Πέμπτη 29 Απρίλη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ
Κινητοποίηση των γονιών

Σε κινητοποίηση ενάντια στο πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία καλεί η Ομοσπονδία Γονέων μαθητών Ν. Ηρακλείου Κρήτης και οι Ενώσεις Γονέων Ν. Ηρακλείου την Τετάρτη 5 Μάη στις 10 το πρωί στην πλατεία Ελευθερίας.

Η Ομοσπονδία και οι Ενώσεις καλούν τους γονείς να συμμετέχουν μαζικά μαζί με μαθητές και μαχόμενους εκπαιδευτικούς, στέλνοντας σαφές μήνυμα αντίστασης, για να μην περάσουν τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα της κυβέρνησης, να μην πληρώσουν την κρίση - που άλλοι δημιούργησαν - οι γονείς εργαζόμενοι και τα παιδιά τους.

ΑΘΗΝΑ
Συσκέψεις οργανώνουν οι Γραμματείες του ΠΑΜΕ

Σήμερα το απόγευμα, οι Τοπικές Γραμματείες του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών στην Αθήνα πραγματοποιούν συσκέψεις ανά δήμο και περιοχή, με θέμα τις αντιδραστικές εξελίξεις στην εκπαίδευση, την οργάνωση της πάλης και την κλιμάκωση του αγώνα. Καλούν μαζικά εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές να συζητήσουν και να οργανώσουν την απάντησή τους στην επίθεση που δέχονται στο σύνολο των δικαιωμάτων και κατακτήσεών τους, μαζί και στην εκπαίδευση.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΣΧΟΛΕΙΑ, ΠΑΜΕ ΑΘΗΝΑ»
Με ιλουστρασιόν περιτύλιγμα...

...η διαφοροποίηση των σχολείων και η εισαγωγή των «χορηγών»

Στο πλαίσιο της πολιτικής διάσπασης του ενιαίου προγράμματος του σχολείου, που ασπάζεται και συμμετέχει ο Δήμος Αθηναίων με το πρόγραμμα «Σχολεία! Πάμε Αθήνα», εντάσσεται το Β' Μαθητικό Φεστιβάλ «Schoοl fest 2010» που θα πραγματοποιηθεί στις αρχές Μάη στο Ζάππειο. Πρόκειται για την παρουσίαση μιας σειράς εκδηλώσεων από σχολεία, οι οποίες φέρουν την ...υποστήριξη χορηγών ιδιωτών, σε μια σαφή προσπάθεια διείσδυσής τους στην εκπαίδευση.

Τη χορήγηση 3.700 ευρώ για την πραγματοποίηση του φεστιβάλ ενέκρινε στην πρόσφατη συνεδρίασή του το δημοτικό συμβούλιο της πρωτεύουσας με τις ψήφους της πλειοψηφίας (ΝΔ) και της παράταξης του ΠΑΣΟΚ (πλην δύο συμβούλων της). Την αντίθεσή της εξέφρασε η «Συμπαράταξη για την Αθήνα», κάνοντας σαφές ότι το πρόγραμμα «Σχολεία, πάμε Αθήνα» υποστηρίζει ξεχωριστές δράσεις για την εκπαίδευση, κόντρα στον ενιαίο χαρακτήρα που αυτή πρέπει να έχει, προωθώντας μάλιστα την κατηγοριοποίηση των σχολείων, καθώς ανάμεσα σε άλλα προβλέπεται και η βαθμολόγηση των δραστηριοτήτων που παρουσιάζουν. Την ίδια ώρα βέβαια που οι χορηγοί «αλώνουν» τα σχολεία και με τέτοια προγράμματα, περνώντας το μήνυμα της επιχειρηματικότητας, ο Δήμος Αθηναίων μπλοκάρει άλλες εκδηλώσεις μαθητών που «τυγχάνει» να μην έχουν «χορηγό», όπως έχει γίνει στο πρόσφατο παρελθόν.

