Σάββατο 1 Γενάρη 2000 - Κυριακή 2 Γενάρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τροχοί
SUZUKI EV-Sport
Ηλεκτροκίνητη οδηγική απόλαυση

Την οδηγική απόλαυση και την ηλεκτροκίνηση έβαλε στόχο να συνδυάσει η Suzuki. Αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας αποτελεί το EV-Sport, ένα roadster με ηλεκτρικό κινητήρα και τεχνολογικές λύσεις που προέρχονται κυρίως από την εμπειρία της εταιρίας στις μοτοσικλέτες

Ενα αλουμινένιο χωροδικτύωμα στηρίζει όλα τα μηχανικά μέρη, προσφέροντας ταυτόχρονα στιβαρότητα. Το υλικό επιλέχθηκε κυρίως για το μικρό του βάρος και έχει χρησιμοποιηθεί τόσο στις αναρτήσεις (που περιλαμβάνουν διπλά ψαλίδια εμπρός και γόνατα πίσω), όσο και στα φρένα (που είναι αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός και ταμπούρα πίσω). Η εκτεταμένη χρήση του αλουμίνιου κράτησε το βάρος στα 625 κιλά, καθιστώντας το EV-Sport ελαφρύτερο από ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο αντίστοιχου μεγέθους.

Ενα roadster δεν μπορεί να κάνει συμβιβασμούς στην οδική συμπεριφορά. Οι μηχανικοί της Suzuki δούλεψαν αρκετά στην κατανομή του βάρους, ώστε το κέντρο του να μετατοπιστεί κατά το δυνατόν χαμηλότερα. Ετσι οι συσσωρευτές έχουν τοποθετηθεί στο πάτωμα, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας πίσω από τα καθίσματα, σχεδόν στο κέντρο. Στο εμπρός μέρος έχει τοποθετηθεί ένας δικύλινδρος τετράχρονος κινητήρας 393 κ.εκ. και αποδίδει 20 ίππους, μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων. Ο βενζινοκινητήρας μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας στους πίσω. Ο βενζινοκινητήρας μπαίνει σε λειτουργία μόνο όταν αποφορτιστούν οι μπαταρίες, δίνοντάς του έτσι ένα υβριδικό χαρακτήρα.

Για τη μικρότερη δυνατή κατανάλωση ενέργειας, επιλέχθηκαν μεγάλης διαμέτρου τροχοί 16 ιντσών, στα στενά ελαστικά 135/55 εμπρός και 155/50 πίσω, ώστε να ελαχιστοποιείται η αντίσταση κύλισης. Για τα φώτα, αντί για ενεργοβώρες λάμπες πυρακτώσεως επιλέχθηκαν λαμπτήρες αποφόρτισης αερίου, πίσω λαμπτήρες neon και led για τα φλας.

Το EV-Sport χαρακτηρίζεται από επιθετικές γραμμές, ενώ στο εσωτερικό του διαθέτει χώρους για δύο άτομα και τις αποσκευές τους, δεσπόζει μια ψηφιακή οθόνη που έχει αντικαταστήσει τα αναλογικά όργανα. Η ψηφιακή οθόνη που βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό είναι ορατή μόνο όταν το αυτοκίνητο είναι σε λειτουργία, αφού όταν είναι σβηστό αναδιπλώνεται. Για να πάρει εμπρός, καθώς και να ενεργοποιηθούν όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα, αντί για κλειδί το EV-Sport «υπακούει» σε μια ψηφιακή κάρτα, θυμίζοντας σε όλους από πια εποχή έρχεται και πόσο κοντά είναι πια αυτή η εποχή.

Renault Clio Sport 2.0
Δίλιτρη αστραπή σε συσκευασία... Clio

Ενα Clio με επιδόσεις σφαίρας είναι το Sport 2.0 16V που παρουσίασε η Renault, συμπληρώνοντας έτσι την γκάμα του μοντέλου που είναι το δημοφιλέστερο της κατηγορίας σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Οι Γάλλοι χρησιμοποίησαν όλοι την τεχνογνωσία που απέκτησαν στη Φόρμουλα 1 και κατάφεραν να χωρέσουν στο μικρό το δέμας Clio, 172 ίππους. Οι μηχανικοί της εταιρίας, μάλιστα, υποστηρίζουν ότι μπορούσαν να βγάλουν άνετα περισσότερους ίππους, υπερίσχυσε όμως η ανάγκη ύπαρξης ροπής, ώστε να αυξηθεί η ευχαρίστηση στην οδήγηση, ενώ και η παράμετρος της ασφάλειας έπαιξε το ρόλο της, ώστε να μην «απογειωθεί» εντελώς η ιπποδύναμη. Πάντως, οι 32 ίπποι που προστέθηκαν στους 140 που απέδιδε ο 2λιτρος williams, δεν είναι και μικρή υπόθεση.

Αυτό αποδεικνύεται και από τις επιδόσεις που βελτιώθηκαν κατά 5χλμ στην τελική, που φθάνει τα 220 χλμ/ώρα και 6 δέκατα του δευτερόλεπτου στα 0-100, όπου τώρα χρειάζονται 7,2".

