Τρίτη 22 Δεκέμβρη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΣΥΝΤΟΜΑ ΝΕΑ

*** Συγκέντρωση διαμαρτυρίας σήμερα στις 11.30 π.μ. στο παλιό υπουργείο Ανάπτυξης (Μεσογείων 119) διοργανώνει το Συνδικάτο Εργαζομένων Ινστιτούτου Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΙΓΜΕ). Η ΕΓ του Συνδικάτου σημειώνει ότι το υπουργείο Περιβάλλοντος δεν καταβάλει τα 2 εκατομμύρια ευρώ στο ασφαλιστικό συμβόλαιο με αποτέλεσμα οι εξερχόμενοι σε σύνταξη να μην παίρνουν την αποζημίωση που δικαιούνται, ενώ κατηγορεί και τη διοίκηση του Ινστιτούτου για προώθηση προγραμμάτων με αδιαφάνεια και για ενέργειες σε βάρος των εργαζομένων.

*** Οι εξετάσεις για το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας, για την περίοδο Μάη 2010, θα διεξαχθούν στις 8 και 9 Μαΐου, όπως ανακοίνωσε χθες το υπουργείο Παιδείας. Οι εξετάσεις αφορούν την πιστοποίηση των Αγγλικών, Γαλλικών, Γερμανικών, Ιταλικών, για τα επίπεδα Α (Α1 «στοιχειώδης γνώση» και Α2 «βασική γνώση» σε ένα ενιαίο διαβαθμισμένο test), Β1 («μέτρια γνώση»), Β2 («καλή γνώση») και Γ1 («πολύ καλή γνώση»). Επίσης αφορούν την πιστοποίηση Ισπανικών για το επίπεδο Β2 («καλή γνώση») και Γ1 («πολύ καλή γνώση») και Τουρκικών για το επίπεδο Β1 («μέτρια γνώση»). Αιτήσεις για τη συμμετοχή στις εξετάσεις θα υποβάλλονται από τη Δευτέρα 25 Γενάρη 2010 μέχρι και την Παρασκευή 12 Φλεβάρη 2010 στις Διευθύνσεις ή τα Γραφεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

ΚΝΕ
Εορταστικό πρόγραμμα στο «Συρμό»

Συνεχίζονται οι εκδηλώσεις της ΚΝΕ στο «Συρμό» και τις επόμενες μέρες το πρόγραμμα θα έχει εορταστικό χαρακτήρα, όπως παραδοσιακά γίνεται τις μέρες των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, που οργανώνονται μεγάλα νεανικά γλέντια. Ο «Συρμός» βρίσκεται Κολωνού 76 και Οδυσσέως 14, πλατεία Καραϊσκάκη - Μεταξουργείο.

Το πρόγραμμα των εκδηλώσεων της ΚΝΕ τις επόμενες μέρες έχει ως εξής:

Σήμερα Τρίτη: Βραδιά κλασικής μουσικής.

Αύριο Τετάρτη: Θεατρικά μονόπρακτα «Ντάνσεν» και «Πόσο κοστίζει το σίδερο» του Μπέρτολτ Μπρεχτ.

Πέμπτη 24 Δεκέμβρη: Γλέντι με λαϊκή ρεμπέτικη κομπανία.

Παρασκευή 25 Δεκέμβρη: Προβολή ταινίας «Η ζωή του Μπράιαν» και στη συνέχεια νεανικό γλέντι.

Σάββατο 26 Δεκέμβρη: Εντεχνο - λαϊκό γλέντι με τους «Ξεκούρδιστες κιθάρες».

Κυριακή 27 Δεκέμβρη: Εντεχνο - λαϊκό με τους «Ωδική βοήθεια».

Δευτέρα 28 Δεκέμβρη: Discoparty

Τρίτη 29 Δεκέμβρη: Παράσταση χορού «Διάλογος με το χρόνο».

Τετάρτη 30 Δεκέμβρη: Παράσταση χορού «Διάλογος με το χρόνο».

Πέμπτη 31 Δεκέμβρη: Λαϊκό γλέντι με την Σούλα Βαζούρα.

Τετάρτη 6 Γενάρη: Εντεχνο παραδοσιακό τραγούδι από τους «Υπεραστικοί».

Πέμπτη 7 Γενάρη: Λαϊκό γλέντι.

