Τρίτη 6 Δεκέμβρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
Κανένα σχολείο στις φιέστες της «Ευρωπαϊκής Εβδομάδας»

Με έντονο τρόπο κατήγγειλαν οι μαθητές στη χτεσινή συνέντευξη την ενορχηστρωμένη προσπάθεια της κυβέρνησης να απομαζικοποιήσει το πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο, δίνοντας -όπως φαίνεται - κατεύθυνση σε κάποια σχολεία (4ο Γυμνάσιο Νέου Ηρακλείου, 3ο Ενιαίο Λύκειο Χαϊδαρίου, 2ο Πετρούπολης και 4ο Λύκειο Νέας Ιωνίας) να πάνε εκείνη τη μέρα «εκπαιδευτική εκδρομή» στη λεγόμενη «Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Νέων».

«Κανένα σχολείο, κανένας μαθητής στις φιέστες τους στις 9 Δεκέμβρη. Ολοι οι μαθητές στους δρόμους», κάλεσαν οι μαθητές εξηγώντας: «Εκεί θέλουν να μας πάνε "εκπαιδευτικές εκδρομές" δήθεν προαιρετικά, για να μας διδάξουν τα καλά της ΕΕ, πόσο νοιάζονται οι επιχειρήσεις για το καλό μας, να κάνουνε "διάλογο" μαζί μας, στην ουσία να μας κάνουν συνένοχους στο έγκλημα». Πρόσθεσαν ότι αυτή η προσπάθεια είναι κομμάτι της εισβολής των επιχειρήσεων στην εκπαίδευση, της επίθεσης στις νεανικές συνειδήσεις μέσα στα σχολεία από πολύ μικρές ηλικίες. Γι' αυτό και τόνισαν: «Τους ξέρουμε. Η ΕΕ δε φτιάχτηκε για μας και τους γονείς μας. Φτιάχτηκε για τα κέρδη των επιχειρήσεων. Συμμετείχε στη σφαγή του λαού της Γιουγκοσλαβίας και του Ιράκ. Μαζί με την κυβέρνηση και τις επιχειρήσεις, μας ετοιμάζουν το χειρότερο σχολείο που γνωρίσαμε ποτέ»!

ΠΑΜΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΑΘΗΝΑΣ
Κοινός ο αγώνας με τους μαθητές και όλο το λαό

Κάλεσμα στους εκπαιδευτικούς για συμμετοχή στο συλλαλητήριο στις 9 Δεκέμβρη

«Το κουδούνι χτυπάει. Το πρώτο μάθημα αγώνα για την Παιδεία μάς βρίσκει πάλι μαζί, μαθητές και εκπαιδευτικούς», δηλώνει το ΠΑΜΕ εκπαιδευτικών Αθήνας που με ανακοίνωσή του καλεί τους δασκάλους και τους καθηγητές στο συλλαλητήριο της Παρασκευής 9 Δεκέμβρη.

«Εδώ και χρόνια στο σχολείο τα παιδιά, ιδιαίτερα αυτά από τα πιο αδύναμα κοινωνικά στρώματα, τραυματίζονται ψυχικά και πνευματικά και εμποδίζεται κάθε προσπάθεια ελεύθερης διακίνησης ιδεών, πολιτικής έκφρασης και αντίστασης. Αντίπερα σ' αυτά στήνεται το κατεστημένο και η λογική του συστήματος», σημειώνει στην ανακοίνωσή του το ΠΑΜΕ εκπαιδευτικών και τονίζει:

«Σήμερα κανείς δε γίνεται να ξεχάσει τη φασιστικής έμπνευσης Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, την εισβολή των εισαγγελέων στα σχολεία, τα μαθητοδικεία που ακόμα καταδικάζουν μαθητές γιατί τόλμησαν να αγωνίζονται για την Παιδεία. Δε λησμονούμε ούτε τα φαινόμενα, κατά τη διάρκεια των μεγάλων αντιπολεμικών κινητοποιήσεων ενάντια στην ιμπεριαλιστική εισβολή στο Ιράκ, που μαθητές τιμωρήθηκαν, κλειδώθηκαν στα σχολεία, απειλήθηκαν με απουσίες και άλλες συνέπειες».

