Σάββατο 17 Μάη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΤΑ ...ΕΞΑΣΤΗΛΑ

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ: ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ.

ΤΟ ΒΗΜΑ: ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ.

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ: ΠΟΙΟΤΙΚΟ ΑΛΜΑ ΤΗΣ Ν.Δ.

ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ: ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ: ΑΝΑΣΑ ΑΠΟ Ν.Δ. ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΓΟΝΕΙΣ.

ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ: ΜΑΘΕ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΑ.

ΑΔΕΣΜΕΥΤΟΣ (Ρίζου): ΘΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ ΟΙ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΣΤΗ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ.

ΧΩΡΑ: 12 ΧΡΟΝΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ.

Η ΑΠΟΦΑΣΗ: ΑΝΟΙΧΤΑ ΑΕΙ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΗΛΙΚΙΕΣ.

ΤΑ ΝΕΑ: ΕΥΡΩ-ΩΡΑΡΙΑ ΘΕΛΕΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΑΚΗΣ.

ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ: Στο Πέραμα χτες η Αλέκα Παπαρήγα - ΑΝΕΡΓΙΑ-ΦΤΩΧΕΙΑ- ΑΝΑΣΦΑΛΕΙΑ για τους εργαζόμενους.

ΑΥΓΗ: ΚΡΑΥΓΗ ΑΓΩΝΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΕΡΓΙΑ ΣΤΗ ΓΕΩΡΓΙΑ.

ΕΘΝΟΣ: ΝΕΑ ΜΕΙΩΣΗ ΣΤΑ ΕΠΙΤΟΚΙΑ ΣΤΕΓΑΣΤΙΚΩΝ.

ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ: ΛΕΗΛΑΣΙΑ ΨΗΦΩΝ Υπέρ του δεύτερου κόμματος.

ΕΣΤΙΑ: Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ.

ΑΥΡΙΑΝΗ: ΚΤΙΡΙΟ 500.000.000 ΕΧΤΙΣΕ Ο ΓΑΜΠΡΟΣ ΤΟΥ ΝΕΟΝΑΚΗ.

ΑΔΕΣΜΕΥΤΟΣ (Μήτση): ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΟ -ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ - ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ.

ΒΡΑΔΥΝΗ: ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ: ΠΩΣ ΘΑ ΓΙΝΕΙ Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗ ΣΕ ΚΑΘΕ ΜΑΘΗΜΑ.

ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ: ΑΜΟΚ ΓΙΑ ΕΝΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ.

ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΩΡΑ: ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ Ο ΝΤΕΝΚΤΑΣ ΘΕΛΕΙ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ ΣΤΟΝ ΣΤΑΥΡΟ.

ΥΠΟ-ΓΡΑΜΜΙΣΕΙΣ

Ευρω-ύφεση...«Μηδενική ανάπτυξη σημείωσε η οικονομία της Ευρωπαϊκής Ενωσης κατά το πρώτο τρίμηνο του 2003, το ίδιο δηλαδή χρονικό διάστημα που η Ελλάδα σημείωσε ανάπτυξη 4,3%. Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις της Eurostat, η μηδενική ανάπτυξη αφορά τόσο τη Ζώνη ευρώ όσο και το σύνολο των 15 μελών της Ευρωπαϊκής Ενωσης, τρία κράτη-μέλη της οποίας κατέγραψαν συρρίκνωση. H Γερμανία σημείωσε συρρίκνωση 0,2%, η Ολλανδία 0,3% και η Ιταλία 0,1%. Αυτό σημαίνει ότι Γερμανία και Ολλανδία βρίσκονται τεχνικά σε ύφεση, έχοντας καταγράψει δύο διαδοχικά τρίμηνα συρρίκνωσης ή μηδενικής ανάπτυξης. Παράλληλα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προβλέπει ότι το δεύτερο και το τρίτο τρίμηνο του 2003 η ανάπτυξη θα κυμαίνεται από μηδέν ως 0,4%». (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ)

