας πως «εκτίμησή μας είναι ότι αυτού του τύπου η διεθνοποίηση και εξωστρέφεια οδηγεί στην επιβολή διδάκτρων και στα μέχρι σήμερα δωρεάν προγράμματα σπουδών κάποια στιγμή».
Η Οργάνωση Βάσης της ΚΝΕ στη Σχολή Επιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του ΔΠΘ πραγματοποιεί εκδήλωση με θέμα «Αθλητισμός - εμπόρευμα ή κοινωνικό δικαίωμα; Η κατάσταση των αθλητικών υποδομών στην Κομοτηνή», αύριο Παρασκευή στις 6 μ.μ. στο Εργατικό Κέντρο Κομοτηνής.
Στην εκδήλωση θα μιλήσουν ο Θοδωρής Λιάππης, υπεύθυνος του Τμήματος Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού της ΚΕ του ΚΚΕ, ο Γιάννης Σιταρίδης, μέλος του ΔΣ του Φοιτητικού Συλλόγου ΣΕΦΑΑ ΔΠΘ, και ο Αλέξανδρος Λεργιός, μέλος της Εθνικής ομάδας κολύμβησης ΑμεΑ.
Να λειτουργήσει άμεσα το δρομολόγιο μεταφοράς των παιδιών από τη Δομή του Σχιστού προς το 1ο ΓΕΛ και το 2ο Γυμνάσιο Δραπετσώνας και αντίστροφα, ζητά η ΕΛΜΕ Πειραιά. Οπως τονίζει, οι τάξεις υποδοχής στα δύο σχολεία, με 7 παιδιά η κάθε μία, υπολειτουργούν από την αρχή της χρονιάς καθώς ο διαγωνισμός για ανάδοχο που θα εκτελέσει το δρομολόγιο κηρύχθηκε άγονος, ελλείψει ενδιαφέροντος από κάποιον ιδιώτη.
Με αφορμή τα παραπάνω, η ΕΛΜΕ αναδεικνύει την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί σε ό,τι αφορά το αυτονόητο δικαίωμα των προσφυγόπουλων στην εκπαίδευση αλλά και το ζήτημα της μεταφοράς μαθητών.
Το κείμενο της ΕΛΜΕ Πειραιά κατέθεσε ως Αναφορά για τους υπουργούς Παιδείας και Εσωτερικών το ΚΚΕ.
Σχεδόν τρεις μήνες από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, κυβέρνηση της ΝΔ και Περιφέρεια Ιονίων Νήσων (ανεξάρτητοι ΝΔ κ.ά.) δεν έχουν κάνει ακόμα τίποτα για τη μεταφορά τριών μαθητών ΑμεΑ του ΕΝΕΕΓΥΛ από την Αγία Ευφημία και τον Πόρο στην έδρα του σχολείου, στο Αργοστόλι!
Για τους μαθητές θα έπρεπε να μισθώνονται ταξί, ωστόσο η διαδικασία δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα και οι μαθητές μεταφέρονται, καλύπτοντας αποστάσεις δεκάδων χιλιομέτρων, με την αστική γραμμή του ΚΤΕΛ, ενώ και οι οικογένειες αναγκάζονται να πραγματοποιούν μεταφορές, αφού τα αστικά δρομολόγια δεν εξυπηρετούν στις ώρες, με αποτέλεσμα να χάνονται μαθήματα!
Πρόκειται για τη... συνέχεια της άθλιας διαχρονικής πολιτικής εμπορευματοποίησης και της Παιδείας, της υποχρηματοδότησής της, με ευθύνη όλων των έως και σήμερα κυβερνήσεων, με τραγικά αποτελέσματα όπως και το συγκεκριμένο, σημειώνει η ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς - Ιθάκης και καλεί γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς σε κοινό αγώνα.
Σε κατάληψη του σχολείου τους προχώρησαν το πρωί της Δευτέρας οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων του ΕΝΕΕΓΥΛ και του ΕΕΕΕΚ Ηρακλείου, με αφορμή την κατολίσθηση στον Αη Γιάννη Χωστό πριν λίγες μέρες, σε τμήμα υπαίθριου χώρου που χρησιμοποιούν τα δύο σχολεία. Αργότερα, το απόγευμα, πραγματοποίησαν μαζική συγκέντρωση διαμαρτυρίας κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου Ηρακλείου.
Στο πλευρό των γονιών και των εκπαιδευτικών στέκονται σωματεία και φορείς της πόλης, που σε ανακοίνωση στήριξης τονίζουν μεταξύ άλλων: «Γονείς και εκπαιδευτικοί είχαν προειδοποιήσει για τις ακατάλληλες συνθήκες των σχολείων, με αίτημα άμεσης μετεγκατάστασης σε ασφαλές πλαίσιο ωσότου ανεγερθούν νέες, σύγχρονες και ασφαλείς εγκαταστάσεις. Η επικινδυνότητα δεν περιορίζεται στο περιστατικό κατάρρευσης μέρους του πρανούς στο οποίο βρίσκεται το σχολείο, αλλά αφορά το σύνολο των εγκαταστάσεων, οι οποίες αποτελούνται από κοντέινερ για αίθουσες και με δύσκολη πρόσβαση παιδιών με κινητική αναπηρία. Αυτό το εκπαιδευτικό περιβάλλον επιβάλλουν σε σχεδόν 200 μαθητές και μαθήτριες με ειδικές ανάγκες, την ώρα που δίνονται λεφτά με το τσουβάλι για τις πολεμικές επιχειρήσεις του ΝΑΤΟ και της ΕΕ (...) Τα παιδιά με αναπηρίες και οι οικογένειές μας, όμως, για αξιοπρεπή ζωή χρειαζόμαστε αποκλειστικά δημόσια, δωρεάν και υψηλής ποιότητας Υγεία και Παιδεία, με πλήρως στελεχωμένο δίκτυο υπηρεσιών και δομών διάγνωσης, θεραπείας, αποκατάστασης και υποστήριξης. Χρειαζόμαστε ασφαλή σχολεία, με ολιγομελή τμήματα, σύγχρονες εγκαταστάσεις, στελεχωμένα με μόνιμο εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό».