Κυριακή 22 Δεκέμβρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τροχοί
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
ΝΕΟ MAZDA 6
Αλμα προς το μέλλον

Η αναβάθμιση, ποιοτική, αισθητική και οδηγική του νέου Mazda 6, σε σχέση με το Xedos αλλά και το 626 που αντικαθιστά, είναι τόσο εντυπωσιακή που δικαιολογεί τη δεύτερη θέση την οποία κατέλαβε στην ψηφοφορία για το αυτοκίνητο της χρονιάς

Αν αναλογιστεί κανείς ότι στην ιστορία του βραβείου μόνο δύο αυτοκίνητα από την Ιαπωνία έχουν πρωτεύσει στο «διαγωνισμό», τότε μπορεί να καταλάβει πόσο καλή δουλιά έγινε από τους μηχανικούς της μικρής, από πλευράς μεγέθους, εταιρίας. Το νέο Mazda 6 είναι από εκείνα τα μοντέλα που σε κάνουν να αισιοδοξείς για την εξέλιξη των αυτοκινήτων στη μεσαία κατηγορία.

Το νέο μεσαίο Mazda 6 προσφέρει στα 21.000 ευρώ μια φρέσκια και ελκυστική εξωτερική παρουσία, με δυναμική γραμμή, που πάντως δε σπάει τα κλασικά πρότυπα, αφού δεν πρέπει να ξεχνάμε και το μάλλον συντηρητικό κοινό της κατηγορίας D. Λίγο πιο μοντέρνο και σπορ είναι το εσωτερικό του, που δε φαίνεται να επηρεάζεται από τα δεδομένα της κατηγορίας, που χρόνια τώρα αφήνει τα τολμηρά βήματα για πιο νεανικές εκδόσεις. Στην περίπτωση του 6 έχει επιλεγεί μια ευχάριστη, ανοιχτόχρωμη μπεζ ή γκρι ταπετσαρία με το ασορτί χρώμα στο - μαλακό - πλαστικό του ταμπλό.

Από διαστάσεις το νέο μοντέλο χαρακτηρίζεται μάλλον μεγάλο με μήκος 4,68 μ., πλάτος 1,78 μ. και ύψος 1,43 μ.

Το ρυθμιζόμενο κάθισμα (εμπρός- πίσω και ύψος) και τιμόνι (ύψος-βάθος), σε συνδυασμό με την επάρκεια χώρου, που σου επιτρέπει να τραβήξεις το κάθισμα όσο πίσω θέλεις, χωρίς να στριμώξεις τους πίσω επιβάτες, επιτρέπουν να βρεις εύκολα την κατάλληλη θέση, δίνοντας ταυτόχρονα τη δυνατότητα χώρου φόρτωσης 500 λίτρων.


Οι 120 ίπποι δεν είναι πολλοί με τα σημερινά δεδομένα ενώ και το σχετικά μεγάλο μεταξόνιο, τα εμπρόσθια και οπίσθια δισκόφρενα, το σύστημα αντι-μπλοκαρίσματος των τροχών (ABS), η ηλεκτρονική κατανομή της δύναμης πέδησης (EBD), καθώς και η γεωμετρία της ανάρτησης δεν αφήνουν αμφιβολία για το κράτημα. Εξάλλου, για την καλύτερη οδική συμπεριφορά έχουν επιλεχθεί εμπρός διπλά ψαλίδια, ενώ και στον πίσω άξονα τη λύση δίνουν οι πολλαπλοί σύνδεσμοι. Για τη στήριξη των αναρτήσεων και του κινητήρα υπάρχει υποπλαίσιο, που αποτελεί ένα ακόμη ποιοτικό στοιχείο, το οποίο δεν εγγυάται μόνον υψηλή ακρίβεια κατεύθυνσης και ακλόνητη σταθερότητα μετατροχίου, αλλά επίσης απομονώνει όλους τους κραδασμούς του πλαισίου από το αμάξωμα.

Στο ερώτημα, αν τα 1.345 κιλά κινούνται σβέλτα από τα 120 άλογα που έρχονται στις 5.500 σ.α.λ., απαντούν τα 1.800 κ.εκ., που δεν είναι ξεζουμισμένα, και η τεχνολογία της 16βάλβιδης κεφαλής, οι 2ΕΕΚ και τα 16,8χγμ. / 4.300 σ.α.λ. που βοηθούν ώστε να χρειάζονται 10,9΄΄ για την επιτάχυνση από 0 έως 100 χλμ./ώρα. Αποτελεσματικό το σύστημα που στις 5.800 στροφές αποσυμπλέκει αυτόματα τον ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενο κλιματισμό, για να επιτευχθεί η μέγιστη επιτάχυνση.