«Φέτος πάλι - προσθέτουν οι εκπαιδευτικοί του ΠΑΜΕ - με στόχο τη μεθοδική πλύση εγκεφάλου και την εμφύσηση των ιδανικών του καπιταλισμού, η χρονιά βαφτίζεται από το ΣΕΒ "έτος ανταγωνιστικότητας", γιορτάζεται η "ευρωπαϊκή άνοιξη", εισβάλλουν χορηγοί στα σχολεία, διακινούνται πολύχρωμα έντυπα που διαφημίζουν το αντιλαϊκό ευρωσύνταγμα και οι μαθητές καλούνται να γράψουν εκθέσεις για την ανταγωνιστικότητα και τις αρετές της ιδιωτικής ασφάλισης. Την ίδια, μάλιστα, ώρα που καταργούνται τα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα των γονιών τους».

Γι' αυτό μπροστά στις κινητοποιήσεις στις 9 Δεκέμβρη, οι εκπαιδευτικοί που συσπειρώνονται στο ΠΑΜΕ καλούν όλους τους συναδέλφους τους «να αρθούν στο ύψος των περιστάσεων, του παιδαγωγικού και κοινωνικού ρόλου τους και με την αναγκαία για τον κλάδο δημοκρατική ευαισθησία να συμπαρασταθούν στους μαθητές τους που αγωνίζονται και διεκδικούν μια καλύτερη παιδεία χωρίς ταξικούς φραγμούς και ανισότητες, να συμπορευτούν μαζί τους και να υπερασπιστούν το δικαίωμά τους στον αγώνα. Να τους δώσουν οι ίδιοι το παράδειγμα και το μάθημα του αγώνα για μια καλύτερη ζωή και μια καλύτερη παιδεία. Και τα δυο είναι υπόθεση κοινού αγώνα εκπαιδευτικών, μαθητών, γονιών και τελικά όλου του λαού».

ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
«Διά βίου αξιολογούμενοι - εκπαιδευόμενοι» για διά βίου εκμετάλλευση

Το κεφάλαιο αποφασίζει και διατάζει και η κυβέρνησή του σπεύδει να εφαρμόσει. Αυτό είναι το στίγμα της ομιλίας της υπουργού Παιδείας, Μ. Γιαννάκου, η οποία προχθές επέλεξε να κάνει επίδειξη αδιαλλαξίας, ανακοινώνοντας ότι θα προωθήσει με εντατικούς ρυθμούς το κυβερνητικό πρόγραμμα για μια Παιδεία, που υπηρετεί αποκλειστικά και κύρια τις ανάγκες του κεφαλαίου.

Η ομιλία της υπουργού, με θέμα την «Προγραμματική περίοδο 2007 - 2013 για την Εκπαίδευση», έγινε στα πλαίσια συνεδρίου που οργανώθηκε από και για τις επιχειρήσεις, «Money show» ο χαρακτηριστικός τίτλος του, με αντικείμενο την Παιδεία.

Πατώντας στο γεγονός ότι η κυβερνητική πολιτική δε συναντά σοβαρές αντιστάσεις από τις κυρίαρχες στο συνδικαλιστικό κίνημα δυνάμεις του ευρωμονόδρομου, η υπουργός «πέταξε το γάντι» σε όσους φραστικά μόνον αντιδρούν στην πολιτική αξιολόγησης και ιδιωτικοποίησης της Παιδείας. Και πρόβαλε τους τέσσερις στόχους της στρατηγικής της Λισαβόνας: «Ανάπτυξη, ανταγωνιστικότητα, εκπαίδευση, απασχόληση». Για την προώθηση αυτού του τετράπτυχου, η υπουργός κατέφυγε σε μια δήλωση αυταρχισμού, λέγοντας ότι στόχος είναι: «Η αξιολόγηση να υπάρχει παντού, σε όλο το εκπαιδευτικό σύστημα, από την αρχή μέχρι το τέλος. Θα υπάρξει αξιολόγηση των πάντων, και αυτών που θέλουν, και αυτών που δε θέλουν, είτε θέλουν, είτε όχι. Δε θα υπάρξει καμία χρηματοδότηση σ' αυτούς που δεν τηρούν τους νόμους και το Σύνταγμα της χώρας. Δεν υπάρχει καμία περίπτωση η σημερινή κυβέρνηση και μέχρι τη λήξη της θητείας της να κάνει πίσω σε προγραμματικές δεσμεύσεις, επειδή δεν αρέσουν, ή ορισμένοι δε βολεύονται. Αυτό είναι ρητή απόφαση, οι εφαρμογές της απόφασης αυτής θα γίνουν κόντρα σε όποιες αντιδράσεις, οι οποίες δεν ενδιαφέρουν την παρούσα κυβέρνηση».

