Να ψηφίσουν ΠΑΣΟΚ και ΠΑΣΠ σαν τη «μοναδική ρεαλιστική απάντηση στο σήμερα και όχι στο μακρινό αύριο» καλούν τα στελέχη της νεολαίας ΠΑΣΟΚ τους φοιτητές και σπουδαστές, προσπαθώντας να πείσουν ότι οι διαφορές με τη ΝΔ είναι μεγάλες. Πατάνε, βέβαια, στο γεγονός ότι η πλειοψηφία των φοιτητών και σπουδαστών ήταν αρκετά νεαροί όταν κυβέρνηση ήταν το ΠΑΣΟΚ, με αποτέλεσμα να μη γνωρίζουν από «πρώτο χέρι» την αυτονόητη αλήθεια: Οτι ΝΔ και ΠΑΣΟΚ έχουν δοκιμαστεί, αλλά και δοκιμάζονται, είναι ίδιοι, κόμματα των βιομηχάνων και της ΕΕ.
Με ψέματα και υποκρισία προσπαθούν να κρύψουν ότι:
Οι φοιτητές - σπουδαστές των εργατικών και λαϊκών οικογενειών δεν πρέπει να ενδιαφέρονται αν θα έχουν φορτωμένο στην πλάτη τους τον μπλε ή τον πράσινο βραχνά, αλλά πώς θα απαλλαγούν από αυτούς. Γι' αυτό να μην πατήσουν την μπανανόφλουδα του «εφικτού». Σήμερα απαιτείται να μη χαθεί καθόλου χρόνος, να ανασυγκροτηθεί το κίνημα, να δυναμώσει για να μη φορτωθούν οι λαϊκές οικογένειες την κρίση. Σήμερα η μόνη ψήφος που μπορεί να πιάσει τόπο, ψήφος αντεπίθεσης και προοπτικής είναι η ψήφος στο ΚΚΕ. Είναι στις 13 Μάη η ψήφος στην Πανσπουδαστική!
Σήμερα και αύριο συνεδριάζουν στο Βέλγιο οι υπουργοί Παιδείας των χωρών που συμμετέχουν στη Διαδικασία, για να θέσουν, μεταξύ άλλων, νέους στόχους με ορίζοντα το 2020
Με οδηγό τη Διαδικασία της Μπολόνια και τη δημιουργία του ΕΧΑΕ, προωθούνται οι αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις στην ανώτατη εκπαίδευση. «Γεύση» αυτών των αντιδραστικών αλλαγών σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ παίρνουμε στην Ελλάδα μέσα από πληθώρα νομοθετημάτων: «Αξιολόγηση», διάσπαση σπουδών σε κύκλους (προπτυχιακός - μεταπτυχιακός - διδακτορικός), πιστωτικές μονάδες, νόμος - πλαίσιο για τη θεσμοθέτηση της επιχειρηματικής λειτουργίας των Πανεπιστημίων κλπ. Στόχος της Διαδικασίας της Μπολόνια - η οποία εξειδικεύει τις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις στην ανώτατη εκπαίδευση με βάση τη στρατηγική της Λισαβόνας - είναι η ολοκληρωτική πρόσδεση της ανώτατης εκπαίδευσης στις σύγχρονες ανάγκες του κεφαλαίου. Γι' αυτό και στην καρδιά των αντιδραστικών αλλαγών είναι η λειτουργία των πανεπιστημίων με επιχειρηματικά κριτήρια, η μετατροπή των σπουδών σε σούπα καταρτισιακού χαρακτήρα, η υποβάθμιση των προπτυχιακών σπουδών και η μεταφορά γνώσης σε μεταπτυχιακά προγράμματα που απευθύνονται σε λιγότερους φοιτητές, ο ασφυκτικός έλεγχος των πανεπιστημίων από τις επιχειρήσεις που ελέγχουν και «αξιολογούν» την ανταγωνιστικότητα των ιδρυμάτων.
