Σάββατο 24 Γενάρη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
Αποχή από τα μαθήματα

Σε διήμερη αποχή από τα μαθήματα προχώρησαν χθες και προχθές οι μαθητές και οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων των 79ου και 48ου Δημοτικών Σχολείων Αθηνών, διεκδικώντας να σταματήσει ο εμπαιγμός και να ξεκινήσουν άμεσα οι διαδικασίες ανέγερσης του 79ου Δημοτικού, το οποίο φιλοξενείται από το 48ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών.

Οπως καταγγέλλουν οι δυο Σύλλογοι Γονέων, «στις 26/6/2003 ο ΟΣΚ υποσχόταν πως θα παρέδιδε το νέο σχολικό κτίριο, αλλά είναι Ιανουάριος του 2004 και δεν έχει γίνει καμία ενέργεια. Η μελέτη για τη θεμελίωση του κτιρίου έμεινε 6 μήνες στο συρτάρι προς υπογραφή».

Οι Σύλλογοι Γονέων επισημαίνουν ότι περίπου 550 παιδιά πηγαίνουν σχολείο σε διπλοβάρδια πρωί - απόγευμα, 350 οικογένειες αντιμετωπίζουν οικονομικό πρόβλημα, αφού ο ένας από τους δυο γονείς δεν μπορεί να εργαστεί, ενώ έντονη είναι η δημιουργία μαθησιακών δυσκολιών και γνωστικών κενών. Παράλληλα, υπογραμμίζεται η έλλειψη αιθουσών, με αποτέλεσμα στο ολοήμερο σχολείο, που λειτουργεί ανά δεκαπενθήμερο, οι μαθητές να αναγκάζονται να διδάσκονται στο γραφείο δασκάλων ή στους διαδρόμους.

«Εχουμε πικρή πείρα από τη συνέπεια των αρμόδιων φορέων. Θα εξαντλήσουμε κάθε προσπάθεια για να χτιστεί το σχολείο», καταλήγει η ανακοίνωση των δύο συλλόγων.

ΣΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ
Προτάσεις στήριξης των κυρίαρχων επιλογών

Παραλλαγή της κυρίαρχης πολιτικής, με πολλά μάλιστα κοινά σημεία με αυτή, αποτελούν οι προτάσεις του Συνασπισμού για την Παιδεία, οι οποίες παρουσιάστηκαν χτες από τον Ν. Κωνσταντόπουλο. Οι θέσεις του ΣΥΝ συμπυκνώνονται στα εξής: Δωδεκάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση, κατάργηση πανελληνίων εξετάσεων, ελεύθερη πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, «ανοιχτό ακαδημαϊκό και δημόσιο Πανεπιστήμιο» και αύξηση στο 5% του ΑΕΠ τουλάχιστον των δαπανών για την Παιδεία.

«Πατώντας» στα πραγματικά προβλήματα που έχει δημιουργήσει η «μεταρρύθμιση» και η γενικότερη αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης, με την υποχρηματοδότησή της, την εμπορευματοποίησή της και την όξυνση των ταξικών φραγμών, ο Συνασπισμός αποφεύγει να θίξει το περιεχόμενο και το στόχο των βασικών αντιεκπαιδευτικών επιλογών της κυβέρνησης με τις οποίες ταυτίζεται η ΝΔ, μιλά για δωδεκάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση χωρίς να αναφέρεται στην ύπαρξη του απαράδεκτου διπλού σχολικού δικτύου λύκειο-ΤΕΕ και αρκείται σε ευχολόγια για επιστροφή των μαθητών στο λύκειο. Παράλληλα, επαναλαμβάνει τη δημαγωγική εξαγγελία του ΠΑΣΟΚ για ελεύθερη πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση χωρίς να μιλά για την ανάγκη γενικότερων αλλαγών στην Παιδεία και στην κοινωνία και κάνει λόγο για ανοιχτό ακαδημαϊκό και δημόσιο Πανεπιστήμιο χωρίς να θίγει το ζήτημα της εξάρτησής του από τις «ανάγκες της αγοράς». Πρόκειται στην ουσία για προτάσεις στήριξης της πολιτικής του δικομματισμού, που καμία σχέση δεν έχει με την Παιδεία των λαϊκών αναγκών.

ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Βρέξει, χιονίσει, δε θα προχωρήσει»

Παράσταση διαμαρτυρίας από την ΠΚΣ Ιατρικής Αθήνας

Στο φόντο του προεκλογικού κλίματος, η κυβέρνηση συνεχίζει με εντεινόμενους ρυθμούς το αντιλαϊκό της έργο, παρά την πλατιά λαϊκή δυσαρέσκεια που αυτό συναντάει. Ο λόγος για το νομοσχέδιο του υπουργείου Υγείας για την Ιατρική Εκπαίδευση, απέναντι στο οποίο αντιδρούν οι φοιτητές της Ιατρικής ανά την Ελλάδα και μάλιστα, εισάγει ρυθμίσεις (εξετάσεις για την είσοδο στην ειδικότητα) που οι φοιτητές είχαν αφήσει πίσω με τις δυναμικές κινητοποιήσεις τους από το 2001.

Τώρα λοιπόν, με συνοπτικές, πραξικοπηματικές διαδικασίες προώθησης του νομοσχεδίου, η κυβέρνηση, έρχεται να επιβάλλει: πανελλαδικές εξετάσεις για την έναρξη της ειδικότητας (από το 2007), καταργεί το «αγροτικό» αντικαθιστώντας το με την πρακτική άσκηση, καθιερώνει το «βιβλιάριο εκπαίδευσης» ως μηχανισμό ελέγχου της πορείας του ειδικευόμενου, αυξάνει το χρόνο εκπαίδευσης σε μια σειρά ειδικότητες και προωθεί το ρόλο του ιδιωτικού τομέα Υγείας στην ειδίκευση και τη συνεχιζόμενη εκπαίδευση των γιατρών. Ολα αυτά, ενταγμένα στη γενικότερη πολιτική που μετατρέπει την Υγεία σε εμπόρευμα και τα νοσοκομεία σε επιχειρήσεις, οδηγούν στη μετατροπή της πλειοψηφίας των γιατρών σε μισομορφωμένο, ανειδίκευτο και άρα φθηνό επιστημονικό δυναμικό.

«Βρέξει, χιονίσει, αυτό το νομοσχέδιο δε θα προχωρήσει», «πτυχία για δουλιά, πτυχία με αξία κι όχι διαβατήρια για την ανεργία», απαίτησαν οι φοιτητές της Πανσπουδαστικής ΚΣ από την Ιατρική Αθήνας, προχτές το πρωί κατά την παράσταση διαμαρτυρίας που πραγματοποίησε στο υπουργείο Υγείας. Εκπρόσωποι της ΠΚΣ συναντήθηκαν με το γενικό γραμματέα του υπουργείου, ο οποίος υποστήριξε το «φιλτράρισμα» των αποφοίτων που συνεπάγεται το νομοσχέδιο, στη λογική ότι «πρέπει να ξεχωρίσει ο καλός από τον κακό». Οι φοιτητές της ΠΚΣ συνέχισαν το απόγευμα με νέα παράσταση διαμαρτυρίας για το θέμα στη Βουλή, ενώ χτες το υπουργείο Υγείας περικυκλώθηκε και πάλι από φοιτητές που με απόφαση του συλλόγου της σχολής απαίτησαν απόσυρση του νομοσχεδίου, πήραν όμως και πάλι την ίδια ανάλγητη απάντηση.

Αντίστοιχες τοπικές κινητοποιήσεις πραγματοποιούνται και στις Ιατρικές Σχολές σε άλλες πόλεις και συνολικά οι φοιτητές συγκλίνουν στο αίτημα για απόσυρση του νομοσχεδίου. Νέα γενική συνέλευση πραγματοποιεί ο φοιτητικός Σύλλογος Ιατρικής Αθήνας την Τετάρτη, με στόχο νέες κινητοποιήσεις και συντονισμό με τις υπόλοιπες Ιατρικές.

  • Τον απαράδεκτο τρόπο εισαγωγής και συζήτησης στη Βουλή του νομοσχεδίου κατήγγειλε προχτές στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, ο βουλευτής του ΚΚΕ Παναγιώτης Κοσιώνης, εκφράζοντας έντονη πολιτική διαμαρτυρία. Οσον αφορά την ουσία του νομοθετήματος, ο Π. Κοσιώνης σημείωσε πως το ΚΚΕ θα εκφράσει τη θέση του κατά τη διάρκεια της συζήτησης στην Ολομέλεια. «Θεωρούμε ότι είναι ασφυκτικά τα περιθώρια συζήτησης τέτοιων νομοσχεδίων» τόνισε, προσθέτοντας ότι βιάζονται να στείλουν μήνυμα λίγο πριν τις εκλογές. Η επιτροπή προχώρησε στη συζήτηση της αρχής του νομοθετήματος, υπέρ του οποίου τάχθηκαν μόνο οι κυβερνητικοί βουλευτές.
Η ... δημοκρατία του Σχολικού Κανονισμού

