Τα αιτήματα για δωρεάν πρόληψη και υγιεινή στα σχολεία πρόβαλαν εκπρόσωποι του ΠΑΜΕ, εργατικών συνδικάτων και των ομοσπονδιών γονέων Αθήνας και Πειραιά, σε χτεσινή συνάντηση με την γγ του υπουργείου Παιδείας
Τα αιτήματα για δωρεάν πρόληψη και υγιεινή όλων των παιδιών μέσα κι έξω από τα σχολεία, για τακτικές υποχρεωτικές περιοδικές εξετάσεις και υποχρεωτικούς εμβολιασμούς, που δε θα επιβαρύνουν τους γονείς οικονομικά και χρονικά, επανέλαβαν χτες εκπρόσωποι του ΠΑΜΕ, των Ομοσπονδιών Γονέων Αθήνας και Πειραιά, καθώς και εργατικών συνδικάτων, σε συνάντηση που είχαν με την γγ του υπουργείου Παιδείας, Νίκη Γκοτσοπούλου.
Αφορμή για τη χτεσινή συνάντηση ήταν η εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας, με την οποία ζητείται από όλα τα παιδιά που θα εγγραφούν στην Α' Δημοτικού οφθαλμολογικές, οδοντιατρικές και καρδιολογικές εξετάσεις. Το ΠΑΜΕ, σε επιστολή που έχει αποστείλει προς τους υπουργούς Παιδείας και Υγείας, επισημαίνει ότι η συγκεκριμένη εγκύκλιος «όχι μόνο ταλαιπωρεί τους γονείς και τα παιδιά, αλλά είναι ημίμετρο, δεν προλαβαίνει όλα τα προβλήματα, φορτώνει οικονομικά βάρη σε πολλές οικογένειες και δημιουργεί ένα ακόμη δυσεπίλυτο πρόβλημα σε εκατοντάδες μεταναστόπουλα που δε θα μπορέσουν να κάνουν αυτές τις εξετάσεις. Το ΠΑΜΕ απαιτεί να γίνονται όλες οι εξετάσεις όλων των παιδιών δωρεάν. Να υπάρχουν σχολίατροι και επιστημονικά ειδικευμένο νοσηλευτικό προσωπικό επαρκές για όλα τα σχολεία, μέσα στα σχολεία».
Οι εκπρόσωποι των ταξικών δυνάμεων και του γονεϊκού κινήματος υπογράμμισαν την αναγκαιότητα δωρεάν ιατρικής περίθαλψης και πρόληψης, καθώς και υγιεινής και ασφάλειας στα σχολεία, δωρεάν προληπτικών εξετάσεων για όλους τους μαθητές και όχι μόνο για τους μαθητές της Α' Δημοτικού. Ακόμα, επισήμαναν ότι επιβάλλεται ο εμβολιασμός των μαθητών μπροστά και στην αναμενόμενη έξαρση της «νέας γρίπης» - την οποία επισήμανε και η ίδια η γγ του υπουργείου Παιδείας - και τόνισαν την ανάγκη ελέγχων για την καταλληλότητα των κτιρίων. Ζήτησαν από την γγ του υπουργείου Παιδείας να ληφθούν μέτρα για να μπορούν όλοι οι μαθητές να κάνουν τις απαιτούμενες εξετάσεις δωρεάν, είτε σε κινητές μονάδες, είτε σε συγκεκριμένα δημόσια νοσοκομεία.
Μετά την πίεση των ταξικών δυνάμεων, η γγ του υπουργείου Παιδείας έστειλε επιστολή στον υπουργό Υγείας, με την οποία του ζητάει να υπάρχουν στις 11 του Σεπτέμβρη (μέρα έναρξης του νέου σχολικού έτους) κινητές μονάδες σε όλα τα σχολεία, προκειμένου να διενεργήσουν δωρεάν οφθαλμολογικές και καρδιολογικές εξετάσεις σε όλους τους μαθητές. Ακόμα, έστειλε επιστολή στα νοσοκομεία να εξετάζονται κατά προτεραιότητα τα παιδιά σχολικής ηλικίας.