«Η Διαδικασία της Μπολόνια έχει οδηγήσει σε μεγαλύτερη συμβατότητα και συγκρισιμότητα των συστημάτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Μεταξύ άλλων, έχει καταστήσει την Ευρώπη έναν ελκυστικότερο προορισμό για σπουδαστές από άλλες ηπείρους» σημείωσε σχετικά ο επίτροπος της ΕΕ για την Εκπαίδευση, Γιαν Φίνγκελ, καταγράφοντας τους στόχους της Διαδικασίας που είναι να διαμορφωθεί μια ενιαία αγορά ευρωπαϊκών πανεπιστημίων που να είναι ανταγωνιστική σε σχέση με τις ΗΠΑ και να προσελκύει φοιτητές - πελάτες από άλλες χώρες. Ακόμα, ο Γιαν Φίνγκελ πρόσθεσε πως «ενώ πρέπει ακόμα να καταβληθεί κάποια προσπάθεια για να επιτευχθούν οι στόχοι που ορίστηκαν το 1999, πρέπει να προχωρούμε συνεχώς για να αντιμετωπίσουμε τις νέες προκλήσεις, ιδιαίτερα στο πλαίσιο της τρέχουσας οικονομικής κρίσης. Η τριτοβάθμια εκπαίδευση έχει έναν βασικό ρόλο να διαδραματίσει στην υποστήριξη της βιώσιμης οικονομικής ανάκαμψης και στην υποκίνηση της καινοτομίας. Τα πανεπιστήμια πρέπει να εκσυγχρονιστούν». Η παραπάνω θέση του Γ. Φίνγκελ - επανάληψη της επίσημης θέσης της ΕΕ - σηματοδοτεί την ένταση της προώθησης και της εφαρμογής των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων προκειμένου η ανώτατη εκπαίδευση και η έρευνα να συμβάλουν ακόμα περισσότερο στην κερδοφορία του κεφαλαίου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι παρά τα λόγια περί «επιτυχίας» της εφαρμογής της Μπολόνια, αναγνωρίζεται πως η Διαδικασία δεν έχει προχωρήσει ολοκληρωμένα σε όλες τις χώρες και πως βασική κατεύθυνση μέχρι το 2020 πρέπει να είναι η ολοκληρωτική εφαρμογή των βασικών κατευθύνσεων που τέθηκαν το 1999.
Στον πυρήνα της Διαδικασίας της Μπολόνια είναι να γίνουν τα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια πιο ανταγωνιστικά και πιο ελκυστικά σε ξένους φοιτητές, ερευνητές και πανεπιστημιακούς. Στο πλαίσιο αυτό, στο περιθώριο της υπουργικής συνάντησης θα πραγματοποιηθεί ένα «φόρουμ πολιτικής της Μπολόνια» μεταξύ των 46 χωρών που συμμετέχουν στη Διαδικασία και 20 χωρών εκτός Ευρώπης.
Ανακοίνωση της Οργάνωσης στα ΑΕΙ με αφορμή τα 10 χρόνια εφαρμογής των κατευθύνσεων της Μπολόνια
«Ο,τι ζει σήμερα ο φοιτητής και ο σπουδαστής είναι αποτέλεσμα της διαδικασίας της Μπολόνια. Οι συνέπειές της είναι εμφανείς στη ζωή και τις σπουδές μας», τονίζει η ΚΝΕ σε ανακοίνωσή της για τα 10 χρόνια από τη διακήρυξη της Μπολόνια, που διακινείται πλατιά από χτες σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ, καλώντας τους φοιτητές και σπουδαστές να αξιοποιήσουν την πείρα τους, να απομονώσουν τα κόμματα του «ευρωμονόδρομου» και να βγουν στην αντεπίθεση με ισχυρό ΚΚΕ και ισχυρή Πανσπουδαστική στις εκλογικές μάχες που έρχονται.
Περιγράφοντας τις συνέπειες της διαδικασίας της Μπολόνια, που είναι ήδη ορατές στα ελληνικά ΑΕΙ, η ΚΝΕ στην ανακοίνωσή της σημειώνει:
«Τα πανεπιστήμια λειτουργούν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια που διαχειρίζονται τους πόρους τους όχι με βάση τις ανάγκες των φοιτητών και του λαού (μόνιμους καθηγητές, φοιτητική μέριμνα, δωρεάν συγγράμματα, εργαλεία, κτλ.) αλλά μεταφέροντας το βάρος της εκπαίδευσης στους φοιτητές και τη λαϊκή οικογένεια.
