Πέμπτη 31 Μάρτη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΠΑΝΣΠΟΥΔΑΣΤΙΚΕΣ ΣΦΗΝΕΣ
ΝΔ - ΠΑΣΟΚ ισοτιμούν τα πτυχία με τρίχρονα bachelor!

Μαζί με το ΣΥΝ, ψήφισαν το νομοσχέδιο για την αναγνώριση τίτλων σπουδών στη Βουλή. Ανοιξαν το δρόμο για την πλήρη υποβάθμιση των ελληνικών πτυχίων και την αναγνώριση των ιδιωτικών πανεπιστημίων. Ηδη, έχουν αρχίσει οι κάθε λογής «επιχειρηματίες» της Παιδείας να διαφημίζουν τα ψευτοκολέγιά τους σαν ανώτατα ιδρύματα! Για να πάρουν κομμάτι της πίτας της Ανώτατης Εκπαίδευσης!

Υποβιβάζουν τα επαγγελματικά μας δικαιώματα!

Μια μέρα μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου, το υπουργείο Εσωτερικών το εφάρμοσε με Διάταγμα, σχετικά με τις προσλήψεις στο Δημόσιο. Από εδώ και στο εξής στις κατηγορίες της Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΠΕ, απόφοιτοι πανεπιστημίων), της Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΤΕ, απόφοιτοι ΤΕΙ) περιλαμβάνονται και οι «κάτοχοι τίτλου μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που έχουν αποκτηθεί σε χώρες - μέλη της ΕΕ» (ΦΕΚ 63, 9 Μάρτη 2005).

ΝΔ - ΠΑΣΟΚ, μας αξιολόγησαν με 40% κόψιμο των κονδυλίων για σίτιση, στέγαση, συγγράμματα!

Αυτή είναι η αξιολόγησή τους! Η ιδιωτικοποίηση, η υποβάθμιση, να βάζουμε βαθιά το χέρι στην τσέπη για να πάρουμε ένα πτυχίο χωρίς αντίκρισμα, που το μόνο που θα μας εξασφαλίζει θα είναι η διά βίου υπερεκμετάλλευση! Οι μάσκες έπεσαν!

ΔΑΠ - ΠΑΣΠ χειροκροτούν!

Τώρα αποδεικνύεται γιατί η ΔΑΠ στηρίζει με νύχια και με δόντια την κυβέρνησή της και όλο αυτό το διάστημα λέει ότι βλέπουμε φαντάσματα κι ότι μετά τη δική της παρέμβαση το νομοσχέδιο για την ισοτίμηση δεν υποβαθμίζει τα πτυχία. Η ίδια η κυβέρνηση τούς διαψεύδει.

«Πρότασή» της από το 1995 είναι η αξιολόγηση, όπως και η ιδιωτικοποίηση, η κατάργηση των δωρεάν συγγραμμάτων και η ΔΑΠ είναι επίσης, που προτείνει να φεσωθούν οι φοιτητές με δάνεια για να καταργηθεί πλήρως η δωρεάν Παιδεία!

Τώρα αποδεικνύεται γιατί η ΠΑΣΠ φοράει τη μάσκα του αγωνιστή, για να κρύψει τη συναίνεσή της και τη συναίνεση του ΠΑΣΟΚ. Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ έφερε την πρώτη οδηγία για την ισοτίμηση των πτυχίων με τα ΚΕΣ και τα ΙΕΚ! Συμμετοχή υπό όρους του ιδιωτικού τομέα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, λέει στις θέσεις της η ΠΑΣΠ. Αυτά εφαρμόζουν ΝΔ και ΠΑΣΟΚ τώρα!

Οι φοιτητές θα τους γυρίσουν την πλάτη. Ψήφος σε ΔΑΠ - ΠΑΣΠ είναι ψήφος σε ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, για να συνεχίσουν ανενόχλητοι. Ψήφος στην ΠΚΣ σημαίνει αποδυνάμωση των σχεδίων τους. Είναι μήνυμα καταδίκης της πολιτικής τους. Είναι ψήφος για φοιτητικό κίνημα ισχυρό, διεκδικητικό! Είναι ψήφος για πτυχία με αξία - δουλιά με δικαιώματα!

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΠΑΝΣΠΟΥΔΑΣΤΙΚΗΣ
Σήμερα, Πέμπτη

-- Στο Χημικό Αθήνας, στις 11 το πρωί, στο αμφιθέατρο Α15, με θέμα: «Το πείραμα στην υπηρεσία της επιστήμης». Θα μιλήσουν: Μ. Κουσαθανά, καθηγήτρια στο Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Αθήνας, Α. Καργόπουλος, μεταπτυχιακός φοιτητής, μέλος της «Πανεπιστημονικής». Θα ακολουθήσει προβολή της ταινίας «Το πείραμα».

-- Στα ξενόγλωσσα Τμήματα της Φιλοσοφικής, στις 12 το μεσημέρι στο αίθριο, με θέμα «Ξενόγλωσση εκπαίδευση και επαγγελματική προοπτική».

-- Στο Τμήμα Ναυπηγών, της ΣΤΕΦ ΤΕΙ Αθήνας, στη 1 το μεσημέρι, για την «κατάσταση της ναυπηγικής βιομηχανίας».

-- Στο Τμήμα Λογιστικής, της ΣΔΟ ΤΕΙ Πειραιά, στις 12 το μεσημέρι, για την εργασιακή προοπτική των λογιστών, θα μιλήσει εκπρόσωπος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Λογιστών.

Αύριο Παρασκευή

-- Στην Πολυτεχνική Θεσσαλονίκης, στη 1 μ.μ., στο αμφιθέατρο «Παναγιωτόπουλος», με θέμα «Επαγγελματική Προοπτική του Μηχανικού στην Ελλάδα». Θα μιλήσουν οι: Χ. Σιδηρόπουλος, μέλος του ΔΣ του Συλλόγου Ηλεκτρολόγων Μηχανολόγων Βορείου Ελλάδας, Γ. Κατσιάβαλος, καθηγητής Μηχανικών Μετάλλων και γγ του ΤΕΕ Κεντρικής Μακεδονίας και Μ. Καντιδάκης, μέλος ΔΕΠ του Τμήματος Αρχιτεκτόνων Θεσσαλονίκης.

ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Πλήρης αντιλαϊκή συναίνεση

Υπέρ της άμεσης εφαρμογής της αξιολόγησης, σύμφωνα με τις προτάσεις της κυβέρνησης, γνωμοδότησε ο στημένος διάλογος

Εχοντας εξασφαλίσει έναν απόλυτα θετικό συσχετισμό δυνάμεων για την πολιτική της στο επίπεδο του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας (ΕΣΥΠ), η κυβέρνηση είναι έτοιμη πια να φτιάξει το νομοσχέδιο για την αξιολόγηση των Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, το οποίο θα αποτελέσει βασικό εργαλείο για την προώθηση του συνόλου της πολιτικής της στα ιδρύματα. Φαίνεται έτσι ότι θα προχωρήσει με όλο και πιο γρήγορους ρυθμούς η προσαρμογή των ιδρυμάτων στις απαιτήσεις του κεφαλαίου. Χτες, η Ολομέλεια του ΕΣΥΠ συζήτησε τους «βασικούς άξονες» της αξιολόγησης, που ο ΓΓ του υπουργείου Παιδείας Α. Καραμάνος κατέθεσε υπό μορφή προτάσεων και το ΕΣΥΠ (με όσους έχουν μείνει σε αυτό) γνωμοδότησε θετικά υπέρ αυτών των προτάσεων.

Ετσι, το ΕΣΥΠ χτες αποφάσισε ότι το θέμα πρέπει να προχωρήσει με βάση τις «διεθνείς υποχρεώσεις» της χώρας, δηλαδή τη Διαδικασία της Μπολόνια και τα ιδρύματα να αξιολογούνται σε δυο φάσεις (εσωτερική ή αυτοαξιολόγηση και μετά εξωτερική αξιολόγηση από εμπειρογνώμονες). Αποφάσισαν ότι η εφαρμογή της αξιολόγησης πρέπει να είναι άμεση και να συνδυάζει τον «ανθρωπιστικό χαρακτήρα των σπουδών» και τη σύνδεση με την «αγορά εργασίας». Τα παραπάνω διατυπώθηκαν ως «βασικές αρχές», ενώ αποφασίστηκε επιπλέον ότι ο εθνικός φορέας συντονισμού της αξιολόγησης θα είναι ΝΠΔΔ και στο ΔΣ του θα συμμετέχουν πανεπιστημιακοί, καθηγητές ΤΕΙ, ένας εκπρόσωπος του υπουργείου, εκπρόσωποι των φοιτητών και των «παραγωγικών τάξεων». Τα κριτήρια με βάση τα οποία θα γίνεται η αξιολόγηση θα οριστούν από αυτόν το φορέα, με βάση τα όσα ισχύουν σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Τα κύρια επιχειρήματα στα οποία βασίστηκαν οι παραπάνω αποφάσεις ήταν ότι με την αξιολόγηση θα βελτιωθεί τάχα η παρεχόμενη εκπαίδευση, γιατί θα εντοπιστούν οι αδυναμίες και θα μπορούν να βελτιωθούν και ακόμα ότι «πρέπει να γνωρίζει ο Ελληνας φορολογούμενος πού πάνε τα λεφτά του»! Πέρα όμως από τους διαδρόμους του υπουργείου Παιδείας, τα επιχειρήματα αυτά δεν μπορούν να πείσουν κανένα, αφού τα προβλήματα των ιδρυμάτων είναι γνωστά εδώ και χρόνια στις κυβερνήσεις και δε χρειάζονται την αξιολόγηση για να τα μάθουν. Επίσης, όταν δεν υπάρχει λαϊκός σχεδιασμός, δεν μπορεί να υπάρξει και λαϊκός έλεγχος. Δηλαδή, όταν οι στόχοι της κυβέρνησης και των ιδρυμάτων είναι διαμετρικά αντίθετοι από τις πραγματικές ανάγκες του λαού και της νεολαίας, είναι υποκριτικό να λένε ότι θα λογοδοτούν στο λαό για το αν επιτεύχθηκαν αυτοί οι στόχοι.

Η όποια «κριτική» ακούστηκε δεν είχε καμιά σχέση με τις πραγματικά αρνητικές συνέπειες της αξιολόγησης, που ουσιαστικά συνεπάγεται ιδιωτικοποίηση και κατηγοριοποίηση των σχολών. Εκ μέρους του ΠΑΣΟΚ, η Μ. Δαμανάκη είπε ότι συμφωνεί με το εγχείρημα και μίλησε γενικά για «ισότητα ευκαιριών» προς τα ιδρύματα, αδιαβλητότητα κι αξιοκρατία, δηλαδή πράγματα όχι διαφορετικά από τη γενική προπαγάνδα της κυβέρνησης. Από κοινού, λοιπόν, προχωρούν στην υλοποίηση των αποφάσεων της Μπολόνια, των αναδιαρθρώσεων υπέρ του κεφαλαίου, και στην Ανώτατη Εκπαίδευση.

«Οι νόμοι της Μπολόνια να μείνουν στα χαρτιά»

Με το σύνθημα «Μέχρι τις Βρυξέλλες να ακουστεί καλά, η αξιολόγηση θα μείνει στα χαρτιά» φοιτητές από δεκάδες φοιτητικούς συλλόγους και Επιτροπές Αγώνα σχολών της Αθήνας διαδήλωσαν χτες ενάντια στην πολιτική της κυβέρνησης και ΕΕ που υποβαθμίζει τις σπουδές τους, ανέτρεψαν το κλίμα συναίνεσης που η κυβέρνηση προσπαθεί να προβάλει ότι δήθεν έχει επιτευχθεί γύρω από το θέμα της αξιολόγησης. Εδωσαν ένα ξεκάθαρο μήνυμα ότι οι σύγχρονες ανάγκες των φοιτητών επιβάλλουν πτυχία με αξία για δουλιά με δικαιώματα, μήνυμα που θα έχουν τη δυνατότητα να στείλουν και με την ψήφο τους στις 13 Απρίλη, καταδικάζοντας τις δυνάμεις εκείνες που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο στηρίζουν την κυβερνητική πολιτική στις σχολές.

