Πέμπτη 7 Οχτώβρη 2021
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΕΝΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΔΗΜΟΥ ΙΩΑΝΝΙΤΩΝ
Οξυμένα προβλήματα στα ειδικά σχολεία της πόλης

Αρνηση της δημοτικής αρχής να ληφθούν άμεσα μέτρα για τη λειτουργία των ειδικών σχολείων σωματικά ανάπηρων παιδιών

Τις σοβαρές ελλείψεις σε εκπαιδευτικό και επιστημονικό δυναμικό στα ειδικά σχολεία και νηπιαγωγεία της πόλης των Ιωαννίνων, τη στιγμή που καταγράφεται κατακόρυφη αύξηση μαθητών στα τέσσερα από τα έξι δημοτικά ειδικά σχολεία, αναδεικνύει με ανακοίνωσή της η Ενωση Γονέων Μαθητών Δήμου Ιωαννιτών, εκφράζοντας την έντονη ανησυχία της για την κατάσταση που διαμορφώνεται σε αυτά.

Συγκεκριμένα στην ανακοίνωση τονίζεται ότι απουσιάζουν βασικές ειδικότητες φυσικοθεραπευτή, εργοθεραπευτή, ψυχολόγου και λογοθεραπευτή «που καθιστούν τη λειτουργία τους προβληματική έως επικίνδυνη». «Το 4ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο δεν έχει σχολικό νοσηλευτή, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να διαχειριστεί τους μαθητές που παίρνουν φαρμακευτική αγωγή ή έχουν σοβαρά νοσήματα... Το 2ο Ειδικό Σχολείο δεν έχει σχολική φροντίστρια στο πρόγραμμα του ολοήμερου και έτσι δεν μπορούν να υποστηριχθούν οι μαθητές στην αυτοεξυπηρέτησή τους», σημειώνεται χαρακτηριστικά.

Παράλληλα, στην ανακοίνωση καταγγέλλεται η τραγική κατάσταση στα ειδικά σχολεία σωματικά ανάπηρων παιδιών - ΣΑΠ, δημοτικό και νηπιαγωγείο που συστεγάζονται στο κτίριο της ΕΛΕΠΑΠ στη Νεοκαισάρεια Ιωαννίνων. Χαρακτηριστικά επισημαίνεται ότι καθημερινά στοιβάζονται εκπαιδευτικό, ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό ταυτόχρονα με 30 ΑμεΑ σε 60 τετραγωνικά μέτρα, με αποτέλεσμα να δημιουργείται μία «εκρηκτική κατάσταση που θέτει σε κίνδυνο την υγεία και την ασφάλεια των μαθητών, που στην πλειοψηφία τους έχουν πολλαπλές αναπηρίες».

Σε παρέμβαση της Ενωσης Γονέων Μαθητών Ιωαννίνων στη Δημοτική Επιτροπή Παιδείας του δήμου Ιωαννιτών για την ανάγκη να ληφθούν άμεσα μέτρα για την εύρυθμη λειτουργία των δύο ειδικών σχολείων, με εισήγηση του αρμόδιου αντιδημάρχου αποφασίστηκε να μην ληφθεί κανένα επιπρόσθετο μέτρο, παραπέμποντας τη μετεγκατάσταση των σχολικών μονάδων σε υπό ανέγερση κτίριο χωρίς ωστόσο να δίνεται κανένα χρονοδιάγραμμα.

ΖΩΓΡΑΦΟΥ
Με επικίνδυνα λύματα πλημμύρισαν οι αυλές δύο σχολείων

Το πλημμυρισμένο με λύματα προαύλιο
Το πλημμυρισμένο με λύματα προαύλιο
Με επικίνδυνα λύματα πλημμύρισε την περασμένη Δευτέρα ο αύλειος χώρος της αίθουσας εκδηλώσεων του 3ου Δημοτικού Ζωγράφου και το προαύλιο του 1ου Γυμνασίου Ζωγράφου, εξαιτίας προβλήματος στο δίκτυο της αποχέτευσης. Η άσχημη μυρωδιά έφτανε μέχρι τις σχολικές αίθουσες, όπου βρίσκονταν οι μαθητές με τους δασκάλους τους και έκαναν μάθημα...

