Πέμπτη 31 Γενάρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΚΑΤΕΡΙΝΗ
Αντιπολεμική μαθητική εκδήλωση

Με κεντρικό σύνθημα «Να τους σταματήσουμε, οι λαοί ενωμένοι μπορούν», η Συντονιστική Αντιπολεμική Συσπείρωση Μαθητών Κατερίνης πραγματοποιεί μαθητική αντιπολεμική εκδήλωση αύριο Παρασκευή 1 του Φλεβάρη, στις 12 το μεσημέρι, στην αρχή του πεζόδρομου (Κεντρική Πλατεία) της Κατερίνης.

Η εκδήλωση περιλαμβάνει διαγωνισμό γκράφιτι, απαγγελία από το θεατρικό έργο «Θάψτε τους νεκρούς», μουσική με ελληνικό ροκ και ΗΙΡ-HOP, έκθεση αντιπολεμικής φωτογραφίας και άλλα χάπενινγκ.

Με το κάλεσμά της στο μαθητόκοσμο και τη νεολαία του νομού, να μη νομιμοποιήσουν στη συνείδησή τους τον πόλεμο, η Συντονιστική Αντιπολεμική Συσπείρωση Μαθητών Κατερίνης, καλεί επίσης σε συγκέντρωση υπογραφών για τη μη αποστολή Ελλήνων στρατιωτών στο Αφγανιστάν. «Η χρησιμοποίηση του ελληνικού στρατού κάτω από εντολές ΝΑΤΟικών επιτελείων, αποτελεί πρόκληση για τα πατριωτικά και φιλειρηνικά αισθήματα του λαού και της νεολαίας μας. Δείχνει τη μέγιστη υποτέλεια της ελληνικής κυβέρνησης που μετατρέπει το στρατό μας σε επιθετικό σε βάρος των λαών κόσμου» σημειώνουν απαιτούν: Κανένας Ελληνας φαντάρος στο Αφγανιστάν. Να επιστρέψουν όλοι οι Ελληνες φαντάροι από Βοσνία, Κόσσοβο, Αλβανία. Οχι στην αύξηση των πολεμικών δαπανών. Να σταματήσουν οι ιμπεριαλιστικοί πόλεμοι.

ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
Σε εργασιακή... ομηρία

Πορεία διαμαρτυρίας στο κέντρο της Αθήνας έκαναν χτες αναπληρωτές από όλη την Ελλάδα

Από τη χτεσινή κινητοποίηση

Eurokinissi

Από τη χτεσινή κινητοποίηση
Με την αγανάκτηση για την πολιτική της αδιοριστίας και ελαστικοποίησης των εργασιακών σχέσεων και στο χώρο της Παιδείας αποτυπωμένη στα συνθήματα και τα πανό τους, αναπληρωτές εκπαιδευτικοί πραγματοποίησαν χτες μια μαζική πορεία με πανελλαδική συμμετοχή στο κέντρο της Αθήνας, ζητώντας από την κυβέρνηση να δώσει διέξοδο στο πρόβλημα, το οποίο η πολιτική της δημιούργησε. Το αδιέξοδο και η ομηρία στην οποία έχουν οδηγήσει τους αναπληρωτές οι πολιτικές της κυβέρνησης έρχεται να αναδείξει για μια ακόμα φορά τη ρεαλιστικότητα τού αιτήματος για μαζικούς διορισμούς μέσα από επετηρίδα, με βάση τις σύγχρονες ανάγκες της εκπαίδευσης.

Οι αναπληρωτές άρχισαν να συγκεντρώνονται από τις 10 το πρωί στα Προπύλαια και πραγματοποίησαν πορεία στο οχυρωμένο πίσω από κλούβες των ΜΑΤ υπουργείο Παιδείας και στη συνέχεια στη Βουλή όπου επέδωσαν ψήφισμα με τα αιτήματά τους σε εκπροσώπους κομμάτων. Πολλοί φορούσαν πικέτες που δήλωναν πόσα χρόνια εργάζονται ως αναπληρωτές στην εκπαίδευση, με αμφίβολη προοπτική μόνιμης πρόσληψής τους μετά και την κατάργηση της επετηρίδας. Σε συνάντηση με αντιπροσωπεία τους, ο υφυπουργός Παιδείας Ν. Γκεσούλης υποσχέθηκε την έναρξη διαλόγου στις αρχές Μάρτη για να προσδιοριστεί ο ρυθμός απορρόφησης των αναπληρωτών με 16μηνη προϋπηρεσία και διαβεβαίωσε ότι δε θα υπάρξει καμία μεταβολή στις αρχές του νόμου που ψηφίστηκε το καλοκαίρι για την πρόσληψη αναπληρωτών, ο οποίος όμως στην ουσία επισπεύδει την κατάργηση της επετηρίδας και δημιουργεί κατηγορίες αναπληρωτών. Ο υφυπουργός Παιδείας παρέπεμψε σε ομάδα εργασίας που μελετά την εμπειρία από την πρώτη εφαρμογή του νέου συστήματος για τη βελτίωσή του, ενώ σύμφωνα με εκπροσώπους των αναπληρωτών, δεν έθιξε το ζήτημα των εργασιακών προβλημάτων τους. Οι απαντήσεις του υπουργείου Παιδείας πάντως δείχνουν να κινούνται σε μία λογική «βελτίωσης» του θεσμού αναπληρωτή και ωρομίσθιου μέσα στην εκπαίδευση και όχι περιορισμού του με μαζικούς διορισμούς για την κάλυψη των πραγματικών αναγκών της εκπαίδευσης.

