Τετάρτη 30 Γενάρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ

Συγκέντρωση στα Προπύλαια και πορεία στο υπουργείο Παιδείας και στη συνέχεια στη Βουλή, διοργανώνουν σήμερα, στις 10 το πρωί, αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, διεκδικώντας το διορισμό τους. Οπως επισήμαναν χτες σε συνέντευξη Τύπου εκπρόσωποί τους, οι αναπληρωτές αποτελούν σήμερα το 15% του ενεργού εκπαιδευτικού δυναμικού, ενώ η αύξηση του αριθμού των προσλαμβανομένων κατ' έτος αναπληρωτών φτάνει το 300% από το 1985 έως σήμερα.

Εκδήλωση - συζήτηση, με θέμα «οι τελευταίες εξελίξεις στην Παιδεία», διοργανώνει η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ Εκπαιδευτικών σήμερα Τετάρτη 30 Γενάρη, στις 6.30 μ.μ., στη Μυτιλήνη, στο Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Λέσβου. Κεντρικός ομιλητής θα είναι ο εκπαιδευτικός Αντώνης Καλόβουλος, στέλεχος του ΠΑΜΕ και μέλος του ΔΣ του Κέντρων Μελετών και Τεκμηρίωσης της ΟΛΜΕ.

2ο ΤΕΕ ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗΣ
Ακόμα περιμένουν καθηγητές

Μία από τις περιπτώσεις που αναδεικνύουν το μέγεθος της υποβάθμισης της δημόσιας τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης φέρνει για συζήτηση στη Βουλή η βουλευτής του ΚΚΕ Λ. Κανέλλη με Επίκαιρη Ερώτηση προς τον υπουργό Παιδείας.

Πρόκειται για αυτή του 2ου ΤΕΕ Καισαριανής για το οποίο η σχολική χρονιά άρχισε με τεράστιες ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό, αφού έλειπαν 17 καθηγητές, ενώ σήμερα εξακολουθούν να λείπουν 9. «Οι ελλείψεις σε βιβλία έφτασαν στο 70% των τίτλων και η διαδικασία παράδοσής τους ολοκληρώθηκε μόλις την περασμένη Παρασκευή, 18 Γενάρη, δηλαδή 4 μήνες μετά την έναρξη των μαθημάτων», σύμφωνα με όσα αναφέρει η βουλευτής του ΚΚΕ. Επισημαίνει επίσης ότι «εκατοντάδες διδακτικές ώρες έχουν χαθεί από την αρχή της σχολικής χρονιάς, ενώ πολλές ειδικότητες εξαιτίας των ελλείψεων εκπαιδευτικών λειτουργούν μόλις δύο φορές την εβδομάδα. Ηδη πολλοί μαθητές του αναγκάστηκαν να καταφύγουν σε ιδιωτικά ΤΕΕ, προκειμένου να μη χάσουν τη διδακτική χρονιά».

Η βουλευτής του ΚΚΕ σημειώνει ότι η κατάσταση αυτή ωθεί τους μαθητές να προετοιμάζουν δυναμικές κινητοποιήσεις, αν δε συμπληρωθούν άμεσα τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό και ρωτά τον υπουργό Παιδείας ποια μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση και πότε, ώστε να αντιμετωπιστούν άμεσα οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό στο 2ο ΤΕΕ Καισαριανής.

ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Εκρηκτικά προβλήματα στέγασης

Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ

Απαντήσεις για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το Ιόνιο Πανεπιστήμιο τόσο σε ό,τι αφορά θέματα διοίκησής του, όσο και το οξύ στεγαστικό πρόβλημα του ιδρύματος ζητά το ΚΚΕ από το υπουργείο Παιδείας με Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή Γ. Χουρμουζιάδη.

Ο κομμουνιστής βουλευτής σημειώνει ότι το Ιόνιο Πανεπιστήμιο, 17 χρόνια μετά την ίδρυσή του, ακόμα δεν έχει αιρετή Πρυτανεία και διοικείται από διορισμένη Διοικούσα Επιτροπή, δύο από τα τέσσερα τμήματά του δεν έχουν αυτονομηθεί ακόμα, ενώ εκρηκτικός είναι πλέον ο χαρακτήρας των προβλημάτων στέγασης που αντιμετωπίζει το ίδρυμα. «Οι χωρίς αντίκρισμα υποσχέσεις της Κυβέρνησης και η αδιαφορία της να αντιμετωπίσει τα προβλήματα του Πανεπιστημίου ανάγκασε τους φοιτητές του Τμήματος Ξένων Γλωσσών, Μετάφρασης και Διερμηνείας (που στεγάζεται σε τέσσερα διαφορετικά κτίρια) και του Τμήματος Ιστορίας (που στεγάζεται "προσωρινά" από το 1985 σε κτίριο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης) να προχωρήσουν σε καταλήψεις των σχολών τους. Το στεγαστικό πρόβλημα βέβαια δεν περιορίζεται σ' αυτά τα δύο τμήματα. Λ.χ. το Τμήμα Αρχειονομίας και Βιβλιοθηκονομίας στεγάζεται σε ενοικιασμένο ξενοδοχείο».

