Παρασκευή 4 Σεπτέμβρη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Κινητοποίηση για τα 30μελή τμήματα

Παράσταση διαμαρτυρίας εκπαιδευτικών και γονιών τη Δευτέρα στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Σε μαζική συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην παράσταση διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά που θα πραγματοποιηθεί την ερχόμενη Δευτέρα 7 Σεπτέμβρη στη 1 μετά το μεσημέρι, καλεί η Γραμματεία ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών Πειραιά. Την απόφαση για την κινητοποίηση έλαβε το ΔΣ της ΕΛΜΕ μετά από πρόταση και της ΕΣΑΚ - ΔΕΕ. Απόφαση για συμμετοχή στην κινητοποίηση έλαβε και η Ομοσπονδία Ενώσεων Γονέων Μαθητών Νομαρχίας Πειραιά.

Αιτία, η εντολή που έδωσε το υπουργείο Παιδείας, με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, κάθε τμήμα να έχει 30 μαθητές στην τάξη. Οπως αναφέρει στην ανακοίνωσή της η Γραμματεία του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών: «Η Διεύθυνση Β/θμιας Εκπ/σης Πειραιά και οι Προϊστάμενοι των Γραφείων, συνεπείς στην υλοποίηση της αντιεκπαιδευτικής, αντεργατικής πολιτικής της κυβέρνησης της ΝΔ, έσπευσαν με φιρμάνια να δώσουν τις απαραίτητες κατευθύνσεις». Η Γραμματεία του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών αφού καλεί τους εκπαιδευτικούς να μην πειθαρχήσουν και να επιβάλουν στην πράξη τα ολιγομελή τμήματα, στην ανακοίνωσή της, μεταξύ άλλων, αναφέρει: «Για μια ακόμα φορά, ακούμε πως το "ταμείο είναι μείον" και οι θυσίες απαραίτητες. Πρόκειται για το ίδιο έργο που παρακολουθούμε χρόνια, είτε με κυβέρνηση ΝΔ, είτε με κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ. Είναι η πολιτική της ΕΕ, που ΣΥΡΙΖΑ και ΛΑ.Ο.Σ. θυμιατίζουν και στηρίζουν και σύμφωνα με την οποία στα πλαίσια του προγράμματος σταθερότητας της ΕΕ και στο όνομα του ελλείμματος πρέπει να περικοπούν δαπάνες και μισθοί».

«Οφείλουμε», καταλήγει η ανακοίνωση, «να αντιδράσουμε οργανωμένα, αποφασιστικά, ταξικά. Να καταδικάσουμε την πολιτική που χρυσώνει το κεφάλαιο και τα κόμματα της ΕΕ που την στηρίζουν».

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΑΝΑΠΗΡΩΝ - ΓΟΝΕΙΣ ΑμΕΑ
Σε αγωνιστική ετοιμότητα

Τη Δευτέρα 7 Σεπτέμβρη, στις 7:30 μ.μ. θα γίνει σύσκεψη στην αίθουσα της Ενωσης Λογιστών

Και αυτή τη χρονιά, όπως και πέρσι (φωτό) οι μαζικοί φορείς και οι ταξικές δυνάμεις θα είναι σε αγωνιστική ετοιμότητα για την ειδική αγωγή και τις ανάγκες των ΑμΕΑ
Και αυτή τη χρονιά, όπως και πέρσι (φωτό) οι μαζικοί φορείς και οι ταξικές δυνάμεις θα είναι σε αγωνιστική ετοιμότητα για την ειδική αγωγή και τις ανάγκες των ΑμΕΑ
Σε αγωνιστική ετοιμότητα με το άνοιγμα των ειδικών σχολείων βρίσκεται η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Αναπήρων (ΣΕΑΑΝ) και ο Ενιαίος Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων ΑμΕΑ Αττικής και Νήσων, με αίτημα αιχμής να βρουν σχολείο όλοι οι ανάπηροι μαθητές και με διεκδικήσεις που απαντούν στα συνολικά προβλήματα των αναπήρων και τις σύγχρονες ανάγκες τους.