Παράλληλα, η Μ. Γιαννάκου ανακοίνωσε ότι τον επόμενο χρόνο το υπουργείο θα προχωρήσει σε αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, «που θα απορρίπτουν όλα όσα κατά καιρούς έχουν αποτυπωθεί και έμμεσα ή άμεσα αξιολογηθεί και δεν είναι πια απαραίτητα».

Σχετικά με τις επικείμενες αλλαγές, ανέφερε ότι η βαθμολογική βάση που θα ισχύσει από τις ερχόμενες πανελλαδικές εξετάσεις θα αλλάξει πολλά στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ισχυριζόμενη ότι «πρέπει να είναι πολύ ανεύθυνος κανείς, για να παράγει διπλώματα και πτυχία χωρίς αντίκρισμα, σε τομείς που δε θα κληθούν ποτέ να εφαρμόσουν αυτά που έμαθαν αυτοί που τα έμαθαν και πήραν τα αντίστοιχα χαρτιά». Επίσης, αναφέρθηκε στη δημιουργία Επαγγελματικού Λυκείου ισάξιου με τα Ενιαία Λύκεια, την αναβάθμιση των ΙΕΚ ως μιας ενδιάμεσης ζώνης ανάμεσα στη δευτεροβάθμια και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, είπε χαρακτηριστικά: «Το Πανεπιστήμιο, με το προπτυχιακό του, το μεταπτυχιακό, αλλά και τα διδακτορικά και τα μεταδιδακτορικά, όπως σήμερα τα συζητούν, δηλαδή μέσα από μια διαδικασία διά βίου μάθησης, θα δώσει πολύ μεγάλες ευκαιρίες στους νέους, αλλά και ταυτόχρονα δυνατότητες επιλογής και αλλαγών επιλογής, αφού - όπως φαίνεται - η μεγάλη πλειοψηφία μπορεί να αλλάξει δύο και τρεις φορές κατεύθυνση εργασίας κατά τη διάρκεια του βίου της». Ενώ ως πρόκληση χαρακτήρισε την επιχειρούμενη «μεταφορά ουσιαστικών αρμοδιοτήτων και ευθυνών, στις τοπικές κοινωνίες», θέση που έχει ήδη προβάλει και το ΠΑΣΟΚ.

Οσο για τη σχολική διαρροή, η υπουργός Παιδείας ομολόγησε ότι είναι πολύ μεγαλύτερη απ' αυτήν που υπήρχε τη δεκαετία του '60 και παρουσιάζοντας το αποτέλεσμα της εφαρμοζόμενης αντιεκπαιδευτικής πολιτικής ως αιτία, σχολίασε ότι «πολλά παιδιά που έρχονται από άλλες χώρες δε φοιτούν κανονικά στο σχολείο, αλλά και πολλά Ελληνόπουλα που ανήκουν σε μικρές ομάδες κάνουν ακριβώς το ίδιο». Και σε μια προσπάθεια να εμφανιστεί ως προστάτης - με την κοινή έννοια του όρου - των ίδιων των θυμάτων αυτής της πολιτικής και αυτού του συστήματος, κλαψούρισε πως «αν δεν αλλάξει η πορεία, αυτά τα παιδιά στα 18 τους θα είναι οπωσδήποτε στελέχη ή ουρά του οργανωμένου εγκλήματος». Δυστυχώς, στο ακροατήριο που μιλούσε, δε βρέθηκε κανείς να της πει ότι ακριβώς αυτή η πολιτική που προωθεί είναι μία από τις βάσεις που ήδη έχουν οδηγήσει εκατομμύρια παιδιά στο περιθώριο, εδώ παραδίπλα, στη Γαλλία...