Οι φοιτητές συγκεντρώθηκαν στα Προπύλαια, απ' όπου ξεκίνησαν την πορεία τους προς το υπουργείο Παιδείας και τη Βουλή. Δυναμικά και με παλμό, συσπειρωμένοι στα μπλοκ του Συντονιστικού ΑΕΙ και με κεντρικό σύνθημα «Καμία ανοχή στο Πανεπιστήμιο της αμάθειας και της ανεργίας - Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση», πρόβαλαν το διεκδικητικό τους πλαίσιο. Βροντοφωνάζοντας «Μέχρι τις Βρυξέλλες να ακουστεί καλά, μόρφωση, ειδίκευση, για όλους μας δουλιά» και «Πτυχία για δουλιά, πτυχία με αξία και όχι διαβατήρια για την ανεργία», διατράνωσαν την αντίθεσή τους στην πολιτική που οδηγεί στην ανεργία και στη δουλιά χωρίς δικαιώματα.


Οπως δήλωσε ο Θ. Μπενάτος, εκπρόσωπος του Πανελλαδικού Συντονιστικού ΑΕΙ, «μας αξιολόγησαν και αποφάσισαν να περικόψουν τις δαπάνες για τα συγγράμματα, για τη φοιτητική μέριμνα, για τα Πανεπιστήμια κατά 30 και 40%. Η κυβέρνηση προχτές αποφάσισε να αυξήσει τα νοίκια, να αυξήσει τους φοιτητές που δε θα μένουν σε εστία, να αυξήσει τους φοιτητές που δε θα τους παρέχεται τροφή. Μας αξιολόγησαν και ισοτίμησαν τα πτυχία μας με τα ψευτοκολέγια, με τα ΙΕΚ, με τα ΚΕΚ και με τα ΚΕΣ. Οι φοιτητές έχουν μια ερώτηση να κάνουν στον κύριο Καραμανλή, στον κύριο Παπανδρέου και στην κυρία Μαριέττα: οι τσέπες μας άδειασαν. Οι οικογένειές μας δεν μπορούν να μας συντηρήσουν πλέον. Θα μπορούσαν οι ίδιοι αν είχαν να σπουδάσουν παιδιά στην επαρχία να τα βγάλουν πέρα με 600 ευρώ;».

Οι φοιτητές τόνισαν την πρόθεσή τους να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους όσο η πολιτική κυβέρνησης - ΕΕ συνεχίζει να είναι η ίδια απέναντι στην Ανώτατη Εκπαίδευση.

Σε Μακεδονία - Θράκη

Δυναμικές κινητοποιήσεις πραγματοποίησαν χτες οι φοιτητές στη Θεσσαλονίκη και σε άλλες πόλεις της Μακεδονίας και της Θράκης, ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα της Πανσπουδαστικής ΚΣ.

Στη Θεσσαλονίκη παρά την καταρρακτώδη βροχή οι φοιτητές βγήκαν στους δρόμους και διαδήλωσαν μαχητικά, ύστερα από κάλεσμα του Συντονιστικού Φοιτητικών Συλλόγων και τις αποφάσεις των φοιτητικών συλλόγων Φυσικού και Ηλεκτρολόγων Μηχανολόγων. Πραγματοποίησαν πορεία στο κέντρο της πόλης, η οποία κατέληξε έξω από το υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης. Εκεί, στην πύλη του υπουργείου, ανάρτησαν το πανό του Συντονιστικού.


Στην Καβάλα έγινε μαχητική παράσταση διαμαρτυρίας στη Διοίκηση του ΤΕΙ και μαζική εξόρμηση με υλικό και ανακοινώσεις στους χώρους του ΤΕΙ. Προηγήθηκε ιδιαίτερα μαζική σύσκεψη της ΠΚΣ με τους σπουδαστές του ΤΕΙ.

Στην Κομοτηνή το Συντονιστικό Φοιτητικών Συλλόγων έκανε παράσταση διαμαρτυρίας στην Πρυτανεία του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου. Την ίδια ώρα, παράσταση διαμαρτυρίας πραγματοποιούσαν και οι εργαζόμενοι σε εργολαβικές εταιρίες που έχουν αναλάβει διάφορους τομείς του Πανεπιστημίου (π.χ. καθαριότητα). Οι φοιτητές, αναδεικνύοντας την κοινή αιτία των προβλημάτων τους με αυτή των εργαζομένων, δηλαδή την αντεργατική και αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης, κάλεσαν τους εργαζόμενους σε συντονισμένο αγώνα.

Στις Σέρρες η Πανσπουδαστική ΚΣ πραγματοποίησε προβολή της ταινίας μικρού μήκους του Συντονιστικού για τη μεγάλη κινητοποίηση της 10ης Δεκέμβρη και διακίνηση υλικού.

Στην Κρήτη

Στους δρόμους κατέβηκαν χτες το πρωί φοιτητές και σπουδαστές του Πανεπιστημίου και ΤΕΙ Κρήτης, ενάντια στην υποβάθμιση και την ιδιωτικοποίηση της Εκπαίδευσης, μετά από κάλεσμα του Φοιτητικού Συλλόγου Επιστήμης Υπολογιστών και Επιτροπών Αγώνα του ΤΕΙ, του Πολυτεχνείου και του Πανεπιστημίου.

Η παγκρήτια συγκέντρωση έγινε στο Ηράκλειο, στη 1 το μεσημέρι στην πλατεία των Λιονταριών. Με σύνθημα «Τέρμα πια στην κοροϊδία Ενιαία Ανώτατη Δημόσια Παιδεία», φοιτητές και σπουδαστές έκαναν ξεκάθαρο ότι δεν πρόκειται να επιτρέψουν στην κυβέρνηση να συνεχίσει την αντιεκπαιδευτική της πολιτική που ανοίγει το δρόμο στις επιχειρήσεις για να μπουν μέσα στα εκπαιδευτικά ιδρύματα, υποβαθμίζει τις σπουδές και τα πτυχία τους.