ΕΠΑΛ - ΕΠΑΣ
Δεν έχουν δικό τους αναλυτικό πρόγραμμα και βιβλία

Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή για τα πολλαπλά προβλήματα των Επαγγελματικών Λυκείων και Σχολών

Τα εργαστήρια των ΕΠΑΛ και των ΕΠΑΣ δεν μπορούν να καλύψουν το κενό που δημιουργείται από το γεγονός ότι δεν έχουν μελετηθεί και γραφτεί βιβλία γι' αυτά τα σχολεία και τις σχολές, με αποτέλεσμα οι καθηγητές να κάνουν συνδυασμούς από βιβλία των Γενικών Λυκείων και των ΤΕΕ, που έχουν καταργηθεί εδώ και χρόνια...
Τα εργαστήρια των ΕΠΑΛ και των ΕΠΑΣ δεν μπορούν να καλύψουν το κενό που δημιουργείται από το γεγονός ότι δεν έχουν μελετηθεί και γραφτεί βιβλία γι' αυτά τα σχολεία και τις σχολές, με αποτέλεσμα οι καθηγητές να κάνουν συνδυασμούς από βιβλία των Γενικών Λυκείων και των ΤΕΕ, που έχουν καταργηθεί εδώ και χρόνια...
Τα προβλήματα των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ) και των Επαγγελματικών Σχολών (ΕΠΑΣ) αφορά η Ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή προς την υπουργό Παιδείας, οι βουλευτές του ΚΚΕ Νίκος Παπακωνσταντίνου, Γιάννης Γκιόκας, Γιάννης Ζιώγας, Κώστας Καζάκος και Γιάννης Πρωτούλης. Το κείμενο της Ερώτησης, όπου παρατίθενται μια σειρά στοιχεία για τη λειτουργία αυτών των εκπαιδευτηρίων, τα προβλήματά τους και τις συνέπειες για εκπαιδευτικούς, μαθητές και αποφοίτους, έχει ως εξής:

«Διανύουμε το 4ο έτος λειτουργίας των ΕΠΑΛ και το 3ο των ΕΠΑΣ. Η κατάργηση των ΤΕΕ και η ίδρυση των ΕΠΑΛ - ΕΠΑΣ (Ν. 3475) συνοδεύτηκε από υποσχέσεις για δήθεν αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης. Η πραγματική κατάσταση των ΕΠΑΛ - ΕΠΑΣ δείχνει τη συνέχεια της άθλιας κατάστασης στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση.

Αναβάθμιση δεν είχαμε κι ούτε μπορεί να γίνει στο πλαίσιο της υφιστάμενης δομής και των στόχων του εκπαιδευτικού συστήματος, με το Λύκειο να λειτουργεί σαν ξεχωριστή από την υποχρεωτική εκπαίδευση "βαθμίδα", διαιρεμένη σε Γενική - Επαγγελματική, προθάλαμος είτε της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης είτε της κατάρτισης.

Ούτε η περιβόητη υπόσχεση πρόσβασης των αποφοίτων σε ΑΕΙ - ΤΕΙ έχει ουσιαστικό αντίκρισμα, αφού από τις 19.000 περίπου μαθητών της Γ' ΕΠΑΛ οι 9.525 συμμετείχαν στις εξετάσεις μόνο για ΤΕΙ και απ' αυτούς εισήχθησαν οι 2.933 (ποσοστό 30%), στις εξετάσεις από την άλλη για ΑΕΙ - ΤΕΙ συμμετείχαν μόνο 650 και εισήχθησαν 140. Και, όσο για τα επαγγελματικά δικαιώματα και την "πρόσβαση στην αγορά εργασίας", όλα τα στοιχεία δείχνουν βέβαια ότι δε διασφαλίζονται.

Για την ουσιαστική αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης απαιτείται να διευρυνθεί η βασική γενική εκπαίδευση στα 12 χρόνια, σύμφωνα με το αίτημα για "ενιαίο 12χρονο βασικό υποχρεωτικό σχολείο", και να την ακολουθούν επαγγελματικές σχολές ενταγμένες στο εκπαιδευτικό σύστημα που θα υπάγονται στο υπουργείο Παιδείας - όχι όπως τα διάφορα ΙΕΚ, ΚΕΚ, ΚΕΣ κλπ.

Το πώς αντιλαμβάνονται οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ την επαγγελματική εκπαίδευση φανερώνεται π.χ. και από το γεγονός ότι τέσσερα χρόνια μετά την ίδρυση των ΕΠΑΛ - ΕΠΑΣ δεν έχει εκδοθεί κανένα βιβλίο γραμμένο ειδικά για ΕΠΑΛ ή ΕΠΑΣ.

