Παρασκευή 4 Νοέμβρη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
Δίωξη συνδικαλιστή εκπαιδευτικού

Το ΔΣ της ΔΟΕ καταδικάζει «την άσκηση δίωξης από το 2ο Γραφείο ΠΕ της Διεύθυνσης Ανατολικής Αττικής» κατά του συνδικαλιστή εκπαιδευτικού Κ. Τουλγαρίδη. Οπως αναφέρεται, ο Κ. Τουλγαρίδης κλήθηκε σε απολογία για «απείθεια», «αναξιοπρεπή διαγωγή υπαλλήλου εντός υπηρεσίας» και «άσκηση αδικαιολόγητης κριτικής των πράξεων της προϊστάμενης αρχής». «Είναι αδιανόητο να διώκεται συνάδελφος, μέλος του ΔΣ Συλλόγου, επειδή ζήτησε ενημέρωση από το διευθυντή του σχολείου για υπηρεσιακά θέματα και για ζητήματα που αφορούσαν τα δικαιώματα του Συλλόγου διδασκόντων», λέει η ΔΟΕ.

Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών καταδίκασε τη δίωξη του εκπαιδευτικού, τόσο στο ΔΣ της ΔΟΕ, όσο και στους Συλλόγους που τέθηκε το θέμα. Στο ΔΣ της ΔΟΕ στήριξε το ψήφισμα που κατέθεσε η παράταξη στην οποία ανήκει ο εκπαιδευτικός («Παρεμβάσεις»).

Στατιστικά στοιχεία για Ανώτατη και Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

Η Ελληνική Στατιστική Αρχή δημοσιοποίησε στοιχεία για την Ανώτατη και την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, που αναφέρονται στο ακαδημαϊκό έτος 2009/2010, σε σύγκριση με το 2008/2009. Προκύπτουν, μεταξύ άλλων, τα παρακάτω:

Οι φοιτητές το 2009-2010 ήταν 173.256 (171.882 την προηγούμενη χρονιά). Ο αριθμός των σπουδαστών των ΤΕΙ το έτος αυτό παρουσιάζει μείωση σε σχέση με το προηγούμενο κατά 7%. Το έτος 2009-2010 οι σπουδαστές ήταν 104.426 (112.337 την προηγούμενη χρονιά). Το εκπαιδευτικό προσωπικό (εκτός των Γενικών Τμημάτων) στα ΤΕΙ ήταν το 2009-2010 10.776 και την προηγούμενη χρονιά 10.882. Αντίστοιχα στα Πανεπιστήμια το εκπαιδευτικό προσωπικό ήταν 13.336 (13.058 την προηγούμενη χρονιά). Ο αριθμός των Πανεπιστημίων και των σχολών των Πανεπιστημίων παρέμεινε σταθερός (21 και 64 αντίστοιχα), ενώ αυξήθηκαν τα τμήματά τους από 264 σε 267. Τα ΤΕΙ παρέμειναν 15, οι σχολές τους από 56 αυξήθηκαν σε 57 και τα τμήματα από 200 σε 211.

Στα Νηπιαγωγεία οι εγγεγραμμένοι μαθητές το 2009-2010 ήταν 159.502 (11.896 σε ιδιωτικά) και την προηγούμενη χρονιά ήταν 158.290 (10.598 σε ιδιωτικά). Το διδακτικό προσωπικό από 13.652 (σε δημόσια και ιδιωτικά) αυξήθηκε ελάχιστα σε 13.931. Οι δημόσιες μονάδες από 5.979 αυξήθηκαν σε 6.064 και οι ιδιωτικές από 319 σε 406.

Στα Δημοτικά ο μαθητικός πληθυσμός το 2008-2009 ήταν 637.476 (590.640 σε δημόσια) και το 2009-2010 μειώθηκε σε 635.935 (589.587 σε δημόσια). Επίσης, αποφοίτησαν απ' τα Δημοτικά 107.493 μαθητές το 2008-2009 και την επόμενη χρονιά 104.562. Τα δημόσια Δημοτικά Σχολεία μειώθηκαν από 5.127 σε 5.075, ενώ οι εκπαιδευτικοί σε αυτά αυξήθηκαν από 64.977 σε 66.409. Τα ιδιωτικά Δημοτικά από 369 μειώθηκαν σε 365.

ΦΛΩΡΙΝΑ
Παντελής έλλειψη μέριμνας για τα παιδιά με Ειδικές Ανάγκες

Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή

Σε ολόκληρο το Δήμο Φλώρινας, που αριθμεί 32.620 μόνιμους κατοίκους, δεν υπάρχει ούτε ένα σχολείο Ειδικής Αγωγής για τα παιδιά με Ειδικές Ανάγκες. Το πρόβλημα αναδεικνύουν με Ερώτησή τους στη Βουλή προς την υπουργό Παιδείας οι βουλευτές του ΚΚΕ Γιάννης Ζιώγας, Θεόδωρος Ιγνατιάδης και Σοφία Καλαντίδου, που ρωτούν την υπουργό πώς προτίθεται να λύσει το πρόβλημα σε Ειδική Αγωγή των παιδιών αυτών.

