Πέμπτη 25 Γενάρη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
Ερωτήματα & Απαντήσεις

Η «αξιολόγηση» δε θα βοηθήσει στη βελτίωση της ποιότητας των ιδρυμάτων και στην ενημέρωση του κόσμου γι' αυτά;

Η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ προσπαθούν να πείσουν ότι η αξιολόγηση πάει πακέτο με την «ποιότητα» και με μια σχετική διατύπωση έχουν συμφωνήσει να επιβάλουν την «αξιολόγηση» μέσω και του Συντάγματος, με την αναθεώρηση του άρθρου 16.

Μιλούν για διασφάλιση της ποιότητας, λες και η ποιότητα της Ανώτατης Εκπαίδευσης είναι κάτι ορισμένο και ουδέτερο ή κοινώς αποδεκτό. Για παράδειγμα, ο εργαζόμενος θεωρεί «ποιότητα» στην Ανώτατη Εκπαίδευση τη δωρεάν παροχή της, την εξασφάλιση δωρεάν στέγασης και σίτισης των φοιτητών, την πλήρη και επαρκή υλικοτεχνική υποδομή κ.ά. Τα κείμενα της ΕΕ μιλώντας για «ποιότητα» εννοούν την αύξηση του αριθμού των φοιτητών στα Πανεπιστήμια, την ικανοποίηση των απαιτήσεων που έχουν οι επιχειρήσεις από τα Πανεπιστήμια κ.ο.κ. Γίνεται κατανοητό ότι η ποιότητα είναι ταξικά διαφοροποιημένη έννοια και, πολύ περισσότερο, είναι μια έννοια που δεν μπορεί εύκολα να ποσοστικοποιηθεί και να μετρηθεί, όπως ισχυρίζονται ότι θα κάνουν με την «αξιολόγηση της ποιότητας».

Στο σημείο αυτό θα μπορούσε κανείς να αντιτάξει ότι υπάρχουν κάποια στοιχεία που συνδέονται με την ποιότητα των σπουδών και στα οποία θα μπορούσαν να συμφωνήσουν οι πάντες. Για παράδειγμα, οι κατάλληλες κτιριακές υποδομές, ο πλήρης εξοπλισμός εργαστηρίων κι αιθουσών και άλλα τέτοια που σήμερα δεν καλύπτονται, παρουσιάζουν ελλείψεις και προβλήματα. Η απάντηση εδώ έρχεται αβίαστα: Χρειάζεται ένα διαφορετικό σύστημα «αξιολόγησης» για να εντοπιστούν και να διορθωθούν αυτά; Δεν ξέρει η εκάστοτε κυβέρνηση τι ελλείψεις και τι προβλήματα παρουσιάζουν τα ιδρύματα; Αφού η πολιτική των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ είναι που τα δημιουργεί και τα συντηρεί. Το ΠΑΣΟΚ, για παράδειγμα, ίδρυσε το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου κι έστειλε φοιτητές να σπουδάσουν εκεί χωρίς να υπάρχουν κτίρια!! Ακόμα όμως κι αν δε γνώριζαν οι κυβερνήσεις τα προβλήματα, θα αρκούσε μια ερώτηση προς τα ιδρύματα να υποδείξουν τις ελλείψεις και τα προβλήματά τους. Δε χρειάζεται «αξιολόγηση» γι' αυτό.

Αντίστοιχα, η λογική της ενημέρωσης του κόσμου μέσω της «αξιολόγησης» είναι υποκριτική κι επικίνδυνη. Αν το κράτος εξασφαλίζει την πλήρη ανάπτυξη όλων των ιδρυμάτων εξίσου, τη χρηματοδότησή τους, το υψηλό επίπεδο σπουδών τους κλπ., τότε για την ενημέρωση του κόσμου αρκεί να γίνεται γνωστό το αντικείμενο σπουδών του κάθε Τμήματος. Αφού όλα τα ιδρύματα θα είναι ισότιμα και θα παρέχουν υψηλού επιπέδου σπουδές, δε θα τίθεται θέμα επιλογής ιδρύματος από τους υποψήφιους φοιτητές.

