Τετάρτη 12 Νοέμβρη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΖΗΤΟΥΝ ΛΥΣΕΙΣ

ΤΡΑΓΙΚΟΣ ΘΑΝΑΤΟΣ 30ΧΡΟΝΟΥ ΣΤΑ «ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΑΤΟΜΕΙΑ» ΣΤΗ ΜΑΝΔΡΑ ΛΑΡΙΣΑΣ: Ο τραγικός θάνατος από ηλεκτροπληξία του 30χρονου οδηγού Αλέξανδρου Ζήνδρα που μετέφερε χαλίκια στα «Ελληνικά Λατομεία» στη Μάνδρα Λάρισας βάζει επί «τάπητος» το μεγάλο πρόβλημα: Την παντελή έλλειψη μέτρων ασφαλείας.

Οι βουλευτές του ΚΚΕ Αντώνης Σκυλλάκος, Αχιλλέας Κανταρτζής και Νίκος Γκατζής ΕΡΩΤΟΥΝ τους αρμόδιους υπουργούς:

  • Εάν οι αρμόδιες υπηρεσίας του υπουργείου Απασχόλησης έχουν ελέγξει εάν τηρούνται οι όροι λειτουργίας και ασφάλειας των «Ελληνικών Λατομείων» και σε ποιες ενέργειες είχαν προβεί.
  • Γιατί το ΕΚΑΒ και τα Νοσοκομεία δηλώνουν αναρμόδια για τη μεταφορά των νεκρών;
  • Ο κ. υπουργός Υγείας θεωρεί δικαιολογημένη την άρνηση να μεταφέρουν τον νεκρό και πώς πρόκειται να αντιμετωπίζονται στο μέλλον ανάλογες περιπτώσεις;

ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ ΕΛΑΙΑΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ: Με το Νομοθετικό Διάταγμα 3786, τον Οκτώβριο του 1957 «περί μέτρων προστασίας της Εθνικής Ελαιοπαραγωγής», ιδρύθηκε το «Ινστιτούτο Ελαίας» με έδρα την Κέρκυρα. Μετά τη δημιουργία του Εθνικού Ιδρύματος Αγροτικής Ερευνας (ΕΘΙΑΓΕ), το Ινστιτούτο Ελαίας Κέρκυρας, όπως και όλες οι ερευνητικές μονάδες του υπουργείου Γεωργίας, ανήκει στο ΕΘΙΑΓΕ.

Οι στόχοι του Ινστιτούτου Ελαίας επικεντρώνονται:

  • Στην επίλυση προβλημάτων καλλιεργητικών τεχνικών της ελιάς (λίπανση, κλαδέματα, προσαρμογή νέων ποικιλιών, ελαιοσυλλογή).
  • Στην αντιμετώπιση προβλημάτων φυτοπροστασίας της ελιάς (εντομολογικοί εχθροί και μυκητολογικές ασθένειες).
  • Στη μελέτη θεμάτων ελαιοτεχνίας (ποιότητα ελαιολάδου, διαχείριση ελαιουργικών αποβλήτων).

Με βάση τα παραπάνω και αντίθετα με οποιαδήποτε σκέψη παραπέρα υποβάθμισης ή κατάργησης του Ινστιτούτου, του μοναδικού ερευνητικού Ιδρύματος της Περιφέρειας Ιόνιων Νησιών, οι βουλευτές του ΚΚΕ Μπάμπης Χαραλάμπους, Κώστας Αλυσανδράκης, Νίκος Μωραΐτης και Διαμάντω Μανωλάκου ΕΡΩΤΟΥΝ τον αρμόδιο υπουργό ποια άμεσα μέτρα προτίθεται να πάρει για:

  • Τη λειτουργική αποκατάσταση των υποδομών του και
  • Την επιστημονική στελέχωσή του.

ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΣΤΕΓΗΣ ΣΤΑ 3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΙ 2ο ΛΥΚΕΙΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΓΕΡΑΚΑ: Οξύτατο πρόβλημα σχολικής στέγης αντιμετωπίζουν όλα τα σχολεία του Δήμου Γέρακα τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, αφού σε όλα σχεδόν τα σχολικά κτίρια, λόγω έλλειψης αιθουσών, οι μαθητές κάνουν μάθημα σε κοντέινερ στον προαύλειο χώρο των σχολείων τους.

Το πρόβλημα αυτό είναι ιδιαίτερα έντονο για το σχολικό κτίριο, το οποίο, ενώ στεγάζει το 3ο Γυμνάσιο Γέρακα, φιλοξενεί και το 2ο Λύκειο Γέρακα, με αποτέλεσμα στο κτίριο να φοιτούν ταυτόχρονα περίπου εξακόσιοι μαθητές, οι οποίοι βρίσκονται μάλιστα σε κινητοποίηση διεκδικώντας την κατασκευή νέου σχολικού κτιρίου.