Θυμίζουμε ότι κατά την παρουσίαση του προγράμματος «Σχολεία, πάμε Αθήνα» από τη διοίκηση του δήμου, το 2008, παρών ήταν και ο πρόεδρος του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου ως ο «χρυσός χορηγός» του. Στους έτερους χορηγούς περιλαμβάνονταν η «COSMOCAR», η «Εθνική Ασφαλιστική», η «Ευρωγνώση» και άλλοι.

Εμείς απειλούμε την πολιτική σας

Επίδειξη ...πυγμής θέλησε να κάνει χτες, στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, η υπουργός Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου, σχολιάζοντας φράση του βουλευτή του ΚΚΕ Γιάννη Ζιώγα, ο οποίος επισήμανε ότι το ΚΚΕ θα επιδιώξει τη δημιουργία μαζικού κινήματος για τη μη εφαρμογή του νομοσχεδίου που προωθεί το υπουργείο. Η υπουργός - χτυπώντας, μάλιστα, το χέρι στο έδρανο - είπε ότι «δε θα δεχθούμε απειλές επί της εφαρμογής νόμων του κράτους», αναφέροντας πως «υπάρχουν κάποιοι που μπαίνουν και διαλύουν τα σεμινάρια αξιολόγησης» και πρέπει «να δούμε πώς θα αντιμετωπίσουμε αυτές τις καταστάσεις».

Δε γνωρίζουμε τι ακριβώς υπονόησε η υπουργός και τι κατασταλτικούς μηχανισμούς έχει πιθανόν στο μυαλό της, δε θα αποτρέψουν, όμως, το εκπαιδευτικό κίνημα από την ανάπτυξη αγώνων που θα καταργούν στην πράξη τους σχεδιασμούς της ΕΕ και του κεφαλαίου που προσπαθούν να εφαρμόσουν στην εκπαίδευση...

Χαρακτηριστική, άλλωστε, ήταν η απάντηση που έδωσε ο Γ. Ζιώγας, τονίζοντας πως «οι συνδικαλιστικοί φορείς επιλέγουν τις μορφές πάλης τους» και προσθέτοντας για το ΚΚΕ και το ΠΑΜΕ ότι «εμείς δεν είμαστε οι ...«κάποιοι». Είμαστε επώνυμοι. Απειλούμε την πολιτική σας, δεν το κρύβουμε. Θα δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις για να την ανατρέψουμε!».

Προετοιμάζουν το σχολείο της αγοράς και της αμάθειας

Στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής άρχισε χτες η συζήτηση του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας

Ως ένα ακόμη νομοθέτημα το οποίο προωθεί το στόχο για ένα σχολείο «της αγοράς και της αμάθειας» καταψήφισε, χτες, στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, το ΚΚΕ το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας. Υπέρ του νομοσχεδίου τάχθηκαν οι κυβερνητικοί βουλευτές, ενώ στην υπερψήφιση του νομοσχεδίου προσανατολίζεται και ο ΛΑ.Ο.Σ.

Το νομοσχέδιο είναι ενταγμένο στους στρατηγικούς στόχους της ΕΕ για την εκπαίδευση, επισήμανε στην παρέμβασή του ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Ζιώγας, σημειώνοντας ότι «κυβέρνηση και ΜΜΕ μέσα από προπαγάνδα επικεντρώνονται στη βάση του 10 και στις προσλήψεις εκπαιδευτικών». Ο βουλευτής του ΚΚΕ επισήμανε ότι σήμερα η δημόσια εκπαίδευση είναι «υπονομευμένη και κατ' όνομα δημόσια» και ανέφερε ότι η λαϊκή οικογένεια δαπανά «πάνω από 2,9 δισεκατομμύρια ευρώ» για τις εκπαιδευτικές ανάγκες. Οι πολιτικές που ασκούνται, επισήμανε ο Γ. Ζιώγας, «ανοίγουν διάπλατα τις πόρτες στις επιχειρήσεις» και ταυτόχρονα «χτυπάνε τον ενιαίο χαρακτήρα της εκπαίδευσης», ενώ «μετατρέπουν την εκπαιδευτική διαδικασία σε ατομική υπόθεση». Μάλιστα, σχολιάζοντας τη διοικητική μεταρρύθμιση «Καλλικράτης» σημείωσε ότι «θέλετε να τελειώνετε με το ενιαίο πρόγραμμα διδασκαλίας».