Οι καθηγητές μας γίνονται "μάνατζερ" που αναζητούν επιχορηγήσεις της έρευνας και των προγραμμάτων από επιχειρηματίες. Η έρευνα πλέον έχει παραδοθεί πλήρως στις επιχειρήσεις - τόσο ως προς τη χρηματοδότησή της, όσο και ως προς την αξιοποίηση των αποτελεσμάτων της.
Τα προγράμματα σπουδών καθορίζονται με βάση τους "νόμους της αγοράς" κι όχι τη διδασκαλία της επιστημονικής γνώσης που έχει κατακτηθεί πάνω στο αντικείμενο σπουδών.
Αφαιρείται και μεταφέρεται απαραίτητη γνώση από τον προπτυχιακό στον μεταπτυχιακό τίτλο, όπου πολύ λιγότεροι έχουν πρόσβαση. Υποχρεωτικά είναι ήδη τα δίδακτρα στα περισσότερα μεταπτυχιακά προγράμματα, τα οποία στον κύριο όγκο τους δεν έχουν στόχο την παραγωγή νέας επιστημονικής γνώσης αλλά το πρόγραμμά τους αποτελεί αναμάσημα του προπτυχιακού προγράμματος».
Και συνεχίζει η ΚΝΕ στην ανακοίνωσή της: «Η κατάρτιση έρχεται να αντικαταστήσει τις βασικές εκπαιδευτικές δομές (υποχρεωτική εκπαίδευση - Λύκειο - Τριτοβάθμια εκπαίδευση) σε ένα μοντέλο του τύπου "κατάρτιση - απασχόληση - ανεργία - επανακατάρτιση", τον οποίο θα αναγκάζεται να επαναλάβει ο εργαζόμενος δύο και τρεις φορές στη ζωή του προσαρμοζόμενος στις εναλλασσόμενες ανάγκες του κεφαλαίου κι όχι εμβαθύνοντας στο επιστημονικό αντικείμενό του.
Η αξιολόγηση (εσωτερική και εξωτερική) αποφασίστηκε ως αναγκαίο μέτρο για να ελέγχονται τα αποτελέσματα αυτής της διαδικασίας ως προς την απαλοιφή των διαφορών των συστημάτων εκπαίδευσης των χωρών και της σύγκλισής τους σε ένα ενιαίο ευρωπαϊκό μοντέλο».
«Ο,τι βιώνει σήμερα η νεολαία είναι αποτέλεσμα της πολιτικής της ΕΕ την οποία υλοποιούν ΝΔ και ΠΑΣΟΚ», τονίζει η ΚΝΕ, και το αποδεικνύει εξηγώντας: «Το 1999 ο Γερ. Αρσένης, ως υπουργός Παιδείας του ΠΑΣΟΚ, βάζει την υπογραφή του στο τελικό κείμενο της διακήρυξης της Μπολόνια εισάγοντας τη χώρα μας στο δρόμο του "εκπαιδευτικού Μάαστριχτ", τη διακήρυξη της Μπολόνια.
Ο Πέτρος Ευθυμίου, ως υπουργός Παιδείας του ΠΑΣΟΚ, από το 2000 έως το 2004, έφτιαξε νομοσχέδια για την αξιολόγηση, τη διά βίου εκπαίδευση, το διεθνές πανεπιστήμιο, το μετασχηματισμό του ΔΙΚΑΤΣΑ, την ανωτατοποίηση των εκκλησιαστικών σχολών. Ολα αυτά τα νομοσχέδια τα έκανε τελικά νόμους η ΝΔ επί υπουργίας Μ. Γιαννάκου.
Η πραγματικότητα αυτή αποδεικνύει ότι η εναλλαγή ΠΑΣΟΚ-ΝΔ στην κυβερνητική εξουσία δε διαταράσσει στο ελάχιστο την προώθηση των κατευθύνσεων που από κοινού έχουν συμφωνήσει στην ΕΕ», τονίζει η ΚΝΕ.