Ακόμα, οι εκπρόσωποι του ΠΑΜΕ και της Ομοσπονδίας Γονέων επισήμαναν ότι υπάρχουν πολλά παιδιά μεταναστών τα οποία είναι εκτός σχολείου, όπως, για παράδειγμα, στην Παλαιά Πεντέλη. Η γγ του υπουργείου Παιδείας δήλωσε έκπληκτη που υπάρχουν παιδιά μεταναστών εκτός σχολείου, αλλά σημείωσε πως δεν μπορεί να εμπλακεί σε θέματα που άπτονται της μεταναστευτικής πολιτικής της κυβέρνησης..! Οι ταξικές δυνάμεις διεκδίκησαν να παρθούν μέτρα ώστε όλα τα παιδιά των μεταναστών, είτε έχουν χαρτιά είτε όχι, να μπορούν να εγγράφονται στο σχολείο, κάτι το οποίο δεν έγινε δεκτό από την Ν. Γκοτσοπούλου.
Παρέμβαση της παράταξης στο Νομαρχιακό Συμβούλιο για το σοβαρό πρόβλημα που ταλανίζει γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικούς
Να αναδείξει το πρόβλημα της σχολικής στέγης και να διεκδικήσει λύση με μακρόπνοο σχεδιασμό, που το κόστος του θα ενταχθεί στον κρατικό προϋπολογισμό, καλεί η Νομαρχιακή Αγωνιστική Συνεργασία το λαό της Θεσσαλονίκης με τους φορείς του και την ΤΑ.
Στην προχτεσινή συνεδρίαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης που θέμα της είχε τη σχολική στέγη, ο Νομαρχιακός Σύμβουλος της ΝΑΣ Μ. Σπυριδάκης, ανέπτυξε τις θέσεις της παράταξης για το οξυμένο αυτό πρόβλημα, επισημαίνοντας ότι παρά το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια έχουν χτιστεί μερικά σχολεία, το στεγαστικό πρόβλημα καθόλου δεν έχει αντιμετωπιστεί ως προς την ουσία του. Μάλιστα αναφέρθηκε σε δηλώσεις του αντινομάρχη Παιδείας Δ. Ψωμιάδη που σε ομιλία του υποστήριξε ότι για να λυθεί το στεγαστικό χρειάζονται 600 εκατομμύρια ευρώ και η Νομαρχία παίρνει 10 με 15 το χρόνο. «Θέλουμε δηλαδή 50 χρόνια για τη λύση του στεγαστικού με τους ρυθμούς αυτούς», επισήμανε ο Μ. Σπυριδάκης.
Οσον αφορά τον ισχυρισμό του νομάρχη Π. Ψωμιάδη ότι «η Νομαρχία τρέχει πολύ πιο γρήγορα από τις εκάστοτε κυβερνήσεις και γι' αυτό παίρνουμε δάνεια», ο Μ. Σπυριδάκης ανέφερε: «Αποδεικνύεται ο διαχρονικός πολιτικός εμπαιγμός των κυβερνήσεων (ΝΔ-ΠΑΣΟΚ). Γιατί χρόνο με το χρόνο τα κονδύλια του κρατικού προϋπολογισμού για την παιδεία μειώνονται, παρά τις συνεχείς υποσχέσεις τους ότι θα αυξηθούν. Συγχρόνως αποκαλύπτεται διαχρονικά και η πολιτική υποκρισία της πλειοψηφίας της διοίκησης της Νομαρχίας και των Δήμων, που αγωνίζονται στα λόγια για δήθεν διεκδίκηση κονδυλίων, ενώ πριν από λίγες μέρες φόρτωσαν στο λαό της Θεσσαλονίκης 35 εκατομμύρια ευρώ, ως δάνεια για σχολική στέγη και άλλα έργα».
Ακόμη απάντησε στα όσα υποστήριξε ο Νομάρχης για μείωση της διπλοβάρδιας στο νομό Θεσσαλονίκης και ότι παραδόθηκαν συνολικά στο νομό 2000 νέες αίθουσες διδασκαλίας.
«Η Νομαρχία επιλέγει να μετρά κατασκευή αιθουσών και όχι κατασκευή σχολείων. Η καταμέτρηση αριθμού αιθουσών είναι πιο βολική για κάποιον, που αντί να κατασκευάζει σχολεία επιλέγει την προσθήκη αιθουσών με αποτέλεσμα να γιγαντώνει κτίρια, σχολεία - τέρατα με μεγάλο αριθμό παιδιών, 400 με 500, γεγονός που είναι αντιπαιδαγωγικό, να αφαιρεί ζωτικό αύλειο χώρο από τα παιδιά και τη συνοικία, να μετρά ακόμα και τις προκάτ ως έργο σχολικής στέγης. Η Νομαρχία έχει ιδιαίτερη προτίμηση των προκάτ για τα νηπιαγωγεία. Η πιο τρυφερή ηλικία ζει και κάνει τα πρώτα της κοινωνικά βήματα στα προκάτ».