Υφεση και... κοινωνικό κράτος: «Η "απογοητευμένη και αιφνιδιασμένη" από τα οικονομικά αδιέξοδα της ευρωζώνης (στασιμότητα) Ευρωπαϊκή Επιτροπή και οι τραπεζίτες της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας αποδίδουν την ύφεση στα... δαπανηρά συνταξιοδοτικά συστήματα των ευρωπαϊκών χωρών και στο "γαλαντόμο" κοινωνικό κράτος. Γι' αυτόν το λόγο συστήνουν στις κυβερνήσεις της Ιταλίας, της Γερμανίας και της Γαλλίας "άμεσες μεταρρυθμίσεις". Αυτές δεν είναι απρόθυμες, όμως οι εργατικές ενώσεις ετοιμάζονται για νέους αγώνες για το Ασφαλιστικό και την προάσπιση των δικαιωμάτων των εργαζομένων, που μπαίνουν και πάλι στο στόχαστρο» (ΒΗΜΑ)

Ευρω-ωράρια: «Τα διευρυμένα ωράρια λειτουργίας των καταστημάτων άλλων ευρωπαϊκών χωρών θέλει να υιοθετήσει η κυβέρνηση, για να αυξήσει την απασχόληση. Οι έμποροι είναι διχασμένοι και οι εργαζόμενοι αντιδρούν. Σύμφωνα με πληροφορίες, η προχθεσινή δήλωση του υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκου Χριστοδουλάκη είχε στόχο να προετοιμάσει το έδαφος για την αύξηση των ωρών λειτουργίας των καταστημάτων, αν και δεν υπάρχει ακόμη συγκεκριμένη απόφαση για το νέο ωράριο». (ΝΕΑ)

ΟΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΙΚΟΜΜΑΤΙΣΜΟΥ

ΨΗΦΟ ...ΣΤΗ ΝΔ: «Σε νέα περίοδο δείχνει να εισέρχεται η πολιτική διαπάλη μετά την παρουσίαση, χθες, του πρώτου προγράμματος της Νέας Δημοκρατίας για την Παιδεία, περίπου ένα χρόνο πριν από τις εκλογές. Με τις προτάσεις που παρουσίασε ο πολύπειρος κ. Γ. Σουφλιάς για τις αλλαγές στην εκπαίδευση και εκείνες που θα ακολουθήσουν για τη δημόσια διοίκηση, τη γεωργία και την οικονομία, η Νέα Δημοκρατία επιχειρεί άλμα ποιοτικό και φιλοδοξεί να καταδείξει την υπεροχή της και σε προγραμματικό επίπεδο, γνωρίζοντας ότι εισέρχεται στην τελική φάση για τη διεκδίκηση της εξουσίας» (Από το βασικό θέμα της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ).

ΨΗΦΟ ΣΤΟΝ ...ΕΥΘΥΜΙΟΥ: «Προεκλογικό άρωμα χθες ύστερα από τη δημοσιοποίηση του προγράμματος της ΝΔ για την Εκπαίδευση - μάλιστα λίγες ημέρες προτού αρχίσουν οι εφετινές γενικές εξετάσεις - καθώς ανέβηκε το πολιτικό θερμόμετρο. Ο υπουργός Παιδείας Π. Ευθυμίου χαρακτήρισε το πρόγραμμα της ΝΔ "κολάζ" και "κουρελού", και τις προτάσεις της "επικίνδυνες για τα συμφέροντα της χώρας". Αρνητικές ήταν επίσης και οι γνώμες των εκπροσώπων των συνδικαλιστικών φορέων των εκπαιδευτικών» (Από το βασικό θέμα του ΒΗΜΑΤΟΣ).

ΟΙ ΝΟΜΟΙ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ (1): «Επιστροφή στο παρελθόν και στις εκπτώσεις υπέρ των μαθητών, αποτελούν ουσιαστικά όσα ανακοίνωσε χθες η Νέα Δημοκρατία με την επαναφορά ρυθμίσεων που ίσχυαν προ εικοσαετίας και - κυρίως - με την περικοπή μαθημάτων, όπως προβλέπει το κυβερνητικό πρόγραμμά της για την Παιδεία. Πρόκειται για θέσεις που εντάσσονται ασφαλώς στις ανάγκες της προσεχούς εκλογικής αναμέτρησης, μικρή όμως σχέση έχουν με τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης και τις απαιτήσεις της αγοράς εργασίας, που επιβάλλουν αυξημένες γνώσεις και δεξιότητες προκειμένου να προχωρήσουν ακαδημαϊκά οι μαθητές και να βρουν δουλειά» (Από το άρθρο των ΝΕΩΝ).

