Πέμπτη 25 Ιούνη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΣ «ΔΙΑΛΟΓΟΣ» ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ
Συζητούν για πιο βαθιά ταξική εκπαίδευση

«Εναλλακτικό», «πολλαπλό» βιβλίο προτείνει το ΣΠΔΕ

Μια πρώτη ξεκάθαρη τοποθέτηση υπέρ της πλήρους ταξικής διαφοροποίησης της εκπαίδευσης ακόμα και μέσα σε κάθε τάξη, είναι αυτή που έκανε χτες το Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΠΔΕ) του λεγόμενου ΕΣΥΠ: Τάσσεται υπέρ του εναλλακτικού (πολλαπλού) σχολικού βιβλίου, δηλαδή υπέρ του να διατίθενται δυο τρία διαφορετικά βιβλία για κάθε μάθημα και ο κάθε μαθητής να «διαλέγει» από ποιο θα διαβάσει.

Το ΣΠΔΕ, δηλαδή το συμβούλιο που συζητά (υπό την προεδρία του Γ. Μπαμπινιώτη) για την αναμόρφωση του Λυκείου και το εξεταστικό, προτείνει με ένα ανεπίσημο έγγραφο που απέστειλε στον Τύπο, να δοθεί έμφαση στο ηλεκτρονικό βιβλίο, στα εκπαιδευτικά «πακέτα» με φακέλους υποστηρικτικού υλικού για δασκάλους και μαθητές, και κυρίως, στο πολλαπλό βιβλίο, παράλληλα με την αλλαγή του τρόπου διδασκαλίας. Ομως, όταν μιλούν για πολλαπλό βιβλίο και αλλαγή των μεθόδων διδασκαλίας, εννοούν μεθόδους διδασκαλίας που διαχωρίζουν τους μαθητές σε αυτούς που «παίρνουν τα γράμματα» και αυτούς που «δεν τα παίρνουν» και με τη διαφοροποίηση των βιβλίων από τα οποία θα διαβάζουν οι μαθητές αυτό θα γίνει ακόμα πιο έντονο. Αποτέλεσμα: Αυστηρό ταξικό ξεδιάλεγμα, από πολύ τρυφερές ακόμα ηλικίες, των μαθητών που θα συνεχίζουν στην εκπαίδευση από αυτούς που πρόωρα και βίαια θα εκδιώχνονται εκτός εκπαίδευσης, πολύ πριν τα 18 τους χρόνια. Και μέσα από αυτή την «αναμόρφωση» του σχολείου που ευαγγελίζονται όσοι κάθονται στο τραπέζι του κυβερνητικού διαλόγου, θα γίνει πιο «εύκολη» η υπόθεση του εξεταστικού, αφού θα είναι πολύ λιγότεροι αυτοί που θα φτάνουν να διεκδικήσουν μια θέση στην ανώτατη εκπαίδευση.

78η ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΔΟΕ
Χωρίς αλλαγή συσχετισμών

Ολοκληρώθηκαν χτες οι εργασίες του συνεδρίου

Ολοκληρώθηκαν χτες οι εργασίες της 78ης Τακτικής Γενικής Συνέλευσης της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΔΟΕ) με την εκλογή νέου ΔΣ και των αντιπροσώπων της Ομοσπονδίας για το Συνέδριο της ΑΔΕΔΥ.

Από τα αποτελέσματα των εκλογών δεν προέκυψαν αλλαγές στους συσχετισμούς δύναμης στο ΔΣ, με τον πόλο του δικομματισμού να παραμένει ισχυρός και συνολικά τις παρατάξεις που συμμετείχαν και στο περασμένο ΔΣ να διατηρούν τις ίδιες έδρες. Αξίζει να σημειωθεί ότι με βάση τα αποτελέσματα των εκλογών στους συλλόγους η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ αναδείχτηκε τρίτη δύναμη, αυξημένη σε ψήφους και ποσοστά, κάτι που δεν εκφράστηκε στον αριθμό των αντιπροσώπων στο Συνέδριο, εξαιτίας του καλπονοθευτικού νόμου και των διάφορων κολεγιών, στις οποίες επιδόθηκαν στις εκλογές των συλλόγων οι δυνάμεις του οπορτουνισμού (Παρεμβάσεις και δυνάμεις του ΣΥΝ), που με κοινά σχήματα σε συλλόγους επιδίωξαν να μην καταγραφεί η δυναμική των δυνάμεων του ΠΑΜΕ στο συνέδριο.