Στην πραγματικότητα η «αξιολόγηση», έχοντας ως βασικό στόχο τον έλεγχο την προώθησης των αναδιαρθρώσεων στα ιδρύματα, θα έχει το αντίθετο ακριβώς αποτέλεσμα: Θα διαχωριστούν τα ιδρύματα σε λίγα «καλά» για την ελίτ και πολλά «κακά» για τη μάζα. Τα πρώτα θα χρηματοδοτούνται περισσότερο και οι απόφοιτοί τους θα προτιμούνται από τις επιχειρήσεις, ενώ τα υπόλοιπα θα βαλτώνουν κι οι απόφοιτοί τους θα μπαίνουν στην παραγωγή με πολύ χειρότερους όρους και χωρίς πολλές απαιτήσεις. Σ' αυτό το περιβάλλον, η ενημέρωση θα χρειάζεται στους επιχειρηματίες, προκειμένου να επιλέγουν σε ποια ιδρύματα θα επενδύουν, από ποια θα αγοράζουν έρευνα κ.ο.κ. Οσο για τους υποψήφιους φοιτητές, αυτοί θα στοιβάζονται στα ιδρύματα (ανεξαρτήτως ενημέρωσης) με βάση το πορτοφόλι τους.

Συνέντευξη σήμερα

Σήμερα Πέμπτη θα δοθεί τελικά η συνέντευξη Τύπου που αρχικά είχαν προγραμματίσει για χτες το Συντονιστικό Αγώνα Σχολείων Αθήνας και η Ομοσπονδία Γονέων Αθήνας. Η συνέντευξη θα δοθεί σήμερα στις 5 το απόγευμα, στα γραφεία της Ομοσπονδίας.

ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΝΕΩΝ ΤΟΥ ΠΑΜΕ
Πρωτοβουλίες για την Παιδεία

Εκδήλωση για την Παιδεία διοργανώνει το επόμενο Σάββατο 3 Φλεβάρη η Γραμματεία Νέων εργαζομένων και ανέργων του ΠΑΜΕ. Η εκδήλωση θα γίνει στο Πάντειο Πανεπιστήμιο (στην αίθουσα «Σάκη Καράγιωργα») στις 6 το απόγευμα. Παράλληλα, η Γραμματεία Νέων του Μετώπου έχει θέσει στο επίκεντρο της δράσης της το θέμα της Παιδείας, πραγματοποιώντας από την αρχή της εβδομάδας εξορμήσεις σε χώρους όπου εργάζεται και σπουδάζει η νεολαία. Σήμερα Πέμπτη, θα βρεθεί στη ΛΑΝΕΤ μαζί με το Συνδικάτο εργατοϋπαλλήλων Τηλεπικοινωνιών - Πληροφορικής Αθήνας και αύριο Παρασκευή στην ΑΕΝ.

Στις Αρχάνες

Εκδήλωση με θέμα «Παιδεία - Τι μαθαίνουν σήμερα τα παιδιά μας - Τι μόρφωση θέλουμε», θα πραγματοποιήσει o σύλλογος Γυναικών Αρχανών Ηρακλείου την Κυριακή 28 Γενάρη στην καφετερία «Μαλλιαράκη», στις 4.30 το απόγευμα. Στην εκδήλωση θα μιλήσουν ο Μανώλης Συντυχάκης, μέλος του ΔΣ της Ομοσπονδίας Γονέων Ηρακλείου και της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Ελλάδας, και ο Σταύρος Γενετζάκης, καθηγητής, νομαρχιακός σύμβουλος Ηρακλείου.

ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ
Είναι πολλά τα λεφτά...

Πανέτοιμες να κλιμακώσουν την εισβολή τους στο σύστημα Παιδείας, εμφανίζονται οι ιδιωτικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο της εκπαίδευσης, ενώ την ίδια στιγμή αποκαλύπτεται ότι οι εταιρείες αυτές εμφανίζουν συνεχή αύξηση των ποσοστών της κερδοφορίας τους. Οπως προκύπτει από έρευνα της HELLASTAT, που δημοσιοποιήθηκε χτες, τα περιθώρια κέρδους τους αυξήθηκαν από το 34% το 2004, στο 36% το 2005. Με δεδομένο ότι τα μέσα ποσοστά κέρδους στους κλάδους των υπηρεσιών συνολικά κυμαίνονται στο 30-31%, ο καθένας αντιλαμβάνεται ότι ο τομέας της εκπαίδευσης, ακόμα και από τη σκοπιά της επένδυσης κεφαλαίων και μόνο, αναδεικνύεται σε μια πρώτης τάξεως προσοδοφόρα επένδυση για το κεφάλαιο.