Ειδικά για τα προβλεπόμενα στο νομοσχέδιο ο βουλευτής του ΚΚΕ ανέφερε ότι «επέρχεται παραπέρα υποβάθμιση των καθηγητικών σχολών», ενώ σχολιάζοντας τη διάταξη σύμφωνα με την οποία ένας εκπαιδευτικός πρέπει να μένει 3 χρόνια στη σχολική μονάδα της επαρχίας που διορίζεται δήλωσε: «Αν όντως ενδιαφέρεται το υπουργείο για την παραμονή πρέπει να εξασφαλίσει στέγη και μετακίνηση στον εκπαιδευτικό». Ανέφερε ως αρνητικό ότι το νομοθέτημα εισάγει τη «δεύτερη ειδικότητα» στους καθηγητές, ενώ ζήτησε «να υπάρξει μεγαλύτερη μοριοδότηση για τα άτομα με αναπηρία». «Θέλετε τα στελέχη της εκπαίδευσης να παίξουν ρόλο στις αναδιαρθρώσεις» γι' αυτό και «βάζετε πολλά μόρια στη συνέντευξη», κατήγγειλε ο Γ. Ζιώγας, ενώ αντέτεινε «να διορίζεται διοικητικό προσωπικό στο υπουργείο Παιδείας, και όχι εκπαιδευτικοί».

Οσον αφορά στην αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων ο βουλευτής του ΚΚΕ είπε πως «ετοιμάζεται το πλαίσιο της αυτόνομης λειτουργίας του σχολείου».

Τέλος, για τις ρυθμίσεις που αφορούν τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς τόνισε πως «στον αέρα τινάζονται οι εργασιακές σχέσεις» αφού προωθούνται «ελαστικές μορφές απασχόλησης», σημειώνοντας πως «η ανασφάλεια και ο φόβος της απόλυσης ενισχύονται» μιας και «οι σχολάρχες μπορούν να καταγγέλλουν μια σύμβαση στο τέλος της χρονιάς».

Αντίθετα με τις ανάγκες της εκπαίδευσης είναι τα συμφέροντα των εκπαιδευτικών, σύμφωνα με όσα είπε χτες στη Βουλή η υπουργός Παιδείας, Α. Διαμαντοπούλου, αναρωτώμενη αν «νομοθετούμε για τα παιδιά και την εκπαίδευση ή για συμφέροντα επιμέρους κοινωνικών ομάδων», που «αντιμετωπίζουν την εκπαίδευση μόνο σαν ένα χώρο εργασίας». Οπως είπε, «δεν είναι μόνο ο ΟΟΣΑ που δίνει την αναλογία εκπαιδευτικών μαθητών 1 προς 11 και 1 προς 7,5 στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση» αλλά και τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου, προκειμένου να αιτιολογήσει τις ανεπάρκειες σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Παράλληλα, έκανε λόγο για διαφάνεια στους διορισμούς που επιτυγχάνεται με το νομοθέτημα.

«Κριτική» μακριά από την ουσία

Ασφαιρη κριτική από την πλευρά της Νέας Δημοκρατίας, με την εισηγήτριά της, Ε. Βόζενμπεργκ, να υποστηρίζει ότι η κυβέρνηση νομοθετεί «πρόχειρα και αποσπασματικά» και έφερε ένα νομοθέτημα που «περιλαμβάνει ατάκτως ερριμμένες διατάξεις» προσθέτοντας πως «δεν έγινε διαβούλευση». Επίσης, κατηγόρησε την κυβέρνηση για ρουσφετολογική λογική αναφέροντας ότι οι διατάξεις του νομοσχεδίου είναι «ένας τρόπος κομματικής διεύρυνσης της εκπαίδευσης», που προβλέπει «υπερβολική μοριοδότηση προκειμένου να την ελέγξετε». Η βουλευτής της ΝΔ χαρακτήρισε ατεκμηρίωτη την κατάργηση της βάσης του 10 υποστηρίζοντας ότι «το μέτρο δεν ήταν ατελέσφορο». Τέλος, αναδεικνύοντας την πολιτική λογική της ΝΔ σημείωσε προς το ΠΑΣΟΚ ότι «αν είχατε συμφωνήσει στην κατάργηση του άρθρου 16, θα είχε λυθεί το πρόβλημα της βάσης του 10 και συνολικά της Παιδείας».