Την απαράδεκτη καθυστέρηση του δήμου να επέμβει καταγγέλλει η «Λαϊκή Συσπείρωση» Ζωγράφου, σημειώνοντας επιπλέον ότι ενώ ήταν γνωστό το πρόβλημα από το καλοκαίρι, «η δημοτική αρχή δεν πήρε κανένα μέτρο για να το αντιμετωπίσει. Οι όποιες εργασίες έχουν γίνει ως τώρα πραγματοποιήθηκαν με πρωτοβουλία του σχολείου που απευθύνθηκε σε ιδιώτες, ενώ είχε ενημερωθεί ο δήμος από την πρώτη στιγμή», σημειώνει η «Λαϊκή Συσπείρωση».

Η «Λαϊκή Συσπείρωση» όταν «έσκασε» το πρόβλημα απαίτησε «να εκκενωθούν άμεσα τα σχολεία. Να απολυμανθεί άμεσα και με ευθύνη του δήμου, να παρθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την υγιεινή και ασφάλεια της σχολικής κοινότητας. Με ευθύνη του δήμου να διορθωθεί άμεσα η βλάβη στο δίκτυο αποχέτευσης».

Ανάγκη και όχι εμπόρευμα η σύγχρονη, αναβαθμισμένη, δημόσια και δωρεάν Προσχολική Αγωγή

Ανακοίνωση του ΚΚΕ προς τους γονείς και τους εργαζόμενους των παιδικών σταθμών

«Η σύγχρονη, αναβαθμισμένη, δημόσια και δωρεάν Προσχολική Αγωγή είναι ανάγκη, όχι εμπόρευμα», τονίζει το ΚΚΕ με ανακοίνωσή του που απευθύνεται στους εργαζόμενους των παιδικών σταθμών αλλά και στους γονείς που τα παιδιά τους βρίσκονται στις αντίστοιχες ηλικίες της Προσχολικής Αγωγής.

Αναλυτικά στην ανακοίνωση σημειώνεται:

«Το ΚΚΕ απευθύνεται σε σένα,

  • Γονέα, που νιώθεις ότι το μικρό παιδί σου, ακριβώς επειδή αναπτύσσεται ταχύτατα, πέρα από τη δική σου στοργή, έχει ανάγκη την επιστημονική παιδαγωγική στήριξη για να αναπτυχθεί ολόπλευρα, έξω από το οικογενειακό περιβάλλον,
  • Εργαζόμενε στους παιδικούς σταθμούς, που αντιλαμβάνεσαι ότι, παρά τις ελλείψεις, την υποχρηματοδότηση, την υποστελέχωση, γενικά την κτιριακή, υλικοτεχνική υποβάθμιση, έχεις αναλάβει ένα πολύ ουσιαστικό έργο, τη διαπαιδαγώγηση των μικρών παιδιών, που κάνουν τα πρώτα τους βήματα έξω στην κοινωνία.

Οσο, όμως, κι αν είναι σημαντικά όλα τα παραπάνω, αναγκαία προϋπόθεση για την ολόπλευρη ικανοποίησή τους είναι το κράτος να αναλάβει τη δική του ευθύνη, να χρηματοδοτεί ώστε να διασφαλίζεται η σωστή, με επιστημονικούς όρους, λειτουργία των παιδικών σταθμών.

Αν και η επιστήμη έχει αποδείξει τη σημασία που έχει για την ανάπτυξη του παιδιού η ολοκληρωμένη διαπαιδαγώγηση, διαχρονικά οι κυβερνήσεις ασχολούνται με τους παιδικούς σταθμούς με όρους υποβάθμισης, υποχρηματοδότησης, χωρίς να καλύπτουν με ουσιαστικό τρόπο τις ανάγκες των παιδιών.