Αξίζει, όμως, να σημειωθεί το «ευχαριστώ» της υπουργού Παιδείας στη ΓΣΕΕ και σε όλα τα Επιμελητήρια, για την παραμονή τους στο Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας και την «πολύ ουσιαστική συμβολή τους»... Ενώ «έδωσε στεγνά» εκείνα τα κόμματα της αντιπολίτευσης που αποχώρησαν, αφού «πρώτα είχαν καταθέσει εξόχως εποικοδομητικές απόψεις, οι οποίες μπήκαν στο νόμο για την αξιολόγηση»... Αυτά για εκείνους που επιμένουν να κρύβονται πίσω από το δάχτυλό τους.

ΜΑΘΗΤΕΣ - ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ - ΦΟΙΤΗΤΕΣ
Αγώνας για τις ανάγκες του λαού και της νεολαίας

Κάλεσμα μαζικής συμμετοχής στα συλλαλητήρια στις 9 Δεκέμβρη απηύθυναν εκπρόσωποι των Συντονιστικών Αγώνα, «για το σχολείο που δικαιούμαστε, για τη ζωή που θέλουμε»!

Να δηλώσουν ξεκάθαρα ότι δε νομιμοποιούν αυτή την πολιτική που εντείνει την επίθεση στα δικαιώματά τους, με τη μαζική συμμετοχή τους στα συλλαλητήρια στις 9 Δεκέμβρη, κάλεσαν χτες τους μαθητές, τους σπουδαστές και τους φοιτητές, με συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν, εκπρόσωποι των Πανελλαδικών Συντονιστικών ΑΕΙ και ΤΕΙ και του Συντονιστικού Αγώνα Σχολείων Αθήνας. Στην Αθήνα το αγωνιστικό ραντεβού μαθητών, σπουδαστών, φοιτητών είναι στις 11 το πρωί στα Προπύλαια και στη Θεσσαλονίκη, στις 12.30 μ.μ., στο άγαλμα Βενιζέλου. Αντίστοιχες κινητοποιήσεις διοργανώνονται σε δεκάδες πόλεις σε όλη τη χώρα.

Ο Θ. Μπενάτος, εκ μέρους των φοιτητών, μιλώντας στη χτεσινή συνέντευξη αναφέρθηκε στον προϋπολογισμό, τις καθηλωμένες δαπάνες για την παιδεία και τον εξαναγκασμό των γονιών να βάζουν όλο και πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για την εκπαίδευση των παιδιών τους. Μίλησε για τη νέα νομοθετική επίθεση που ετοιμάζει η κυβέρνηση, ξεχωρίζοντας ως σημαντικότερη την επικείμενη αλλαγή του νόμου - πλαισίου για τα πανεπιστήμια, τονίζοντας ότι «ο νέος νόμος - πλαίσιο θα είναι ακριβώς έτσι όπως τον χρειάζονται προκειμένου να θωρακίσουν, να εξασφαλίσουν την ιδιωτικοοικονομική λειτουργία των πανεπιστημίων». «Υποβάθμιση, ιδιωτικοποίηση των σπουδών, ταξικοί φραγμοί συνολικά στην εκπαίδευση, διά βίου αμορφωσιά και εκμετάλλευση για τα παιδιά της λαϊκής οικογένειας», είναι το μέλλον που έχουν αρχίσει ήδη να ετοιμάζουν με τα μέτρα που παίρνουν, εξήγησε ο Θ. Μπενάτος.