Ακόμη ο Μ. Σπυριδάκης ανέφερε ότι υπάρχουν οικόπεδα χαρακτηρισμένα για σχολεία που αποχαρακτηρίζονται, λυόμενα σχολεία από το σεισμό του 1978, σχολεία αμιάντου, ενώ υπάρχει και το σκάνδαλο να χάσει το δημόσιο τα τελευταία τρία χρόνια 900.000 ευρώ γιατί εδώ και τρία χρόνια είναι έτοιμο το κτίριο για τη στέγαση των ΕΠΑΣ-ΕΠΑΛ Σταυρούπολης αλλά η μεταστέγαση δε γίνεται. Τέλος ξεκαθάρισε ότι καμία παραχώρηση ανέγερσης σχολείου δεν πρέπει να γίνει με ΣΔΙΤ, είτε με εργολάβους.
Δυνάμεις της ΠΑΣΚΕ συμφωνούν συλλογική σύμβαση χωρίς να το γνωρίζει το ΔΣ της Ομοσπονδίας και τα σωματεία που εμπλέκονται
Σε μακρύ χέρι της εργοδοσίας στο συνδικαλιστικό κίνημα αναδεικνύεται ακόμα μια φορά η ηγεσία της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ), αυτή τη φορά με την εν κρυπτώ συμφωνία συλλογικής σύμβασης εργασίας για τους εκπαιδευτικούς των φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης όλης της χώρας (πλην Νομού Αττικής).
Μετά την υπογραφή ΣΣΕ με ...μηδενικές αυξήσεις για τους εργαζόμενους στα φροντιστήρια ξένων γλωσσών (πάλι χωρίς να έχει συνεδριάσει το ΔΣ και την οποία ύστερα από την πίεση των ταξικών δυνάμεων αναγκάστηκε να καταγγείλει), η ηγεσία της ΟΙΕΛΕ (ΠΑΣΟΚ), μέσω του προέδρου και του ΓΓ της Ομοσπονδίας, συμφωνεί σε ΣΣΕ των εργαζομένων στα φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης, χωρίς να έχει συνεδριάσει το ΔΣ τη Ομοσπονδίας και χωρίς να είναι ενημερωμένα τα σωματεία των εργαζομένων τους οποίους αφορά! Φυσικά, η προτεινόμενη ΣΣΕ είναι πολύ πίσω από τις πραγματικές ανάγκες, δεν προβλέπει παρά τα ...προβλεπόμενα της κυρίαρχης πολιτικής, δηλαδή μια μεσοσταθμιστική αύξηση 0,65 ευρώ! Αλλωστε, η ηγεσία της Ομοσπονδίας προσέφυγε στη διαιτησία - η οποία ως διαδικασία είναι από μόνη της στημένο παιχνίδι - χωρίς πλαίσιο και μόνο την τελευταία στιγμή, κάτω και από την πίεση των ταξικών δυνάμεων, κατατέθηκε διεκδικητικό πλαίσιο από τους εργαζόμενους.
Οι διαδικασίες για τη συμφωνία της ΣΣΕ έχουν ως εξής: Στις 24 Ιούνη κοινοποιείται η πρόταση του μεσολαβητή σε ΟΙΕΛΕ και εργοδοσία. Στις 25 Ιούνη ο πρόεδρος και ο ΓΓ της ΟΙΕΛΕ - στο όνομα του ΔΣ της ΟΙΕΛΕ - αποδέχονται την πρόταση του μεσολαβητή (επαναλαμβάνουμε: Χωρίς να έχει συνεδριάσει το ΔΣ της Ομοσπονδίας και χωρίς να είναι ενημερωμένα τα πρωτοβάθμια σωματεία). Τα πρωτοβάθμια σωματεία ενημερώνονται για την πρόταση του μεσολαβητή στις ...26 Ιούνη, δηλαδή αφού η ηγεσία της ΟΙΕΛΕ την έχει ήδη αποδεχτεί. Στις 2 Ιούλη αποστέλλεται επιστολή του προέδρου του ΟΜΕΔ, στην οποία σημειώνεται: «Σας γνωρίζουμε ότι η πρόταση αυτή (σ.σ. του μεσολαβητή) έγινε αποδεκτή από την πλευρά των εργαζομένων και από την πλευρά των εργοδοτών. Κατόπιν αυτού, τερματίζεται η διαδικασία της Μεσολάβησης και υπογράφεται συλλογική σύμβαση εργασίας».