Ο τζίρος των εταιρειών του κλάδου, που το 2005 ήταν 357 εκατομμύρια ευρώ, αυξήθηκε κατά 1,8% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Την ίδια χρονιά η λειτουργική κερδοφορία τους αυξήθηκε κατά 32,4%. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι ενώ τα επίσημα καθαρά κέρδη του συνόλου των εταιρειών το 2004 άγγιξαν το 1 εκατομμύριο ευρώ, το 2005 υπερτετραπλασιάστηκαν και διαμορφώθηκαν σε 4,1 εκατομμύρια.

Η περίοδος που διανύουμε, κατά την έκθεση, είναι «ιδιαίτερα κρίσιμη» στο φόντο της επιδιωκόμενης αναθεώρησης του άρθρου 16, ενώ εξετάζοντας τα διάφορα κόλπα που κάνουν οι εταιρείες για να προσελκύσουν πελάτες, διατυπώνεται η άποψη ότι... «ο κλάδος εκπαίδευσης δείχνει ικανότερος από ποτέ να αφουγκράζεται τις ανάγκες της αγοράς και να προσαρμόζει κατάλληλα το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων του».

Δυναμικό, μαζικό μήνυμα ανυποχώρητου αγώνα

Με επιτυχία έγινε και το χτεσινό συλλαλητήριο στην Αθήνα. Φοιτητικοί και σπουδαστικοί σύλλογοι επαναβεβαίωσαν την απόφασή τους να συνεχιστούν οι κινητοποιήσεις

«Δωρεάν Παιδεία για όλο το λαό, δε δίνουμε απ' την τσέπη μας ούτε ένα ευρώ», «Οι φοιτητές σας στέλνουνε φιρμάνι, της ιδιωτικοποίησης το τέλος θα σημάνει».

Με παλμό και δυναμική, χιλιάδες φοιτητές και σπουδαστές από δεκάδες φοιτητικούς και όλους τους σπουδαστικούς συλλόγους του Λεκανοπεδίου, μαζί με εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς, κατέκλυσαν χτες το κέντρο της Αθήνας στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο ενάντια στην αντιδραστική μεταρρύθμιση στην Παιδεία που προωθούν η κυβέρνηση και το ΠΑΣΟΚ.

Από τις 12 το μεσημέρι οι διαδηλωτές συρρέουν στα Προπύλαια. Ενα το μήνυμα: Δημόσια και δωρεάν Παιδεία για όλους. Κόντρα στην τρομο-λαγνεία και την κατασυκοφάντηση των αγώνων τους, φοιτητές, σπουδαστές και εκπαιδευτικοί απαντούν με την αποφασιστικότητα της συνέχισης, της κλιμάκωσης. Για να μην αναθεωρηθεί το άρθρο 16, για να μην κατατεθεί ο νέος νόμος - πλαίσιο. Και δηλώνουν με τη μαζική τους παρουσία, με τις αγωνιστικές αποφάσεις τους, με τα πανό και τα συνθήματά τους: «Κάτω τα χέρια από το άσυλο, το άσυλο ανήκει σε όλο το λαό».

