Κάλεσμα της ΣΕΑΑΝ και του Ενιαίου Συλλόγου Γονέων ΑμεΑ σχετικά με το κλείσιμο του ΕΕΕΕΚ Κωφών και Βαρήκοων
Σε διαδικτυακή σύσκεψη καλούν σήμερα Παρασκευή στις 6 μ.μ. η Γραμματεία της ΣΕΑΑΝ και το ΔΣ του Ενιαίου Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων ΑμεΑ Αττικής και Νήσων, για την οργάνωση της άμεσης απάντησης στο κλείσιμο του ΕΕΕΕΚ Κωφών και Βαρήκοων στους Αμπελόκηπους.
Οπως αναφέρουν, «αυτοψία του Οργανισμού Αντισεισμικής Προστασίας χαρακτηρίζει ότι το κτίριο του ΕΕΕΕΚ Κωφών και Βαρήκοων που ανήκει στο Εθνικό Ιδρυμα Κωφών έχει 100% τρωτότητα και 25% πρόβλημα στατικότητας». Απέναντι στις εξελίξεις αυτές, διεκδικούν να λειτουργήσει άμεσα και σε νέο ασφαλές κτίριο το ΕΕΕΕΚ Κωφών και Βαρήκοων των Αμπελοκήπων, να μην χάσουν μαθήματα τα παιδιά, να παρθούν γρήγορα όλα τα αναγκαία μέτρα για την ασφαλή μεταφορά των παιδιών στο νέο κτίριο, να προχωρήσουν γρήγορα οι αναγκαίες επισκευές στο κτίριο για να γίνει ασφαλές και να μπορέσουν να επιστρέψουν άμεσα οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί στον χώρο τους.
To link για τη σύσκεψη είναι το εξής: https://us02web.zoom.us /j/86702243550?pwd=NmG13TgsLxuk0Umdg9bSobnjC2gZjP.1
Meeting ID: 867 0224 3550
Passcode: 293502
Συναυλία αλληλεγγύης στους 15 μαθητές του 2ου Γυμνασίου Καλαμαριάς που διώκονται για την κινητοποίηση που πραγματοποίησαν την προηγούμενη σχολική χρονιά, οργανώνει η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Καλαμαριάς. Η συναυλία θα γίνει την Κυριακή 26 Γενάρη στις 6.30 μ.μ., στο 2ο Γυμνάσιο, με τη συμμετοχή μαθητικών συγκροτημάτων.
Σε συμμετοχή στη συναυλία αλληλεγγύης καλεί η Ενωση Γονέων Καλαμαριάς, απαιτώντας την απόσυρση των κατηγοριών, τόσο για τους μαθητές όσο και για τους γονείς τους. Να σταματήσει κάθε δίωξη.
Ψηφίσματα συμπαράστασης έχουν εκδώσει δεκάδες σωματεία και φορείς, καθώς και το Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμαριάς, η Ομοσπονδία Γονέων Κεντρικής Μακεδονίας, μαθητικά συμβούλια.
Ξεκινά στη Βουλή η συζήτηση της Σύμβασης για τα Ωνάσεια Σχολεία
Ολοταχώς σε πορεία προώθησης περαιτέρω κατηγοριοποίησης σχολείων και μαθητών, μετατροπής σχολείων της γειτονιάς σε σχολεία για λίγους, με χορηγίες αντί για γενναία αύξηση των δαπανών, κυβέρνηση και υπουργείο Παιδείας προχωρούν στην ίδρυση 22 Ωνάσειων Σχολείων.
Σήμερα το πρωί ξεκινά στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής η συζήτηση της Σύμβασης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και του ιδρύματος Ωνάση. Η συζήτηση θα συνεχιστεί τη Δευτέρα με την ακρόαση φορέων, ενώ την Τετάρτη αναμένεται η Σύμβαση να εισαχθεί για συζήτηση στην Ολομέλεια. Υπενθυμίζεται ότι η Σύμβαση υπογράφηκε και δεν επιδέχεται αλλαγές στο περιεχόμενό της.
«Η ίδρυση των Ωνάσειων Σχολείων από την κυβέρνηση αποτελεί άλλη μια κλιμάκωση στην κατηγοριοποίηση των σχολείων και στη μόρφωση των μαθητών», τονίζει σε ανακοίνωσή της η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας.
Μεταξύ άλλων σημειώνει ότι η κατάργηση σχολείων της γειτονιάς, με μετατροπή τους σε «πρότυπα», ανοίγει ακόμα περισσότερο τον δρόμο για την αποποίηση του κράτους για τη χρηματοδότηση των σχολείων, ότι «διαμορφώνονται σχολεία με διαφορετικό ωρολόγιο πρόγραμμα και για την εισαγωγή σε αυτά με εξετάσεις ήδη το "φροντιστήριο" θα ξεκινά από το Δημοτικό».