Επίσης, επισημαίνει ότι και οι προτάσεις του ΣΥΝ κινούνται πάντα στο πλαίσιο της Μπολόνια (όπως ο «αντινόμος» - πλαίσιο που πρότεινε στη Βουλή). Παράλληλα, τα στελέχη του μιλούν για το ανεφάρμοστο της Μπολόνια και τις «νίκες του κινήματος», ενώ βάζουν πλάτη στην ιδιωτικοποίηση και την υποβάθμιση της Ανώτατης Εκπαίδευσης, με πλέον χαρακτηριστικό τη σύμπλευση μέρους του ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ με το ΠΑΣΟΚ στο προεδρείο της ΠΟΣΔΕΠ, απ' όπου ζητούν την εφαρμογή της Μπολόνια.
Το πρόγραμμα καταγγέλλει με ανακοίνωσή του το Τμήμα Παιδείας της ΚΟΘ του ΚΚΕ
Με ένα νέο πρόγραμμα που απευθύνεται σε μαθητές καλώντας τους να φτιάξουν τις δικές τους «εικονικές επιχειρήσεις», συνεχίζεται η επίθεση χειραγώγησης των νεανικών συνειδήσεων, σε μια προσπάθεια να ενστερνιστούν οι νέοι τα συμφέροντα του κεφαλαίου ως δικά τους συμφέροντα, να μάθουν από τώρα - ως αυριανοί εργαζόμενοι - να σκύβουν το κεφάλι προς όφελος των συμφερόντων του εκάστοτε εργοδότη τους. Το πρόγραμμα έχει ήδη υλοποιηθεί σε σχολεία και τώρα οι μαθητές που συμμετείχαν θα παρουσιάσουν σε δυο εκθέσεις στη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα τις «επιχειρήσεις» και τα προϊόντα που δημιούργησαν.
Τις εκθέσεις συνδιοργανώνουν ο Σύνδεσμος Βιομηχάνων Βορείου Ελλάδας, το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας - ΝΟΗΣΙΣ και το Σωματείο «Επιχειρηματικότητα των Νέων» (ΣΕΝ). Σύμφωνα με ανακοίνωση των διοργανωτών, στόχος τους είναι «οι μαθητές να αποκτήσουν βασικές γνώσεις που αφορούν στον κόσμο των επιχειρήσεων, δημιουργώντας τη δική τους "επιχείρηση"», ενώ προσδιορίζουν το περιεχόμενο της έκθεσης «ως ευκαιρία στους μαθητές να προβάλουν την μαθητική εικονική επιχείρησή τους στο κοινό, να διαφημίσουν τα προϊόντα τους, να παρουσιάσουν μια πρωτότυπη συσκευασία, να διαγωνισθούν και να βραβευθούν με βάση τα κριτήρια αξιολόγησης που έχει θέσει το ΣΕΝ». Ως δέλεαρ, μάλιστα, προσφέρουν στην «εικονική επιχείρηση» που θα κερδίσει το 1ο βραβείο ένα ταξίδι στο Μπόντο της Νορβηγίας σε αντίστοιχη ευρωπαϊκή έκθεση. Γίνεται φανερό ότι στόχος τους, πέρα από την προώθηση των επιχειρηματικών συμφερόντων μέσα στο εκπαιδευτικό σύστημα, είναι και η εκμετάλλευση φρέσκων, νεανικών ιδεών.
Σε σχετική ανακοίνωση το Τμήμα Παιδείας της ΚΟΘ του ΚΚΕ σημειώνει ότι πραγματικοί στόχοι του προγράμματος «Εικονική Επιχείρηση» είναι να διαπεράσουν τους μαθητές με το επιχειρηματικό πνεύμα, «να κάνουν ιδεολογικούς υποστηρικτές τους τα παιδιά των γονιών που απολύουν και ξεζουμίζουν στις επιχειρήσεις τους», «να κάνουν τα σχολεία φάμπρικα προώθησης των συμφερόντων του κεφαλαίου», «να ωφεληθούν οι διάφοροι επιχειρηματίες από ιδέες που μπορεί να πάρουν από την έκθεση».