Ενας ένας οι φοιτητικοί σύλλογοι ξεχύνονται στο δρόμο. Πλημμυρίζει η Πανεπιστημίου από φοιτητές από τη Φυσικομαθηματική, τη Γεωπονική, την Πάντειο, το Πολυτεχνείο, την ΑΣΟΕΕ, τη Φιλοσοφική, τη Νομική, το Οικονομικό, το Πολιτικό, τα ΤΕΦΑΑ... Ακολουθούν τα μπλοκ των σπουδαστών, συγκροτημένα ανά σύλλογο πίσω από το πανό του Πανελλαδικού Συντονιστικού των ΤΕΙ: «Οχι στην ιδιωτικοποίηση και την εξίσωση των πτυχίων μας με ιδιωτικά ψευτοκολέγια» είναι το ξεκάθαρο μήνυμα του Συντονιστικού, με τη ζωγραφισμένη ντουντούκα να καλεί στον αγώνα. Νωρίτερα εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών, σε σύντομους χαιρετισμούς στη συγκέντρωση, έκαναν αναφορά στη συνέχιση του πανεκπαιδευτικού αγώνα. Στο δρόμο του αγώνα και μαθητές και γονείς. «Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν Παιδεία, 15% του προϋπολογισμού στη μόρφωση» απαιτεί το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών.


Ενα «πέταλο» διαδηλωτών απλώνεται από το ύψος της Αρσάκη στη Σταδίου και την Πανεπιστημίου και αγκαλιάζει τα Χαυτεία.

«Οχι στην αμάθεια και τις καταρτίσεις, δεν είμαστε εργαλεία για τις επιχειρήσεις», ξεκαθαρίζουν φοιτητές και σπουδαστές. «Τέρμα πια στις αυταπάτες ή με το κεφάλαιο ή με τους εργάτες», φωνάζουν με αμείωτη ένταση, αποφασισμένοι να δυναμώσουν, να μαζικοποιήσουν ακόμα παραπάνω και να εντείνουν τον αγώνα τους. Και καλούν όλο το λαό να παλέψει για δημόσια και δωρεάν Παιδεία, για την Παιδεία των λαϊκών αναγκών, ενάντια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, που βάζει «ταφόπλακα στη δωρεάν Παιδεία».

Μπροστά στην πλατεία Συντάγματος φοιτητές και σπουδαστές δε σταματούν να τραγουδούν: «Κωστάκη, Γιωργάκη, Μαριέττα δε θα περάσουνε ποτέ τα νέα μέτρα, οι φοιτητές δε σκύβουν το κεφάλι, με το λαό αντίσταση και πάλη, όλοι εμείς θα είμαστε στους δρόμους, μέχρι να ανατρέψουμε τους νόμους». Τα καπνογόνα ανάβουν, τα συνθήματα πέφτουν βροχή: «Αντίσταση, αγώνας, ανυπακοή, το άρθρο 16 δε θα καταργηθεί», «Φοιτητές - σπουδαστές, ενωμένοι νικητές».

Από την Οθωνος η πορεία ανεβαίνει μπροστά από τη Βουλή, συνεχίζει μέχρι τα Προπύλαια, όπου διαλύονται τα μπλοκ, για να ακολουθήσουν οι συναντήσεις συντονισμού φοιτητών και σπουδαστών. Αλλωστε, ήταν σύνθημα που κυριάρχησε και χτες στην πορεία «Σεισμός, σεισμός, συντονισμός είναι η απάντηση από εδώ και μπρος». Στην κοινή συνεδρίαση που έγινε αποφασίστηκε η συνέχιση των κινητοποιήσεων.


ΝΕΑ ΒΙΒΛΙΑ
τα μαθηματικά στον καιρό τού «πλήρωνε»!

Ο Σύλλογος Γονέων του Δημοτικού Σχολείου Κάσσου αγόρασε για το σχολείο τρεις υπολογιστές, από τους οποίους ο καθένας κόστισε 710 ευρώ, και έναν εκτυπωτή που κόστισε 60 ευρώ. Συμφώνησαν να πληρώσουν σε 8 δόσεις. Τι ποσό θα πληρώνουν σε κάθε δόση; (Μαθηματικά Στ΄ Δημοτικού, τετράδιο εργασιών τεύχος α' σελ. 20).

Για να συγκεντρώσει χρήματα για το σχολικό ταμείο ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων αποφάσισε να πουλήσει ημερολόγια. Για κάθε 3 ημερολόγια έβγαζε κέρδος 1,35 ευρώ. Τελικά πούλησαν 256 ημερολόγια. Πόσο κέρδος έβγαλαν; (Μαθηματικά Στ' Δημοτικού, τετράδιο εργασιών, τεύχος β' σελ. 40).

