Κυριακή 17 Σεπτέμβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τροχοί
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
ΜΟΝΖΑ - ΙΤΑΛΙΚΟ G.P.
Νίκη Σουμάχερ στη σκιά του θανάτου

Associated Press

Τόπος τραγωδίας και ταυτόχρονα κάθαρσης αποδείχτηκε η Monza. Η καρδιά της Ferari χτυπούσε δυνατά μέσα στην πίστα που αποτελεί την έδρα της, φθάνοντας μάλιστα να πανηγυρίσει τη νίκη του Μίχαελ Σουμάχερ, την ίδια ώρα όμως η καρδιά του πυροσβέστη Πάολο Γκισλιμπέρτι έπαυε να χτυπά. Χαρά και λύπη συνυπήρξαν σε μια κατάσταση που εκφράζει την ίδια τη Φόρμουλα 1, μια κατάσταση οριακή.

Το δίδυμο Σουμάχερ - Μπαρικέλο από τα δοκιμαστικά έδειξε τα δόντια του και οι πολυάριθμοι τιφόζι της Φεράρι ζούσαν με την προσδοκία μιας νίκης που ούτως ή άλλως πάντα σημαίνει πολλά και θα τους ξανάβαζε στην υπόθεση του τίτλου. Η εκκίνηση όμως σκόρπισε τον τρόμο. Ο Μπαρικέλο έκανε κακή εκκίνηση, ο Φρέντσεν και ο Τρούλι συγκρούστηκαν προκαλώντας μια καραμπόλα στην οποία ενεπλάκησαν τελικά επτά αυτοκίνητα. Εξαρτήματα εκτοξεύονταν προς κάθε κατεύθυνση και ένα σύννεφο σκόνης σκέπαζε τα πάντα.

Η εικόνα του αποκαλύφθηκε με το που καθάρισε η ατμόσφαιρα έκανε πολλούς να πιστέψουν ότι κάποιοι οδηγοί ίσως είχαν τραυματιστεί. Ειδικά για τον Ντέμα Ρόσα που είχε προσγειωθεί ανάποδα η ανησυχία ήταν εντονότατη. Ομως το αληθινό δράμα συνέβαινε λίγα μέτρα παραπέρα, εκεί που δεν πέφτουν σχεδόν ποτέ τα φώτα της δημοσιότητας. Ο πυροσβέστης Πάολο Γκισλιμπέρτι χτυπημένος - ίσως από τροχό - στο κεφάλι έδινε μάχη για τη ζωή του. Ο διευθυντής της πίστας δήλωσε ότι δεν είχαν καταλάβει τι ακριβώς συνέβη και ότι ίσως θα 'πρεπε να είχαν μεταφέρει τον άτυχο πυροσβέστη στο νοσοκομείο με ελικόπτερο. Η ουσία πάντως είναι ότι Γκισλιμπέρτι έχασε τη ζωή του και οι διοργανωτές δεν μπήκαν καν στον κόπο να διακόψουν τον αγώνα.

Λίγο μετά την έξοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας ο Σουμάχερ που κράταγε ήδη την πρώτη θέση, ξεχύθηκε εμπρός σε μια εύκολη νίκη. Ο Χάκινεν που δεν είχε λυμένα τα αεροδυναμικά προβλήματα της Μακλάρεν τερμάτισε δεύτερος, και ο μικρός (μόνο στην ηλικία) Ραλφ Σουμάχερ πήρε την τρίτη θέση. Αν και το αγωνιστικό μέρος θα έπρεπε να περάσει σε δεύτερο πλάνο μετά τον θάνατο ενός ανθρώπου, η νίκη πανηγυρίστηκε δέοντος. Την εξάδα συμπλήρωσαν Βερστράπεν, Βουρτς και Ζόντα.

Οι διαμαρτυρίες για το χειρισμό των διοργανωτών στην υπόθεση του θανατηφόρου τραυματισμού του Γκισλιμπέρτι δεν έλειψαν. Ο Κούλθαρντ εξοργισμένος καταλόγισε ευθύνες και ζήτησε να εφαρμόζονται οι κανονισμοί και στη Μόντζα, και να μην κάνουν τα στραβά μάτια λόγω του ιδιαίτερου ενθουσιασμού που χαρακτηρίζει τους φιλάθλους. Ο Κούλθαρντ μάλιστα δήλωσε την απορία του για τη μη διακοπή του αγώνα. Οι φωνές για ακαταλληλότητα της πίστας για γκραν πρι της Φόρμουλα 1 πληθαίνουν και είναι πολλοί αυτοί που πιστεύουν ότι δεν πρέπει να ξαναγίνει εκεί αγώνας. Δηλώσεις συμπαράστασης έκαναν σχεδόν όλοι οι οδηγοί προς την οικογένεια του πυροσβέστη, ενώ ο Ζαν Τοντ αφιέρωσε τη νίκη της ομάδας του στους ανθρώπους της πίστας. Οι ιταλικές αρχές κατάσχεσαν τα πέντε κατεστραμμένα μονοθέσια, παίρνουν καταθέσεις από τους οδηγούς και ψάχνουν να βρουν τι ακριβώς συνέβη.

