Κυριακή 10 Δεκέμβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τροχοί
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
Ενα Lanos για το 2001

  Με βελτιώσεις στην αισθητική και στις επιδόσεις επιδιώκει η Daewoo να κρατήσει το Lanos στα ανταγωνιστικά επίπεδα που μας έχει συνηθίσει

Το αυτοκίνητο που παρουσιάστηκε το 1997 έχει διατηρήσει την προσωπικότητα του, αλλά έχει ξανασχεδιασμένη μάσκα με χρωμιωμένες γρίλιες, ενώ ο προφυλακτήρας έχει μεγαλύτερες θέσεις για τους προβολείς ομίχλης και δείνει μια πιο επιθετική όψη στο αυτοκίνητο. Ξανασχεδιασμένα είναι τα τάσια των ζαντών, ενώ καθρέφτες και χειρολαβές διατίθενται και στο χρώμα του αμαξώματος, δίνοντας μια πιο ομοιογενή αίσθηση. Διαφορετικό είναι το πίσω μέρος στη σεντάν έκδοση, όπου τα φώτα έχουν τοποθετηθεί κατακόρυφα.

Στο εσωτερικό οι αλλαγές έγιναν στην κατεύθυνση της άνεσης. Νέες είναι οι ταπετσαρίες και τα στηρίγματα για τους αγκώνες. Για τους φίλους της μοντέρνας αισθητικής διατίθεται μεταλλική επένδυση για την κεντρική κονσόλα. Οι οικονομικοί κινητήρες είναι γνωστοί, με αυτόν των 1.400 κ.εκ. να αποδίδει 75 ίππους και αυτός των 1.500 κ.εκ. 86 ίππους. Η ισχύς του 1.600άρη φθάνει τα 106 άλογα και δίνει τελική στο νέο Lanos 180 χλμ/ώρα.

Για την καλύτερη παθητική ασφάλεια πραγματοποιήθηκαν 150 πραγματικά crash-tests που είχαν ως αποτέλεσμα την αυξημένη κατά 30% ακαμψία του αμαξώματος. Βελτιωμένο κατά 10% είναι το Lanos 2001 στον τομέα της ηχομόνωσης χάρη στην εκτεταμένη χρήση μονωτικού υλικού στο καπό, στην οροφή και το πάτωμα. Το νέο μοντέλο της Daewoo διατίθεται σε νέους χρηματισμούς με νέους αερόσακους, ARS και EBD. Συμπερασματικά το νέο Lanos είναι βελτιωμένο σε αρκετούς τομείς, ώστε σε συνδυασμό με την αναμενόμενη ανταγωνιστική τιμή να αποτελεί μια δελεαστική πρόταση.




Πωλήσεις - ρεκόρ και έμεινε ακόμη ο Δεκέμβρης

Αντίθετα απ' ό,τι φημολογούνταν και το κλίμα γκρίνιας που είχε δημιουργηθεί, η «επέλαση» της αγοράς αυτοκινήτου συνεχίστηκε και το Νοέμβρη  

Ο ενδέκατος μήνας του χρόνου - με 18.703 ταξινομήσεις - κρίνεται ικανοποιητικός, ενώ ανέβασε ήδη τον πήχη της τρέχουσας χρονιάς στις 276.009 πωλήσεις, αριθμός που αποτελεί ήδη ρεκόρ. Η ποσοστιαία αύξηση για το εντεκάμηνο είναι 12,7% σε σχέση με το αντίστοιχο του 1999. Οι εκτιμήσεις των παραγόντων της αγοράς κάνουν λόγο για έναν τζίρο περί τα 2 τρισεκατομμύρια δραχμές, ενώ και ο αριθμός-ορόσημο των 300.000 πωλήσεων μοιάζει εφικτός. Ούτως ή άλλως βρισκόμαστε μπροστά σε δεδομένα ρεκόρ και το αν τελικά κλείσει η αγορά στις 300.000 ΙΧ μόνο ψυχολογική ή στατιστική αξία έχει.