Οπως εξηγούν οι βουλευτές στο κείμενο της Ερώτησης: «Οι γονείς των παιδιών με Ειδικές Ανάγκες διαμαρτύρονται γιατί δεν υπάρχει στη Φλώρινα Ειδικό Σχολείο για παιδιά με Ειδικές Ανάγκες Γυμνασίου - Λυκείου. Υπάρχουν 33 παιδιά ηλικίας 14-28 χρονών (στην πραγματικότητα είναι πολύ περισσότερα, γιατί πολλά αναγκάζονται οι γονείς να τα πηγαίνουν στη Θεσσαλονίκη), με εντελώς διαφορετικά προβλήματα το καθένα (ανάπηρα, αυτιστικά, άλαλα κλπ.), τα οποία στοιβάζονται όλα μαζί - ενώ χρήζουν ειδικής αντιμετώπισης και αγωγής - σε τρεις αίθουσες του ΕΠΑΛ, επειδή όχι μόνο δεν υπάρχει Ειδικό Σχολείο (το οποίο ζητούν, εδώ και χρόνια, οι γονείς) και επαρκείς αίθουσες, αλλά ούτε και κατάλληλος εξοπλισμός, καθώς και εξειδικευμένο προσωπικό».

Να καταργηθούν τα δίδακτρα στα δημόσια ΙΕΚ

Παράσταση διαμαρτυρίας στο Ινστιτούτο Διαρκούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων την Τρίτη 8 Νοέμβρη

Από ανάλογη παλιότερη κινητοποίηση στην Καλαμάτα
Από ανάλογη παλιότερη κινητοποίηση στην Καλαμάτα
Παράσταση διαμαρτυρίας για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι σπουδαστές των ΙΕΚ διοργανώνεται την Τρίτη 8 Νοέμβρη, στις 11 το πρωί, στο Ινστιτούτο Διαρκούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων (ΙΔΕΚΕ), Αχαρνών 417. Στην κινητοποίηση καλεί η Γραμματεία Νέων του ΠΑΜΕ και οι σύλλογοι σπουδαστών ΙΕΚ στην Αττική.

Οι σπουδαστές των ΙΕΚ και τα ταξικά σωματεία απαιτούν κατάργηση των διδάκτρων σε όλα τα δημόσια ΙΕΚ, να μην πληρώνουν ούτε ένα ευρώ για βιβλία, σημειώσεις και υλικοτεχνικό εξοπλισμό, να δοθούν όλα τα αναλώσιμα δωρεάν στους σπουδαστές, να μην εξαναγκαστεί κανένας σπουδαστής σε διακοπή των σπουδών του επειδή δεν έχει να πληρώσει τα δίδακτρα, αλλά παράλληλα να ληφθεί μέριμνα για πάσο δωρεάν μετακινήσεων των σπουδαστών με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, για δωρεάν σίτιση και στέγαση των σπουδαστών που προέρχονται από την επαρχία κ.ά.

Την ίδια στιγμή αντιμετωπίζουν ως πρόκληση και υποκρισία τα κουπόνια «αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης» που μοιράζει η κυβέρνηση και που δήθεν με αυτά καλύπτεται το κόστος των διδάκτρων. Θυμίζουμε ότι πρόκειται για κουπόνια που θα δοθούν σε 14.000 σπουδαστές είτε δημόσιων είτε ιδιωτικών ΙΕΚ, οι οποίοι θα επιλεγούν με κριτήρια «εισοδηματικά και γεωγραφικά αλλά και βάσει της ειδικότητας που έχουν επιλέξει»(!) και το ύψος τους θα είναι 734 ευρώ ετησίως για κάθε σπουδαστή, όσο δηλαδή είναι τα ετήσια δίδακτρα σε ένα ιδιωτικό ΙΕΚ. Μάλιστα, το ποσό αυτό θα δοθεί σε όσους τελικά επιλεγούν στο τέλος του διδακτικού έτους και αφού έχουν πληρώσει κανονικότατα οι σπουδαστές από την τσέπη τους τα δίδακτρα των δυο διδακτικών εξαμήνων.

Είναι υποκρισία γιατί η κυβέρνηση αν ήθελε πραγματικά να ανακουφίσει τους σπουδαστές και τις οικογένειές τους θα καταργούσε τα δίδακτρα σε όλα τα δημόσια ΙΕΚ. Αντί για αυτό όμως, η κυβέρνηση μοιράζει επιλεκτικά κουπόνια σε κάποιους, επιβραβεύοντας ή τιμωρώντας τους για την πόλη που μένουν και για την ειδικότητα που επέλεξαν(!) και, ταυτόχρονα, με αυτόν τον τρόπο σπρώχνει και πελατεία στα ιδιωτικά ΙΕΚ, στους εμπόρους της γνώσης.