Οι βουλευτές του ΚΚΕ Γιάννης Γκιόκας, Κώστας Καζάκος, Λιάνα Κανέλλη και Σπύρος Χαλβατζής ΕΡΩΤΟΥΝ τους αρμόδιους υπουργούς:

  • Είναι στην άμεση προτεραιότητα της κυβέρνησης η ανεύρεση χώρου και η ανέγερση νέου σχολικού κτιρίου για τη στέγαση του 2ου Λυκείου Γέρακα; Αν ναι, σε ποια φάση βρίσκεται;
  • Προτίθεται η κυβέρνηση να προχωρήσει στη μεταστέγαση του 2ου Λυκείου σε άλλο δημοτικό χώρο, έτσι ώστε να μπορέσει να αποσυμφορηθεί το κτίριο του 3ου Γυμνασίου και να λειτουργήσει το σχολείο χωρίς τα προβλήματα συστέγασης;
  • Τι άμεσα μέτρα προτίθεται να πάρει η κυβέρνηση για να αντιμετωπίσει τη μεγάλη έλλειψη αιθουσών διδασκαλίας στα δύο σχολεία;
ΔΩΣΤΕ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

-- Οι βουλευτές του ΚΚΕ Γιάννης Γκιόκας, Γιάννης Πρωτούλης και Εύα Μελά ΕΡΩΤΟΥΝ τον αρμόδιο υπουργό αν προτίθεται να προχωρήσει το υπουργείο στην άμεση κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων, αλλά και των υπόλοιπων απαραίτητων εκπαιδευτικών ειδικοτήτων και βοηθητικού προσωπικού στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Ζεφυρίου.

-- Οι βουλευτές του ΚΚΕ Γιάννης Πρωτούλης, Νίκος Καραθανασόπουλος, Γιάννης Γκιόκας και Εύα Μελά ΕΡΩΤΟΥΝ τον αρμόδιο υπουργό τι μέτρα πρόκειται να πάρει για την άμεση χρηματοδότηση και την ταχεία ανέγερση νέου σχολικού κτιρίου για τις ανάγκες του 1ου ΕΠΑΛ Κορίνθου.

-- Οι βουλευτές του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος, Γιώργος Μαυρίκος, Γιώργος Μαρίνος και Λιάνα Κανέλλη ΕΡΩΤΟΥΝ τους αρμόδιους υπουργούς ποια μέτρα θα πάρουν για να σταματήσει η ασυδοσία της εταιρείας Ν. Μανιατόπουλος ΑΕ, να εφαρμοστούν οι δικαστικές αποφάσεις και να επαναπροσληφθεί άμεσα ο Κ. Ζαρουτιάδης.

-- Οι βουλευτές του ΚΚΕ Αντώνης Σκυλλάκος, Αχιλλέας Κανταρτζής και Νίκος Γκατζής ΕΡΩΤΟΥΝ τον αρμόδιο υπουργό εάν συμφωνεί με την προοπτική να κατασκευαστεί εμπορικό κέντρο ή κάτι συναφές με ευθύνη της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης, δηλαδή του Δημοσίου, καθώς και πού βρίσκονται οι διαπραγματεύσεις για την ίδρυση μονάδας βιοαιθανόλης στη Λάρισα.

ΝΗΣΙΑ ΑΡΓΟΣΑΡΩΝΙΚΟΥ - ΚΥΘΗΡΑ
Να αποκατασταθούν άμεσα όλες οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες

Eurokinissi

ΕΡΩΤΗΣΗ προς τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με θέμα τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες προς τα νησιά του Αργοσαρωνικού και τα Κύθηρα, κατέθεσαν στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Διαμάντω Μανωλάκου, Βέρα Νικολαΐδου και Σπύρος Χαλβατζής. Στην Ερώτησή τους, πιο συγκεκριμένα, οι κομμουνιστές βουλευτές σημειώνουν:

«Η κατάσταση με τα πλοία που εξυπηρετούν τα νησιά του Αργοσαρωνικού και των Κυθήρων έχει φτάσει στο απροχώρητο και φέρνει στην επιφάνεια, για άλλη μια φορά, την πολιτική που προωθεί την πλήρη "απελευθέρωση" των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, δίνοντας στους εφοπλιστές το ένα προνόμιο μετά το άλλο, και, από την άλλη, τη συνεχιζόμενη εκμετάλλευση των εργαζομένων, ακόμα και στις καθημερινές και αναγκαίες μετακινήσεις τους.

Οι τιμές των ναύλων έχουν εκτιναχτεί στα ύψη, τα δρομολόγια συνεχώς μειώνονται και τα πλοία που εξυπηρετούν τους επιβάτες είναι υπέργηρα και επικίνδυνα.