«Αραγε θα εκπροσωπηθούν σ' αυτόν τον "νέο ελπιδοφόρο επιχειρηματικό κόσμο" τα παιδιά των εκατομμυρίων ανέργων από Αγγλία - Γερμανία - Γαλλία - Ισπανία κλπ. που έφτασαν σε τέτοια απόγνωση ώστε να πουλάνε τα όργανα του σώματός τους για να μπορέσουν να επιβιώσουν, ενώ άλλοι αυτοκτόνησαν κυνηγημένοι από τα αδιέξοδα που τους οδηγεί το σύστημα της επιχειρηματικότητας;», σημειώνει με νόημα το Τμήμα Παιδείας της ΚΟΘ του ΚΚΕ.
Και στην ανακοίνωσή του το Τμήμα της ΚΟΘ καλεί γονείς κι εκπαιδευτικούς να αντισταθούν στην πράξη ώστε να πεταχτούν οι επιχειρήσεις έξω από τα σχολεία. Να δώσουν τη μάχη για ένα σχολείο που θα μορφώνει ολόπλευρα όλα τα παιδιά, θα καλλιεργεί υψηλές αξίες και ιδανικά κι όχι το «νόμο της ζούγκλας» που διδάσκει το σύστημα της εκμετάλλευσης. Τους καλεί να παλέψουν για το ενιαίο 12χρονο υποχρεωτικό βασικό σχολείο, για δημόσια δωρεάν εκπαίδευση. Να ενωθούν με το ταξικό κίνημα, με το ΠΑΜΕ και να διεκδικήσουν την κρίση να πληρώσει η πλουτοκρατία και όχι οι εργαζόμενοι. Να διεκδικήσουν ο πλούτος που παράγουν να γίνει δικός τους μέσα από ένα άλλο κοινωνικό σύστημα, το σοσιαλιστικό.
Πλήθος φορέων γονέων και εργαζομένων στο χώρο της Ειδικής Αγωγής, σε μια πετυχημένη σύσκεψη την περασμένη Κυριακή, επιβεβαίωσαν την αποφασιστικότητά τους να ενδυναμώσουν το κίνημα για τις σύγχρονες ανάγκες των ΑμΕΑ
Τη σύσκεψη συνδιοργάνωσαν η Ομοσπονδία Γονέων Μαθητών Αθήνας, ο Ενιαίος Σύλλογος Γονέων ΑμΕΑ Αττικής και Νήσων, ο Σύλλογος Γονέων Ειδικού ΤΕΕ Κωφών και Βαρήκοων Αγ. Παρασκευής, ο Σύλλογος Γονέων Τυφλών Μαθητών ΚΕΑΤ, ο Σύλλογος Εργαζομένων ΚΕΑΤ, η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Αναπήρων, όπου μίλησαν αντίστοιχα οι εκπρόσωποί τους Β. Τόγιας, Δ. Δροσάτος, Λ. Κοκκινάκη, Κ. Μπακογιάννης, Ε. Μηλιαρονικολάκη, Χ. Χουρδάκης. Ενώ συμμετείχαν και έκαναν παρεμβάσεις γονείς, εκπαιδευτικοί, εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα της Ειδικής Αγωγής και πολλοί άλλοι.
«Δε θέλουμε να βγαίνουν τα παιδιά μας από το σπίτι όπως - όπως, αρκεί να βγαίνουν» υπογράμμισαν και αναφέρθηκαν εκτενώς στις επιπτώσεις και το αδιέξοδο που δημιουργεί για χιλιάδες οικογένειες η μέχρι τώρα εφαρμοζόμενη πολιτική, μετατρέποντας και την Ειδική Αγωγή σε πεδίο κερδοφορίας για το κεφάλαιο. Να σημειωθεί ότι τα περισσότερα παιδιά με ειδικές ανάγκες βρίσκονται εκτός εκπαιδευτικού συστήματος. Από τα 200.000 παιδιά με αναπηρίες που βρίσκονται σε ηλικία εκπαίδευσης, μόνο τα 15.500 φοιτούν σε ειδικά σχολεία και τάξεις. Από αυτά μόνο 13.500 παιδιά της ηλικίας του δημοτικού σχολείου παρακολουθεί κάποια μορφή πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Περίπου το 1,5% στο σύνολό τους παρακολουθεί γενική ή επαγγελματική ειδική δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Συγκεκριμένα: Από τους 2.000 τυφλούς και 4.000-5.000 ημιβλέποντες, σε ηλικία μικρότερη των 18 ετών, μόνο 150 παρακολουθούν οποιαδήποτε μορφή εκπαίδευσης. Από τα 5.000 αυτιστικά παιδιά μόνο τα 120 φοιτούν σε σχολείο. Στο χώρο των κωφών, ο μαθητικός πληθυσμός έχει υποδιπλασιαστεί από 550 μαθητές που ήταν πριν 20 χρόνια στους 250-300.