Η «συμμετοχική δημοκρατία», που ευαγγελίζεται ο αναμενόμενος νέος αρχηγός του ΠΑΣΟΚ, Γ. Παπανδρέου, είναι μια ωραία φούσκα που προεκλογικά δεν κοστίζει τίποτα. Μόνο που ειδικά οι μαθητές έχουν ήδη βιώσει και βιώνουν καθημερινά αυτή τη «δημοκρατία» στα σχολεία. Η περιβόητη Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, που καθιστά ιδιώνυμο αδίκημα τις μαθητικές κινητοποιήσεις, στέλνει ακόμα μαθητές στα δικαστήρια. Οι Σχολικοί Κανονισμοί Λειτουργίας, που υποτίθεται υποβλήθηκαν ως «κείμενο διαλόγου», εφαρμόζονται στα σχολεία και αξιοποιούνται ως ένα ακόμα εργαλείο για τη χειραγώγηση, τόσο των μαθητών όσο και των εκπαιδευτικών. Συγχρόνως, πρόκειται για μέτρο στήριξης της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής και κατάπνιξης των αντιδράσεων που αυτή προκαλεί.

Οι διευθυντές των σχολικών μονάδων - στους οποίους το υπουργείο έχει αναθέσει ηγετικό ρόλο - έχουν συντάξει κανονισμούς, προβάλλοντας προσχηματικά θέματα όπως το κάπνισμα, τα κινητά, η εμφάνιση των μαθητών κ.ά., κοπτόμενοι για την «ευταξία» και «ευπρέπεια» και δημιουργούν ένα αυταρχικό πλέγμα μέσα στα σχολεία.

Δείγμα και μόνο αυτών που συμβαίνουν στα σχολεία, της «δημοκρατίας» που θέλουν να διαπαιδαγωγήσουν τους μαθητές είναι και ο εσωτερικός κανονισμός του 4ου Γυμνασίου Ηρακλείου Αττικής που θυμίζει στρατό και την ανάλογη αυστηρή πειθαρχία. Σε αυτό το κείμενο - στο οποίο ζητείται και η έγκριση των γονέων - περιλαμβάνονται κανονισμοί και διατάξεις του τύπου:

«Με το χτύπημα του κουδουνιού παρατάσσονται χωρίς χρονοτριβές και μετά την προσευχή μπαίνουν στις τάξεις... Απαγορεύεται αυστηρά να περιφέρονται στους διαδρόμους».

«Μετά το τέλος το μαθημάτων, οι μαθητές απομακρύνονται, χωρίς να περάσουν από το χολ των γραφείων».

«Δεν επιτρέπεται η προσέλευση μαθητών στο χώρο υποδοχής με οποιαδήποτε δικαιολογία. Τα έπιπλα και τα σκεύη του σχολείου δεν ανήκουν στους μαθητές αλλά στην πολιτεία. Τα έχουν πληρώσει όλοι οι πολίτες... Οι δράστες κάθε ζημιάς θα υποχρεώνονται να καταβάλλουν το κόστος και στην περίπτωση που δε βρεθούν οι δράστες θα πληρώνει ολόκληρο το τμήμα».

«Απαγορεύεται η χρήση εντύπων πάσης φύσεως στο σχολείο πλην των σχολικών και των εγκεκριμένων από το ΥΠΕΠΘ. Επίσης, απαγορεύονται αυστηρά οι επισκέψεις φιλικών εξωσχολικών ατόμων στους χώρους του σχολείου. Τα μέτρα θα είναι αυστηρότατα και θα περιλαμβάνουν κλήση της Αστυνομίας και αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος για το μαθητή του σχολείου που θα εμπλακεί».

«Θέλουμε να πιστεύουμε ότι οι μαθητές θα επιδείξουν την αντίστοιχη κατανόηση και ωριμότητα, ώστε η εφαρμογή του Σχολικού Κανονισμού να γίνεται χωρίς να είμαστε αναγκασμένοι να λαμβάνουμε επιπλέον μέτρα».

Αυτές οι ...δημοκρατικά και ...διαπαιδαγωγητικά διατυπωμένες εντολές, που θυμίζουν άλλες εποχές, - και απευθύνονται, επαναλαμβάνουμε, σε μαθητές Γυμνασίου, ωσάν σε στρατιωτάκια -αφιερώνονται στη «νέα εποχή» που ευαγγελίζεται και ο νεοφώτιστος ηγέτης του ΠΑΣΟΚ.


Δ.Κ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