Νάτη και η εξεύρεση εναλλακτικών πηγών χρηματοδότησης για τη λειτουργία του σχολείου στην οποία έμμεσα ή άμεσα παραπέμπουν Ευρωπαϊκή Ενωση και οι εδώ οπαδοί της, μέσα στα βιβλία των μαθηματικών όπου αξίζει να σημειωθεί ότι η πλειοψηφία των ασκήσεων έχουν να κάνουν με συναλλαγές με ευρώ.

Στο ...σύμπαν λοιπόν των νέων σχολικών βιβλίων, οι διευθυντές των σχολείων τρέχουν να εξοπλίσουν τα σχολεία, οι μαθητές και οι γονείς ψάχνουν λεφτά για να αγοράσουν κομπιούτερ και εκτυπωτές και αυτό βέβαια θεωρείται δεδομένο και αυτονόητο. Οι θιασώτες της «αποκέντρωσης» της ευθύνης του κράτους να εξοπλίζει τα σχολεία, έχουν αναλάβει να περάσουν για τα καλά στα μυαλά των μαθητών ότι αν θέλουν υπολογιστές πρέπει να μαζέψουν λεφτά. Οι ίδιοι που προβάλλουν και προπαγανδίζουν το λεγόμενο φινλανδικό μοντέλο το οποίο παρουσιάζουν ως πρότυπο, αποκρύπτοντας το βαθιά ταξικό χαρακτήρα αυτού του σχολείου όπου η εκπαίδευση παρέχεται ανάλογα με τα χρήματα που διαθέτει η τοπική κοινωνία, δηλαδή οι γονείς.

Και επειδή, ως γνωστόν, το σχολικό βιβλίο ήταν και είναι πάντα ενδεικτικό της εποχής του και δεν απευθύνεται μόνο στους μαθητές αλλά σε ολόκληρη την κοινωνία, το μήνυμα το εισπράττουν και οι γονείς. Να ξηλωθούν...

Αιτήσεις για τις πανελλαδικές εξετάσεις

Από 1 έως 12 Φλεβάρη θα πρέπει να υποβάλουν τις αιτήσεις τους οι απόφοιτοι Λυκείου που επιθυμούν να πάρουν μέρος στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις, προκειμένου να αποκτήσουν νέα βεβαίωση πρόσβασης. Οι αιτήσεις - δηλώσεις υποβάλλονται στο γενικό λύκειο που είναι πλησιέστερο στον τόπο μόνιμης κατοικίας τους.

Στην ίδια προθεσμία υποβάλλουν το σχετικό έντυπο Αίτησης - Δήλωσης και όσοι από τους μαθητές της τελευταίας τάξης των ημερήσιων και εσπερινών Λυκείων επιθυμούν να εξεταστούν σε ειδικό μάθημα ή να είναι υποψήφιοι για τις Σχολές Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού, καθώς και οι μαθητές της τελευταίας τάξης των ημερήσιων Λυκείων που επιθυμούν να είναι υποψήφιοι για τις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές.

Τα δύο πρόσωπα...

Σε ρόλο υπονομευτή των φοιτητικών και σπουδαστικών αγώνων εμφανίζεται όλο και πιο συχνά η παράταξη της ΝΔ σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ, η ΔΑΠ.

Εχοντας αναλάβει εργολαβικά να συμπληρώσει τους υπόλοιπους μηχανισμούς που συκοφαντούν και προσπαθούν να αποπροσανατολίσουν τον αγώνα φοιτητών και σπουδαστών, η ΔΑΠ, όπου δεν καταφέρνει να συκοφαντήσει, δε διστάζει να καταφύγει σε απειλές, ακόμα και σε ανοιχτές επιθέσεις. Στόχος της είναι να μην υλοποιηθούν οι αγωνιστικές αποφάσεις των συλλόγων, να σπάσουν οι καταλήψεις και να φαίνονται όλα «μέλι γάλα» απέναντι στην προώθηση των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων (τις οποίες άλλωστε η ΔΑΠ υποστηρίζει με πάθος...).