Στη σύσκεψη εκφράστηκε η αποφασιστικότητα των φορέων να δραστηριοποιηθούν το επόμενο διάστημα σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο, αναδεικνύοντας τα συνολικά προβλήματα της Ειδικής Αγωγής και επιδιώκοντας το συντονισμό και τη συσπείρωση με άλλους φορείς, συλλόγους, ενώσεις, συνδικάτα, διεκδικώντας ΤΩΡΑ:
Μεταφέροντας την εμπειρία από τη μονιμοποίηση στο Δήμο Νίκαιας 167 ατόμων, από τα οποία τα 90 ήταν με ειδικές ανάγκες, ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Νίκαιας, Γιάννης Βαγενάς, έστειλε μήνυμα ανυπακοής και αισιοδοξίας: «Αντισταθήκαμε σε όλους αυτούς που έλεγαν ότι πρέπει να πάνε σπίτι τους μόλις λήξει η σύμβασή τους. Ημασταν ξεκάθαροι: Μόνιμη σταθερή δουλειά, με πλήρη ασφάλιση για όλο τον κόσμο. Δε θα φύγει κανένας. Αναγκάστηκαν κάτω από τον αγώνα και την απειθαρχία να κάνουν πίσω, να τους μονιμοποιήσουν. Αντιστεκόμαστε όπου μπορούμε, παλεύουμε», είπε χαρακτηριστικά.
Προκήρυξη - κάλεσμα στους μαθητές που ψηφίζουν για πρώτη φορά στις ευρωεκλογές, να είναι κόκκινη η πρώτη τους ψήφος, να είναι ψήφος στο ΚΚΕ
Η ΚΝΕ καλεί τους μαθητές να μην εμπιστευθούν κανένα από τα κόμματα του ευρωμονόδρομου: «Η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ έχουν ίδια πολιτική (...) Εχουν δοκιμαστεί. Μην τους πιστέψεις. Εφεραν στη νεολαία: Τον εργασιακό μεσαίωνα, τη μείωση μισθών, τις ιδιωτικοποιήσεις, την εμπορευματοποίηση της παιδείας, το σχολείο που εξοντώνει, τον αυταρχισμό, την καταστολή». Για το ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ, η ΚΝΕ ενημερώνει τους μαθητές ότι «πανηγύρισε το Μάαστριχτ, την ΟΝΕ, τον ευρωστρατό, δηλαδή όλες τις αντιδραστικές συνθήκες της ΕΕ. Χρησιμοποιεί ψευτοεπαναστατική φρασεολογία και την ίδια ώρα γλυκοκοιτάει προς μια κυβέρνηση με το ΠΑΣΟΚ. Είναι αφερέγγυοι! Αλλάζουν θέσεις όπως οι χαμαιλέοντες». Αντίστοιχα για το ΛΑ.Ο.Σ., που επίσης είναι σε συμφωνία με την ΕΕ, η ΚΝΕ τονίζει: «Είναι κόμμα επικίνδυνο, εχθρικό με τις λαϊκές και νεανικές διεκδικήσεις και κινητοποιήσεις. Αρνείται κάθε μέτρο κατά της πλουτοκρατίας και την ίδια ώρα ζητά να παρθούν μέτρα ενάντια στους πρόσφυγες, τους εργάτες».