  • Ετσι κάθε χρόνο, κανένα παιδί δεν έχει διασφαλισμένη θέση σε έναν δημόσιο, δωρεάν παιδικό σταθμό, αλλά κληρώνεται στο Πρόγραμμα, αναμένοντας με αγωνία να πάρει το πολυπόθητο "κουπόνι" στο χέρι. Τα υπόλοιπα, που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις, περιμένουν τις θέσεις που θα απομείνουν ή θα δώσουν οι δήμοι, φυσικά επί πληρωμή, αφού λειτουργούν ανταποδοτικά, και δεν χρηματοδοτούνται επαρκώς από το κράτος, ώστε να είναι δωρεάν για όλα τα παιδιά.
  • Ακόμα κι αν, μετά από αγώνα δρόμου, πάρει το "εισιτήριο" φοίτησης δεν είναι σίγουρο ότι θα βρει παιδικό σταθμό, που θα έχει διαθέσιμες θέσεις, καθώς είναι λιγότερες από τις ανάγκες που υπάρχουν.
  • Αφού περάσουν το κατώφλι του παιδικού σταθμού έρχονται αντιμέτωπα με τις συνέπειες της υποχρηματοδότησης, τις ελλείψεις σε προσωπικό, λιγοστά κρεβάτια που κληρώνονται, παλαιά κτίρια. Ενώ οι εργαζόμενοι στους παιδικούς σταθμούς στην πλειοψηφία τους εργάζονται με συμβάσεις, με αποτέλεσμα να ανακυκλώνονται κάθε χρόνο, χωρίς να γνωρίζουν για το εάν και πού θα δουλέψουν, με ό,τι συνέπειες μπορεί να έχει αυτό στην ποιότητα του έργου τους.
  • Ολο το διάστημα της πανδημίας, οι παιδικοί σταθμοί οδηγήθηκαν στην εύκολη, φθηνότερη επιλογή του κλεισίματος, αφού για να παραμείνουν ανοιχτοί απαιτούνταν γενναία αύξηση της χρηματοδότησης. Τα παιδιά κλείστηκαν στο σπίτι για πολλούς μήνες και οι γονείς τους μπήκαν σε αναστολή εργασίας, ή εξάντλησαν τις άδειές τους, ή εργάζονταν εξ αποστάσεως, προσπαθώντας να συνδυάσουν τον επαγγελματικό με τον γονεϊκό τους ρόλο.
  • Το νέο πλαίσιο - πρόγραμμα για τα παιδιά από 0 έως 4, που ανακοινώθηκε και πρόκειται να νομοθετηθεί, είναι εκτός πραγματικότητας σε σχέση με όσα ήδη υλοποιούν οι εργαζόμενοι με την αγάπη τους, μέσα στους παιδικούς σταθμούς. Θέλει να στριμώξει τις ανάγκες των παιδιών στις αντιδραστικές ανατροπές του χρόνου εργασίας, στα 10ωρα, στο ωράριο - λάστιχο που φέρνει ο νόμος Χατζηδάκη για τους εργαζόμενους γονείς. Τις ανατροπές στον σταθερό ημερήσιο χρόνο εργασίας, τα 10ωρα, τα "ελαστικά" ωράρια των γονιών.

Το βασικό πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει πολιτική βούληση να χρηματοδοτηθεί γενναία ώστε να υλοποιηθεί με επιστημονικούς όρους η Προσχολική Αγωγή. Αυτό που προκρίνουν η ΕΕ και οι κυβερνήσεις είναι τρόποι παιδοφύλαξης, φθηνοί για το κράτος και χρήσιμοι για τους εργοδότες. Ετσι, στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης "Ελλάδα 2.0" προβλέπεται να επιδοτείται η φύλαξη των παιδιών, από πιστοποιημένες νταντάδες, στο σπίτι ή στους χώρους εργασίας! Τόσο σύγχρονο και καινοτόμο το σχέδιο της κυβέρνησης!

Απέναντι σε όλα αυτά, γονείς και εργαζόμενοι, βάζοντας στο επίκεντρο τις ανάγκες των μικρών παιδιών, δεν μπορούμε να πάμε πίσω από την ολόπλευρη, παιδαγωγική παρέμβαση στα κρίσιμα χρόνια της προσχολικής ηλικίας. Γιατί σε αυτά τα χρόνια μπαίνουν τα θεμέλια για την πιο στέρεη κοινωνική, γνωστική, κοινωνική, σωματική ανάπτυξη. Και αυτό απαιτεί κατάλληλο επιστημονικό προσωπικό, κατάλληλους σύγχρονους χώρους και κτίρια, υλικοτεχνική υποδομή.

Η υποβάθμιση όλων των δομών Προσχολικής Αγωγής έχει ως συνέπειες τον αποκλεισμό των παιδιών στο σπίτι, τις νταντάδες και την "παιδοφύλαξη".