Στα μαθήματα Γενικής Παιδείας των ΕΠΑΛ χρησιμοποιούνται τα βιβλία των ΓΕΛ (με μειωμένες ώρες διδασκαλίας τους) αλλά και των πρώην ΤΕΕ (π.χ. Μαθηματικά Ι, Φυσική, Ιστορία Α' και Β' τάξης). Υπάρχουν μαθήματα, π.χ. Θρησκευτικά Α' τάξης ΕΠΑΛ, που χρησιμοποιούνται ταυτόχρονα βιβλία της Α' τάξης ΓΕΛ και βιβλίο της Α' τάξης 1ου κύκλου ΤΕΕ.

Για τα μαθήματα Τομέων και Ειδικότητας των ΕΠΑΛ χρησιμοποιούνται τα βιβλία 1ου και 2ου κύκλου των πρώην ΤΕΕ. Αξιοσημείωτο είναι ότι και οι ΕΠΑΣ, που έχουν διαφορετικές ειδικότητες από τα ΕΠΑΛ, χρησιμοποιούν τα ίδια ακριβώς βιβλία και σε αρκετές περιπτώσεις το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (ΑΠΣ) είναι ίδιο (π.χ. Ηλεκτρικές Μηχανές).

Πραγματική οδύσσεια για τους εκπαιδευτικούς έχει μετατραπεί το ζήτημα του ΑΠΣ του μαθήματος και του τι θα διδάξουν από το βιβλίο για κάθε μάθημα. Ο εκπαιδευτικός, αφού ανακαλύψει το ΑΠΣ μετά από αναζήτηση σε 2 ή 3 Υπουργικές Αποφάσεις που αφορούν ΑΠΣ των ΓΕΛ ή ΤΕΕ, ανατρέχει στις οδηγίες του υπουργείου, για να βρει από ποιο βιβλίο ποια κεφάλαια θα διδάξει. Οι διαφορετικοί τίτλοι του μαθήματος μεταξύ ΕΠΑΛ - ΕΠΑΣ και των πρώην ΤΕΕ (βλέπε συγκριτικά: "Στοιχεία Λογιστικής Εταιρειών" και «Λογιστική Εταιρειών" ή το μάθημα "Αρχές Ιατρικής - Αγωγή Υγείας» με αυτό των ΤΕΕ "Αρχές Ιατρικής"), καθώς και οι διαφορετικοί τίτλοι του μαθήματος από τον τίτλο του βιβλίου, προκαλούν σύγχυση και παρεμποδίζουν το έργο του εκπαιδευτικού.

Οσο για τους μαθητές, αφού καταφέρουν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους και να φτάσουν στο απολυτήριο - πτυχίο, είναι υποχρεωμένοι να προσκομίσουν προϋπηρεσία και να δώσουν εξετάσεις (μετά πληρωμής) προκειμένου ν' αποχτήσουν το δικαίωμα εργασίας στην ειδικότητά τους.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, τα παιδιά της λαϊκής οικογένειας που σπρώχνονται να επιλέξουν την επαγγελματική εκπαίδευση βρίσκονται σε πολλαπλάσια αδιέξοδα».

Οι βουλευτές ρωτούν την υπουργό:

  • Πώς θα απαντήσει στην ανάγκη για ενιαίο πρόγραμμα σπουδών και νέων και σύγχρονων βιβλίων, ώστε το μάθημα να μην επαφίεται στους εκπαιδευτικούς;
  • Αν θα προχωρήσει στην ίδρυση Επαγγελματικών Σχολών Δημόσιων και δωρεάν, ενταγμένων στο εκπαιδευτικό σύστημα, που θα ακολουθούν τη δωδεκάχρονη με παράλληλη κατάργηση των υποκατάστατων της επαγγελματικής εκπαίδευσης (ΙΕΚ - ΚΕΚ - ΚΕΣ).
  • Αν θα προχωρήσει στην κατάργηση κάθε πιστοποίησης μετά το πτυχίο (εξετάσεις, προϋπηρεσία...) αναγνωρίζοντας έμπρακτα το δικαίωμα για εργασία στην ειδικότητα που δηλώνει το πτυχίο της επαγγελματικής εκπαίδευσης.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Σε πορεία ενσωμάτωσης της οδηγίας 36/05