Ο βουλευτής του ΚΚΕ ρωτά τον υπουργό ποια μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση και πότε, ώστε να αντιμετωπιστούν τα οξύτατα προβλήματα ολοκλήρωσης και στέγασης του Ιονίου Πανεπιστημίου.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΔΥΣΠΡΟΣΙΤΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ
Ζητούν καλύτερη μεταχείριση

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι νεοδιόριστοι καθηγητές και δάσκαλοι που υπηρετούν στις λεγόμενες δυσπρόσιτες περιοχές φέρνουν στην επιφάνεια οι καθηγητές των Γυμνασίων - Λυκείων Καστελόριζου, Νίσυρου, Χάλκης, Καρπάθου, Λειψών και Αστυπάλαιας, που έστειλαν επιστολή στον υπουργό Παιδείας, με κοινοποίηση στα ΜΜΕ και τα πολιτικά κόμματα. Σε αυτή επισημαίνεται κυρίως το ζήτημα των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν λόγω των απομακρυσμένων περιοχών που βρίσκονται χωρίς καμία βοήθεια από την πολιτεία. Ετσι ως κύριο αίτημά τους προβάλλουν τη μείωση του χρόνου παραμονής των καθηγητών στις δυσπρόσιτες περιοχές από 3 χρόνια που προβλέπεται σήμερα σε 2 χρόνια.

Αποκαλυπτικά είναι τα όσα παραθέτουν στην εν λόγω επιστολή, που δείχνουν και το γενικότερο πρόβλημα της εκπαίδευσης: «... Πολλοί από εμάς έχουν πάρει πτυχίο εδώ και 18 χρόνια, δουλεύοντας σε δημόσια σχολεία σε πολλά μέρη της χώρας - πολλές φορές και μακριά από τον τόπο διαμονής μας - ως αναπληρωτές και ωρομίσθιοι, με την προσμονή ότι θα έφθανε η σειρά μας να διοριστούμε. Ομως με την κατάργηση της επετηρίδας, καθώς βρεθήκαμε προ τετελεσμένων γεγονότων, αναγκαστήκαμε να δεχτούμε αυτόν το διορισμό μολονότι είμαστε σε μεγάλη ηλικία με οικογενειακές και σοβαρές υποχρεώσεις στον τόπο διαμονής μας». Ταυτόχρονα αφού «παραβλέπουν» όπως λένε, τα οικονομικά προβλήματα για συντήρηση δυο σπιτιών, ακριβές μετακινήσεις κλπ., ξεχωρίζουν τη δοκιμασία που αντιμετωπίζουν οι οικογένειές τους - η οικογενειακή συνοχή - πολλές φορές με μικρά παιδιά. Για όλα αυτά ζητούν από το υπουργείο μια καλύτερη μεταχείριση που δικαιολογημένα δικαιούνται.

ΤΕΙ
Κλειστά ιδρύματα, αναμένονται αποφάσεις

Από τα συλλαλητήρια φοιτητών- σπουδαστών ενάντια στην απάτη της ανωτατοποίησης
Από τα συλλαλητήρια φοιτητών- σπουδαστών ενάντια στην απάτη της ανωτατοποίησης
Ανυποχώρητο εμφανίζεται το υπουργείο Παιδείας απέναντι στα αιτήματα των εκπαιδευτικών των ΤΕΙ, μετά την ολοκλήρωση του πρώτου κύκλου διαλόγου που είχαν τα δυο μέρη, η ηγεσία δε της Ομοσπονδίας Συλλόγων Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΟΣΕΠ) των Ιδρυμάτων, από την πλευρά της, δήλωσε ότι δεν είναι ικανοποιημένη από τα μέχρι τώρα αποτελέσματα του διαλόγου.

Παρά την αδιαλλαξία της κυβέρνησης, όμως, οι εκπρόσωποι της ΟΣΕΠ, που παραχώρησαν χτες συνέντευξη Τύπου, δε μίλησαν για συγκεκριμένες κινητοποιήσεις, αλλά παρέπεμψαν τις παραπέρα αποφάσεις τους στο Συνέδριο της Ομοσπονδίας, το οποίο λόγω της τεταμένης κατάστασης θα επισπευσθεί για τις 4 του Φλεβάρη.