Συγκεκριμένα, ψήφισαν και οι 639 εγγεγραμμένοι αντιπρόσωποι και βρέθηκαν 638 έγκυρα και 1 λευκό. Η ΕΣΑΚ έλαβε 54 ψήφους και μια έδρα στο ΔΣ, η ΠΑΣΚΕ 264 και 5 έδρες, η ΔΑΚΕ 224 και 4 έδρες, οι Παρεμβάσεις/Συσπειρώσεις 63 και 1 έδρα, η Εκπαιδευτική Ριζοσπαστική Συνεργασία (δυνάμεις του ΣΥΝ) 31 και καμία έδρα και οι Αγωνιστικές Κινήσεις 2 και καμία έδρα.

Για τους αντιπροσώπους για το Συνέδριο της ΑΔΕΔΥ ψήφισαν και οι 639 εγγεγραμμένοι και βρέθηκαν 637 έγκυρα, 1 άκυρο και 1 λευκό. Η ΕΣΑΚ έλαβε 54 ψήφους, η ΠΑΣΚΕ 259, η ΔΑΚΕ 228, οι Παρεμβάσεις/Συσπειρώσεις 54, η Εκπαιδευτική Ριζοσπαστική Συνεργασία (δυνάμεις του ΣΥΝ) 40 και οι Αγωνιστικές Κινήσεις 2.

ΕΚΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ «ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ»
Πλήρης προσαρμογή της Παιδείας στην αγορά

Την ετήσια έκθεσή της κατέθεσε χτες στον πρόεδρο της Βουλής η Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας

Την «Εκθεση για την ποιότητα της ανώτατης εκπαίδευσης» του έτους 2008 παρέδωσε χτες στον πρόεδρο της Βουλής, Δ. Σιούφα, ο πρόεδρος της Αρχής Διασφάλισης Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ), Σπ. Αμούργης. Η Εκθεση αναφέρεται στα πεπραγμένα της ΑΔΙΠ από την ίδρυσή της μέχρι σήμερα, σημειώνοντας δυσλειτουργίες που - κατά την Εκθεση - οφείλονται σε «ατέλειες» του νόμου για την ΑΔΙΠ και παραθέτει συνοπτικά τα συμπεράσματα των εξωτερικών «αξιολογητών» - επειρογνωμόνων που συμμετείχαν στη διαδικασία εξωτερικής «αξιολόγησης» των πέντε τμημάτων Πανεπιστημίων και ΤΕΙ που έχει ολοκληρωθεί.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η διαδικασία της «αξιολόγησης» (εσωτερικής και εξωτερικής) εξακολουθεί να μην έχει προχωρήσει όσο θα ήθελε η κυβέρνηση - και φυσικά και η ΑΔΙΠ - καθώς μέχρι στιγμής μόλις 77 από τα 286 τμήματα Πανεπιστημίων και 90 από 213 τμήματα ΤΕΙ έχουν προχωρήσει τη διαδικασία της εσωτερικής «αξιολόγησης», ενώ μόλις 22 τμήματα Πανεπιστημίων και 25 τμήματα ΤΕΙ έχουν τελικά καταθέσει έκθεση εσωτερικής «αξιολόγησης». Μάλιστα, όπως προκύπτει από την Εκθεση, η ΑΔΙΠ προγραμμάτιζε την ολοκλήρωση της εξωτερικής «αξιολόγησης» σε 100-120 τμήματα το έτος 2008-2009 και ειδικότερα για το 2008 των πρώτων 20 τμημάτων με χρηματοδότηση από το ευρωπαϊκό πακέτο ΕΠΕΑΕΚ 2, ενώ μέχρι στιγμής έχουν ολοκληρωθεί μόλις 5.

Να θυμίσουμε ότι η διαδικασία της «αξιολόγησης» εκθειάζεται από την ΕΕ και τα κόμματα του ευρωμονόδρομου ως το «φάρμακο διά πάσαν νόσον», που θα διορθώσει τα «κακώς κείμενα» στην ανώτατη εκπαίδευση και σε αυτό το πνεύμα κινείται και η Εκθεση. Στην πραγματικότητα όμως πρόκειται για έναν μηχανισμό ελέγχου όχι της ποιότητας, αλλά του βαθμού προσαρμογής των τμημάτων και των ιδρυμάτων στις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις στην εκπαίδευση και αντίστοιχης «βαθμολόγησής» τους ως περισσότερο ή λιγότερο ανταγωνιστικά.

Οπως επισημαίνεται χαρακτηριστικά στην έκθεση, «η πενταμελής επιτροπή εμπειρογνωμόνων και η έκθεσή τους λειτουργούν συμβουλευτικά, αλλά και ελεγκτικά, αφού η επανάληψη της διαδικασίας ανά τέσσερα χρόνια καταγράφει τον τρόπο με τον οποίον αξιοποιήθηκαν οι διαπιστώσεις της προηγούμενης εξωτερικής αξιολόγησης».