Πληθαίνουν τα δημοσιεύματα που αναφέρονται σε ενσωμάτωση της ευρωπαϊκής οδηγίας 36/05 στο ελληνικό δίκαιο με Προεδρικό Διάταγμα, μέχρι το τέλος του χρόνου. Υπενθυμίζουμε ότι από τις αρχές του Γενάρη θ' αρχίσει να «τρέχει» το πρόστιμο της ΕΕ, εάν η χώρα μας δεν ενσωματώσει την οδηγία, με την οποία αναγνωρίζονται τα ψευτοκολέγια ως ιδιωτικά πανεπιστήμια. Ετσι, καλλιεργείται το κλίμα, ώστε να πέσει σαν «ώριμο φρούτο» η αναμενόμενη κίνηση του υπουργείου Παιδείας. Αλλωστε η ίδια η υπουργός έχει πει πολλές φορές ότι η οδηγία θα ενσωματωθεί, όσο πιο γρήγορα γίνεται.

Οσο για τις άδειες των κολεγίων που είχε δώσει η ΝΔ και ανακλήθηκαν; Αυτές, σύμφωνα με όσα είπε πρόσφατα η υπουργός Παιδείας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, θα δοθούν μέχρι την άνοιξη. Να υπενθυμίσουμε ότι η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ έχει διαμηνύσει ότι δε θα φτιάξει νέο νόμο για τα κολέγια. Η Α. Διαμαντοπούλου έχει αναφερθεί αρκετές φορές στη θέσπιση ενός ενιαίου συστήματος επαγγελματικής κατάρτισης και πιστοποίησης σχολών και επαγγελματικών δικαιωμάτων, στο οποίο είναι πολύ πιθανό να εντάσσεται και η λειτουργία των κολεγίων. Αναφέρουμε μόνο μια δήλωσή της, λίγες μέρες αφού ανέλαβε το υπουργείο: «Σε κάθε περίπτωση επισημαίνω την προτεραιότητά μας για μία συνολική πολιτική που αφορά και στην Ευρώπη, αλλά και σε εθνικό επίπεδο, για κριτήρια, για διαδικασίες ελέγχου και πιστοποίησης στο σύνολο της μεταλυκειακής ιδιωτικής εκπαίδευσης, στην οποία ανήκουν τα κολέγια».

ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΠΑΤΡΑΣ ΤΟΥ ΜΑΣ
Μην τσιμπάτε στις ... «ευεργεσίες»

Κινητοποίηση φοιτητών - σπουδαστών στα εγκαίνια της «Εστίας Επιστημών Πάτρας» που δημιούργησε ένας επιχειρηματίας

Απάντηση στις παρεμβάσεις των επιχειρηματιών, που φτιάχνουν «μαγαζιά» για να εξυπηρετήσουν τα συμφέροντά τους και παρουσιάζονται ως «ευεργέτες» της Παιδείας, έδωσε το Μέτωπο Αγώνα Σπουδαστών (ΜΑΣ) στην Πάτρα. Το περασμένο Σάββατο, φοιτητές του ΜΑΣ έκαναν κινητοποίηση στα εγκαίνια της «Εστίας Επιστημών Πάτρας». Η «Εστία Επιστημών Πάτρας» είναι «προσφορά» του επιχειρηματία Κ. Δημητριάδη και προέδρου του Κέντρου Παιδείας Επιστημών.

Οπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα του Κέντρου, η Εστία «έχει σκοπό την ανάπτυξη διδακτικών δραστηριοτήτων στους τομείς των Μαθηματικών, της Πληροφορικής και της Φυσικής, με αποδέκτες τους μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, τους φοιτητές των θετικών και παιδαγωγικών επιστημών, τους καθηγητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που επιθυμούν να συμμετάσχουν σε προγράμματα επιμορφωτικού χαρακτήρα και μεταπτυχιακούς φοιτητές που επιθυμούν να αντλήσουν στοιχεία και εμπειρίες επιστημονικού και παιδαγωγικού χαρακτήρα για την εκπόνηση πανεπιστημιακών διατριβών». Με λίγα λόγια, «πελάτες» του Κέντρου επιδιώκεται να είναι μαθητές, φοιτητές και καθηγητές.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι το Κέντρο Παιδείας Επιστημών είναι «κοινωφελές ίδρυμα εποπτευόμενο από τους υπουργούς Παιδείας, Πολιτισμού, Οικονομικών». Ανάμεσα στους σκοπούς του είναι και η «συνεργασία με ελληνικούς και διεθνείς οργανισμούς, πανεπιστήμια, εκπαιδευτικά, επιστημονικά, ερευνητικά κέντρα, με φορείς του δημοσίου ή ιδιωτικού τομέα και με όργανα της Ευρωπαϊκής Ενωσης».