Αμέσως μετά ακολούθησε πορεία στους δρόμους της πόλης με κατάληξη τα γραφεία της Περιφέρειας Κρήτης, όπου φοιτητές και σπουδαστές παρέδωσαν το ψήφισμα της συγκέντρωσης.

Στην Πάτρα

Την άμεση παρέμβαση των δυνάμεων της Πανσπουδαστικής Κίνησης Συνεργασίας (ΠΚΣ) προκάλεσε χτες το πρωί η προγραμματισμένη εκδήλωση - σεμινάριο που ήταν να γίνει στο συνεδριακό κέντρο του Πανεπιστημίου Πατρών με θέμα: «Ο ρόλος της ΕΕ και η επιχειρηματικότητα των νέων».

Πλήθος φοιτητών απέκλεισε την είσοδο του συνεδριακού κέντρου και με κεντρικό σύνθημα «Εξω οι εταιρίες από τις σχολές, ακούστε καλά τι λένε οι φοιτητές» δεν επέτρεψε τη διεξαγωγή της εκδήλωσης, την ευθύνη της οποίας είχε η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και θα συμμετείχαν, μεταξύ άλλων, οι βουλευτές Χριστιάνα Καλογεροπούλου (ΝΔ), Μιλτιάδης Βέρρας (ΠΑΣΟΚ) και μέλη του ΔΣ του Συνδέσμου Βιομηχανιών Πελοποννήσου.

«Σκοπός της εκδήλωσης - όπως τόνισε το στέλεχος της ΠΚΣ, Αγγελος Τσουραπάς - ήταν η άμβλυνση των δυσμενών εντυπώσεων αναφορικά με το ρόλο της ΕΕ τόσο στην ανατροπή των εργασιακών σχέσεων όσο και στην υποβάθμιση των σπουδών και των πτυχίων. Μάλιστα, η συγκεκριμένη εκδήλωση αποκτά μεγαλύτερη σημασία και φτάνει στο σημείο της πρόκλησης τη στιγμή που αυτή την περίοδο δρομολογούνται νομοσχέδια στην κατεύθυνση της υλοποίησης των αποφάσεων της Μπολόνια. Εμείς θα συνεχίσουμε τον αγώνα για Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία για όλο το λαό».

  • Στην Καλαμάτα, η Επιτροπή Αγώνα Σπουδαστών του ΤΕΙ πραγματοποίησε χτες το μεσημέρι πικετοφορία διαμαρτυρίας στους κεντρικούς δρόμους της πόλης με κατάληξη στη Νομαρχία. Εκεί ανάρτησαν ένα μεγάλο πανό από τον τρίτο όροφο του κτιρίου με σύνθημα: «STOP στην πολιτική της ΕΕ - ΝΔ - ΠΑΣΟΚ για την Παιδεία. Αγώνας για πτυχία με αξία, δουλιά με δικαιώματα».
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ
Πρωτιά της Πανεπιστημονικής

Πρώτη δύναμη αναδείχτηκε η Πανεπιστημονική Κίνηση Εκπαιδευτικού Προσωπικού στις εκλογές του Συλλόγου Εκπαιδευτικού Προσωπικού ΤΕΙ Αθήνας, που έγιναν την περασμένη Τετάρτη.

Στις εκλογές ψήφισαν 376 εκπαιδευτικοί και η Πανεπιστημονική έλαβε 117 ψήφους, ποσοστό 31,6% και τρεις έδρες στο ΔΣ του Συλλόγου, αυξάνοντας σημαντικά τις δυνάμεις της από τις προηγούμενες εκλογές (έγιναν πρόπερσι), όπου είχε πάρει 56 ψήφους και δυο έδρες.

Η Ενωτική Κίνηση Εκπαιδευτικών (πρόσκειται στο ΠΑΣΟΚ) πήρε 107 ψήφους, ποσοστό 28,9% και τρεις έδρες, διατηρώντας τις δυνάμεις της (είχε 92 ψήφους και τρεις έδρες), αλλά χάνοντας την πρώτη θέση. Η Δημοκρατική Κίνηση Εκπαιδευτικών (πρόσκειται στη ΝΔ) πήρε 80 ψήφους, ποσοστό 21,6% και δυο έδρες, πέφτοντας και χάνοντας μια έδρα από πρόπερσι. Η Συσπείρωση Εκπαιδευτικών (πρόσκειται στο ΣΥΝ) πήρε 37 ψήφους, ποσοστό 10% και μια έδρα (είχε 33 ψήφους και μια έδρα πρόπερσι) και η Ομάδα Πρωτοβουλίας Εκπαιδευτικών 28 ψήφους, ποσοστό 7,6% και δεν κατάφερε να πάρει έδρα στο ΔΣ.

Στο επικείμενο Συνέδριο της ΟΣΕΠ, οι αντιπρόσωποι των παρατάξεων (με βάση τη δεύτερη κάλπη για τους αντιπροσώπους) κατανέμονται ως εξής: Πανεπιστημονική 11, ΕΚΕ 11, ΔΚΕ 8, Συσπείρωση 4, ΟΠΕ 2.

Εκδηλώσεις στις σχολές
  • Σήμερα Πέμπτη:

-- Στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, στη 1 το μεσημέρι, με θέμα «Σοσιαλισμός: ολοκληρωτικό καθεστώς ή το μέλλον την ανθρωπότητας». Θα μιλήσει ο Στέφανος Λουκάς, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ.

-- Στο Τμήμα Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής Ψυχολογίας (Φιλοσοφικής) Αθήνας, στη 1 το μεσημέρι, στο αμφιθέατρο 312, με θέμα «Η διαμόρφωση της συνείδησης του ανθρώπου μέσα από το περιβάλλον στο οποίο ζει. Τελικά ο άνθρωπος γεννιέται ή γίνεται;». Θα μιλήσει ο Ελισαίος Βαγενάς, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ.