Εξωτερικά το Clio Sport χαρακτηρίζεται καλοντυμένο, αλλά όχι... αμπιγιέ. Οι αισθητικές παρεμβάσεις είναι διακριτικές και συνδυάζονται με τις ουσιαστικές. Το φαρδύτερο μετατρόχιο (αύξηση κατά 27 χιλ) μεγάλωσε τα μπροστινά φτερά, στο πίσω μέρος προστέθηκε ένα αεροβοήθημα με ενσωματωμένο πίσω στοπ, ενώ τονισμένα είναι και τα μαρσπιέ. Το Sport διατίθεται μόνο στο χρώμα Gris Titane, που πραγματικά του ταιριάζει. Οι περισσότερο εμφανείς διαφορές εξωτερικά είναι οι 15άρες ζάντες, που η 02 σχεδίασε ειδικά για το γρήγορο Clio, ενώ στο εσωτερικό κυριαρχούν οι επενδύσεις από Alcantara, δέρμα, καθώς και το αλουμίνιο. Λεπτομέρειες που αποδεικνύουν τον χαρακτήρα, τα λευκά όργανα, τα διάτρητα αγωνιστικά αλουμινένια ποδοστήρια και ο αλουμινένιος λεβιές ταχυτήτων.


Το Clio Sport 2.0 16V εξοπλίζεται με air-contition, ΑΒC, υδραυλικό τιμόνι, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικές κλειδαριές και καθρέπτες, 4 αερόσακους, ραδιοκασετόφωνο, immobilizer, προβολείς ομίχλης κ.ά. Η τιμή του διαμορφώνεται στα 7.350.000 δρχ., και είναι δύσκολο να συγκριθεί με άλλα μοντέλα, μια που σ' αυτήν την κατηγορία βρίσκεται σχεδόν μόνο...


ΓΚΑΖΙΕΣ

Ενας αιώνας αυτοκίνητα για την Opel, και στις αρχές του Δεκέμβρη γιορτάστηκε από εργαζόμενους και καλεσμένους ότι πέρασε από τη γραμμή παραγωγής το αυτοκίνητο με αριθμό 50.000.000. Μέχρι σήμερα στην Ευρώπη παρήχθησαν αυτά τα 100 χρόνια 47 εκ. αυτοκίνητα, στη Νότια Αμερική 2,2, τα οποία πουλήθηκαν ως Chevrollets. Στην Αυστραλία διατέθηκαν 700.000 με το σήμα Holden, ενώ στη Νότια Αφρική 100.000 οχήματα με την επωνυμία Delta. Η Opel χρειάστηκε για να παράγει 1 εκατομμύριο αυτοκίνητα χρόνο από το 1899 έως το 1940, για 2 εκατ. 16 χρόνια, ενώ για τα 10 εκατομμύρια αλλά 15 χρόνια. Η γεωμετρική πρόοδος της παραγωγής επιβεβαιώθηκε από το 50ό εκατομμυριοστό αυτοκίνητο που ήταν ένα ασημί Omega Executive.

Με δύο Terrano IΙ θα συμμετάσχει η Nissan στο Dakar Rally που θα ξεκινήσει στις 6 Ιανουαρίου από τη ομώνυμη πόλη της Σενεγάλης και θα καταλήξει στο Κάιρο μετά από 17 ημέρες.

Η Nissan που έχει εφοδιάσει τα Terrarno II με V6 3λιτρους κινητήρες εμπιστεύτηκε τους Φιλίπ Βαμπέργκ και Γρέγκορι Ντε Μεβιούς, ο οποίος συμμετείχε πέρσι με Patrol και είχε τερματίσει δωδέκατος. Ο Βαμπέργκ έχει ήδη οδηγήσει το αυτοκίνητο σε ειδικές διαδρομές μήκους 10.000 χλμ. και το χαρακτήρισε ιδιαίτερα άνετο, με καλή αεροδυναμική, πράγματα ιδιαίτερα σημαντικά για τον αγώνα, αφού οι διαδρομές του ξεπερνούν τα 700 χλμ. ημερησίως.

Μια εξαιρετική χρονιά ήταν το 1999 για τη Hyundai. Μέχρι και το Νοέμβρη είχε σημειώσει αύξηση πωλήσεων κατά 46% αφού διέθεσε 1.158.174 αυτοκίνητα τους πρώτους 11 μήνες του χρόνου. Ο Νοέμβρης ήταν ιδιαίτερα ικανοποιητικός, αφού ήταν καλύτερος από τον αντίστοιχο περσινό κατά 63%, κάτι που οφείλεται και στον τομέα των εξαγωγών. Οι υπεύθυνοι θεωρούν ότι ο στόχος του 1.250.000 οχημάτων είναι εφικτός, ενώ τα κέρδη θα ξεπεράσουν τα 365 εκατομμύρια δολάρια. Το πλέον ευχάριστο βέβαια, είναι η επαναπρόσληψη όλου του προσωπικού που είχε χάσει τη δουλιά του κατά την αναδιοργάνωση του 1998. Η Hyundai είναι κυρίως μια εξαγωγική εταιρία με τα Sonata και Accent να παραμένουν τα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα τόσο εκτός όσο και εντός Κορέας. Για φέτος - το 2000 - η Hyundai έχει θέσει ως στόχο πωλήσεις της τάξης του 1,5 εκατ. αυτοκινήτων.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