ΟΙ ΝΟΜΟΙ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ (2): «Το πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας υπακούει περισσότερο στις άμεσες και στενές απαιτήσεις της αγοράς εργασίας, ενώ το αίτημα είναι για μια δημοκρατική ανοιχτή Παιδεία, με διά βίου εκπαίδευση, που να ανοίγει τους ορίζοντες στη μόρφωση» (Από το άρθρο της ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑΣ).

Εικονικές «συγκρούσεις»

Συνήθως μετά από έναν τέτοιο γύρο δικομματικής κόντρας, ακολουθεί μια φάση πιο έντονης δικομματικής συναίνεσης σε πιο προωθημένες αντιδραστικές και νεοφιλελεύθερες θέσεις

Του Γιάννη Ιωάννου από το «Εθνος»
Του Γιάννη Ιωάννου από το «Εθνος»
«Σύγκρουση για την Παιδεία», είναι ο πανομοιότυπος τίτλος πολλών χτεσινών ρεπορτάζ με αφορμή το πρόγραμμα της ΝΔ. Ασφαλώς και δεν υπάρχει καμία σύγκρουση μεταξύ κυβέρνησης και ΝΔ επί της ουσίας της εφαρμοζόμενης (και στην Παιδεία) πολιτικής. Ούτε καν διαφωνία στα επιμέρους. Υπάρχει όμως σύγκρουση των μονομάχων για την εξουσία, χάριν της οποίας παραμορφώνεται η πραγματικότητα, αποκρύβονται οι αληθινές αιτίες των προβλημάτων, συσκοτίζονται οι ευθύνες, δημιουργούνται εικονικά «αντίπαλα» στρατόπεδα... Συνήθως μετά από έναν τέτοιο γύρο δικομματικής κόντρας, ακολουθεί μια φάση πιο έντονης δικομματικής συναίνεσης σε πιο προωθημένες αντιδραστικές και νεοφιλελεύθερες θέσεις... Η παραμόρφωση των πραγμάτων αποκτά πολύ μεγαλύτερες διαστάσεις όταν ο τόπος έχει μπει σε άτυπη προεκλογική περίοδο.

Η τεχνητή οξύτητα της δικομματικής κόντρας επιχειρεί να σκεπάσει ότι οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ ευθύνονται για το «χάλι» της Παιδείας. Θα ήταν ασυγχώρητη αφέλεια να περιμένει κάποιος οτιδήποτε θετικό να προέλθει από την «εθνική» πολιτική τους... Ακριβώς γιατί θέλουν μια Παιδεία που να υπηρετεί πιο άμεσα την κεφαλαιοκρατική παραγωγή, στις ανώτερες βαθμίδες της οποίας θα έχουν πρόσβαση «οι έχοντες», και θα παράγει μια «ελίτ» αλλά, κυρίως, μια μεγάλη μάζα μισο-ειδικευμένου «επιστημονικού προλεταριάτου» στη διάθεση των αναγκών της αγοράς... Κυβέρνηση και ΝΔ συμπίπτουν στον περιορισμό των ακαδημαϊκών ελευθεριών (π.χ. άσυλο), στην απρόσιτη για τα λαϊκά στρώματα ιδιωτική παιδεία, που συνάμα θα είναι και ένας ισχυρός μηχανισμός ιδεολογικής χειραγώγησης αυριανών στελεχών της παραγωγής...

Το σύνθημα των κινητοποιήσεων «Παιδεία για όλο το λαό» δεν μπορεί να βρει τη δικαίωσή του και να γίνει πράξη στο πλαίσιο της νεοφιλελεύθερης πολιτικής και του καπιταλισμού. Είναι γραμμένο όμως στην προμετωπίδα του Λαϊκού Μετώπου και σαφέστατη εντολή και καθήκον μιας λαϊκής εξουσίας...


ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ
Παναγιώτης ΚΑΚΑΛΗΣ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