Είναι ανάγκη να διεκδικήσουμε:

  • Μια θέση για κάθε παιδί προσχολικής ηλικίας σε δημόσιες και δωρεάν παιδικούς σταθμούς, χωρίς κληρώσεις και αποκλεισμούς.
  • Μόνιμη πρόσληψη του αναγκαίου προσωπικού, παιδαγωγικού, επιστημονικού, διοικητικού, καθαριότητας και βοηθητικού. Μονιμοποίηση όλων των εργαζομένων.
  • Αναβάθμιση του παιδαγωγικού περιεχομένου, με αναβαθμισμένο επιστημονικό πρόγραμμα, μείωση της αναλογίας παιδιών / παιδαγωγών, σύγχρονα κτίρια που να υποστηρίζουν την καθημερινότητα με επιστημονικούς όρους.
  • Ενισχυμένα μέτρα για το ασφαλές άνοιγμα, τη συνέχεια της λειτουργίας τους, με επαναλαμβανόμενα τεστ από τις αναγκαίες ειδικότητες, ατομικά μέσα προστασίας, ενημέρωση των εργαζομένων για τον εμβολιασμό.
  • Σύγχρονο, δημόσιο, δωρεάν δίκτυο πρώιμης διάγνωσης από τις αναγκαίες ειδικότητες αναπτυξιολόγων, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών και πρώιμης παρέμβασης από μόνιμο επιστημονικό προσωπικό, εργοθεραπευτές, λογοθεραπευτές, φυσικοθεραπευτές, χωρίς καμία εμπλοκή ιδιωτών, καμία οικονομική επιβάρυνση των γονέων, με την αποκλειστική ευθύνη του κράτους.

Ελα να παλέψουμε μαζί σήμερα γι' αυτά

που μας ανήκουν και δικαιούμαστε.

Ελα να παλέψουμε μαζί με το ΚΚΕ,

για τον κόσμο που θα βλέπει τα παιδιά μας ως το πραγματικό

μέλλον του κόσμου, όχι ως γρανάζια.

Εναν κόσμο "που θα χει το νου του στο παιδί"».

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Κινητοποιήσεις και παρεμβάσεις ενάντια στις συγχωνεύσεις

Σε αποχή από τα μαθήματα προχώρησαν και χτες οι μαθητές του 6ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης, που συνεχίζουν τον αγώνα τους ενάντια στην απόφαση της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης να προχωρήσει σε συγχώνευση των τριών τμημάτων της Α' τάξης, σε δύο τμήματα των 25 και 26 μαθητών.

Οι μαθητές στο πλευρό τους έχουν τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, που καταγγέλλουν ότι πέρα από την αναστάτωση που προκαλείται στους μαθητές, η συγχώνευση των τριών τμημάτων σε δύο θα θέσει σε κίνδυνο τους μαθητές, σε συνθήκες πανδημίας, καθώς οι αίθουσες διδασκαλίας είναι μικρές και δεν αερίζονται επαρκώς. Αναδεικνύουν επίσης ότι ενώ υπάρχει επάρκεια αιθουσών και εκπαιδευτικών η Διεύθυνση Εκπαίδευσης επιλέγει τη συγχώνευση προκειμένου να εμφανίσει λιγότερα κενά ώστε να μην προχωρήσει στις αναγκαίες προσλήψεις εκπαιδευτικών.

Στο πλαίσιο της χτεσινής τους κινητοποίησης εκπρόσωποι του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων πραγματοποίησαν παρεμβάσεις στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης του δήμου και τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης.

Την ίδια ώρα, σε κατάληψη προχώρησαν οι μαθητές του 5ου ΓΕΛ Θεσσαλονίκης, οι οποίοι, κοντά μια δεκαετία τώρα, περιμένοντας επίλυση του κτιριακού προβλήματος, συνεχίζουν να κάνουν μάθημα σε kibo, σε οικόπεδο δίπλα από το Μέγαρο Μουσικής. Οπως καταγγέλλουν, είναι στριμωγμένοι στις μικρές αίθουσες, δεν έχουν χώρους για εργαστήρια, δεν έχουν κάποιον στεγασμένο χώρο για να βγαίνουν έξω στα διαλείμματα κατά τη διάρκεια του χειμώνα, ενώ υπάρχουν μόλις δύο τουαλέτες για 210 μαθητές!

Ζητούν άλλη μια αίθουσα προκειμένου να γίνεται πιο εύκολη η διδασκαλία και των τεσσάρων κατευθύνσεων, να καλυφθούν τα κενά σε εκπαιδευτικούς, μικρότερο αριθμό μαθητών ανά τμήμα, κ.ά.

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Φοιτητές παρακολουθούν το μάθημα όρθιοι ή καθισμένοι στο πάτωμα!