«Δεν ανεχόμαστε οι χορηγοί να συντηρούν τα σχολεία και να "μορφώνουν" τα παιδιά μας. Αγωνιζόμαστε για ένα αναβαθμισμένο δημόσιο και δωρεάν σχολείο που θα μορφώνει ολόπλευρα όλα τα παιδιά, και όχι για σχολεία για λίγους. Στεκόμαστε απέναντι στην ίδρυση των Ωνάσειων Σχολείων και μαζί με τους Συλλόγους Γονέων, τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές διεκδικούμε: Αύξηση της χρηματοδότησης για όλα τα σχολεία. Μαζικούς διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών - 15 μαθητές ανά Τμήμα. Ολόπλευρη μόρφωση για όλα τα παιδιά», τονίζει η ΑΣΓΜΕ.
«Εμείς θέλουμε καλά σχολεία για όλους με ευθύνη του κράτους και όχι με το αν "βρεθεί" ένας χορηγός και "κάτι δώσει"! Αυτό αξίζουμε και γι' αυτό θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε κάθε μέρα μέσα από τα μαθητικά μας συμβούλια, μαζί με τους γονείς, τους καθηγητές μας και όλο τον λαό». Ετσι απαντά η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας στην ίδρυση των Ωνάσειων Σχολείων και απευθύνει προς το υπουργείο Παιδείας και στην κυβέρνηση μια σειρά ερωτήματα, όπως:
«Οι μαθητές συνολικά της γειτονιάς, αν δεν "πετύχουν" στις εξετάσεις, σε ποιο Γυμνάσιο και Λύκειο θα πάνε; Θα στοιβαχτούν απλά στο διπλανό; Πόσοι πια θα μαζευόμαστε στις τάξεις των "απλών" Γυμνασίων και Λυκείων; Είμαστε ήδη 25άρια τμήματα, πόσοι ακριβώς θέλετε να είμαστε στις τάξεις; Π.χ. στην Κυψέλη λειτουργούν 4 Γυμνάσια και 2 Λύκεια για χιλιάδες μαθητές. Από αυτά, 1 Γυμνάσιο και 1 Λύκειο (το 15ο Γυμνάσιο και 15ο Λύκειο) θα γίνουν Ωνάσεια - Πρότυπα. Αυτό σημαίνει ότι θα μπορούν να έρχονται σε αυτά παιδιά από όλη την Περιφέρεια Αττικής, όχι μόνο της Κυψέλης.
Δηλαδή, εκατοντάδες κάθε χρόνο μαθητές Γυμνασίου της Κυψέλης που δεν θα καταφέρουν να μπουν με εξετάσεις στο 15ο θα στοιβάζονται στο μοναδικό Λύκειο που μένει στην περιοχή; Στο σχολείο (39ο ΓΕΛ) δηλαδή που έγινε viral γιατί έχουν διαβρωθεί τόσο πολύ τα θεμέλιά του που φαίνονται με γυμνό μάτι;
Γιατί χρειάζονται εξετάσεις και χορηγίες για να έχουν τα σχολεία όλων των παιδιών τα αυτονόητα; Καλά και ασφαλή κτίρια; Σύγχρονες υποδομές; Δημιουργικό μάθημα; Τέχνη; Αθλητισμό; Ψυχολόγους; Γιατί να φτιάχνονται καλά σχολεία για τους λίγους και τα σχολεία των πολλών να παραμένουν μέσα στα προβλήματα; Τα χρήματα που οι γονείς μας πληρώνουν σε φόρους στο κράτος πού πάνε; Γιατί δεν δίνονται για να φτιαχτούν τα σχολεία μας; Γιατί πρέπει να το κάνει αυτό κάποιος ιδιώτης χορηγός; Ετσι θα γίνεται από δω και πέρα;».
«Οχι στην κατάργηση σχολείων της γειτονιάς», δηλώνει και η ΕΛΜΕ Πειραιά, μετά τις εξαγγελίες για μετατροπή του 1ου Γυμνασίου Περάματος και του 1ου ΓΕΛ Περάματος σε Ωνάσεια Σχολεία, και για μετατροπή του 3ου ΓΕΛ Πειραιά σε Πειραματικό.
Ανακοίνωση της ΚΝΕ για τις κινητοποιήσεις μαθητών και γονιών των Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων
«Στα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία υπάρχουν διαχρονικά τεράστιες ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς, κατάλληλη υποδομή, αναλώσιμα, μουσικά όργανα και σύγχρονα συγγράμματα, οι οποίες επιβαρύνουν την καθημερινότητα των μαθητών και των οικογενειών τους και οδηγούν πολλά παιδιά να εγκαταλείπουν τα όνειρά τους, τις κλίσεις και τα ταλέντα τους.