Σε αυτή την εξέλιξη αντέδρασαν από την πρώτη στιγμή οι εκπρόσωποι των ταξικών δυνάμεων στην Ομοσπονδία, για να πάρουν την απάντηση της ηγεσίας ότι ...δε ζητήθηκε η σύγκληση του ΔΣ από το 1/3 των μελών του! Με υπεκφυγές και αστειότητες δηλαδή, η ηγεσία της ΟΙΕΛΕ προσπαθεί να παρουσιάσει τη ΣΣΕ - ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα ενός συλλόγου - ως ένα θέμα που λίγο πολύ δε χρειάζεται να γνωρίζει το ΔΣ της Ομοσπονδίας...
Οι ταξικές δυνάμεις από την πρώτη στιγμή ζητούν έκτακτο ΔΣ και ενημέρωση των εργαζομένων, ενώ με ανοιχτή επιστολή προς τους εργαζόμενους του κλάδου, οι εκλεγμένοι του ΠΑΜΕ στο ΔΣ της ΟΙΕΛΕ, Βαγγέλης Σερίφης και Ελένη Δαγρέ, επισημαίνουν μεταξύ άλλων: «Η πλειοψηφία της ΟΙΕΛΕ για μια ακόμη φορά λειτούργησε σαν το μακρύ χέρι της εργοδοσίας. Τούτη τη φορά υπογράφει μια νέα κατάπτυστη σύμβαση, αυτή των εργαζομένων στα φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης (...) Τούτη η πλειοψηφία της ΟΙΕΛΕ είναι η ντροπή και η κατάντια του συνδικαλιστικού κινήματος. Τούτος ο συνδικαλιστικός κουρνιαχτός είναι της εργοδοσίας.
Συνάδελφοι καμιά εμπιστοσύνη. Ενισχύστε τα σωματεία σας, οργανώστε την πάλη για την υπογραφή συλλογικών συμβάσεων κατά νομό και σε ενιαία βάση με όλους τους συναδέλφους στα φροντιστήρια (ξενόγλωσσα και μέσης εκπαίδευσης). Οργανώστε τα κλαδικά συνδικάτα του χώρου.
Πείτε όχι στην αύξηση ντροπής των 0,65 ευρώ - πείτε όχι στον εργοδοτικό συνδικαλισμό».
Συζητήθηκε χτες στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής η έκθεση της ΑΔΙΠ για την «αξιολόγηση» τον περασμένο χρόνο
Ο υπουργός Παιδείας Α. Σπηλιωτόπουλος στην παρέμβασή του είπε ότι η κυβέρνηση δεν είναι ικανοποιημένη από τους ρυθμούς της αξιολόγησης των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και ζήτησε την επιτάχυνση των σχετικών διαδικασιών. Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και η εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ Α. Διαμαντοπούλου, κάνοντας λόγο και αυτή για αργούς ρυθμούς στη διαδικασία.
Μέχρι στιγμής μόλις 77 από τα 286 πανεπιστημιακά τμήματα και 90 από τα 213 τμήματα των ΤΕΙ έχουν προχωρήσει στη διαδικασία της εσωτερικής «αξιολόγησης», ενώ μόλις 22 τμήματα ΑΕΙ και 25 τμήματα ΤΕΙ έχουν καταθέσει έκθεση εσωτερικής «αξιολόγησης».
Από την όλη διαδικασία προκύπτει ότι η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ δεν έχουν καμία πρακτική διαφορά μεταξύ τους, τόνισε στην παρέμβασή του ο βουλευτής του ΚΚΕ Κ. Αλυσανδράκης, υπογραμμίζοντας ότι η μόνη διαφορά τους είναι για το ποιος από τους δύο θα κάνει τα ίδια ακριβώς πράγματα. Η διαδικασία της «αξιολόγησης», είπε, έχει στόχο να προωθήσει το ιδιωτικό ανταγωνιστικό πανεπιστήμιο και κατήγγειλε ότι η κυβέρνηση απειλεί με διακοπή της χρηματοδότησης σε όσα εκπαιδευτικά ιδρύματα δεν προχωρήσουν σε «αξιολόγηση». Ο βουλευτής τόνισε ότι αυτό που στην ουσία ελέγχει η αξιολόγηση είναι το κατά πόσο τα εκπαιδευτικά ιδρύματα προσαρμόζονται στις κατευθύνσεις της Μπολόνια, που δεν είναι τίποτα άλλο από προσαρμογή στις απαιτήσεις του κεφαλαίου για την ανώτατη εκπαίδευση. Το κεφάλαιο, είπε, θέλει μισοκαταρτισμένους απόφοιτους που θα γίνουν στη συνέχεια φθηνό και υποταγμένο εργατικό δυναμικό και ως εκ τούτου κρατάει εχθρική στάση προς τα συμφέροντα των φοιτητών και το αίτημά τους για αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν Παιδεία που θα βγάζει ολοκληρωμένους επιστήμονες για να υπηρετήσουν την πρόοδο του λαού. Με τέτοιους στόχους, κατέληξε, δεν είναι καθόλου περίεργο που υπήρχαν έντονες αντιδράσεις και από φοιτητές και από πανεπιστημιακούς δασκάλους.
