Κυριακή 13 Απρίλη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τροχοί
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
Ανανεωμένο YARIS

Σε φρεσκάρισμα του Yaris προχώρησε η Toyota, πέντε χρόνια μετά την παρουσίαση του επιτυχημένου μικρού. Οι αλλαγές είναι φυσικά διακριτικές, αφού ο σχεδιασμός μόνο ξεπερασμένος δεν μπορεί να χαρακτηριστεί. Συγκεκριμένα, τα νέα φωτιστικά σώματα διατηρούν το βασικό τους σχήμα, αλλά έχουν αποκτήσει διάφανο κρύσταλλο, δείχνοντας περισσότερο ποιοτικά. Νέας σχεδίασης είναι οι ζάντες των 15 ιντσών, που ενισχύουν την εικόνα του ιαπωνικού supermini. Στο εσωτερικό προσφέρονται προαιρετικά χρωμιωμένο πάνελ γύρω από τους περιστροφικούς διακόπτες της κεντρικής κονσόλας, ζώνη τριών σημείων και για το μεσαίο επιβάτη, καθώς και ο νέος επιλογέας ταχυτήτων - του οποίου η βάση περιβάλλεται από μια χρωμιωμένη ρίγα, ενώ για όσους θέλουν να ρυθμίζουν την ένταση του ήχου από το τιμόνι θα διατίθενται και χειριστήρια τιμονιού. Ο προφυλακτήρας έχει νέες εισαγωγές αέρα και κάποιες μικροβελτιώσεις στο αμάξωμα μείωσαν τον αεροδυναμικό συντελεστή (0,30Cd) του αυτοκινήτου ακόμα περισσότερο. Νέα είναι η ρύθμιση των αναρτήσεων με στόχο την καλύτερης ποιότητας κύλιση και τη μείωση του θορύβου στο εσωτερικό. Το χιλιάρι έχει δυναμώσει κατά τρεις ίππους, φθάνοντας στους 65, η ροπή είναι 90Nm ροπής στις 4.100σ.α.λ., ενώ θα συνδυάζεται και με αυτόματο κιβώτιο πέντε σχέσεων. Καινούριος είναι ο κινητήρας των 1.300κ.εκ. με την ισχύ του να έχει αυξηθεί κατά ένα ίππο φτάνοντας τους 87 στις 6.000σ.α.λ., ενώ η ροπή φτάνει τα 122Nm ροπής στις 4.200σ.α.λ. Αργότερα θα υπάρξει και 1.500 τούρμπο με σειρά βελτιώσεων για τους γρήγορους. Η έκδοση T-Sport υπολείπεται κατά έναν ίππο σε ισχύ, διαθέτοντας πλέον 105 ίππους στις 6.000σ.α.λ. και 143Nm ροπής στις 4.200σ.α.λ. Οι αλλαγές επιβλήθηκαν από την ανάγκη προσαρμογής στα νέα οικολογικά δεδομένα. Οι τιμές ξεκινούν από 10.300 ευρώ για τον κινητήρα των 1.000 κ.εκ. Για το 1.300άρη η τιμή ξεκινά από τα 12.400 ευρώ. Το Yaris 1.5 T Sport πωλείται προς 17.300 ευρώ. Τέλος, το νέο Toyota Yaris Verso 1.3 διατίθεται μόνο σε πεντάθυρη έκδοση από 14.500 ευρώ.

Δυο στα τρία ο Ραϊκόνεν

Ενας αγώνας απρόβλεπτος, αλλά και γι' αυτό συγκλονιστικός, ήταν το γκραν πρι της Βραζιλίας

Νικητής του «βροχερού» θρίλερ αναδείχνεται, όχι κάποιος από τους έμπειρους πιλότους, αλλά ο ταλαντούχος Ραϊκόνεν, που μετατρέπεται ξαφνικά σε φαβορί, αφού μετράει τις δύο πρώτες νίκες της καριέρας του στους πρώτους τρεις φετινούς αγώνες. Οσο για την ομάδα του, τη Μακλάρεν - Μερσεντές, έχει κάθε λόγο να το πανηγυρίζει, αφού χάρη και στον Κούλθαρντ έχει πραγματοποιήσει ένα νικηφόρο τρία στα τρία, με το ξεκίνημα του πρωταθλήματος.

Τελικά βρισκόμαστε μπροστά σε μια νέα εκδοχή του «ένα αστέρι γεννιέται»... Είναι ο Κίμι Ραϊκόνεν νέος αστέρας ή ο άνθρωπος της συγκυρίας; Η απάντηση εξαιρετικά δύσκολη και η απόπειρα να απαντηθεί πρόωρη. Η Φεράρι δεν έχει έτοιμο το νέο μονοθέσιο F2003 GA, και αν και ανησυχούσε περισσότερο για τη Γουίλιαμς, τη «βρήκε» από το νεαρό, αλλά ψύχραιμο Ραϊκόνεν. Αντίθετα, ο Μοντόγια για μια ακόμη φορά δεν καταφέρνει να μεταφράσει σε νίκες την αδιαμφισβήτητη ταχύτητά του.

Η ώρα της αλήθειας πάντως πλησιάζει, αφού και τα αυτοκίνητα του 2003 είναι πια σχεδόν έτοιμα και η ώρα για «στεγνούς» αγώνες φθάνει. Η κόντρα αποκτά τεράστιο ενδιαφέρον, αφού δεν περιορίζεται μονάχα στους... συνήθεις υπόπτους Φεράρι, Μακλάρεν, Γουίλιαμς, αλλά και στις Ρενό και Τζάγκουαρ. Αν συνυπολογιστεί και ο ρόλος που παίζουν οι νέοι κανονισμοί, π.χ. η επιλογή μονάχα ενός τύπου ελαστικών, τότε το πρωτάθλημα θυμίζει ρουλέτα.

Αυτή η επιλογή ελαστικών είναι υπεύθυνη σε μεγάλο βαθμό και για την έκβαση του βραζιλιάνικου γκραν πρι. Οσοι οδηγοί είχαν Michelin, οι τεχνικοί της οποίας είχαν επιλέξει πιο βρόχινα λάστιχα σε σχέση με τα ενδιάμεσα της Bridgestone, πατούσαν καλύτερα στην πίστα. Ετσι θα λέγαμε ότι ο αγώνας δεν έγινε πραγματικά στην πίστα αλλά περισσότερο από ό,τι συνήθως στα επιτελεία των ομάδων, ενώ και κάποιοι από τους οδηγούς σίγουρα δεν μπόρεσαν να δείξουν τις ικανότητές τους. Ο Αλόνσο έχει το πόδι του στο νάρθηκα και σίγουρα θα καταριέται τη γλιστερή πίστα, τα ελαστικά και τους κανονισμούς. Ισως δε, να είναι η ώρα να προβληματιστούμε για το αν πρέπει να γίνονται ή όχι αγώνες στη βροχή, με πανάλαφρα αυτοκίνητα με τεράστιες ιπποδυνάμεις. Ο Αλόνσο πάτησε στα συντρίμμια της Τζάγκουαρ του Βέμπερ και όλοι πάγωσαν, όταν τον είδαν ακίνητο για αρκετή ώρα μακριά από το μονοθέσιό του. Αμέσως μετά διακομίστηκε στο νοσοκομείο, όπου του έγιναν οι απαραίτητες εξετάσεις, αλλά ευτυχώς, όπως γνωστοποιήθηκε, οι ακτινογραφίες δεν έδειξαν να υπάρχει καμία σοβαρή κάκωση. Η κόκκινη σημαία έπεσε, ο αγώνας διεκόπη και σήμανε τη νίκη του Ραϊκόνεν. Θα μπορούσε να σημαίνει σχεδόν με τον ίδιο τρόπο τη νίκη του Φιζικέλα με την Τζόρνταν (η ένσταση θα εξεταζόταν από τη FIA στο τέλος της βδομάδας), ενώ ο τραυματισμένος Αλόνσο ήταν τρίτος την ώρα της διακοπής και σ' αυτή τη θέση κατετάγη. Ετσι η νίκη του Φιλανδού Ραϊκόνεν δε σηκώνει πολλή ανάλυση. Αν συνυπολογιστεί ότι νωρίς ή αργά έφυγαν από το παιχνίδι οι λογικοί πρωταγωνιστές, μάλλον πρέπει να περιμένουμε πριν στέψουμε τον συμπαθέστατο Κίμι, νέο αστέρι της Φόρμουλα 1.





Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