Η Γραμματεία Πάτρας του ΜΑΣ, σε ανακοίνωσή της, «καλεί τους φοιτητές, τους σπουδαστές, όλο το λαό, να μην τσιμπήσουν στις φιέστες των "δήθεν ευεργετών" και να οργανώσουν την πάλη τους ενάντια στην πολιτική ΕΕ - ΠΑΣΟΚ - ΝΔ, ενάντια στην επιχειρηματική δραστηριότητα και τις μπίζνες στην Παιδεία. Να παλέψουν για μόνιμη και σταθερή δουλειά, αύξηση της χρηματοδότησης από τον κρατικό προϋπολογισμό, έρευνα και επιστήμη στην υπηρεσία των λαϊκών αναγκών».

Στη φιέστα που διοργανώθηκε συμμετείχε και ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Θ. Πάγκαλος, που δεν έχασε την ευκαιρία να σχολιάσει την κινητοποίηση των φοιτητών, για να πάρει απάντηση με νέα ανακοίνωση του ΜΑΣ: «Είναι τουλάχιστον προκλητικά τα σχόλια του αντιπρόεδρου της κυβέρνησης ότι "αυτοί οι φοιτητές διαμαρτύρονται κατά τού να δίνει κανείς τα λεφτά του για κάποιον κοινωνικό σκοπό", και άλλα παρόμοια! Δε γνωρίζει ο κύριος Πάγκαλος ότι οι μπίζνεσμεν και οι μεγαλομέτοχοι πολυεθνικών - τύπου Δημητριάδη - δεν επενδύουν "για την ψυχή της μάνας τους", αλλά για να επιφέρουν νέα κέρδη; Οτι οι βιομήχανοι, ο ΣΕΒ, η ΕΕ όταν μιλούν για "κοινωνικό συμφέρον" εννοούν την αύξηση της κερδοφορίας του μεγάλου κεφαλαίου σε βάρος των εργαζομένων;», θέτει το ερώτημα η Γραμματεία Πάτρας του ΜΑΣ.

Με επιτυχία η μάχη της απεργίας από τις δυνάμεις του ΜΑΣ

Με τη συμμετοχή χιλιάδων φοιτητών και σπουδαστών που συσπειρώνονται σε πάνω από 130 επιτροπές αγώνα σε όλη την Ελλάδα δόθηκε το στίγμα, όσον αφορά τα ΑΕΙ - ΤΕΙ, στις πρόσφατες απεργιακές συγκεντρώσεις του ΠΑΜΕ. Το ΜΑΣ έδωσε όλες του τις δυνάμεις για την επιτυχία της απεργίας, η πείρα που βγαίνει είναι πολύτιμη.

Η προσπάθεια για την προετοιμασία της απεργίας ξεκίνησε από νωρίς, αμέσως μετά τα επιτυχημένα συλλαλητήρια του ΠΑΜΕ στις 24/11. Δεκάδες συνεδριάσεις των επιτροπών αγώνα πραγματοποιήθηκαν σε όλη την Ελλάδα με σκοπό να μπει σχέδιο ανά επιτροπή για την επιτυχία των κινητοποιήσεων στις 10/12 του ΜΑΣ και της μεγάλης απεργίας του ΠΑΜΕ στις 17/12.

Από κει και πέρα το σχέδιο μπήκε στη ζωή. Εξορμήσεις σε κάθε έτος, αποφάσεις σε Διοικητικά Συμβούλια και γενικές συνελεύσεις με το πλαίσιο πάλης του ΜΑΣ και του ΠΑΜΕ, ήταν τα βασικά μέτρα που πάρθηκαν για να οργανωθεί η πάλη σε κάθε αμφιθέατρο στην Ελλάδα. Αιχμή ήταν τα ζητήματα της ακριβοπληρωμένης μόρφωσης, της πάλης για πτυχία με αξία για δουλειά με δικαιώματα.

