Κυριακή 18 Μάη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τροχοί
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
Mazda 2
Το 2 το καλό

Η επίθεση της Mazda συνεχίζεται με ένα νέο πολυχρηστικό ευρύχωρο μίνι

Η εταιρία παρουσίασε και ξεκινά τη διάθεση του 2, που αντικαθιστά το Demio, ενός μοντέλου που ενσωματώνει τα νέα χαρακτηριστικά της μάρκας, όπως τα γνωρίσαμε με το ιδιαιτέρως επιτυχημένο 6. Το 2 είναι ένα πολυχρηστικό μίνι, που στηρίζεται στο εξ αγχιστείας αδελφάκι του, λόγω Ford, το Fiesta, έχοντας όμως συγγένειες και με το Fusion, αφού η έμφαση έχει δοθεί στην ευρυχωρία.

Το λεγόμενο family look, είναι παρόν και σ' αυτό το μοντέλο, με το σήμα κατατεθέν της Mazda, τη μάσκα και τα μπροστινά φώτα να θυμίζουν το μεγαλύτερο 6, αλλά και το επερχόμενα 3, 4 και 5, που θα ολοκληρώσουν την γκάμα της μάρκας. Η Mazda θέλει με αυτόν τον καταιγισμό μοντέλων να δώσει το νέο της στίγμα και να αφήσει πίσω τις δύσκολες μέρες. Βέβαια, το αυτοκίνητο που θα εντυπωσιάσει είναι το σπορ RX-8 που αναμένεται στη χώρα μας τον ερχόμενο Σεπτέμβρη.

Στο Mazda 2 τώρα... που -όπως μας έλεγαν οι άνθρωποι της εταιρίας- δεν είναι ένα Fiesta με άλλο σήμα. Η βάση είναι το πάτωμα του νέου Fiesta, αλλά η προσωπικότητα είναι Mazda, για αυτό και το στήσιμο είναι διαφοροποιημένο, με άλλη μπροστινή ανάρτηση και συνολικά πιο μαλακή ρύθμιση. Από το Demio, το οποίο αντικαθιστά, κρατά κάποια βασικά από τη γραμμή, αλλά διαθέτει περισσότερο χαρακτήρα και σαφέστατα πιο εντυπωσιακό εσωτερικό, αν και τα ζωηρά χρώματα που έχουν επιλεγεί είναι αμφιλεγόμενα. Τα υλικά είναι καλής ποιότητας, στην καμπίνα δε φθάνουν κραδασμοί και η ανάρτηση φροντίζει για την απορρόφηση των ανωμαλιών του οδοστρώματος. Οι χώροι είναι ικανοποιητικοί χάρη κυρίως στο ύψος της καμπίνας, για τέσσερις και θα βολέψουν ακόμα και πέντε επιβάτες με κάποιους συμβιβασμούς. Το πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 267 λίτρων, επιτρέποντας απλώς τη μεταφορά των αναγκαίων αποσκευών.


Το 2 λοιπόν είναι ένα μοντέλο που τοποθετείται στη νέα κατηγορία που έχουν ήδη ξεκινήσει το Ford Fusion, το λίγο μεγαλύτερο Opel Meriva και το επιτυχημένο Honda Jazz. Με τα κριτήρια της κατηγορίας να διαμορφώνονται ακόμα, το 2 έρχεται να μπει σφήνα (είναι δηλαδή μεγαλύτερο από τα αντίστοιχα supermini και λίγο μικρότερο από ένα μικρό πολυμορφικό) και υπόσχεται (με μήκος περίπου στα 4 μέτρα) άνετη αστική μετακίνηση, πολύ καλή οδική συμπεριφορά και ευρυχωρία. Κάπου στη μέση τοποθετείται το 2 και από πλευράς τιμής. Η Mazda δεν πιστεύει ότι οι αγοραστές της την προτιμούν επειδή είναι φθηνή, αλλά καλή, και επέλεξαν αντί μιας άκρως δελεαστικής τιμής ένα πληρέστερο πακέτο εξοπλισμού και μια τιμή αντίστοιχη της ποιότητας του αυτοκινήτου.

Πολλές επιλογές

Οι ενδιαφερόμενοι λοιπόν θα πρέπει να ξεκινήσουν την έρευνα αγοράς για το 2, έχοντας κατά νου ότι το φθηνότερο κοστίζει 11.500 ευρώ. Αυτή η τιμή αφορά την έκδοση των 1,2 λίτρων και των 75 ίππων, με την ονομασία Core Plus που περιλαμβάνει: αερόσακους οδηγού - συνοδηγού, air condition, υδραυλικό τιμόνι, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, ρυθμιζόμενο σε ύψος κάθισμα οδηγού, καθαριστήρες με χρονοδιακόπτη, πλήρως αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα και ραδιόφωνο με δύο ηχεία. Αν κάποιος επιθυμεί να παραμείνει στον ελαστικό 8βάλβιδο κινητήρα που κινεί με αξιοπρέπεια τα 1.125 κιλά του αμαξώματος, αλλά με καλύτερο εξοπλισμό, υπάρχει και η επιλογή του Sport που κοστίζει 13.500 ευρώ και διαθέτει επιπλέον: δερμάτινο τιμόνι με χειριστήρια για το ηχοσύστημα, θερμαινόμενους ηλεκτρικούς καθρέφτες, ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, πλευρικούς αερόσακους, ραδιόφωνο με 6 ηχεία, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών και ABS με EBD και EBA.