Συγκεκριμένα, οι αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων μέσα σε τέσσερα χρόνια φτάνουν και μέχρι το 82%, ενώ μόνο τα τελευταία δύο χρόνια έχουν φτάσει σε ποσοστό 30 - 50%. Πέρα από αυτό, τα δρομολόγια στα νησιά σταματούν νωρίς το απόγευμα, με αποτέλεσμα κάποια από αυτά να μένουν και 12 ώρες τη μέρα χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση. Αλλα νησιά, όπως η Υδρα και οι Σπέτσες, δεν εξυπηρετούνται από συμβατικά πλοία παρά μόνο από ταχύπλοα, των οποίων οι τιμές είναι πολύ πιο υψηλές. Ενώ τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα, παρά τους συνεχιζόμενους αγώνες για σταθερή σύνδεση με το λιμάνι του Πειραιά, έχουν μπει υπό το καθεστώς των επαναλαμβανόμενων και πολυήμερων διακοπών των δρομολογίων.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. υπουργός τι μέτρα θα πάρει για την άμεση αποκατάσταση όλων των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών προς τα νησιά του Αργοσαρωνικού και τα Κύθηρα με πλήρη, σταθερά δρομολόγια και φτηνά εισιτήρια για την εξυπηρέτηση όλων των εργαζομένων, καθώς και για την ασφαλή μεταφορά τους με πλοία που να πληρούν κάθε κανόνα ασφάλειας».

ΕΝΙΑΙΟΣ ΦΟΡΕΑΣ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
Τον υποβαθμίζει και απαξιώνει η κυβερνητική πολιτική

ΕΡΩΤΗΣΗ προς τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, με θέμα την επίλυση προβλημάτων στη λειτουργία του ΕΦΕΤ, κατέθεσαν στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Διαμάντω Μανωλάκου, Γιώργος Μαυρίκος, Γιάννης Ζιώγας, Μπάμπης Χαραλάμπους και Νίκος Καραθανασόπουλος. Στην Ερώτησή τους, πιο συγκεκριμένα, οι κομμουνιστές βουλευτές σημειώνουν:

«Ανησυχία προκαλεί η κυβερνητική πολιτική υποβάθμισης και απαξίωσης του Ενιαίου Φορέα Ελέγχου Τροφίμων (ΕΦΕΤ). Ειδικότερα:

  • Δεν υπάρχει κανένας προγραμματισμός για την κάλυψη των οργανικών κενών με προσλήψεις μονίμων υπαλλήλων. Αντίθετα διευρύνεται η πρακτική της εφαρμογής ελαστικών εργασιακών σχέσεων τύπου STAGE και της ενοικίασης εργαζομένων από ιδιωτικές εταιρείες. Οι νεοδιοριζόμενοι υπάλληλοι μέσω ΑΣΕΠ δεν υπάγονται στο ασφαλιστικό καθεστώς του Δημοσίου.
  • Δεν έχουν ιδρυθεί και στελεχωθεί ακόμη οι περιφερειακές υπηρεσίες του ΕΦΕΤ στην Κομοτηνή, τη Μυτιλήνη και την Τρίπολη και παραμένουν με ελάχιστο προσωπικό οι υπηρεσίες στο Ηράκλειο και στα Ιωάννινα, ενώ δεν υπάρχει κανένα χρονοδιάγραμμα για την ίδρυση υπηρεσιών στην Κοζάνη, την Κέρκυρα, την Ερμούπολη και τη Λαμία.
  • Δεν έχουν επιβληθεί ακόμη χρηματικά πρόστιμα στις επιχειρήσεις που ενέχονται στο πρόσφατο σκάνδαλο του ηλιέλαιου και δεν προωθούνται οι καταγγελίες των καταναλωτών προς τις εισαγγελικές αρχές.
  • Δεν έχει τροποποιηθεί ο Οργανισμός του ΕΦΕΤ, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να αναδιοργανωθούν οι υπηρεσίες του και να ενσωματωθούν διοικητικά τα εργαστήρια και να προβλεφτούν οι κατάλληλες ειδικότητες για τη λειτουργία τους.
  • Υπάρχει αδιαφορία για τα ιδιόκτητα ακίνητά του και επιφυλάξεις νομιμότητας σε πλειάδα θεμάτων τα οποία τίθενται από την υπηρεσία του.
  • Παρακολουθούνται εργαζόμενοι του ΕΦΕΤ και επιχειρείται ποινικοποίηση της συνδικαλιστικής τους δράσης και φίμωση στην ενημέρωση των καταναλωτών.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός, τι μέτρα θα πάρει για:

  • Την εξασφάλιση της υπηρεσιακής λειτουργίας του ΕΦΕΤ (τροποποίηση Οργανισμού, αναδιοργάνωση υπηρεσιών, ιδιόκτητα ακίνητα κλπ) και την κάλυψη των υπηρεσιακών αναγκών του με μόνιμο προσωπικό με πλήρη μισθολογικά και ασφαλιστικά δικαιώματα, όπως στους τακτικούς δημόσιους υπάλληλους.
  • Την ίδρυση των προβλεπόμενων περιφερειακών υπηρεσιών του ΕΦΕΤ.
  • Την επιβολή των προβλεπόμενων χρηματικών προστίμων στις εταιρείες που ενέχονται στο πρόσφατο σκάνδαλο του ηλιέλαιου.
  • Τον τερματισμό της παρακολούθησης και ποινικοποίησης της συνδικαλιστικής δράσης των υπαλλήλων του ΕΦΕΤ».


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