Δεν μείναμε εκεί. Οι επιτροπές αγώνα έδωσαν μάχη για να οργανωθεί η πάλη των ίδιων των εργαζομένων σπουδαστών. Με επιτυχημένες συσκέψεις πανελλαδικά με στελέχη του ΠΑΜΕ, με έμφαση σε κλάδους όπως οι τηλεπικοινωνίες, ο επισιτισμός, το εμπόριο, χώρους δηλαδή όπου δουλεύουν χιλιάδες φοιτητές. Εγιναν εξορμήσεις σε χώρους δουλειάς που συγκεντρώνονται φοιτητές (τηλεπικοινωνίες, νοσοκομεία). Μάλιστα, στον ΟΤΕ στη Θεσσαλονίκη συγκροτήθηκε απεργιακή επιτροπή που συνέβαλε στο να απεργήσει το 80% των εργαζομένων.

Καταφέραμε πολλές εκατοντάδες φοιτητές και σπουδαστές σε όλη την Ελλάδα να απεργήσουν, για πολλούς απ' αυτούς ήταν η πρώτη φορά που σήκωναν ανάστημα, αυτή είναι και η μεγαλύτερη παρακαταθήκη για το επόμενο διάστημα.

Δεν υποταχθήκαμε στους αρνητικούς συσχετισμούς, τους ξεπεράσαμε! Ο απεργοσπαστικός μηχανισμός των ΓΣΕΕ - ΠΑΣΟΚ - ΝΔ - ΣΥΝ έδρασε και μέσα στις σχολές. Οι δυνάμεις των ΠΑΣΠ και ΔΑΠ όπως και αυτές των ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ - ΕΑΑΚ έκαναν τα πάντα για να αποπροσανατολίσουν, για να τρομοκρατήσουν. Τους απαντήσαμε δυναμικά όπως π.χ. στη ΣΕΥΠ των ΤΕΙ Αθήνας που ενώ όλες οι δυνάμεις μποϊκοτάρισαν την προσπάθεια για διεξαγωγή ΓΣ οι επιτροπές οργάνωσαν συνελεύσεις εξαμήνων και κατάφεραν να οργανώσουν την πάλη των σπουδαστών από τα κάτω. Ετσι δόθηκε απάντηση στον αρνητικό συσχετισμό δύναμης.

Μ' αυτόν τον τρόπο φτάσαμε στο ξημέρωμα της 17ης του Δεκέμβρη όπου δώσαμε όλες μας τις δυνάμεις στις απεργιακές φρουρές για να νεκρώσουν εκατοντάδες χώροι δουλειάς σε όλη την Ελλάδα. Δυναμική ήταν η παρουσία των επιτροπών αγώνα σε όλες τις απεργιακές συγκεντρώσεις του ΠΑΜΕ. Ξεχωριστή σημασία είχε η έμπρακτη αλληλεγγύη στην απεργία των ναυτεργατών στο λιμάνι του Πειραιά όπου οι δυνάμεις του ΜΑΣ έβαλαν ένα μικρό λιθαράκι για να μη λύσει κάβους ούτε ένα πλοίο!

Η μάχη συνεχίζεται και μετά τις 17 για να παρθούν πίσω οι απολύσεις των συναδέλφων μας που έκαναν το βήμα να απεργήσουν. Ηδη οι επιτροπές αγώνα σε μια σειρά από σχολές δεν έχουν αφήσει ούτε μέρα να πάει χαμένη. Φοιτητές από το Πανεπιστήμιο Πειραιά πήγαν στην απεργία στην επιχείρηση «Καμπέρος» που δουλεύει ένα μέλος του συλλόγου, σπουδαστές από τη ΣΤΕΦ Πειραιά μαζί με το σωματείο ακύρωσαν μια απόλυση, φοιτητές από το Πάντειο στήριξαν συνάδελφό τους που απολύθηκε λόγω της απεργίας και θα ακολουθήσουν κι άλλα παραδείγματα.

Οι αγώνες θα έχουν συνέχεια και είναι παρακαταθήκη ο τρόπος που σταθήκαμε μπροστά στην απεργία, παρά τις πολλές αδυναμίες που υπάρχουν. Πάντως, είναι βέβαιο ότι ο δρόμος που έχει χαραχτεί είναι ο επιβεβλημένος, δε θα κάνουμε πίσω από τη διεκδίκηση των σύγχρονων αναγκών μας. Θα δώσουμε με την ίδια συνέπεια και με μεγαλύτερη μαχητικότητα τις επόμενες μάχες, το ΜΑΣ θα καταξιωθεί ως ο οργανωτής των αγώνων των σπουδαστών.


Δημήτρης ΒΙΤΑΛΗΣ
Μέλος της Γραμματείας του Μετώπου Αγώνα Σπουδαστών



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