Επόμενος κινητήρας αυτός των 1.400 κ.εκ., με τους 80 ίππους στις δύο προαναφερόμενες εκδόσεις Core Plus και Sport, οι οποίες θα κοστίζουν 11.900 και 13.900 ευρώ. Ο κινητήρας θα είναι διαθέσιμος από τον Ιούνη και είναι ο μόνος που μπορεί να συνδυαστεί με κιβώτιο ταχυτήτων Auto Shift. Επειδή η τιμή είναι πολύ κοντά με τη διαφορά μόλις στα 400 ευρώ για τις αντίστοιχες εκδόσεις, η εκτίμηση είναι πως το 1.400άρι θα είναι το πιο δημοφιλές Mazda 2. Το πιο γρήγορο, για την ώρα τουλάχιστον, είναι το 1.600 με τους 100 ίππους και έρχεται μόνο στην έκδοση Sport. Με επιδόσεις αρκετές για ταξίδια και γρήγορες βόλτες, αναδεικνύει το στήσιμο του αυτοκινήτου και το εξαιρετικό κιβώτιο, κοστίζοντας όμως 15.500 ευρώ.

ΓΚΡΟΝΧΟΛΜ - ΠΕΖΩ
Καλύτερο ζευγάρι στο αργεντίνικο ταγκό

Σε μάχη με πρωταγωνιστές τους οδηγούς της Peugeot και των 206WRC εξελίχθηκε το Ράλι Αργεντινής. O Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2002, Marcus Gronholm κέρδισε, ενώ ο ομόσταυλος του Richard Burns τερμάτισε τρίτος και τώρα προηγείται με μόλις δύο βαθμούς διαφορά του Gronholm.

Ο Gronholm στάθηκε πάντως και τυχερός αφού ο Markko Martin που προηγούνταν μέχρι και την τελευταία μέρα εγκατέλειψε λόγω μηχανικού προβλήματος, αφήνοντας το πεδίο ελεύθερο για τη νίκη στον επερχόμενο Φινλανδό. Πάντως κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι δε δικαιούτο τη νίκη με βάση την απόδοσή του. Το ότι ανέβηκε στην πρώτη θέση από την έκτη όπου είχε βρεθεί, κατακτώντας και 12 καλύτερους χρόνους είναι ενδεικτικό του πόσο καλά οδήγησε.

«Είμαι πολύ ευτυχισμένος. Μετά το σφάλμα της πρώτης ημέρας, συνειδητοποιήσαμε ότι είχαμε πολλή δουλιά για να επανακάμψουμε, αλλά το αυτοκίνητο ήταν εξαιρετικό στο δρόμο και όλη η ομάδα έκανε εξαίσια δουλιά. Πίεσα αρκετά και ο αγώνας σίγουρα δεν ήταν εύκολος, αλλά η νίκη του δεύτερου ράλι στη σειρά είναι μία υπέροχη αίσθηση», δήλωσε ο νικητής του αγώνα Marcus Gronholm.

Ο Karlos Sainz δήλωσε παρών και στην Αργεντινή και κατάκτησε τη δεύτερη θέση για τη Σιτροέν, επιβεβαιώνοντας ότι το φετινό πρωτάθλημα θα είναι ένας γαλλικός «εμφύλιος».

Οι Richard Burns και Robert Reid με το άλλο Peugeot 206WRC, τερμάτισαν στην τρίτη θέση, επιτρέποντας με αυτό τον τρόπο στη Peugeot να κατατάξει δύο αυτοκίνητα στην πρώτη τριάδα. Ο Burns ήταν δεύτερος αφού είχε ξεπεράσει τον Sainz στη διαδρομή, αλλά ένα πρόβλημα στο τούρμπο κατά το τελευταίο σκέλος του αγώνα, τον έριξε στην τρίτη θέση. Την κυριαρχία της Peugeot ολοκλήρωσε ο Harri Rovanpera που παρά τα προβλήματα με τα ελαστικά τερμάτισε τέταρτος κερδίζοντας και τους πρώτους του βαθμούς για φέτος.


Ο επόμενος αγώνας του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος είναι ο εθνικός μας αγώνας, το Ράλι Ακρόπολις που θα πραγματοποιηθεί στη Λαμία, στις 06-08/06.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