Μερικοί ίπποι ακόμη θα ήταν επιθυμητοί και εύκολοι αν είχαν εφαρμοστεί οι σημερινές προδιαγραφές (Euro 3) καυσαερίων-θορύβου και όχι Euro 4 που θα ισχύσουν το... 2005, και είναι αυστηρότερες και περιοριστικές στο να βγουν ιπποδυνάμεις.


Μεγάλη προσοχή έχει δοθεί στον τομέα της άνεσης, του χώρου και της ορατότητας ακόμα και για τους πίσω επιβάτες. Σύμφωνα με την Mazda, τα εμπρός καθίσματα είναι σχεδιασμένα με τέτοιο τρόπο ώστε να περιορίζουν την κόπωση και τους πόνους της μέσης. Το Mazda 6 Sport Wagon είναι μόνον 20 mm μεγαλύτερο από το τετράθυρο και πεντάθυρο Mazda 6. Προς αποφυγή μετατόπισης των αποσκευών ή άλλων αντικειμένων από το χώρο αποσκευών, το Mazda 6 Sport Wagon διαθέτει οκτώ ενσωματωμένα άγκιστρα, στα οποία αποσκευές κάθε μεγέθους μπορεί να ασφαλιστούν. Το Mazda 6 Sport Wagon προσφέρει προνομιακό χώρο αποθήκευσης 505 λίτρων. Οταν πέσουν τα πίσω καθίσματα χρησιμοποιώντας το σύστημα Karakuri, το νέο Mazda 6 Sport Wagon σχηματίζει έναν επίπεδο χώρο φόρτωσης ο οποίος έχει 1.906 mm μήκος και 1.365 mm πλάτος, με πάνω από ένα μέτρο αποθηκευτικό χώρο μεταξύ των θόλων των τροχών, κάνοντας το διευρυμένο χώρο αποσκευών ακόμα πιο χρήσιμο. Φορτωμένο μέχρι την οροφή το Mazda 6 Sport Wagon έχει 1.712 λίτρα διαθέσιμο χώρο φόρτωσης.

Προστασία από σύγκρουση παρέχεται από το πλαίσιο επιβατών κατασκευασμένο ώστε να διανέμει και να απορροφά την ενέργεια της σύγκρουσης, ενώ στα χαρακτηριστικά παθητικής ασφάλειας συμπεριλαμβάνονται διπλοί εμπρόσθιοι αερόσακοι, πλευρικοί εμπρόσθιοι αερόσακοι, αερόσακοι κουρτίνες και πίσω αερόσακοι για την προστασία του οδηγού και των συνεπιβατών σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης.


Με την ευχή του Μπλερ το νέο Micra

Το νέο Nissan Micra, το οποίο θα παρουσιάσουμε σύντομα, πρόκειται να αρχίσει να διατίθεται στις αρχές του νέου χρόνου. Η παραγωγή ξεκίνησε ήδη στο Σάντερλαντ της Αγγλίας, και την Παρασκευή 29/11, ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Nissan, Κάρλος Γκοσν, μαζί με τον πρωθυπουργό της Αγγλίας Τόνι Μπλερ, βρέθηκαν στο εργοστάσιο της Nissan, για την έναρξη της παραγωγής του νέου μοντέλου. Η παρουσία του Βρετανού πρωθυπουργού δικαιολογείται και από το ύψος της επένδυσης στη γραμμή παραγωγής του Σάντερλαντ (απασχολεί περίπου 4.900 άτομα), που έφτασε τα 370 εκατ. ευρώ.

Ο Τ. Μπλερ δήλωσε: «Χαίρομαι πραγματικά που παραβρίσκομαι στο λανσάρισμα του νέου Micra. To σημερινό γεγονός, είναι το αποτέλεσμα της σκληρής δουλιάς από μία σπουδαία διοίκηση και ένα άριστο προσωπικό στη γραμμή παραγωγής της Nissan στο Σάντερλαντ, την πιο παραγωγική στην ΕΕ». Από την πλευρά της εταιρίας, ο Κάρλος Γκοσν δήλωσε: «Η σημερινή μέρα, αποτελεί ορόσημο για το Nissan 180, το τριετές πρόγραμμα ανάπτυξης της εταιρίας μας, καθώς ξεκινά η παραγωγή του νέου Micra. Βρίσκομαι σήμερα εδώ, για να αποδώσω φόρο τιμής στη σκληρή δουλιά όλων των εργαζομένων στο Σάντερλαντ, οι οποίοι έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην αύξηση των πωλήσεων της Nissan στην Ευρώπη».

Η Nissan στοχεύει σε 160.000 ετήσιες πωλήσεις του νέου Micra στην ευρωπαϊκή αγορά, κάτι που μοιάζει εφικτό αν συνυπολογίσει κανείς ότι το πρώτο ιαπωνικό αυτοκίνητο που κατέκτησε τον τίτλο του αυτοκινήτου της χρονιάς έχει αγοραστεί από 1,3 εκατ. Ευρωπαίους οδηγούς την τελευταία δεκαετία.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