Παρασκευή 4 Νοέμβρη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΠΑΙΔΕΙΑ
Για τα επιμορφωτικά σεμινάρια των πιλοτικών σχολείων

Ανακοίνωση της Πανελλαδικής Γραμματείας Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ

Σεμινάρια, για τα νέα πιλοτικά προγράμματα σπουδών της διαφοροποίησης και της «αγοράς», που θα εφαρμοστούν στα σχολεία, γίνονται αυτήν την περίοδο. Στα σεμινάρια συμμετέχουν εκπαιδευτικοί των σχολείων που εισάγονται τα «νέα» προγράμματα. Η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ, σε ανακοίνωση για το θέμα, τονίζει πως «τα πιλοτικά προγράμματα σπουδών αποτελούν οργανικό κομμάτι του "νέου σχολείου", όπως άλλωστε το project, η μείωση της ύλης στα βασικά μαθήματα, η εισαγωγή πληροφορικής και αγγλικών από την Α' Δημοτικού κ.ά. Στόχος του "νέου σχολείου" είναι να δέσει πιο στενά την εκπαίδευση στις ανάγκες της "αγοράς"». Σημειώνει, μεταξύ άλλων, πως «φτιάχνουν ένα σχολείο που θα ανοίγει την πόρτα στις επιχειρήσεις και θα κλείνει την πόρτα στο δικαίωμα των παιδιών του λαού να μορφώνονται ολόπλευρα και δωρεάν». Προσθέτει, δε, πως «αυτές είναι οι αλλαγές που θέλουν και υλοποιούν τα νέα αναλυτικά προγράμματα: μεγαλύτερη διαφοροποίηση του σχολικού προγράμματος, αντικατάσταση των μαθημάτων από θέματα, ένταση της αποσπασματικότητας και της ιδεολογικής μονομέρειας, υποκατάσταση της γενικής παιδείας από δεξιότητες». Η Πανελλαδική Γραμματεία τονίζει πως «όλο το περιεχόμενο της πιλοτικής επιμόρφωσης συνιστά προπαγάνδα για το "νέο σχολείο", στυγνή ιδεολογική χειραγώγηση του εκπαιδευτικού»!

Καλεί τους εκπαιδευτικούς «να αρνηθούν το περιεχόμενο των νέων αναλυτικών προγραμμάτων που είναι κομμάτι του "νέου σχολείου", συστατικό στοιχείο της επίθεσης που οι ίδιοι δέχονται στη ζωή τους! Καλούμε τους εκπαιδευτικούς:

  • Να μην αποδεχτούν το σχολείο της αγοράς, της διαφοροποίησης, των δεξιοτήτων.
  • Να αρνηθούν να δουλέψουν στη διαθεματικότητα, στη σχετικιστική - υποκειμενική αντίληψη για τη γνώση και την αλήθεια. Να μην αποδεχτούν ως κυρίαρχο το ρόλο των "νέων τεχνολογιών" στην εκπαίδευση στη λογική της αντικατάστασης της γνώσης από την πληροφόρηση.
  • Να μην παραιτηθούν από την ευθύνη να διδάξουν την αλήθεια. Ο εκπαιδευτικός έχει τον πρώτο και κύριο ρόλο, παιδαγωγική ευθύνη στο να μορφώσει ολόπλευρα τα παιδιά».

ΤΟ ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών υπογραμμίζει πως «νέα αναλυτικά προγράμματα χρειάζονται. Προϋπόθεση είναι να συγκροτηθεί ένα σχολείο με ριζικά αναμορφωμένο περιεχόμενο, το ενιαίο δωδεκάχρονο σχολείο. Το σχολείο αυτό πρέπει να έχει βιβλία και προγράμματα σύγχρονα, κατανοητά και επικεντρωμένα στα θεμελιακά και διαχρονικά καταξιωμένα στοιχεία της γνώσης, τις βασικές αρχές και τους νόμους που διέπουν τη φυσική και κοινωνική εξέλιξη, μέσα από την αλληλοσύνδεσή τους». Τέλος, καλεί «με οργανωμένο και συλλογικό τρόπο, με συνελεύσεις σε κάθε σχολείο, με αποφάσεις Σωματείων να αρνηθούν την καταστρατήγηση των εργασιακών δικαιωμάτων τους», καθώς πέρα από το περιεχόμενό τους, τα σεμινάρια αυτά οργανώνονται σε μέρες και ώρες εκτός του ωραρίου των εκπαιδευτικών χωρίς οικονομική αποζημίωση (μόνο οι επιμορφωτές πληρώνονται γι' αυτά).


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