Στον εσωτερικό πόλεμο τώρα μεταξύ των εταιριών, ο Νοέμβρης κατακτήθηκε θριαμβευτικά από τη Fiat που πέρασε πρώτη και καθαρά μπροστά από τις αντιπάλους της. Οι 1.850 πωλήσεις είναι αποτέλεσμα της επιθετικής εμπορικής πολιτικής τιμών και φυσικά της απόσυρσης που ισχύει για τα Bravo - Brava και το Marea. Η Fiat φιγουράρει στην τρίτη θέση του εντεκάμηνου, πίσω από τη Hyundai που υποχώρησε ελαφρά το Νοέμβρη, αλλά είναι μάλλον απίθανο να μην τερματίσει πρώτη τη χρονιά. Η Toyota με 1.792 πωλήσεις ήταν λίγο πίσω από τη Fiat το Νοέμβρη αλλά με μία απόσταση 700 πωλήσεων είναι καθαρά δεύτερη σε ετήσια βάση. Εξαιρετικός μήνας ήταν ο περασμένος για τη Seat, που ήταν τέταρτη με 1.665 πωλήσεις και δείχνει να κατακτά την όγδοη θέση στην κατάταξη του έτους. Η Opel κλείνει την πεντάδα του μήνα με τις πολύ καλές 1.686 πωλήσεις και ολοκληρώνει τη χρονιά στην τέταρτη θέση προσεγγίζοντας ή και ξεπερνώντας τις πωλήσεις-ρεκόρ που πέτυχε το 1999.

Από την επεξεργασία των στοιχείων του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων προκύπτουν ενδιαφέρουσες επισημάνσεις, αφού υπάρχουν αρκετές εταιρίες που έχουν πραγματοποιήσει εκρηκτική αύξηση στις πωλήσεις τους. Η Jaguar σέρνει το χορό με 178,1% και ακολουθούν: Skoda (137,9%), Porsche (102,9%), Lexus (4,3%), Seat (47,4%), BMW (43,6%) και Mercedes (35,2%). Η διαπίστωση ότι πολλά ακριβά αυτοκίνητα έχουν κατακτήσει ένα μεγαλύτερο μερίδιο της πίτας από ό,τι στο παρελθόν είναι πασιφανές αλλά υπάρχει εδώ και η παράμετρος Smart. Το μικρό αποδείχτηκε εξαιρετικά δημοφιλές και περίπου 700 έχουν πουληθεί στο διάστημα μεταξύ Γενάρη-Νοέμβρη. Η αποδοχή του μικρού τέκνου της συνεργασίας Mercedes και Swatch δείχνει ότι ο κόσμος είναι έτοιμος να υποδεχτεί νέες ιδέες που θα συνοδεύονται από ποιότητα και ότι αυτές οι προτάσεις ίσως προτιμηθούν σε σχέση με μεγαλύτερα αυτοκίνητα που υπολείπονται σε τεχνολογία και ποιότητα.

Στην ανάλυση των στοιχείων επίσης καταδεικνύεται η σημασία του ανθρώπινου παράγοντα. Δεν είναι τυχαίο ότι η Fiat εκτοξεύτηκε μετά την ανάληψη της ηγεσίας από τον Γεράσιμο Δόριζα. Επίσης η εντυπωσιακή αύξηση πωλήσεων της Skoda που ήρθε μετά την ένταξή της στον όμιλο Συγγελίδη. Επειδή βέβαια οι αριθμοί δε λένε από μόνοι τους όλη την αλήθεια, μεγάλο ενδιαφέρον θα έχουν και οι ισολογισμοί των εταιριών. Σύμφωνα με πληροφορίες του «Κυριακάτικου Ριζοσπάστη», πολλοί από τους πρωταγωνιστές των πωλήσεων δε θα βρίσκονται στις πρώτες θέσεις των πλέον κερδοφόρων αντιπροσωπειών, αφού έχουν ακολουθηθεί πολύ διαφορετικές πολιτικές τιμών, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει αντιστοιχία μεταξύ κερδών και εσόδων.

Πρωτάθλημα Ράλι στους Γκρόνχολτ - Πεζό

Θριαμβευτικά έκλεισε για την Πεζό η χρονιά του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι. Στην πρώτη ουσιαστικά εμπλοκή της, η γαλλική ομάδα κατάκτησε τόσο το πρωτάθλημα κατασκευαστών όσο και αυτό των οδηγών με τον Μάρκους Γκρόνχολτ. Ο «άγνωστος» Μάρκους κατέκτησε μάλιστα τη νίκη στην Αυστραλία μετά την ακύρωση του Μάκινεν που είδε να διακόπτεται το σερί των κατακτήσεων τίτλων που είχε καταφέρει. Στην Αυστραλία πραγματοποίησαν την τελευταία τους φετινή παγκόσμια εμφάνιση και οι Παπαδημητρίου - Πάτερσον που κατάφεραν να τερματίσουν στην 23η θέση. Στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς στο βρετανικό RAC, που έγινε το προηγούμενο Σαββατοκύριακο, κέρδισε ο Ρίτσαρντ Μπερνς, ενώ ο πρωταθλητής έτρεξε συντηρητικά παίρνοντας τη δεύτερη θέση.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