Αφιερωμένη στη Λυρική Σκηνή είναι η εκδήλωση, που θα γίνει τη Δευτέρα (8.30μμ), στην «Ελληνογερμανική Αγωγή» (Παλλήνη, τηλ. 210 6032550), με παράλληλη έκθεση σκηνογραφικού και ενδυματολογικού υλικού από τις παραστάσεις της ΕΛΣ. Ο πρώην διευθυντής της Λυρικής, Ν. Συνοδινός θα μιλήσει για την ιστορία, το παρόν και το μέλλον της Λυρικής, ενώ ο βαρύτονος Κώστας Πασχάλης - και αυτός πρώην διευθυντής της ΕΛΣ - θα προλογήσει μαγνητοσκοπημένα αποσπάσματα ιστορικών παραστάσων από το αρχείο της ΕΛΣ, τα οποία και θα προβληθούν. Αριες ρεπερτορίου θα ερμηνεύσει η Μάτα Κατσούλη με τη συνοδεία του Δημήτρη Γιάκα στο πιάνο.
Μητέρα και κόρη συναντιούνται μετά από επτά χρόνια σιωπής. Μια σειρά εξομολογήσεων μητέρας και κόρης, που ξεχειλίζουν από αγάπη και μίσος. Ο Ιγκμαρ Μπέργκμαν στη «Φθινοπωρινή σονάτα» ξαναπιάνει ένα από τα θέματα που τον βασανίζουν - τις προβληματικές σχέσεις μεταξύ γονιών - παιδιών, την αδυναμία και ταυτόχρονα την υπαρξιακή ανάγκη τους να επικοινωνήσουν μεταξύ τους.
Η Μόζα είναι μια γάτα σαν όλες τις άλλες. Αλλά είναι τυφλή Οταν, όμως, μια μέρα αρχίζουν ξαφνικά να της μιλούν η πόρτα, η σόμπα, το μαξιλάρι και να της εξηγούν πράγματα που δε βλέπει, συνειδητοποιεί ότι αντιλαμβάνεται τον κόσμο με έναν διαφορετικό τρόπο. Για αυτή τη διαφορετικότητα κι ευαισθησία θα μιλήσει η Ιωάννα Σταματοπούλου, συγγραφέας της σειράς παιδικών βιβλίων «Μόζα, η γάτα», σήμερα, στις 12.30 το μεσημέρι, στο βιβλιοπωλείο ΙΑΝΟS (Σταδίου 24). Η είσοδος είναι ελεύθερη.
Στα 1655 ο γνωστός μεταφραστής, συγγραφέας και αβάς Μισέλ ντε Μαρόλ τύπωσε στο Παρίσι ένα βιβλίο - λεύκωμα με τίτλο «Πίνακες του Ναού των Μουσών». Ο υπότιτλος ανέφερε ότι οι πίνακες προέρχονταν από τη συλλογή του πεθαμένου βασιλικού συμβούλου Φαβερό. Επρόκειτο για χαρακτικές ανατυπώσεις πινάκων, των οποίων τα - αντλημένα από αρχαίους ελληνικούς μύθους - θέματα εμπνεύστηκε ο Φαβερό και ανέθεσε τη φιλοτέχνησή τους σε σπουδαίους καλλιτέχνες της εποχής του. Σκοπός του Φαβερό ήταν να εκθέσει τους πίνακες σε μια πινακοθήκη και να γράψει για τον καθένα ένα σχετικό σονέτο. Ομως, ο βασιλικός σύμβουλος πέθανε πριν προλάβει να συνθέσει τα σονέτα. Μετά το θάνατό του, ο αβάς Μ. ντε Μαρόλ, χρησιμοποιώντας τις χαρακτικές ανατυπώσεις αρκετών πινάκων και γράφοντας μικρά κείμενα και παρατηρήσεις για κάθε μύθο, εξέδωσε το βιβλίο του στο Παρίσι και το 1676 έβγαλε δεύτερη έκδοση, στο Αμστερνταμ, στο τυπογραφείο του Ζαχαρία Σατελέν.
Γεννημένος στη Γεωργία, ο Γ. Κυριακίδης σπούδασε τη χαρακτική στο Πολυγραφικό Ινστιτούτο του Λβοφ της Ουκρανίας. Η 20χρονη εργασία του ως Καλλιτεχνικός Διευθυντής στον Κεντρικό Εκδοτικό Οίκο του Ουζμπεκιστάν, ήταν αυτή που τον βοήθησε να εξερευνήσει τα γοητευτικά μονοπάτια της χαρακτικής. Μια μεγάλη αγάπη, την οποία, με σεμνότητα, συνεχίζει να υπηρετεί τα 15 χρόνια που βρίσκεται στη χώρα μας. Περιπλάνηση στην αγαπημένη του πόλη Σαμαρκάνδη, αποτελούν τα έργα που παρουσιάζει στη «Χρυσόθεμη». Στη Σαμαρκάνδη, που οι γερανοί συναντούν τον ήλιο και η κληματαριά στεφανώνει το χορό. Εκεί, που τα φουγάρα του εργοστασίου και τα πολυώροφα κτίρια, συνυπάρχουν με την παραδοσιακή αρχιτεκτονική. Την πόλη που συντροφεύει τις μανάδες και τα παιδιά στη βόλτα τους, το διάλειμμα για ένα ποτήρι τσάι ή τη γιορτή. Ενα «πανηγύρι» ζωής τα έργα του, όπου σε μαύρο και άσπρο αποτυπώνεται «αυτός ο κόσμος ο μικρός ο μέγας».
Τέλος, η έκθεση ολοκληρώνεται με χαλκογραφίες της Κριστίν Τουζώ. Μικρά σε διαστάσεις έργα με τη χαρακτηριστική απόδοση της δημιουργού.