«Το ΚΚΕ και την ΚΝΕ μας ξέρεις. Μαζί είμαστε χρόνια τώρα στο δρόμο του αγώνα. Μαζί παλεύουμε χρόνια τώρα την αντιεκπαιδευτική και αντιλαϊκή πολιτική. Μαζί διεκδικούμε χρόνια τώρα τα δικαιώματά μας. Το ΚΚΕ σου λέει αυτά που οι άλλοι σου κρύβουν. Σου λέει την αλήθεια όπως την έλεγε πάντα χωρίς μισόλογα. Η ΕΕ δεν είναι η Ευρώπη. Είναι ένωση των καπιταλιστών. Είναι εχθρός των εργαζομένων και των παιδιών τους. Δε γίνεται καλύτερη», επισημαίνει η ΚΝΕ και συνεχίζει:
«Στους νέους δεν ταιριάζει η μοιρολατρία. Η αποδέσμευση από την ΕΕ και η πάλη για ριζικές αλλαγές στην εξουσία είναι προϋπόθεση για να ανοίξει ο δρόμος για την Ευρώπη των λαών και της ειρήνης. Η πάλη για να έρθουν στην εξουσία οι άνθρωποι του μόχθου, ο αγώνας για την λαϊκή εξουσία είναι ο μόνος ρεαλιστικός δρόμος για να ζούμε ανθρώπινα, εμείς και οι οικογένειές μας, για σίγουρο μέλλον. Μικροί είναι οι λαοί που σκύβουν το κεφάλι. Η ψήφος στο ΚΚΕ ενώνει τη φωνή σου με τους λαούς στην Ευρώπη που αντιστέκονται. Με τους λαούς που διεκδικούν να κάνουν κουμάντο στον τόπο τους».
«Ανοιξε τώρα και με την ψήφο σου το δρόμο που οδηγεί στο μέλλον. Κοίτα μακριά, έξω από τα όρια του συστήματος», καταλήγει στο κάλεσμά της η ΚΝΕ.
Πολιτικές για τη νεολαία ενταγμένες στη λύση της ΕΕ για την καπιταλιστική κρίση και στη στρατηγική της Λισαβόνας, δηλαδή στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του ευρωπαϊκού κεφαλαίου, θα εφαρμόσει πιο στοχευμένα στο εξής η Ευρωένωση. Αυτό ξεκαθαρίζει σχετική ανακοίνωση της Κομισιόν, η οποία ενέκρινε νέα στρατηγική της ΕΕ για την επόμενη 10ετία αναφορικά με τη νεολαία.
Η νέα στρατηγική, με τίτλο «Νεολαία - Επένδυση και Ενδυνάμωση», εκτιμά ότι οι νέοι είναι πολύτιμη πηγή πόρων. Αναγνωρίζει, δηλαδή, ότι οι νέοι αποτελούν πρόσφορο έδαφος για να εφαρμοστούν πιο αποφασιστικά εν μέσω κρίσης οι ελαστικές μορφές απασχόλησης που προωθεί η ΕΕ, να ενταθεί η εκμετάλλευσή τους και η παραγωγικότητα της εργασίας τους και η εκπαίδευση να προσαρμοστεί πλήρως σε αυτούς τους σκοπούς.
Η ΕΕ εκφράζει ανησυχία για τη ζοφερή κατάσταση που κυριαρχεί σήμερα για τη νεολαία, για τον αντικειμενικό αποκλεισμό της από την εργασία και την εκπαίδευση, ακριβώς εξαιτίας των παραπάνω πολιτικών που ενισχύουν την κερδοφορία των μονοπωλίων. Γι' αυτό και, όπως υπογραμμίζεται, στόχοι της στρατηγικής για τη Νεολαία είναι η «βελτίωση πρόσβασης και πλήρους συμμετοχής όλων των νέων στην κοινωνία» και «προαγωγή της αμοιβαίας αλληλεγγύης μεταξύ της κοινωνίας και των νέων». Χάιδεμα, κολακεία και ντοπάρισμα δηλαδή, προκειμένου να αντέξουν οι νέοι στον εργασιακό μεσαίωνα...
Τα στοιχεία της Eurostat που προκαλούν την ανησυχία της ΕΕ είναι τα εξής: Υπολογίζεται ότι το ποσοστό των νέων από 15 - 29 χρονών θα μειωθεί στο 15,3% μέχρι το 2050.
Το 1/5 των παιδιών δεν έχουν βασικές ικανότητες ανάγνωσης, γραφής και αριθμητικής. Ενα στα εφτά νεαρά άτομα ηλικίας 18 - 24 χρόνων (6 εκατομμύρια νέοι) δεν έχουν προχωρήσει πέρα από την υποχρεωτική εκπαίδευση.
Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, το ποσοστό αυτών που εγκαταλείπουν πρόωρα το σχολείο (πριν ολοκληρώσουν την κατώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση) κυμαίνεται στο 14,8%.
Πάνω από τους μισούς νέους Ευρωπαίους μεταξύ 25 - 29 ετών έχουν ολοκληρώσει την ανώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και το 29% την ανώτατη εκπαίδευση.
Ούτε 1 στους 3 νέους 25 - 34 ετών με μειονεκτική κοινωνικοοικονομική προέλευση δεν ολοκληρώνουν την ανώτατη εκπαίδευση.
Περισσότεροι από 1 στους 3 νέους Ευρωπαίους από 15 - 24 ετών δεν είναι ενταγμένοι ούτε στην εκπαίδευση, ούτε στην εργασία, ούτε στην κατάρτιση. To ποσοστό ανεργίας των νέων από 15 - 24 χρόνων (15,3% το 2007, 15,4% το 2008) είναι σχεδόν το διπλάσιο από το αντίστοιχο του συνολικού εργαζόμενου πληθυσμού.
Το 26% των ανέργων από 15 - 24 ετών και το 35% των ανέργων 25 - 29 ετών παραμένουν άνεργοι για πάνω από 1 χρόνο.
19 εκατ. παιδιά (έως 17 χρονών) και το 20% των νέων ανθρώπων από 18 - 24 χρόνων στην ΕΕ βρίσκονται σε κίνδυνο φτώχειας. Το 18% των νέων από 18 - 24 ετών αμείβονται με λιγότερο από το μισό του μέσου εισοδήματος της χώρας όπου ζουν.
Πλατιά εξόρμηση - κάλεσμα στους εκπαιδευτικούς και μαθητές του 3ου Γυμνασίου Ηλιούπολης
Τα παραπάνω τόνισαν χτες κομματικές και ΚΝίτικες δυνάμεις σε πλατιά εξόρμηση σε μαθητές και εκπαιδευτικούς του 3ου Γυμνασίου Ηλιούπολης. Η παρέμβαση του ΚΚΕ και της ΚΝΕ στο σχολείο ήρθε ως απάντηση σε κρούσμα αντικομμουνιστικής διδαχής που επιχείρησε καθηγήτρια στο μάθημα της Ιστορίας της Γ' Γυμνασίου, όπου με βάση και τις κατευθύνσεις του σχολικού βιβλίου μοίρασε στους μαθητές σημειώσεις με τις οποίες εξισώνεται ο κομμουνισμός με το φασισμό - ναζισμό.
Αντιπροσωπεία της Αχτίδας Εκπαιδευτικών και της Αχτίδας Νοτιοανατολικών Συνοικιών της ΚΟΑ μίλησε με τον διευθυντή του σχολείου και με εκπαιδευτικούς, τονίζοντας ότι «ακόμα και όταν υπάρχουν αυτά τα αντιεπιστημονικά απαράδεκτα βιβλία, οι εκπαιδευτικοί είναι υποχρεωμένοι να απειθαρχήσουν απέναντι, να μη διδάσκουν αυτά τα ψέματα που έχει σχεδιάσει ο ιμπεριαλισμός και θέλει να τα περάσει στα αγνά μυαλά των μαθητών». Κάλεσαν τους εκπαιδευτικούς να αντισταθούν στον αντικομμουνισμό που διαχέεται σήμερα από πάρα πολλά κανάλια, τονίζοντας: «Είναι επικίνδυνο οι εκπαιδευτικοί να οδηγούν τα μυαλά των παιδιών σε λαθεμένες εκτιμήσεις. Οταν χτυπιέται ο κομμουνισμός χτυπιούνται και τα δικαιώματα των εργαζομένων». Παράλληλα, κάλεσαν τους μαθητές «να κατέβουν την Πρωτομαγιά στη συγκέντρωση του ΠΑΜΕ και να αντιστέκονται σε όλη τη σκαρταδούρα που τους σερβίρει το σύστημα και δυστυχώς και κάποιοι εκπαιδευτικοί».