Σε κατάληψη το Ι. Πανεπιστήμιο

Συναυλία διαμαρτυρίας πραγματοποίησαν χθες βράδυ στην πλατεία Σορόκου, οι φοιτητές του Ιονίου Πανεπιστημίου στην Κέρκυρα, με αφορμή τα χρόνια προβλήματα που αντιμετωπίζουν, από την αρχή ακόμα της ίδρυσης του Πανεπιστημίου στο νησί.

Οι Σύλλογοι των Φοιτητών Μετάφρασης και Διερμηνείας, καθώς και ο Σύλλογος του Τμήματος Ιστορίας, που είναι και οι πολυπληθέστεροι του Πανεπιστημίου, έχουν προχωρήσει σε κατάληψη των σχολών τους πριν από δύο βδομάδες περίπου, με κεντρικά αιτήματα να λυθεί το στεγαστικό πρόβλημα με άμεση έναρξη των εργασιών αναπαλαίωσης του Αγγλικού Νοσοκομείου στο παλαιό Φρούριο (έκταση 4.500 τετραγωνικών μέτρων) και να αυτονομηθεί το Ιόνιο Πανεπιστήμιο, ώστε να εκλέξει αιρετή διοίκηση.

Οι φοιτητές εκφράζουν την οργή και την αγανάκτησή τους, για τη συνεχιζόμενη αδιαφορία της κυβέρνησης στα χρόνια προβλήματα που αντιμετωπίζουν και δηλώνουν αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους μέχρι να ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους.

Αιτήσεις για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Ξεκινά αύριο Παρασκευή 1 Φλεβάρη η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για τους κατόχους απολυτηρίου ενιαίου λυκείου ή άλλου τύπου λυκείου, που επιθυμούν να λάβουν μέρος στις εξετάσεις των μαθημάτων της τρίτης τάξης του λυκείου για την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Οι δηλώσεις υποβάλλονται μέχρι 10 Φλεβάρη στο ενιαίο λύκειο αποφοίτησης ή στο κοντινότερο στον τόπο μόνιμης κατοικίας των ενδιαφερομένων. Στις ίδιες προθεσμίες, καλούνται να υποβάλουν σχετική αίτηση και οι μαθητές της τελευταίας τάξης του ενιαίου λυκείου, που επιθυμούν να εξεταστούν σε ειδικά μαθήματα, καθώς και οι κάτοχοι απολυτηρίου ενιαίου ή άλλου τύπου λυκείου, που έχουν αποκτήσει βεβαίωση πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση προηγούμενου έτος και επιθυμούν να είναι υποψήφιοι χωρίς νέα εξέταση.

ΣΠ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΗΣ ΚΝΕ
Να σπάσουμε την τρομοκρατία

Ανακοίνωση της Οργάνωσης για το τελευταίο κρούσμα στη Σχολή Μαθητείας του ΟΑΕΔ

Το κρούσμα τρομοκρατίας μέσα στο χώρο του ΟΑΕΔ Πειραιά, που συνέβη προχτές Τρίτη από το διευθυντή της σχολής, καταδικάζει με ανακοίνωσή του το Συμβούλιο Πόλης Πειραιά της ΚΝΕ. Επισημαίνει ότι με την επίδειξη αυταρχισμού του διευθυντή προς τους μαθητές (σπρωξίματα, απειλές) είναι τρανή απόδειξη ότι «βρίσκεται σε διατεταγμένη υπηρεσία από τους κυβερνητικούς προϊσταμένους του για να μην αφήσει τα συνδικάτα να μπουν στο χώρο του σχολείου για ενημέρωση προς τους μαθητές για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στο χώρο της».