«Το νομοσχέδιο έχει αρκετά θετικά» και «είναι ένα θετικό βήμα», σύμφωνα με τον εισηγητή του ΛΑ.Ο.Σ. Αδωνι Γεωργιάδη, ο οποίος σημείωσε ότι το κόμμα του θα καθορίσει τη στάση του στην Ολομέλεια της Βουλής.

Το νομοσχέδιο καταψήφισε ο ΣΥΡΙΖΑ με τον βουλευτή του Τ. Κουράκη να ζητά «να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα» και «να καθιερωθεί ένας τύπος ψυχοπαιδαγωγικής εκπαίδευσης ως προαπαιτούμενο για το διορισμό» που να έχει «διάρκεια ενός έτους». Δηλαδή, κάτι παρόμοιο με αυτό που λέει το νομοσχέδιο του υπουργείου για το Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Επάρκειας, που μπορεί να είναι ένα πρόγραμμα εκτός του πτυχίου.

4 και 5 Μάη απεργούν οι εκπαιδευτικοί

Στις 4 και 5 Μάη οι εκπαιδευτικοί απεργούν, απαιτώντας την κατάργηση του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας. Το ΔΣ της ΟΛΜΕ χτες, αποφάσισε 48ωρη απεργία για τις 4 και 5 Μάη. Υπενθυμίζουμε ότι τα ΔΣ της ΔΟΕ και της ΟΙΕΛΕ έχει ήδη αποφασίσει 48ωρη απεργία για τις ίδιες ημερομηνίες. Το ΠΑΜΕ καλεί εκπαιδευτικούς, μαθητές, γονείς, φοιτητές και όλους του εργαζόμενους σε συγκεντρώσεις, σε όλη την Ελλάδα, για το δικαίωμα στη μόρφωση του λαού, ενάντια στο πολυνομοσχέδιο της κυβέρνησης.

Στο στόχαστρο των αγώνων να είναι η πολιτική κυβέρνησης - ΕΕ - ΔΝΤ

Αντιπροσωπεία της ΟΙΕΛΕ είχε χτες συνάντηση με αντιπροσωπεία της ΚΕ του ΚΚΕ, με επικεφαλής τον Νίκο Σοφιανό, μέλος του ΠΓ της ΚΕ

Από τη χτεσινή συνάντηση στον Περισσό
Από τη χτεσινή συνάντηση στον Περισσό
Θύματα του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας για το σχολείο της «αγοράς» είναι και οι εκπαιδευτικοί στα ιδιωτικά σχολεία, αφού ανατρέπονται συνολικά οι εργασιακές τους σχέσεις και μετατρέπονται πλήρως σε φθηνό, ευέλικτο και αναλώσιμο εργατικό δυναμικό. Η εξέλιξη αυτή δεν ήρθε από το πουθενά, αλλά συνδέεται συνολικά με τις αλλαγές στην εκπαίδευση και τα σχέδια οριστικής διάλυσης των δικαιωμάτων των εργαζομένων.

Χθες, αντιπροσωπεία της ΟΙΕΛΕ συναντήθηκε με αντιπροσωπεία της ΚΕ του ΚΚΕ, στον Περισσό, μετά από αίτημα της ΟΙΕΛΕ. Η συνάντηση αφορούσε στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας και συγκεκριμένα τις παραπέρα ανατροπές των εργασιακών σχέσεων στους εκπαιδευτικούς στα ιδιωτικά σχολεία.

