Κυριακή 16 Σεπτέμβρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τροχοί
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
ΓΚΑΖΙΕΣ
Ονειρο θερινής νυκτός!

Ακόμα περισσότερη ισχύς, φαίνεται να είναι η συνταγή που ακολουθούν οι μηχανικοί της Porsche. Αυτές τις ημέρες λανσάρουν στην αγορά τη νέα - δεύτερη γενιά Carrera τύπου 996. Η νέα 911 έχει κινητήρα 3.600 κ.εκ., μεγαλωμένο κατά 200 κ.εκ. σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, που αποδίδει 320 ίππους. Ετσι η 911 πλησιάζει σε εκδόσεις την αντίστοιχη έκδοση turbo, αφού η τελική φτάνει τα 285 χιλιόμετρα. Η επιτάχυνση στην έκδοση Coupe είναι εντυπωσιακή αφού για τα 0 -100 χρειάζονται μόλις 5 δευτερόλεπτα και στην έκδοση Cabrio χρειάζονται 2 δέκατα του δευτερολέπτου παραπάνω. Η επανασχεδίαση εμπρός και πίσω τμήματος δεν έχει στερήσει τη σχέση με τους προγόνους, ενώ λεπτομέρειες με σημασία, είναι οι προβολείς που προέρχονται από το turbo και οι οβάλ εξατμίσεις. Και η νέα Porsche μοιάζει με όνειρο, μόνο για τους περισσότερους μοιάζει με όνειρο θερινής νυκτός.

***

Με 22 λεωφορεία ειδικών επιχειρήσεων εξοπλίζεται η Ελληνική Αστυνομία από τη Σφακιανάκης ΑΕΒΕ, μετά από διαγωνισμό που διενέργησε το υπουργείο Ανάπτυξης. Πρόκειται για οχήματα με ατσάλινο πλέγμα προστασίας τοποθετημένο περιμετρικά και διαφορετική διάταξη στο εσωτερικό, όπου μπορούν να μεταφερθούν 28 άτομα. Η κατασκευή τους γίνεται στο εργοστάσιο της Μαγούλας και χρησιμοποιούνται μηχανικά μέρη και εξαρτήματα της γερμανικής Man. Ο πετρελαιοκινητήρας διαθέτει αεροσυμπιεστή και αποδίδει 220 ίππους.

Υδρογονοκίνητο Seicento

Το Elettra H2 fuel cell αποτελεί μια από τις τελευταίες προσπάθειες της Fiat στα εναλλακτικά συστήματα κίνησης για μια πιο καθαρή αυτοκίνηση. Το Elettra Η2 fuel cell εντάσσεται σε ένα ευρύτερο ερευνητικό πρόγραμμα που έχει ως στόχο τη μικρότερη κατανάλωση, χαμηλές εκπομπές ρύπων, απόδοση και αξιοπιστία των εξαρτημάτων

Ως αυτοκίνητο εξέλιξης της τεχνολογίας των κυψελών καυσίμου, επιλέχθηκε το Seicento, ως πιο κατάλληλο στην εξαγωγή σωστών συμπερασμάτων αλλά και λόγω της αστικής χρήσης για την οποία προορίζεται. Χρησιμοποιεί ως καύσιμο το υδρογόνο που τροφοδοτεί ένα Stack, που μπορεί να παράγει ηλεκτρική ενέργεια έως και 7 kW. Το fuel cell εισάγεται σε ένα υβριδικό σύστημα που διαθέτει ηλεκτροκινητήρα 30 KW. Η απόδοση είναι σαφές ότι δηλώνει τον προορισμό του Seicento Elettra H2 fuel cell αυτοκινήτου πόλης, αλλά η αυτονομία του που φθάνει τα 140 χλμ. είναι μεγαλύτερη από το αντίστοιχο απλό ηλεκτροκίνητο Seicento Elettra.

Το fuel cell τροφοδοτείται με υδρογόνο, το οποίο δεν προκαλεί εκπομπές ρυπαντικών ουσιών και δεν παράγει διοξείδιο του άνθρακα καθιστώντας το ως το λιγότερο πολέμιο του φαινομένου του θερμοκηπίου στον τομέα της αυτοκίνησης, αφού αυτή η τεχνολογία φαίνεται να αποτελεί τη μεσοπρόθεσμη λύση.

Το Elettra H2 fuel cell χρησιμοποιεί ένα τριφασικό σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα και ένα αναδιαμορφωμένο σύστημα μπαταριών. Η νέα διαμόρφωση έγινε ώστε να τοποθετηθεί στο πίσω μέρος το σύστημα Stack που τροφοδοτείται με το υδρογόνο. Το Stack αποτελείται από πολλές στήλες συνδεδεμένες στη σειρά. Αυτές περιέχουν άτομα υδρογόνου τα οποία συναντιούνται στην άνοδο του καταλύτη, χάνοντας ένα ηλεκτρόνιο. Eκεί διασπώνται σε ηλεκτρόνια και πρωτόνια και ακολουθούν διαφορετικές διαδρομές, ώσπου να ξανασυναντηθούν και να σχηματίσουν νερό.