Ενα χαρακτηριστικό παράδειγμα των πλημμελών όρων με τους οποίους άνοιξαν τα ΑΕΙ έρχεται από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, όπου προχτές οι δευτεροετείς φοιτητές του Τμήματος Μηχανικών Επιστήμης των Υλικών ήρθαν αντιμέτωποι με μια απαράδεκτη κατάσταση: Μεταφέρθηκαν για τη διεξαγωγή του μαθήματος της Χημικής Θερμοδυναμικής στην αίθουσα του καινούργιου κτιρίου του Τμήματος, μια αίθουσα πάρα πολύ μικρή για τον αριθμό των φοιτητών, με αποτέλεσμα να υπάρξει συνωστισμός και περισσότεροι από 30 φοιτητές να παρακολουθούν καθισμένοι στο πάτωμα ή όρθιοι!

Την ίδια ώρα οι φοιτητές του 3ου έτους του Τμήματος άλλαξαν τρεις φορές αίθουσα για το μάθημα των Χημικών Διεργασιών, καθώς είτε δεν υπήρχε χώρος για όλους τους φοιτητές είτε διεξαγόταν μάθημα άλλου έτους ή άλλου Τμήματος!

Οπως καταγγέλλουν οι εκλεγμένοι στο ΔΣ του Φοιτητικού Συλλόγου Μηχανικών Επιστήμης των Υλικών με την ΠΚΣ: «Οι φοιτητές έχουμε αναλάβει τις ευθύνες μας! Αγωνιζόμαστε εδώ και έναν χρόνο για το ασφαλές άνοιγμα των σχολών, διεκδικήσαμε μέτρα προστασίας με υποδομές, αίθουσες, προσωπικό καθαριότητας, καθηγητές! Η κυβέρνηση όμως επιλέγει να "κάνει τον Κινέζο", να αγνοεί τα αιτήματά μας και να μην παίρνει στην πράξη κανένα ουσιαστικό μέτρο! Μήπως δεν ήταν αρκετός 1,5 χρόνος για να προετοιμάσει το άνοιγμα; Ηταν αρκετός πάντως για να φέρει δύο αντιεκπαιδευτικά νομοσχέδια και να υποβαθμίσει κι άλλο τις σπουδές μας. Μήπως δεν είχε λεφτά; Είχε πάντως 30 εκατ. για την πανεπιστημιακή αστυνομία και για να "ενισχύσει" τα κερδοφόρα ερευνητικά προγράμματα. Μήπως δεν υπάρχουν οι υποδομές; Θα μπορούσαν να αξιοποιήσουν την τεράστια κτιριακή περιουσία των Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και του Δημοσίου για να κάνουμε μάθημα χωρισμένοι σε τμήματα, αλλά θέλουν να τα "αξιοποιούν" επιχειρηματικά για να βγάλουν κέρδη.

Ως εδώ! Είναι στο χέρι μας μέσα από τον Φοιτητικό μας Σύλλογο να παλέψουμε για να κρατήσουμε τα πανεπιστήμια ανοιχτά και ασφαλή».

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ - ΜΑΘΗΤΕΣ - ΓΟΝΕΙΣ
Πανεκπαιδευτικός αγώνας με απεργία τη Δευτέρα 11 Οκτώβρη

Συγκεντρώσεις θα γίνουν στα Προπύλαια στην Αθήνα, στο Αγαλμα Βενιζέλου στη Θεσσαλονίκη και σε άλλες πόλεις

Από τη χτεσινή συγκέντρωση των εκπαιδευτικών στα Προπύλαια
Από τη χτεσινή συγκέντρωση των εκπαιδευτικών στα Προπύλαια
«Απεργία - αποχή σε όλα τα σχολεία, αγώνας για δημόσια και δωρεάν Παιδεία» είναι το σύνθημα που αναδεικνύει την αποφασιστικότητα με την οποία συνεχίζουν οι εκπαιδευτικοί τον αγώνα τους ενάντια στην αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση, που θα ελέγχει πόσο προχωρά η πολιτική της κυβέρνησης για το σχολείο της κατηγοριοποίησης και των χορηγών.