Από τη χτεσινή συνέντευξη Τύπου (αριστερά), δεξιά το περσινό συλλαλητήριο μαθητών, σπουδαστών, φοιτητών
Από τη χτεσινή συνέντευξη Τύπου (αριστερά), δεξιά το περσινό συλλαλητήριο μαθητών, σπουδαστών, φοιτητών
Κάλεσε, λοιπόν, τους φοιτητές να κρίνουν από την κατάσταση που βιώνουν μέσα στις σχολές, καταλήγοντας ότι υπάρχουν δεκάδες λόγοι για να είναι αυτό το συλλαλητήριο επιτυχημένο, να πουν ένα μεγάλο όχι στην πολιτική που εφαρμόζεται και να αναδείξουν τις σύγχρονες και πραγματικές τους ανάγκες, πάνω στις οποίες δομείται το διεκδικητικό πλαίσιο του Πανελλαδικού Συντονιστικού για Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση, ολοκληρωμένη επιστημονική γνώση μέσα στο πτυχίο, δουλιά με δικαιώματα, κατάργηση της επιχειρηματικής δράσης στις σχολές και κατάργηση όλων των αντιεκπαιδευτικών νόμων που έχουν μέχρι τώρα ψηφιστεί. «Επιδιώκουμε μέρα με τη μέρα, μέσα στους αγώνες, να σφυρηλατείται η αναγκαία συντονισμένη δράση φοιτητών σπουδαστών, μαθητών, να πάρει σάρκα και οστά το παλλαϊκό κίνημα για την παιδεία», τόνισε.

Στη μαζική ανταπόκριση που βρίσκει το κάλεσμα του Πανελλαδικού Συντονιστικού στις σχολές, τους συλλόγους και τις επιτροπές αγώνα, αναφέρθηκε παίρνοντας στη συνέχεια το λόγο ο Γ. Πάτσης, σπουδαστής σε ΤΕΙ. Τόνισε ακόμα ότι η επίθεση στα δικαιώματα φοιτητών, σπουδαστών και μαθητών είναι κοινή με αυτή που δέχονται οι εργαζόμενοι, εκπορεύεται από την ίδια πολιτική που υπηρετούν τόσο η ΝΔ όσο και το ΠΑΣΟΚ: «Οι ίδιες οι ανάγκες μάς σπρώχνουν στο δρόμο του αγώνα», τόνισε.

Αντίστοιχα, ένα πολύ θετικό αγωνιστικό κλίμα μετέφερε από τα σχολεία η μαθήτρια Σταυρούλα Ρήγα, σημειώνοντας ότι χιλιάδες μαθητές θα κατέβουν στο συλλαλητήριο της Παρασκευής και ότι φτάνουν τα 70 τα σχολεία που έχουν πάρει απόφαση να συμμετάσχουν. «Το σύνθημά μας πέρσι έφτασε παντού. Τους δείξαμε ότι δε θα παραιτηθούμε από τις απαιτήσεις και τα όνειρά μας. Δώσαμε το μήνυμά μας ότι θέλουμε να είμαστε πρωταγωνιστές στον αγώνα για τη μόρφωση και τη ζωή μας», εξήγησε η μαθήτρια και είπε ότι τώρα συνεχίζουν «για το σχολείο που δικαιούμαστε, για τη ζωή που θέλουμε»! Μίλησε ακόμα για την εισβολή των επιχειρήσεων στην εκπαίδευση, τα διάφορα προγράμματα που έχουν στόχο το κάθε σχολείο να διαμορφώνει το πρόγραμμά του με βάση τις εντολές του χορηγού του κλπ., αλλά και τον αυταρχισμό που εντείνεται στα σχολεία με διάφορες μορφές.

Το διεκδικητικό πλαίσιο των μαθητών, παρουσίασε στη συνέχεια ο μαθητής Ν. Μπεκιάρης, μιλώντας για το Ενιαίο Δωδεκάχρονο υποχρεωτικό σχολείο, που θα είναι δημόσιο και δωρεάν για όλα τα παιδιά, ένα σχολείο που «θα μας βοηθά να ανακαλύψουμε τον κόσμο, που θα μας δίνει όλα τα εφόδια να κάνουμε τον κόσμο καλύτερο», όπως είπε χαρακτηριστικά.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