Κείμενο καταδίκης του αντικομμουνισμού στα σχολεία και στην κοινωνία υπογράφουν 86 αντιπρόσωποι στο πρόσφατο συνέδριο της ΔΟΕ
Παρά την αντικομμουνιστική επίθεση που εξαπέλυσε στο συνέδριο της ΔΟΕ ο πρόεδρος του ΔΣ της ομοσπονδίας, Γ. Μπράτης (ΠΑΣΟΚ) στην εισήγησή του, 86 αντιπρόσωποι από το συνέδριο της ΔΟΕ - εντυπωσιακά περισσότεροι δηλαδή από την επιρροή του ΚΚΕ - υπογράφουν κείμενο καταδίκης του αντικομμουνισμού, τονίζοντας μεταξύ άλλων:
«Το τελευταίο διάστημα βρίσκεται σε ιδιαίτερη έξαρση, και όχι τυχαία, το φαινόμενο του αντικομουνισμού στα σχολεία και την κοινωνία, τόσο στην Ελλάδα όσο και στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Πρόκειται για στρατηγική επιλογή της άρχουσας τάξης, για μέτρο πολιτικής θωράκισης του εκμεταλλευτικού συστήματος, μέτρο υπεράσπισής του από την κρίση που το θερίζει.
Η πρόσφατη απόφαση του ευρωκοινοβουλίου που εξισώνει το ναζισμό με τον κομμουνισμό, το γεγονός ότι μια σειρά κομμουνιστικά κόμματα στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης είναι παράνομα, ο χαρακτηρισμός του κομμουνισμού από τα σχολικά βιβλία ως "ολοκληρωτικού καθεστώτος", ενδεικτικά και μόνο συνθέτουν το παζλ του αντικομουνισμού στις ημέρες μας.
Με φόντο και βάση αυτές τις εξελίξεις ξεδιπλώνεται και ο αντικομμουνισμός στα σχολεία, στις τάξεις, στα μαθήματα. Χαρακτηριστικές είναι οι περιπτώσεις σε διάφορα σχολεία ανά την Ελλάδα όπου "εκπαιδευτικοί" γίνονται φορείς και κήρυκες του αντικομμουνισμού, διεκδικούν ρόλο στη δίωξη της κομμουνιστικής ιδεολογίας. Ο λαός μας, η νεολαία και γενικότερα ο τόπος πλήρωσε ακριβά τις διώξεις της κομμουνιστικής ιδεολογίας και των κομμουνιστών».
«Η καταδίκη του αντικομμουνισμού στα σχολεία και γενικότερα στην κοινωνία, με οποιαδήποτε μορφή εμφανίζεται, ραφιναρισμένος ή ωμός, είναι καθήκον όλων των παιδαγωγών, όλων των εκπαιδευτικών.
Το ΚΑΘΗΚΟΝ αυτό παίρνει επιτακτικό χαρακτήρα, ιδιαίτερα σήμερα που ο εκπαιδευτικός βρίσκεται αντιμέτωπος με την ιμπεριαλιστική θηριωδία, με την απάνθρωπη καπιταλιστική βαρβαρότητα.
ΣΗΜΕΡΑ είναι που πρέπει ο εκπαιδευτικός να κατακτήσει το ρόλο του και να σταθεί στο ύψος του ως παιδαγωγός και επιστήμονας.
Να διδάξει το μάθημα της ιστορικής και επιστημονικής αλήθειας, το μάθημα του δίκιου των λαών, των φτωχών και των κατατρεγμένων.
Ο αντικομμουνισμός είναι μεσαιωνισμός και οι εκπαιδευτικοί σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να γίνουν οι "καρδινάλιοι της κάθε ιεράς εξέτασης"», υπογραμμίζεται στο ψήφισμα.