Μετά τη συνάντηση ο Νίκος Σοφιανός, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, δήλωσε:

«H ΟΙΕΛΕ μας ενημέρωσε για τις θέσεις της απέναντι στο πολυνομοσχέδιο που καταθέτει η κυβέρνηση. Εκφράσαμε τη ριζική μας αντίθεση με τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης στην εκπαίδευση, που σαφώς πλήττουν και τα εργασιακά και εκπαιδευτικά δικαιώματα και των εργαζόμενων στην ιδιωτική εκπαίδευση και όχι μόνο στη δημόσια. Εκφράζουμε τη στήριξή μας στις απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων το επόμενο διάστημα, που με αιχμή και την αντίθεση στην παραπέρα εμπορευματοποίηση και ταξικοποίηση της εκπαίδευσης στην Ελλάδα, βάζουν στο στόχαστρο τη συνολική αντιλαϊκή πολιτική κυβέρνησης - ΕΕ - ΔΝΤ, που πλήττει το σύνολο των εργασιακών, ασφαλιστικών κοινωνικών δικαιωμάτων».

Η ΟΙΕΛΕ, με ομόφωνη απόφαση του ΔΣ της, ζήτησε από το ΚΚΕ να καταθέσει αίτημα ονομαστικής ψηφοφορίας στη Βουλή, για το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας. Το ΚΚΕ αποδέχτηκε τη συγκεκριμένη πρόταση.

Τα αποτυχημένα παζάρια της ΟΙΕΛΕ

Νωρίτερα, το πρωί, η ΟΙΕΛΕ έδωσε συνέντευξη Τύπου, όπου, κυριολεκτικά, παρουσίασε ένα χρονικό αποτυχημένων παζαριών με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. Ο αντιπρόεδρος της ΟΙΕΛΕ, Κ. Παπαντωνόπουλος, ενημέρωσε για τις κινήσεις της Ομοσπονδίας, μοιράζοντας μέχρι και το ...προσύμφωνο ΟΙΕΛΕ - υπουργείου, πριν την «εξαπάτηση». Υποστήριξε ότι μόνον οι σχολάρχες είναι ευνοημένοι απ' τις ανατροπές στο εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών, «ξεχνώντας» τα έργα και τις ημέρες της ηγεσίας της ΟΙΕΛΕ, που εδώ και χρόνια σουλατσάρει από «κοινωνικό διάλογο» σε «κοινωνικό διάλογο» και είναι συνυπεύθυνη για τις άθλιες εργασιακές σχέσεις στην ιδιωτική εκπαίδευση.

Σύμφωνα με τον Κ. Παπαντωνόπουλο, είχε πραγματοποιηθεί τριμερής συνάντηση με το υπουργείο Παιδείας και τους εργοδότες, αλλά το υπουργείο αθέτησε τις υποσχέσεις του, ικανοποιώντας μόνο τις απαιτήσεις των σχολαρχών. Από τη συνέντευξη δεν έλειψαν τα περί «σικέ διαλόγου» και οι άσφαιρες επιθέσεις στους εργοδότες και την υπουργό Παιδείας. Επιπλέον, η ΟΙΕΛΕ αναφέρθηκε σε μια σειρά συνταγματικές ρυθμίσεις και γνωματεύσεις του ΣτΕ, συνεχίζοντας να καλλιεργεί αυταπάτες, παρόλο που αποδείχτηκε, για μια ακόμη φορά, ότι όταν το κεφάλαιο αποφασίζει να επιτεθεί δεν έχει πρόβλημα να παραβιάζει νόμους του αστικού κράτους, του κράτους του.

Χαρακτηριστικό, επίσης, είναι πως η ΟΙΕΛΕ προσωποποιεί την επίθεση, κατηγορώντας ως υπεύθυνη των αλλαγών την υπουργό Παιδείας και όχι συνολικά την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ. Παράλληλα, όμως, συνεχίζει την «αλληλογραφία» της με επιστολές στην υπουργό Παιδείας, ζητώντας να μάθει τους λόγους της «εξαπάτησης»! Μεταξύ των πολλών ανακοινώσεων, επιστολών και εγγράφων που μοίρασε ήταν κι ένα κείμενο του Συνδέσμου των σχολαρχών, με ημερομηνία 26 Απρίλη, όπου πανηγυρίζουν για «αναγνώριση των δίκαιων και ορθών» τους θέσεων, από την πολιτεία.

