Κάλεσμα μαζικής συμμετοχής στα συλλαλητήρια στις 9 Δεκέμβρη απηύθυναν εκπρόσωποι των Συντονιστικών Αγώνα, «για το σχολείο που δικαιούμαστε, για τη ζωή που θέλουμε»!
Ο Θ. Μπενάτος, εκ μέρους των φοιτητών, μιλώντας στη χτεσινή συνέντευξη αναφέρθηκε στον προϋπολογισμό, τις καθηλωμένες δαπάνες για την παιδεία και τον εξαναγκασμό των γονιών να βάζουν όλο και πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για την εκπαίδευση των παιδιών τους. Μίλησε για τη νέα νομοθετική επίθεση που ετοιμάζει η κυβέρνηση, ξεχωρίζοντας ως σημαντικότερη την επικείμενη αλλαγή του νόμου - πλαισίου για τα πανεπιστήμια, τονίζοντας ότι «ο νέος νόμος - πλαίσιο θα είναι ακριβώς έτσι όπως τον χρειάζονται προκειμένου να θωρακίσουν, να εξασφαλίσουν την ιδιωτικοοικονομική λειτουργία των πανεπιστημίων». «Υποβάθμιση, ιδιωτικοποίηση των σπουδών, ταξικοί φραγμοί συνολικά στην εκπαίδευση, διά βίου αμορφωσιά και εκμετάλλευση για τα παιδιά της λαϊκής οικογένειας», είναι το μέλλον που έχουν αρχίσει ήδη να ετοιμάζουν με τα μέτρα που παίρνουν, εξήγησε ο Θ. Μπενάτος.
Στη μαζική ανταπόκριση που βρίσκει το κάλεσμα του Πανελλαδικού Συντονιστικού στις σχολές, τους συλλόγους και τις επιτροπές αγώνα, αναφέρθηκε παίρνοντας στη συνέχεια το λόγο ο Γ. Πάτσης, σπουδαστής σε ΤΕΙ. Τόνισε ακόμα ότι η επίθεση στα δικαιώματα φοιτητών, σπουδαστών και μαθητών είναι κοινή με αυτή που δέχονται οι εργαζόμενοι, εκπορεύεται από την ίδια πολιτική που υπηρετούν τόσο η ΝΔ όσο και το ΠΑΣΟΚ: «Οι ίδιες οι ανάγκες μάς σπρώχνουν στο δρόμο του αγώνα», τόνισε.
Αντίστοιχα, ένα πολύ θετικό αγωνιστικό κλίμα μετέφερε από τα σχολεία η μαθήτρια Σταυρούλα Ρήγα, σημειώνοντας ότι χιλιάδες μαθητές θα κατέβουν στο συλλαλητήριο της Παρασκευής και ότι φτάνουν τα 70 τα σχολεία που έχουν πάρει απόφαση να συμμετάσχουν. «Το σύνθημά μας πέρσι έφτασε παντού. Τους δείξαμε ότι δε θα παραιτηθούμε από τις απαιτήσεις και τα όνειρά μας. Δώσαμε το μήνυμά μας ότι θέλουμε να είμαστε πρωταγωνιστές στον αγώνα για τη μόρφωση και τη ζωή μας», εξήγησε η μαθήτρια και είπε ότι τώρα συνεχίζουν «για το σχολείο που δικαιούμαστε, για τη ζωή που θέλουμε»! Μίλησε ακόμα για την εισβολή των επιχειρήσεων στην εκπαίδευση, τα διάφορα προγράμματα που έχουν στόχο το κάθε σχολείο να διαμορφώνει το πρόγραμμά του με βάση τις εντολές του χορηγού του κλπ., αλλά και τον αυταρχισμό που εντείνεται στα σχολεία με διάφορες μορφές.
Το διεκδικητικό πλαίσιο των μαθητών, παρουσίασε στη συνέχεια ο μαθητής Ν. Μπεκιάρης, μιλώντας για το Ενιαίο Δωδεκάχρονο υποχρεωτικό σχολείο, που θα είναι δημόσιο και δωρεάν για όλα τα παιδιά, ένα σχολείο που «θα μας βοηθά να ανακαλύψουμε τον κόσμο, που θα μας δίνει όλα τα εφόδια να κάνουμε τον κόσμο καλύτερο», όπως είπε χαρακτηριστικά.