-- Στο Φιλολογικό Αθήνας, στις 12 το μεσημέρι, στο αμφιθέατρο 437, με θέμα «Ο ρόλος του φιλολόγου παιδαγωγού», θα μιλήσουν: Γ. Ηρακλέους, μέλος της Πανελλήνιας Ενωσης Φιλολόγων και Χαρά Παπαϊωάννου, μέλος της Μαθητικής Επιτροπής του ΚΣ της ΚΝΕ. Περιλαμβάνει επίσης, εκθέσεις βιβλίου και αφιερώματα στο Δ. Γληνό και την εκπαίδευση στην ΕΣΣΔ.

-- H Οργάνωση Σπουδάζουσας Πάτρας της ΚΝΕ καλεί σε εκδήλωση - συζήτηση με θέμα «Οι εξελίξεις στην ανώτατη εκπαίδευση και η πρόταση του ΚΚΕ», σήμερα, Πέμπτη 31 Μάρτη, στο ΑΘΕ 10 του Πανεπιστημίου Πατρών, στις 12 το μεσημέρι. Θα μιλήσει ο Θέμης Γκιώνης, γραμματέας του ΚΣ της ΚΝΕ.

-- Στη Γεωπονική Βόλου, στις 12:30 το μεσημέρι, με θέμα «Μπροστά στο ξεκλήρισμα της αγροτιάς, η εργασιακή προοπτική του γεωπόνου». Θα μιλήσει ο Βαγγέλης Μπούτας, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ.

-- Στην Αλεξανδρούπολη, στο αμφιθέατρο του Παιδαγωγικού Τμήματος του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης (ΔΠΘ), στις 6 μ.μ., για τον «Κοινωνικό ρόλο του επιστήμονα» θα μιλήσουν ο Γιώργος Κολλάρος, επίκουρος καθηγητής, ο Γιώργος Χατζηκωνσταντίνου, αντιπρύτανης του ΔΠΘ, ενώ κεντρική ομιλήτρια θα είναι η Ν. Νικοπολιτίδου, μέλος του ΚΣ της ΚΝΕ.

  • Αύριο Παρασκευή:

-- Στην Ξάνθη, στο αμφιθέατρο ΠΡΟΚΑΤ του Πολυτεχνείου, στις 7 μ.μ., για τον «κοινωνικό ρόλο του επιστήμονα» θα μιλήσει ο Γραμματέας του ΚΣ της ΚΝΕ, Θέμης Γκιώνης. Θα χαιρετίσουν επίσης, ο Γ.Κολλάρος, επίκουρος καθηγητής του ΔΠΘ, ο Κ.Ουζούνης, καθηγητής του ΔΠΘ και ο Γ.Ζαχαρόπουλος, καθηγητής του ΔΠΘ.

-- «Οι εξελίξεις στην παιδεία, τα σύγχρονα αιτήματα διεκδίκησης και οι θέσεις του ΚΚΕ» είναι το θέμα της εκδήλωσης που διοργανώνει η ΝΕ Γρεβενών του ΚΚΕ, την Τετάρτη 6 Απρίλη. Η εκδήλωση θα γίνει στις 7.30 το απόγευμα στην αίθουσα του Πνευματικού Κέντρου «Α. Λαδά» (πρώην ΝΕΛΕ).

ΘΕΣΣΑΛΙΑ
Αποφασιστικά στη μάχη των εκλογών!

Με ορμή και αποφασιστικότητα έχουν ριχτεί στη μάχη των φοιτητικών και σπουδαστικών εκλογών οι Πανσπουδαστικές Κινήσεις Συνεργασίας, (ΠΚΣ), στη Θεσσαλία. Ενόψει των εκλογών διοργανώνονται πολύμορφες εκδηλώσεις, τόσο στο Πανεπιστήμιο, όσο και στα ΤΕΙ για ζητήματα που «καίνε» τη νεολαία. Εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί σήμερα στη Σχολή Γεωπονίας, στο Βόλο, στις 12.30 το μεσημέρι, με θέμα: «Το ξεκλήρισμα της μικρομεσαίας αγροτιάς και οι συνέπειές του» και ομιλητή τον Β. Μπούτα, μέλος της Γραμματείας της Πανελλαδικής Επιτροπής της ΠΑΣΥ.

Η αισιοδοξία για την ενίσχυση των ΠΚΣ, που θα δώσει ώθηση και μεγαλύτερη δυναμική στους αγώνες των φοιτητών και των σπουδαστών, αλλά και γενικότερα του λαϊκού κινήματος είναι μεγάλη και «πηγάζει» από τη μεγάλη ανταπόκριση και την αποδοχή που συναντούν οι θέσεις της παράταξης για τη διέξοδο από τα πολλά και οξυμένα προβλήματα που δημιουργεί η αντιεκπαιδευτική πολιτική των ελληνικών κυβερνήσεων.

Στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, αλλά και στα ΤΕΙ Λάρισας και Καρδίτσας οι φοιτητές και οι σπουδαστές γνωρίζουν και αναγνωρίζουν, πλέον, τον πρωτοποριακό ρόλο των ΠΚΣ στην οργάνωση της αγωνιστικής τους δράσης για τη διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους, ενώ, ταυτόχρονα, διαπιστώνουν τη συνειδητή αδράνεια τόσο της ΔΑΠ, όσο και της ΠΑΣΠ, που αρνούνται ακόμα και γενικές συνελεύσεις να συγκαλέσουν. Βλέπουν, δε, ότι πολλές φορές οι ηγεσίες των δύο παρατάξεων προκειμένου να «επιβληθούν», επιλέγουν διάφορες τραμπούκικες ή ακόμα και ασφαλίτικες μεθόδους.

Οπως τονίζει στο «Ρ» ο Γ. Αμανατίδης, στέλεχος των ΠΚΣ «στο ΤΕΙ Λάρισας, που υπάρχουν πολλά χρόνια και άλυτα προβλήματα, η ΔΑΠ, η οποία έχει την πλειοψηφία των εδρών στο Ιδρυμα, εμποδίζει τη σύγκληση γενικών συνελεύσεων οι οποίες και πραγματοποιούνται, πλέον, με την αποφασιστική παρέμβαση των ΠΚΣ».

