Τετάρτη 9 Ιούλη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
Επίθεση κατά του πανεπιστημιακού ασύλου

Ευθεία επίθεση εναντίον του πανεπιστημιακού ασύλου εκδηλώνεται, με αφορμή τα πρόσφατα επεισόδια στη διάρκεια των κινητοποιήσεων στη Θεσσαλονίκη ενάντια στη Σύνοδο Κορυφής, αλλά και τις καταστροφές που προκλήθηκαν από την κατάληψη στη Φιλοσοφική Σχολή του ΑΠΘ.

Το νέο κύκλο επίθεσης στο Ασυλο, άνοιξε χτες ο δικηγόρος Αθ. Διαλυνάς με τη μήνυση που κατέθεσε κατά παντός υπευθύνου, στον προϊστάμενο της εισαγγελίας πρωτοδικών Θεσσαλονίκης και ζητά να αποδοθούν ευθύνες μέσα από τη διερεύνηση μιας σειράς πράξεων ή παραλείψεων τις οποίες αναφέρει. Μάλιστα, εγκαλεί την πανεπιστημιακή κοινότητα, διότι, όπως αναφέρει, ποτέ τα τελευταία χρόνια, δε λειτούργησε η αρμόδια τριμελής επιτροπή που μπορεί να αποφασίσει την άρση του ασύλου.

Παράταση προθεσμίας

Μέχρι και την Τετάρτη 16 Ιούλη παρατείνεται η προθεσμία υποβολής αιτήσεων για την πρόσληψη αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, η οποία έληγε στις 10 Ιούλη.

Ανακοινώθηκαν οι βαθμολογίες στα ειδικά μαθήματα
  • Υψηλά ποσοστά κάτω από τη βάση σε Γερμανικά, Αγγλικά και Αρμονία
  • Από Δευτέρα 14 Ιούλη τα μηχανογραφικά

Eurokinissi

Σήμερα αναμένεται να γνωρίζουν οι υποψήφιοι για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση τις βαθμολογίες τους και στα ειδικά μαθήματα, καθώς από τη Δευτέρα 14 μέχρι τις 25 Ιούλη θα κληθούν να συμπληρώσουν τα μηχανογραφικά δελτία τους. Σήμερα, επίσης, αναμένεται να σταλούν στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης οι καταστάσεις με τους βαθμούς των αποφοίτων του Β΄ κύκλου των ΤΕΕ που είναι υποψήφιοι για τα ΤΕΙ στα μαθήματα που διαγωνίστηκαν στις ειδικές εισαγωγικές εξετάσεις του Ιούνη.

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία των επιδόσεων στα ειδικά μαθήματα, που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας, από τους 3.251 υποψηφίους που εξετάστηκαν στο Ελεύθερο Σχέδιο, βαθμολογία κάτω από τη βάση είχε το 33,46%. Στο Γραμμικό Σχέδιο, το 22,63% των 3.198 υποψηφίων έγραψε κάτω από τη βάση. Περισσότεροι από τους μισούς υποψηφίους στα Αγγλικά έγραψαν κάτω από τη βάση (το 53,25% σε σύνολο 14.189 υποψηφίων), ενώ από τους 1.771 υποψηφίους στα Γαλλικά, κάτω από τη βάση έγραψε το 33,37%. Στο ειδικό μάθημα των Γερμανικών εξετάστηκαν συνολικά 967 υποψήφιοι και το 61,84% έγραψε κάτω από τη βάση. Στα Ιταλικά εξετάστηκαν 316 υποψήφιοι και το 39,24% έγραψε κάτω από τη βάση, στα Ισπανικά 80, με το 15% να έχει πετύχει βαθμολογία κάτω από 10. Στο 52,13% έφτασε το ποσοστό υποψηφίων με βαθμολογία κάτω από τη βάση στο μάθημα Αρμονία, στο οποίο εξετάστηκαν 702 τελειόφοιτοι του λυκείου, ενώ στον Ελεγχο Μουσικών Ικανοτήτων εξετάστηκαν 695 από τους οποίους το 21,29% πήρε βαθμολογία κάτω από τη βάση.

