Κυριακή 19 Μάρτη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τροχοί
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
HIUNDAI ATOS PRIME
Ενα ερωτεύσιμο MPV

Ενα ερωτεύσιμο ATOS με το όνομα PRIME, παρουσίασε η HIUNDAI, έχοντας ως στόχο όσους εκτός από την ευρυχωρία που προσέφερε το MPV αναζητούσαν και το στιλ

Το PRIME έρχεται να συμπληρώσει και όχι να αλλάξει την γκάμα, κάτι απόλυτα φυσιολογικό αν υπολογίσει κανείς την εμπορική επιτυχία του μικρού Κορεάτη. Ισως γι' αυτό το λόγο διατηρήθηκαν τα γνωστά μας μηχανικά μέρη, αν και το PRIME γίνεται άμεσα διακριτό, αφού έχει χαμηλωμένη οροφή κατά 35 mm, ενώ επανασχεδιασμένο είναι το εμπρός και το πίσω μέρος, όπου έχουν υιοθετηθεί πιο καμπύλες γραμμές. Οι πρόβολοι εμπρός και πίσω έχουν περιοριστεί στον ελάχιστο όγκο, ενισχύοντας την αίσθηση του συμπαγούς αυτοκινήτου. Οι εσωτερικές διαστάσεις εξακολουθούν να είναι κορυφαίες και στο PRIME, αν και το χαμήλωμα της οροφής, έχει μειώσει το αίσθημα «άπλας» που δίνει το MPV.

Ο 1.000άρης κινητήρας με τον ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαδοχικό ψεκασμό πολλαπλών σημείων, έχει επανασχεδιασμένα ελατήρια εμβόλων, νέα διπλή πολλαπλή εξαγωγής, ενώ και ο χρονισμός των 3 βαλβίδων ανά κύλινδρο είναι νέος με στόχο τη βελτιστοποίηση της απόδοσης. Η ισχύς είναι 55 ίπποι στις 5.500 σ.α.λ. και η ροπή 82Nm στις 3.100 σ.α.λ., και σε συνδυασμό με το πεντάρι σασμάν και το χαμηλό βάρος των 870 κιλών δίνει ανταγωνιστικές επιδόσεις για την κατηγορία του. Τα 0-100 έρχονται σε 15,1'', ενώ η τελική ταχύτητα φθάνει τα 140 χλμ/ώρα. Η μέση κατανάλωση είναι 6,3 λίτρα ανά 100 χλμ.

Στο εσωτερικό δεν υπάρχουν σημαντικές αλλαγές, αλλά μάλλον δεν κρίθηκε αναγκαίο, αφού το ATOS εκτός της ευρυχωρίας προσφέρει πολλούς πρακτικούς χώρους αποθήκευσης και αναδιπλούμενο πίσω κάθισμα, το οποίο όταν «πέσει» απελευθερώνει 1.084 λίτρα χώρου αποσκευών.


Στον εξοπλισμό, που αποτελεί και ένα από τα πιο δυνατά στοιχεία της HIUNDAI υπάρχουν ως στάνταρ: υδραυλικό τιμόνι, immobilizer, ψηφιακό ραδιοκασετόφωνο με 2 ηχεία, τηλεσκοπική κεραία, συρτάρι κάτω από τη θέση του συνοδηγού, εταζέρα, πίσω προσκέφαλο, πλαϊνές προστατευτικές μπάρες, θήκες στις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων, διαιρούμενο πίσω κάθισμα 50:50, πίσω υαλοκαθαριστήρας, θερμαινόμενο πίσω τζάμι, ρύθμιση ύψους δέσμης φώτων, φιμέ τζάμια, άνοιγμα τάπας βενζίνης από το εσωτερικό, δείκτες βενζίνης και θερμοκρασίας νερού, φωτεινή ένδειξη ανοιχτής πόρτας, ηχητικό σήμα για φώτα, πίσω φως ομίχλης, φωτισμό πορτ-μπαγκάζ και πλαϊνά προστατευτικά.

Αυτά υπάρχουν σε όλες τις εκδόσεις και στη βασική του MPV διαμορφώνουν την τιμή στα 2.338.000 δρχ. Το MPV Plus διαθέτει ακόμα ηλεκτρομαγνητικές κλειδαριές, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα και άνοιγμα πορτ-μπαγκάζ από το εσωτερικό και κοστίζει 2.418.000 δρχ. Το Prime διατίθεται με τον εξοπλισμό του MPV Plus συν ζάντες αλουμινίου, αεροτομή οροφής και η τιμή του ανεβαίνει 2.498.000 δρχ. Η έκδοση ATOS PRIME FULL έχει επιπροσθέτως αερόσακο οδηγού, σύστημα ABS, προβολείς ομίχλης, φωτεινή ένδειξη ABS/αερόσακου, μάσκα χρωμίου και πλαίσιο χρωμίου στην πινακίδα και τιμάται 2.728.000 δρχ. Το air condition στοιχίζει 120.000 δρχ.

ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ F1
Με το δεξί Σουμάχερ - Φεράρι

Εγκατέλειψαν οι Μακλάρεν από κινητήρα στην Αυστραλία

Πριν ο αλέκτωρ... άρχισαν τα όργανα. Στη Μελβούρνη τα δοκιμαστικά έδειχναν ότι η Μακλάρεν δε θα είχε αντίπαλο και οι αισιόδοξοι «Φεραρίστι» θα απογοητεύονταν για μια ακόμη φορά.

