Η αναβάθμιση, ποιοτική, αισθητική και οδηγική του νέου Mazda 6, σε σχέση με το Xedos αλλά και το 626 που αντικαθιστά, είναι τόσο εντυπωσιακή που δικαιολογεί τη δεύτερη θέση την οποία κατέλαβε στην ψηφοφορία για το αυτοκίνητο της χρονιάς
Το νέο μεσαίο Mazda 6 προσφέρει στα 21.000 ευρώ μια φρέσκια και ελκυστική εξωτερική παρουσία, με δυναμική γραμμή, που πάντως δε σπάει τα κλασικά πρότυπα, αφού δεν πρέπει να ξεχνάμε και το μάλλον συντηρητικό κοινό της κατηγορίας D. Λίγο πιο μοντέρνο και σπορ είναι το εσωτερικό του, που δε φαίνεται να επηρεάζεται από τα δεδομένα της κατηγορίας, που χρόνια τώρα αφήνει τα τολμηρά βήματα για πιο νεανικές εκδόσεις. Στην περίπτωση του 6 έχει επιλεγεί μια ευχάριστη, ανοιχτόχρωμη μπεζ ή γκρι ταπετσαρία με το ασορτί χρώμα στο - μαλακό - πλαστικό του ταμπλό.
Από διαστάσεις το νέο μοντέλο χαρακτηρίζεται μάλλον μεγάλο με μήκος 4,68 μ., πλάτος 1,78 μ. και ύψος 1,43 μ.
Το ρυθμιζόμενο κάθισμα (εμπρός- πίσω και ύψος) και τιμόνι (ύψος-βάθος), σε συνδυασμό με την επάρκεια χώρου, που σου επιτρέπει να τραβήξεις το κάθισμα όσο πίσω θέλεις, χωρίς να στριμώξεις τους πίσω επιβάτες, επιτρέπουν να βρεις εύκολα την κατάλληλη θέση, δίνοντας ταυτόχρονα τη δυνατότητα χώρου φόρτωσης 500 λίτρων.
Στο ερώτημα, αν τα 1.345 κιλά κινούνται σβέλτα από τα 120 άλογα που έρχονται στις 5.500 σ.α.λ., απαντούν τα 1.800 κ.εκ., που δεν είναι ξεζουμισμένα, και η τεχνολογία της 16βάλβιδης κεφαλής, οι 2ΕΕΚ και τα 16,8χγμ. / 4.300 σ.α.λ. που βοηθούν ώστε να χρειάζονται 10,9΄΄ για την επιτάχυνση από 0 έως 100 χλμ./ώρα. Αποτελεσματικό το σύστημα που στις 5.800 στροφές αποσυμπλέκει αυτόματα τον ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενο κλιματισμό, για να επιτευχθεί η μέγιστη επιτάχυνση.
Μερικοί ίπποι ακόμη θα ήταν επιθυμητοί και εύκολοι αν είχαν εφαρμοστεί οι σημερινές προδιαγραφές (Euro 3) καυσαερίων-θορύβου και όχι Euro 4 που θα ισχύσουν το... 2005, και είναι αυστηρότερες και περιοριστικές στο να βγουν ιπποδυνάμεις.
Προστασία από σύγκρουση παρέχεται από το πλαίσιο επιβατών κατασκευασμένο ώστε να διανέμει και να απορροφά την ενέργεια της σύγκρουσης, ενώ στα χαρακτηριστικά παθητικής ασφάλειας συμπεριλαμβάνονται διπλοί εμπρόσθιοι αερόσακοι, πλευρικοί εμπρόσθιοι αερόσακοι, αερόσακοι κουρτίνες και πίσω αερόσακοι για την προστασία του οδηγού και των συνεπιβατών σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης.
Ο Τ. Μπλερ δήλωσε: «Χαίρομαι πραγματικά που παραβρίσκομαι στο λανσάρισμα του νέου Micra. To σημερινό γεγονός, είναι το αποτέλεσμα της σκληρής δουλιάς από μία σπουδαία διοίκηση και ένα άριστο προσωπικό στη γραμμή παραγωγής της Nissan στο Σάντερλαντ, την πιο παραγωγική στην ΕΕ». Από την πλευρά της εταιρίας, ο Κάρλος Γκοσν δήλωσε: «Η σημερινή μέρα, αποτελεί ορόσημο για το Nissan 180, το τριετές πρόγραμμα ανάπτυξης της εταιρίας μας, καθώς ξεκινά η παραγωγή του νέου Micra. Βρίσκομαι σήμερα εδώ, για να αποδώσω φόρο τιμής στη σκληρή δουλιά όλων των εργαζομένων στο Σάντερλαντ, οι οποίοι έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην αύξηση των πωλήσεων της Nissan στην Ευρώπη».
Η Nissan στοχεύει σε 160.000 ετήσιες πωλήσεις του νέου Micra στην ευρωπαϊκή αγορά, κάτι που μοιάζει εφικτό αν συνυπολογίσει κανείς ότι το πρώτο ιαπωνικό αυτοκίνητο που κατέκτησε τον τίτλο του αυτοκινήτου της χρονιάς έχει αγοραστεί από 1,3 εκατ. Ευρωπαίους οδηγούς την τελευταία δεκαετία.