Κι όσον αφορά στην οξύτητα των προβλημάτων του ΤΕΙ, αναφέρει ως χαρακτηριστικό παράδειγμα ότι «σύμφωνα με τις προδιαγραφές η υποδομή του μπορεί να καλύψει τις ανάγκες φοίτησης 4.000 σπουδαστών, ενώ σήμερα είναι εγγεγραμμένοι πάνω από 22.000! Επίσης, οι εστίες που υπάρχουν και οι οποίες βρίσκονται σε άθλια κατάσταση, στεγάζουν μόνο 610 σπουδαστές». Και συμπληρώνει ότι «σοβαρές είναι και οι ελλείψεις και σε εκπαιδευτικό προσωπικό, αίθουσες διδασκαλίας, εργαστήρια και υλικοτεχνική υποδομή, εξαιτίας των μεγάλων περικοπών κονδυλίων».

Τραγικές είναι οι ελλείψεις και στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε βάρος των σπουδών των 5.500 νέων που φοιτούν στα 12 τμήματά του. Από τις σοβαρές ελλείψεις είναι αυτές που υπάρχουν σε εκπαιδευτικό προσωπικό.

Ετσι, απέναντι σ' αυτή την κατάσταση που συνεχώς χειροτερεύει, οι Πανσπουδαστικές Κινήσεις Συνεργασίας καλούν τους φοιτητές και τους σπουδαστές να τις υπερψηφίσουν για να δώσουν με ακόμα μεγαλύτερη δύναμη τον αγώνα για δημόσια, δωρεάν Παιδεία για όλους, χωρίς ταξικούς φραγμούς.

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΑΣΕΠ
Υπερδεκαπλάσιοι οι υποψήφιοι για τις θέσεις

Υπερδεκαπλάσιοι σε σχέση με τις προς πλήρωση θέσεις, σε όλες τις βαθμίδες τις εκπαίδευσης, είναι οι υποψήφιοι που θα συμμετάσχουν στο διαγωνισμό Εκπαιδευτικών που διεξάγεται μέσω ΑΣΕΠ στο πρώτο δεκαήμερο του Απρίλη. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με όσα ειπώθηκαν, από την ηγεσία του ΑΣΕΠ, σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου στο διαγωνισμό που θα διεξαχθεί στις 2 - 3 και 9 - 10 Απρίλη του 2005 έχουν δηλώσει συμμετοχή 77.000 υποψήφιοι και αναμένεται να λάβουν τελικά μέρος περί τους 55.000 με 60.000, ενώ οι προς πλήρωση θέσεις, βάσει της Προκήρυξης που έχει δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, είναι μόλις 5.949.

Οι όροι διεξαγωγής του Διαγωνισμού, όπως ξεκαθάρισε ο πρόεδρος του ΑΣΕΠ καθηγητής Γ. Βέης, δε θα έχουν μεγάλες αλλαγές σε σχέση με όσα ίσχυσαν σε προηγούμενους διαγωνισμούς.

Οι διαγωνιζόμενοι, όπως είναι γνωστό, θα διαγωνιστούν σε δύο θεματικές ενότητες. Η πρώτη θα αφορά το γνωστικό αντικείμενο και η δεύτερη τη διδακτική μεθοδολογία και τα παιδαγωγικά. Οι εξετάσεις ως προς την πρώτη θεματική ενότητα θα γίνουν με το σύστημα των πολλαπλών επιλογών για τον κλάδο των φυσικών (Φυσικοί, χημικοί, βιολόγοι και γεωλόγοι), των οικονομολόγων, των καθηγητών φυσικής αγωγής, των νομικών και των πολιτικών επιστημόνων. Με τη μέθοδο της Ανάπτυξης του θέματος θα διαγωνιστούν οι καθηγητές καλλιτεχνικών και οικιακής οικονομίας. Για όλους τους άλλους κλάδους θα ισχύσει το μεικτό σύστημα διαγωνισμού όπου θα υπάρχει και το σύστημα πολλαπλών επιλογών και η ανάπτυξη του θέματος.

Αναφορικά με την εξεταστέα ύλη υπάρχουν επίσης ορισμένες αλλαγές. Οι φιλόλογοι που πριν επέλεγαν να διαγωνιστούν σε δυο από τα τρία μαθήματα (Νέα Ελληνικά, Αρχαία και Ιστορία) τώρα θα διαγωνιστούν και στα τρία με μειωμένη εξεταστέα ύλη. Επίσης οι φυσικοί θα εξεταστούν στο μάθημα της ειδικότητάς τους ο καθένας αλλά και στα μαθήματα των άλλων τριών ειδικοτήτων.

Η ηγεσία του ΑΣΕΠ καλεί τους υποψηφίους να βρίσκονται στα εξεταστικά κέντρα στην ώρα τους (μία ώρα πριν την έναρξη της εξέτασης).

ΣΧΟΛΕΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ
Για τους διά βίου απασχολήσιμους

Η επέκταση του θεσμού των «σχολείων δεύτερης ευκαιρίας» παρουσιάστηκε χτες σε εκδήλωση που διοργάνωσε η Γενική Γραμματεία Εκπαίδευσης Ενηλίκων, με στόχο, όπως τονίστηκε, την προώθηση της «διά βίου εκπαίδευσης», την υποκατάσταση δηλαδή γνώσεων με φτηνές καταρτίσεις και επανακαταρτίσεις προκειμένου να εξυπηρετούνται οι εφήμερες ανάγκες του μεγάλου κεφαλαίου.

Τα «σχολεία δεύτερης ευκαιρίας» απευθύνονται σε άτομα άνω των 18 ετών που δεν έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση. Είναι ταχύρυθμα προγράμματα σε αντικείμενα που αντανακλούν τις λεγόμενες «βασικές δεξιότητες» που ζητά η ΕΕ για τους «απασχολήσιμους» (Ελληνική Γλώσσα, Μαθηματικά, Πληροφορική, Αγγλικά, Κοινωνική Εκπαίδευση κλπ.), διαρκούν 18 μήνες και παρέχουν τίτλο ισότιμο με το απολυτήριο του γυμνασίου. Στην ουσία πρόκειται για προγράμματα που παρέχουν κατάρτιση και βρίσκονται εκτός του επίσημου εκπαιδευτικού συστήματος, παρουσιάζονται ως μία προσπάθεια αντιμετώπισης του «κοινωνικού αποκλεισμού» που η ίδια η πολιτική της κυβέρνησης δημιουργεί και εντείνει με την ένταση των ταξικών φραγμών στη μόρφωση και τον αποκλεισμό μεγάλης μερίδας παιδιών της εργατικής τάξης από το Γυμνάσιο ακόμα.