Για την κατάθεση μηχανογραφικών

Στο μεταξύ από την ερχόμενη Δευτέρα ξεκινά η κατάθεση των μηχανογραφικών. Υπενθυμίζεται ότι δικαίωμα υποβολής μηχανογραφικού δελτίου σε αυτή την προθεσμία έχουν οι κάτοχοι βεβαίωσης πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και συγκεκριμένα: για το 90% των θέσεων όσοι συμμετείχαν είτε ως μαθητές της τελευταίας τάξης είτε ως απόφοιτοι προηγούμενων ετών στις εξετάσεις των μαθημάτων της Γ΄ τάξης τα οποία εξετάστηκαν φέτος πανελλαδικά, με την προϋπόθεση να είναι κάτοχοι απολυτηρίου ενιαίου λυκείου και για το 10% των θέσεων όσοι δεν πήραν μέρος φέτος στις εξετάσεις, αλλά συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις της Γ΄ Λυκείου τα έτη 2000, 2001 και 2002. Επίσης οι απόφοιτοι ενιαίου λυκείου που ανήκουν στην κατηγορία Μουσουλμάνων της Θράκης και οι απόφοιτοι εσπερινού ενιαίου λυκείου που κατέχουν τη βεβαίωση πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Τα δικαιολογητικά που θα κληθούν οι υποψήφιοι να καταθέσουν μαζί με το μηχανογραφικό τους δελτίο είναι: επικυρωμένο αντίγραφο απολυτηρίου δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, φωτοαντίγραφο της βεβαίωσης με τους βαθμούς πρόσβασης, το οποίο επικυρώνεται μόνο με την επίδειξη του πρωτοτύπου.

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ «ΕΛΛΗ ΑΛΕΞΙΟΥ»
Ενάντια στη μίζερη αντίληψη για το σχολείο

Καταγραφή των προβλημάτων και προτάσεις για λύσεις μπροστά στη νέα σχολική χρονιά

Με στόχο την προβολή των προβλημάτων και τη διεκδίκηση λύσεων, οι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του Δήμου Περιστερίου, που μαζί με τους μαθητές τους βιώνουν από πρώτο χέρι την κατάσταση της Παιδείας, ανέλαβαν πρωτοβουλία παρέμβασης στην Επιτροπή Παιδείας του Δήμου.

Ιδιαίτερα αναφέρονται στο κτιριακό πρόβλημα των σχολείων του Περιστερίου. Σύμφωνα με το Σύλλογο, τέσσερα χρόνια μετά το σεισμό του 1999, το 20ό και 38ο Δημοτικά Σχολεία στεγάζονται ακόμα σε λυόμενες αίθουσες ελαφρού τύπου που τοποθετήθηκαν τότε στις αυλές. Το 8ο και 28ο Δημοτικά στεγάζονται σε ακατάλληλα κτίρια. Το 26ο Νηπιαγωγείο στεγάζεται σε χώρο μαγαζιού ή αποθήκης. Δέκα Νηπιαγωγεία φιλοξενούνται σε αίθουσες Δημοτικών Σχολείων. Για εννιά Νηπιαγωγεία ο ΟΣΚ αναμένει τοπογραφικά από το Δήμο Περιστερίου από το 1998. Σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς, η χωροθέτηση των Νηπιαγωγείων σε ορισμένες περιοχές δεν καλύπτει επαρκώς ή καθόλου τις ανάγκες και προτείνουν ίδρυση νέου Νηπιαγωγείου στην περιοχή της Χρυσούπολης, που θα καλύψει τις ανάγκες της περιοχής και θα αποσυμφορήσει τα Νηπιαγωγεία 9ο, 50ό, 23ο, 32ο, 40ό, 45ο.

Συγκεκριμένες δεσμεύσεις ζητά ο Σύλλογος των εκπαιδευτικών και για τα ζητήματα υποδομής για τις ανάγκες του ολοήμερου σχολείου, προειδοποιώντας ότι «η ανάπτυξη τμημάτων διευρυμένου ωραρίου, το λεγόμενο ολοήμερο σχολείο, δημιουργεί σε όλα τα σχολεία νέες ανάγκες σε χώρους που από το Σεπτέμβρη θα γίνουν εκρηκτικές. Δεν υπάρχει σε κανένα σχολείο υποδομή για τις ανάγκες του ολοήμερου σχολείου. Λείπουν χώροι σίτισης και ανάπαυσης, αλλά και η στοιχειώδης πρόνοια για τις ανάγκες αυτές των μαθητών (ειδικοί χώροι σίτισης - τραπεζαρίες - τραπεζοκόμοι κλπ. - χώροι ανάπαυσης ειδικά διαμορφωμένοι κλπ.)». Επίσης ζητά την καταγραφή των αναγκών των σχολείων σε ζητήματα εξοπλισμού και εξασφάλιση της σωστής συντήρησης των σχολείων ενόψει της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς.

«Πολλοί επικαλούνται τις βελτιώσεις που έχουν γίνει και αφορούν κυρίως την πρωινή λειτουργία των σχολείων για να υποστηρίξουν ότι όλα πάνε καλά. Αυτό δείχνει αποσπασματική και μίζερη αντίληψη για το σχολείο», σημειώνει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Περιστερίου «Ελλη Αλεξίου». «Αυτό που εμείς έχουμε στο νου μας, σημειώνει, δεν είναι μόνο τι γινόταν στο μακρινό ή κοντινότερο παρελθόν, αλλά ποιες είναι οι σημερινές ανάγκες και οι απαιτήσεις του άμεσου, αλλά και του απώτερου μέλλοντος. Αυτό έχουμε σαν μέτρο και μ' αυτό αξιολογούμε το σύνολο της εκπαιδευτικής πολιτικής».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