Στο πλαίσιο αυτό, η Εκθεση παρουσιάζει συνοπτικά τις παρατηρήσεις και συστάσεις των επιτροπών εμπειρογνωμόνων που συμμετείχαν στις εξωτερικές «αξιολογήσεις» και - πρακτικά - παρουσιάζει πλευρές των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων που είτε αποτελούν θεσμοθετημένες ρυθμίσεις ή διακηρυγμένους στόχους, όπως για παράδειγμα: Συμμετοχή των Τμημάτων στον καθορισμό του αριθμού των εισακτέων. Αμβλυνση της κρατικής εμπλοκής στη λειτουργία των ΑΕΙ και διευθέτηση μιας σειράς θεμάτων από τους εσωτερικούς κανονισμούς. Ενίσχυση κινητικότητας μελών ΔΕΠ και φοιτητών. Καθιέρωση προαπαιτούμενων μαθημάτων. Αιχμές για «φαινόμενα αυθαιρεσίας και κατάχρησης του πανεπιστημιακού ασύλου», υπογράμμιση της ανάγκης «αναζήτησης χρηματοδότησης και από μη κρατικούς φορείς, όπου αυτό είναι δυνατό» κ.ά.

Αναδεικνύοντας ότι το κίνητρο της προσαρμογής στην «αξιολόγηση» είναι η αύξηση της ανταγωνιστικότητας των Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, σε μια «αγορά» ανώτατης εκπαίδευσης, στην Εκθεση υπογραμμίζεται ότι «με δεδομένο τον υψηλό ανταγωνισμό σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, οι εμπειρογνώμονες ενθαρρύνουν τα Τμήματα να στοχεύσουν σε συστηματική και αυστηρή αυτοαξιολόγηση και να προχωρήσουν σε πράξεις εφαρμογής».

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΕΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ
Καλύτερα έγραψαν οι υποψήφιοι της θετικής κατεύθυνσης

Eurokinissi

Τα στοιχεία του γενικού βαθμού πρόσβασης θα δώσει σήμερα στη δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας από τα οποία θα φανεί πόσοι είναι οι υποψήφιοι που δεν κατάφεραν να πιάσουν τη «βάση του 10» και λόγω αυτού μένουν εκτός ανώτατης εκπαίδευσης. Χτες ωστόσο, το υπουργείο έδωσε στατιστικά στοιχεία των επιδόσεων των υποψηφίων στις εξετάσεις, κατανεμημένα ανά κατεύθυνση και ανά μάθημα γενικής παιδείας. Από τη γενική εικόνα των στατιστικών στοιχείων φαίνεται ότι οι υποψήφιοι της θετικής κατεύθυνσης συγκεντρώνουν τα μεγαλύτερα ποσοστά πάνω από τη βάση σε όλα τα μαθήματα γενικής παιδείας. Μάλιστα στην κατεύθυνση αυτή εμφανίζονται και τα μεγαλύτερα ποσοστά αριστούχων (που πέτυχαν βαθμολογίες ανάμεσα σε 18 και 20) στα μαθήματα «μαθηματικά και στοιχεία στατιστικής» και στη «φυσική» γενικής παιδείας.

Ακολουθούν με υψηλά ποσοστά πάνω από τη βάση οι υποψήφιοι της πρώτης τεχνολογικής κατεύθυνσης και μετά της δεύτερης τεχνολογικής κατεύθυνσης. Αντίστροφα, οι υποψήφιοι της θεωρητικής κατεύθυνσης είναι αυτοί που συγκεντρώνουν τα μεγαλύτερα ποσοστά κάτω από τη βάση σε όλα τα μαθήματα γενικής παιδείας με εξαίρεση το μάθημα της «νεοελληνικής γλώσσας».

Από τα στοιχεία προκύπτει ότι στη «νεοελληνική γλώσσα» και τη «βιολογία» (που είναι και τα μαθήματα που γράφουν οι περισσότεροι υποψήφιοι) οι βαθμολογίες είναι υψηλότερες για τους υποψηφίους όλων των κατευθύνσεων. Παρόμοια είναι η εικόνα και για το μάθημα «μαθηματικά και στοιχεία στατιστικής», ενώ χαμηλότερες εμφανίζονται οι βαθμολογίες για το μάθημα της «ιστορίας» γενικής παιδείας για όλες τις κατευθύνσεις, αλλά και για τους υποψηφίους της θεωρητικής κατεύθυνσης που επέλεξαν το μάθημα της «φυσικής» γενικής παιδείας.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