Οι δύο Μακλάρεν με τους Μίκα Χάκινεν και Ντέιβιντ Κούλθαρντ στα δοκιμαστικά του Σαββάτου έπαιρναν καθαρά τις δύο πρώτες θέσεις στη γραμμή της εκκίνησης του αυστραλιανού γκραν πρι. Ο κινητήρας της Μερσεντές έμοιαζε πανίσχυρος και τα μονοθέσια της Μακλάρεν έκαναν επίδειξη ισχύος. Ο Χάκινεν βελτίωνε τους χρόνους του ακόμα και όταν ο Σουμάχερ έμενε πίσω χαρακτηριστικά.

Το πράσινο βρήκε τις δύο Φεράρι των Σουμάχερ και Μπαρικέλο να βλέπουν τις εξατμίσεις των Μακλάρεν. Στον ενδέκατο γύρο τα πράγματα άρχισαν να αποκαλύπτονται. Ο κινητήρας του Κούλθαρντ παρέδιδε το... πνεύμα και οι πιο έμπειροι σκέφθηκαν ότι ήταν πολύ νωρίς για να αποδίδει τόσο καλά ένας κινητήρας. Λίγο αργότερα αυτό αποδείχτηκε από το πρώτο μονοθέσιο της Μακλάρεν. Ο Μίκα Χάκινεν εγκατέλειπε από κινητήρα, μόλις στο 18ο γύρο, λίγο αργότερα από τον Κούλθαρντ και αφού άρχισε να πιέζεται από το Σουμάχερ.

Ο Γερμανός πήρε την άγουσα για την πρωτιά και αν και κάποια στιγμή φάνηκε να αντιμετωπίζει πρόβλημα με το νέο εφτάρι ημιαυτόματο σασμάν, τον πέρασε μάλιστα ο Μπαρικέλο, όλα εξελίχθηκαν φυσιολογικά. Ο Σουμάχερ πρώτος, ο Μπαρικέλο δεύτερος, και οι Μακλάρεν στο κανναβάτσο... Ο Σουμάχερ μάλιστα, ο οποίος ήδη βρίσκεται σε φραστικό πόλεμο με τη Μακλάρεν, δήλωνε ότι μόλις μπήκε στη Φεράρι του, αισθάνθηκε πως ήταν έτοιμοι για τη νίκη, κάτι που τον έκανε ιδιαίτερα ευχαριστημένο, αφού επιτέλους ήταν ανταγωνιστικοί από τον πρώτο αγώνα. Ο Μπαρικέλο φάνηκε έτοιμος για τον πρώτο του αγώνα και έκανε τη δουλιά.

Η Αυστραλία πρέπει να ταιριάξει στην οικογένεια Σουμάχερ, αφού ο Ραλφ πήρε την τρίτη θέση με τη Γουίλιαμς. Η έκπληξη ήρθε πάντως από την BAR. Ο Ζακ Βιλνέβ τέταρτος και ο Ρικάρντο Ζόντα εκτός, σκόρπισαν χαμογέλα στην ομάδα, αν και η έκτη θέση του Ζόντα ήρθε μετά το μηδενισμό του Σάλο, λόγω παραβίασης τεχνικού κανονισμού στο εμπρός αεροβοήθημα. Πάντως ο Σάλο προσπάθησε να διασκεδάσει τις εντυπώσεις δηλώνοντας ότι «θα μπορούσαμε με λίγη τύχη να ήμασταν και τρίτοι αν και αυτό είναι εντελώς ακαδημαϊκό λόγω του μπροστινού φτερού». Η Μπένετον πήρε 2 βαθμούς χάρη στην πέμπτη θέση του Φισικέλα, ενώ είδε τον Αλεξάντερ Βουρτζ να τερματίζει έβδομος.


Ακολούθησαν Μαρκ Ζενέ με Μινάρντι και Ν. Χέιφελντ με Προστ. Ο Μπάτον στην πρώτη του εμφάνιση με τη Γουίλιαμς εγκατέλειψε στον 46ο γύρο, αλλά έδειξε ότι δεν τον εμπιστεύτηκε τυχαία ο γερο-Γουίλιαμς. Εξω έμειναν και οι δύο Τζόρνταν και οι δύο Σάουμπερ (η μία λόγω του μηδενισμού) και οι δύο Αροους, καθώς και οι δυο Τζάγκουαρ. Ο Χέμπερτ μάλιστα ήδη διαμαρτυρήθηκε για την αξιοπιστία τους, αφού εγκατέλειψε μόλις στον πρώτο γύρο. Ο Σουμάχερ χάρη στη μέση ωριαία των 196,254 χλμ/ώρα πήρε τους δέκα βαθμούς και προηγείται, με τον ομόσταυλό του Μπαρικέλο να αξακολουθεί με 6 βαθμούς, δίνοντας έτσι στη Φεράρι συνολικά 16 και έχοντας ήδη τη Μακλάρεν στριμωγμένη στα σχοινιά, αφού η συγκομιδή της ήταν μηδέν. Το πρωτάθλημα όμως μόλις αρχίζει και ο μακρύς δρόμος έχει ως επόμενη στάση τη Βραζιλία στις 26 Μάρτη, όπου η Μακλάρεν πρέπει πάση θυσία να πετύχει κάτι καλύτερο.


Οι θριαμβευτές του Αυστραλιανού Γκραν Πρι στην πρεμιέρα του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Φόρμουλα-1, Μίκαελ Σουμάχερ (πάνω)και Ρούμπενς Μπαριτσέλο (αριστερά) με Φεράρι
Οι θριαμβευτές του Αυστραλιανού Γκραν Πρι στην πρεμιέρα του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Φόρμουλα-1, Μίκαελ Σουμάχερ (πάνω)και Ρούμπενς Μπαριτσέλο (αριστερά) με Φεράρι


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