Με αποφασιστικότητα συνεχίζουν την απεργία - αποχή από την αξιολόγηση και προχωρούν σε πανελλαδική 24ωρη απεργία τη Δευτέρα 11 Οκτώβρη και συγκέντρωση στις 11.30 π.μ. στα Προπύλαια στην Αθήνα, αλλά και αντίστοιχες κινητοποιήσεις σε άλλες πόλεις. Σχετικές αποφάσεις για την απεργία έχουν πάρει η ΔΟΕ, η ΟΛΜΕ και η ΑΔΕΔΥ.

Στο πλαίσιο αυτό, χτες το απόγευμα οι εκπαιδευτικοί συγκεντρώθηκαν εκ νέου στα Προπύλαια σε μια δυναμική κινητοποίηση μπροστά και στην απεργία της Δευτέρας, δίνοντας το στίγμα ότι δεν υποχωρούν, ότι «η τρομοκρατία δεν μας σταματά, ο νόμος Χατζηδάκη θα μείνει στα χαρτιά», υπερασπίζοντας τον αγώνα τους ενάντια σε κάθε σχέδιο εκφοβισμού και ποινικοποίησης. Εκπρόσωποι εκπαιδευτικών σωματείων δήλωσαν ότι δεν πτοούνται, ότι συνεχίζουν τον αγώνα ενάντια στο σχολείο της κατηγοριοποίησης και των χορηγών, κάλεσαν σε μαζική συμμετοχή στην απεργία και τη συγκέντρωση της Δευτέρας. Μάλιστα, τμήμα των συγκεντρωμένων που μετά τη συγκέντρωση στα Προπύλαια επιχείρησε να κάνει πορεία προς το Σύνταγμα, δέχτηκε εκ νέου την απρόκλητη βία της αστυνομίας που τους εμπόδισε.

Οι εκπαιδευτικοί απαντούν στον κυβερνητικό αυταρχισμό, που από τη μια με τα δικαστήρια και από την άλλη με τα ΜΑΤ προσπαθεί να κάμψει τον αγώνα τους και διεκδικούν: Κατάργηση όλου του νομοθετικού πλαισίου για τη λεγόμενη αξιολόγηση των σχολείων και των εκπαιδευτικών, καμία εμπλοκή ιδιωτικών φορέων, επιχειρήσεων και ΜΚΟ στην εκπαιδευτική διαδικασία και τη λειτουργία των σχολείων, κατάργηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής και της Τράπεζας Θεμάτων, κατάργηση του νόμου - έκτρωμα 4808/21 (Χατζηδάκη) για τα Εργασιακά, με βάση τον οποίο η κυβέρνηση έσυρε στα δικαστήρια τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες για να βγάλει παράνομη την αποχή τους από την αξιολόγηση.

Υπενθυμίζεται ότι η απεργία - αποχή των εκπαιδευτικών συνεχίζεται μέχρι να εκδικαστεί η έφεση που έχουν ασκήσει οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες στη δικαστική απόφαση που έκρινε την απεργία τους παράνομη. Η έφεση αναμένεται να εκδικαστεί τον Γενάρη, ωστόσο το υπουργείο Παιδείας έχει τη δυνατότητα να ζητήσει επίσπευση της εκδίκασης.

Τα υψηλά ποσοστά των εκπαιδευτικών στην απεργία αποδεικνύονται δε και από το γεγονός ότι ούτε καν τα μισά σχολεία της χώρας δεν έχουν καταθέσει στη σχετική ηλεκτρονική πλατφόρμα την έκθεση αξιολόγησης του σχολικού έτους 2020-'21, ενώ σε επίπεδο εκπαιδευτικών τα ποσοστά της αποχής φτάνουν σε ποσοστά του 80% και 90%.

Συναντιούνται αγωνιστικά με μαθητές και γονείς

Η μάχη υπεράσπισης του δημόσιου σχολείου και του ενιαίου χαρακτήρα του, που δίνουν οι εκπαιδευτικοί κόντρα σε όλους τους τελευταίους αντιεκπαιδευτικούς νόμους, συναντιέται με τα αιτήματα και τις αγωνίες γονιών και μαθητών για ασφαλή σχολεία, κατάργηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής και της Τράπεζας Θεμάτων.