Οπως επισήμανε χτες ο γενικός γραμματέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων Γ. Τσαμαδιάς, στην Ελλάδα, το ποσοστό των πολιτών ηλικίας 25-65 ετών που συμμετέχουν ετησίως σε λειτουργίες διά βίου μάθησης είναι στο επίπεδο του 1,2% όταν ο μέσος όρος στην ΕΕ των 15 είναι 8.5% και στις 10 νέες χώρες της ΕΕ 5%, ενώ «ο στόχος που έχει τεθεί στη Λισαβόνα από την ΕΕ είναι έως το 2010 να φτάσουμε στο 12.5%». Στο πλαίσιο αυτό, στόχος του υπουργείου Παιδείας είναι τον προσεχή Σεπτέμβρη να έχουν ιδρυθεί 10 νέα τέτοια σχολεία. Στα 32 σχολεία δεύτερης ευκαιρίας που λειτουργούν σήμερα φοιτούν 2.225 άτομα ηλικίας κυρίως 30 - 44 ετών και αμέσως μετά ηλικίας 18 - 24 ετών, αριθμός που δείχνει το μέγεθος του αποκλεισμού ακόμα και από την υποχρεωτική εκπαίδευση.

4ο ΛΥΚΕΙΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ
Από τ' αυτί και στον ανακριτή!

Σε ανάκριση καλούνται τα μέλη του 15μελούς Μαθητικού Συμβουλίου για την κατάληψη του σχολείου τους, ως διαμαρτυρία για την αυταρχική, αντιπαιδαγωγική συμπεριφορά του λυκειάρχη Θ. Νάστα και για διεκδίκηση μιας καλύτερης Παιδείας

Λίγες μέρες πριν τη μεγάλη δοκιμασία των εξετάσεων και τα μέλη του 15μελούς Μαθητικού Συμβουλίου του 4ου Λυκείου Τρικάλων καλούνται να περάσουν από τον ανακριτή... δι' υπόθεσίν των! Ο πταισματοδίκης τούς καλεί να παραστούν ενώπιόν του - συνοδευόμενοι από τους δυο γονείς τους - στις 4 Απρίλη, για ν' απολογηθούν. Το «έγκλημα» για το οποίο κατηγορούνται είναι ότι, τον περασμένο Δεκέμβρη, προχώρησαν, μαζί με τους συμμαθητές τους, σε κατάληψη του σχολείου τους, διαμαρτυρόμενοι για την αυταρχική και αντιπαιδαγωγική συμπεριφορά του λυκειάρχη τους και διεκδικώντας μια καλύτερη Παιδεία.

Η κατάληψη εξελίχτηκε κανονικά, χωρίς να υπάρξουν πουθενά ζημιές, ούτε να γίνει κάτι άλλο το «μεμπτόν». Παρ' όλα αυτά οι μαθητές «τραβιούνται» σαν κακοποιοί στις ανακρίσεις και στα δικαστήρια, για ν' αποδειχτεί ότι συνεχίζεται η πολιτική ποινικοποίησης των μαθητικών αγώνων, με στόχο την τρομοκράτηση του μαθητικού κινήματος που αγωνίζεται για ένα διαφορετικό σχολείο και μια ουσιαστική εκπαίδευση.

Ο Νάστας «από πίσω»

Λυκειάρχης στο 4ο Λύκειο Τρικάλων είναι ο Θ. Νάστας, γνωστός ανά το πανελλήνιο για τις συνεχείς προκλήσεις του σε βάρος της αξιοπρέπειας και της προσωπικότητας των μαθητών. Είναι αυτός που, ανάμεσα στα άλλα, έχει να παρουσιάσει σαν «κατόρθωμά του» και το γενονός ότι κλείδωσε τις πόρτες του σχολείου για να εμποδίσει τους μαθητές να πάρουν μέρος σε αντιπολεμικό συλλαλητήριο, ενώ μια άλλη φορά απείλησε με τιμωρία μαθητές επειδή φορούσαν ρούχα που δεν ήταν της αρεσκείας του!

Ο εν λόγω «εκπαιδευτικός», θέλοντας να επιβάλει τις αναχρονιστικές απόψεις του για την εκπαίδευση, έφτιαξε δικό του εσωτερικό κανονισμό σχολικής λειτουργίας, τον οποίο τύπωσε σε βιβλιαράκι και μοίρασε στους μαθητές, έχοντας την απαίτηση να τον τηρούν ανελλιπώς και απαρεγκλίτως!!

Η αγωνιστική αντίδραση των μαθητών σ' αυτόν τον αυταρχικό και οπισθοδρομικό «Νάστειο Κανονισμό», που οδήγησε και μέχρι την κατάληψη του σχολείου, προκάλεσε τη δικαστική παρέμβαση. Και παρά το γεγονός ότι αρμοδίως υποστηρίζεται πως η παρέμβαση αυτή έγινε αυτεπαγγέλτως, πολλοί υποψιάζονται - κι άλλοι είναι σίγουροι - ότι έγινε κατόπιν σχετικής καταγγελίας και «αιτήσεως» του Θ. Νάστα!!!

Αντίδραση της ΕΛΜΕ...

Μόλις έγιναν γνωστά τα περί κλήσης των μαθητών του 4ου Λυκείου Τρικάλων σε απολογία, υπήρξαν άμεσες αντιδράσεις εκ μέρους φορέων της πόλης και του τρικαλινού λαού.

Χτες το πρωί, σύσσωμο το Διοικητικό Συμβούλιο της τοπικής ΕΛΜΕ προχώρησε σε παραστάσεις προς τους αρμοδίους και σε διαβήματα διαμαρτυρίας. Επισκέφτηκε τη Νομαρχία Τρικάλων, όπου είχε συναντήσεις με τον νομάρχη, τον αρμόδιο αντινομάρχη και τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, έκανε παράσταση και προς τον εισαγγελέα.