Για τα επιμορφωτικά σεμινάρια των πιλοτικών σχολείων

Ανακοίνωση της Πανελλαδικής Γραμματείας Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ

Σεμινάρια, για τα νέα πιλοτικά προγράμματα σπουδών της διαφοροποίησης και της «αγοράς», που θα εφαρμοστούν στα σχολεία, γίνονται αυτήν την περίοδο. Στα σεμινάρια συμμετέχουν εκπαιδευτικοί των σχολείων που εισάγονται τα «νέα» προγράμματα. Η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ, σε ανακοίνωση για το θέμα, τονίζει πως «τα πιλοτικά προγράμματα σπουδών αποτελούν οργανικό κομμάτι του "νέου σχολείου", όπως άλλωστε το project, η μείωση της ύλης στα βασικά μαθήματα, η εισαγωγή πληροφορικής και αγγλικών από την Α' Δημοτικού κ.ά. Στόχος του "νέου σχολείου" είναι να δέσει πιο στενά την εκπαίδευση στις ανάγκες της "αγοράς"». Σημειώνει, μεταξύ άλλων, πως «φτιάχνουν ένα σχολείο που θα ανοίγει την πόρτα στις επιχειρήσεις και θα κλείνει την πόρτα στο δικαίωμα των παιδιών του λαού να μορφώνονται ολόπλευρα και δωρεάν». Προσθέτει, δε, πως «αυτές είναι οι αλλαγές που θέλουν και υλοποιούν τα νέα αναλυτικά προγράμματα: μεγαλύτερη διαφοροποίηση του σχολικού προγράμματος, αντικατάσταση των μαθημάτων από θέματα, ένταση της αποσπασματικότητας και της ιδεολογικής μονομέρειας, υποκατάσταση της γενικής παιδείας από δεξιότητες». Η Πανελλαδική Γραμματεία τονίζει πως «όλο το περιεχόμενο της πιλοτικής επιμόρφωσης συνιστά προπαγάνδα για το "νέο σχολείο", στυγνή ιδεολογική χειραγώγηση του εκπαιδευτικού»!

Καλεί τους εκπαιδευτικούς «να αρνηθούν το περιεχόμενο των νέων αναλυτικών προγραμμάτων που είναι κομμάτι του "νέου σχολείου", συστατικό στοιχείο της επίθεσης που οι ίδιοι δέχονται στη ζωή τους! Καλούμε τους εκπαιδευτικούς:

  • Να μην αποδεχτούν το σχολείο της αγοράς, της διαφοροποίησης, των δεξιοτήτων.
  • Να αρνηθούν να δουλέψουν στη διαθεματικότητα, στη σχετικιστική - υποκειμενική αντίληψη για τη γνώση και την αλήθεια. Να μην αποδεχτούν ως κυρίαρχο το ρόλο των "νέων τεχνολογιών" στην εκπαίδευση στη λογική της αντικατάστασης της γνώσης από την πληροφόρηση.
  • Να μην παραιτηθούν από την ευθύνη να διδάξουν την αλήθεια. Ο εκπαιδευτικός έχει τον πρώτο και κύριο ρόλο, παιδαγωγική ευθύνη στο να μορφώσει ολόπλευρα τα παιδιά».

ΤΟ ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών υπογραμμίζει πως «νέα αναλυτικά προγράμματα χρειάζονται. Προϋπόθεση είναι να συγκροτηθεί ένα σχολείο με ριζικά αναμορφωμένο περιεχόμενο, το ενιαίο δωδεκάχρονο σχολείο. Το σχολείο αυτό πρέπει να έχει βιβλία και προγράμματα σύγχρονα, κατανοητά και επικεντρωμένα στα θεμελιακά και διαχρονικά καταξιωμένα στοιχεία της γνώσης, τις βασικές αρχές και τους νόμους που διέπουν τη φυσική και κοινωνική εξέλιξη, μέσα από την αλληλοσύνδεσή τους». Τέλος, καλεί «με οργανωμένο και συλλογικό τρόπο, με συνελεύσεις σε κάθε σχολείο, με αποφάσεις Σωματείων να αρνηθούν την καταστρατήγηση των εργασιακών δικαιωμάτων τους», καθώς πέρα από το περιεχόμενό τους, τα σεμινάρια αυτά οργανώνονται σε μέρες και ώρες εκτός του ωραρίου των εκπαιδευτικών χωρίς οικονομική αποζημίωση (μόνο οι επιμορφωτές πληρώνονται γι' αυτά).



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