Στο πλαίσιο αυτό, καλούν σε πλατιά σύσκεψη φορέων, συνδικαλιστών, αναπήρων, γονιών - κηδεμόνων και εργαζομένων στην ειδική αγωγή, για την εκτίμηση της κατάστασης, το σχεδιασμό της δράσης τη Δευτέρα 7 Σεπτέμβρη στις 7.30 μ.μ. στην αίθουσα της Ενωσης Λογιστών (Κάνιγγος 27, 5ος όροφος). Για να είναι στη θέση του όλο το απαραίτητο μόνιμο προσωπικό και τα ανάλογα ασφαλή μέσα μεταφοράς για τη λειτουργία των ειδικών σχολείων. Για να μην προχωρήσουν οι αποφάσεις της ΕΕ και της κυβέρνησης, για το χτύπημα των αναπηρικών συντάξεων, με πρόσχημα τους ανάπηρους - μαϊμού, την κάρτα αναπηρίας για παραπέρα περικοπές στο όνομα της λειτουργικότητας και για προώθηση των ιδιωτικοποιήσεων σε Υγεία - Πρόνοια. Για να παρθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία των ΑμΕΑ και ιδιαίτερα των χρονίων πασχόντων, από τη νέα γρίπη, με βασικό προσανατολισμό στους μαθητές και τους εργαζόμενους των ειδικών σχολείων, τους νοσηλευόμενους και εργαζόμενους στα ιδρύματα Πρόνοιας.

Προχτές το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε ότι αναρτήθηκαν οι πίνακες κατάταξης για την πρόσληψη οδηγών και συνοδών των σχολικών μονάδων Ειδικής Αγωγής Ιλίου, Αργυρούπολης, Ηλιούπολης και Ελευσίνας. Οι παραπάνω παροχές είναι σταγόνα στον ωκεανό και καλύπτουν ένα ελάχιστο μέρος των αναγκών σχετικά με τη μεταφορά των μαθητών από και προς τα σχολεία. Πανελλαδικά υπάρχουν 26 σχολεία Ειδικής Αγωγής και οι παραπάνω προσλήψεις αφορούν περίπου 71 δρομολόγια, ενώ ο συνολικός αριθμός των δρομολογίων είναι περίπου 500.

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΠΕΙΡΑΙΑ
Διεκδίκηση και αγώνας μέχρι τη λύση των προβλημάτων

Τα σοβαρότατα προβλήματα που χρόνια υπάρχουν και παραμένουν άλυτα στα σχολεία, όπως η ελλιπής χρηματοδότηση των Σχολικών Επιτροπών, η μεταφορά των μαθητών ΑμΕΑ, αλλά και μια σειρά από άλλα προβλήματα που υπάρχουν σε βάρος μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών, απασχόλησαν την προχτεσινή συνεδρίαση του ΔΣ της Ομοσπονδίας Ενώσεων Συλλόγων Γονέων Μαθητών Νομαρχίας Πειραιά. Κοινό συμπέρασμα ήταν πως η αιτία αυτών των προβλημάτων είναι η αντιλαϊκή πολιτική που εφαρμόζουν οι κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ και στηρίζουν βέβαια τα κόμματα του ευρωμονόδρομου. Παράλληλα, τονίστηκε η ανάγκη ενδυνάμωσης του κινήματος για την ανάπτυξη νέων αγώνων, ώστε απέναντι σε αυτή την αντιλαϊκή πολιτική να «αντιπαρατάξουμε την ενιαία ταξική δράση μας για την Παιδεία και την κοινωνία των λαϊκών αναγκών».

Συγκεκριμένα, συζητήθηκε η ανάγκη άμεσου διπλασιασμού της ταχτικής επιχορήγησης στις σχολικές επιτροπές, ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες για τη σωστή λειτουργία των σχολείων και της άμεσης επιστροφής σε αυτές, των παρακρατηθέντων δόσεων από τους δήμους που χρωστούν ακόμα. Να σημειώσουμε πως αυτή τη στιγμή στην περιφέρεια του Πειραιά, σύμφωνα πάντα με την Ομοσπονδία, μόνο δύο δήμοι δε χρωστούν στις σχολικές επιτροπές (Νίκαιας και Κερατσινίου).

Δημόσιο, δωρεάν, ασφαλές σύστημα μεταφοράς μαθητών

Ιδιαίτερα απασχόλησε τη συνεδρίαση το θέμα της μεταφοράς των μαθητών, στα ειδικά, μουσικά και άλλα σχολεία. Οι γονείς επισήμαναν ότι στα Ειδικά σχολεία κάθε χρόνο, η σχολική χρονιά ξεκινάει με δύο μήνες καθυστέρηση, καθώς οι ιδιώτες περιμένουν να τελειώσει η τουριστική περίοδος για να διαθέσουν τα οχήματά τους!