«Είναι γνωστό σε όλους πως η κυβέρνηση αυτό που θέλει από τους μαθητές του ΟΑΕΔ είναι ένα φτηνό και "ευέλικτο" εργατικό δυναμικό, το οποίο δε θα γνωρίζει τα δικαιώματά του», τονίζει. Σημειώνει δε ότι «είναι σαφές γιατί δε θέλουν οι διάφοροι εκπρόσωποι της κυβέρνησης στους χώρους μαθητείας τα συνδικάτα: Για να μη γνωρίζουν οι νέοι τα δικαιώματά τους, να μη συνδικαλίζονται και να συμβιβάζονται με τα ψίχουλα που τους δίνουν. Γιατί οι Σχολές Μαθητείας του ΟΑΕΔ σήμερα αποτελούν ήδη το σύγχρονο σκλαβοπάζαρο με κύριο υπεύθυνο την κυβέρνηση και το υπουργείο Εργασίας και θύματα τους χιλιάδες μαθητές του ΟΑΕΔ. Είναι γνωστή η στάση των "υφιστάμενων" στην υπεράσπιση των αντιλαϊκών μέτρων ενάντια στους μαθητές - εργαζόμενους νέους του ΟΑΕΔ».

Η ΚΝΕ καλεί όλους τους μαθητές να συσπειρωθούν γύρω από τα συλλογικά τους όργανα και τα σωματεία και προειδοποιεί ότι η απάντηση απέναντι σε οποιαδήποτε επιχείρηση τρομοκράτησης των μελών της θα είναι αγωνιστική και θα συνεχίζει αγωνιστικά να παλεύει και να διεκδικεί τα δικαιώματα της νεολαίας στη μόρφωση, στη δουλιά και τη ζωή.

Σταθερά στην προώθηση της εκπαίδευσης της... αγοράς

Στη χώρα μας η υπουργός Παιδείας της Ισπανίας

Τη διάθεσή τους να προωθήσουν και να ολοκληρώσουν το έργο της... υπαγωγής της Παιδείας στις ανάγκες της αγοράς, σύμφωνα με τις αποφάσεις της Συνόδου της Λισαβόνας και τη Διακήρυξη της Πράγας, διατύπωσαν ο υπουργός Παιδείας, Π. Ευθυμίου, και η Ισπανίδα ομόλογός του, Πιλάρ δελ Καστίγιο, στο πλαίσιο της επίσκεψής της στην Ελλάδα με αφορμή την ισπανική προεδρία της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Η Ισπανίδα υπουργός δήλωσε ότι στόχος της προεδρίας είναι να ανταποκριθεί η Παιδεία στην απόφαση της Λισαβόνας και ανακοίνωσε ότι συντάσσεται ένα κείμενο έκθεσης για την Παιδεία, που θα υποβληθεί στο Συμβούλιο Υπουργών στις 14 του Φλεβάρη και μέσα από αυτό θα προκύψει ένα πλάνο μεσοπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων στόχων με ορίζοντα το 2010.

Η Ισπανίδα υπουργός δήλωσε ότι η «διά βίου εκπαίδευση» «διαπνέει το εκπαιδευτικό γίγνεσθαι όλων των χωρών της Ευρώπης», ενώ, αναφερόμενη ειδικότερα στο θέμα της αξιολόγησης των πανεπιστημίων, δήλωσε ότι «από εδώ και πέρα η αξιολόγηση που εμείς προωθούμε είναι πολυδιάστατη, καθώς αφορά όχι μόνο στην έρευνα αλλά και γενικά στην πρόοδο των υπηρεσιών που παρέχει ένα πανεπιστημιακό ίδρυμα, έτσι ώστε τελικά ο πολίτης να είναι σε θέση να ξέρει κάθε πανεπιστημιακό ίδρυμα τι παρέχει, πώς το παρέχει και ποια αξία έχει η παροχή του».

Από την πλευρά του ο Π. Ευθυμίου έκανε λόγο για ανάγκη προώθησης διαπανεπιστημιακών συνεργασιών στο πλαίσιο του «ενιαίου εκπαιδευτικού χώρου», που αποφασίστηκε στην Πράγα, και θέσπισης κοινών ευρωπαϊκών κριτηρίων και κοινών μηχανισμών αξιολόγησης σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, αναφέροντας ως παράδειγμα τη συμφωνία μεταξύ πέντε χωρών, ανάμεσα στις οποίες η Ελλάδα, για κοινή πιστοποίηση των αποφοίτων ΙΕΚ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