Σε 1.100 νέους στην Ελλάδα έχει χορηγηθεί μέχρι σήμερα το λεγόμενο Ευρωδιαβατήριο κατάρτισης, το οποίο αποτελεί πρακτική εφαρμογή της διά βίου κατάρτισης, του διαρκούς δηλαδή κυνηγιού γνώσεων, καταρτίσεων και εργασίας. Αυτό προέκυψε από σχετική ημερίδα που διοργάνωσε χτες ο Οργανικός Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΟΕΕΚ) για το εν λόγω πιστοποιητικό των επαγγελματικών προσόντων που αποκτήθηκαν στο εξωτερικό σε κάθε περίοδο κατάρτισης ή επανακατάρτισης. Το «Ευρωδιαβατήριο» έχει ισχύ σε όλα τα κράτη - μέλη της Ευρωπαϊκής Ενωσης και το κατέχουν καταρτιζόμενοι που αποφασίζουν να ολοκληρώσουν την κατάρτισή τους σε οποιοδήποτε φορέα του ιδιωτικού ή δημόσιου τομέα.
Σε δύο χρόνια αναμένεται να ολοκληρωθούν οι εργασίες αποκατάστασης του κτιρίου που στεγάζει την Εθνική Βιβλιοθήκη, την έναρξη των οποίων εξήγγειλε ο υπουργός Παιδείας Π. Ευθυμίου. Το συνολικό κόστος του έργου είναι 1.700.000 ευρώ και χρηματοδοτείται από τις δημόσιες επενδύσεις.
Στο μεταξύ, εκκρεμεί η υπόθεση της απόκτησης νέου κτιρίου που θα στεγάσει την Εθνική Βιβλιοθήκη, καθώς σήμερα χιλιάδες πολύτιμοι τόμοι φυλάσσονται σε δύο αποθήκες και όπως έχουν καταγγείλει στο παρελθόν εργαζόμενοι, όχι στις ιδανικότερες συνθήκες. Σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας, για το νέο κτίριο εξετάζονται τρεις προτάσεις για το χώρο της Πανεπιστημιούπολης, για ένα κτίριο του υπουργείου Παιδείας στην οδό Πειραιώς και για ένα χώρο στο Γουδί, με αυτή της Πανεπιστημιούπολης να προηγείται στην προτίμηση. Ωστόσο, το υπουργείο Παιδείας δεν είναι σε θέση να δηλώσει πότε θα προχωρήσει η δημιουργία του νέου κτιρίου.
Ο υπουργός Παιδείας παρουσίασε τη νέα μορφή που θα έχει η Εθνική Βιβλιοθήκη μετά την αποκατάσταση του κτιρίου, ωστόσο όπως φαίνεται, οι αλλαγές στη λειτουργία θα ακολουθήσουν την αλλαγή και του τρόπου διοίκησης, με τη μετατροπή της σε Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου, πράγμα που έρχεται σε σύγκρουση με τις διακηρύξεις περί πολύτιμης εθνικής περιουσίας.
Με αφορμή την 71η Γενική Συνέλευση της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας
Η σφοδρή επίθεση σε βάρος της δημόσιας εκπαίδευσης και των λαϊκών κατακτήσεων και δικαιωμάτων μόνο με αποφασιστικούς, ταξικούς και ενωτικούς αγώνες μπορεί να αντιμετωπιστεί. Η 71η ΓΣ του κλάδου, έτσι όπως εξελίχθηκε και με τη διατεταγμένη στάση των ηγεσιών ΠΑΣΚ και ΔΑΚΕ, που με κάθε τρόπο στήριξαν την κυβερνητική πολιτική, συνθέτει μια νέα σκληρή πραγματικότητα που μόνο με σφοδρή αντιπαράθεση μπορεί να αποκρουστεί.
Βασική επιδίωξη των καταστατικών αλλαγών που πρότειναν ήταν η παραπέρα γραφειοκρατικοποίηση της ΔΟΕ ως και ο περιορισμός και η εξαφάνιση της οποιασδήποτε δυνατότητας της βάσης για παρέμβαση. Οι καταστατικές αυτές αλλαγές καταψηφίστηκαν από την πλειοψηφία των Γενικών Συνελεύσεων και απορρίφθηκαν από τους αντιπροσώπους στην 71η ΓΣ.
Η ενιαία παράταξη ΠΑΣΚΕ-ΔΑΚΕ κρίθηκε απ' τους συναδέλφους πανελλαδικά για τις θέσεις και την τακτική που ακολούθησε. Η εγκατάλειψη ακόμα και του απλού διεκδικητικού συνδικαλισμού, η προσπάθεια ενσωμάτωσης στη λογική του μονόδρομου της ΕΕ, η συνεπής προσπάθειά τους για την υπονόμευση του συνδικαλιστικού κινήματος καταγγέλθηκαν με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο. Η καταψήφιση των πεπραγμένων του ΔΣ της ΔΟΕ από δεκάδες Συλλόγους αποδεικνύει τα παραπάνω.
Απέναντι στο σημερινό σχολείο της στείρας και αποσπασματικής γνώσης, της αντιεπιστημονικότητας και του λειτουργικού αναλφαβητισμού, στο σχολείο-βιομηχανία παραγωγής απασχολήσιμων, αντιπαρατέθηκε το σχολείο της ολόπλευρης γενικής μόρφωσης, που θα διαμορφώνει ολοκληρωμένες και δημιουργικές προσωπικότητες, ικανές να κατανοούν τους βασικούς νόμους κίνησης της επιστήμης, της παραγωγής και της κοινωνίας, το ενιαίο 12χρονο βασικό υποχρεωτικό σχολείο.
Απέναντι στους εκπαιδευτικούς «κολίγους» στο τσιφλίκι του μάνατζερ αντιπαρατέθηκαν οι εκπαιδευτικοί επιστήμονες-παιδαγωγοί που θα μορφώνονται σε Πανεπιστημιακές Παιδαγωγικές Σχολές, θα επιμορφώνονται τακτικά με ευθύνη των ΑΕΙ και θα απαλλάσσονται απ' τα διδακτικά τους καθήκοντα, θα έχουν μόνιμη και διαρκή επιστημονική στήριξη στο έργο τους.
Απέναντι στο σχολικό σύμβουλο-επιθεωρητή αντιπαρατέθηκε ο σχολικός σύμβουλος- επιστημονικός συνεργάτης και βοηθός του εκπαιδευτικού στο έργο του.
Αυτοί οι στόχοι και ο προσανατολισμός στην 71η ΓΣ εκφράστηκαν μέσα από την πρόταση που κατέθεσαν ενυπόγραφα 110 αντιπρόσωποι (απ' όλες τις παρατάξεις) ζητώντας:
Η ανοιχτή συμπαιγνία όμως των παρατάξεων ΠΑΣΚ και ΔΑΚΕ, που όχι μόνο υιοθέτησαν το βασικό πυρήνα των κυβερνητικών επιλογών για την αξιολόγηση, αλλά έβαλαν και πλάτη για τη θεσμοθέτησή τους, επέβαλε στη Γενική Συνέλευση την κοινή πρότασή τους, αποδοχής επί της ουσίας του νόμου για την αξιολόγηση, που την τελευταία στιγμή απροκάλυπτα βαφτίστηκε «εισήγηση» χωρίς να συνεδριάσει το ΔΣ. Ταυτόχρονα, αρνήθηκαν να θέσουν σε ψηφοφορία την πρόταση των 110 αντιπροσώπων και απέρριψαν την πρόταση της ονομαστικής ψηφοφορίας για ένα τόσο σοβαρό θέμα.