«Μας αφήσατε ξανά απροστάτευτους στην πανδημία. Μας κόβετε τα όνειρα με την Τράπεζα Θεμάτων και την ΕΒΕ. Εχουμε κενά σε καθηγητές, ενώ λέτε πως όλα είναι καλά. Σας νοιάζει το Webex μόνο όταν κάνουμε κατάληψη. Ρίξατε χημικά στους καθηγητές μας επειδή αγωνίζονται. Κάνετε τα στραβά μάτια στους φασίστες. Και πάνω απ' όλα δεν σας έχουμε καμία εμπιστοσύνη ότι φέτος θα είναι όλα καλά!», δηλώνει η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας, που καλεί τη Δευτέρα 11 Οκτώβρη σε αποχή από τα σχολεία και το Webex και συγκέντρωση στις 12 το μεσημέρι, στα Προπύλαια.

Αντίστοιχο κάλεσμα για την κινητοποίηση απευθύνει και η Ομοσπονδία Γονέων Αθήνας, σημειώνοντας μεταξύ άλλων: «Εχουν περάσει μόλις 3 βδομάδες από το άνοιγμα των σχολείων και ήδη τα επιβεβαιωμένα κρούσματα στις ηλικίες 4-18 ετών έχουν ξεπεράσει το 30% των συνολικών κρουσμάτων, επιβεβαιώνοντας τις αρχικές μας εκτιμήσεις για σχολεία κέντρα υπερμετάδοσης του ιού, με τμήματα 25-27 παιδιών, με ελλιπή καθημερινό καθαρισμό και απολύμανση. Την ίδια ώρα, αντί για προσλήψεις εκπαιδευτικών και ενισχυτική διδασκαλία προκειμένου να καλυφθούν τα μαθησιακά κενά από το δίχρονο λοκντάουν, δημιουργούνται ακόμα μεγαλύτερα κενά. Οι αναπληρωτές που προσλήφθηκαν δεν επαρκούν για να καλύψουν το ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου, με αποτέλεσμα να υπάρχουν ακόμα και βασικά μαθήματα που δεν διδάσκονται, ενώ η Τράπεζα Θεμάτων καραδοκεί στο τέλος της χρονιάς σαν δαμόκλεια σπάθη εμπέδωσης της ανισοτιμίας στη μόρφωση».

Στη Θεσσαλονίκη

Σε κινητοποίηση προχώρησαν το βράδυ της Τρίτης οι εκπαιδευτικοί και στη Θεσσαλονίκη και από χτες «όλα τα σφυριά χτυπάνε» πλέον για την επιτυχία της απεργίας τη Δευτέρα. Μέσα από μαζικές Γενικές Συνελεύσεις προετοιμάζουν τη συμμετοχή και προαναγγέλλουν κλιμάκωση του αγώνα.

Τη Δευτέρα, το αγωνιστικό ραντεβού έχει οριστεί για τις 11 π.μ., στο Αγαλμα Βενιζέλου. Σε μαζική συμμετοχή καλούν γονείς και μαθητές.

Η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Θεσσαλονίκης στο κάλεσμά της καταγγέλλει κυβέρνηση και υπουργείο Παιδείας πως «μετά από δύο ολόκληρες σχολικές χρονιές, που παραλίγο να ξεχάσουμε το πώς είναι το σχολείο μας με τα συνεχή άνοιξε - κλείσε, έχετε βάλει σκοπό να ξεχάσουμε και αυτά που ξέραμε! Εχετε βάλει σκοπό η μόρφωση και η γνώση μας να είναι πλέον θέμα "τσέπης" και οικονομικής δυνατότητας του κάθε μαθητή! (...) Ξέρουμε πολύ καλά ότι μας δίνετε κουτσουρεμένη γνώση, γιατί θέλετε να μας προετοιμάσετε να γίνουμε οι αυριανοί φθηνοί σας εργαζόμενοι!». Και τονίζει ότι δεν θα τους περάσει: «Θα μας βρείτε μπροστά σας. Οργανώνουμε παντού συνελεύσεις σχολείων και τάξεων! Διοργανώνουμε τις εκλογές για τα 5μελή και τα 15μελή μας! Προετοιμάζουμε συνελεύσεις και μαζέματα μαθητών, σχολείων ανά γειτονιά για να συντονίσουμε τον αγώνα μας! Οργανώνουμε συνελεύσεις των τοπικών Συντονιστικών που φτιάχτηκαν την προηγούμενη χρονιά! Πραγματοποιούμε πολύμορφες κινητοποιήσεις και δράσεις σε δημαρχεία και Δευτεροβάθμιες!».

Σε συγκεντρώσεις θα προχωρήσουν τη Δευτέρα εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς σε πολλές ακόμα πόλεις.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