Είναι χαρακτηριστικό το προχτεσινό περιστατικό στο Οικονομικό της Νομικής, όπου στελέχη της ΔΑΠ έκαναν ανοιχτή επίθεση σε φοιτητές για να σπάσουν την κατάληψη που είχε αποφασίσει ο σύλλογος. Πρόσφατα σημειώθηκε ανάλογο περιστατικό στα ΤΕΦΑΑ Αθήνας, όπου στελέχη της ΔΑΠ ξυλοκόπησαν φοιτητή, μέλος της ΠΚΣ, που ενημέρωνε συμφοιτητές του για την αγωνιστική απόφαση του συλλόγου.

Αλλά και στις απειλές η ΔΑΠ είναι ...πρώτη και καλύτερη! Κατά τη διάρκεια Γενικών Συνελεύσεων (όπως, για παράδειγμα, στο Γεωλογικό) μέλη της ΔΑΠ φώναζαν σε φοιτητές - ψηφοφόρους της, οι οποίοι υπερψήφιζαν το αγωνιστικό πλαίσιο, να κατεβάσουν το χέρι τους!

...της υπονόμευσης

Από την άλλη, η ΠΑΣΠ, βλέποντας προφανώς ότι ο αγώνας ξεφεύγει από τα «μέτρα» της και ότι δεν μπορεί να καρπωθεί την αγανάκτηση φοιτητών και σπουδαστών, καθώς όλο και περισσότεροι σύλλογοι καταλήγουν σε αποφάσεις που σφυροκοπούν την πολιτική του ΠΑΣΟΚ, αρχίζει να ...πισωπατά.

Αυτή τη βδομάδα, η ΠΑΣΠ προσπάθησε να μποϊκοτάρει τις συνελεύσεις των συλλόγων του ΤΕΙ Αθήνας, καθώς και της ΣΕΛΕΤΕ και της ΣΔΟ Πειραιά! Την ίδια στιγμή, απέχει από αγωνιστικές αποφάσεις και από τις κινητοποιήσεις (π.χ., στο Πάντειο απείχε από την ίδια τη συνέλευση).

Και, βέβαια, βλέποντας η ηγεσία της ΠΑΣΠ ότι ο αγώνας φοιτητών και σπουδαστών συνεχίζεται και δυναμώνει, δε διστάζει να ταχτεί ξεκάθαρα στο πλευρό της ΔΑΠ, συμμετέχοντας σε κοινές προτάσεις σε συνελεύσεις, όπως, για παράδειγμα, στο Τμήμα Λαϊκής Παραδοσιακής Μουσικής του ΤΕΙ Αρτας...

ΔΙΑΔΗΛΩΣΕΙΣ ΠΑΝΤΟΥ
Μαζική συσπείρωση και κινητοποίηση

Από το Πολυτεχνείο έως το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας το μήκος της πορείας στη Θεσσαλονίκη

Motion Team

Μία μεγάλη και μαχητική πανεκπαιδευτική πορεία πραγματοποιήθηκε χτες στη Θεσσαλονίκη από χιλιάδες διαδηλωτές, που διατράνωσαν την άρνησή τους στην αναθεώρηση του άρθρου 16, στο νέο νόμο - πλαίσιο και στους τέσσερις αντιδραστικούς νόμους (για ΔΟΑΤΑΠ, ΙΔΒΕ, Αξιολόγηση, Διεθνές Πανεπιστήμιο) που έχει ψηφίσει η κυβέρνηση για την Ανώτατη Εκπαίδευση, κλιμακώνοντας τον αγώνα για δημόσια και δωρεάν Παιδεία.