Ωστόσο, οι αγωνιστικές διαθέσεις σε μεγάλη μερίδα των εκπαιδευτικών των ΤΕΙ - που βρίσκονται στην ομηρία της «προσωποπαγούς θέσης» έχοντας μόνο υποχρεώσεις και όχι δικαιώματα - εντείνονται. Τα ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, Λάρισας, Πάτρας, Αθήνας, Πειραιά και Ηρακλείου παραμένουν κλειστά. Η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών αναγνωρίζει σήμερα πια την απάτη της ανωτατοποίησης των ΤΕΙ μόνο κατ' όνομα και τη χαρακτηρίζει «ψευδεπίγραφη». Ετσι, ενώ το ΔΣ της ΟΣΕΠ ζητά από την κυβέρνηση κάποιες ελάχιστες βελτιώσεις στο πλαίσιο της εφαρμογής του νόμου, υπάρχουν σύλλογοι και τάσεις μέσα στους εκπαιδευτικούς που αντιτίθενται συνολικά στο νόμο του εμπαιγμού για τα ΤΕΙ.

Μετά τη χτεσινή συνάντηση του ΔΣ της ΟΣΕΠ με τον υφυπουργό Νίκο Γκεσούλη, διαπιστώθηκε θετική ανταπόκριση του υπουργείου μόνο στο ένα από τα εννιά σημεία διαλόγου-αιτήματα που έθεσε η Ομοσπονδία. Το αίτημα αφορά στην ερμηνεία του νόμου σε θέματα σχετικά με το εκπαιδευτικό προσωπικό, και συγκεκριμένα:

- Αν οι εκπαιδευτικοί που βρίσκονται σε προσωποπαγή θέση είναι δημόσιοι λειτουργοί

- Αν οι εκπαιδευτικοί που βρίσκονται και μετά τη λήξη της μεταβατικής περιόδου σε προσωποπαγείς θέσεις μπορούν να ασκήσουν τα καθήκοντά τους και

- Αν οι εκπαιδευτικοί που εντάσσονται σε τακτικές θέσεις στις βαθμίδες επίκουρου και καθηγητή εφαρμογών είναι μόνιμοι.

Η προφορική θετική απάντηση που έδωσε ο υφυπουργός σ' αυτά τα ερωτήματα αναμένεται να επικυρωθεί και με γραπτή δέσμευση. Στα υπόλοιπα αιτήματα της ΟΣΕΠ, που έχουν να κάνουν με τα δικαιώματα και τις διαδικασίες κρίσης του εκπαιδευτικού προσωπικού που βρίσκεται σε προσωποπαγείς θέσεις, με τη δυνατότητα του εκπαιδευτικού προσωπικού να κάνει μεταπτυχιακές σπουδές, με μισθολογικά θέματα και ζητήματα χρηματοδότησης των ιδρυμάτων καθώς και με ειδικές ρυθμίσεις για τους προχωρημένης ηλικίας εκπαιδευτικούς, οι απαντήσεις του υπουργείου ήταν ουσιαστικά αρνητικές.

Σε δελτίο Τύπου που εξέδωσε το υπουργείο Παιδείας μετά τη χτεσινή συνάντηση του υφυπουργού με τους εκπροσώπους των ΤΕΙ αναφέρεται ότι αυξάνεται η χρηματοδότηση των ΤΕΙ, ενώ δρομολογούνται και προχωρούν οι διαδικασίες για νέες προσλήψεις εκπαιδευτικού προσωπικού, για απόκτηση των απαιτούμενων μεταπτυχιακών τίτλων, για τις κρίσεις του υπάρχοντος προσωπικού, συνεργασίες των ΤΕΙ με πανεπιστήμια, συγκρότηση τεχνικών και νομικών υπηρεσιών στα ιδρύματα. Από όλα αυτά, όμως, στην πράξη βλέπουν ελάχιστα οι εκπαιδευτικοί των ΤΕΙ που ελάχιστα επίσης τους ικανοποιούν. Επιπλέον, παραμένει άθικτο το ερώτημα αν τα ίδια τα ιδρύματα με τη δομή και την υποδομή τους πληρούν τις προϋποθέσεις ενός ανώτατου ιδρύματος, τη στιγμή που η κυβέρνηση εφαρμόζοντας τις κατευθύνσεις της ΕΕ σπρώχνει συνολικά την ανώτατη εκπαίδευση στην υποβάθμιση.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