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΠΑΜΕ
Να ανατραπεί το πολυνομοσχέδιο

Ανακοίνωση της Πανελλαδικής Γραμματείας για τις ανατροπές στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών στα ιδιωτικά σχολεία

Το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για το σχολείο της «αγοράς» πρέπει να ανατραπεί, τονίζει σε ανακοίνωσή της, η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ και καλεί όλους τους εκπαιδευτικούς στη 48ωρη απεργία, στις 4 και 5 Μάη, με το ΠΑΜΕ. Σημειώνεται ότι το πολυνομοσχέδιο, «μαζί με τις ρυθμίσεις που ενισχύουν την ταξικότητα του σχολείου και μετατρέπουν το εκπαιδευτικό σύστημα σε ακόμα μεγαλύτερο θεματοφύλακα της κοινωνίας του κεφαλαίου και των ανισοτήτων (αξιολόγηση σχολείου και εκπαιδευτικών, την αποσύνδεση πτυχίου - επαγγέλματος, την αποκέντρωση και την ώθηση της εμπορευματοποίησης, 30άρια τμήματα κλπ.), πάνε οι συνολικές ανατροπές στις εργασιακές σχέσεις που επέρχονται στους εκπαιδευτικούς στην ιδιωτική εκπαίδευση. Συγκεκριμένα:

  • Καταργείται η ρύθμιση του νόμου που επέτρεπε το πέρασμα των απολυμένων ιδιωτικών εκπαιδευτικών με αορίστου χρόνου συμβάσεις στο Δημόσιο.
  • Απελευθερώνονται οι απολύσεις και διευρύνεται η ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων. Ο νόμος προβλέπει μία (1) απόλυση εργαζομένου με σύμβαση αορίστου χρόνου ανά σχολική μονάδα και βαθμίδα εκπαίδευσης, θεμελιώνει νομοθετικά το δικαίωμα του σχολάρχη να μετατρέπει τη μόνιμη απασχόληση σε ωρομισθία με τον εκβιασμό και τον πέλεκυ της ανεργίας και της απόλυσης. Οι σχολάρχες απαίτησαν και η κυβέρνηση νομοθετεί την παράδοση του εκπαιδευτικού ως φτηνή εργατική δύναμη.
  • Η κυβέρνηση παραδίδει τον ευάλωτο χώρο της Παιδείας στους νόμους της αγοράς. Η επιχειρηματική δράση στην εκπαίδευση απαιτεί φθηνό εκπαιδευτικό, η κυβέρνηση θεσμοθετεί το πλαίσιο και το δρόμο, επιδεικνύει τον πατριωτισμό της αγοράς. Τα αφεντικά της εκπαίδευσης τρίβουν τα χέρια τους.
  • Τα ιδιωτικά σχολεία θα λειτουργούν απελευθερωμένα πλέον από κάθε εμπόδιο και έλεγχο, όπως όλες οι επιχειρήσεις. Το καθεστώς τρομοκρατίας θα γίνει ο κανόνας».
Οι ευθύνες του εργοδοτικού συνδικαλισμού

Το ΠΑΜΕ τονίζει ότι «σε αυτές τις εξελίξεις μεγάλο μερίδιο ευθύνης φέρει η πλειοψηφούσα ηγεσία του εργοδοτικού συνδικαλισμού, ΠΑΣΚ - ΔΑΚΕ στην ΟΙΕΛΕ:

  • Είναι αυτή η πλειοψηφία που σε σύμπνοια με τις κυβερνήσεις και τους σχολάρχες έβαλε πλάτη για να υλοποιηθούν απρόσκοπτα οι αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις στην εκπαίδευση που ξετυλίγονται.
  • Είναι αυτή η πλειοψηφία που καθήλωσε τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς στην αυταπάτη του κοινωνικού διαλόγου και του κοινωνικού εταιρισμού.
  • Είναι αυτή η πλειοψηφία που ιδεολογικά και πολιτικά στήριξε την επιχειρηματική δράση στην εκπαίδευση με το αντιδραστικό ιδεολόγημα ότι "η ιδιωτική εκπαίδευση είναι δημόσιο αγαθό".
  • Είναι αυτή η πλειοψηφία που βρέθηκε με τους επιχειρηματίες στην εκπαίδευση στην ίδια όχθη και ενάντια στα πραγματικά συμφέροντα των εργαζόμενων εκπαιδευτικών.
  • Είναι αυτή η πλειοψηφία που τα στελέχη που την απαρτίζουν στάθηκαν ως συμβουλάτορες των κυβερνήσεων, που θράφηκαν και έδρασαν για χρόνια στα σαλόνια της εργατικής αριστοκρατίας.
  • Στις τροχιοδεικτικές βολές της επίθεσης που έστελναν οι σχολάρχες και οι επιχειρηματίες της εκπαίδευσης οι της ΟΙΕΛΕ προσθέτανε τις επαίσχυντες συλλογικές συμβάσεις π.χ. των ξενόγλωσσων με 0% αυξήσεις, αορίστου διάρκειας. Είναι αυτοί που στις 5 ΜΑΡΤΗ κήρυξαν επίσημα απεργοσπασία, γύρισαν την πλάτη στο ενιαίο μέτωπο εργαζομένων στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα και αμέσως μετά την εξαγγελία των "μέτρων" της 3ης Μαρτίου έσπευσαν να καθησυχάσουν τον κλάδο με την επίπλαστη θέση ότι δε θίγονται τα εισοδήματά του προσκομίζοντας τη "γνωμάτευση του νομικού τμήματος" της ΓΣΕΕ του Παναγόπουλου και της παρέας του και στηριζόμενοι στης κ. Διαμαντοπούλου την "πυγμή"!
  • Με αυτή τη λογική μπήκε σε μυστική διαβούλευση με την υπουργό και τους σχολάρχες, ελπίζοντας πως η γενική της συμφωνία με το αντιδραστικό πνεύμα του πολυνομοσχεδίου θα εξασφάλιζε τα συντεχνιακά ψίχουλα του παρελθόντος. Το κεφάλαιο και οι πολιτικοί του εκπρόσωποι, μια "μπέσα" έχουν: Το ταξικό τους συμφέρον. Κάτι που η ηγεσία της ΟΙΕΛΕ έχει προδώσει προ καιρού».
Μόνιμη σταθερή δουλειά - Καμία επιχειρηματική δράση στην εκπαίδευση

Στην ανακοίνωση υπογραμμίζεται: «Ας τελειώνουμε ως εργαζόμενοι και εκπαιδευτικοί με τις αυταπάτες. Η "κάλυψη" από συνταγματικές ρυθμίσεις και γνωματεύσεις του ΣτΕ γίνονται φτερό στον άνεμο όταν το κεφάλαιο αποφασίζει δραστικά μέτρα ενάντια στους εργαζομένους. Να πάρουμε την υπόθεση στα χέρια μας, να γυρίσουμε την πλάτη στην πλειοψηφία της ΟΙΕΛΕ.

Σε κάθε σχολείο να δημιουργήσουμε την επιτροπή αγώνα των εκπαιδευτικών, με συνελεύσεις και αποφάσεις να αποτρέψουμε τους σχεδιασμούς κυβέρνησης - εργοδοσίας, να υψώσουμε μέτωπο στις απολύσεις, τις ωρομισθίες. Μόνιμη σταθερή δουλειά για όλους με πλήρη δικαιώματα, να μην ψηφιστεί το νομοσχέδιο, να μην νομιμοποιηθεί στη συνείδηση κανενός. Κατάργηση της επιχειρηματικής δράσης στην εκπαίδευση, πέρασμα όλων των εκπαιδευτικών στη δημόσια δωρεάν Παιδεία».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