«Αυτοί που μας κλέψαν το βιβλίο απ' το χέρι, μας κατηγορούν ότι μείναμε αδιάβαστοι» έγραφε το τεράστιο πανό, που κρατούσαν στα χέρια τους είκοσι φοιτήτριες στην κεφαλή της πορείας. Από πίσω τους συγκροτείται πυκνό πλήθος από 30 φοιτητικούς συλλόγους του ΑΠΘ, που είναι σε κατάληψη, τους 6 σπουδαστικούς συλλόγους του ΤΕΙΘ, εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, πανεπιστημιακούς δασκάλους και τις ταξικές δυνάμεις που συσπειρώνονται στο ΠΑΜΕ. Το μήκος της πορείας απλώνεται από το Πολυτεχνείο έως το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας! Οι διαδηλωτές καλούν από την ντουντούκα τους φοιτητές του Πανεπιστημίου Μακεδονίας να πάρουν αγωνιστικές αποφάσεις και να συντονιστούν με τους υπόλοιπους συλλόγους. Μία δυναμική πορεία βγαίνει από το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας κι ενσωματώνεται στη διαδήλωση.

Η πορεία κατευθύνεται στη Λεωφόρο Στρατού κι από εκεί στην οδό Τσιμισκή. Το σώμα της πορείας σταματάει σε τρεις διαφορετικούς σταθμούς, στην ΕΡΤ3 για μία συμβολική διαμαρτυρία ενάντια στη μονόπλευρη κυβερνητική προπαγάνδα, στο αμερικάνικο προξενείο ενάντια στους ιμπεριαλιστικούς πολέμους και σχεδιασμούς και, τέλος, στο Εμπορικό και Βιοτεχνικό Επιμελητήριο, όπου κρέμασαν ένα μεγάλο πανό με σύνθημα: «Εξω οι εταιρείες από τις σχολές. Παιδεία για τις ανάγκες της κοινωνίας».

Η πορεία έληξε στο χώρο του ΑΠΘ από όπου και ξεκίνησε, αφού πρώτα οι διαδηλωτές έκαναν μαζική διαμαρτυρία έξω από το υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης.

Στις άλλες πόλεις

Μαζική και μαχητική πανδημοκρίτεια κινητοποίηση πραγματοποιήθηκε στην Κομοτηνή με συμμετοχή φοιτητικών και σπουδαστικών συλλόγων από την Κομοτηνή, την Αλεξανδρούπολη, την Ξάνθη και την Καβάλα. Στην Κοζάνη οι σπουδαστές έκαναν παράσταση διαμαρτυρίας μπροστά στο ΤΕΙ, κλείνοντας για αρκετή ώρα το δρόμο.

Στη Λάρισα, φοιτητές της Ιατρικής Σχολής και του Τμήματος Βιοχημείας, μαζί με σπουδαστές του ΤΕΙ, συγκεντρώθηκαν στην κεντρική πλατεία της πόλης. Φωνάζοντας συνθήματα, πραγματοποίησαν πορεία στους δρόμους της πόλης. Στο Βόλο, φοιτητές του Πανεπιστημίου, μαζί με μαθητές και εκπαιδευτικούς, συγκεντρώθηκαν στο «Θόλο» κι από εκεί, με πορεία, κατευθύνθηκαν προς τη Νομαρχία Μαγνησίας.

Στην Καρδίτσα, φοιτητές, σπουδαστές και μαθητές έφτασαν στην κεντρική πλατεία της πόλης και συνενώθηκαν με τους αγωνιζόμενους αγρότες, που συμμετείχαν, με τα τρακτέρ τους, στην κινητοποίηση της ΠΑΣΥ, στέλνοντας το μήνυμα ότι ο αγώνας για την Παιδεία δεν είναι υπόθεση μόνο του σπουδαστικού κινήματος, αλλά και του αγροτικού και γενικότερα του λαϊκού κινήματος, είναι υπόθεση όλων των λαϊκών στρωμάτων της πόλης και του χωριού.

Με παγκρήτια συγκέντρωση χτες το μεσημέρι στο Ηράκλειο, συνέχισαν τις κινητοποιήσεις τους φοιτητές και σπουδαστές απ' ολόκληρη την Κρήτη, ύστερα από αποφάσεις συλλόγων και των συντονιστικών τους σε Χανιά, Ρέθυμνο και Ηράκλειο. Η συγκέντρωση έγινε στις 12 το μεσημέρι στην πλατεία Ελευθερίας (όπου συναντήθηκε με παγκρήτια πορεία των συνταξιούχων όλων των ταμείων) και από κει ξεκίνησε πορεία στους κεντρικούς δρόμους της πόλης με κατάληξη τα γραφεία της Περιφέρειας Κρήτης.