Η Μόντζα επισκιάστηκε από ένα θάνατο. Η νίκη όμως του Σουμάχερ έδωσε μεγάλο ενδιαφέρον στο πρωτάθλημα, αφού η διαφορά που τον χωρίζει από τον Χάκινεν μειώθηκε στους δυο βαθμούς. Σίγουρα πολλοί θα ξεχάσουν γρήγορα τον θάνατο και θα εστιάσουν την προσοχή τους στους 3 τελευταίους αγώνες. Ομως αυτό το ενδιαφέρον δεν πρέπει να επιτρέψει να διεξάγονται αγώνες όπως της Μόντζας, αγώνες που δεν προσφέρουν την ασφάλεια που πρέπει, όχι μόνο στους αγωνιζόμενους αλλά και σε όσους προσφέρουν με τη δουλιά τους στη διοργάνωση των γκραν πρι.

Αναβάθμιση Micra

Η γνώριμη μορφή του Nissan Micra τροποποιήθηκε ελαφρά αποκτώντας ένα πιο ώριμο στιλ. Οι προφυλακτήρες, τα εμπρός και πίσω φώτα, τα πλαϊνά διακοσμητικά, τα προστατευτικά πλαίσια των μαρσπιέ και η περιοχή της πινακίδας κυκλοφορίας, έχουν υποστεί τροποποιήσεις. Το Micra μοιάζει χαμηλότερο και φαρδύτερο, κάτι που του δίνει μια νεανική εικόνα. Οι αποχρώσεις στις οποίες προσφέρεται φθάνουν τις δέκα επτά μεταλλικές και είναι γνωστές από τα μεγαλύτερα μοντέλα της εταιρίας.

Στο εσωτερικό - το οποίο μπορεί να ντυθεί με δυο διαφορετικές ταπετσαρίες - ξεχωρίζει το ξανασχεδιασμένο δίχρωμο ταμπλό, το οποίο διαθέτει και ένα αποθηκευτικό χώρο στο κέντρο του πάνω τμήματος. Διαφορετικά είναι τα γραφικά των οργάνων, ενώ το τιμόνι τεσσάρων ακτίνων θυμίζει Almera. Ανάλογα την έκδοση, διατίθενται και ελαστική θήκη στην πλάτη του καθίσματος και μια βάση για μπουκάλι.

Οι κινητήρες έχουν βελτιωθεί. Ο 1.300άρης CG13 αντικαταστάθηκε από τον 1.4 CGA3 που έχει κυβισμό 1348 κ.εκ. Τα αρχικά του CG σημαίνουν Clean Green, δηλ. καθαρός οικολογικός και ανάμεσα στις άλλες αλλαγές έχει τοποθετηθεί καταλύτης ταχείας προθέρμανσης. Βελτιώσεις έχουν γίνει στην τροφοδοσία και στην ανάφλεξη ενώ η ισχύς έχει ανέβει από τους 75 στους 82 ίππους, ενώ η κατανάλωση έχει πέσει από τα 6,6 στα 6,1 λίτρα ανά 100 χλμ., ενώ η τελική ταχύτητα φθάνει τα 170 χλμ./ώρα.


Ο 1.000άρης που έχει δεχτεί ανάλογες φροντίδες, αποδίδει 60 ίππους και πετυχαίνει μια από τις κορυφαίες τιμές κατανάλωσης αφού χρειάζεται 5,6 λίτρα για να διανύσει 100 χλμ. μεικτής οδήγησης. Η τελική του φθάνει τα 150 χλμ. και για τα 0-100 χρειάζονται 15,5 δευτερόλεπτα. Βελτιώσεις για πιο αθόρυβη λειτουργία έχουν γίνει και στο κιβώτιο που έχει ξανασχεδιασμένες τις δύο πρώτες σχέσεις.

Αναβαθμισμένες είναι οι δαγκάνες των φρένων και οι αποστάσεις ακινητοποίησης έχουν μειωθεί κατά 12%. Το ABS είναι της Bosch νέας γενιάς. Τα στάνταρ ασφαλείας είναι από τα υψηλότερα στην κατηγορία και οι τροποποιήσεις που έχουν γίνει αφορούν τα συστήματα συγκράτησης αποσκευών ενώ έχει τοποθετηθεί και ένα δεύτερο σημείο στήριξης του παιδικού καθίσματος ISOFIX. Το immobilizer είναι τελευταίας γενιάς και το κλειδί χρησιμοποιεί ένα περίπλοκο κωδικό που αν δε δοθεί σωστά ακινητοποιεί το αυτοκίνητο. Οι τιμές ξεκινούν από τα 2.718.000 δρχ. για το 1.000άρι και από τα 3.418.000 δρχ. για το 1.400άρι.




Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