Τα μέλη της Ομοσπονδίας επισήμαναν την αναγκαιότητα συγκρότησης ολοκληρωμένου και αποκλειστικά δημόσιου και δωρεάν φορέα, με αποκλειστική ευθύνη του υπουργείου Παιδείας, με τους απολύτως απαραίτητους όρους ασφάλειας, που θα μπορεί να συμβάλει και σ' άλλες σχολικές δραστηριότητες, όπως στις σχολικές εκδρομές.

Η Ομοσπονδία καλεί σε αγώνα μέχρι... να μην υπάρξει ούτε ένα παιδί που θα χάσει έστω και μια μέρα φοίτησης στο σχολείο από τα «εμπόδια» στη μετακίνησή του. Απαιτεί αποκλειστικά Δημόσιο, Δωρεάν και ασφαλές σύστημα μεταφοράς των μαθητών στα σχολεία τους με κατάλληλα διαμορφωμένα μέσα μετακίνησης, εξειδικευμένους οδηγούς και συνοδούς και απ' ευθείας κρατική χρηματοδότηση. Λέει «όχι» στην αποκέντρωση - ιδιωτικοποίηση του δικτύου μεταφοράς, να μην πληρώνουν στο εξής οι γονείς ούτε ένα ευρώ για οποιαδήποτε ανάγκη εκπαίδευσης, αποκατάστασης και περίθαλψης των παιδιών με ειδικές ανάγκες και αναπηρίες. Μονιμοποίηση όλων των εργαζομένων στις μονάδες Ειδικής Αγωγής και Πρόνοιας. Μαζικές προσλήψεις μόνιμου ειδικευμένου προσωπικού για τη στήριξη των παιδιών με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες στα τμήματα ένταξης των γενικών σχολείων.

«ΔΙΑΛΟΓΟΣ» ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ
Τα βρήκαν και για την «επιμόρφωση»

Συνεχίζει το «έργο» του το Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΠΔΕ), προωθώντας, κατά γράμμα, την πολιτική της ΕΕ και ιδιαίτερα τη σχετική απόφαση για «το σχολείο του 21ου αιώνα». Την περασμένη Τρίτη, σύμφωνα με ανεπίσημο έγγραφο που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας, το ΣΠΔΕ συζήτησε «αναλυτικά» το θέμα της «επιμόρφωσης» των εκπαιδευτικών.

Εκτός απ' τη διαπίστωση έλλειψης συστηματικής και κεντρικά σχεδιασμένης επιμόρφωσης, το ΣΠΔΕ απασχόλησαν και οι προτάσεις που θα υποβληθούν για το φορέα επιμόρφωσης, τα επίπεδα και τις μορφές επιμόρφωσης, τους επιμορφωτές, τα κίνητρα των εκπαιδευτικών για επιμόρφωση και πώς θα πραγματοποιείται η αξιολόγηση του επιμορφωτικού έργου. Επίσης συζητήθηκε το θέμα της κατάρτισης των εκπαιδευτικών στα Πανεπιστήμια και η εισαγωγική και περιοδική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.

Το ΣΠΔΕ όταν αναφέρεται σε έλλειψη συστηματικής και κεντρικά σχεδιασμένης επιμόρφωσης έχει συγκεκριμένες κατευθύνσεις της ΕΕ: Τα νέα αναλυτικά προγράμματα στα σχολεία πρέπει να ενσωματώνουν τις απαραίτητες οκτώ δεξιότητες (ανάγνωση, γραφή, αριθμητική κλπ.) για τη διά βίου μάθηση. Δεν πρόκειται για ολοκληρωμένη γνώση, αλλά για χρηστικές δεξιότητες που θα εξυπηρετούν, ανά πάσα στιγμή, τις ανάγκες του κεφαλαίου για τον αυριανό ευέλικτο εργαζόμενο. Στο ίδιο πλαίσιο εντάσσονται και τα όσα γράφονται για τη μείωση της διδακτέας ύλης, με σκοπό την αφαίρεση επιστημονικών στοιχείων και την προσαρμογή της στις «σύγχρονες απαιτήσεις». Ολα αυτά ο εκπαιδευτικός πρέπει να τα εφαρμόσει και γι' αυτό πρέπει να ...επιμορφωθεί, στο συγκεκριμένο μοντέλο.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