...ανακοίνωση της ΚΝΕ

Σε ανακοίνωσή του το ΝΣ Τρικάλων της ΚΝΕ καταγγέλλει τη νέα προσπάθεια τρομοκράτησης του μαθητικού κινήματος, κάνοντας λόγο για «νέα βιομηχανία διώξεων και ανακρίσεων». Κι αφού κάνει αναφορά στα προβλήματα που δημιουργεί στους μαθητές η πολιτική των κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, σημειώνοντας ότι «οι μαθητές και οι γονείς τους βιώνουν στο πετσί τους μια κατάσταση που η μόρφωση είναι μια ατέλειωτη διαδρομή "σπίτι - σχολείο - φροντιστήριο" με ακριβοπληρωμένο εισιτήριο και μηδαμινό ελεύθερο χρόνο, προσωπική ζωή», επισημαίνει: «Οποιος, μπροστά σ' όλα αυτά, παίρνει την απόφαση ν' αντιδράσει είναι ένοχος και διώκεται σαν εγκληματικό στοιχείο». Και συνεχίζει: «Αυτές οι τακτικές διευκολύνονται και από τη στάση εκείνων των διευθυντών των σχολείων που έχουν επιλέξει το ρόλο του παιδονόμου από εκείνου του παιδαγωγού που θα πρέπει να παίζουν. Μ' αυτού του είδους τη δημοκρατία θέλουν να διαπαιδαγωγήσουν τη νέα γενιά. Αυτήν που δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης απέναντι στην αντιεκπαιδευτική πολιτική. Προφανώς αυτού του είδους τις αξίες εννοούσαν όταν πριν από λίγες μέρες μιλούσαν στα σχολεία για το "δημοκρατικό καταστάλαγμα" της ΕΕ, το "ευρωσύνταγμα"». Τελειώνοντας, η ανακοίνωση αναφέρει: «Καλούμε τους φορείς της πόλης, την ΕΛΜΕ να καταδικάσουν αυτού του είδους τις πρακτικές τρομοκράτησης των μαθητών και συνολικότερα του λαϊκού κινήματος. Οι ίδιοι οι μαθητές να δώσουν απάντηση μέσα από ένα μαζικό και μαχητικό μαθητικό κίνημα που θα αντιπαρατίθεται μ' αυτήν την πολιτική. Που θα διεκδικεί μαζί με τους γονείς και τον υπόλοιπο λαό μέσα από κοινούς αγώνες ένα άλλο σχολείο: Ενιαίο Δωδεκάχρονο Υποχρεωτικό. Σχολείο που θα μορφώνει και δε θα εξοντώνει. Σχολείο δημόσιο και δωρεάν. Σχολείο δημοκρατικό».

ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΤΕΓΗ
Αγωνιστική διεκδίκηση λύσεων

Συγκροτήθηκε Συντονιστική Επιτροπή από την Ομοσπονδία Γονέων Αθήνας κι εκπροσώπους καθηγητών, μαθητών, εργαζομένων

Από τη χτεσινοβραδινή συζήτηση για τη σχολική στέγη
Από τη χτεσινοβραδινή συζήτηση για τη σχολική στέγη
Πλούσια και αποκαλυπτική ήταν η συζήτηση που αναπτύχθηκε στη χτεσινή σύσκεψη για τη σχολική στέγη που συγκάλεσε η Ομοσπονδία Γονέων Αθήνας. Στη Σύσκεψη συμμετείχαν εκπρόσωποι των συλλόγων και ενώσεων των γονέων και κηδεμόνων, από σχολεία της Α΄ Αθήνας, εκπρόσωποι των ΕΛΜΕ, μέλη 15μελών μαθητικών συμβουλίων, εκπρόσωποι συνδικάτων και σωματείων, καθώς και αντιπρόσωποι της Δημοκρατικής Συσπείρωσης.

Οι εκπρόσωποι των γονέων έφεραν στην επιφάνεια τις ιδιαίτερες περιπτώσεις κάθε δημοτικού διαμερίσματος. Δόθηκε μεγάλη έμφαση στη διπλοβάρδια, που μαστίζει το 27% των σχολείων ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως στο 6ο Διαμέρισμα, αγγίζει το 49%.

Μέσα από τη συζήτηση αναδείχτηκε η κατάσταση των σχολείων σήμερα, ύστερα από τη σύμπτυξη τμημάτων και τις αυθαίρετες μετατροπές των κτιρίων για να καταφέρουν να λειτουργήσουν σε πρωινή βάρδια. Οι επεμβάσεις στα κτίρια έχουν οδηγήσει σε κατάτμηση αιθουσών σε δυο και τρία κομμάτια, διδακτήρια σε διαδρόμους και λυόμενα στα προαύλια. Αναφέρθηκε η περίπτωση της Γκράβας, όπου σε 10 σχολεία είναι στοιβαγμένοι 5.000 μαθητές!

Υπογραμμίστηκε ιδιαίτερα το πρόβλημα των παιδικών σταθμών στο Δήμο της Αθήνας όπου λειτουργούν 92 παιδικοί σταθμοί για να στεγάσουν 5.500 παιδιά, ενώ κάθε χρόνο τουλάχιστον 1.000 παιδιά δε γίνονται δεκτά. Οι παρευρισκόμενοι, αφού τόνισαν ότι ακόμα και τα 83 οικόπεδα του δήμου δε θα λύσουν το πρόβλημα, υπογράμμισαν ότι το ζήτημα έχει πολιτική αιτία και δεν είναι αποτέλεσμα έλλειψης σχεδιασμού.

Για την αντιμετώπιση του προβλήματος της σχολικής στέγης προχώρησαν στη συγκρότηση Συντονιστικής Επιτροπής, με τη συμμετοχή όλων των φορέων που παραβρέθηκαν στη σύσκεψη και καθόρισαν πρώτο σταθμό στη δράση τους, κινητοποίηση μέσα στο 1ο δεκαπενθήμερο του Απρίλη.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