Σε μαζικές και δυναμικές κινητοποιήσεις προχώρησαν χτες στην Πάτρα, πρωί και βράδυ, φοιτητές, μαθητές και καθηγητές και με προμετωπίδα το πανό των φοιτητικών συλλόγων που έγραφε: «Παλλαϊκός συναγερμός. Η αναθεώρηση του άρθρου 16 δε θα περάσει». Ενα νέο ηχηρό κι αποφασιστικό όχι στην αναθεώρηση του άρθρου 16 και στο νέο νόμο-πλαίσιο βροντοφώναξαν χτες το πρωί και στα Γιάννενα φοιτητές, σπουδαστές, πανεπιστημιακοί, δάσκαλοι και καθηγητές. Παρά τη βροχή και τον κατά διαστήματα δυνατό αέρα, πραγματοποιήθηκε μαχητική πορεία με αγωνιστικό παλμό και ενθουσιασμό, η οποία ξεκίνησε από την Ακαδημία και κατέληξε στη Νομαρχία. Αντίστοιχα, στο Αγρίνιο, οι φοιτητές του Πανεπιστημίου πραγματοποίησαν συμβολικό αποκλεισμό στην εθνική οδό Αγρινίου - Ιωαννίνων στον κόμβο Αγίου Δημητρίου.

  • Ομάδα κουκουλοφόρων έκαψε αυτοκίνητο της ΕΡΤ 3 μετά τη λήξη του συλλαλητηρίου στη Θεσσαλονίκη, εξαφανίζοντας έτσι από τις οθόνες το ίδιο το συλλαλητήριο. Για το γεγονός ανακοίνωση διαμαρτυρίας εξέδωσε η ΕΣΗΕΜ - Θ. Μικροεπεισόδια σημειώθηκαν και στην Κομοτηνή μετά το τέλος της κινητοποίησης.
ΚΑΤΕΡΙΝΗ
Διαμαρτυρία για την κατάργηση του 3ου ΤΕΕ

Την κατάργηση του 3ου ΤΕΕ - ΕΠΑΛ Κατερίνης, του πολυπληθέστερου σχολείου, και τη διασπορά των 485 μαθητών σε άλλα σχολεία, προωθεί η διεύθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Νομού Πιερίας, προσπαθώντας να «αντιμετωπίσει» το πρόβλημα σχολικής στέγης που υπάρχει και έχει οδηγήσει σε λειτουργία ορισμένων σχολείων με περισσότερους από 30 και 32 μαθητές σε κάθε τμήμα. Αντίθετοι στα σχέδια της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης είναι οι μαθητές και οι καθηγητές του 3ου ΤΕΕ - ΕΠΑΛ και μαζί με το Σύλλογο Γονέων απαιτούν να ανακληθεί η πρόταση που υποβλήθηκε στο υπουργείο Παιδείας. Οπως αναφέρουν, μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί σε κοινό τους ψήφισμα, αυτή η εξέλιξη θα δημιουργήσει προβλήματα στη λειτουργία του σχολείου (ωρολόγιο πρόγραμμα, μετακινήσεις μαθητών και καθηγητών από το ένα σχολείο στο άλλο, ανεπάρκεια αιθουσών και εργαστηρίων). Επίσης θα δημιουργήσει μεγάλο αριθμό υπεράριθμων εκπαιδευτικών που δε θα έχουν οργανικές θέσεις μέχρι την ολοκλήρωση των αλλαγών στην τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση. Οι γονείς καταγγέλλουν ότι η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης προκειμένου να αποσυμφορήσει το 2ο ΕΛ στο οποίο φοιτούν περισσότεροι από 30-32 μαθητές σε κάθε τμήμα, αντί να πιέσει για τη δημιουργία νέων σύγχρονων υποδομών ώστε να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα σχολικής στέγης, καταφεύγει στη λύση της κατάργησης του 3ου ΤΕΕ - ΕΠΑΛ και της έξωσης και διασποράς των μαθητών στο 1ο ΤΕΕ και το ΤΕΕ Κεραμιδίου.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