Οι μαθητές αυτών των σχολείων, όπως και συνολικά οι μαθητές που παλεύουν να κάνουν πράξη τα όνειρά τους, έρχονται αντιμέτωποι σε κάθε φάση της πορείας τους με την αδικία, τους φραγμούς και τα όρια που βάζει το σημερινό σύστημα στην ολόπλευρη εκπαίδευση και μόρφωση.
Μόνο με τον οργανωμένο, συλλογικό και μαζικό αγώνα διεκδίκησης των σύγχρονων μορφωτικών δικαιωμάτων μας μπορούμε να μπλοκάρουμε τα εκάστοτε κυβερνητικά σχέδια που κάνουν διαχρονικά τα σχολεία χειρότερα, βαρετά εξεταστικά κέντρα, μέσα στο άγχος και την ανασφάλεια, χωρίς ίχνος δημιουργικότητας και έμπνευσης. Αυτό απέδειξε άλλωστε και ο μεγαλειώδης αγώνας των μαθητών - φοιτητών, εργαζομένων στον Πολιτισμό και καλλιτεχνών απέναντι στο ΠΔ 85, που ανάγκασαν την κυβέρνηση της ΝΔ να εξαγγείλει την ίδρυση Ανώτατης Σχολής Παραστατικών Τεχνών.
Η ΚΝΕ καλεί κάθε νέο και νέα που αγαπάει την Τέχνη να παλέψει απέναντι στο σύστημα των πολέμων, της εκμετάλλευσης, της αδικίας, που μετατρέπει την Τέχνη και τον Πολιτισμό σε κανάλι επικοινωνίας για τα σάπια μηνύματα, τις αξίες και τα πρότυπά του.
Το σύστημα της εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο, ο καπιταλισμός, εχθρεύεται την ολόπλευρη καλλιτεχνική μόρφωση γιατί ξέρει πως η Τέχνη μπορεί να γίνει όπλο στον αγώνα για μια κοινωνία όπου ο άνθρωπος και οι ανάγκες του θα είναι στο επίκεντρο.
Γι' αυτήν την κοινωνία παλεύει η ΚΝΕ και το ΚΚΕ, τον σοσιαλισμό - κομμουνισμό. Εκεί όπου το σχολείο "δεν θα ξεχνά" πως οι μαθητές έχουν στόμα για να πουν μάθημα, αλλά και για να τραγουδούν και να παίζουν θέατρο. Εχουν χέρια για να λύνουν ασκήσεις, αλλά και για να μαθαίνουν μουσική, να ζωγραφίζουν. Εχουν πόδια για να πηγαινοέρχονται στο σχολείο, αλλά και για να χορεύουν και να αθλούνται. Εχουν μυαλό όχι για να αποθηκεύουν πληροφορίες και SOS, αλλά για να σκέφτονται, να φαντάζονται, να ονειρεύονται...
Αυτό το σχολείο και αυτήν την κοινωνία αξίζουν οι μαθητές, και αυτό το σχολείο θα το κατακτήσουμε μαζί, στον δρόμο της σύγκρουσης και της ανατροπής!».
Σε ένταση του εκφοβισμού και της τρομοκρατίας προχωράει η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας, και μέσω των πιέσεων της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας επιταχύνονται αυτές τις μέρες οι κλήσεις εκπαιδευτικών σε πειθαρχικό τόσο στη Δευτεροβάθμια όσο και στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, για τη συμμετοχή τους στη νόμιμα προκηρυγμένη απεργία - αποχή από την αξιολόγηση - κατηγοριοποίηση των σχολείων.
Με μαχητικές κινητοποιήσεις αντιδρούν οι εκπαιδευτικοί.
Στη Θεσσαλονίκη, οι εκπαιδευτικοί, με αποφάσεις των ΕΛΜΕ και των ΣΕΠΕ, κλιμακώνουν τον αγώνα τους με νέα κινητοποίηση σήμερα Παρασκευή 24 Γενάρη, στις 2 μ.μ., στο υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης. Παράλληλα έχει προκηρυχθεί μονόωρη στάση εργασίας (1 μ.μ. με 2 μ.μ.) για τη διευκόλυνση της συμμετοχής. Επίσης, σήμερα στη 1.30 μ.μ., προγραμματίζεται κινητοποίηση στον Πολύγυρο στη ΔΙΠΕ Χαλκιδικής, αλλά και στη ΔΙΠΕ Πιερίας.
Χτες, μαχητική κινητοποίηση πραγματοποιήθηκε στη Βέροια, μετά από κάλεσμα του ΣΕΠΕ Ημαθίας. Στο πλευρό των εκπαιδευτικών βρέθηκαν το Εργατικό Κέντρο Ημαθίας, η ΕΛΜΕ, η Ενωση Ιατρών Νοσοκομείων και Κέντρων Υγείας Ημαθίας και ο Αγροτικός Σύλλογος Νάουσας «Μαρίνος Αντύπας».
Να αποσυρθούν άμεσα όλες οι παραπομπές σε πειθαρχικό απαίτησαν όλοι μαζί με μια φωνή.