Το υδρογόνο είναι τοποθετημένο υπό πίεση 200 bar σε έξι φιάλες των 9 λίτρων. Αυτές βρίσκονται προσωρινά πίσω από τα μπροστινά καθίσματα, ενώ αργότερα θα τοποθετηθούν στο κεντρικό πάνελ που σήμερα καταλαμβάνουν οι μπαταρίες. Το σύστημα συμπληρώνεται από ένα μεταλλάκτη, ένα κύκλωμα ελέγχου πίεσης και υγρασίας του αέρα και του υδρογόνου, ένα κύκλωμα ανάκτησης νερού που παράγεται από το Stack και ένα σύστημα ψύξης του ίδιου του Stack. Το όχημα χάρη στην παραγωγή ρεύματος 48V μπορεί να διατηρεί σταθερή ταχύτητα 60 χλμ/ώρα, ενώ η τελική με τη συνδρομή των μπαταριών φθάνει τα 100 χλμ. Η επιτάχυνση από το 0 στα 50 χλμ., που θεωρούνται ικανοποιητική ταχύτητα κίνησης εντός πόλεως έρχεται σε 8 δευτερόλεπτα.

Η αυτονομία φθάνει τα 140 χλμ. ενώ ο χρόνος ανεφοδιασμού είναι ελάχιστος και υπολογίζεται στα 10 λεπτά. Το fuell cell τα καταφέρνει πολύ καλύτερα από ένα σύγχρονο θερμικό κινητήρα. Ωστόσο με τα σημερινά δεδομένα το σύστημα για να διατηρεί τα χαρακτηριστικά της απόδοσης με μηδενικούς ρύπους, πρέπει το υδρογόνο να παράγεται μόνο από ανανεώσιμες μη ρυπογόνες πηγές ενέργειας όπως η υδροηλεκτρική. Σε άλλη περίπτωση, όπως η παραγωγή του υδρογόνου από υδρογονάνθρακες παράγεται διοξείδιο του άνθρακα που ακυρώνει ένα μέρος των «οικολογικών» κερδών. Σ' αυτόν τον τομέα, της παραγωγής και της αποθήκευσης υδρογόνου είναι που καλούνται και οι μηχανικοί της Fiat να βρουν λύσεις. Τέτοιες, που θα κάνουν αυτή την τεχνολογία εφαρμόσιμη στα καθημερινά μας αυτοκίνητα.

Berlingo με θέα

Με τεχνολογία δανεισμένη από τα αεροσκάφη η Citroen δημιούργησε μια νέα οροφή, την οποία ονόμασε Modutop και με την οποία εξοπλίζει το Berlingo Multispace. Η νέα οροφή χαρίζει 100 λίτρα επιπρόσθετου χώρου αποθήκευσης και δυνατότητες προσαρμογής του στα «γούστα» των επιβατών

Η οροφή Modutop έχει χρησιμοποιήσει τα πρότυπα που συναντάμε στα αεροσκάφη, έχοντας ενσωματώσει αεραγωγούς εξαερισμού κλιματισμού, φώτα ανάγκης και πρίζες 12 V. Τα υλικά κατασκευής είναι καλής ποιότητας, ανθεκτικά, αλλά και ελαφρά ζυγίζοντας συνολικά 30 κιλά. Η Μodutop διαθέτει μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, αλλά και εύκολα προσβάσιμους αποθηκευτικούς χώρους. Συγκεκριμένα ο εμπρόσθιος αποθηκευτικός χώρος που βρίσκεται στο κέντρο της οροφής, μπορεί να φιλοξενήσει αντικείμενα με όγκο 29 λίτρα και βάρους 5 κιλά. Οι πλαϊνές θήκες χωρούν 23 λίτρα και το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος είναι 10 κιλά. Αλλο τόσο μπορούν να ζυγίζουν τα αντικείμενα που χωρούν στο πίσω μέρος της οροφής, που είναι και το μεγαλύτερο, αφού ο όγκος που μπορεί να φιλοξενηθεί φθάνει τα 50 λίτρα. Μια ακόμη δυνατότητα που δίνεται κυρίως στους μικρούς σε ηλικία επιβάτες, χάρη στη νέα οροφή, είναι η σύνδεση με φορητούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές παιχνίδια και CD.

Στο Berlingo Multispace - να θυμίσουμε ότι τα 624 λίτρα του πορτ-μπαγκάζ, μπορούν να αυξηθούν σε 2.800 λίτρα αν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα - χρησιμοποιεί το γνωστό κινητήρα των 1.400 κ.εκ με τους 75 ίππους. Το Berlingo Modutop διαθέτει στο βασικό εξοπλισμό υδραυλικό τιμόνι, αερόσακο οδηγού immobilizer, διαιρούμενο πίσω κάθισμα, πίσω ρυθμιζόμενα σε ύψος προσκέφαλα, air contidion και δύο πολύ πρακτικές συρόμενες πόρτες. Η τιμή με αυτό το πακέτο εξοπλισμού διαμορφώθηκε στα 4.304.006 δρχ., ενώ προαιρετικά μπορεί να διατεθούν αερόσακος συνοδηγού, ABS, ζάντες ελαφρού κράματος κλπ.





Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